Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Apple iPhone *

2504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9.516666 (59) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8.777776 (44) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 17 February 2008 - 00:44

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Klart att det kostar mer om du köper en här. Först får du ju lägga på moms på de där $399. Sedan kan du ju inte förvänta sig att de som köper med sig extra telefoner och lägger ut pengar skall sälja den till inköpspris. De har ju ändå fraktat den och efterfrågan är ju så stor här så 4-5000 är väl ganska rimligt.

Postad 17 February 2008 - 01:05

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Nej jag menar inte så, 4500-5000kr är helt klart ett rimligt pris här i sverige.

Men att den kommer att kosta runt 7000kr ny här är lite väl saftigt. Ganska stor skillnad mellan usa och sve som i allt annat

Redigerat av Mr_nygren, 17 February 2008 - 01:06.

Postad 17 February 2008 - 01:10

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Nej jag menar inte så, 4500-5000kr är helt klart ett rimligt pris här i sverige.

Men att den kommer att kosta runt 7000kr ny här är lite väl saftigt. Ganska stor skillnad mellan usa och sve som i allt annat

Jo, jag syftade på överpriset av importerade iPhones...

4-5000:- kan nog mycket väl bli Apples officiella pris här ja. Standarden är att ta dollar x 10.

Postad 17 February 2008 - 01:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Den här Ziphone va juh inge vidare, massa buggar.
Kan inte installera bsd subsystem.
Edge iconen består av en fyrkantig klump.
kan inte installera OPenSSH.
Triangulering funkar inte heller.

jag har kört ziphone v2.2.

Kan man fixxa dessa problem på något sätt ?

Uppdatera dina sources så funkar det. Edgeikonen ser lite skum ut ja men det är inget jag retar mig på direkt.
Triangulering funkar endast om du bor på rätt plats. Eftersom Iphone inte finns att köpa i Sverige än så finns det inte så mycket celler registrerade i Sverige. Det kommer nog så småningom. Det funkar inte för mig heller då jag bor i en liten håla i blekinge.

Snorigt billigt! du hade inte behövt räknat ut det. Hade räckt med priset i dollar :P. Men allt börjar ju bli riktigt billigt i USA för oss svenskar. synd att man köpte en här i sverige för runt 5000kr ny

Du kan inte räkna så. 399 dollar är utan moms. Man brukar kunna översätta en dollar = 10 kronor i normala fall så jag skulle gissa på att en låst iphone kommer kosta ca 4000 när den kommer till Sverige. Räkna sedan med ett abonnemang i 2 år på 4-500 kronor i månaden.

Postad 17 February 2008 - 10:36

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

399USD blir runt 2600.

Någon som vet vad 16 Gb versionen kostar "over there" :P

Postad 17 February 2008 - 10:39

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

Svårt att gå till www.applestore.com å kolla själv ? annars kostar den 499$

Postad 17 February 2008 - 11:48

snav
  • snav
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Skulle behöva ett par snabba svar på en fråga:
Min bror har precis inhandlat en iPhone till mig i USA.
Han har som hastigast kollat upp fraktpriser för att skippa den till sverige.

Tar verkligen UPS 140$ i frakt?
Ni som har importerat/skickat själva, vilken leverantör/tjänst har ni valt hos dem och vad fick ni betala i frakt?

Postad 17 February 2008 - 12:01

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Tjaa, när jag importerade gick frakten på 60$ med USPS, vet inte hur det är med UPS. Kom ihåg att du kan alltid åka dit på moms och eventuellt tull också!

Postad 17 February 2008 - 12:11

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Svårt att gå till www.applestore.com å kolla själv ? annars kostar den 499$

Tack för svaret :D

Postad 17 February 2008 - 17:49

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Någon här som har problem med summerboarden på sin iPhone??

Postad 17 February 2008 - 18:27

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

Du skulle förmodligen tjäna på att vara lite mera specifik.....Vad är det som strular med din summerboard? Beskriv ditt problem så är det säkert någon som kan ge ett bra tips!

Postad 17 February 2008 - 18:51

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Du skulle förmodligen tjäna på att vara lite mera specifik.....Vad är det som strular med din summerboard? Beskriv ditt problem så är det säkert någon som kan ge ett bra tips!

Tänkte först fråga om någon hade det, sedan komma med frågorna :)
Jo det är så att när jag går in i min installer och sedan under all packages, och väljer att installera Summerboard, för att sedan kunna ändra mitt tema.
Då trycker jag på isntallera och får meddelandet: Du behöver version 1.1.3 för denna applikation, sedan testar jag att installera den äldre versionen: Summerboard(old) men jag får samma svar igen.
Verkar mycket konsitgt, eftersom allt annat funkar i installern. Är det någon sources som behöves eller något liknande?
Eller finns det någon annan lösning?

Postad 17 February 2008 - 19:45

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Jag har fixat det nu! så det behövs ingen hjälp.

Postad 17 February 2008 - 20:15

Salan1
  • Salan1
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag har min mobil+ipod ute på blocket och ska under nästa vecka köpa en iPhone 16GB.
Så är planerna iaf men det jag undrar är:

Är det lätt att låsa upp den via datorn? Jag är ganska datorkunning(dock inte insatt i iphone upplåsning:P), men finns det risk att den blir helt förstörd under upplåsning? Kommer den att funka bra när jag har låst upp den? Fungerar vilket simkort som helst, funkar alla funktioner? Försvann garanti när man låser upp? Är det värt att köra på en iPhone?

Tack på förhand!
/Salan

Postad 17 February 2008 - 22:35

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Jag har min mobil+ipod ute på blocket och ska under nästa vecka köpa en iPhone 16GB.

Är det lätt att låsa upp den via datorn? Jag är ganska datorkunning(dock inte insatt i iphone upplåsning:P), men finns det risk att den blir helt förstörd under upplåsning? Kommer den att funka bra när jag har låst upp den? Fungerar vilket simkort som helst, funkar alla funktioner? Försvann garanti när man låser upp? Är det värt att köra på en iPhone?

Tack på förhand!
/Salan

ALLA DINA FRÅGOR FINNS REDAN BESVARADE MINST EN GÅNG (om inte 20 ggr) I DENNA TRÅD....så läs tråden är ett tips! Men jag ska vara snäll och svara på dina frågor ändå, Känner mig på gott humör idag :)

Först och främst så borde du surfa runt lite på dessa sidor för att få lite kött på benen innan du ger dig i kast med upplåsningsproceduren.: http://ifun.se/ och http://iphone.unlock.no/

Till dina frågor:

Är det lätt att låsa upp den via datorn?
-Ja det är hyfsat lätt om du är någorlunda teknikkunnig. Nu när verktyget Ziphone släppts så är det inte alls svårt faktiskt.

Jag är ganska datorkunning (dock inte insatt i iphone upplåsning:P), men finns det risk att den blir helt förstörd under upplåsning?
-Risken att den ska bli HELT förstörd är nog ofantligt liten, men självklart finns alltid en risk med att pilla runt i mjukvara/bootloader etc.

Kommer den att funka bra när jag har låst upp den?
-Det kan man såklart inte svara på i förhand. En del har vissa problem med sina iphones (som tex tappade samtal), men de flesta har inte det. Sen så är det nog en ganska subjektiv fråga då "bra" betyder olika för de flesta människor. Men jag tycker att det fungerar bra iaf och jag tror att majoriteten i denna tråd också tycker det.

Fungerar vilket simkort som helst, funkar alla funktioner?
-Efter upplåsning fungerar den med alla simkort och operatörer förutom operatören TRE (3) då iphone inte har 3G-stöd. Alla funktioner förutom Visual Voice Mail fungerar.

Försvann garanti när man låser upp? Är det värt att köra på en iPhone?
- Ja, med största sannolikhet försvinner garantin när man låser upp den. Dock så finns det ju verktyg nu som kan återställa den...men personligen tror jag inte att Applestore i sverige kommer ta emot en USA-såld iphone, även när iphone börjat säljas i sverige. Men det är inte säkert.

Hoppas du fått svar på dina frågor och nästa gång du undrar något så snälla läs igenom tråden eller sök i tråden först...

Redigerat av shapic, 17 February 2008 - 22:52.

Postad 17 February 2008 - 23:21

Salan1
  • Salan1
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Tack på förhand!
/Salan

ALLA DINA FRÅGOR FINNS REDAN BESVARADE MINST EN GÅNG (om inte 20 ggr) I DENNA TRÅD....så läs tråden är ett tips! Men jag ska vara snäll och svara på dina frågor ändå, Känner mig på gott humör idag ;)

Först och främst så borde du surfa runt lite på dessa sidor för att få lite kött på benen innan du ger dig i kast med upplåsningsproceduren.: http://ifun.se/ och http://iphone.unlock.no/

Till dina frågor:

-Ja det är hyfsat lätt om du är någorlunda teknikkunnig. Nu när verktyget Ziphone släppts så är det inte alls svårt faktiskt.

Jag är ganska datorkunning (dock inte insatt i iphone upplåsning:P), men finns det risk att den blir helt förstörd under upplåsning?
-Risken att den ska bli HELT förstörd är nog ofantligt liten, men självklart finns alltid en risk med att pilla runt i mjukvara/bootloader etc.

-Det kan man såklart inte svara på i förhand. En del har vissa problem med sina iphones (som tex tappade samtal), men de flesta har inte det. Sen så är det nog en ganska subjektiv fråga då "bra" betyder olika för de flesta människor. Men jag tycker att det fungerar bra iaf och jag tror att majoriteten i denna tråd också tycker det.

-Efter upplåsning fungerar den med alla simkort och operatörer förutom operatören TRE (3) då iphone inte har 3G-stöd. Alla funktioner förutom Visual Voice Mail fungerar.

- Ja, med största sannolikhet försvinner garantin när man låser upp den. Dock så finns det ju verktyg nu som kan återställa den...men personligen tror jag inte att Applestore i sverige kommer ta emot en USA-såld iphone, även när iphone börjat säljas i sverige. Men det är inte säkert.

Hoppas du fått svar på dina frågor och nästa gång du undrar något så snälla läs igenom tråden eller sök i tråden först...

Tack för ditt utförliga svar, uppskattas verkligen! :)

Blir en iPhone nu iaf, lär fixa upplåsningen.

Postad 18 February 2008 - 00:52

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Tack på förhand!
/Salan

ALLA DINA FRÅGOR FINNS REDAN BESVARADE MINST EN GÅNG (om inte 20 ggr) I DENNA TRÅD....så läs tråden är ett tips! Men jag ska vara snäll och svara på dina frågor ändå, Känner mig på gott humör idag :D

Till dina frågor:

Tack för ditt utförliga svar, uppskattas verkligen! :)

Blir en iPhone nu iaf, lär fixa upplåsningen.

Du gör det helt rätt i att skaffa en iPhone ;) Det bästa jag någonsin köpt i teknikväg. Hur nöjd som helst med den.
Fixade själv upplåsningen på min, och det var inga konstigheter. Finns säkert massvis med guider på nätet.
Lycka till med köpet, och återkom gärna med rapporter om hur det har gått :D

Redigerat av Mr_nygren, 18 February 2008 - 00:53.

Postad 18 February 2008 - 01:17

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Tack på förhand!
/Salan

Dock var jag själv nära att köpa en iPod touch, pga att den var så billig. Men då tänkte jag att det är lika bra att köpa en iPhone för lite mer pengar.
Men då slipper man även mobilen, och kan använda iphonen som mobil och iPod touch :) Så därför blev valet självklart. Dock är iPhonen lite tjockare, typ ända skillnaden mellan den och touchen. Och så klart telefunktionerna. Eller finns det fler? ;)

Postad 18 February 2008 - 01:28

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Dock var jag själv nära att köpa en iPod touch, pga att den var så billig. Men då tänkte jag att det är lika bra att köpa en iPhone för lite mer pengar.
Men då slipper man även mobilen, och kan använda iphonen som mobil och iPod touch :) Så därför blev valet självklart. Dock är iPhonen lite tjockare, typ ända skillnaden mellan den och touchen. Och så klart telefunktionerna. Eller finns det fler? :D

Tex så har iPhonen en högtalare också. För trött just nu för att komma på fler olikheter ;).

Postad 18 February 2008 - 02:20

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Men då slipper man även mobilen, och kan använda iphonen som mobil och iPod touch :) Så därför blev valet självklart. Dock är iPhonen lite tjockare, typ ända skillnaden mellan den och touchen. Och så klart telefunktionerna. Eller finns det fler? :lol:

Tex så har iPhonen en högtalare också. För trött just nu för att komma på fler olikheter ;).

Ja den får man inte glömma! :D Men ska man köpa en iPod touch, kolla då på en iPhone :D då kan du också skrota din gammla mobil.
Men som sagt, så funkar iPhonen utmärkt som mediaspelare och telefon! Perfekt lösning om ni frågar mig....

Postad 18 February 2008 - 08:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Finns väl ingen kamera i Touch heller?

Postad 18 February 2008 - 10:50

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Finns väl ingen kamera i Touch heller?

nej precis, den finns inte heller. men kameran tycker jag att dem kunnat skippat, och försökt göra den smalare tycker jag :)
Men då kan vi slå fast om att iPhonen innehåller ganska mycket mer :blink: Speciellt att den har högtalare gillar jag.

Postad 18 February 2008 - 11:12

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Tyckte först 5000:- var överpris i Sverige men det gör jag inte längre.
Iphone kostar strax under 2800:- med moms i USA sen tar man en risk att behöva betala 25% svensk moms plus att man inte vet om det är fel på telefonen. Att låsa upp sin telefon är inte heller helt riskfritt, det är många som inte fått alla funktioner att fungera och du kan oxå riskera att bricka den.

IPhone i EU kostar ca 3700:- + 456:- i 24 månaden. Ca 14700:- blir totalkostnaden.
I sverige kommer man heller inte kunna köpa telefonen utan att teckna abbonnemang i butiken (troligtvis)

Postad 18 February 2008 - 11:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jo det kommer nog gå att köpa den utan abb men det blir väl samma pris som i Tyskland då dvs strax under 10000

Postad 18 February 2008 - 11:35

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Om jag fattat det rätt så om jag köper en iPhone i staterna så får jag antagligen en 1.1.3, får att kunna använda den i Sverige så behöver jag göra vad?

Förstår inte riktigt vad allting betyder.
Unlock = Upplåsning, vad menas mer exakt?
Activate = Lurar iPhonen att den blivit aktiverad antar jag.
Jailbreak = ?
Verbose = ?

Hittade dessa funktioner i ZIPphone, men behövs det göras något mer? :blink:

Postad 18 February 2008 - 12:49

typas
  • typas
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
När kommer den till Sverige för försäljning och vilka funktioner kommer den ha extra, wap,3g,mms, mm?

Postad 18 February 2008 - 13:05

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

När kommer den till Sverige för försäljning och vilka funktioner kommer den ha extra, wap,3g,mms, mm?

Den kommer komma med en elefant!

Postad 18 February 2008 - 13:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ha ha ha

Hur ska vi kunna veta det? Det finns inte ens ngn plan att släppa den i Sverige än.

Postad 18 February 2008 - 13:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Bara gnugga kristalkulan radiozo :blink:

Postad 18 February 2008 - 13:23

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

vilken humor :) Mitt tips är att köpa från USA, eller genom blocket. Så slipper du själv ta in den i sverige, du sparar både tid och pengar :blink:

Postad 18 February 2008 - 14:14

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Om jag fattat det rätt så om jag köper en iPhone i staterna så får jag antagligen en 1.1.3, får att kunna använda den i Sverige så behöver jag göra vad?

Förstår inte riktigt vad allting betyder.
Unlock = Upplåsning, vad menas mer exakt?
Activate = Lurar iPhonen att den blivit aktiverad antar jag.
Jailbreak = ?
Verbose = ?

Hittade dessa funktioner i ZIPphone, men behövs det göras något mer? :blink:

Läääs i tråden så finns det besvarat tretton tusen gånger. Men du kan kolla på: http://www.iclarifie...h...d=2&scid=11

Där finns det Howto's / step by step guider som är så enkla att någon med downs syndrom skulle kunna låsa upp telefonen.

Postad 18 February 2008 - 14:25

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

Läääs i tråden så finns det besvarat tretton tusen gånger. Men du kan kolla på: http://www.iclarifie...h...d=2&scid=11

Där finns det Howto's / step by step guider som är så enkla att någon med downs syndrom skulle kunna låsa upp telefonen.

Bra sida, men fortfarande hittar jag inga av de 13.000 inläggen om jag söker i trådan vad jailbreak betyder och vad det gör.

Varför är inte första inlägget uppdaterat med div. länkar och info som det brukar vara i stora trådar?

Postad 18 February 2008 - 15:07

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Bra sida, men fortfarande hittar jag inga av de 13.000 inläggen om jag söker i trådan vad jailbreak betyder och vad det gör.

Varför är inte första inlägget uppdaterat med div. länkar och info som det brukar vara i stora trådar?

ifun.se är en svensk sida som förklarar alla begrepp på ett nästan pedagogiskt sätt. Kika på den sidan!

Postad 18 February 2008 - 17:57

Salan1
  • Salan1
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Men som sagt, så funkar iPhonen utmärkt som mediaspelare och telefon! Perfekt lösning om ni frågar mig....

Det är därför jag köper den - onödigt att ha två apparater (W880i och iPod Nano 8GB) när man kan ha en iPhone 16GB! Behöver bara lägga till 425 KR och då var min ipod över 1 år gammal (inte senaste generationen av nanos) och mobilen över 6 månader gammal, så det är inte fy skam :)... Min polare åker imorgon och jag får den inte föränn 1:a mars tror jag.. men den som väntar på nåt gott... :blink:

2 frågor som jag hade missat:
Kan min polare åka på moms i tullen på arlanda? Hur mycket ligger det på isf (den kostar ju 3225kr)?

Jag hörde att man behöver en adapter för att kunna använda t. ex Koss Porta Pro hörlurar:
Någon som vet var sådana finns?
Finns det något headset som har en 3,5mm utgång till iPhonen(det hade W880i - skit smidigt)?

Redigerat av Salan1, 18 February 2008 - 18:05.

Postad 18 February 2008 - 22:38

Unregistered77f4c216
  • Unregistered77f4c216
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
När jag försöker avininstallera summerboard så får jag main script failed någon som vet hur man fixar det?
Jag har version 1.1.3

Postad 19 February 2008 - 00:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det är därför jag köper den - onödigt att ha två apparater (W880i och iPod Nano 8GB) när man kan ha en iPhone 16GB! Behöver bara lägga till 425 KR och då var min ipod över 1 år gammal (inte senaste generationen av nanos) och mobilen över 6 månader gammal, så det är inte fy skam :)... Min polare åker imorgon och jag får den inte föränn 1:a mars tror jag.. men den som väntar på nåt gott... :)

Kan min polare åka på moms i tullen på arlanda? Hur mycket ligger det på isf (den kostar ju 3225kr)?

Jag hörde att man behöver en adapter för att kunna använda t. ex Koss Porta Pro hörlurar:
Finns det något headset som har en 3,5mm utgång till iPhonen(det hade W880i - skit smidigt)?

Det är ca 30% extra om du åker på tull och moms.
Applestore har adaptrar.

Postad 19 February 2008 - 00:54

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Det är därför jag köper den - onödigt att ha två apparater (W880i och iPod Nano 8GB) när man kan ha en iPhone 16GB! Behöver bara lägga till 425 KR och då var min ipod över 1 år gammal (inte senaste generationen av nanos) och mobilen över 6 månader gammal, så det är inte fy skam :)... Min polare åker imorgon och jag får den inte föränn 1:a mars tror jag.. men den som väntar på nåt gott... :)

Det är ca 30% extra om du åker på tull och moms.
Applestore har adaptrar.

Även macoteket har en adapter för en billig peng.

http://www.macoteket...duct_id=1354422

Postad 19 February 2008 - 09:36

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har burkigt ljud i min iphone vid samtal?

Postad 19 February 2008 - 09:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nu ringer jag väldigt sällan och bara korta samtal men jag tycker inte den är sämre än andra telefoner jag haft.

Postad 19 February 2008 - 13:17

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Jag pratar i den med jämna mellanrum och jag tycker som Radiozo att den funkar som vilket telefon som helst. Men sen ska jag också nämna att vid flesta fall använder jag hörlurarna vid samtal för vid det flesta tillfällena när det ringer lyssnar jag på musik. Tycker det funkar riktigt bra. Man hör att musiken tonar ner och så går ring signalen igång. Tar bara samtalet med ett klick på lurarna och detsamma när man är klar. Sen går musiken igång igen. Har haft handsfree tidigare men det har alltid kännts dumt att gå med dom i öronen eller ha dom hängande runt halsen just in case. Nu är det som sagt mer sannolikt att jag har dom i öronen pga iPoden.

Postad 19 February 2008 - 13:52

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Nån gång när jag har haft dålig mottagning så har jag hört burkigt/sprakigt ljud men det tycker jag att jag haft med gamla telefoner också om det varit dålig mottagning. Annars är jag ingen telefonfantast som pratar i telefonen flera timmar heller. Har snackat totalt i en 4-5h sen jag köpte den och inte haft några större problem iaf.

http://blogg.aftonbladet.se/4913 Lite snack om iPhone och varför/när han bloggaren tror att den kommer till Sverige. Det är väl ungefär samma snack i bloggen som går här på forumet, samma spekulationer. Han borde däremot läsa igenom den här tråden nångång då han på slutet i inlägget skriver:

"Det bästa tipset för den som vill ha en är att köpa en i Usa och skaffa en så kallad turbo-sim för att kunna köra den i Sverige. Annars är det bara att vänta."

Postad 19 February 2008 - 14:04

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
börjar bli jävligt lack nu :)
Har haft min iphone sen december..men först idag har jag kunnat ringa. strul med operatörer osv :)
Snackar inte heller speciellt mycket och länge, många korta samtalistället.
Men alla jag pratar har pissigt ljud så det knappt går att höra något, om man höjer upp ljudet bilr det disst istället.
Nu har jag haft typ 10 olika mobiler genom åren och detta är katastrof. hoppas bara det går över för allt annat är kanon.

Sedan när jag uppdaterade till 1.1.3 försvann allt jag lagt in, spel.appz och kontakter :)
Plus den där edge symbolen blir jag tokig på. så fort man slår av den måste man slå in pin koden igen. Någon som har samma problem? Jag använder service appen för att slå av edge, bluetooth wifi osv..

Postad 19 February 2008 - 14:23

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Testa att återställa telefonen helt då och sedan uppgradera den igen med 1.1.3? så att allt jäla skräp du installerat tas bort. Kanske har blivit något fel i något av de leden? Och jo när jag slår av edge med services programmet så måste jag också slå in pinkoden igen men jag behöver ju inte göra detta igen förns jag startat om telefonen. Så så länge jag inte stänger av den kommer inte edge att startas igen.

Postad 19 February 2008 - 14:29

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Testa att återställa telefonen helt då och sedan uppgradera den igen med 1.1.3? så att allt jäla skräp du installerat tas bort. Kanske har blivit något fel i något av de leden? Och jo när jag slår av edge med services programmet så måste jag också slå in pinkoden igen men jag behöver ju inte göra detta igen förns jag startat om telefonen. Så så länge jag inte stänger av den kommer inte edge att startas igen.

Gjorde en total restore! Så det är inte grejen.

Man vill ju inte få en fet telefonräkning bara för att edgen hoppar igång :) När det finns wifi.

Så testa ringa runt till folk för att kolla vad ljud grejen kan vara!

Postad 19 February 2008 - 14:43

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Man vill ju inte få en fet telefonräkning bara för att edgen hoppar igång :) När det finns wifi.

Det ni snackar om verkar vara att er SIM pin kod är aktiverad. Pröva slå av det i under Settings/Phone/Sim pin. Helt onödigt att både ha Password Lock och Sim Pin. Jag bryr mig iallafall inte om det.

Sen att du är rädd för att få en fet telefonräkning för att Edge är aktiverat förstår jag inte. Har du skrivit in dina Edge inställningar och aktiverat Data Roaming? För det är det enda sättet att kunna surfa utan WiFi. Jag har ställt in min telefon så att jag kan surfa utan WiFi men det stänger jag av och på genom Data Roaming switchen.

Det med att alla dina kontakter och dylikt försvann efter du uppdater är lite märkligt. Du har väl synkat din telefon vid något tillfälle innan du uppdatera? Jag synka min telefon innan jag uppdatera min 1.1.1 telefon och när hela uppdateringen/jailbreak:en vara klar så när jag koppla in min telefon till iTunes sa den att denna telefonen har varit kopplad tidigare och jag fick frågan om jag ville säkerhets återställa den. Det gör att jag fick tillbaka alla mina inställningar jag gjort som mail, ljud nivå, Password Lock, kontakter. Rubbet. Det finns en del saker som försvinner dock och det är saker som allt du installerat via Installern, sms. Märkligt nog var faktiskt mina sms kvar fast lite märkligt listade.

Postad 19 February 2008 - 14:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

börjar bli jävligt lack nu :)
Har haft min iphone sen december..men först idag har jag kunnat ringa. strul med operatörer osv :)
Snackar inte heller speciellt mycket och länge, många korta samtalistället.
Men alla jag pratar har pissigt ljud så det knappt går att höra något, om man höjer upp ljudet bilr det disst istället.
Nu har jag haft typ 10 olika mobiler genom åren och detta är katastrof. hoppas bara det går över för allt annat är kanon.

Sedan när jag uppdaterade till 1.1.3 försvann allt jag lagt in, spel.appz och kontakter :)
Plus den där edge symbolen blir jag tokig på. så fort man slår av den måste man slå in pin koden igen. Någon som har samma problem? Jag använder service appen för att slå av edge, bluetooth wifi osv..

Nej. Jag har ingen pin kod på mitt sim :)

Postad 19 February 2008 - 14:58

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Det ni snackar om verkar vara att er SIM pin kod är aktiverad. Pröva slå av det i under Settings/Phone/Sim pin. Helt onödigt att både ha Password Lock och Sim Pin. Jag bryr mig iallafall inte om det.

Sen att du är rädd för att få en fet telefonräkning för att Edge är aktiverat förstår jag inte. Har du skrivit in dina Edge inställningar och aktiverat Data Roaming? För det är det enda sättet att kunna surfa utan WiFi. Jag har ställt in min telefon så att jag kan surfa utan WiFi men det stänger jag av och på genom Data Roaming switchen.

Det med att alla dina kontakter och dylikt försvann efter du uppdater är lite märkligt. Du har väl synkat din telefon vid något tillfälle innan du uppdatera? Jag synka min telefon innan jag uppdatera min 1.1.1 telefon och när hela uppdateringen/jailbreak:en vara klar så när jag koppla in min telefon till iTunes sa den att denna telefonen har varit kopplad tidigare och jag fick frågan om jag ville säkerhets återställa den. Det gör att jag fick tillbaka alla mina inställningar jag gjort som mail, ljud nivå, Password Lock, kontakter. Rubbet. Det finns en del saker som försvinner dock och det är saker som allt du installerat via Installern, sms. Märkligt nog var faktiskt mina sms kvar fast lite märkligt listade.

Nu är sim pin avslagen :)
Jag tänkte att edgen var igång eftersom edge symbolen alltid är påslagen när jag surfar. litar på dig då :)

nu håller jag på att lägga till alla kontákter plus alla appz...

någon som fått customize att funka bra med 1.1.3?

Postad 19 February 2008 - 15:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nope. Customize startar inte ens för mig. Kycklingen dyker upp sen kraschar applikationen.

Postad 19 February 2008 - 15:11

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Nope. Customize startar inte ens för mig. Kycklingen dyker upp sen kraschar applikationen.

Jag kommer in iaf men inget mer händer :)
Synd för den appen är grym.

Ljudet är betydligt bättre när man pratar i lurarna, även om det inte är klockrent så är det ljusår bättre än när man pratar vanligt.

Postad 19 February 2008 - 15:30

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Jag tänkte att edgen var igång eftersom edge symbolen alltid är påslagen när jag surfar. litar på dig då :)

Om du nu skulle vilja slå på Data Roaming så går du in under Settings/General/Network/. Där hittar du switchen för att slå på det men du behöver även skriva in din operatörs uppgifter under Settings/General/Network/Edge. Det räcker med att fylla i APN rutan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.