![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 26 februari 2009 - 12:31
Någon som monterat invisible shield på sin?
Står att man ska vänta 12-24 timmar innan användning vid montering av skyddet.
Fan vet inte om jag kan vänta så länge nu när jag fått den

Postad 26 februari 2009 - 12:43
Han slutar väl för en tid på Xda, men han finns väl kvar på sin egna sida skulle jag gissa. Jag använder dock främst Davideuck's roms, tycker de passar mig bättre än dutty's. Jag var bara nyfiken på nya manila när jag installerade dutty's 1.8, men har gått tillbaka till davideuck V5. Lite trist att dutty vägrade dela med sig till de andra.VAAA.....ska han sluta för gott?
Postad 26 februari 2009 - 14:10
läste nå att dutty lagt upp en tråd som han sen bad att få bortplockad..
Ingen aning om vad han ska ha undanhållit ?
Dock så är han ju fri att lägga upp vad han vill
Samtidigt kan ja förstå att han blir less...
Han har ju gjort grymt mycket för xda och för nog så mycket skit..
Postad 26 februari 2009 - 19:53
Postad 26 februari 2009 - 20:34
Hoppas ni kan hjälpa mig.
Vart hittar man hur mycket data man använt och ska man ha dataanslutning aktiverat? det är då man får fram 3g symbolen högst upp.
tacksam om någon kunde hjälpa en vilsen och aningen förvirrad nybliven hd ägare=)
Postad 26 februari 2009 - 20:35
Spb Wireless Monitor är svaret på din fråga. Eller iaf den första.Har letat i den där ###### manualen men hittar inget=)
Hoppas ni kan hjälpa mig.
Vart hittar man hur mycket data man använt och ska man ha dataanslutning aktiverat? det är då man får fram 3g symbolen högst upp.
tacksam om någon kunde hjälpa en vilsen och aningen förvirrad nybliven hd ägare=)

Postad 26 februari 2009 - 21:04
telefon - stäng av mobilradio = på
direct push nånting = av eftersom ja inte har koll på vad ännu =)
dataanslutning längst ner = av
Skulle uppskatta om någon kunde leda mig på rätt spår =)
Har telia och deras datapaket/5gig per månad. så är väl inte direkt orolig om något använder nätet/data så att säga.
Postad 26 februari 2009 - 21:09
Sen är det ingen fara...
dataanslutning ändras till på när jag tex surfar..
Slår av den när ja är klar..inte för att det spelar nån roll.
Är ju bara skickad data som räknas....
Å har du 5 gig så behöver du knappast oroa dig alls
Postad 26 februari 2009 - 21:10
Om jag väljer att aktivera dataanslutnigen till på själv då ändras min ikon till en 3g logga och så blir det inte när jag t ex har den av och kör igång webläsaren, då är ikonen vanlig så att säga.
Provar mig fram hur som helst och undrar jag över något mera så ställer jag dom frågorna om jag inte kan hitta dom i tråden. Tack på förhand.
Redigerat av stoffe69, 26 februari 2009 - 21:14.
Postad 26 februari 2009 - 22:19
Står alltid 3g på min men de kommer upp en till ikon när dataanslutning är på ...
Har en TyTn II så de är inte säkert ikonerna ser likadan ut.
Läst den här

Sida 40 ...Där ser du ikonerna
Redigerat av moparman, 26 februari 2009 - 22:27.
Postad 27 februari 2009 - 10:23
Hej hade samma problem som dig innan att när jag öppnar web läsaren så bara kör han gprs så jag fick gå in på settings->phone>network å ta allt manuelt där och välja 3g nät själv då fick jag upp 3g loggan.. Hoppas du får igång de jag har tele2.. Men flashade om min då funkade det igen så vet inte varför de blev så.. men som sagt får la flasha om min igen efter duttys test rom..okey okey, då vet jag.
Om jag väljer att aktivera dataanslutnigen till på själv då ändras min ikon till en 3g logga och så blir det inte när jag t ex har den av och kör igång webläsaren, då är ikonen vanlig så att säga.
Provar mig fram hur som helst och undrar jag över något mera så ställer jag dom frågorna om jag inte kan hitta dom i tråden. Tack på förhand.

Redigerat av Unregistered86d0fe55, 27 februari 2009 - 10:26.
Postad 27 februari 2009 - 17:39
Postad 28 februari 2009 - 15:27
Dock lyckades jag få över alla kontakter på msn till telefonen som numera finns under kontakter vilket stör mig lite=)
Postad 28 februari 2009 - 16:43

Eller om du skulle kryssa i...Jaja du ser ju ...
Postad 28 februari 2009 - 19:03
Tycker den som fanns i Duttys Xtreme 1,9b funkade bra men den funkar tyvärr inte på min svenska rom!
Redigerat av JBA69, 28 februari 2009 - 19:04.
Postad 28 februari 2009 - 20:09
Löste sig. Felet låg kvar i pocketshield fast jag avinstallerade det. någon som kan berätta hur man tar bort något helt och hållet ur register o liknande?
T ex går man in under inställningar o sen menyer så vore det ju roligt om man kunde ta bort ett program som ligger där som inte finns kvar på telefonen, el dubbletter av program t o m.
Redigerat av stoffe69, 01 mars 2009 - 00:18.
Postad 01 mars 2009 - 09:51
Postad 01 mars 2009 - 14:20
Så, nu vet ni det.

Postad 01 mars 2009 - 14:35
Håller inte med!Jag har fimpat svenska i mobilen och nöjer mig med svenskt T9. Kan säga att HD:n är en dröm att använda sedan jag slängt lagt in dutty's nya rom och den nya radion. Inte en enda bug och allt flyter på så smidigt och snabbt. Jag laddade hem och skulle installera davideuck's V1, men telefonen funkar fööör bra just nu. Sjukt nöjd!!
Så, nu vet ni det.
Visst funkar den men en del buggar finns som irriterar och den är inte snabbare än original!
Läser man på XDA-forumet kan man tro det är lösningen på allt ont i världen!

Visst kul att se det nya TF3D som verkar vara en trevlig finslipning av dagens variant,men någon större skillnad är det inte!
Däremot rekommenderar jag att uppdatera radio-romet,där märker jag skillnad!
Postad 01 mars 2009 - 20:04
Håller inte med!
Visst funkar den men en del buggar finns som irriterar och den är inte snabbare än original!
Läser man på XDA-forumet kan man tro det är lösningen på allt ont i världen!
Visst kul att se det nya TF3D som verkar vara en trevlig finslipning av dagens variant,men någon större skillnad är det inte!
Däremot rekommenderar jag att uppdatera radio-romet,där märker jag skillnad!
När man uppdaterar den (inte ens läst ordentligt vad den gör) blir det som det blir med t ex duttys rom, dvs allt försvinner?
Btw, någon som använder pocket shield, värt att köpa tro? el något liknade som kanske t o m är gratis.
Redigerat av stoffe69, 01 mars 2009 - 20:11.
Postad 01 mars 2009 - 20:11
Nej,inget förvinner! inte om du uppgraderar radioromen! Den förbättrar rätt mycket!När man uppdaterar den (inte ens läst ordentligt vad den gör) blir det som det blir med t ex duttys rom, dvs allt försvinner?
B.la radion,gps samt bättre mottagning på 3G.
Postad 02 mars 2009 - 12:07

Postad 04 mars 2009 - 13:11
Nån som vet om man kan få det att fungera? står bara att den inte har stöd för USB-headset =/
verkar som man la ner pengar i onödan!
Postad 04 mars 2009 - 15:09
Vill ha ett trådat in-ear med mic. typ detta http://www.mytrendyp...mp3-10558p.html
Någon som testat denna till Touch HD?
http://www.teknikmagasinet.se/
Postad 04 mars 2009 - 16:03
Postad 04 mars 2009 - 18:41
Kan du tänka dig ett helt skal så kolla in Spb Pocket Plus
Där har du 5 huvudikoner på rad högst upp och under varje kan du lägga program som du vill
Postad 05 mars 2009 - 00:40
Postad 05 mars 2009 - 00:46
Inte på något sätt menat att starta nåt "min är bättre än din krig", många av er som köpt HTC Touch HD har säkert övervägt att köpa en liknande telefon med ett riktigt tangentbord, kanske främst X1:an....isf, hur mkt upplever ni att ni saknar ett riktigt tangentbord (eller riktiga knappar för den delen) jämfört med att ha virtuella tangentbord? T.ex. när ni skriver SMS/Mail.
Har både en Nokia E71a och nu en HTC HD. Visst är ett tangentbord med riktiga tangenter bättre, men det finns riktigt bra tangentbord (touch) till HTC HD: http://forum.xda-dev...ad.php?t=487677
Så skillnaden är inte så stor.
Postad 05 mars 2009 - 01:18
Har både en Nokia E71a och nu en HTC HD. Visst är ett tangentbord med riktiga tangenter bättre, men det finns riktigt bra tangentbord (touch) till HTC HD: http://forum.xda-dev...ad.php?t=487677
Så skillnaden är inte så stor.
Intressant, för jag funderar lite på E71 som känns väldigt praktiskt och så...men ganska tråkigt

Postad 05 mars 2009 - 08:13
Skaffade HD'n för att se om den kan ersätta E71: svaret är ett nej. Windows mobile är klart sämre än S60, egentligen på allt. Så testa HTC HD innan köp.Intressant, för jag funderar lite på E71 som känns väldigt praktiskt och så...men ganska tråkigt
Har du skaffat din Touch HD för att ersätta E71an eller är den ena jobb och den andra nöje? Några kommentarar om för- och nackdelar mellan de båda?
Postad 05 mars 2009 - 12:24
Skaffade HD'n för att se om den kan ersätta E71: svaret är ett nej. Windows mobile är klart sämre än S60, egentligen på allt. Så testa HTC HD innan köp.
Utan att själv ha en åsikt i frågan, vågar man be om en mer utförlig förklaring? Jag har nämligen själv en gnagande oro till stor del baserad på tidigare windows mobiler att när den första entusiasmen lagt sig ang. alla möjligheter så blir man mer och mer irriterad på problemen i vardagen, alltså att det är ganska omständigt och svårarbetat ofta jämfört med det betydligt tråkigare men mer optimerade S60...
Postad 05 mars 2009 - 12:42
Postad 05 mars 2009 - 12:46
ju längre jag haft den.
Det jag gillar är att om något inte funkar så finns det lösningar på nätet!
Nu är den bra nära den ultimata mobilen...
Skärmen och avsaknaden av ett glappande tangentbord.Ledsen om detta redan är diskuterat, men ni som nyligen köpt en Touch HD och därmed säkert också funderat på en X1a eller Touch Pro, vad gjorde att ni till slut valde denna telefon och känner ni er nöjda med det beslutet i efterhand? Funderar nämligen själv mellan de båda, men har kört fast...
Postad 05 mars 2009 - 13:07
Hur mkt använder ni själva er telefon (om man nu ens ska kalla det så längre) för datorgrejer och vad är främsta skälet till att ni gör det? Frågar mest för att i mitt fall har jag nästan alltid en "riktig" bärbar dator i närheten, och då finns det liksom ingen riktig anledning att inte använda den till att surfa osv...
Postad 05 mars 2009 - 14:37
Helst om man gillar att verkligen få ut det som går ur sin telefon å inte nöjer sig med vad man får vid köp..
Fattar inte hur nån kan tycka att WM är mer svårjobbat än S60.
Jag får utslag av S60 bökiga menysystem å låsta operativsystem ...
Med WM finns istort sett alltid en lösning på vilket problem du än må ha...Med andra op är det bara gilla läget å vänta 6 månader på en uppdatering som kanske fixar ens problem.
Helt grymt community till WM också..
Men smaken är ju olika ...En del gillar ju till å med Iphone

Edit
Det är inte svårare att ringa än nån annan telefon..Förutom att att avsaknaden av fysiska knappar försvårar lite..Men de är ju inte WM fel utan typiskt för alla Touch telefoner
Redigerat av moparman, 05 mars 2009 - 14:38.
Postad 05 mars 2009 - 15:16
Hade jag inte haft en bärbar dator också som jag nästan alltid måste ha med mig så hade valet varit givet, nu känner jag mig mer villrådig...
Redigerat av Unregistered1413, 05 mars 2009 - 15:18.
Postad 05 mars 2009 - 16:07
Snarare så att den är mer framtidssäker då det kommer nya specialskrivna program som gör att du inte behöver byta
telefon utan bara installerar ett prog. för att utveckla telefonen.
Postad 05 mars 2009 - 16:23
Postad 05 mars 2009 - 16:48
Fel,finns vettiga musikspelare,blåtanden funkar minst lika bra som på min Nokia/SonyEricsson,Wlan funkar perfekt!Finns mycket som är sämre med Win mobile, tex så är finns inga vettiga musikspelare, wlan, blåtandshanteringen är onödigt krånglig, skalen som finns (tex tochflo) är spackel på en yta som består av ett gammalt PPC os, Win mobile är rätt segt.
M.a.o är det en telefon som kan det jag vill en telefon skall kunna.
Dessutom verkar kvalite´n vara bättre än vad mina Nokia hade,där kan vi snacka dynga...
Postad 05 mars 2009 - 16:48
Finns ju hur många program som helst
Krångligt wlan?...Jag trycker på wlan knappen och den hittar mitt nät..Skriver in nyckel och trycker ok..
Behöver aldrig mer skriva i lösen..Kan det bli enklare?
Blåtand...Tja här har jag inte testat så mycket men att tex skicka en låt är iinga problem.Dock inte testat Headset.
Passar inte tochflow så installera nått annat du gillar...
Dock så ligger ju alltid wm i botten vilket självklart inte är så konstigt.
Snyggt är det väl inte men ja tycker det funkar bra
Segt? ...Tjaa..Det är ju väldigt olika beroende på vilken mobil man testar beroende på program installerade och vilken ROM man har..
Men det fina är ju att är de nå man inte gillar så byter man till nå annat..
Jag hade WM6.0 från början..Sen 6.1...Sen Touchflow..Och en massa andra ROM
Edit
Angående kvalitet har jag skickat ca 15000 sms med min TyTn II med tangentbordet och jag har istort sett inget glapp i slajdmekanismen eller nå knirr/knarr i knapparna..Testa det på en Nokia..Tjejens batterilucka trillade loss efter nåra dagar på hennes Nokia + att slajden glappar mer än jag vet inte vad å allt knarrar
Redigerat av moparman, 05 mars 2009 - 16:51.
Postad 05 mars 2009 - 17:24
Dom jag testat (ink win player) är ju reliker från kalla kriget.
Postad 05 mars 2009 - 17:33
edit
vet inte hur kräsen du är men
Redigerat av moparman, 05 mars 2009 - 17:34.
Postad 05 mars 2009 - 19:48
Vilka är bättre och vad är det som gör dom bättre?Vilka musikspelare?
Dom jag testat (ink win player) är ju reliker från kalla kriget.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar