Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 april 2009 - 14:47

itkid
  • itkid
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Man kan kalla det efterlängtat, men frågan är om mitt största problem berörs av denna update?
Däremot så gillar jag formen av mindre betaversioner istället för kvartalsvis skarpa versioner.

Någon som har testat att installera denna?
Jag kör fortfarande på 1.01 och undrar om det är lönt att uppgradera?
Har inga som helst problem hittills varken med uppspelning eller subtitles och
thumbnails känns inte jätteviktigt för min del...

----------------
Now playing: Kings of Leon - Frontier City
via FoxyTunes

----------------
Now playing: Kings of Leon - Frontier City
via FoxyTunes

Postad 09 april 2009 - 17:44

LoverBoy88
  • LoverBoy88
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Lite nyare ändå va? WD TV Prerelease 1.02.03

http://www.wdc.com/wdtvprerelease

Here's a quick changelog:
-Windows-1250 Central European encoding added
-Subtitle rendering quality improved
-AVI loading time improved
-Fixed an issue where thumbnails weren't loading sometimes
-Thumbnail loading times improved

Ja nu va de fart i uppstarten av filmerna med den senaste betan. Tyvär är fortfarande texterna lite osynk ibland
saknar även USB power cut

Ska skriva te dom nu och fråga hur de går med uppdateringen som bryter stömmen i USB portarna

Redigerat av LoverBoy88, 09 april 2009 - 17:45.

Postad 09 april 2009 - 20:18

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har nu suttit och provkört FW 1.02.03 i ett antal timmar (främst .MKV filer), rekommenderas starkt för folk som sitter med 1.01.02 och 1.02.01 i lådan. Inga märkbara buggar, dock saknar jag fotfarande HD-shutdown i samband med standbyläge på WDn. Nu är den t.o.m. värd tusenlappen, om inte det dubbla :wub:

Postad 09 april 2009 - 21:53

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Har nu suttit och provkört FW 1.02.03 i ett antal timmar (främst .MKV filer), rekommenderas starkt för folk som sitter med 1.01.02 och 1.02.01 i lådan. Inga märkbara buggar, dock saknar jag fotfarande HD-shutdown i samband med standbyläge på WDn. Nu är den t.o.m. värd tusenlappen, om inte det dubbla :wub:

hur funkar 24hz me senaste uppdaten?

Postad 09 april 2009 - 22:26

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Har precis kommit hem efter jobb och ett pass styrketräning... känner mig som en blöt disktrasa.
Ska kolla det så fort jag har återhämtat mig och återkommer troligtvis imorgon om resultatet.
Fick känslan av att inte så många upplevt 24Hz-problemet i denna tråden? Men på AVSForum har jag läst om en hel del som inte får till sina "23,976Hz"-filmer/serier.

Postad 09 april 2009 - 22:32

Unregistered190ec6b1
  • Unregistered190ec6b1
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Har testet med 1080P 24 på min pioneer og den funker utmerket

Postad 09 april 2009 - 22:52

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Har testet med 1080P 24 på min pioneer og den funker utmerket

Fungerar även 720p-filmer/serier som de ska?
Och är det film som ligger på 23,976Hz som du testat?

Postad 10 april 2009 - 06:54

Unregistered190ec6b1
  • Unregistered190ec6b1
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Fungerar även 720p-filmer/serier som de ska?
Och är det film som ligger på 23,976Hz som du testat?

Så litt av Jumper i går i 720P 50 mhz med den nye firmwaren och det funket utmerket

Ja på det siste

Redigerat av Unregistered190ec6b1, 10 april 2009 - 06:55.

Postad 10 april 2009 - 08:26

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
slängde in den nya Fw imorse och den blev faktiskt bra mycket bättre.
Helt plötsligt dök det upp textspår som jag inte hade en aning om på vissa dokumentärer jag hade. positiv nyhet :wub:

Nu är det bara strömmen till usb off som saknas.

Postad 10 april 2009 - 08:29

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Låter bra, då kommer nästa fråga.

Finns det en custom firmware med nätverkst stöd som bygger på denna nya firmware?

Postad 10 april 2009 - 09:19

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
har en till fråga, hur får man covers (thumbnails) på sina mkv filmer?

Postad 10 april 2009 - 09:21

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

har en till fråga, hur får man covers (thumbnails) på sina mkv filmer?

Om det är senaste versionen av firmware så borde det bara vara att döpa thumbnailen till ex [filnamn/katalognamn].jpg

Postad 10 april 2009 - 09:28

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Låter bra, då kommer nästa fråga.

Finns det en custom firmware med nätverkst stöd som bygger på denna nya firmware?

B-rad verkar ha hunnit med. http://b-rad.cc/

Postad 10 april 2009 - 09:45

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
testade nya versionen med 24hz och 23hz.
24hz hackade på en gång, 23hz förstod inte min pz70 vad det var för något.
så jag e kvar på 60hz ett tag till...
gör jag något fel?

Postad 10 april 2009 - 09:50

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Jo ext3-boot senaste(0.9) verkar vara baserat på 1.02.00. Detta betyder att jag måste byta helt till B-RAD vilket låter farligt, säkert en massa saker man måste läsa och ställa in för att få det att funka.

Det är så klart inga problem men jag tänkte ta med mig maskinen nu i helgen så jag har inte så mycket tid att hålla på att fixa med den, en enkelt update kan jag göra men sitta o pilla med den för att få igång det om det strular har jag inte tiden till.

Får nog tyvärr vänta.

Postad 10 april 2009 - 11:52

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Stötte på något konstigt.

Jag har kopplat USB minnet på 128 MB i sidan på WD TV, detta USB minne håller ext3 boot, sen provade jag att ta ut lan/usb adapter från porten där bak och då sätta i mitt 16 GB USB minne med filmer. Problemet var att WD TV kunde inte känna igen USB minnet? Provade även med ett annat 4GB utan framgång.

Detta gjorde att jag snabbt fick slänga in den nya pre version på USB stickan och updatera så nu kör även jag den nyaste pre-version och den verkar fungera bra. Jag kommer dock få att gå custom sen igen för att få igång LANet tråkigt nog.

Postad 10 april 2009 - 12:06

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

testade nya versionen med 24hz och 23hz.
24hz hackade på en gång, 23hz förstod inte min pz70 vad det var för något.
så jag e kvar på 60hz ett tag till...
gör jag något fel?

Först och främst så har jag missat att det kommit till en inställning för "1080p/23".
När jag väljer den så väljer WD'n tillbaks till auto igen och jag kan inte ens testa detta läget.
Har ju en äldre Pioneer som dock bör klara både 24Hz och 23,976Hz (eftersom 24 Hz fungerar med judder och 23,976Hz fungerar från min Tvix). Något skumt är det med 23Hz-inställningen i alla fall.
Jag ska testa detta mot projektorn ev. ikväll.
Något fel gör du nog inte.
:)

EDIT: Vi är i gott sällskap med att inte få TV'n att lira med nya 1080p/23-läget. Finns fler i AVSForum som inte kan få till det läget på sina TV. Att min TV klarar båda varianterna (24 & 23,976) vet jag ju eftersom min Tvix fungerar fint med dem. /EDIT.

EDIT2: Har testat 1080p/23 även med min "Full-HD-klarar-allt-projektor" och den klarar bevisligen inte allt... det är något med den signalen som gör att spelaren inte kommer överens med flertalet TV m.m. /EDIT2.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 10 april 2009 - 21:54.

Postad 10 april 2009 - 23:14

drkrupp
  • drkrupp
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Thumbnails på mappar lyckas jag inte med alls. Det fungerar på ibland på mappar som innehåller filmer, men då spelar det ingen roll vad bilden heter. Om jag har en mappstruktur där en mapp inte innehåller någon film (bara fler mappar) ska man tydligen kunna lägga in en "folder.jpg" som då blir mappbild men jag lyckas inte.

Postad 11 april 2009 - 08:55

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Jag la in bilder i katalogerna som heter folder.jpg och det fungerade utan problem. Ingen aning varför det inte fungerar hos dig?

Kanske för stora bilder?

Postad 11 april 2009 - 09:38

drkrupp
  • drkrupp
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Fungerar det även på mappar som inte har någon filmfil i sig? Som det ser ut nu måste jag ha en filmfil i varje mapp som jag vill ha mapp-bild till, och då behöver inte ens bilden hete folder.jpg utan kan heta vad som helst för att fungera. Men har jag en huvudmapp som heter FILM och den har undermappar med filmer i, så får jag inte någon mappbild med nån folder.jpg i mappen FILM hur jag än gör.

Postad 11 april 2009 - 09:42

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Fungerar det även på mappar som inte har någon filmfil i sig? Som det ser ut nu måste jag ha en filmfil i varje mapp som jag vill ha mapp-bild till, och då behöver inte ens bilden hete folder.jpg utan kan heta vad som helst för att fungera. Men har jag en huvudmapp som heter FILM och den har undermappar med filmer i, så får jag inte någon mappbild med nån folder.jpg i mappen FILM hur jag än gör.

visar inte kataloger som saknar menings fullt innehåll. Varför vill du visa en katalog som inte innehåller film?

Postad 11 april 2009 - 10:21

drkrupp
  • drkrupp
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

visar inte kataloger som saknar menings fullt innehåll. Varför vill du visa en katalog som inte innehåller film?

För att jag har huvudmappar utan filmfiler i sig, såhär:
Filmer
---ISO
---HD-film
---Svenska
---Barnfilm
TV
---Vänner
---Scrubs
Musikvideos
...osv

Och jag vill förstås ha mappbild på mappen "Filmer", "TV" och "Musikvideos" så jag ser vad de är.

Postad 11 april 2009 - 10:58

Unregistered522aea83
  • Unregistered522aea83
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

För att jag har huvudmappar utan filmfiler i sig, såhär:
Filmer
---ISO
---HD-film
---Svenska
---Barnfilm
TV
---Vänner
---Scrubs
Musikvideos
...osv

Och jag vill förstås ha mappbild på mappen "Filmer", "TV" och "Musikvideos" så jag ser vad de är.

Inga problem, ta bilden som du vill ha, döp den till "folder.jpg" och placera den i mappen som den skall symbolisera. Klart.

M V H Peter

Postad 11 april 2009 - 12:44

drkrupp
  • drkrupp
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Inga problem, ta bilden som du vill ha, döp den till "folder.jpg" och placera den i mappen som den skall symbolisera. Klart.

M V H Peter

Tyvärr funkar inte det hos mig. Vet inte varför. Jag har provat i ett tiotal mappar utan framgång, med bilder i olika storlekar, från 120x180 och uppåt. Tydligen bara min maskin som inte visar bilden (firmware 1.02.03)... :D

Som sagt, ironman.mkv + ironman.jpg ger en tumnagel på filen, och ligger dessa två filer i en egen mapp, får även mappen bilden ironman.jpg. Problemet är just "folder.jpg" som inte visas hur jag än lägger om mapparna.

EDIT: Ups, mitt misstag. Jag provade nu att slita ut strömmen till WDTV'n och nu minsann dök alla folder-bilder upp precis som de skulle! :P

Redigerat av drkrupp, 11 april 2009 - 12:59.

Postad 12 april 2009 - 20:27

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Jag provade att streama HD film genom nätverket med vanlig Windows utdelning och det gick inget vidare, tänkte att det kunde vara intressant att veta.

Postad 12 april 2009 - 20:44

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Jag har äntligen fått tummarna loss och skickat i WDLXTV-versionen i min spelare.
Problemet är att jag är löjeväckande blåst när det kommer till nätverk och speciellt när man måste skriva koden, adresser m.m. på egen hand.

Var ska t.ex. filen "net.mounts" ligga? I rooten eller i en mapp med namn ".wd_tv"?
Lika väl som jag inte fattar vad som menas med dessa namnen (markerade med färg):

xmount //ip/shareName label cifs user=XXX,password=YYY

Annars gick installationen smärtfritt och den bygger på senaste prereleasen.
Tyckte jag läste att sKalman hade problem att få i denna firmwaren...

Postad 12 april 2009 - 20:48

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Jag har äntligen fått tummarna loss och skickat i WDLXTV-versionen i min spelare.
Problemet är att jag är löjeväckande blåst när det kommer till nätverk och speciellt när man måste skriva koden, adresser m.m. på egen hand.

Var ska t.ex. filen "net.mounts" ligga? I rooten eller i en mapp med namn ".wd_tv"?
Lika väl som jag inte fattar vad som menas med dessa namnen (markerade med färg):

Annars gick installationen smärtfritt och den bygger på senaste prereleasen.
Tyckte jag läste att sKalman hade problem att få i denna firmwaren...

net.mounts ska ligga o roten när det gäller ex3 boot, jag vet inte om WDLXTV han en annan plats, ex boot. ".wd_tv" tror jag inte du ska röra, fått för mig att det är denna katalogen som WDTV sparar information om USBminnet så att den slipper säka igenom hela USB minnet varje gång? Men vad vet jag ;)

När det gäller den andra biten så är ShareName det namn som du väljer att dela ut din katalog som, oftast blir det automatiskt samma som katalogen heter. label är vad du vill att den ska hete när du ser den i WDTV, alltså vad katalogen ska hete som tar dig till din utdelning. Med andra ord bara en visuell grej.

Postad 12 april 2009 - 20:54

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

net.mounts ska ligga o roten när det gäller ex3 boot, jag vet inte om WDLXTV han en annan plats, ex boot. ".wd_tv" tror jag inte du ska röra, fått för mig att det är denna katalogen som WDTV sparar information om USBminnet så att den slipper säka igenom hela USB minnet varje gång? Men vad vet jag ;)

När det gäller den andra biten så är ShareName det namn som du väljer att dela ut din katalog som, oftast blir det automatiskt samma som katalogen heter. label är vad du vill att den ska hete när du ser den i WDTV, alltså vad katalogen ska hete som tar dig till din utdelning. Med andra ord bara en visuell grej.

Då verkar det inte som att jag har gjort något direkt fel trots allt.
Ska man göra något jobb på PC'n för att detta ska fungera? Killarna som slänger ihop dessa grejor verkar tro att alla är helhjärtade proffs.

Om jag inte får igång samba så är det knappast lönt att jag ger mig på NFS.

Postad 12 april 2009 - 21:59

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
hmm... laddade in nya 1.02.03 i WD:n men den klarar ju fortfarande inte text på alla filmer, får no subtext på vissa isofiler trots att det finns text när den är bränd till skiva, det enda som blivit bättre är ju att det står vilket språk det är på olika textspår men det är man ju inte hjälpt av när den inte blivit bättre på att hitta textspåren.

Postad 12 april 2009 - 22:08

Unregistered962b578c
  • Unregistered962b578c
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
DTS-ljud, måste han ha förstärkare för det? Och högtalare också då förmodar jag. Jag kör med TV:n inbyggda högtalare annars.

Postad 12 april 2009 - 22:10

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

hmm... laddade in nya 1.02.03 i WD:n men den klarar ju fortfarande inte text på alla filmer, får no subtext på vissa isofiler trots att det finns text när den är bränd till skiva, det enda som blivit bättre är ju att det står vilket språk det är på olika textspår men det är man ju inte hjälpt av när den inte blivit bättre på att hitta textspåren.

ISO-DVD stöds inte av denna spelaren.
Alltså lär inget förändras i framtida firmware.

DTS-ljud, måste han ha förstärkare för det? Och högtalare också då förmodar jag. Jag kör med TV:n inbyggda högtalare annars.

Du måste ha en extern förstärkare för det.

Postad 13 april 2009 - 09:10

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Ursäkta en newbie men om jag har en dvd på hårddisken exvis en IMG-fil som jag döper om till ISO ( som WD:n inte stöder ) för att kunna se den i WD:n så får jag inte text på säg hälften av ISO-filerna, tar jag samma dvd och läser in med exvis dvdshrink till vob-filer så har jag bild men fortfarande inte text på vissa filmer, varför? och varför är det text på andra filmer ?
irriterande då WD:n blir värdelös för mej när den visar film utan text, finns det något sätt att läsa in en sådan film så att man kan se texten? många dumma frågor men............ man kanske lär sej så småningom.

Redigerat av kaxe, 13 april 2009 - 09:11.

Postad 13 april 2009 - 10:55

Unregistered7c57b621
  • Unregistered7c57b621
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Ursäkta en newbie men om jag har en dvd på hårddisken exvis en IMG-fil som jag döper om till ISO ( som WD:n inte stöder ) för att kunna se den i WD:n så får jag inte text på säg hälften av ISO-filerna, tar jag samma dvd och läser in med exvis dvdshrink till vob-filer så har jag bild men fortfarande inte text på vissa filmer, varför? och varför är det text på andra filmer ?
irriterande då WD:n blir värdelös för mej när den visar film utan text, finns det något sätt att läsa in en sådan film så att man kan se texten? många dumma frågor men............ man kanske lär sej så småningom.

Det kan bero på att det är "Custum sub" det fungerar inte.

Postad 13 april 2009 - 11:10

Unregistered962b578c
  • Unregistered962b578c
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Du måste ha en extern förstärkare för det.

Måste det vara en sk förstärkare? Funderar på ett billigt hemmabiopaket men jag vill välja rätt paket så jag får ljud med WD:n också. Som det märks kan jag inte ett skit om det här med ljud och anslutningar. ;) WD:n har optiskt ut och en röd och en vit ljud ut (komponent?) Hur ska jag koppla skiten?
Funkar det t.ex. med detta paket? https://www.prisjakt...kt.php?e=294686 Ett av flera jag har tittat på.

Postad 13 april 2009 - 11:56

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Måste det vara en sk förstärkare? Funderar på ett billigt hemmabiopaket men jag vill välja rätt paket så jag får ljud med WD:n också. Som det märks kan jag inte ett skit om det här med ljud och anslutningar. ;) WD:n har optiskt ut och en röd och en vit ljud ut (komponent?) Hur ska jag koppla skiten?
Funkar det t.ex. med detta paket? https://www.prisjakt...kt.php?e=294686 Ett av flera jag har tittat på.

Ett hembiopaket består av förstärkare, högtalare och ev. DVD eller Bluray-spelare.
Det finns inga garantier för att ett sånt paket fungerar med tanke på hur det står angående anslutningsmöjligheterna... "HDMI-utgång"? Om den inte kan ta in ljud i HDMI-kontakten så går den inte att använda eftersom optisk anslutning saknas.
EDIT: Det verkar helt enkelt bara som att det paketet klarar att återge surroundljud som kommer från den inbyggda DVD-spelaren. Satsa gärna lite mer pengar på ett paket... du kommer inte att ångra dig. /EDIT.

Jag har inte själv testat HDMI-ljudet på WDTV'n, men det ska ju fungera att ta ljudet den vägen också.
Du behöver en förstärkare som klarar att ta emot digitalt ljud via toslink (optiskt) eller HDMI.
De två röda och vita kablarna är endast till analogt stereoljud om du ansluter till en gammal ljudanläggning t.ex.

EDIT2: Detta är några exempel på paket som har ingångar för externa enheter:
https://www.prisjakt...kt.php?e=299422
https://www.prisjakt...kt.php?e=299406
Personligen hade jag gått på Sony'n.. inte för att jag gillar deras produkter utan för att de brukar ge mest för pengarna i de lägre regionerna. /EDIT2.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 13 april 2009 - 12:09.

Postad 13 april 2009 - 13:43

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Hmm verkar som jag inte kan så värst mycket om denna spelare, trode att DVD backups inte var några problem? Visst man förlorar menyn men de kan man väll leva med, jag visste inte att även texten strular?

När det gäller billigt och bra ljudpacket som klarar vad man eftersträvar så hade jag utan tvekan köprt på Logitechs

https://www.prisjakt...ukt.php?e=93639

Gabbe : Fick du igång din WDLXTV-versionen över LAN?

Redigerat av Unregistered30026, 13 april 2009 - 13:43.

Postad 13 april 2009 - 14:19

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Hmm verkar som jag inte kan så värst mycket om denna spelare, trode att DVD backups inte var några problem? Visst man förlorar menyn men de kan man väll leva med, jag visste inte att även texten strular?

När det gäller billigt och bra ljudpacket som klarar vad man eftersträvar så hade jag utan tvekan köprt på Logitechs

https://www.prisjakt...ukt.php?e=93639

Gabbe : Fick du igång din WDLXTV-versionen över LAN?

Nja.. ryktet i början gav skenet av att det fungerade bra, men efter ett tag dök lite problem upp och då var det någon som upptäckte att det inte fanns något utlovat stöd för det. Tack och lov så kör jag inte många DVD längre. Tror att alla utgick ifrån att det skulle fungera eftersom andra mediaspelare har stöd för det.

WDLXTV ja... vid något tillfälle så kunde jag flytta filer fram och tillbaks mellan dator och WDTV, men någon streaming kunde jag inte göra. Har inte riktigt fattat hur/var det dyker upp i spelaren om man har kontakt?
Det står i uppstarten (och i "about" att ip-adressen är 192.168.1.3, så någon form av kontakt med nätet har den nog... jag trodde att det skulle finnas någon typ av settings extra för nätverket?
Hur och var yttrar det sig när man får rätt på det?

EDIT:

Har det verkligen ingen betydelse vad man skriver i de färgade "fälten"?
Ska det inte matcha någon av inställningarna/namnen i mitt nätverk som PC'n är ansluten till?
Mycket frågor blir det...
;)
/EDIT.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 13 april 2009 - 14:23.

Postad 13 april 2009 - 15:58

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Fick för mig att jag svarade tidigare på vad det innebar ?

shareName = måste matcha din utdelade katalogs utdelnings namn(oftast samma namn som katalogen heter)
label = namnet som du vill se på din utdelning inne i WDTV, alltså när du väljer Video och Folders så ska detta namn dyka upp där. När du går in i denna katalog så ska du få upp det som är utdelat i shareName.

Det där med DVD stöd får de ju fixa, det är en ganska viktig sak allmänt ju!

Postad 13 april 2009 - 16:07

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Fick för mig att jag svarade tidigare på vad det innebar ?

shareName = måste matcha din utdelade katalogs utdelnings namn(oftast samma namn som katalogen heter)
label = namnet som du vill se på din utdelning inne i WDTV, alltså när du väljer Video och Folders så ska detta namn dyka upp där. När du går in i denna katalog så ska du få upp det som är utdelat i shareName.

Det där med DVD stöd får de ju fixa, det är en ganska viktig sak allmänt ju!

Om man har ett helt gäng hårddiskar med massor av mappar på den ip-adressen... kan man bara välja en av dem?
I såna fall bör väl "sharename" innehålla enhetsbokstav m.m.?

Tror inte att de förväntade sig att folk siktar på annat än HD i dagsläget.
Det bästa hade varit att de satsade på bra stöd, men jag har inte läst något svar från WD om det ens.

Postad 13 april 2009 - 16:12

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0
Det är möjligt att man kan mappa flera utdelade mappar men isåfall får du troligen ha lika många mounts i mount filen som du har mappars som du vill dela ut ex :

xmount //ip/shareName1 label1 cifs user=XXX,password=YYY
xmount //ip/shareName2 label2 cifs user=XXX,password=YYY
xmount //ip/shareName3 label3 cifs user=XXX,password=YYY
xmount //ip/shareName4 label4 cifs user=XXX,password=YYY

Man anger givetvis inte hårddiskens benämning, utan delar du ut en mapp på ip 192.168.0.10 som heter Movies så blir det :

xmount //ip/Movies MyMovies cifs user=XXX,password=YYY

Kanske de går att mappa till samma namn, det är bara till att prova, isåfall skulle det se ut så här :

xmount //ip/shareName1 label cifs user=XXX,password=YYY
xmount //ip/shareName2 label cifs user=XXX,password=YYY
xmount //ip/shareName3 label cifs user=XXX,password=YYY
xmount //ip/shareName4 label cifs user=XXX,password=YYY

Postad 13 april 2009 - 16:26

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0
Jag fick till det med en av mina hårddiskar innan du svarade.
Ska testa att mounta fler sen.
Försökte ju förklara att jag är totalt ute och cyklar när det gäller nätverk (har jobbat som bilmek i 26 år).
;)

Verkar som att hastigheten är för dålig med samba, men jag bävar över att få igång NFS.
Ska ändå testa att mickla ihop det med mitt Tvixprogram... cykla är jag ju bra på om inget annat.

EDIT: Tack! Och inte minst för att du stått ut med ett pucko. /EDIT.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 13 april 2009 - 16:27.

Postad 13 april 2009 - 17:20

Unregistered962b578c
  • Unregistered962b578c
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

text

text

Ok, tack för tipset grabbar. Logitech'en verkar intressant.

Postad 13 april 2009 - 22:31

dewess
  • dewess
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag provade att streama HD film genom nätverket med vanlig Windows utdelning och det gick inget vidare, tänkte att det kunde vara intressant att veta.

Det har inte jag av någon anledning. Funkar utan problem med både 720p och 1080i. Min tv stöder inte 1080p men det var inte några problem att streama en sådan också!

Den funkar nåt sjukt bra just nu. Jag vågar inte röra något. USB minnet får sitta permanent!!
Den spelar allt över nätverket, ISO filer, under texter, HD film, spola fram och tillbaka

Postad 13 april 2009 - 23:01

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som Gabbe tycks ha haft. WDLXTV funkar i den meningen att den visar ip-adress och liknande men man får inte se vad man har i sin share alls. Var det något speciellt tricks du gjorde till slut Gabbe?

Postad 13 april 2009 - 23:52

LoverBoy88
  • LoverBoy88
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
PreRelease Fixed in 1.02.04:

* 23.976 FPS video played back in 1080p24Hz is very choppy

* The last subtitle in a movie doesn't show up

* AVI Files take 30 seconds to load and play after teh play button is pressed

* AIF file sounds like static when played on House and Hut

* Small folder icon remain on background when browse folder with thumbnail

Postad 14 april 2009 - 00:30

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Jag har samma problem som Gabbe tycks ha haft. WDLXTV funkar i den meningen att den visar ip-adress och liknande men man får inte se vad man har i sin share alls. Var det något speciellt tricks du gjorde till slut Gabbe?

Jag skrev fel i nätverksadressen.

Min ena hårddisk heter "USER-HD" i nätverket och adressen blev till sist så här när det fungerade:
xmount //192.168.1.3/USER-HD FILM cifs user=användarnamn,pass=lösenord

Tänk också på att man verkar vara tvungen att ha användarnamn och lösenord... samma som du använder
när du loggar in på datorn. Sen är jag tvungen att rycka strömkabeln när jag har ändrat något på USB-pinnen
som har med uppstarten att göra och direkt efter den har startat upp så måste jag göra en fabriksåterställning,
annars kommer inte den utdelade mappen fram...
Känns lite väl beta än så länge.

Jag såg att den nya firmwaren kom ut under måndagen, men väntar tills WDLXTV blir uppdaterad istället.
Brukar gå ganska snabbt.

Postad 14 april 2009 - 07:18

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Jag skrev fel i nätverksadressen.

Min ena hårddisk heter "USER-HD" i nätverket och adressen blev till sist så här när det fungerade:

xmount //192.168.1.3/USER-HD FILM cifs user=användarnamn,pass=lösenord

Tänk också på att man verkar vara tvungen att ha användarnamn och lösenord... samma som du använder
när du loggar in på datorn. Sen är jag tvungen att rycka strömkabeln när jag har ändrat något på USB-pinnen
som har med uppstarten att göra och direkt efter den har startat upp så måste jag göra en fabriksåterställning,
annars kommer inte den utdelade mappen fram...
Känns lite väl beta än så länge.

Jag såg att den nya firmwaren kom ut under måndagen, men väntar tills WDLXTV blir uppdaterad istället.
Brukar gå ganska snabbt.

Man tackar! Det där med fabriksåterställning hade jag missat.
Om man inte har något lösenord på datorn, kan man ange det blankt då eller måste man hitta på något till datorn också? Om man läser net.mounts-exemplen så verkar det som att man kan slippa det bara man aktiverar "guest account".

Postad 14 april 2009 - 07:32

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Det har inte jag av någon anledning. Funkar utan problem med både 720p och 1080i. Min tv stöder inte 1080p men det var inte några problem att streama en sådan också!

Den funkar nåt sjukt bra just nu. Jag vågar inte röra något. USB minnet får sitta permanent!!
Den spelar allt över nätverket, ISO filer, under texter, HD film, spola fram och tillbaka

Har du provat en hel film i 1080 ? För min del fungerade det bra att köra ett par min 1080 men sen började ljudet försvinna och sen blev bilden konstig.

Postad 14 april 2009 - 08:17

szoze
  • szoze
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

För att subtexterna ska fungera tror jag att spelaren "kräver" att det ska finnas två mappar i ISO-filen, en som heter VIDEO_TS och en som heter AUDIO_TS. Om mappen AUDIO_TS saknas hittas inga undertextfiler. Kolla om detta kan vara problemet.

Redigerat av szoze, 14 april 2009 - 08:18.

Postad 14 april 2009 - 09:18

dewess
  • dewess
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har du provat en hel film i 1080 ? För min del fungerade det bra att köra ett par min 1080 men sen började ljudet försvinna och sen blev bilden konstig.

Ja fast det var ett serie avsnitt så kanske runt 40min.
Även provat IMAX rowing mars som var på 720p utan problem.
För att jämföra helt korekt säg mig vilken film du provade så ska jag skaffa just den och prova.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.