Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 november 2009 - 21:30

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

1500mAh betyder inte att det är starkare ström, däremot kan du ta ut ström under en längre tid.

Det var precis det jag skrev, att det varar längre.. Men direkt efter hoppade jag över till 3.7 volt vilket jag kopplade till "starkare ström". I vilket fall som helst så har nallen varit på hela kvällen, sedan jag skrev typ. Batteriet visar fortfarande fullt. Men allt kan hända =)

Postad 27 november 2009 - 23:29

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Det var precis det jag skrev, att det varar längre.. Men direkt efter hoppade jag över till 3.7 volt vilket jag kopplade till "starkare ström". I vilket fall som helst så har nallen varit på hela kvällen, sedan jag skrev typ. Batteriet visar fortfarande fullt. Men allt kan hända =)

Jag beställde ett likadant, ungefär samtidigt som dig. Ser fram emot vidare rapport. Mitt har ännu inte ankommit och jag väntar med spänning...uppfattade ni ordvistsen? Väntar på batteri...spänning. (En riktig "hägerforsare") :lol:

Postad 28 november 2009 - 00:55

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag sitter här och undrar om det är någon som har ett foto program att rekomendera till Satio.
Jag har testat RescoViewer och Nokia Photo Browser, men inget av dem funkar. Vet ni något prog som man kan använda sig av?
När jag lägger in film i mobilen så kommer ljudet före munrörelsen, vet någon vad som är fel?

Vilka program rekomenderar ni att man skall ha i satio?

Skall man använda sig av något virusprog eftersom man surfar med mobilen, vilket i så fall?

Redigerat av TwinX, 28 november 2009 - 01:11.

Postad 28 november 2009 - 10:50

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Kolla med Photoflow

Postad 28 november 2009 - 11:20

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Kolla med Photoflow

Jag ska kolla upp det direkt. Tack för tipset =)

Postad 29 november 2009 - 16:02

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Tjenare.

Alltså, man kan ju kolla youtube på nallen men ska det inte gå lika bra att kolla sånt på alla sidor, har testat lite andra siter som påminner om youtube men får inte ljud på de andra samt att filmen går långsamt på dem.

Är de inte bara flash player? Nån som vet om det går att uppdatera eller nåt sådant ?

Har även jag nu råkat ut för att när nån ringer så hör man standard signalen istället för den man valt.

/Jonas

Redigerat av Unregisteredb72347bd, 29 november 2009 - 22:07.

Postad 29 november 2009 - 17:16

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Jaha.

Det verkar dröja med uppdateringen och Aino får sin snart enligt : http://www.sonyerics...h...cc=ae&lc=en

Inget om Sation...

Postad 29 november 2009 - 22:37

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Tjenare.

Alltså, man kan ju kolla youtube på nallen men ska det inte gå lika bra att kolla sånt på alla sidor, har testat lite andra siter som påminner om youtube men får inte ljud på de andra samt att filmen går långsamt på dem.

Är de inte bara flash player? Nån som vet om det går att uppdatera eller nåt sådant ?

Har även jag nu råkat ut för att när nån ringer så hör man standard signalen istället för den man valt.

/Jonas

Jag har märkt idag att min valda ringsignal är borta och standard signalen är påkopplad... fattar nada

Postad 29 november 2009 - 23:59

DickCheeze
  • DickCheeze
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
jag har haft min satio i ca 2 v nu å min har krånglat(vad jag tycker iaf)alldeles för mycket...egna ringsignaler funkar inte(mp3 som ja lagt in själv)och sällan fungerar mobilens egna,redan förinlagda ringsignaler. oftast så vibrerar den bara vid samtal...ytterst irriterande när många börjar tro att man skiter i att svara. ibland när man
svarar på samtal så bryter telefonen men det händer mer ofta att när man pratat klart å ska lägga på så låser den sig.
får vara väldigt försiktig när man blippar sig runt i menyerna för annars låser den sig. samma med kameran,låser sig rätt ofta den me...ibland fungerar det inte att spela in videoklipp...än så länge har den aldrig krånglat när man tagit kort iaf...peppar,peppar...=P =)
går inte att avbryta wifi anslutningar ibland...den går bara tillbaks till menyn för att välja wifi-anslutning.
vibrationerna försvinner ibland när man tex skriver sms,ibland så börjar den leva jävelen och börjar vibrerara så att jag är rädd att om den skulle vibrera ur handen så kommer den att vibrera sig genom backen å ner till kina.
dock måste jag säga att mitt batteri håller än sålänge rätt bra...har nu haft på den 3 dygn(stänger aldrig av den på natten)utan att behöva ladda men nu är de nog dags.

summa kardemumma: när den väl fungerar så tycker ja de är en grym tel...men jag hade hellre haft sämre batteritid och den fungerade bättre än va den gör nu...men,men...får hoppas på en ny firmware snart... =)

Postad 30 november 2009 - 02:37

Valle_81
  • Valle_81
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Har oxå beställt batteri idag. Hoppas det funkar bra! En sak jag stört mig på ganska mycket är T9 funktionen när man skriver sms. Istället för att få fram ett visst ord direkt som man använder hela tiden, så får man fram nåt jätte konstigt och måste trycka på * flera ggr för att få fram ordet.
Tex istället för att det ska stå "bra" så kan det stå nåt i stil med "bar" eller "arb". Några klick på stjärna så kommer rätt ord fram. En annan sak är när man skrivit ett ord som man "klickat" sig fram, och sedan sätter in ett komma tecken så skiftar ordet tillbaka till det som stod där först. Grymt irriterande! det jag får göra är helt enkelt att göra ett mellanslag och sedan klicka bakåt igen för att ordet inte ska skifta.
Nån mer som stött på detta? använder "vanlig" numeric tangent layout

Postad 30 november 2009 - 06:48

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0

Istället för att få fram ett visst ord direkt som man använder hela tiden, så får man fram nåt jätte konstigt och måste trycka på * flera ggr för att få fram ordet.
Tex istället för att det ska stå "bra" så kan det stå nåt i stil med "bar" eller "arb". Några klick på stjärna så kommer rätt ord fram. En annan sak är när man skrivit ett ord som man "klickat" sig fram, och sedan sätter in ett komma tecken så skiftar ordet tillbaka till det som stod där först. Grymt irriterande! det jag får göra är helt enkelt att göra ett mellanslag och sedan klicka bakåt igen för att ordet inte ska skifta.
Nån mer som stött på detta? använder "vanlig" numeric tangent layout

Japp... Dock tycker jag den har lärt sig vissa ord men inte andra.
Synd oxå om man jämför med min K800i som kunde "komma ihåg" vad man skrivit de senaste SMSen, så skrev man början på en mening den känner igen så föreslog den nästa ord innan man börjat skriva det...

Postad 30 november 2009 - 09:25

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Japp... Dock tycker jag den har lärt sig vissa ord men inte andra.
Synd oxå om man jämför med min K800i som kunde "komma ihåg" vad man skrivit de senaste SMSen, så skrev man början på en mening den känner igen så föreslog den nästa ord innan man börjat skriva det...

T9 på en Satio..? Kom igen, det går ju tom att skriva på mini-qwerty i portrait-mode om man vill, men men visst, vill man göra det svårt för sig så :)..

Postad 30 november 2009 - 10:05

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0

T9 på en Satio..? Kom igen, det går ju tom att skriva på mini-qwerty i portrait-mode om man vill, men men visst, vill man göra det svårt för sig så :)..

Smaken är som baken ;)

Postad 30 november 2009 - 12:24

betty (kung pow)
  • betty (kung pow)
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

T9 på en Satio..? Kom igen, det går ju tom att skriva på mini-qwerty i portrait-mode om man vill, men men visst, vill man göra det svårt för sig så ;)..

För vissa kanske :unsure:
Mina prinskorvar till fingrar trycker nästan på två knappar i vanliga qwerty mode, så mini'n funkar bara med stylepennan ;)

Postad 30 november 2009 - 13:07

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

För vissa kanske ;)
Mina prinskorvar till fingrar trycker nästan på två knappar i vanliga qwerty mode, så mini'n funkar bara med stylepennan ;)

qwerty:t (fullscreen mode) i Satio är banne mig det största jag sett, en knapp på satio motsvarar nästan fyra på en Nokia 5800 t ex ;).. eller iaf storleken av två knappar. Nästan lite pensionärsvarning på det. Mini-qertyt är i minsta laget men borde funka bra om man ska svara snabbt på ngt sms, iaf det lilla jag testat.

Kan tillägga att jag inte köpt telefonen ännu, bara petat på den i butik hur mkt som helst och fått mina intryck av teflonen därifrån, tycker det verkar vara en skön lur i övrigt :unsure:.

Postad 30 november 2009 - 16:19

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Funkar det bra med starkare batteri eller har brandvarnaren fått jobba istället? Vore intressant att höra om det fungerar bra med krämigare batteri osv ;).

Postad 30 november 2009 - 20:14

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Funkar det bra med starkare batteri eller har brandvarnaren fått jobba istället? Vore intressant att höra om det fungerar bra med krämigare batteri osv ;).

Har testat batteriet under ett par dagar nu och brandvarnaren har lyckligtvis inte fått jobba. Men vad gäller batteriet så känns det inte som ett speciellt nödvändigt köp. Det är ju småpengar så alla kan väll testa, men jag upplever inte att det är längre hållbarhet i jämförelse med det vanliga batteriet. Snarare är det så att jag har behövt ladda det oftare (1 gång per dag). Jag har inte använt telefonen mer än tidigare men ändå känns det som att telefonen bara slukar upp den kraft som finns i batteriet. Dessutom verkar inte batteristatus-indikatorn fungera korrekt tillsammans med detta tredjeparts-batteri. Idag när jag satt i skolan så lyssnade jag lite på musik. Efter ett litet tag började den varna för dåligt batteri (nyladdat från imorse) och på displayen visades att den hade 50% kvar av batteristyrkan, men ungefär 3 minuter efter, då jag pausat musiken, så dör telefonen och batteriet är tydligen slut. Detta innebar alltså att dagens laddning höll ifrån cirka 09.00 till 17.00 och då har jag inte direkt gjort något som tar oerhört mycket kräm. Visst, i små perioder lyssnade jag på musik via online-läget i Spotify men det var bara korta stunder.

Slutsatsen är alltså att batteriet snarare känns sämre än originalet. Det verkar inte hålla lika länge, trots att specifikationerna säger motsatsen. Och batteriet fungerar inte klockrent ihop med indikatorn på displayen.

Jag har bytt tillbaka till originalet och kommer att köra det ett par dagar till, eventuellt så testar jag det nya ytterliggare någon gång framöver, men mycket lutar åt att det blir originalbatteriet som får driva telefonen framöver.

Postad 30 november 2009 - 20:22

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Har testat batteriet under ett par dagar nu och brandvarnaren har lyckligtvis inte fått jobba. Men vad gäller batteriet så känns det inte som ett speciellt nödvändigt köp. Det är ju småpengar så alla kan väll testa, men jag upplever inte att det är längre hållbarhet i jämförelse med det vanliga batteriet. Snarare är det så att jag har behövt ladda det oftare (1 gång per dag). Jag har inte använt telefonen mer än tidigare men ändå känns det som att telefonen bara slukar upp den kraft som finns i batteriet. Dessutom verkar inte batteristatus-indikatorn fungera korrekt tillsammans med detta tredjeparts-batteri. Idag när jag satt i skolan så lyssnade jag lite på musik. Efter ett litet tag började den varna för dåligt batteri (nyladdat från imorse) och på displayen visades att den hade 50% kvar av batteristyrkan, men ungefär 3 minuter efter, då jag pausat musiken, så dör telefonen och batteriet är tydligen slut. Detta innebar alltså att dagens laddning höll ifrån cirka 09.00 till 17.00 och då har jag inte direkt gjort något som tar oerhört mycket kräm. Visst, i små perioder lyssnade jag på musik via online-läget i Spotify men det var bara korta stunder.

Slutsatsen är alltså att batteriet snarare känns sämre än originalet. Det verkar inte hålla lika länge, trots att specifikationerna säger motsatsen. Och batteriet fungerar inte klockrent ihop med indikatorn på displayen.

Jag har bytt tillbaka till originalet och kommer att köra det ett par dagar till, eventuellt så testar jag det nya ytterliggare någon gång framöver, men mycket lutar åt att det blir originalbatteriet som får driva telefonen framöver.

Skit! Åter igen stämmer ordspråket: "om det verkar för bra för att vara sant så är det förmodligen inte sant". Jag fick mitt idag. Tänker testa och om jag kommer fram till samma slutsats som dig så reklamerar jag. Helt enkelt en principfråga.

(och när man hänvisar till en princip så är det alltså slantarna man syftar på) ;)

Postad 30 november 2009 - 22:12

Valle_81
  • Valle_81
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Skit! Åter igen stämmer ordspråket: "om det verkar för bra för att vara sant så är det förmodligen inte sant". Jag fick mitt idag. Tänker testa och om jag kommer fram till samma slutsats som dig så reklamerar jag. Helt enkelt en principfråga.

(och när man hänvisar till en princip så är det alltså slantarna man syftar på) ;)

Samma här!
Har inte fått hem den i brevlådan ännu, funderar nästan på att maila dom direkt och häva köpet

Postad 01 december 2009 - 12:50

Pinscherlove
  • Pinscherlove
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Se inlägg 854:

Eller använd standard SonyEricsson servicemeny:
Tryck snabbt efter varandra (i icke knapplåst läge):
Höger,vänster,höger,höger,vänster,höger
I Serviceinformation->Maskinvaruinformation så har du bla MAC addressen.

Höger = Röd knapp med överkryssad telefonlur
Vänster= Grön knapp med lyft telefonlur

på min satio händer inte nåt alls när jag trycker så,

Postad 01 december 2009 - 13:38

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Funkar på min.

Postad 01 december 2009 - 14:28

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

På min händer inget heller, om du menar att man står vid första skärmbilden o sen trycker, röd,grön,röd,röd,grön,röd ?

Man hamnar vid uppringda nummer bara.

Testade lite till och fick det till slut att funka, man får va snabb o ha lite tur!

/Jonas

Redigerat av Unregisteredb72347bd, 01 december 2009 - 14:30.

Postad 01 december 2009 - 15:21

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

På min händer inget heller, om du menar att man står vid första skärmbilden o sen trycker, röd,grön,röd,röd,grön,röd ?

Man hamnar vid uppringda nummer bara.

Testade lite till och fick det till slut att funka, man får va snabb o ha lite tur!

/Jonas

Precis, man får va' lite snabb, bara....

Postad 01 december 2009 - 15:24

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nu finns det tydligen en ny programvaruversion tillgänglig i England (UK). Dock inget nytt i Sverige ännu, jag har testat.
Det är en kille som kallar sig Glorfingal på Esato-forumet som rapporterat detta.

Postad 01 december 2009 - 17:08

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Nu finns det tydligen en ny programvaruversion tillgänglig i England (UK). Dock inget nytt i Sverige ännu, jag har testat.
Det är en kille som kallar sig Glorfingal på Esato-forumet som rapporterat detta.

Enligt sony Ericsson så hade vissa partier alv telefonen problem så jag antar de gjort en snabb lösning på det viktigaste till dem. Jag hade kontakt med SE senaste igår och då sa han att de inte hade nåt datum för när uppdatering kommer men de verkar iaf känna till alla problem som finns och vissa önskemål.

Senaste svaret såg ut såhär iaf:

"Den version av Flash Lite som används har tyvärr inte fullt flashstöd. Det är möjligt att nya funktioner och uppdateringar för Flash kan läggas till i kommande uppdateringar."

/Jonas

Postad 01 december 2009 - 17:17

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Nån som vet om detta funkar till Sation?

http://nokia5800.net...lator-for-5800/

Postad 01 december 2009 - 19:01

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
Någon som fått till en uppdatering?
Sett flertal poster på Internetforum att en update är ute, iaf i England.
R1CA037

Postad 01 december 2009 - 20:17

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nej, tyvärr ;) Verkar som UK prioriteras med att få nya FW:n.

Postad 01 december 2009 - 21:34

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jo men dom prioriterar nog England nu eftersom att dom har haft ett problem med sina telefoner. Och som sagt så är det kanske bara en liten nödlösningsuppdatering som kanske inte innehåller alla eventuella bonusgrejer om man nu kan kalla det för det. Och jag har märkt att det släpps ofta uppdateringar med lite mellanrum för olika länder.

Redigerat av star trek, 01 december 2009 - 21:46.

Postad 01 december 2009 - 21:48

Zoobo
  • Zoobo
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Nån som vet om detta funkar till Sation?

http://nokia5800.net...lator-for-5800/

Ja det funkar.

Postad 01 december 2009 - 22:40

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Ja det funkar.

Vad gör det då och vart tar man hem det ?

/Jonas

Postad 02 december 2009 - 00:27

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

/Jonas

Ställer samma fråga som jonas =)

Postad 02 december 2009 - 12:51

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
50 sidor kärlek alltså. försökt hitta men hur blir videokvallen på sation? youtube blir alltid missvisande.

tre har ju en tävling där man kan vinna en satio. kan ju vara värt att vara med om man är tävlingsnöt som jag.
http://www.youtube.c...h?v=gjSbYP1HUrs

Postad 02 december 2009 - 13:13

Zoobo
  • Zoobo
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

/Jonas

http://www.handango....roductId=254284

Postad 02 december 2009 - 13:13

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0

50 sidor kärlek alltså. försökt hitta men hur blir videokvallen på sation? youtube blir alltid missvisande.

Du menar när man filmar med Sation? Eller upplevelsen när man kollar på film? :)

Postad 02 december 2009 - 15:50

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

http://www.handango....roductId=254284

Nja sånt där ska va gratis enligt mig.

Backade när man såg första infon: When using this app all the time it will consume more battery.

Det kanske det inte är helt värt.

/Jonas

Postad 02 december 2009 - 16:37

Zoobo
  • Zoobo
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Nja sånt där ska va gratis enligt mig.

Backade när man såg första infon: When using this app all the time it will consume more battery.

Det kanske det inte är helt värt.

/Jonas

Helt meningslöst program tycker jag.

Postad 02 december 2009 - 18:24

Pinscherlove
  • Pinscherlove
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
liten fråga? när man använder opera mini har man inget tangentbord, hur gör man då*? har för mig att jag läste nåt om det när jag satt och läste igenom hela tråden innan jag fick telefonen, men när jag söker hittar jag inget :)

Postad 02 december 2009 - 18:29

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

liten fråga? när man använder opera mini har man inget tangentbord, hur gör man då*? har för mig att jag läste nåt om det när jag satt och läste igenom hela tråden innan jag fick telefonen, men när jag söker hittar jag inget :)

Opera Mini 5 (beta) som jag kör med, har inbyggt tangentbord. Kommer fram när du ska mata in adresser osv.

Postad 02 december 2009 - 21:04

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Opera Mini 5 (beta) som jag kör med, har inbyggt tangentbord. Kommer fram när du ska mata in adresser osv.

Prova även icke-mini-varianten, funkar väldigt bra imho...

Postad 02 december 2009 - 21:46

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Prova även icke-mini-varianten, funkar väldigt bra imho...

Precis Opera 10 Mobile funkar kanon.

En fråga dock, väljer den alltid Wifi om man har det tillgängligt eller ?

När man kör vanliga webläsaren så får man ju alltid välja, den står ju alltid på wifi om man har det tillgängligt dock.

Tänkte bäst man frågar för jag fick lite dyrare räkning än normalt så man blir lite frågsam. Det beror säkert på annat dock men.

/Jonas

Redigerat av Unregisteredb72347bd, 02 december 2009 - 21:48.

Postad 03 december 2009 - 09:08

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Precis Opera 10 Mobile funkar kanon.

En fråga dock, väljer den alltid Wifi om man har det tillgängligt eller ?

När man kör vanliga webläsaren så får man ju alltid välja, den står ju alltid på wifi om man har det tillgängligt dock.

Tänkte bäst man frågar för jag fick lite dyrare räkning än normalt så man blir lite frågsam. Det beror säkert på annat dock men.

/Jonas

Jag har lagt upp det i min telefon så den aldrig frågar utan använder sig av en prioriteringslista där den prioriterar Wifi före uppkoppling mot telenätet. Och ja, Opera väljer Wifi först. Programmen man har i telefonen använder sig av den prioriteringslistan så länge man inte ändrar inställningarna för programmen. Tex Wisepilot fick jag ställa in att den alltid kopplar upp sig på telenätet för den ville först koppla upp sig mot min Router men det blev ju inte så bra när man kom en bit hemifrån...

Postad 03 december 2009 - 09:42

Pinscherlove
  • Pinscherlove
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
vart hitta du den prioriteringslistan?

opera 10 funkar prefekt ;) tack så mycket

Postad 03 december 2009 - 10:48

betty (kung pow)
  • betty (kung pow)
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har en fråga om backup och återställning av sation.
Körde full backup med pc suite, utan problem.
Installera om programvaran i telefonen, utan problem. Nu funkar standard standby teman osv.
Men att återställa gick sämre. Den läser av hela backupen och lägger in den.
Men den återställer inte media som t.ex. bilder jag tagit till SE's standby fotovisning. Och program och mappar har ändrat plats igen.

Missade jag något?

Postad 03 december 2009 - 11:48

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

vart hitta du den prioriteringslistan?

Inställningar/kommunikation/destinationer/Internet

Där läggs alla åtkomstpunkter upp i prioriteringslista, dvs vilken ordning den ska söka sig till Internet.
Jag fick också välja åtkomstpunkt förut men har för mig att man kunde trycka in automatiskt där...

Postad 03 december 2009 - 15:20

it_mutt
  • it_mutt
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
En liten liten fråga bara. På min N85 gick det alldeles ypperligt att använda "kamera 2" för att ta bilder med (dvs den på "skärmsidan") går detta med Sation också? Kan låta som en onödig fråga, men ptja, jag vill veta ;)

Skulle bli galet gald om någon orkade kolla upp detta ;)

Redigerat av it_mutt, 03 december 2009 - 19:23.

Postad 03 december 2009 - 18:26

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Inställningar/kommunikation/destinationer/Internet

Där läggs alla åtkomstpunkter upp i prioriteringslista, dvs vilken ordning den ska söka sig till Internet.
Jag fick också välja åtkomstpunkt förut men har för mig att man kunde trycka in automatiskt där...

I opera frågar den ju aldrig, men i standard läsaren frågar den alltid tycker jag.

/Jonas

Postad 03 december 2009 - 20:21

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

I opera frågar den ju aldrig, men i standard läsaren frågar den alltid tycker jag.

/Jonas

? Min frågar alltid i Opera. Så gott som alla andra applikationer också. Den enda gång den inte frågar är när jag kollar mail i de konton som jag fått inställningar direkt från SE till, där default är Telia Online.
Gå in på Destinationer som Ricke77 skrev, men klicka på Alternativ istället för internet, sedan Standardanslutning, och klicka i Fråga alltid.

Postad 03 december 2009 - 22:29

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
När jag surfar genom wifi så undrar jag vilken hastighet kommer Satio upp i? När jag går genom detaljer i wifi så står det hastighet 54Mbit/s. I mitt hemnät så har jag 24/1, så då undrar jag vad 54Mbit/s står för. Finns det någon program/sida på nätet som man kan kolla hastigheten man har när man surfar genom Wi-fi, Satio.

Hur bär jag mig åt att använda mig av WI-FI när jag klickar på iconen Opera, då jag vill surfa? Jag vill ju nyttja Wi-Fi då det ges möjlighet.

Vart kan man hitta en användarhandbok för Satio förutom den som finns i mobilen, jag vill ha en mer utförlig och tydlig.

TwinX alias Magnus

Postad 03 december 2009 - 23:14

TSF
  • TSF
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

När jag går genom detaljer i wifi så står det hastighet 54Mbit/s. I mitt hemnät så har jag 24/1, så då undrar jag vad 54Mbit/s står för.

Det är hastigheten på ditt egna nätverk (dvs. routern maxhastighet). Har du exempelvis ett LAN (local area network - lokalt nätverk) på 100/100 så kommer det att stå 100Mbit/s istället, även om du inte får den hastigheten ut mot nätet.

Finns det någon program/sida på nätet som man kan kolla hastigheten man har när man surfar genom Wi-fi, Satio.

Sation stöder ju flash/java så du kan ju prova bredbandskollen.se, fast jag förstår inte riktigt varför man skulle vilja kolla hastigheten...

Hur bär jag mig åt att använda mig av WI-FI när jag klickar på iconen Opera, då jag vill surfa? Jag vill ju nyttja Wi-Fi då det ges möjlighet.

Jag får alltid välja vilken anslutning jag vill använda när jag öppnar Opera. Prova att ändra anslutningsinställningarna som det snackades om några inlägg bakåt i tråden.

Vart kan man hitta en användarhandbok för Satio förutom den som finns i mobilen, jag vill ha en mer utförlig och tydlig.

http://www.sonyerics...h...cc=se&lc=sv

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.