Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 13 September 2009 - 08:02

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Tack för svaret _Z_ :-)

Nästan så jag blir avundsjuk :P

Det som du skriver är ju vad som gör det så roligt att ha en smartphone,just att man kan prova massor med prigram,tweaka telefonen precis som man villha den,flasha den osv..Tar mycket längre tid innan man tröttnar på sin mobil...

Använt min WM mobil i 2 år och först nu börjar jag va riktigt less och verkligen känner att jag vill byta mobil NU..
Den är flashad säger 30ggr :)

Riktigt sugen på en Hero.Android verkar vara framtiden helst i HTC händer..
Den ser riktigt modern ut i menyer och upplägg..

Det enda som hindrar mig är igentligen avsaknaden av fysiskt tangentbord..
Om jag skulle ångra mig bittert utan ett.....Har ju fysiskt tangentbord på min mobil nu och älskar det..

Samma här, Hero är kanon, men ett qwerty-bord går inte att slå. Därför blir det nog byte när Nokia n900 kommer

Postad 13 September 2009 - 10:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nokia n900 ser grymt intressant ut men jag har aldrig gillat Nokia.
Sen tycker jag att tangentbordet ser nog så litet ut..

men jag får väl kanske svälja min stolthet å köpa en Nokia :)

Postad 13 September 2009 - 10:28

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Uppdaterade min Hero igår.

Jag hade dock bara haft mobilen nån vecka, men jag upplever ändå att den blivit snabbare. Det är även trevligt med svenska menyer etc. dock lite förvirrande i början :) Perfekt att det går att fokusera genom att trycka på skärmen, i kameraläge också...

Finns säkert fler förbättringar som man inte upptäckt ännu.

Dock så strulade installationen av HTC Sync (2.0.4) så det slutade med att jag installerade den medföljande versionen på en annan dator istället... fungerade perfekt.

Jag hade inte lagt in så mycket på mobilen egentligen, gjorde dock en backup med "MyBackup", valde då endast bookmarks, sms/mms, systeminställningar etc. Trots restore tyckte jag att det var en hel del som man manuellt fick lägga tillbaka igen.. POP-konton, konton för Sociala nätverk etc.

Blev även lite språkstul (vid pop-inställning)... så det slutade med en "ny" uppdatering där jag började om från noll igen... egentligen bara några sms/mms som jag blev av med, men det kan man ju leva med.

Hoppas dock att det längre fram kommer att finnas ett Backupprogram som verkligen gör vad den ska..

Postad 13 September 2009 - 10:47

hardmagic
  • hardmagic
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Eftersom jag vill synca min iCal med min HTC Hero så försöker jag först synca detta med Googlecal.
Jag har följt instruktionerna från google för att genom ett CalDav-konto synca iCal med Googlecal.

http://www.google.co...swer=99358#ical

1. Open Apple iCal, go to Preferences and then the Accounts tab.
2. Click on the + button to add an account.
3. Under Account Information, enter your Google Account username and password.
4. Under Server Options, add the following URL:
https://www.google.c...DOMAIN.COM/user

Replace '[email protected]' with your Google Account username.
5. Click Add

Ser busenkelt ut men när jag ska sätta upp kontot så får jag hela tiden ett felmeddelande som säger:

"Inloggningen misslyckades. Lösenordet godkändes inte av servern www.google.com för inloggningen hardmagic"

Bifogat skärmdumpar på de uppgifter jag fyllt i. Är det någon som kan hjälpa mig att lösa detta problem.
Stort tack för hjälp!

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Bild_1.png   48.85K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  Bild_3.png   61.35K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  Bild_4.png   36.19K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  Bild_5.png   20.51K   0 Antal nerladdningar

Postad 13 September 2009 - 11:12

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag tänkte höra hur fungerar MSN på HTC Hero? Och hur är batteritiden när det gäller MSN?
Har aldrig prövat MSN på en mobil förut, men tänkte att om jag köper denna så ska jag ge det en chans. Hur många timmar tror/vet ni att man kan sitta online på endast MSN & chatta? & Fungerar 3G nätet bra, så att man t.ex kan sitta i en skog eller liknande & vara online MSN? :)

Andra frågor. Angående "Å Ä Ö" på tangentbordet i mobilen. Måste man hålla in "A" för att sedan välja det man vill ha? Eller går det att Fixa så att det finns utlagt på tangentbordet? Låter lite komplicerat & tidskrävande om man t.ex diskuterar eller bara chattar på MSN och måste hålla in A och sedan välja vilken bokstav man ska ha.

Svenska Ordlistan, hur fungerar den? Läste på nått forum att det var en som tyckte den var sjukt frustrerande då den angav en massa fel som te.x "pa" på "har" här osv. Går det att radera Ordlistan / lägga till ord i den?

Sist men inte minst heh. Går det att vara online på MSN samtidigt med widescreen, ni vet när man lutar mobilen åt vänster? så mobil screenen blir lite större. Eller måste man använda MSN i vanligt läge?

Postad 13 September 2009 - 11:24

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Misstänker att uppdateringen har ställt till detta... hursomhelst vore snällt om någon kunde bekräfta detta "fel" och kanske har en lösning? (se nedan)

------------------------------------------------------------------------
När jag ska dela med mig av en bild ("Share -> Message") och skicka den via MMS så har det räckt med att skriva in några bokstäver i mottagarfältet för att snabbt hitta rätt person.

Det som läggs in blir på denna form:

Namn <070*******>,

Problemet är bara att då man trycker på sänd så får man ett fellmeddelande om "ogiltig mottagare"...

Jag har nyligen uppdaterat och jag har för mig att det inte var några problem tidigare med att lägga in mottagare på detta sätt.

Har även gjort på samma sätt med SMS-mottagare, men då blir det inga problem.

Nån som har lust att testa?
--------------------------------------------------------------------------

Vill helst slippa mata in mobilnummer manuellt för att skicka MMS .

Postad 13 September 2009 - 11:34

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Jag tänkte höra hur fungerar MSN på HTC Hero? Och hur är batteritiden när det gäller MSN?

Jag använder Ebuddy som finns på market & det fungerar suveränt. Där chattar jag via facebook & MSN, oerhört bra att ha sina chatkonton samlade i samma program & man kan välja mellan många olika bl.a. ICQ.

Dessa mobiler suger ju mycket ström & om du ska chatta i många timmar i sträck så får du nog förvänta dig att strömmen räcker i max 8-9 timmar, om ens det. Så är det bara & jag laddar min Hero varje natt & ibland mer men nu så här i början så är man ju extremt aktiv & grejar med den mest för jämnan.

Postad 13 September 2009 - 11:38

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Det enda som hindrar mig är igentligen avsaknaden av fysiskt tangentbord..
Om jag skulle ångra mig bittert utan ett.....Har ju fysiskt tangentbord på min mobil nu och älskar det..

Ja det skrev jag ju inget om... Jag har svårt att bli vän med skrivandet på Hero & skrev klart snabbare på min P1i men det tar sig mer & mer. 3GS är klart bättre att skriva på men det har ju en del med storleken att göra...

Du får testa & se vad du tycker i butik men risken är stor att du kommer att hata skrivandet på Hero om du är van ett bra fysiskt tangentbord.

Postad 13 September 2009 - 13:45

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Ja det skrev jag ju inget om... Jag har svårt att bli vän med skrivandet på Hero & skrev klart snabbare på min P1i men det tar sig mer & mer. 3GS är klart bättre att skriva på men det har ju en del med storleken att göra...

Du får testa & se vad du tycker i butik men risken är stor att du kommer att hata skrivandet på Hero om du är van ett bra fysiskt tangentbord.

Har du kalibrerat tangentbordet för dig?. Jag som har varit van vid en W810 och verkligen ogillade iPhones 3G touchscreen tangentbord gillar Hero's ngt enormt. Jag var väldigt skeptisk till att skaffa en telefon med bara touchscreen tidigare. Men jag skriver grymt mycket snabbare med Heron än vad jag gjorde med min w810.

Postad 13 September 2009 - 14:20

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Precis uppdaterat till nya ROM:en och vipps så var allt på svenska ;O (menyspråk osv). Har inte bestämt mig om det känns bättre men kanske ändrar senare.

Postad 13 September 2009 - 15:51

Unregistered178bc39f
  • Unregistered178bc39f
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Andra frågor. Angående "Å Ä Ö" på tangentbordet i mobilen. Måste man hålla in "A" för att sedan välja det man vill ha? Eller går det att Fixa så att det finns utlagt på tangentbordet? Låter lite komplicerat & tidskrävande om man t.ex diskuterar eller bara chattar på MSN och måste hålla in A och sedan välja vilken bokstav man ska ha.

Svenska Ordlistan, hur fungerar den? Läste på nått forum att det var en som tyckte den var sjukt frustrerande då den angav en massa fel som te.x "pa" på "har" här osv. Går det att radera Ordlistan / lägga till ord i den?

Sist men inte minst heh. Går det att vara online på MSN samtidigt med widescreen, ni vet när man lutar mobilen åt vänster? så mobil screenen blir lite större. Eller måste man använda MSN i vanligt läge?

ÅÄÖ går att få på tangenbordet med scandinavian keyboard. Med den scandinaviska ordlistan får du förslagen med ÅÄÖ....båda dessa är gratis på market.

Postad bild

Det finns flera olika MSN apps som fungerar och ser ut annorlunda. Själv kör jag IM+ och den går lika bra i landskapsläge...det tror jag de flesta gör.

Postad bildPostad bild

Redigerat av Unregistered178bc39f, 13 September 2009 - 15:52.

Postad 13 September 2009 - 16:25

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
roboseal & _Z_, Tack för era svar. Intressant. Extremt sugen på en HTC Hero nu. :)

Hur är det med 3G täckningen? Funkar den bra så att man te.x kan vara i skogar o sådant, utan att det bryts?
Har en skog jag brukar gå till nämligen. Vore fantastiskt om man kunde sitta på MSN samtidigt som man är där.

Redigerat av Thady, 13 September 2009 - 16:31.

Postad 13 September 2009 - 17:22

bjojo214
  • bjojo214
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
hejsan!

Undrar en sak om den nya ROM:en. Jag har en upplåst T-Mobile Hero från England, kan jag uppdatera min telefon med den nya ROM:en? Har läst på swedroid att några har problem med något serienummer.
Någon som hhar köpt sin hero utomlands och lyckats uppdatera?
Björn

Postad 13 September 2009 - 17:50

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Hej!

Eftersom jag vill synca min iCal med min HTC Hero så försöker jag först synca detta med Googlecal.
Jag har följt instruktionerna från google för att genom ett CalDav-konto synca iCal med Googlecal.

Antar att din gmail user är hardmagic ?!

Prova lägg till @gmail.com så det blir hela mailadressen

Redigerat av tpalsson, 13 September 2009 - 17:50.

Postad 13 September 2009 - 18:06

Hosse
  • Hosse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hola

Har nu efter mycket om och men bestämt mig för att slå till på en Hero men frågan är då följande:

Vilket abonnemang ska man ha?

Själv är jag en som skickar runt 5-600 mms och ringer ~150 minuter per månad (med Telia max 25/Student).
Ska jag köpa mobilen kontant och lägga till någon surfpaket eller ska jag istället slå till på mobilen med ett abonnemang (hos annan operatör kanske) och binda mig i ett eller två år?

Svårt detta...

Postad 13 September 2009 - 18:11

Unregistered26fac21d
  • Unregistered26fac21d
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

hejsan!

Undrar en sak om den nya ROM:en. Jag har en upplåst T-Mobile Hero från England, kan jag uppdatera min telefon med den nya ROM:en? Har läst på swedroid att några har problem med något serienummer.
Någon som hhar köpt sin hero utomlands och lyckats uppdatera?
Björn

Jag har också köpt min i england. Jag tog mitt serienummer och bytte ut några siffror. Det gick ganska snabbt att hitta ett nummer som fungerade :) HT97PL900526

Postad 13 September 2009 - 18:57

bjojo214
  • bjojo214
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag har också köpt min i england. Jag tog mitt serienummer och bytte ut några siffror. Det gick ganska snabbt att hitta ett nummer som fungerade :) HT97PL900526

haha! skulle jag också kunna använda mig av det numret? fick du svenska menyer och allt annat att fungera?

Postad 13 September 2009 - 20:00

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Nu har jag uppdaterat! En sak bara, den här "java" Ikonen finns inte i min meny (Alla program) vart kan den vara? Eller är den inbyggd i mjukvaran och "osynlig" för ögat?

Postad 13 September 2009 - 21:00

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Nu har jag uppdaterat! En sak bara, den här "java" Ikonen finns inte i min meny (Alla program) vart kan den vara? Eller är den inbyggd i mjukvaran och "osynlig" för ögat?

ingen verkar ha fått den tråkigt nog, och efter att ha läst runt lite så verkar det som att den inte kom med och att den inte stödjer java ännu... men googles updatering donut (1.6) snart, förhoppningsvis kanske de kommer då..

Postad 13 September 2009 - 21:03

Unregistered26fac21d
  • Unregistered26fac21d
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

haha! skulle jag också kunna använda mig av det numret? fick du svenska menyer och allt annat att fungera?

Ja det tror jag du kan, och ja jag kan välja svenska som språk

Postad 13 September 2009 - 21:16

Lärkan
  • Lärkan
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min hero, kanske kan någon ge klarhet vad det beror på... när jag ställt in ett alarm och sedan trycker på homeknappen. Sedan "glömmer" telefonen bort larmet och ringer inte förrän man låser upp knapplåset. Någon annan som upplever samma sak? Tips på hur man ska undvika detta?

Postad 14 September 2009 - 09:18

Unregistered0a2fcec8
  • Unregistered0a2fcec8
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej på er!

Jag har precis uppdaterat min Hero till den nya ROMen och det mesta verkar fungera som det sak, utom en sak.

När någon ringer till mig och jag har skärmen låst, står det två textrader ovanpå varandra.. ser inte rikitigt vad det står men verkar står något om att man ska trycka meny för alternativ, sedan står det något som inte går att tyda bakom...

Någon annan som har detta?

Jag har svenska som språk om det nu skulle ha någon betydelse...

/Joel

Postad 14 September 2009 - 10:01

liden80
  • liden80
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ändrar du till Engelska så försvinner de textraderna!!

/Andreas

Postad 14 September 2009 - 10:07

Unregistered0a2fcec8
  • Unregistered0a2fcec8
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ändrar du till Engelska så försvinner de textraderna!!

/Andreas

Går det inte att få till med svenska alltså?

/Joel

Postad 14 September 2009 - 10:22

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Tveksamt, en bugg helt enkelt. Finns ju några textbuggar i menyerna, bl.a en slovakisk text som smugit sig in & sen några stavfel förstås... Är väl såhär när det alltid ska va så förbaskat bråttom med allt idag.

Postad 14 September 2009 - 12:35

Unregistered0a2fcec8
  • Unregistered0a2fcec8
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Tveksamt, en bugg helt enkelt. Finns ju några textbuggar i menyerna, bl.a en slovakisk text som smugit sig in & sen några stavfel förstås... Är väl såhär när det alltid ska va så förbaskat bråttom med allt idag.

Trist! Aja, kanske får ändra tillbaka till engelska om inte står ut...

Tack för hjälpen iaf!

Mvh /Joel

Postad 14 September 2009 - 15:52

tku01
  • tku01
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Med nya uppdateringen så blev jag plötsligt sååå sugen på denna.

Men...hur är det med filmer?
Jag kollar ganska mycket film på min Nokia 5800.
Konverterar såklart först till mp4 :-(
Men dom flyter på väldigt bra.

Nån som testat???

Postad 14 September 2009 - 18:16

herge
  • herge
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
jag har ett jäkligt mystiskt problem med min Hero. Den vägrar visa https-sidor, det blir bara en vit bild utan några scrollbars eller dylikt, någon som varit med om detta? Allt annat funkar kanon men så fort det blir en https-sida med i bilden så tar det tvärstopp, inga fel eller andra meddelanden utan det blir bara en vit skärm. Kan med andra ord inte logga in på vare sig bank, facebook eller något annat.

Postad 14 September 2009 - 18:59

bjojo214
  • bjojo214
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej! Jag har problem med den nya rom uppdateringen!!
Har laddat hem den från hemsidan och från en kille på swedroids forum. Htc sync verkar funka som det ska till en början.
Men när uppdateringen sätter igång och den skateboardande androiden kommer upp i telefonen så kopplar syncen från och jag får error meddelande typ [131] ID nånting error..
Kör med Vista och mobilen är köpt i England.

Hjälp mig snälla!! vill verkligen ha den nya ROM:en!

Postad 15 September 2009 - 09:10

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Hej! Jag har problem med den nya rom uppdateringen!!
Har laddat hem den från hemsidan och från en kille på swedroids forum. Htc sync verkar funka som det ska till en början.
Men när uppdateringen sätter igång och den skateboardande androiden kommer upp i telefonen så kopplar syncen från och jag får error meddelande typ [131] ID nånting error..
Kör med Vista och mobilen är köpt i England.

Hjälp mig snälla!! vill verkligen ha den nya ROM:en!

vad jag läst så fungerar den ju bara med hero från norden... det är därför du inte kan ladda ner den på deras hemsida

Postad 15 September 2009 - 10:25

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
http://blogg.gp.se/t...icker-ut-hakan/
Rätt bra recension på Hero. Iaf betyget=)

Postad 15 September 2009 - 20:44

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Måste man ha en rootad Hero för att få tillgång till Market?
För man måste ha tillgång till Market för att kunna ladda ner MSN, korrekt?

Postad 15 September 2009 - 20:46

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Nej det finns flera olika klienter för att använda MSN och flera av dem är gratis och således behöver man inte roota telefonen för att kunna chatta via MSN. Man behöver bara roota telefonen för att kunna komma åt applikationer/spel på market som kostar pengar. Det kommer förändras i oktober enligt HTC då det blir möjligt att betala för applikationer även för oss svenskar.

Redigerat av b_lindahl, 15 September 2009 - 20:48.

Postad 16 September 2009 - 07:18

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Måste man ha en rootad Hero för att få tillgång till Market?
För man måste ha tillgång till Market för att kunna ladda ner MSN, korrekt?

Nej! men du behöver rootad Hero om du vill ha tillgång till betal apps.
Men betal apps ska släppas i Sverige i Oktober.

//Micke

Postad 16 September 2009 - 18:26

vilden
  • vilden
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Hej!

Köpt en Hero, nu undrar jag HUR man gör för att använda den som modem till datorn?

Någon som vet?

/vilden

Redigerat av vilden, 16 September 2009 - 19:04.

Postad 16 September 2009 - 19:16

Daniellofgren
  • Daniellofgren
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
hur i °pip° aktiverar man röst uppringning? man kan lägga till men hur spelar man in & framför allt hur aktiverar man innan man pratar?

Postad 16 September 2009 - 19:59

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Så vad säger ni som har en Hero... Är den nått att ha?
Jag tycker den värkar fantastisk, bara det att ett flertal har buggar och annat som andra inte värkar ha. Såsom larm funkar inte som det ska. Döda pixlar? SMS/telefonsamtal som inte når fram. Och en del annat.
Har någon här upplevt någon "extrem" jobbig bugg eller är ni nöjda med eran?
Hade tänkt åka & kolla på en Hero imorgon nämligen & är den nått så slår jag till. :(

Postad 16 September 2009 - 20:04

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Hej!

Köpt en Hero, nu undrar jag HUR man gör för att använda den som modem till datorn?

Någon som vet?

/vilden

Står jättebra beskrivet i manualen: http://member.americ..._Swedish_UM.pdf

"6.6 Använda telefonen som ett modem
När du befinner dig någonstans där det saknas Internetanslutning för din dator kan du ansluta datorn till Internet via telefonens dataanslutning (t.ex. 3 G).
Viktigt Innan du kan använda telefonen som modem måste du installera HTC Sync. Se "Använda HTC Sync" i kapitel 9 för mer information.
Obs! Du måste ha ett SIM-kort installerat i telefonen för att kunna använda det som modem för datorn.
1. Försäkra dig om att telefonens dataanslutning är påslagen. Se “Slå på eller av GPRS/3G” tidigare i det här kapitlet för att lära dig hur man slår på telefonens dataanslutning.
2. Anslut telefonen till datorn med den medföljande USB-kabeln.
3. Tryck på STARTSIDA > MENY och tryck på Settings > Wireless controls.
4. Markera kryssrutan Mobile network sharing.
Obs! När du använder Mobile network sharing är funktionen USB mass storage (usb-masslagring) avaktiverad. Dessutom kan du inte använda HTC Sync."

Postad 16 September 2009 - 20:22

vilden
  • vilden
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Står jättebra beskrivet i manualen:

Tackar, tackar...

Postad 16 September 2009 - 21:02

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Så vad säger ni som har en Hero... Är den nått att ha?
Jag tycker den värkar fantastisk, bara det att ett flertal har buggar och annat som andra inte värkar ha. Såsom larm funkar inte som det ska. Döda pixlar? SMS/telefonsamtal som inte når fram. Och en del annat.
Har någon här upplevt någon "extrem" jobbig bugg eller är ni nöjda med eran?
Hade tänkt åka & kolla på en Hero imorgon nämligen & är den nått så slår jag till. <_<

Jag har inte upplevt något av det du radar upp där.
Med den nya firmwaren förstår jag inte hur någon skulle kunna bli missnöjd med en Hero. Köp :(

Postad 16 September 2009 - 22:34

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ok. :(

Angående skyddet som finns till Heron. Vad är det till för? Måste vara det första skyddet någonsin jag sett en mobil använda. <_<
Vad jag undrar är, I vilka situationer ska man använda skyddet? Mest när man har nycklar o liknande och kanske mobilen i samma ficka va?

Postad 16 September 2009 - 22:44

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Angående skyddet som finns till Heron. Vad är det till för? Måste vara det första skyddet någonsin jag sett en mobil använda. <_<
Vad jag undrar är, I vilka situationer ska man använda skyddet? Mest när man har nycklar o liknande och kanske mobilen i samma ficka va?

Vilket skydd?

Postad 16 September 2009 - 22:48

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Dom här, scrolla ner lite på båda sidorna:
https://www.minhembi...olgo_13/252458/
http://www.mobilefun...lear-p21210.htm

Postad 16 September 2009 - 23:16

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Heh, umm hur menar du? Skal/fodral/skydd har det ju funnits till mobiler och PDAs sen urminnes tider så det är ju knappast något unikt för Hero.
Läderfodralet är ju mer ett snyggt tillbehör än något direkt skydd. Flexishielden, som jag också har, ger ett bra skydd mot repor, stötar m.m. samt ett skönt grepp om hjälten.

Redigerat av Golgo_13, 16 September 2009 - 23:17.

Postad 17 September 2009 - 06:51

Edmond
  • Edmond
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa mig en Hero men undrar hur är tangentbordet i liggande läge? Får man å,ä och ö som separata knappar efter att man uppdaterat den till svenska? Lägg gärna ut bild :(

Postad 17 September 2009 - 06:51

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ok hehe. :( Föresten!

Är det någon som vet eller har koll på om MSN drar mycket batteri på Heron?
Hade tänkt använda MSN en hel del på den.

Redigerat av Thady, 17 September 2009 - 06:54.

Postad 17 September 2009 - 09:59

oblomov
  • oblomov
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte kan synka min Hero *frustrerad*

Jag kör Windows 7 RC 64/32 och har installerat Vista drivrutinerna på datorn enligt tidigare inlägg, men telefonen känns bara inte igen! Det går utmärkt att komma åt minneskortet vid USB-anslutning om man markerar det, men synkning...

/H

Postad 17 September 2009 - 11:56

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Ok hehe. :( Föresten!

Är det någon som vet eller har koll på om MSN drar mycket batteri på Heron?
Hade tänkt använda MSN en hel del på den.

Beror på vilket program du använder. jag har använt ett program som heter ebuddy & dess fördel är att du kan ha flera chatkonton igång i det, typ MSN, ICQ, facebookchat m.m. Detta är grymt smidigt men tyvärr så har jag upptäckt att programeländet suger ur telefonen på all ström mycket snabbt bara av att ligga igång i bakgrunden.

Har haft problem med att min Hero inte går mer än 10-12 timmar i standbyläge vilket ju är en katastrof men upptäckte ebuddy som bov i dramat med programmet spare parts där man bl.a. kan kolla just hur mycket program i bakgrunden sugit kraft ur mobilen.

Nu finns det andra appar så det är bara att testa. Jag körde Hi MSN Beta ett tag & det fungerade ypperligt, har dock inget grepp om hur mycket ström det drar...

EDIT: Nån som har tips på en annan app som grejar MSN & fbchat samtidigt? Ebuddy är tyvärr oanvändbart...

Redigerat av Unregistered29af8ed6, 17 September 2009 - 11:59.

Postad 17 September 2009 - 12:26

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Beror på vilket program du använder. jag har använt ett program som heter ebuddy & dess fördel är att du kan ha flera chatkonton igång i det, typ MSN, ICQ, facebookchat m.m. Detta är grymt smidigt men tyvärr så har jag upptäckt att programeländet suger ur telefonen på all ström mycket snabbt bara av att ligga igång i bakgrunden.

Har haft problem med att min Hero inte går mer än 10-12 timmar i standbyläge vilket ju är en katastrof men upptäckte ebuddy som bov i dramat med programmet spare parts där man bl.a. kan kolla just hur mycket program i bakgrunden sugit kraft ur mobilen.

Nu finns det andra appar så det är bara att testa. Jag körde Hi MSN Beta ett tag & det fungerade ypperligt, har dock inget grepp om hur mycket ström det drar...

EDIT: Nån som har tips på en annan app som grejar MSN & fbchat samtidigt? Ebuddy är tyvärr oanvändbart...

En app som ständigt måste vara uppkopplad och polla mot flera IM-protokoll konstant kommer suga batteri.
Det går nog inte att komma runt tyvärr.

Postad 17 September 2009 - 13:16

dimaz
  • dimaz
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Angående batteritid, hur lång standbytid får ni på Heron?
Har Nokia 5800 idag och den behöver jag ladda var tredje dag.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.