Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 February 2010 - 08:47

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Det här är intressant, SE kommer med en plan om uppdateringar till X2. Kan ju hoppas de är ika tydliga med x10
http://bit.ly/c5xIwk

Din telefon kommer säkert fungera helt ok utan uppdateringar. Men det jag gillar med uppdateringar är att man hela tiden får en bättre upplevelse. Som t ex nu när Google tryckte ut multitouch på de inbyggda programmen. Pinch Zoom osv.

Sen kanske det kommer en uppdatering av Google maps som tillåter turn by turn navigering t ex osv osv osv osv.

Det finns hur många anledningar som helst till att det är att föredra en telefon som uppdateras ofta.

X10´an får en uppdatering. Sen får ni köpa en ny mobil om ni vill ha tillgång till nytt "godis".

Sen får man väl säga det att det är VÄLDIGT ovanligt att telefonerna uppdateras ofta. Samsung är usla på det och jag tror inte HTC är duktiga heller. Senaste uppdateringen av Firmware för Hero är från september och det RYKTAS om att 2.x kommer i mars, men inget officiellt är sagt. Vi får se om Google blir bättre på det, en enda uppdatering är ju inte direkt något bevis.

Edit: sekunderna efter jag skrivit detta så kom det en ny ROM för Hero :)

Redigerat av Unregisteredaa85384d, 05 February 2010 - 09:02.

Postad 05 February 2010 - 08:55

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

X10´an får en uppdatering. Sen får ni köpa en ny mobil om ni vill ha tillgång till nytt "godis".

Är det agda i lägenheten mittemot som har sagt det eller?
Sluta sprida lögner som du inte har någon alls befogenhet att skriva eller ens försöka låtsas att det är sant. Stanna i din nexus-tråd.

Postad 05 February 2010 - 09:19

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
vad tjänar nexus (google) på att uppdatera sin nexus telefon hela tiden? Är det inte lite samma tänk, eller dom som köpt nexus kommer aldrig mer att köpa ny telefon? För google kommer uppdatera den i evighet eller? Förstår inte riktigt...

Postad 05 February 2010 - 09:53

brisque
  • brisque
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag tror nog inte att vi behöver vara oroliga över uppdateringar. SE lär ju ha lagt ner mängder med pengar på att anpassa och fixa android till den här mobilen och när man då har ett gäng programmerare inkörda i systemet lär det knappast ta lång tid uppdatera systemen eller för den delen att dom lägger ner hela den satsningen. Android är här för att stanna. Det är då min tro och förhoppning :)

Vi kan ju titta på hur de hanterade uppgraderingarna till Xperia X1:

• De uppgraderingar som har kommit till den har varit i princip enbart stabilitetsfixar.
  • Ingen uppgradering till Windows Mobile 6.5.
  • Inga nya versioner av deras egna applikationer (panelhanteraren, kamera, mediaXperience tex), trots att de släpptes till Xperia X2 som har nästan identisk hårdvara. De nya applikationerna fanns t.o.m. med i betan för en av uppgraderingarna, men drogs tillbaka i den skarpa versionen.

Nej, det blir nog ingen X10 för min del, åtminstånde inte förrän SE ger officiellt besked om hur de tänker stödja X10 på lite längre sikt. Lutar åt HTC Bravo eller iPhone i stället.

Postad 05 February 2010 - 10:07

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

vad tjänar nexus (google) på att uppdatera sin nexus telefon hela tiden? Är det inte lite samma tänk, eller dom som köpt nexus kommer aldrig mer att köpa ny telefon? För google kommer uppdatera den i evighet eller? Förstår inte riktigt...

Det är google som gör OS-et och de tjänar på att göra en bra produkt som folk vill använda (-> fler köper telefonen -> mer tjänster som google kan erbjuda och tjäna pengar på). Jämför med iPhone (OK, vi får lova att inte besudla forumet mer, det räcker med att jag drog in nexus i det hela, sorry, jag tar ansvaret) de släpper felrättningar ,buggfixar och prestanda förbättringar (och ibland mer funktioner). Sony ericsson säljer telefoner och anpassar dessa. De ser givetvis hellre att folk köper en ny telefon än behåller en gammal. (en 1 GHz processor lär räcka ett tag, så det ligger dem lite i fatet), så så fort uppföljaren till X10 har släpts så blir det sämre med uppdateringar.(spekulationer och inte baserat på fakta) (min P1i t.ex. senaste uppdateringen är från slutet av 2008 - ett år efter den släps, och ja , den skulle kunna behöva en optimering)

Själv väntar jag på uppföljaren till nexus eller iPhone som jag inte tycker riktigt står sig mot X10 ännu. (det som saknas är xeonblixt, 720p inspelning och extra kamera för videotelefoni)

NU åter till X10, hårdvarumässigt känns det som den skulle kunna hålla i 2 år. Får hoppas att den mjukvarumässigt kan hållas igång (på ena eller andra sättet)

när det gäller mjukvara så är det näst intil omöjligt att glra en buggfri produkt, det kommer hela tiden saker att fixa (och saker att fixa som blev fel förra gången något rättades, osv...)

Redigerat av Megaman2, 05 February 2010 - 10:21.

Postad 05 February 2010 - 10:20

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Din telefon kommer säkert fungera helt ok utan uppdateringar. Men det jag gillar med uppdateringar är att man hela tiden får en bättre upplevelse. Som t ex nu när Google tryckte ut multitouch på de inbyggda programmen. Pinch Zoom osv.

Än så länge är det bara multitouch på keyboard som jag är intresserad av.. och det kommer säkerligen komma som en app som X10an kan köra utan problem och utan inblandning av SE.

Sen kanske det kommer en uppdatering av Google maps som tillåter turn by turn navigering, eller fler hemskärmar, eller andra sätt att navigera på telefonen, eller stöd på divx, eller Flash stöd t ex osv osv osv osv.

Återigen. Tredje part. Att uppdatera Google Maps kommer man kunna göra utan inblandning av SE. Flash kommer finnas i "Android Firefox". Divx pss.

Det finns hur många anledningar som helst till att det är att föredra en telefon som uppdateras ofta.

Nja. De flesta uppdateringar i OSet kommer gå ut på stabilitet. Och det efterfrågas ju av alla. Antagandet är ju att SE kommer uppdatera tills OSet är "stabilt". Sen finns möjligheten att SE inte är med på tåget när Android kommer med ett nytt API i 3.0 eller liknande. Men som sagt, de flesta programmen (åtminstone de stora och säljande) kommer vara bakåtkompatibla.

Jag tror Nexus kommer få fler och snabbare uppdateringar. Min personliga uppfattning är att det inte stjälper något. Jag tror och hoppas att SE kommer uppdatera Android när det kommer avgörande buggrättningar i OSet samt möjligtvis någon större uppdatering, typ 3.0, om det sker inom senast 2 år. För mig, och troligtvis många andra, kommer det räcka.

Sen finns ju självfallet risken att SE INTE fixar biffen och inte fixar viktiga stabila Android uppdateringar eller att deras egen programvara är extremt buggig. Värst är ju om första scenariot inträffar. Men X10an har ju inte kommit ännu. Och sen har man alltid möjligheten att avvakta :)

Som sagt. Skitsnack och ljug som vanligt. Du överdriver för att poängtera din sak. Skall vi slå vad om att X10an får MINST 2 uppdateringar? Snälla håll dig till fakta eller skriv att du TROR! När du skrier "X10´an får en uppdatering" betyder det att du VET att X10 kommer att få endast EN uppdatering. Inget annat. I just detta påstående är det extra irriterande då INGEN, nej ingen på SE heller, vet hur många uppdateringar X10an får under sin livscykel.

Postad 05 February 2010 - 10:30

benkt
  • benkt
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Tycker det är konstigt att folk kan sitta och beklaga sig om en produkt som vi inte sett en färdig version av än !
Dom flesta som sitter och läser här har ju säkert gått igenom olika alternativ innan man fastnade för x10:an, tycker ju det är självklart att det strular på betaversioner !?
Brukar inte själv springa ner på ica och klaga över min okokta spagetti !

Postad 05 February 2010 - 10:33

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
"Det är google som gör OS-et och de tjänar på att göra en bra produkt som folk vill använda (-> fler köper telefonen -> mer tjänster som google kan erbjuda och tjäna pengar på)."

Ser fortfarande inte motsatsförhållande till SE där, om dom gör en bra produkt så tjänar dom mer pengar osv..
För mig känns det iofs inte som nåt problem, byter telefon minst 1 gång per år de sista 5-6 åren....

Men har inte haft SE på ett tag och har ingen erfarenhet av deras uppdateringar..

Redigerat av NiklasLundis, 05 February 2010 - 10:34.

Postad 05 February 2010 - 11:03

gregoff
  • gregoff
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Tycker det är konstigt att folk kan sitta och beklaga sig om en produkt som vi inte sett en färdig version av än !
Dom flesta som sitter och läser här har ju säkert gått igenom olika alternativ innan man fastnade för x10:an, tycker ju det är självklart att det strular på betaversioner !?
Brukar inte själv springa ner på ica och klaga över min okokta spagetti !

+1

Postad 05 February 2010 - 12:39

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Det behövs nog en lite klargöranden i denna tråden för här sprids en massa konstig information. Jag har haft förmånen att få spendera 3 dagar med en xperia X10 och kan konstatera följande:

* Den skall släppas v.13
* Färgdjupet är i dagsläget 65.000 färger (Donut) men hårdvaran stödjer betydligt mer
* Kameran i X10 är den absolut bästa jag sett på en Android, då har jag haft händerna på en Nexus One också.
* Timescape och Mediascape är utvecklat i Japan inte Sverige.
* Telefonen är riktigt snabb i Androidversion, riktigt snabb. Öppnar en app på 1-2 sekunder.
* Mediascape o Timescape 'hackar_till' lite då och då men jag vet att SE i Lund försökerskriva om koden för att slippa de små 'hacken' som kan uppstå. Annars är Timescape jävligt intuitivt, för oss som gillar twitter mm kommer älska Timescape där man samlar all information under ett och samma tak, coolt!

Timescape/Mediacape är applikationer, det är inte integrerat i telefonen utan man kan köra den som en ren 1.6 utan att ens se dessa applikationer. I ren 1.6 version anser jag den vara rapp, riktigt rapp.

* Jag vet att man jobbar på uppgradering till v.2.1 men om och när detta skall komma har jag inte fått svar på.
* Den ligger oerhört skönt i handen, den kändes 'mindre' än vad jag trodde den skulle göra, ung. som en iPhone men den känns inte 'hal' som iPhone.
* Browsern jag använde var inte den inbyggda utan en från Android-butiken, snabb och smidig. Kommer ej ihåg namnet.
* Hårdvaran sätts samman av SE själva, HTC har inget med denna modell att göra.
* Jag körde 14 applikationer samtidigt och hade endast 40mb arbetsminne kvar men telefonen skötte sig utmärkt.
* Ta ett kort - skicka till Facebook, Picasa, Maila, MMS, Blog, twitter eller liknande direkt från skärmen.

Sammantaget kan jag bara tillstå att det är en riktigt, riktigt snygg telefon. Får man till det ev. lilla 'hacket' i Timescape har man en riktig killertelefon.

Då kommer frågan, hur jag kan veta allt detta?
- Goda vänner är bra att ha! :)

Postad 05 February 2010 - 13:24

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Vi kan ju titta på hur de hanterade uppgraderingarna till Xperia X1:

Eller så tittar vi på hur X2 uppdateringar är tänkta att hanteras:

• I Mars skall upgradering till 6.5.2 komma med FM radio + videosamtal som två nya funktioner.
  • I Maj skall en uppgradering till 6.5.3 komma.

http://www.mobil.se/...173838-195.html

Tror inte man skall lägga ner för stor vikt på hur gamla telefoner hanterades. Ju mer "standard komponenter" de innehåller och ju mer PC lika de blir dessto mindre utvecklingsjobb är det att erbjuda uppdateringar med fixar och nya funktioner.

Postad 05 February 2010 - 13:28

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Najs... kul med någon som känt på den på riktigt... Synd att man inte har din vänner ;-)

Redigerat av NiklasLundis, 05 February 2010 - 13:29.

Postad 05 February 2010 - 13:47

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
släpps den v 13 i sverige eller v 13 i hela Europa?

Postad 05 February 2010 - 13:55

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Än så länge är det bara multitouch på keyboard som jag är intresserad av.. och det kommer säkerligen komma som en app som X10an kan köra utan problem och utan inblandning av SE.

Återigen. Tredje part. Att uppdatera Google Maps kommer man kunna göra utan inblandning av SE. Flash kommer finnas i "Android Firefox". Divx pss.

Nja. De flesta uppdateringar i OSet kommer gå ut på stabilitet. Och det efterfrågas ju av alla. Antagandet är ju att SE kommer uppdatera tills OSet är "stabilt". Sen finns möjligheten att SE inte är med på tåget när Android kommer med ett nytt API i 3.0 eller liknande. Men som sagt, de flesta programmen (åtminstone de stora och säljande) kommer vara bakåtkompatibla.

Jag tror Nexus kommer få fler och snabbare uppdateringar. Min personliga uppfattning är att det inte stjälper något. Jag tror och hoppas att SE kommer uppdatera Android när det kommer avgörande buggrättningar i OSet samt möjligtvis någon större uppdatering, typ 3.0, om det sker inom senast 2 år. För mig, och troligtvis många andra, kommer det räcka.

Sen finns ju självfallet risken att SE INTE fixar biffen och inte fixar viktiga stabila Android uppdateringar eller att deras egen programvara är extremt buggig. Värst är ju om första scenariot inträffar. Men X10an har ju inte kommit ännu. Och sen har man alltid möjligheten att avvakta :)

Som sagt. Skitsnack och ljug som vanligt. Du överdriver för att poängtera din sak. Skall vi slå vad om att X10an får MINST 2 uppdateringar? Snälla håll dig till fakta eller skriv att du TROR! När du skrier "X10´an får en uppdatering" betyder det att du VET att X10 kommer att få endast EN uppdatering. Inget annat. I just detta påstående är det extra irriterande då INGEN, nej ingen på SE heller, vet hur många uppdateringar X10an får under sin livscykel.

Mycket bra inlägg. Var ganska precis vad jag hade tänkt skriva för att svara själv :)

SE kommer säkert missa en del uppdateringar och halka efter någon månad med dem i jämförelse med google-telefonerna.
Kan de hålla samma uppdateringsintervall som de nu utlovat för X2:an och hålla den uppdaterad i minst ett år så kommer detta bli hur bra som helst!

Massa text...

Tusen tack för den informationen!
Låter riktigt jäkla grymt. Vill ha telefonen nu!

Postad 05 February 2010 - 13:59

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

släpps den v 13 i sverige eller v 13 i hela Europa?

Om jag förstått det rätt så släpps den först i de prioriterade marknaderna(som Sverige ingår i för en gångs skull!) först, alltså vecka 13 med största sannolikhet.
Övriga länder som t.ex. Tyskland får nog vänta en eller ett par månader.

Postad 05 February 2010 - 14:22

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Hur funkar dette, er det så att X10 redan er ferdig (alltså HW) och nu väntar man bara på at SW skal bli färdig, eller er det så att man börjar att produsera telefonen när SW er färdig?

vart produseras X10 (China?)

Postad 05 February 2010 - 14:41

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Intressant inställning om uppdateringar i de två första kommentarerna till den mobil-se artikeln om X2ans uppdateringsplan föresten...

De tycker att telefonen ska vara helt klar när den släpps och att man inte ska behöva ladda ner och installera något alls för den ska redan ha "allt"...

Postad 05 February 2010 - 15:32

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Intressant inställning om uppdateringar i de två första kommentarerna till den mobil-se artikeln om X2ans uppdateringsplan föresten...

De tycker att telefonen ska vara helt klar när den släpps och att man inte ska behöva ladda ner och installera något alls för den ska redan ha "allt"...

Heh jag tycker uppdateringar är nästan halva grejen :)

Postad 05 February 2010 - 16:13

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
http://blogs.sonyeri...n.com/products/

Postad 05 February 2010 - 16:14

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
http://www.swedroid....g-version-video

den här har kanske postats tidiagre, men jag tycker de är lika snabba...

(vilket de borde vara också)

Postad 05 February 2010 - 16:29

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

http://blogs.sonyeri...n.com/products/

Xperia X10 will be upgradeable! :)

Postad 05 February 2010 - 16:39

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

mm såg det. Skönt att få det officiellt!

Postad 05 February 2010 - 22:35

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0
Asså fan. Nu har jag kollar lite videos på X10 och det hackar ju rätt ofta asså. Både i timescape och i browser osv. Jag gillar inte när det hackar!(plus 50 utropstecken till). Varför gör det det med så bra hw?

Detta kanske gör att jag går på en Nexus ist :S

Postad 05 February 2010 - 22:53

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Asså fan. Nu har jag kollar lite videos på X10 och det hackar ju rätt ofta asså. Både i timescape och i browser osv. Jag gillar inte när det hackar!(plus 50 utropstecken till). Varför gör det det med så bra hw?

I vilka av de nyare filmerna tycker du det hackar?
Om det hackar så beror det på mjukvaran.

Postad 05 February 2010 - 23:48

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Som redan nämnts så har du nog tittat på en eller flera gamla filmer av x10an där det hackade en del i timescape/mediaspace. Men i dom senare videorna t ex dom från mässan i asien så flyter allt på mkt bättre!

Postad 06 February 2010 - 00:24

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Hej!

En arbetskamrat har skaffat sig en Nexus One som han fick för ett par dagar sedan. Med Barillas snack här om hur mycket X10:an laggar vid olika manövreringar såg jag fram ifrån en smooth upplevelse med N1:an, då han talat varmt om den här.

Lägg av, står jag exvis i huvudmenyn och drar fingret höger/vänster (menyscrollning), telefonen laggar betänkligt. Är jag inne i nåt program, och testar samma sak, laggar telefonen på samma sätt. Inne i webbrowsern, inzoomad, och drar runt, fortfarande ett lagg som enligt Barillas tidigare uttalanden kring Youtube-klipp på X10:an skulle vara "hemska"! Och då recenserar han ändå förserieexemplar!

Nu undrar jag ifall Barilla har någon extra ny lagg-fri firmware som inte min arbetskamrat har på sin? Eller kan det vara så att när man köpt sin N1:a för dyra slantar blundar man för problem man är snabb på att påtala gällande ej släppta produkter?

/M

Postad 06 February 2010 - 00:34

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Hej!

En arbetskamrat har skaffat sig en Nexus One som han fick för ett par dagar sedan. Med Barillas snack här om hur mycket X10:an laggar vid olika manövreringar såg jag fram ifrån en smooth upplevelse med N1:an, då han talat varmt om den här.

Lägg av, står jag exvis i huvudmenyn och drar fingret höger/vänster (menyscrollning), telefonen laggar betänkligt. Är jag inne i nåt program, och testar samma sak, laggar telefonen på samma sätt. Inne i webbrowsern, inzoomad, och drar runt, fortfarande ett lagg som enligt Barillas tidigare uttalanden kring Youtube-klipp på X10:an skulle vara "hemska"! Och då recenserar han ändå förserieexemplar!

Nu undrar jag ifall Barilla har någon extra ny lagg-fri firmware som inte min arbetskamrat har på sin? Eller kan det vara så att när man köpt sin N1:a för dyra slantar blundar man för problem man är snabb på att påtala gällande ej släppta produkter?

/M

Min laggar inte för fem öre... Det finns dock vissa Live bakgrunder som man kan ladda ner som gör att "hemskärmen" kan lagga lite. Men det är mest för att de är dåligt byggda och har inget med mobilen att göra.

Min är som denna.

http://www.youtube.c...h?v=8H7gxaY9RHQ

* Telefonen är riktigt snabb i Androidversion, riktigt snabb. Öppnar en app på 1-2 sekunder.

Ehh det är ju sjukt segt. Två sekunder är ju katastrof, kolla filmen ovan så får du se snabbt.

Postad 06 February 2010 - 00:49

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0
Tråden handlar om Sony Ericsson X10 så jag tror att alla blir lite gladare om ni slutar att snacka om Nexus One hela tiden. Det finns en tråd om den telefonen redan, håll er till den tack!

Postad 06 February 2010 - 01:08

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Min laggar inte för fem öre... Det finns dock vissa Live bakgrunder som man kan ladda ner som gör att "hemskärmen" kan lagga lite. Men det är mest för att de är dåligt byggda och har inget med mobilen att göra.

Min är som denna.

http://www.youtube.c...h?v=8H7gxaY9RHQ

Huvudskärmen kan ha mycket väl kört någon live-bakgrund (får kolla upp det), så det kan vara ursäktat, men inne i program, som exvis webbrowsern är live-bakgrunden inte det minsta involverad. Notera att killen i filmen ovan inte zoomar in på någon hemsida och förflyttar sig.

Barilla, du som verkar så känslig mot lagging, kallar du det inte lagging när du i filmen ovan ser killen scrolla menyn ca 3:48 in i filmen (nära slutet) ? Som exempel ser man tydligt att skärmen inte alls hänger med hans finger upp, precis som jag själv upplevde. Och nu pratar vi ändå om enkla fasta ikoner som ska förflytta sig, utan någon live-bakgrund eller något annat synligt/hörbart igång!

/M

Redigerat av eztoril, 06 February 2010 - 01:09.

Postad 06 February 2010 - 01:29

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Huvudskärmen kan ha mycket väl kört någon live-bakgrund (får kolla upp det), så det kan vara ursäktat, men inne i program, som exvis webbrowsern är live-bakgrunden inte det minsta involverad. Notera att killen i filmen ovan inte zoomar in på någon hemsida och förflyttar sig.

Barilla, du som verkar så känslig mot lagging, kallar du det inte lagging när du i filmen ovan ser killen scrolla menyn ca 3:48 in i filmen (nära slutet) ? Som exempel ser man tydligt att skärmen inte alls hänger med hans finger upp, precis som jag själv upplevde. Och nu pratar vi ändå om enkla fasta ikoner som ska förflytta sig, utan någon live-bakgrund eller något annat synligt/hörbart igång!

/M

Vill inte vara gnällig, men håller med om att de här inläggen borde vara i tråden för Nexus istället för här.

Postad 06 February 2010 - 01:37

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Barilla kan ju lägga upp en demovideo på sin Nexus i NEXUSTRÅDEN så kan vi fortsätta längta efter X10...

Postad 06 February 2010 - 08:40

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Barilla kan ju lägga upp en demovideo på sin Nexus i NEXUSTRÅDEN så kan vi fortsätta längta efter X10...

Tror inte han har ett enda inlägg i nexustråden så det är väl dags och flytta dit med dessa..
Som moderatorn skrev...denna tråd är endast för X10!!!!.......

Postad 06 February 2010 - 09:35

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

I vilka av de nyare filmerna tycker du det hackar?
Om det hackar så beror det på mjukvaran.

Hej

I tex denna filmen @5:30 när han använder zoomen så hackar det...
http://www.youtube.c...h?v=5yeT0ykVwac

Det hackar ju inte mycket, men i in- och utzoomningen så är ju N1 mycket mer smooth.

...men som du säger, det kanske beror på browsern och inte på X10.

PS. Jag läste denna tråden för ett par månader sen och redan då spred Barilla dålig stämning. Förvånad över att han fortfarande är kvar, men han känner väl någon admin... DS.

Postad 06 February 2010 - 10:02

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Jo där hackade det lite lite.
Mycket av de tidigare laggdiskussionerna handlar om Time och Mediascape, att de laggar när det är mycket kontakter i telefonen. Och det tycker jag man kan se en klar förbättring av i nyare filmer jämfört med nån tidig film från CES (om jag minns rätt). Att SE ens visade upp en så pass seg X10a på en så pass stor mässa känns lite udda. :)

Postad 06 February 2010 - 10:23

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Tro inte dom visar upp en seg X10 på MWC ;-)

Postad 06 February 2010 - 13:32

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Nexus One har ju uppdaterad browser, så det kan ju vara det som gör skillnaden när det gäller zoomningen.

Intressant läsning:
http://translate.goo...y...sl=de&tl=en
Det är den här översatt ifrån tyska. Blir inte den bästa engelskan men det funkar.

Redigerat av Unregistered38c95f32, 06 February 2010 - 13:33.

Postad 06 February 2010 - 14:44

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Det har vi vetat sen dag 1. Om det kommer komma några fler uppdateringar än 2.1 är den stora frågan.

Postad 06 February 2010 - 18:03

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Har läst att båda nexus och X10 fått kritik för att den i vissa fall känns ryckig (någon som vissa kallar för lagg).
Hårdvarumässigt så är båda dunder-maskiner och de renderar LÄTT ett bra flyt på skärmen. (så per definition är det inte lagg, pga processorn inte arbetar för mycket) dessutom har båda hårdvaru acceleration. Så då återstår att det är ett designval när man gjort mjukvaran. Så ev lagg på hemskärmen (som inte har så avancerade saker som visas bör flyta på om man gör rätt mjukvarudesign)

Postad 06 February 2010 - 18:10

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Will the X10 multi-touch support as with the Milestone is the case?
Nee de Xperia X10 zal geen multi-touch ondersteunen. No, the Xperia X10 will not support multi-touch.

Tryck på citatet för länk. Intressant om det är HW eller SW. Antar det ligger i SWn. Fast frågan är ju vad man egentligen vill ha multi-touch förutom pinch-to-zoom?
Om det är SW, finns pinch-to-zoom i browsers från market?

Postad 06 February 2010 - 19:37

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

http://translate.goo...y...sl=nl&tl=en
Tryck på citatet för länk. Intressant om det är HW eller SW. Antar det ligger i SWn. Fast frågan är ju vad man egentligen vill ha multi-touch förutom pinch-to-zoom?

Eftersom han inte vill svara på frågor om uppgraderingar till X10an så tror jag han menar att X10an inte kommer släppas med multi-touch. Men sen finns ju såklart möjligheten att det kommer uppgraderingar som fixar till det, men som sagt ang. uppgraderingar "Competition considerations, we can not give information on contents of the upgrades of the Xperia X10 "

Postad 06 February 2010 - 19:54

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Tror ni att hårdvaran kan klara av att spela in i 720p? pixlarna finns där, men frågan är om man behöver en special hårdvara för att klara det. (SE har iofs vivaz (som marknadsförs med just HD inspelning) och då kanske de inte vill konkurrera med den.)

men rent generellt, skulle det kunna gå? (det är ju en 1 GHz processor)

Postad 06 February 2010 - 19:58

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Eftersom han inte vill svara på frågor om uppgraderingar till X10an så tror jag han menar att X10an inte kommer släppas med multi-touch. Men sen finns ju såklart möjligheten att det kommer uppgraderingar som fixar till det, men som sagt ang. uppgraderingar "Competition considerations, we can not give information on contents of the upgrades of the Xperia X10 "

Jag har för mig att skärmen stöder multitouch (från början så sas det att det är samma typ som iphonen har, och därmed indikerades det stöd för multitouch)

jag hoppas bara att det kommer stöd för fler färger i android.

Postad 06 February 2010 - 20:19

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

http://translate.goo...y...sl=nl&tl=en

Det jag främst vill ha multi-touch för är när man skriver på on screen-tangentbordet.
Pinch-to-zoom känns inte så viktigt för mig personligen.
Det krävs bakomliggande stöd i OS:et för att det ska fungera.

Postad 06 February 2010 - 21:39

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
1. Enligt min 'källa' klarar INTE skärmen av multitouch. Ryktet säger att en uppdaterad X10 kommer med ny skärm som klarar multi.
2. Hårdvaran klarar av 720p-inspelning men är inte aktiverat.

Redigerat av Unregistered1193, 06 February 2010 - 21:40.

Postad 06 February 2010 - 21:47

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

1. Enligt min 'källa' klarar INTE skärmen av multitouch. Ryktet säger att en uppdaterad X10 kommer med ny skärm som klarar multi.
2. Hårdvaran klarar av 720p-inspelning men är inte aktiverat.

Hoppas du har en opålitlig källa, detta kan inte stämma, har den inte möjlighet att uppgraderas til multi touch er den dödsdömd ;-(

Postad 06 February 2010 - 21:52

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Hoppas du har en opålitlig källa, detta kan inte stämma, har den inte möjlighet att uppgraderas til multi touch er den dödsdömd ;-(

Man kan alltid hoppas ;) Men som jag skrev i meningen efter så skall det alltså komma en uppdaterad x10 med skärm som klarar det.

Ta alltid informationen i en spekulationstråd med en nya salt.

Postad 06 February 2010 - 21:54

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
vad menar du med uppdaterad, uppdatering av HW eller SW?

Postad 06 February 2010 - 21:56

Unregistered234b64cc
  • Unregistered234b64cc
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hmm... Fick inte riktigt kläm på detta med skärmens egenskaper för MT. De telefoner som ges ut först kommer inte att stödja detta? men de som kommer efter en månad kommer?? Känns konstigt.
Från det ena till det andra. Vad har SE/Android/X10 för GPS funktioner. Vad jag har läst så kommer A2.1 att få en hyfsad GPS. Jag gillar den inte då programmet hämtar ner all information från nätet. Idag kör jag med Garmin.. allt i programmet och kostar inte en krona extra om man inte önskar.

Postad 06 February 2010 - 21:59

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

vad menar du med uppdaterad, uppdatering av HW eller SW?

Det torde således vara en annan typ av skärm som klarar multitoch. dvs hw.

Postad 06 February 2010 - 22:03

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Det torde således vara en annan typ av skärm som klarar multitoch. dvs hw.

Tror jag inte.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.