Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 04 februari 2010 - 21:33

Pace4ever
  • Pace4ever
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Vill du inte hålla på och "pilla" för mycket med justeringar tweakning skall du köra original ROM.
Alla "cooked" ROM får man vara beredd på att det kan uppstå problem vid så väl flashningen som i det vanliga användandet.
Är man beredd på att lägga tiden kan det vara roligt att testa "cooked" ROM, men det är få som finns på svenska och man skall nog läsa på lite innan man gör första försöket.

Det förstår jag, har både jailbreakt Iphone och pillat med Hero´n så helt bakom flötet är jag inte..:)

Så tips på en hyfsat stabil rom med svenska då?

Postad 04 februari 2010 - 21:59

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Det förstår jag, har både jailbreakt Iphone och pillat med Hero´n så helt bakom flötet är jag inte..:)

Så tips på en hyfsat stabil rom med svenska då?

Haha...det var ju inte så jag menade...alla kan lära sig det om man bara har tiden och viljan :blink:

Faktum är jag känner endast till 2 cooked ROM som är på svenska, fördelen är väl att båda skall vara ganska stabila vad jag hört och läst, själv kör jag med en original ROM som jag tweakat och kan därför inte ge eget omdöme.

Den ena är Artemis som bygger på WM 6.5.X och manilla 1922, finns här http://forum.xda-dev...ad.php?t=612580

Den andra är Duttys som bygger på WM 6.5 och manilla 2011, finns här: http://forum.xda-dev...ad.php?t=617611

Den stora skillnaden är som sagt vilket WM som körs då 6.5.X är en modifierad version av 6.5 som skall vara mer "finger vänlig".
Sen tror jag det skiljer sig hur man flashar dom, med Artemis kan man använda SSPL (har jag hört) men Duttys måste ha HSPL.

Postad 04 februari 2010 - 23:25

Peppo73
  • Peppo73
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Vill du inte hålla på och "pilla" för mycket med justeringar tweakning skall du köra original ROM.
Alla "cooked" ROM får man vara beredd på att det kan uppstå problem vid så väl flashningen som i det vanliga användandet.
Är man beredd på att lägga tiden kan det vara roligt att testa "cooked" ROM, men det är få som finns på svenska och man skall nog läsa på lite innan man gör första försöket.

Jag använder Artemis ROM 2.9b Sve å måste säga att den fungerar riktigt bra ... har dock inte testat nån annan men Duttys ROM ska visst vara helt ok den me. Kör med Superboy007 theme som har fullt stöd för Manila 1922
http://forum.xda-dev...ad.php?t=620333
Gjorde oxå om ikonerna + att jag använde lite av Touch X cabbar för att göra vissa saker trensparenta

Bifogad fil(er)

Redigerat av Peppo73, 04 februari 2010 - 23:48.

Postad 04 februari 2010 - 23:50

Pace4ever
  • Pace4ever
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jag använder Artemis ROM 2.9b Sve å måste säga att den fungerar riktigt bra ... har dock inte testat nån annan men Duttys ROM ska visst vara helt ok den me. Kör med Superboy007 theme som har fullt stöd för Manila 1922
Gjorde oxå om ikonerna + att jag använde lite av Touch X cabbar för att göra vissa saker trensparenta

Ser coolt ut...

Postad 04 februari 2010 - 23:54

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
En fråga till alla er som installerat Artesmis 2.9b SWE.
Har ni använt SSPL eller HSPL och har ni stött på några problem såväl med flashen som med användandet?

Jag är lite kluven om jag skall installera den eller inte, främst för att jag tweakat min original 1.66 som jag vill ha den och saknar egentligen bara WM 6.5.X
Men frågan är om det är värt en "uppgraderingen" enbart pga det?

Postad 05 februari 2010 - 00:11

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Mycket snyggt :)
Vad använde du till ikonerna?

En fråga till, är "Taskbaren" och "5x4 snabblänkar" inkluderat i temat eller har du kört dom separat?

Redigerat av Unregistered4a29445d, 05 februari 2010 - 00:19.

Postad 05 februari 2010 - 00:20

Peppo73
  • Peppo73
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

En fråga till alla er som installerat Artesmis 2.9b SWE.
Har ni använt SSPL eller HSPL och har ni stött på några problem såväl med flashen som med användandet?

Jag är lite kluven om jag skall installera den eller inte, främst för att jag tweakat min original 1.66 som jag vill ha den och saknar egentligen bara WM 6.5.X
Men frågan är om det är värt en "uppgraderingen" enbart pga det?

Asså jag hade en del problem med att installera med SSPL då den tappade USB kontakten varje gång jag skulle flasha den så jag blev illa tvungen att använda HSPL & flasha från SDmicro kortet. (Och JA det går hur lätt som helst att flasha tillbaka till orginal SPL om du behöver oberopa garantin). Vill du ha dom senaste drivrutinerna till grafiken,, Manila 1922 (med Landscape osv) samt d viktigaste , ett snabbt OS. Då ska du helt klart inte ens tveka till att flasha men det finns alltid risker med att göra d som med allt annat som ska flashas. Känner du att du e nöjd med den som den e nu så kanske inte. Vad vet jag.

Du kan ju alltid göra en backup på telefonen som den e nu med SpriteBackup så får du telefonen till d skick den e i nu.
OBS!!! jag har inte testat SpriteBackup själv men har hört andra göra så med det om d skulle skita sej du vet. Finns andra backup program oxå. Minns inte vad dom proggen heter bara.

Lycka till

Redigerat av Peppo73, 05 februari 2010 - 00:48.

Postad 05 februari 2010 - 00:43

Peppo73
  • Peppo73
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Mycket snyggt :)
Vad använde du till ikonerna?

En fråga till, är "Taskbaren" och "5x4 snabblänkar" inkluderat i temat eller har du kört dom separat?

Ett program som heter CSMI.Hur lätt som helst att göra om dina ikoner men ganska tidkrävande då du måste göra d en å en iaf med d programmet. Ska finnas ett annat program som ska vara lite smartare på d men jag hittar inte på d just nu.

"Taskbaren" är inte inkluderat i temat den e installerad separat.
5x4 snabblänkarna ingår i temat från superboy007 finns att välja 4x4 samt 3x3

Programmet CSMI hittar du här samt ikoner http://forum.xda-dev...ad.php?t=589459
Touch X tweaks hittar du här http://forum.xda-dev...ad.php?t=584415
Taskbaren hittar du här http://forum.xda-dev...ad.php?t=584531

Testa dej fram tills du blir nöjd

Postad 05 februari 2010 - 00:55

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Asså jag hade en del problem med att installera med SSPL då den tappade USB kontakten varje gång jag skulle flasha den så jag blev illa tvungen att använda HSPL & flasha från SDmicro kortet. (Och JA det går hur lätt som helst att flasha tillbaka till orginal SPL så du kan oberopa garantin). Vill du ha dom senaste drivrutinerna till grafiken,, Manila 1922 (med Landscape osv) samt d viktigaste , ett snabbt OP. Då ska du helt klart inte ens tveka till att flasha men det finns alltid risker med att gör d som med allt annat som ska flashas. Känner du att du e nöjd med den som den e nu så kanske inte. Vad vet jag.

Du kan ju alltid göra en backup på telefonen som den e nu med SpriteBackup så får du telefonen till d skick den e i nu.
OBS!!! jag har inte testat SpriteBackup själv men har hört andra göra så med det om d skulle skita sej du vet. Finns andra backup program oxå. Minns inte vad dom proggen heter bara.

Lycka till

Jo att gå tillbaka från HSPL är inga problem, men eftersom senaste 1.66 ROM installerade en ny SPL (1.66) så måste jag först nedgradera till 1.42 SPL innan jag kan köra in HSPL (om det inte ändrats) och deet vet jag inte om jag orkar :) så därför hade SSPL varit en bra lösning.
Men om det är som du säger att både OS och manilla är snabbare kan det kanske vara värt det..

Sen Sprite backup kan jag rekomendera, har testat båd Sprite och SPB backup och föredrar helt klart Sprite, inte helt fel när man har en "gratis" version av det heller :blink:
Har även hört gott om PIM backup men aldrig testat det..

PS!
Tack för svaret och som någon annan sa så är det roligt med eldsjälar som gör detta forum extra läsvärt ;)

Postad 05 februari 2010 - 01:02

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Ett program som heter CSMI.Hur lätt som helst att göra om dina ikoner men ganska tidkrävande då du måste göra d en å en iaf med d programmet. Ska finnas ett annat program som ska vara lite smartare på d men jag hittar inte på d just nu.

"Taskbaren" är inte inkluderat i temat den e installerad separat.
5x4 snabblänkarna ingår i temat från superboy007 finns att välja 4x4 samt 3x3

Programmet CSMI hittar du här samt ikoner http://forum.xda-dev...ad.php?t=589459
Touch X tweaks hittar du här http://forum.xda-dev...ad.php?t=584415
Taskbaren hittar du här http://forum.xda-dev...ad.php?t=584531

Testa dej fram tills du blir nöjd

Tack för länkarna.
Jodå tweak sidan har jag redan gått igenom och den taskbaren har jag kollat på, men den ser bättre ut på din bild än vad den gör på forum sidan.
Här finns en annan trevlig taskbar till WM 6.5.X http://forum.xda-dev...ad.php?t=625465

Postad 05 februari 2010 - 01:11

Peppo73
  • Peppo73
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Tack för länkarna.
Jodå tweak sidan har jag redan gått igenom och den taskbaren har jag kollat på, men den ser bättre ut på din bild än vad den gör på forum sidan.
Här finns en annan trevlig taskbar till WM 6.5.X http://forum.xda-dev...ad.php?t=625465

Tack ...

Den här taskbaren hade jag innan jag flashade http://forum.xda-dev...d.php?p=3594791

Postad 05 februari 2010 - 03:41

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0

En present, spel.
http://www.megaupload.com/?d=PL85NJVX

Tackar ödmjukast, mycket bra initiativ.

Postad 05 februari 2010 - 12:01

Unregisteredd55ba413
  • Unregisteredd55ba413
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
vart kan jag hitta flera taskbars liknande Ahen....?

Postad 05 februari 2010 - 12:24

ShiBBan_
  • ShiBBan_
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har precis varit & hämtat min HD2 :)! Tänkte kolla om det finns något roligt att "fixa"? Android kanske... (a)

Postad 05 februari 2010 - 13:06

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

vart kan jag hitta flera taskbars liknande Ahen....?

Kolla runt på XDA där finns allt du kan tänka dig, här är iaf en av de mest använda taskbars http://forum.xda-dev...ad.php?t=520547

Postad 05 februari 2010 - 14:12

snozze
  • snozze
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej,
Har sökt igenom tråden efter ett liknande problem men inte hittat något så jag tänkte höra om någon vet vad man kan göra.
Har märkt att när jag svarar på ett SMS så funkar det fint att skicka iväg det, problemet är att varje gång jag gör detta så ser jag efter jag skickat det att SMSet gått iväg till ett annat nummer än det jag skickar till.
Det är inte så att hela numret är fel utan av någon anledning så smyger nummer 33 in framför mobilnumret jag skickar till. Ex, vill jag svara på ett sms från +46709123456 så skickas SMSet till nummer 3346709123456 och kommer således aldrig fram till mottagaren.

Någon som vet vad som kan vara fel? Har även försökt lägga in den senaste SMS-fixen som ligger på HTC's hemsida, men när jag lägger till filen i mobilen står det "The hotfix is not compatible with your device." Har ROMen 1.66.413.2.

MVH!

Postad 05 februari 2010 - 23:11

hallon11
  • hallon11
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Har någon ett tips på hur man lägger till nya städer som inte finns i listan på väderprogrammet?
T.ex. HuaHin, Thailand.

Postad 06 februari 2010 - 00:35

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Har någon ett tips på hur man lägger till nya städer som inte finns i listan på väderprogrammet?
T.ex. HuaHin, Thailand.

Har du prövat gå in på väder fliken och välja meny/lägg till orter?

Postad 06 februari 2010 - 02:11

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

T.ex. HuaHin, Thailand.

Japp det går... här finns info. http://forum.xda-dev...ad.php?t=546141

Postad 06 februari 2010 - 10:09

kokodi
  • kokodi
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Hej,
Har sökt igenom tråden efter ett liknande problem men inte hittat något så jag tänkte höra om någon vet vad man kan göra.
Har märkt att när jag svarar på ett SMS så funkar det fint att skicka iväg det, problemet är att varje gång jag gör detta så ser jag efter jag skickat det att SMSet gått iväg till ett annat nummer än det jag skickar till.
Det är inte så att hela numret är fel utan av någon anledning så smyger nummer 33 in framför mobilnumret jag skickar till. Ex, vill jag svara på ett sms från +46709123456 så skickas SMSet till nummer 3346709123456 och kommer således aldrig fram till mottagaren.

Någon som vet vad som kan vara fel? Har även försökt lägga in den senaste SMS-fixen som ligger på HTC's hemsida, men när jag lägger till filen i mobilen står det "The hotfix is not compatible with your device." Har ROMen 1.66.413.2.

MVH!

+33 är till frankrike. Kolla dina nationella inställningar i telefonen så att den är inställd på Sverige.

Postad 06 februari 2010 - 16:22

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Tja!

Har inte köpt nån mobil än o det står mellen N900 o Hd2an !!!
Kommer man kunna updatera hd2an till adroid sen när det kommer?
har sätt film på nån som kör android i den just nu !
Är den är ett bra köp fort eller ska man fortsätta vänta... har väntat ett halv år på N900 nu rätt less !

Postad 06 februari 2010 - 16:25

hallon11
  • hallon11
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Japp det går... här finns info. http://forum.xda-dev...ad.php?t=546141

Tack!
Hur får man fram "accuweathercod" som man ska lägga in när man lägger till städer?

Postad 06 februari 2010 - 16:25

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Tja!

Har inte köpt nån mobil än o det står mellen N900 o Hd2an !!!
Kommer man kunna updatera hd2an till adroid sen när det kommer?
har sätt film på nån som kör android i den just nu !
Är den är ett bra köp fort eller ska man fortsätta vänta... har väntat ett halv år på N900 nu rätt less !

Men herre gud... köp för guds skull en Android-telefon om det nu är Android du vill ha. För min del skulle jag aldrig ha köpt en HD2 om det varit en Androidtelefon eftersom jag gillar det stora programbibliotek som finns till WM.

Postad 06 februari 2010 - 16:33

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Tack!
Hur får man fram "accuweathercod" som man ska lägga in när man lägger till städer?

Surfa in på www.accuweather.com och leta upp en prognos för "din" stad. När du hittat den kollar du i adressfältet och klipper ut den del, som t.ex. för Jokkmokk är "EUR|SE|SW010|JOKKMOKK". Det är koden du behöver.

Postad 06 februari 2010 - 16:39

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Men herre gud... köp för guds skull en Android-telefon om det nu är Android du vill ha. För min del skulle jag aldrig ha köpt en HD2 om det varit en Androidtelefon eftersom jag gillar det stora programbibliotek som finns till WM.

jaha och vad är det för SUPER prog då?

Postad 06 februari 2010 - 16:51

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

jaha och vad är det för SUPER prog då?

Det hör inte hit... poängen är att om man supergärna vill köra Android så köper man en Androidtelefon och vill man ha Windows Mobile köper man en WM-lur. Det är inte konstigare än så.

Postad 06 februari 2010 - 19:44

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Någon av er som har fått problem med WIFI efter uppdateringarna? router programmet funkar kanon men jag kan ej ansluta till något trådlöst nätverk trots att det finns 4st trådlösa som datorn hittar.

Postad 06 februari 2010 - 20:07

hallon11
  • hallon11
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Surfa in på www.accuweather.com och leta upp en prognos för "din" stad. När du hittat den kollar du i adressfältet och klipper ut den del, som t.ex. för Jokkmokk är "EUR|SE|SW010|JOKKMOKK". Det är koden du behöver.

Tack!
Tyckte jag prövade det men hittade ingen kod då, var väl för trött.

Ett annat problem som jag stött på är om jag installerar "Vovichek_Jamrecords 16 TT UPDATED.cab" som gör att man får 16 snabblänkar istället för 9 så får jag 3st mappar utan iconer längst ner bland Start mapparna.

Postad 06 februari 2010 - 20:53

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Det hör inte hit... poängen är att om man supergärna vill köra Android så köper man en Androidtelefon och vill man ha Windows Mobile köper man en WM-lur. Det är inte konstigare än så.

Fan vad enkelt... tack för svaret !

Postad 07 februari 2010 - 01:09

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Tack!
Tyckte jag prövade det men hittade ingen kod då, var väl för trött.

Ett annat problem som jag stött på är om jag installerar "Vovichek_Jamrecords 16 TT UPDATED.cab" som gör att man får 16 snabblänkar istället för 9 så får jag 3st mappar utan iconer längst ner bland Start mapparna.

Det blir tyvärr en sidoeffekt av den, men om du gör följande ändring i registret så kan du ta bort dom i startmeny mappen sedan, tänk på att ta bort dom utan understräck.
HKEY_CURRENT_USER\Software\HTC\Manila\IsShortcutEn able
Change to 0 and soft reset

Postad 07 februari 2010 - 08:55

Unregisteredd55ba413
  • Unregisteredd55ba413
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
vad händer om man bockar av HTC sense i inställningar --objekt... om m an väljer win standarad får man det och kan byta tillbak asenare eller sabbar man något tror ni?

Postad 07 februari 2010 - 10:57

hallon11
  • hallon11
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Det blir tyvärr en sidoeffekt av den, men om du gör följande ändring i registret så kan du ta bort dom i startmeny mappen sedan, tänk på att ta bort dom utan understräck.
HKEY_CURRENT_USER\Software\HTC\Manila\IsShortcutEn able
Change to 0 and soft reset

Såg att mapparna ligger i startmappen redan från början om man tittar i filutforskaren.
Blir det en uppsättning till sedan? Jag har gjort en hard resett och inte installerat cabben igen.
Måste man ändra i registret först eller räcker det med att man tar bort dom?
Hoppas det kommer en bättre variant snart där man även kan ta bort snabbknapp 10-16.

Postad 07 februari 2010 - 11:25

jnyberg1
  • jnyberg1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hittade detta lilla silikonskydd när jag letade efter ny högtalare till fruns Nokia.
http://www.mytrendyp...hd2-22973p.html

Har länge funderat på varför jag aldrig sett samma typ av skydd till HD2:an som finns till iPhone. Men nu är mina funderingar över.

Har ännu inte inskaffat en HD2:a. Är bra sugen men är lite skeptiskt till alla barnsjukdommar som varit som ännu inte är lösta.

Har t.ex. ett bluetooth stereo headset (Jabra) som fungerar perfekt med min N95:a men kommer den fungera till HD2:an?
Samma sak med mitt Nokia bluetooth headset (den med display). Kommer den kunna visa namnen på inkommande/missade samtal i displayen så som det fungerar med en N95:a.

Min käre far har en HTC s730 (eller vad den nu heter) och det visar sig att han inte får upp telefonboken på sin navigator i bilen. Men länkar jag min N95:a till hans navigator så funderar det.

Jag trodde att bluetooth hade en standard (iofs versions beroende men ändå) och att om alla enheter följer standarden så ska de fungera ihop = anledningen till att det finns en standard.

Postad 07 februari 2010 - 13:22

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

vad händer om man bockar av HTC sense i inställningar --objekt... om m an väljer win standarad får man det och kan byta tillbak asenare eller sabbar man något tror ni?

Du sabbar inget och kan aktivera sense igen när du vill.

Postad 07 februari 2010 - 13:28

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Såg att mapparna ligger i startmappen redan från början om man tittar i filutforskaren.
Blir det en uppsättning till sedan? Jag har gjort en hard resett och inte installerat cabben igen.
Måste man ändra i registret först eller räcker det med att man tar bort dom?
Hoppas det kommer en bättre variant snart där man även kan ta bort snabbknapp 10-16.

Av någon anledning så kommer dom mapparna som dubbletter vilken version du än använder, jag har iaf inte hittat någon som inte har den sido effekten.
Spelar ingen roll om du gör register ändringen före eller efter, ändringen gör bara så att du via filutforskaren kan bort dubblett mapparna och dom sedan inte dyker upp igen.
Utan register ändringen kommer mapparna att dyka upp av sig själv igen trotts du tagit bort dom, tänk på att du skall ta bort dom mapparna som inte har understreck mellan HTC och mappnamnet.

Postad 07 februari 2010 - 14:50

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Okej gott folk, nu behöver jag hjälp då jag är jävligt trött på att programmen fortsätter köras i bakgrunden..

Jag vill alltså att programmen ska stängas av när man trycker på X och inte fortsätta köras i bakgrunden..
"-för att stängs ner med x gör så där:
installera dutty task manager från *leo hints &tips*post 7,
sedan i start meny gå in på instälningar>meny>mer>instälningar>system>task manager>button och välja:end programs by tapping"x""

Har testat det men tyvärr finns inte just "task manager" att välja och då kommer jag inte så långt!? Har tidigare gjort precis sådär men sen jag uppdaterade till den nya romen verkar inte den mappen finnas..

Stort tack!
Mvh Anders

Postad 07 februari 2010 - 15:10

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

En present, spel.
http://www.megaupload.com/?d=PL85NJVX

Tackar ödmjukast! Mkt trevligt!!

Postad 07 februari 2010 - 16:36

hallon11
  • hallon11
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Okej gott folk, nu behöver jag hjälp då jag är jävligt trött på att programmen fortsätter köras i bakgrunden..

Jag vill alltså att programmen ska stängas av när man trycker på X och inte fortsätta köras i bakgrunden..
"-för att stängs ner med x gör så där:
installera dutty task manager från *leo hints &tips*post 7,
sedan i start meny gå in på instälningar>meny>mer>instälningar>system>task manager>button och välja:end programs by tapping"x""

Har testat det men tyvärr finns inte just "task manager" att välja och då kommer jag inte så långt!? Har tidigare gjort precis sådär men sen jag uppdaterade till den nya romen verkar inte den mappen finnas..

Stort tack!
Mvh Anders

Om du har installerat denna ska du ha fått en ny icon längst upp till höger på startskärmen. 3st. vita streck med en pil ner i.
Tryck på den och gå in i "skifftnyckeln", under fliken "Button" finns inställningen.

Bifogad fil  Taskmanager.zip   412,66K   21 Antal nerladdningar

Redigerat av hallon11, 07 februari 2010 - 18:00.

Postad 07 februari 2010 - 22:05

kokodi
  • kokodi
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Efter jag lagt in 1.66 ROMen så laddar telefonen i någon sekund varje gång den hoppar mellan E/G -> 3G -> H och vice versa. Lyssnar jag på musik pausar den till i en sekund varje gång den byter nät. Smått irriterande. Någon som har en lösning?

Postad 08 februari 2010 - 00:10

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Efter jag lagt in 1.66 ROMen så laddar telefonen i någon sekund varje gång den hoppar mellan E/G -> 3G -> H och vice versa. Lyssnar jag på musik pausar den till i en sekund varje gång den byter nät. Smått irriterande. Någon som har en lösning?

Enda lösning jag har är att slå av 3G och endast köra GSM, sparar även batteri.

Postad 08 februari 2010 - 11:40

ShiBBan_
  • ShiBBan_
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Vad finns det för några "måste" att göra med sin HD2? Är helt novis när det gäller WM, körde med en jailbrekad iPhone innan.

Postad 08 februari 2010 - 11:55

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Vad finns det för några "måste" att göra med sin HD2? Är helt novis när det gäller WM, körde med en jailbrekad iPhone innan.

Finns egentligen inga "måste" med WM då det funkar bra även i original utförande B) , men dom flesta väljer att anpassa sin telefon efter egen smak.
Du kan börja med att läsa här om lite tweaks för att anpassa den efter din smak http://forum.xda-dev...ad.php?t=584415

Sen utöver detta kan jag bara rekomendera att fortsätta läsa i XDA forumet om allt du kan göra med din WM telefon, här har du huvud sida för HD2:an http://forum.xda-dev...splay.php?f=531

Redigerat av Unregistered4a29445d, 08 februari 2010 - 11:56.

Postad 08 februari 2010 - 12:22

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
några dagar sedan hittade jag det här programmet på xda forum ,Proximitity Locker,aktiverar proximity sensor jämt och undviker aktivera skärmen när telefonen är till exempel i jeans fickan,kan inaktiveras när det behöver inte andvändas,en måste ha!
http://forum.xda-dev...ad.php?t=624206

Redigerat av Unregisteredfc9b156f, 08 februari 2010 - 12:28.

Postad 08 februari 2010 - 12:22

ShiBBan_
  • ShiBBan_
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tack för svaret B) !

Tänkte på en till sak, är det någon större skillnad på Rom & Rom? Som tex 6.5x är ju dessa saker tillagda:

Extra Applications for ALL versions
Stock ROM Applications PLUS:
(+).NET Compact Framework 3.5.
(+) NoData connection.
(+) BsB Tweaks 1.6
(+) X2 TaskManager
(+) Office Mobile 10 (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, SharePoint)
(+) Reset App.
(+) Sun Java Micro Edition v3.1
(+) Google Maps Mobile v3.3.1
(+) HTC Voice-Recorder Ver 2
(+) Threaded Messaging, with App to switch between Threaded/Classic layout

Men det känns ju inte som att det är några "jippi" på de ändringarna, eller har jag fel?

Lästa lite på forumet som länkades innan, "version3 beta 2", vad är det tro? En ny Rom eller?

Postad 08 februari 2010 - 13:30

FunkFrallan
  • FunkFrallan
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej,

MVH!

Har också problem med att jag inte kan skicka nya SMS, bara reply på dom i inkorgen.
ROM 1.66, svenska inställningar.
Problemet kan bero på att jag har en jobbmobil och vårt abonnemang kräver att man slår en nolla innan numret man ringer, t ex 00708123456. Detta är min tredje windowsmobil och det har alltid funkat förut, både att skicka SMS med extra nollan och att svara på inkommande (som då inte får extra nollan).
Pratade med supporten idag och de bad mig testa två grejer, båda utan framgång:
1. Inställningar>meny>Mer>Anslutningar>Avancerat nätverk> Fliken SMS-tjänst > Byt till "GSM"
2. Inställningar>meny>Mer>Privat>Telefon> Fliken GSM UMTS-tjänster > Röstmeddelanden och SMS (hämta inställningar) > SMS Servicecenter: lägg till extra nolla i numret

Nån som har tips? Detta kanske inte alls är relaterat till extra nollan. Telefonen kanske har SMS-strul fortfarande trots 1.66...

Postad 08 februari 2010 - 13:32

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Tack för svaret B) !

Tänkte på en till sak, är det någon större skillnad på Rom & Rom? Som tex 6.5x är ju dessa saker tillagda:

(+) NoData connection.
(+) BsB Tweaks 1.6
(+) X2 TaskManager
(+) Reset App.

Men det känns ju inte som att det är några "jippi" på de ändringarna, eller har jag fel?

Lästa lite på forumet som länkades innan, "version3 beta 2", vad är det tro? En ny Rom eller?

Dom ROM du hittar på XDA är "cooked" av olika medlemar och kan skilja sig ganska mycket åt, framförallt så skiljer sig 6.5.X ROM från vanlig 6.5 eftersom dom gjort ändringar på uteseendet i WM så att det skall vara mer fingervänligt. Sen upplever många att "cooked" ROM är snabbare och frigör mer minne då många onödiga saker är bortplockade, men om det inte är en bra kock så kan det också bli en del buggar.

Postad 09 februari 2010 - 18:38

Unregisteredd826aaf7
  • Unregisteredd826aaf7
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hallå! Har letat i tråden men kan inte hitta om det går att välja ett eget ljud till Alarmsignal. Har provat med mp3, wav och wma-filer utan framgång, har även provat att ha dem i rätt mapp Windows/rings där dom andra signalerna ligger. Hoppas att ngn har lösningen på detta - då detta är den bästa mobil jag någonsin haft....

Postad 09 februari 2010 - 19:26

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Tack för svaret ;) !

(+) NoData connection.
(+) BsB Tweaks 1.6
(+) X2 TaskManager
(+) Reset App.

De saker som lagts till i denna ROM är närmare beskrivet:

Gör att det går att köra program som kräver NetCF. Det är ganska vanligt att diverse verktyg m.m kräver detta.

(+) NoData connection.

Troligen Modaco NoData som gör det möjligt att koppla bort datauppkopplingar manuellt - man förhindrar alltså nallen från att koppla upp sig.

(+) BsB Tweaks 1.6

Systemtweaks. Har inte provat det dock.

(+) X2 TaskManager

En mycket bra task manager. Utmärkt översikt över processer och minne - flikvy har den också. Rekommenderas.

Senaste versionen av Office Mobile.

(+) Reset App.

Underlättar soft resets. Jag rekommenderar dock att man installerar Smabergs Actionscreen eftersom man då når sådant som soft reset med ett enkelt tryck på strömbrytaren.

Övriga program är självklara så de beskriver jag inte.

När det gäller WM 6.5 vs 6.5.x (6.5.3) har följande saker införts:

*Stöd för kapacitiva skärmar.
*Startmenyn och diverse andra knappar har flyttats till skärmens nedre del.
*Det går att växla flikar med sidsvepande rörelser.
*Omarbetad kontaktapplikation och meddelandedito.
*Valknappar m.m är förstorade för ökad fingervänlighet.
*Info som täckning m.m kan fås fram i förstorad form med en svepande rörelse.

Det som är en nackdel med WM 6.5.3 jämfört med 6.5 är att program som inte uppdaterats kan bråka med den nya knapplayouten längst ner. Det resulterar i att programmets menyalternativ kan hamna bakom de nya knapparna.

Vill man ha maximal kompatibilitet med programmen kör man 6.5. Vill man ha maximal fingervänlighet kör man 6.5.3. Dock ser jag inget problem att hantera 6.5 på en HD2s stora skärm.

Postad 09 februari 2010 - 19:27

JBA69
  • JBA69
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Hallå! Har letat i tråden men kan inte hitta om det går att välja ett eget ljud till Alarmsignal. Har provat med mp3, wav och wma-filer utan framgång, har även provat att ha dem i rätt mapp Windows/rings där dom andra signalerna ligger. Hoppas att ngn har lösningen på detta - då detta är den bästa mobil jag någonsin haft....

Du lägger dom i .Wav-format direkt i "windows"mappen. (inte i "rings"mappen)

Postad 09 februari 2010 - 21:09

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregisteredfc9b156f, 09 februari 2010 - 21:15.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.