Det låter bra! Har beställt en desire av TRE. Tänkte tjejen skulle behöva en sån. Min HD2 släpper jag inte... Hoppas bara man får den snabbt! 2.1 från start var det som avgjorde till desires fördel mot x10, till viss del även det lägre priset. Har nån sett om det följer med en skinnficka som det gjorde till HD2?Desire är upplåst även hos Tre. Upplåst och obrandad.
Dels står det så på hemsidan och dels ringde jag och kontrollerade. Efter dubbelkoll med andra anställda blev det bekräftat: Desire hos Tre är generic!
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
HTC Desire 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(352)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg)
|
13 år sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 05 April 2010 - 21:09
Postad 05 April 2010 - 21:20
Någon som vet om det går att välja engelska som språk, och sedan ändå få svenskt tangentbord och datumformat osv?
gissa, eller läs tidigare i tråden...
Postad 05 April 2010 - 21:45
Den är väl upplåst hos 3 med..Varför boka hos Tre när du kan få en upplåst hos Tele2?
Hos 3 betalar jag 500, får ringa ringa/tjänster för allt och har 10 mbit internet och 10gb och det är 18 månaders abonnemang. Med andra ord betalar jag inte en krona för telefonen. Hos tele2 får jag betala 150 i månaden i 24 månader för telefonen + 700, sedan 150 spen i månaden för 6 mbit internet 5gb, sedan 39 spen i månaden plus det jag ringer för ringer väl kanske för 3-400, sen inträdesavgift 250, sen frakt 89.
Så utträkining:
Tele 2= 89 + 250 + (39 * 24) + 700 + (150 * 24) + (150 * 24) = 9175 + det jag ringer för säg 300 *24 = 16375kr
Tre = 500 * 18 = 9000. lägger till 50 * 18 = 900 för att det är lite dyrare att ringa med 3 9900.
150 för internet + 400 för att ringa = 550
Så jag får i vilket fall en mobil för 7000 kronor billigare, lika upplåst, snabbare internet och 6 månaders kortare bidningstid. kom också på att Tele2's internet till och med är 10 kronor dyrare ändå får man mycket lägre hastighet och bara 5GB.
Ursäkta mig att jag posta om abonnemang, så nu att folk var ganska oglada med det..
Redigerat av smoother, 05 April 2010 - 22:03.
Postad 05 April 2010 - 22:00
Någon annat än abonnemangsfrågor
som även jag börjar bli riktigt less på.
På tal om slöheten i desiren så här är ett klipp som visar att det är tvärtom, den är riktigt snabb
http://www.youtube.c...h?v=LgJkIGSoJ-I kika 1:30 in i filmen.
Denna vecka ser ut att bli rena julafton
Såg att flera frågat om exchangestödet och svaret är ja, det finns, annars hade jag inte kunnat välja den telefonen som jobbtelefon. Dessutom lär det finnas en gratisapp att hämta för att få till ett svenskt tangentbord om man vill slippa "långtrycken" på a & o för svenska tecken.
Tycker också det är trist med alla abonnemangsfrågor i denna tråd, det kunde ha varit en egen tråd för detta. Vill man slippa abonnemangsinläggen så använd gärna "Sök i tråden"-funktionen längs ned på sidan om det är något specifikt ni undra över. Det flesta frågorna är nog besvarade flera gånger om vid det här laget.
Postad 05 April 2010 - 22:06
Det stämmer bra. Sök i Butiken på "Scandinavian keyboard" och välj versionen som heter "Swedish dictionary" så blir det fest i telefonen på en gångDessutom lär det finnas en gratisapp att hämta för att få till ett svenskt tangentbord om man vill slippa "långtrycken" på a & o för svenska tecken.
Postad 05 April 2010 - 22:09
Själv är jag av uppfattningen att alla frågor gällande abonnemang borde göras via den ypperliga och även klistrade tråden mobilsurf, alltså väljer jag att passera bemärktJag hävdar fortfarande att frågor rörande abonnemangsformer och operatörers täckning är av intresse för de flesta - gäller det inte dig så varsågod att passera obemärkt.
Mig veterligen så finns det ej något specifikt abonnemang från någon operatör gällande just Desire'n, och därefter borde all information i ämnet ske via denna kanal.
Är i begrepp att införskaffa en 'smartphone' och har lyckats med att sålla bland allt som erbjudits(Tillverkare, modell och OS), så nu med i mitt tycke 'nyktra' sätt att angripa frågeställningen har man landat vid endast två kandidater, självklart pratar vi Android och nästan lika självklart HTC(Desire och Nexus One...D'oh!).
Och eftersom N1'an ej saluförs i Svedala(viktigt för undertecknad) till dags dato, så är valet enkelt för en glad men ändå kräsen entusiast som mig...DESIRE here i come.
Mvh.
Mats
Redigerat av Noobman, 05 April 2010 - 22:36.
Postad 06 April 2010 - 00:34
Skärpning!
Postad 06 April 2010 - 05:41
Kan ni ta snack om abonomang i en annan tråd, här är man borta 12 timmar från tråden och måste läsa massa irrelevant snack om tre, tele2 osv...
Skärpning!
Din kommentar om det irrelevanta tillför knappast något nyttigt till det hela eller hur?
Dessutom är det relevant för telefonen, att veta vilket abonnemang som är bäst, det är trots allt en surf mobil.
Redigerat av trevlig, 06 April 2010 - 05:42.
Postad 06 April 2010 - 05:45
Din kommentar om det irrelevanta tillför knappast något nyttigt till det hela eller hur?
Dessutom är det relevant för telefonen, att veta vilket abonnemang som är bäst, det är trots allt en surf mobil.
Snicksnack, byt tråd...
Postad 06 April 2010 - 06:07
Detta är ju högst relevant en sommardag när man vill kunna läsa webbsidor både i "stående" och "liggande" läge av mobilen.
EDIT: Frågan ställs då skärmen av typ AMOLED är ny på marknaden och inte nödvändigtvis har samma polarisationsfilter som LCD-skärmarna.
Redigerat av gustaf r, 06 April 2010 - 06:09.
Postad 06 April 2010 - 07:25
Menar då inte det gör något du frågar här.
Redigerat av ffodil, 06 April 2010 - 07:26.
Postad 06 April 2010 - 08:17
Postad 06 April 2010 - 08:29
Postad 06 April 2010 - 08:29
Det datumet gäller för nybeställning. Vi som står i kö sen tidigare lär (tummen hållen) få den tidigare.Katshing har skutit upp leveransen till den 19/4...
Jag kollar min plats i kön någon gång per dag. Har just nu plats 61 - 65 (har beställt 5 stycken...).
Om det börjar röra på sig vet man att Katshing fått leverans... då får man hoppas att leveransen var tillräckligt stor så vi ingår i första batchen... minst 197 st alltså.
Postad 06 April 2010 - 08:40
Ha ha. ja det får man verkligen hoppasDet datumet gäller för nybeställning. Vi som står i kö sen tidigare lär (tummen hållen) få den tidigare.
Jag kollar min plats i kön någon gång per dag. Har just nu plats 61 - 65 (har beställt 5 stycken...).
Om det börjar röra på sig vet man att Katshing fått leverans... då får man hoppas att leveransen var tillräckligt stor så vi ingår i första batchen... minst 197 st alltså.
Postad 06 April 2010 - 09:00
Fy fan!
Postad 06 April 2010 - 09:46
Postad 06 April 2010 - 09:48
Har en från en nokia 5800 med fyra stift 3,5mm till telefonen. Är ju fyra stift 3,5mm till desire med, men sitter de i samma ordning? passar den?
Postad 06 April 2010 - 09:53
Såg att det inte går att byta lurar på handsfreen, snålt att inte skicka med en handsfree med 3,5 plugg så man kan välja själv vilka lurar man skall ha. Vart hittar man en handsfree adapter med 3,5 plugg billigast??
Har en från en nokia 5800 med fyra stift 3,5mm till telefonen. Är ju fyra stift 3,5mm till desire med, men sitter de i samma ordning? passar den?
Det bör den göra. Tror absolut inte där ska vara någon skillnad på dom.
Postad 06 April 2010 - 09:55
Gissar själv på att det mest kommer påverka spel. Men finns det andra stora områden som kommer störas av bristen på riktigt multitouch?
Postad 06 April 2010 - 10:06
Vad är de stora bristerna med att inte ha multi-touch, utan endast dual touch som Desire har?
Gissar själv på att det mest kommer påverka spel. Men finns det andra stora områden som kommer störas av bristen på riktigt multitouch?
Fråga X10 ägarna, de verkar ju inte lida av att ändast ha touch.
Nej, tror/ser ut att vara endast i mycket speciella spel. Men kanske någon sett annat.
Postad 06 April 2010 - 10:06
Pin
Number Description
1 Audio Left
2 Audio Right
3 Mic
4 Ground
Men kommer knapparna till play,pause next osv att funka?
Vart hittar man bara adaptern till desiren utan lurar för det har jag ju redan.
Huttar bara denna till htc men den saknar ju play,pause osv...
https://www.prisjakt...d&size=800&.jpg
Redigerat av Unregisteredd7a46a96, 06 April 2010 - 10:17.
Postad 06 April 2010 - 10:52
3 Sverige: Vi har ett nytt datum för HTC Desire. Säljstart är nu planerad till måndagen 12 april. Det är HTC som missbedömt påskens påverkan på leveransen och förseningen gäller alla Desire som levereras till Sverige. Vi beklagar den extra väntan detta innebär. Vänliga Hälsningar
Absurt. HTC lyckas missa att det skulle vara påsk även detta år, på samma sätt som SJ varje år blir lika förvånade av höstlöv och snö.
Vi borde faktiskt kunna ställa högre krav på information. Var är mobilerna just nu? Hur många är påväg till Sverige i första batchen? Är det inte vår rättighet som konsumenter att få reda på denna information, när leveransdatumen skjuts upp gång på gång?
Postad 06 April 2010 - 10:57
Hej xxx,
Tack för ditt mail.
Det preliminära leveransdatumet vi har på nedanstående modell är den 12:e april.
Som det ser ut i dagsläget kommer alla som har lagt en order på nedanstående modell, få sin leverans när vi har fått in den första beställningen från leverantören.
Önskar dig en trevlig dag!
Postad 06 April 2010 - 11:03
Den är väl upplåst hos 3 med..
Hos 3 betalar jag 500, får ringa ringa/tjänster för allt och har 10 mbit internet och 10gb och det är 18 månaders abonnemang. Med andra ord betalar jag inte en krona för telefonen. Hos tele2 får jag betala 150 i månaden i 24 månader för telefonen + 700, sedan 150 spen i månaden för 6 mbit internet 5gb, sedan 39 spen i månaden plus det jag ringer för ringer väl kanske för 3-400, sen inträdesavgift 250, sen frakt 89.
Så utträkining:
Tele 2= 89 + 250 + (39 * 24) + 700 + (150 * 24) + (150 * 24) = 9175 + det jag ringer för säg 300 *24 = 16375kr
Tre = 500 * 18 = 9000. lägger till 50 * 18 = 900 för att det är lite dyrare att ringa med 3 9900.
150 för internet + 400 för att ringa = 550
Så jag får i vilket fall en mobil för 7000 kronor billigare, lika upplåst, snabbare internet och 6 månaders kortare bidningstid. kom också på att Tele2's internet till och med är 10 kronor dyrare ändå får man mycket lägre hastighet och bara 5GB.
Ursäkta mig att jag posta om abonnemang, så nu att folk var ganska oglada med det..
* Har betalat 2700 för telefonen därefter 100 spänn i månaden i 18 mån = 4500 kr för telefonen.
* Tele2 kompis surf 49:-/mån till och med september sen 99:-/mån i 18 mån = 1445 kr för abonnemang.
* Frakt och expiditionsavgift 140 :-
Tot: 6085 kr + samtal vilket betyder att jag kan ringa för 210 spänn i månaden och ändå ha samma pris som tre. Och då ska man komma ihåg att jag smsar gratis och ringer utan minutavgift till tele2 så har man många tele2 polare så lönar sig detta helt klart. Jag kommer inte att vara i närheten av att ringa för 200 kr/månaden.
Så din uträkning var nog lite åt fanders
Postad 06 April 2010 - 11:03
Skrev tidigare att de får ju bara 2 dagar på sig efter påsk att leverera och det borde innebära att de finns på lager eller inte kommer. Påsken var ju en mycket oväntad händelse men det är smällar man får ta som konsument.
Ska ha mobilen i alla fall den som väntar på något gott...
Jag var i Tre butiken imorse och beställde min där. Säljaren sa att hon inte kan se några som kommer in för leverans i datan idag/imorgon men att de kommer vecka 15 enligt informationen som hon har. Vad gäller antal skulle det tydligen komma så många att det räcker till alla som vill köpa men vi får väl se hur det blir med det. Min "HTC Desire Black" som Tre kallar den är i alla fall beställd nu.
Hon sa också att det kvittar för leveranshastigheten om man förbeställer i butiken eller online eftersom alla telefonerna skickas från samma lager samtidigt både till dom som beställt och ut till Tre butikerna.
Postad 06 April 2010 - 11:13
Redigerat av Unregistered3e8931be, 06 April 2010 - 11:14.
Postad 06 April 2010 - 11:18
Verkar vara standard med
Pin
Number Description
1 Audio Left
2 Audio Right
3 Mic
4 Ground
Men kommer knapparna till play,pause next osv att funka?
Vart hittar man bara adaptern till desiren utan lurar för det har jag ju redan.
Huttar bara denna till htc men den saknar ju play,pause osv...
https://www.prisjakt...d&size=800&.jpg
Är ganska säker på att denna funkar med externa lurar också! Dock är det via USB anslutningen...
http://www.webhallen...headset-rc_e100
EDIT: Eller inte! Missade att det var mini USB (och inte micro USB som Desire har - Tack Starflake)
Redigerat av jhn, 06 April 2010 - 11:59.
Postad 06 April 2010 - 11:45
fan katshing har ändrat prel. nu till 19:e
Kan ju iofs vara så att leveransen som skulle komma 7:e blivit fullbokad och därför har dom satt ett nytt datum för nästa leverans.
Postad 06 April 2010 - 11:48
Är ganska säker på att denna funkar med externa lurar också! Dock är det via USB anslutningen...
http://www.webhallen...headset-rc_e100
Tveksamt, sitter ju en microUSB-kontakt på HTC Desire. Och det där verkar vara en vanlig miniUSB.
Postad 06 April 2010 - 11:59
Micro USB? hade faktiskt missat den detaljen på Desire.... Är det alltså mindre än mini USB? Sjukt tråkigt - har alltid älskat att kunna ladda telefonen via mini USB eftersom det alltid finns tillgängligt där det finns datorer. Micro USB däremot.... Har som sagt aldrig ens sett detta :-(
Redigerat av jhn, 06 April 2010 - 12:03.
Postad 06 April 2010 - 12:00
Redigerat av RetaN, 06 April 2010 - 12:00.
Postad 06 April 2010 - 12:12
Hon sa också att förhandsbeställningarna går ut i kronologisk ordning, först beställt får först telefonen.
Redigerat av Unregisteredf6418a4f, 06 April 2010 - 12:14.
Postad 06 April 2010 - 12:15
Widget 6.40 in ser rätt bra, någon som har kolla på om den följer med telefonen från början?
Postad 06 April 2010 - 12:16
Redigerat av DrMagoo, 06 April 2010 - 12:17.
Postad 06 April 2010 - 12:18
Redigerat av MrJiM78, 06 April 2010 - 12:19.
Postad 06 April 2010 - 12:22
Tack för påpekadet - har editerat min inlägg :-)
Micro USB? hade faktiskt missat den detaljen på Desire.... Är det alltså mindre än mini USB? Sjukt tråkigt - har alltid älskat att kunna ladda telefonen via mini USB eftersom det alltid finns tillgängligt där det finns datorer. Micro USB däremot.... Har som sagt aldrig ens sett detta :-(
microUSB är lite nyare, och förväntas (om det inte redan är klubbat) att bli en standard som de flesta tillverkare kommer att följa. Vilket ju är bra isåfall. Själva kontakten är inte så mycket mindre, men däremot lite smalare. Så inga laddare eller headsets avsedda för miniUSB kommer att passa.
Postad 06 April 2010 - 12:23
Absurt. HTC lyckas missa att det skulle vara påsk även detta år, på samma sätt som SJ varje år blir lika förvånade av höstlöv och snö.
Vi borde faktiskt kunna ställa högre krav på information. Var är mobilerna just nu? Hur många är påväg till Sverige i första batchen? Är det inte vår rättighet som konsumenter att få reda på denna information, när leveransdatumen skjuts upp gång på gång?
Men snälla... Ok, det är surt att få vänta några extra dagar absolut, men vad är det för leverans datum som "skjuts upp gång på gång"? Hur många gånger har HTC ändrat leverans datumet för Desire? Mig veterligen är det här den första förseningen och det rör sig ca 5dagar, inkl helg.
Fast du kanske trott benhårt på leveransdatum från återförsäljare som Felia mfl? De sätter ofta andra datum än det verkligen blir. Tror man på deras prel datum då får man det jobbigt...
HTC har väl sagt i början på april men inget klockrent datum(förutom den 8:e som nu blivit försenat till 12:e)?
"Var är mobilerna just nu? Hur många är påväg till Sverige i första batchen?"
*suck*
Postad 06 April 2010 - 12:53
microUSB är lite nyare, och förväntas (om det inte redan är klubbat) att bli en standard som de flesta tillverkare kommer att följa. Vilket ju är bra isåfall. Själva kontakten är inte så mycket mindre, men däremot lite smalare. Så inga laddare eller headsets avsedda för miniUSB kommer att passa.
Har faktiskt för mig att EU klubbat en standard för mobil-laddare (micro-USB) för att minska på sopberget av gamla mobilladdare. Ganska skönt att kunna använda samma laddare till alla mobiler i familjen, en laddare i bilen osv osv!
Postad 06 April 2010 - 13:07
Jo, den gör nytta eftersom folk slutar snacka om det. Ta det i tråden "Bästa abonnemang till HTC Desire?" istället. Här snackar vi teknik, funktioner, betyg and so on.
Postad 06 April 2010 - 13:09
"Var är mobilerna just nu? Hur många är påväg till Sverige i första batchen?"
*suck*
Vad är risken med att ge oss konsumenter denna information? Många leverantörer (t.ex. Apple) har fått mycket skit för att vara rejält dåliga med leveransinformation. Man undrar ju vad företagen tjänar på att undanhålla sån information. Vi vet ju alla Att den kommer, och att den kommer ungefär nu, och vad telefonen har för specifikationer osv. Att vara öppna med leveransstatus minskar ju gissningar och rykten.
Vissa tillverkare har gått ut med detaljerad leveransstatus, när de enskilda länderna kommer få produkterna osv, så det är ju ingen utopi direkt. Men sucka på du för att jag efterfrågar sådan öppenhet från HTC.
Postad 06 April 2010 - 13:12
Vad är risken med att ge oss konsumenter denna information? Många leverantörer (t.ex. Apple) har fått mycket skit för att vara rejält dåliga med leveransinformation. Man undrar ju vad företagen tjänar på att undanhålla sån information. Vi vet ju alla Att den kommer, och att den kommer ungefär nu, och vad telefonen har för specifikationer osv. Att vara öppna med leveransstatus minskar ju gissningar och rykten.
Vissa tillverkare har gått ut med detaljerad leveransstatus, när de enskilda länderna kommer få produkterna osv, så det är ju ingen utopi direkt. Men sucka på du för att jag efterfrågar sådan öppenhet från HTC.
"dubbel suck"
Postad 06 April 2010 - 13:19
Väldigt användbar widget har han måste jag säga. Undrar vilken widget det är.Ny video som visar en del apps på Desiren, kika in 3.15-4.45 in i filmen, rätt mäktigt!
Widget 6.40 in ser rätt bra, någon som har kolla på om den följer med telefonen från början?
Postad 06 April 2010 - 13:22
Nej, däremot har de stora mobiltillverkarna frivilligt beslutat att de alla ska använda micro-USB. Vilket då troligtvis gör så att alla kommer använda sig av det.Har faktiskt för mig att EU klubbat en standard för mobil-laddare (micro-USB) för att minska på sopberget av gamla mobilladdare. Ganska skönt att kunna använda samma laddare till alla mobiler i familjen, en laddare i bilen osv osv!
Postad 06 April 2010 - 13:24
Ny video som visar en del apps på Desiren, kika in 3.15-4.45 in i filmen, rätt mäktigt!
Den widget:en ingår i Android 2.1
Redigerat av Hessi, 06 April 2010 - 13:25.
Postad 06 April 2010 - 14:30
3 Sverige: Vi har ett nytt datum för HTC Desire. Säljstart är nu planerad till måndagen 12 april. Det är HTC som missbedömt påskens påverkan på leveransen och förseningen gäller alla Desire som levereras till Sverige. Vi beklagar den extra väntan detta innebär. Vänliga Hälsningar
Var inne på The Phonehouse idag och säljaren där sa att de ska starta försäljningen nu på Torsdag.
Postad 06 April 2010 - 14:54
Nej, däremot har de stora mobiltillverkarna frivilligt beslutat att de alla ska använda micro-USB. Vilket då troligtvis gör så att alla kommer använda sig av det.
Ojdå, jag hade visst missuppfattat det hela lite. Kollade upp det hela:
http://www.nyteknik....ticle518358.ece
Det var alltså nära att EU klubbade något sådant...
I vilket fall är jag glad att Desire har denna kontakt eftersom min frus Palm Prē har den också. Livet blir enklare när man har samma laddkontakt till dessa moderna strömslukande telefoner som behöver laddas stup i kvarten.
Postad 06 April 2010 - 14:54
Var inne på The Phonehouse idag och säljaren där sa att de ska starta försäljningen nu på Torsdag.
Den finns redan nu till salu i deras utställningsmonter i nordstan/gbg. Såg den inte själv men frågade säljaren om jag verkligen kunde gå därifrån med en på en gång om jag köpte och det va lugnt. Problemet för mig va att de endast sålde med abb och jag vill inte binda upp mig på någon avbetalning
/M
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
22 bilder
20 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?