Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 July 2010 - 16:27

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Kopplade in min x10 mini till datan å då skrek PC companion att det fanns en ny programvara, trodde jag hade den sista(1.1.A.0.8). Installerade den bara för nån vecka sen. Någon som har en aning om det kommit ytterligare en nu inom kort? Vågar inte installera den än då det blev mycket pill att fixa allt tillrätta sist.

1.1.A.0.8 är den senaste (någon på telia hade dock fått 1.1.A.0.12, vilket jag tror är telia specifik). PC-Companion kan ibland rapportera att ny SW är tillgänglig fast det inte är så. Det slutar med att man installerar samma version en gång till. Synd att PC-Companion inte visar vilken version den vill installera.

Postad 25 July 2010 - 18:03

rixxard
  • rixxard
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag lyckades tillslut att få igång wifi-n. Jag behövde välja en annan kryptering på routern och sedan lägga in wifi anslutningen manuellt. Jag kan inte anända den ansluning som telefonen själv hittar.

Nu har jag bara ett annat problem... När telefonen slår igång skärmsläckare så försvinner wifi anslutningen. Det är väl ok Men, när jag knackar igång skärmen så hoppar
Wifi-n inte igång av sig självt.
Jag behöver gå in i settings och slå på det igen... Ska det behöva vara så?

Postad 25 July 2010 - 19:19

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Om man ska uppgradera en mini eller pro MÅSTE man först installera PC companion eller räcker det att ansluta
telefonen till update service ?

Postad 25 July 2010 - 19:50

Thoms
  • Thoms
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej! Ny här på forumet, har skummat igenom tråden litegrann och ber om ursäkt om jag kör en repris på några frågor nu.

Står i valet och kvalet mellan att köpa Mini eller Pro. Förutom den relativt lilla storleks- och prisskillnaden (och tangentbordet givetvis), är det något som skiljer dessa åt? Samma innehåll under skalet?

Är det fysiska tangentbordet värt att få en större/tyngre telefon för? Jag kan tänka mig att det bara kommer användas till surfandet (alternativs om man skriver långa noveller i smsform..) Snabba sms, små kalendernotiser och sökningar i telefonboken måste gå smidigare med touchen?

Är väl framförallt storlek kontra utfällbart tangentbord jag hängt upp mig lite på nu. :D

// Thoms

Postad 25 July 2010 - 21:19

derDoktor
  • derDoktor
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det någon som testat skärmskyddet som verkar följa med lite mer ordentligt än? Går det få bort och byta till ett annat som t.ex. Invisible Shield?

Postad 25 July 2010 - 21:52

Sacrosanct
  • Sacrosanct
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Har lite problem med att få igång 3g, lyckas bara komma upp i edge.

*Är det någon inställning i telefonen ?
*Kan det vara så att 3g inte är aktiverat i mitt abbonemang, har just nu bara vänner utan surf.
*Är det möjligen mitt simkort som är för gammalt ? Är säkert dryga 5 år gammalt.

Någon som har en ide´?

Postad 25 July 2010 - 23:09

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Nu har även jag en liten fråga till er kunniga här inne :D

Jag tänkte synka telefonen med min Gmail utan att jag synkar mina kontakter? Går det?

Varför detta?

Jo jag har två olika telefonböcker med olika nr. En för jobbet och en privat. Mobilen jag har privat vill jag inte ha jobbrelaterade kontakter i.

Jag vill dock kunna läsa alla mina mail från Gmail i mobilen utan att få in alla Gmail kontakter i mobilen.
Går det att lösa, eller synkroniserar telefon allt ifrån Gmail, inklusive kontakter?

Tacksam för svar.

Mvh

G

Postad 25 July 2010 - 23:42

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Nu när jag kör handcent vill jag ju inte att appen meddelanden ska ligga i bakgrunden.. Jag dödar den med task manager, men den kommer tillbax.. Kan man få veck den?

Tror inte det. Den gör nog ingen större skada.

Står i valet och kvalet mellan att köpa Mini eller Pro. Förutom den relativt lilla storleks- och prisskillnaden (och tangentbordet givetvis), är det något som skiljer dessa åt? Samma innehåll under skalet?
// Thoms

Vad jag förstått, ja.

Hej!

Har lite problem med att få igång 3g, lyckas bara komma upp i edge.

*Är det någon inställning i telefonen ?
*Kan det vara så att 3g inte är aktiverat i mitt abbonemang, har just nu bara vänner utan surf.
*Är det möjligen mitt simkort som är för gammalt ? Är säkert dryga 5 år gammalt.

Jag fick beställa ett nytt "3G simkort" från min operatör när jag skaffade denna telefon (hade 2G telefon innan...)

Jag tänkte synka telefonen med min Gmail utan att jag synkar mina kontakter? Går det?

Jag ville göra samma sak, för jag ville inte ha alla jag någonsin mailat i min telefonbok, kändes ganska meningslöst... Inställningar -> Datasynkronisering, kryssa i Gmail men kryssa ur kontakter.

Postad 25 July 2010 - 23:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Nu har även jag en liten fråga till er kunniga här inne :D

Varför detta?

Jo jag har två olika telefonböcker med olika nr. En för jobbet och en privat. Mobilen jag har privat vill jag inte ha jobbrelaterade kontakter i.

Jag vill dock kunna läsa alla mina mail från Gmail i mobilen utan att få in alla Gmail kontakter i mobilen.
Går det att lösa, eller synkroniserar telefon allt ifrån Gmail, inklusive kontakter?

Tacksam för svar.

Mvh

G

Det går och är inte så svårt, men kan vara tidskrävande om du har många kontakter som du inte vill synca.
och jag är inte 100 på att det tips funkar på x10 då jag bara haft htc. Men jag kan gå in på varje enskild kontakt och ställa in om det ska vara en telefonkontakt eller en googlekontakt, de som jag satt telefonkontakt på syncas inte på google

Edit/ man kan visst bara välja det när man lägger till en ny kontakt, verkar det som.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 July 2010 - 23:55.

Postad 26 July 2010 - 00:10

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Hm, nu har jag fått två olika tillvägagångssätt? Är det ngt av ovanståede som verligen fungerar.

Ju mindre krånligt, desto bättre.

Jag var alldeles nyss inne i Gmail på webben, men där hittade jag ingen funktion som stämde överrens med ngt av tillvägagångssätten. Förmodar att ni syftar på inställningarna i telefonen???

G

Postad 26 July 2010 - 00:19

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Hm, nu har jag fått två olika tillvägagångssätt? Är det ngt av ovanståede som verligen fungerar.

Ju mindre krånligt, desto bättre.

Jag var alldeles nyss inne i Gmail på webben, men där hittade jag ingen funktion som stämde överrens med ngt av tillvägagångssätten. Förmodar att ni syftar på inställningarna i telefonen???

G

Ja. Jättelätt att göra enligt mitt sätt :D

Postad 26 July 2010 - 00:23

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Ja det är i telefonen, som du ser av min edit så får du isf ta bort och lägga till kontakten som ny.

På det första förslaget så får du gå in i inställningar/konton och synkroniseringar under hantera konton så trycker du på ditt googlekonto och bockar ur synkronisera kontakter, nackdelen är att telefonen inte synkar några kontakter då

Postad 26 July 2010 - 00:43

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Tack så mkt för hjälpen grabbar!

Jag ska prova detta imorgon bitti när telefonen är färdigladdad.

Grymt schysst av er att dela med er :D

Mvh

G

Postad 26 July 2010 - 05:20

spittingvenom
  • spittingvenom
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,

Ny på forumet. Trevligt att vara här.

Har några frågor som jag hoppas någon kan hjälpa till med.

1. Jag fick det inte att funka med alarmet när mobilen är avstängd. Är det så eller gjorde jag bara fel. Funkar verkligen inte alarmet när mobilen är avstängd. Det har alla mina andra SE gjort tidigare. Jag vill ha mobilen avstängd på natten men ändå bli väckt.

2. Jag läste nånstans att det skulle följa med ett 2gb minneskort. Är det inbyggt i telefonen? Jag fick inget fysiskt minneskort i min förpackning, men samtidigt går det att läsa på inställningar att utrymmet är 1,84 gb så det sitter kanske i redan. Är det så?

3. När man kopplar den till datorn så funkar inte vissa saker. Min valda ringsignal försvinner och ersatts av en SE-signal. Likaså kan jag inte sätta igång mobilen för då står det att jag ska sätta i ett minneskort.

4. Finns det andra lösningar för skärmlås. Jag vill kunna göra det manuellt direkt och inte vänta några sekunder innan skärmlåset går igång som det är nu.

Tack för all hjälp. Har säkert fler frågor men dessa kom jag på.

Postad 26 July 2010 - 08:01

Knut_jr
  • Knut_jr
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Hej,

1. Jag fick det inte att funka med alarmet när mobilen är avstängd. Är det så eller gjorde jag bara fel. Funkar verkligen inte alarmet när mobilen är avstängd. Det har alla mina andra SE gjort tidigare. Jag vill ha mobilen avstängd på natten men ändå bli väckt.

2. Jag läste nånstans att det skulle följa med ett 2gb minneskort. Är det inbyggt i telefonen? Jag fick inget fysiskt minneskort i min förpackning, men samtidigt går det att läsa på inställningar att utrymmet är 1,84 gb så det sitter kanske i redan. Är det så?

3. När man kopplar den till datorn så funkar inte vissa saker. Min valda ringsignal försvinner och ersatts av en SE-signal. Likaså kan jag inte sätta igång mobilen för då står det att jag ska sätta i ett minneskort.

4. Finns det andra lösningar för skärmlås. Jag vill kunna göra det manuellt direkt och inte vänta några sekunder innan skärmlåset går igång som det är nu.

Det är manualen du behöver läsa, där finns alla svar på dina frågor..

Postad 26 July 2010 - 09:15

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0

Är det fysiska tangentbordet värt att få en större/tyngre telefon för? Jag kan tänka mig att det bara kommer användas till surfandet (alternativs om man skriver långa noveller i smsform..) Snabba sms, små kalendernotiser och sökningar i telefonboken måste gå smidigare med touchen?

Är väl framförallt storlek kontra utfällbart tangentbord jag hängt upp mig lite på nu. :D

// Thoms

Var och kladdade på pro.n i helgen och jämförde med min mini och tycker inte alls storleksskillnaden är problematisk. Det blir snarare bättre med en lite större mobil, gillade tangentbordet skarpt också, bara att slippa stava vissa ord från T9 är guld värt och snabbar upp skrivandet direkt. Om jag hade gett mig till tåls ett par veckor och inte köpt vanliga minin hade jag lätt betalat lite mer för en pro...

Postad 26 July 2010 - 09:46

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej,

Hej, ta och använd sök funktionen i denna tråd så kommer du hitta all den info du frågar om. Räcker säkert med att gå tillbaka några sidor så hittar du.
Ang minneskortet så sitter det på telefonen redan. Öppna skalet (om du har en PRO) så ser du den.

Postad 26 July 2010 - 12:29

rayban
  • rayban
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Är det någon som använder x10 minin som mp3-spelare? Lyssnade i butik och tyckte ljudet var ok. Dock läste jag ett test på swedroid att spelaren var i det enklaste laget, bl.a. fanns det ingen equalizer. Samt att "I vyn för musikbiblioteket kan du bara se artister -> album, spellistor och låtar", vilket iförsig inte är ett problem för mig.

Vad anser ni om x10 mini som musikmobil? Finns det appar som ordnar bristerna som swedroid anger?

Postad 26 July 2010 - 12:31

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Har folk ett behov av att visa att de finns? Eller är vissa slöa och förväntar sig svar på samma frågor i tråden flera gånger? Varför inte använda handboken som finns i telefonen. Den är bättre än den fysiska som följde med telefonen tycker jag. Många av svaren på frågorna här i tråden (inte alla) finns att hitta med några klick i telefonen. Varför gå över ån efter vatten menar jag. :D

Telefonen som i övrigt är underbar att handha!!! Heja Sony Ericsson!

Postad 26 July 2010 - 12:35

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Hej,

1. Vet ej, men den stora skillnaden på denna lur och andra SE är ju att SE inte själva utvecklat (i samma grad åtminstone) operativsystemet i denna telefon. Jag tycker att Android i många fall verkar vara sjukt kasst jämfört med valfri "vanlig" telefon som är 5 år gammal. Sen finns det väldigt många förtjänster och bra saker med Android också som väger upp nackdelarna.

2. Ja, det sitter i. Om du tar av batteriluckan så sitter det uppe på högersidan av telefonen sett bakifrån.

3. Förstår ej vad du menar.

4. Om du trycker en gång på power-knappen så sätts skärmlåset på direkt. Håller du istället in knappen får du menyn med tyst läge, avstängning etc.

Postad 26 July 2010 - 12:44

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0

När du monterar SD-kortet som en USB enhet i datorn så kan du inte komma åt den längre från telefonen, därav kan du inte använda nån data som ligger på kortet tills du kopplarfrån usb kabeln, eller väljer att avmontera SD-kortet.

Redigerat av CyberVillain, 26 July 2010 - 12:45.

Postad 26 July 2010 - 13:32

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Hur är denna att spela på ? Är på jakt efter en android mobil till min grabb på 9 , så den kommer att änvändas till spel till 95%

Postad 26 July 2010 - 18:11

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0

Hur är denna att spela på ? Är på jakt efter en android mobil till min grabb på 9 , så den kommer att änvändas till spel till 95%

Den är okej, tyvärr saknar den d-pad vilket gör att det inte blir perfekt. asdw configen som man kör på vanliga tgb funkar, men eftersom du bara kan trycka på en knapp i taget (eftersom man skriver mend tummarna) så blir man lite begränsad. Eftersom han så små fingrar kanske han kan ha den i knät och köra asdw som en vuxen person gör med ett fullvuxet tgb, allså att använda tre fingrar samtidigt. Om du fattar vad jag menar.

edit: Både Snes-emulatorn och Nes umulatorn funkar i fullspeed och ör riktigt najs.. Öppnar ju för obegränsat med spel...

Redigerat av CyberVillain, 26 July 2010 - 18:11.

Postad 26 July 2010 - 19:05

djrov
  • djrov
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

4. Om du trycker en gång på power-knappen så sätts skärmlåset på direkt. Håller du istället in knappen får du menyn med tyst läge, avstängning etc.

Tack för den, den hade jag helt missat.

Postad 26 July 2010 - 19:13

rixxard
  • rixxard
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag lyckades tillslut att få igång wifi-n. Jag behövde välja en annan kryptering på routern och sedan lägga in wifi anslutningen manuellt. Jag kan inte anända den ansluning som telefonen själv hittar.

Nu har jag bara ett annat problem... När telefonen slår igång skärmsläckare så försvinner wifi anslutningen. Det är väl ok Men, när jag knackar igång skärmen så hoppar
Wifi-n inte igång av sig självt.
Jag behöver gå in i settings och slå på det igen... Ska det behöva vara så?

Är det Ingen som har svar på detta? Kopplar Alla era telefoner upp sig mot Wifi direkt efter att ni slagit igång skärmen?

Postad 27 July 2010 - 07:22

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Är det någon som använder x10 minin som mp3-spelare? Lyssnade i butik och tyckte ljudet var ok. Dock läste jag ett test på swedroid att spelaren var i det enklaste laget, bl.a. fanns det ingen equalizer. Samt att "I vyn för musikbiblioteket kan du bara se artister -> album, spellistor och låtar", vilket iförsig inte är ett problem för mig.

Vad anser ni om x10 mini som musikmobil? Finns det appar som ordnar bristerna som swedroid anger?

Gick från IPod nano till X10mini och upplever att den fungerar utan anmärkning, använde inte EQ förut heller då jag räknar med att personalen bakom mixerbordet i studion redan optimerat tillräckligt. Media Go är inte lika lättanvänt som Itunes. Det enda jag saknar från min IPod är nog batteritiden.

Postad 27 July 2010 - 08:36

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Som jag skrev tidigare i tråden så upplever jag basen som lite avrullad i telefonen, det stämmer ju också med swedroids mätningar. Detta borde ga att kompensera med en eq men jag har ännu inte hittat en bra musikspelare med eq... i övrigt tycker jag ljudet är bra!

Postad 27 July 2010 - 08:41

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Är det Ingen som har svar på detta? Kopplar Alla era telefoner upp sig mot Wifi direkt efter att ni slagit igång skärmen?

Nej jag har också stora problem med wifi i krypterat nätverk, öppna funkar bättre. Men jag har gett upp och nojer mig med 3g istället, det går ända tillräckligt snabbt för mig.

Postad 27 July 2010 - 09:49

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0

Nej jag har också stora problem med wifi i krypterat nätverk, öppna funkar bättre. Men jag har gett upp och nojer mig med 3g istället, det går ända tillräckligt snabbt för mig.

Jag kör WPA2 med AES skiffer. Funkar bra mot Minin, jag använder mig av en D-link Dir-655

Tips, om ni vill ha en grym kalkylator så ladda ner handyCalc, den är lika bra som en Texas instruments av enklare modell typ TI-82.
Den stödjer inte QVGA officiellt så ni får använda appbrain

Postad 27 July 2010 - 11:41

spittingvenom
  • spittingvenom
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Glöm det. Jag fixade det.

Redigerat av spittingvenom, 27 July 2010 - 12:06.

Postad 27 July 2010 - 11:43

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

1. Vet ej, men den stora skillnaden på denna lur och andra SE är ju att SE inte själva utvecklat (i samma grad åtminstone) operativsystemet i denna telefon. Jag tycker att Android i många fall verkar vara sjukt kasst jämfört med valfri "vanlig" telefon som är 5 år gammal. Sen finns det väldigt många förtjänster och bra saker med Android också som väger upp nackdelarna.

Mycket bra konstaterande.

Det är ingen ordinär SE-lur. Det är android anpassat för detta lilla formatet. Vissa funktioner saknas men å andra sidan är det en helt annan upplevelse med pekskärm (första bekanskapen för mig). Surfupplevelsen är vida överlägsen den som finns i en knapp-mobil.

Det verkar som om vissa absolut inte vill bli överaskade när det startar telefonen. Allt ska vara fullständigt klarlagt innan köp vad gäller funktioner och så. Både livrem och hängslen. Kom igen! Det står dock Sony Ericsson på telefonen och då är det ingen dålig mobil.

Postad 27 July 2010 - 12:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Mycket bra konstaterande.

Det är ingen ordinär SE-lur. Det är android anpassat för detta lilla formatet. Vissa funktioner saknas men å andra sidan är det en helt annan upplevelse med pekskärm (första bekanskapen för mig). Surfupplevelsen är vida överlägsen den som finns i en knapp-mobil.

Det verkar som om vissa absolut inte vill bli överaskade när det startar telefonen. Allt ska vara fullständigt klarlagt innan köp vad gäller funktioner och så. Både livrem och hängslen. Kom igen! Det står dock Sony Ericsson på telefonen och då är det ingen dålig mobil.

Felet många gör är att de tror de köper en mobil, utan att tänka på hur mycket mer man kan göra på en pekskärmsmobbe, särskilt en med andreoid eller windows mobile och iphone, det är helt enkelt datorer med telefonfunktion. De tre har lite olika inriktning men alla är gjorda för att vara uppkopplade och använad nätet i större omfattning än en traditionell mobbe.

Postad 27 July 2010 - 12:58

rayban
  • rayban
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Som jag skrev tidigare i tråden så upplever jag basen som lite avrullad i telefonen, det stämmer ju också med swedroids mätningar. Detta borde ga att kompensera med en eq men jag har ännu inte hittat en bra musikspelare med eq... i övrigt tycker jag ljudet är bra!

Såg att det fanns en realplayer-app. Inte testat den? Kan valet av musikspelare göra att man t.ex. skulle kunna söka på en låt eller bläddra bland albumen istället för bland artisterna?

Postad 27 July 2010 - 13:06

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Såg att det fanns en realplayer-app. Inte testat den? Kan valet av musikspelare göra att man t.ex. skulle kunna söka på en låt eller bläddra bland albumen istället för bland artisterna?

Ja, rimligtvis. Om jag går in på visa låtar i min htc-spelare och trycker på knappen för sök så kan jag söka bland låtar.
Nu har båda mina telefoner en fysisk knapp för sök, vet inte om SE också har det.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 27 July 2010 - 13:08.

Postad 27 July 2010 - 23:01

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
När jag sökte efter uppdatering idag kunde jag äntligen installera revisions nr 1.1.A.0.8 som andra fick för flera veckor sen. Däremot kunde jag uppdatera OTA och behålla alla program och inställningar ;) gött! Men skumt att jag "såg" den först nu, och att jag fick behålla inställningarna! Har Tele2.

Postad 28 July 2010 - 00:00

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Min kopplar alldrig ner när WIFI är påslagen oavsett om skärmen är på eller av vad jag har kunnat notera. Men många andra har exakt samma problem som du. DLink routrar verkat dock överrepresenterade bland folk som har detta problem.

Redigerat av twintin, 28 July 2010 - 00:01.

Postad 28 July 2010 - 05:28

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Glöm det. Jag fixade det.

Jag förstår inte varför alla ska redigara bort?

Bättre ha kvar ursprungsfrågan och skriva ditt lösningen istället.

Postad 28 July 2010 - 06:02

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

När jag sökte efter uppdatering idag kunde jag äntligen installera revisions nr 1.1.A.0.8 som andra fick för flera veckor sen. Däremot kunde jag uppdatera OTA och behålla alla program och inställningar ;) gött! Men skumt att jag "såg" den först nu, och att jag fick behålla inställningarna! Har Tele2.

Samma sak inträffade för mig också igår kväll. Skönt att man slapp ladda ner alla program igen!

Postad 28 July 2010 - 09:04

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Nån som hittat en app som klarar både telefon & kontakter .
Skulle va sjyst att kunna frigöra ett av hörnen.

Postad 28 July 2010 - 10:07

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Nån som hittat en app som klarar både telefon & kontakter .
Skulle va sjyst att kunna frigöra ett av hörnen.

aContacts.

Om du kör med någon annan launcher, tex ADW launcher, så kan du ha hur många genvägar och widgets som helst på skärmen och ar inte begränsad till de 4 hörnen.

Postad 28 July 2010 - 11:00

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Tack @ svanbo

Ska kolla vidare

Redigerat av pl1sk3n, 28 July 2010 - 11:01.

Postad 28 July 2010 - 21:02

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Någon som testat sig fram på de olika "launcher" programmen?
For 1.6, ADW etc etc..
Vilket känns bäst isf?

Själv kör jag For 1.6 och diggar det bra mycket bättre än SE egna..

Postad 29 July 2010 - 00:40

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Hej, jag är hemskt ledsen att jag ställer en så dum fråga men jag har letat och letat. Men. Förstår bara inte hur man får internet på datorn via mobilen inkopplad med usb. Jag har installerat pc companion men den ger verkligen inga svar. Hur gör jag?

Postad 29 July 2010 - 01:01

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Telia gör reklam att "X10 mini" är en enhandstelefon, stämmer det ? Jag börjar bli trött på att behöva använda två händer varje gång man ska ringa.

Postad 29 July 2010 - 01:12

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Kanske bör tillägga att jag har tre. Och att internet funkar utmärkt i mobilen. Jag vill bara få datorn att få tillgång till internet oxå med mobilen som modem. Kan någon hjälpa mig?

Postad 29 July 2010 - 05:10

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Flash hantering saknas ju som de flesta märkt, det har tidigare i tråden ansetts att detta kanske kan lösas med Froyo; "Men Froyo ska ju ha stöd för senaste flash, så vi får vänta å se" men såvitt jag kunnat få svar från SE support så kan det vara så illa att vi blir utan Adobe Flash stöd även framgent, vilket minimerar internets användbarhet per X10mini avsevärt. De skrev; "Vi har tyvärr ej någon information om Flash är något som kommer att stödas i kommande uppdateringar för Sony Ericsson Xperia X10 mini." Finns det någon tillgänglig app eller mini kompatibel bläddrare som ger oss strömmande Flash video nu?
"Telia gör reklam att "X10 mini" är en enhandstelefon, stämmer det " Ja.

Redigerat av Jarl, 29 July 2010 - 05:12.

Postad 29 July 2010 - 07:02

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Telia gör reklam att "X10 mini" är en enhandstelefon, stämmer det ? Jag börjar bli trött på att behöva använda två händer varje gång man ska ringa.

Kanske bör tillägga att jag har tre.

Det här fick mig att skratta lite :)

Postad 29 July 2010 - 08:08

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Hej, jag är hemskt ledsen att jag ställer en så dum fråga men jag har letat och letat. Men. Förstår bara inte hur man får internet på datorn via mobilen inkopplad med usb. Jag har installerat pc companion men den ger verkligen inga svar. Hur gör jag?

Det var väl inte speciellt dum fråga, det är inte alldeles självklart. Det finns inte inbyggt i Android 1.6, tror det kommer med 2.1. Tillsvidare får man använda en tredjepartsmjukvara t.ex. easyteather, finns i sjön d.v.s. market. Funkade bra för mig när jag provade det, nackdelen är att https -sidor är blockerade i gratisversionen.

Postad 29 July 2010 - 08:15

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Någon som testat sig fram på de olika "launcher" programmen?
For 1.6, ADW etc etc..
Vilket känns bäst isf?

Själv kör jag For 1.6 och diggar det bra mycket bättre än SE egna..

Kör ADW och tycker den är grym. Har för mig att jag provade For 1.6 men gillade den inte. SE:s medföljande är verkligen begränsad, framför allt blev jag galen på att alla program som man installerade hamnade huller om buller och att man ständigt blev tvungen att sortera programmen för att man skulle kunna hitta dem... på ADW hamnar de i bokstavsordning, och man kan lätt lägga till genvägar till en hemskärm. Du kan ha valfritt antal hemskärmar och valfritt antal widgets och/eller genvägar per hemskärm.

Postad 29 July 2010 - 09:37

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Det var väl inte speciellt dum fråga, det är inte alldeles självklart. Det finns inte inbyggt i Android 1.6, tror det kommer med 2.1.

Det inbyggda stödet kommer först i Froyo, alltså 2.2 och det är ju tyvärr inte så troligt att Mini'n får den versionen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.