* Officiell tråd iPhone 4 *
5170 svar till detta ämne
Postad 13 July 2010 - 20:45
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Nu har jag hunnit testa min telefon i två dagar och enligt mig är antennproblemet väldigt överdrivet. jag har försökt och försökt reproducera problemet men har aldrig lyckats få mina bars att gå ner... Dock kan jag bekräfta att kameran ger gulaktiga bilder i dåligt lju/mörkt och när blixten används. När man använder kameran under bra ljusförhållanden blir bilderna ok, att filma blir riktigt schysst under bra ljusförhållanden. Batteriet verkar vara mycket bättre än på 3GS, laddade min telefon imorse och jag har fortfarande 20% kvar. med min 3GS så har jag behövt ladda den vid 4 tiden.
Jag kan reproducera antennproblemet där jag tidigare hade väldigt dålig täckning med tidigare telefoner, men jag själv håller aldrig telefonen i praktiken på ett sätt där jag påverkas av det, men kan förstå att vissa kommer att göra det. Kameran och gulaktiga bilder känner jag inte igen  , kameran är riktigt bra spec om man jämför mot min 2,5k sony wx1 digitalkamera, och batteritiden är mycket bättre, många gånger bättre än min tidigare iphone och speciellt nexus one. En dag med ca 6-7h användande (surf,ring,sms,spotify) och det är 30-40% kvar. iphone 3g och n1 var ju död på em. Men bästa med telefonen är nog designen, tunn och snygg =)
Postad 13 July 2010 - 20:50
Danne S
-
Danne S
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Borde inte det enklaste sättet för Apple vara att lacka antennen men en genomskinlig lack. Sådant har vi på vårt rostfria kylskåp, så det borde funka även på deras antenn.
Postad 13 July 2010 - 20:53
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Hört på Twitter! Håller man telefonen fel så funkar inte kameran heller!! RT @danielpunkass: Oh, get this. It turns out that holding the iPhone 4 "wrong" screws up the camera, too! http://yfrog.com/iz8xpaj
Redigerat av Whopper, 13 July 2010 - 20:54.
Postad 13 July 2010 - 20:59
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Hört på Twitter! Håller man telefonen fel så funkar inte kameran heller!!
RT @danielpunkass: Oh, get this. It turns out that holding the iPhone 4 "wrong" screws up the camera, too! http://yfrog.com/iz8xpaj
Hahaha, lite skön humor innan man gå o snackar med John Blund är perfekt! Tackar Whopper
Postad 13 July 2010 - 21:18
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Kom igen nu grabbar. Köp telefonen och upplever ni antennen som ett problem så reklamerar ni eller lämnar tillbaka på öppet köp om det är möjligt... Jag tror dock inte att ni kommer att uppleva det som ett problem.
Men visst är det en designmiss, men jag anser att fördelarna överväger nackdelarna i det stora hela. Om man nu verkligen inte får problem med mottagningen förstås.
Angående telefonens hållbarhet gentemot fysiskt våld, så har det ju blivit löjligt. Vissa anser att man ska kunna tappa telefonen utan att den går sönder, annars är det en kass telefon...
Vissa tillverkare saluför sina lurar som okrossbara och de byggs därefter. Apple gör inte det... Repfritt? Ja. Men inte okrossbart. Det är knappast en möjlig kombination. Det är ju ändå glas...
I ett klipp på nätet tappar de telefonen ett par, tre gånger med apples eget skydd på innan den går sönder. Hur många gånger ska man kunna tappa den för att det ska vara godkänt egentligen?
Postad 13 July 2010 - 21:24
Alezman
-
Alezman
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Kul att tele2 kommer ta in telefonen!
Angående Tele2. Jag bytte från Tele2 kontaktkort till abonnemang för bara en månad sen, utan att koppla detta till en specifik telefon eller någon kampanj av den sort - bara ett telefonkort till abonnemang byte. Rimligtvis, jag förstår att ni inte kan bekräfta, borde väl vara att jag på något vis kan köpa telefonen av dem och använda den i deras nät i mitt existerande tele2 abonnemang? Borde ju ligga i deras intresse att jag stannar kvar som kund, menar jag. Hade varit tråkigt att behöva teckna ett helt nytt abonnemang, igen, för att få telefonen.
Postad 13 July 2010 - 21:28
Daniel P
-
Daniel P
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Kul att tele2 kommer ta in telefonen!
Angående Tele2. Jag bytte från Tele2 kontaktkort till abonnemang för bara en månad sen, utan att koppla detta till en specifik telefon eller någon kampanj av den sort - bara ett telefonkort till abonnemang byte. Rimligtvis, jag förstår att ni inte kan bekräfta, borde väl vara att jag på något vis kan köpa telefonen av dem och använda den i deras nät i mitt existerande tele2 abonnemang? Borde ju ligga i deras intresse att jag stannar kvar som kund, menar jag. Hade varit tråkigt att behöva teckna ett helt nytt abonnemang, igen, för att få telefonen.
Har du inte skaffat någon telefon så har du väl heller inte bundit upp dig, så det är väl bara att göra det sen alternativt byta abbonemang beroende på vad som är mest fördelaktigt
Postad 13 July 2010 - 21:32
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1387 inlägg
Låter ju kanonbra Den förbättrade batteritiden är nåt jag verkligen ser fram emot då jag fick ladda min 3GS fler än 1gång om dagen när jag hade den.
Läste nåt om att någon tyckte den blev ovanligt varm på undersidan vid användning, nåt du märkt av?
Ja, det var jag som skrev det angående värmen på baksidan
Postad 13 July 2010 - 22:37
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2834 inlägg
Men om man skulle lägga ett tunt lager klarlack utöver de området där man "kortsluter" antenne, skulle inte detta lösa problemet...?
Postad 13 July 2010 - 22:47
-danjel-
-
-danjel-
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Lite skoj var den, åtminstone första gången den dök upp på nätet för ett par-tre veckor sedan. Sedan dess har den också postats i den här tråden typ femtio gånger.
Jag har följt tråden men det här är första gången jag ser klippet...
Postad 14 July 2010 - 09:29
Unregistered37512
-
Unregistered37512
-
Användare
-
-
150 inlägg
http://www.engadget....-is-not-broken/Ny artikel från engadget där de kommit fram till att de som är drabbade av "antennproblemet" är en minoritet (i alla fall i deras testgrupp bestående av engadgetfolk och några utomstående från bland annat NYT och PhoneDog).
Postad 14 July 2010 - 11:05
Johnny Hotpants
-
Johnny Hotpants
-
Lärjunge
-
-
353 inlägg
Jag har en känsla av att om 100 personer som aldrig ens hört talas om antennhistorian i iPhone 4 fick testa varsin i en vecka så skulle det vara vääääldigt få om ens någon som skulle reagera på det.
Vet man om att en sak har ett väldigt specifikt litet problem så tenderar man att leta efter det också och skyller gärna mycket på det.
Postad 14 July 2010 - 11:10
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Jag har en känsla av att om 100 personer som aldrig ens hört talas om antennhistorian i iPhone 4 fick testa varsin i en vecka så skulle det vara vääääldigt få om ens någon som skulle reagera på det. Vet man om att en sak har ett väldigt specifikt litet problem så tenderar man att leta efter det också och skyller gärna mycket på det.
Det har du helt rätt i. Som jag har sagt tidigare så är det ju också så att det är de som har problem som hörs och märks, det är aldrig de som INTE har problem för de flyter bara förbi obemärkta. Om "endast" 3% av användarna av nya iPhone 4 upplever tillverkningsfel så är det ju inom ramen för vad som anses vara ok. Det innebär ju i praktiken väldigt många telefoner och användare, runt 100.000 och fler för var dag som går. Dessa har sedan valet om de vill leva med de problem som de har eller om de vill lämna tillbaka telefonen och få pengarna tillbaka.
Redigerat av zinned78, 14 July 2010 - 11:11.
Postad 14 July 2010 - 11:46
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Det har du helt rätt i. Som jag har sagt tidigare så är det ju också så att det är de som har problem som hörs och märks, det är aldrig de som INTE har problem för de flyter bara förbi obemärkta. Om "endast" 3% av användarna av nya iPhone 4 upplever tillverkningsfel så är det ju inom ramen för vad som anses vara ok. Det innebär ju i praktiken väldigt många telefoner och användare, runt 100.000 och fler för var dag som går. Dessa har sedan valet om de vill leva med de problem som de har eller om de vill lämna tillbaka telefonen och få pengarna tillbaka.
Så är det ju alltid, MEN om det nu vore/är ett stort problem så är det ju ganska bra att folk blir medvetna om det. Då kan man ju göra valet INNAN man köper en, istället för att kanske, kanske drabbas av problemet och lämna tillbaka den. Man köper ju inte en telefon med tron om att man ska behöva lämna tillbaka den. Förstår inte riktigt ditt resonemang där. Trots att jag själv inte heller tror det är något stort problem, för ett problem är det trots allt imo, så tycker jag Apple gör bort sig rejält när dom inte går ut och pratar klarspråk och t ex plockar bort "problemtrådar" från deras supportforum. -1. Detta är ju dock inget unikt för Apple.
Postad 14 July 2010 - 12:47
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Postad 14 July 2010 - 12:55
Djingis Khan
-
Djingis Khan
-
Användare
-
-
150 inlägg
Kan inte Apple ta och börja skeppa över lite lurar nu?
Jag har gått och längtat efter en 4:a sedan det ryktades om den...börjar bli otålig.
Postad 14 July 2010 - 13:01
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Hur resonerar ni som planerar att köpa iPhone 4 när den släpps kring storleken på minne? Kommer ni att köra på 16Gb eller 32Gb?
Jag är kluven och kan inte riktigt bestämma mig, har haft en 16Gb (3GS) fram tills nyligen och då har jag alltid haft gott om plats kvar men å andra sidan har jag ju inte filmat nån video med den. Hmm, svårt val det här..
Lär väl skilja nån tusenlapp mellan de olika storlekarna så det är ju en del pengar.
Postad 14 July 2010 - 13:08
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Hur resonerar ni som planerar att köpa iPhone 4 när den släpps kring storleken på minne? Kommer ni att köra på 16Gb eller 32Gb?
Jag är kluven och kan inte riktigt bestämma mig, har haft en 16Gb (3GS) fram tills nyligen och då har jag alltid haft gott om plats kvar men å andra sidan har jag ju inte filmat nån video med den. Hmm, svårt val det här.. Lär väl skilja nån tusenlapp mellan de olika storlekarna så det är ju en del pengar.
Jag har 32GB 3GS nu och jag filmar lite när man är ute på diverse utflykter och så, det lär ju inte bli mindre men den nya förbättrade kameran och dessutom tar ju de videona mer plats än de nuvarande. Utöver detta så har man ju en hel del appar och lite musik så i skrivande stund har jag ca 9 GB ledigt. För mig, givet att fortsätta med 32GB.
Postad 14 July 2010 - 13:10
Djingis Khan
-
Djingis Khan
-
Användare
-
-
150 inlägg
Jag är kluven och kan inte riktigt bestämma mig, har haft en 16Gb (3GS) fram tills nyligen och då har jag alltid haft gott om plats kvar men å andra sidan har jag ju inte filmat nån video med den. Hmm, svårt val det här.. Lär väl skilja nån tusenlapp mellan de olika storlekarna så det är ju en del pengar.
Jag tänker först och främst satsa på en 16Gb.
Postad 14 July 2010 - 13:11
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
När jag jämförde priser på uk applestore var det c:a 1100 i prisskillnad. Tyckte inte det var värt det så jag slog till på en 16GB. Samma storlek som jag har idag på min 3G och när jag har det mesta jag vill ha på telefonen har jag 9GB ledigt vilket borde räcka till en del filmande.
Postad 14 July 2010 - 13:19
Unregistered37512
-
Unregistered37512
-
Användare
-
-
150 inlägg
För mig blir det definitivt 32Gb. 16Gb på min nuvarande iPhone 3G är alldeles för lite eftersom jag har 12Gb applikationer (lär bli mer framöver), 5Gb musikbibliotek i iTunes (bara 1Gb i telefonen för att få plats med apparna) och 720p filmerna kommer ju ta upp en hel del plats.
Postad 14 July 2010 - 13:36
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Ja, man får ju räkna med att foton & video kommer att ta upp ungefär dubbelt så mycket plats som i föregående iPhone och om jag räknat rätt så skulle som ett exempel 10 min video filmning i 720p ta upp ungefär 1,2Gb.
Hade inte så mycket spel på min föregående lur men låg ändå på ca 70 apps totalt och bara navigeringen (Navigon) tog ju 2Gb ca så det lär behövas en del plats för appar också.
Själv kör jag med Spotify för musiken och även där kommer ju den musik man gör tillgänglig offline att ta upp en hel del plats så det lutar faktiskt åt en 32Gb:a hos mig också just nu.
Postad 14 July 2010 - 14:01
Unregistered37512
-
Unregistered37512
-
Användare
-
-
150 inlägg
Ska kanske tillägga att majoriteten av mina 152 appar är spel så därför tar programbiblioteket upp så mycket plats.
Postad 14 July 2010 - 14:02
MrYamakasi
-
MrYamakasi
-
Användare
-
-
117 inlägg
Ni som beställde via UK. När ni fick mailet om att iPhonen var skickad, hur lång tid tog det innan den kom fram till borderlinx/polaren (eller via vem ni nu fixade)?
Jag fick det mailet idag och min kusin som jag fixar via ska resa bort den 1 augusti. Undrar därför om den hinner komma fram till honom i england innan annars måste jag vänta 2 veckor till :S
Var skickas de från egentligen?
Postad 14 July 2010 - 14:30
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Ni som beställde via UK. När ni fick mailet om att iPhonen var skickad, hur lång tid tog det innan den kom fram till borderlinx/polaren (eller via vem ni nu fixade)?
Jag fick det mailet idag och min kusin som jag fixar via ska resa bort den 1 augusti. Undrar därför om den hinner komma fram till honom i england innan annars måste jag vänta 2 veckor till :S
Vad jag förstår skickas dom direkt från fabriken, Kina någonstans. Det datumet jag fick från apple ser ut att stämma väldigt bra, har dock inte anlänt ännu men igår var min i Holland så den 15:e som beräknat borde den vara hos min "leverantör".
Postad 14 July 2010 - 14:38
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Postad 14 July 2010 - 14:39
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
schysst pris av dustin: http://www.dustinhom...5010461884.aspx
Står även: OBS! PRISER OCH INFORMATION UPPDATERAS FORTLÖPANDE. NÄR VI HAR FÅTT BESKED ANG KORREKT PRIS SÅ KOMMER SJÄLVKLART ALLAS ORDRAR ATT KORRIGERAS
Postad 14 July 2010 - 14:42
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
eh, jag är ju inte blind. tyckte ändå att priset var förvånande. man kan ju hoppas att detta sätter fart på telia så att dom uppdaterar sin sida med eventuella erbjudanden...
Postad 14 July 2010 - 14:56
Unregistered7beef5b5
-
Unregistered7beef5b5
-
Användare
-
-
135 inlägg
Fick nyss SMS från Telia.
Hej!
Som en av dom bästa Iphone-kunder kommer du inom kort att få ett unikt erbjudande på nya Iphone4.
Håll utkik i din mobil!
MVH Telia
Postad 14 July 2010 - 15:14
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Jag har inte fått något sådant sms. =(
Postad 14 July 2010 - 15:17
Unregistered37512
-
Unregistered37512
-
Användare
-
-
150 inlägg
Postad 14 July 2010 - 15:24
Unregistered37512
-
Unregistered37512
-
Användare
-
-
150 inlägg
Vågar man gå utanför dörren imorgon? Hade tänkt ta en sväng in på telia i stan för att fixa mikro-sim imorgon, men det verkar ju dra ihop sig till förhandsbokning och då vill jag sitta beredd med datorn!
Postad 14 July 2010 - 15:35
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Vågar man gå utanför dörren imorgon? Hade tänkt ta en sväng in på telia i stan för att fixa mikro-sim imorgon, men det verkar ju dra ihop sig till förhandsbokning och då vill jag sitta beredd med datorn!
Du har ju en iPhone 3G idag, det räcker väl för att bevaka med? Du kan ju kolla med jämna mellanrum med den
Postad 14 July 2010 - 15:44
Unregistered37512
-
Unregistered37512
-
Användare
-
-
150 inlägg
Ja bevaka kan jag ju men frågan är hur smidigt det går att boka
Postad 14 July 2010 - 16:17
Pepcid
-
Pepcid
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Ska bli intressant att se vad det blir för erbjudande och huruvida vi som redan är iPhone-kunder får första tjing eller om det helt enkelt bara är så att vi får lite info i förväg så vi är beredda gentemot övriga kunder / icke kunder.
Postad 14 July 2010 - 16:26
Unregistered37512
-
Unregistered37512
-
Användare
-
-
150 inlägg
Ska bli intressant att se vad det blir för erbjudande och huruvida vi som redan är iPhone-kunder får första tjing eller om det helt enkelt bara är så att vi får lite info i förväg så vi är beredda gentemot övriga kunder / icke kunder.
Första tjing skulle ju vara bra och att man får förhandsboka med valfritt abonnemang så det inte blir som hos telenor.
Postad 14 July 2010 - 17:37
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Fick nyss SMS från Telia.
Hej! Som en av dom bästa Iphone-kunder kommer du inom kort att få ett unikt erbjudande på nya Iphone4. Håll utkik i din mobil! MVH Telia
Och hur har du då gjort för att bli kallad "en av dom bästa iphone-kunder"?
Postad 14 July 2010 - 17:46
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Kanske har fina höga räkningar på sin iPhone?
Postad 14 July 2010 - 18:22
Pepcid
-
Pepcid
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag har haft iPhone 3G sen release och fick smset, någon med 3GS som fått samma? eller är det så att det bara gäller 3G ägare?
Postad 14 July 2010 - 18:30
shampo
-
shampo
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Fick telias meddelande idag, har en 3G köpt på releasedagen för två år sedan.
Postad 14 July 2010 - 18:56
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Har 3GS. Köpte efter release när alla abb erbjöds. Fick sms:et. Tror inte att man är speciellt unik...
Postad 14 July 2010 - 19:09
Unregistered37512
-
Unregistered37512
-
Användare
-
-
150 inlägg
Har 3GS. Köpte efter release när alla abb erbjöds. Fick sms:et. Tror inte att man är speciellt unik...
Hade du iPhone 3G?
Postad 14 July 2010 - 20:03
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Postad 14 July 2010 - 20:08
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1387 inlägg
Min skickades den 2:a juli och var hos min kompis den 5:e. Du kan gå in på din order, där står ett trackingnummer samt vilken leverantör som används. Gå in på leverantörens hemsida och sök paketet. schysst pris av dustin: http://www.dustinhom...5010461884.aspx
15 000:- Jag skulle aldrig betala det för en låst telefon.
Postad 14 July 2010 - 20:30
MrYamakasi
-
MrYamakasi
-
Användare
-
-
117 inlägg
Min skickades den 2:a juli och var hos min kompis den 5:e. Du kan gå in på din order, där står ett trackingnummer samt vilken leverantör som används. Gå in på leverantörens hemsida och sök paketet.
Så snabbt?? Ojdå, då bör den nog vara framme innan den 1 augusti. Perfekt! Tack för infon!
Postad 14 July 2010 - 23:09
Noobman
-
Noobman
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
En stilla vädjan i all välmening till alla er forumiter, kan ni inte låta denna tråd enbart vara en källa för information, prestanda och i viss mån spekulation för iPhone 4.
Personligen och troligen flertalet av oss som hamnar här i tråden efter vi sökt information angående den nya iPhonen bryr oss inte det minsta om vilka erbjudanden, kampanjer, priser alla våra telefonbolag erbjuder.
/Mats
Postad 14 July 2010 - 23:13
Oddish
-
Oddish
-
Användare
-
-
160 inlägg
Ska kanske tillägga att majoriteten av mina 152 appar är spel så därför tar programbiblioteket upp så mycket plats.
Ett tips för de som inte vill pröjsa en extra tusenlapp för 32 GB-versionen är ju att man inte behöver gå runt med 150 spel på telefonen. Det är bara att synka de 4-5 spel man spelar regelbundet och vips har man sparat flera GB. Då räcker 16 GB mycket längre. Samma sak med andra typer av apps; det är bara att gå igenom telefonen ibland så upptäcker man mängder av apps som man aldrig använder.
Postad 15 July 2010 - 00:38
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Ett tips för de som inte vill pröjsa en extra tusenlapp för 32 GB-versionen är ju att man inte behöver gå runt med 150 spel på telefonen. Det är bara att synka de 4-5 spel man spelar regelbundet och vips har man sparat flera GB. Då räcker 16 GB mycket längre. Samma sak med andra typer av apps; det är bara att gå igenom telefonen ibland så upptäcker man mängder av apps som man aldrig använder.
Mm, det samma gäller musik, har man dessutom ett bra dataavtal så tar ju sporify hand om musiken åt en.
Postad 15 July 2010 - 03:27
xmurfen
-
xmurfen
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Postad 15 July 2010 - 05:24
Unregistered37512
-
Unregistered37512
-
Användare
-
-
150 inlägg
Mm, det samma gäller musik, har man dessutom ett bra dataavtal så tar ju sporify hand om musiken åt en.
Jo men då är det ju 99kr extra varje månad så efter x antal månader har jag ju ändå tjänat på att köpa 32Gb istället för 16Gb.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|