Enligt Samsung är det högbelastning eftersom många är inne och uppdaterar samtidigt! Jag uppdaterade min lur i söndags natt kl 03 efter jobbet och det gick på mindre än 20min att ladda hem Kies och uppdatera luren.tänkte uppdatera luren men går inte de nu?
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(201)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1093 inlägg)
|
8 dagar sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 18 October 2010 - 19:58
Postad 18 October 2010 - 20:12
Enligt Samsung är det högbelastning eftersom många är inne och uppdaterar samtidigt! Jag uppdaterade min lur i söndags natt kl 03 efter jobbet och det gick på mindre än 20min att ladda hem Kies och uppdatera luren.
Men ligger verkligen JP6 på en annan server än JM2 för jag har svårt att tro det beror på belastning
Redigerat av Stefan S, 18 October 2010 - 20:12.
Postad 18 October 2010 - 20:33
Vet ej, polaren pratade med samsung idag och fick svar att avvakta alt. prova lite senare. Juste, enligt samsung det ska vara 2 uppdateringar till galaxy s, jag har updaterat en gång och har 2.2 Froyo! Vet ingenting om JM2 och JP6, vart kollar jag det?Men ligger verkligen JP6 på en annan server än JM2 för jag har svårt att tro det beror på belastning
Postad 18 October 2010 - 23:17
Ni som har denna telefon.. Skulle ni rekomendera den? Är det så att minus sidan vinner över plus sidan eller är detta en kanon telefon? Har läst att normala använder (svenssons) knappt märker av bristerna, kan man leva med bristerna eller är det ngt man kommer att bli galen på? Har just nu en omnia med wp 6,1 så det är dags för en uppdatering.. Gpsen är ngt jag använder mig av rätt mkt på min telefon och den fungerar utmärkt.. har läst att den failar på sgs? Berätta gärna för och nackdelar med denna telefon är ni snällla...
Bump
Postad 19 October 2010 - 10:22
Postad 19 October 2010 - 10:57
Jag kan fortfarande inte få telefonen att kommunicera med datorn och det är troligen handhavandefel i mitt fall. Vill gärna uppdatera men lyckas inte
Vad jag har hört ska uppdateringen till Froyo vara borttagen pga en bugg, så då finns det ingen uppdatering om du inte sitter med JF3. Prova med att återställa drivrutinerna uppe vid menyn och anslut sedan (fungerade för mig). Ett annat förslag är att avinstallera den version utav KIES och hämta den senaste på samsung. Med dessa 2 saker åtgärdade så har det fungerat för mig varje gång. Kör med Windows 7 32bit.
Redigerat av kewe, 19 October 2010 - 10:58.
Postad 19 October 2010 - 11:25
Postad 19 October 2010 - 16:04
fick göra en forceclose och ALLA applikationer och spel startade samtidigt. (och ja, batterinivån fick ett rejält hack)
Postad 19 October 2010 - 16:20
Är det bekräftat att den är tillbakadragen?Vad jag har hört ska uppdateringen till Froyo vara borttagen pga en bugg, så då finns det ingen uppdatering om du inte sitter med JF3. Prova med att återställa drivrutinerna uppe vid menyn och anslut sedan (fungerade för mig). Ett annat förslag är att avinstallera den version utav KIES och hämta den senaste på samsung. Med dessa 2 saker åtgärdade så har det fungerat för mig varje gång. Kör med Windows 7 32bit.
Postad 19 October 2010 - 18:23
Postad 19 October 2010 - 18:32
Jag gjorde iofs. ingen system återställning innan. Man skall kanske göra det. Eller tom. försöka backa till 2.1 och vänta tills det kommer en vettig 2.2 release.
Postad 19 October 2010 - 19:00
Detta förutsätter att man har 3 knapps kombon.
- Starta telefon i recovery läget (volymupp + hemknapp + power)
- Välj sedan wipe cach längst ner 2 ggr
- Välj sedan facoryt reset näst längst ner 2 ggr
- Reboot
- Gå sedan in under inställningar, privat och gör även en fabriksåterställning även där.
- Voila nu kommer telefonen att fungera både snabbt och problemfritt (gör iaf det för mig)
Nu fick jag detta tips eftersom jag har rootat min telefon och att detta är bra att göra efter man uppdaterat firmwaren om man rootat. Men det finns ju ingen nackdel att göra det iaf då det rensar telefonen från allt!
Postad 19 October 2010 - 19:00
det står även aktuell version pda:jm2/phone:jm1/csc:jm1,nån som är insatt som vet vad det betyder?
på telefonen står de programvaruversion 2.1-update1
Tot
Postad 19 October 2010 - 19:04
PDA: Din telefons firmware
PHONE: Din telefons modem/Radio om jag inte är helt fel ute
CSC: Din telefons landsversion
Redigerat av kewe, 19 October 2010 - 19:07.
Postad 19 October 2010 - 21:49
Jag är verkligen kanon nöjd med Froyo, fast jag har o andra sidan gjort enligt följande:
Detta förutsätter att man har 3 knapps kombon.
- Starta telefon i recovery läget (volymupp + hemknapp + power)
- Välj sedan wipe cach längst ner 2 ggr
- Välj sedan facoryt reset näst längst ner 2 ggr
- Reboot
- Gå sedan in under inställningar, privat och gör även en fabriksåterställning även där.
- Voila nu kommer telefonen att fungera både snabbt och problemfritt (gör iaf det för mig)
Nu fick jag detta tips eftersom jag har rootat min telefon och att detta är bra att göra efter man uppdaterat firmwaren om man rootat. Men det finns ju ingen nackdel att göra det iaf då det rensar telefonen från allt!
Jag behöver alltså inte göra (volymupp + hemknapp + power) eftersom min lur inte är rootad? Jag gör en "vanlig" fabriksåterställning
Postad 19 October 2010 - 23:28
Hur ser man på telefonen om det är en svensk modell?
Har ni köpt någon väska eller liknande och i så fall vad och vart?
Tack för all hjälp!
Postad 20 October 2010 - 01:52
Jag köpte denna fodral för vecka sen dvs precis när den kom till galaxy s.Har ni köpt någon väska eller liknande och i så fall vad och vart?
Rekommenderar.
Postad 20 October 2010 - 08:49
OM jag laddar med originalladdaren eller HTC's originalladdare och med Sony Ericssons billaddare funkar det bra.
Men om jag använder piratladdare (har prövat 3st) då laddar telefonen men den fryser nästan helt.
Det enda jag kan göra är att tända displayen, men jag kan inte låsa upp den och använda den
Postad 20 October 2010 - 09:45
Jag köpte denna fodral för vecka sen dvs precis när den kom till galaxy s.
Rekommenderar.
Riktigt Nice!
Funderar på att köpa detta case till min galaxy S som ska inköpas på fredag
Undrar dock... ser det snyggt ut IRL, alltså som riktig metall eller ser det mest billigt ut?
Postad 20 October 2010 - 10:08
Postad 20 October 2010 - 10:41
kan man backa till 2.1?
Jag behöver alltså inte göra (volymupp + hemknapp + power) eftersom min lur inte är rootad? Jag gör en "vanlig" fabriksåterställning
Sant men samtidigt rensar du inte allt med en vanligt fabriksåterställning. Det ligger gamla installationsfiler kvar på det interna minneskortet tex. En annan metod är att tryck *2767*3855# då rensar den även det interna minneskortet. Det är den metod som jag använder om man skulle vilja göra en fabriksåterställning. Använder aldrig den som finns som ett alternativ i telefonen. Under den tiden jag hade WM gjorde jag också alltid en fabriksåterställning via sifferkombination och hade aldrig några problem med telefonen. Om det nu beror på det vill jag låta vara osagt men iom att det alltid fungerat för mig så har jag fortsatt i samma bana.
Osäker hur man gör för att gå tillbaka till 2.1 men det finns säkert alternativ via Odin.
Någon som har problem med frysningar när ni laddar telefonen?
OM jag laddar med originalladdaren eller HTC's originalladdare och med Sony Ericssons billaddare funkar det bra.
Men om jag använder piratladdare (har prövat 3st) då laddar telefonen men den fryser nästan helt.
Det enda jag kan göra är att tända displayen, men jag kan inte låsa upp den och använda den
Inte för att vara sån men använd då inte piratladdare ;p
Postad 20 October 2010 - 13:50
Jag ska lägga ut några bilder på luren ikväll, först måste byta vinterdäck på bilarna.Riktigt Nice!
Funderar på att köpa detta case till min galaxy S som ska inköpas på fredag![]()
Undrar dock... ser det snyggt ut IRL, alltså som riktig metall eller ser det mest billigt ut?
Postad 20 October 2010 - 16:33
Jag tänkte ta kort idag men de kommer upp en ruta där de står Varning kameran fungerade inte. så
det är ju bara att trycka på ok ,så stängs de ner. finns de nån inställning?
sen undrar jag om man gör fabriksåterställning, försvinner alla appar då?
tot
Postad 20 October 2010 - 16:53
Postad 20 October 2010 - 17:01
Ladda ner AppBrain från Market, den bland annat sparar alla dina apps.Hej!
Jag tänkte ta kort idag men de kommer upp en ruta där de står Varning kameran fungerade inte. så
det är ju bara att trycka på ok ,så stängs de ner. finns de nån inställning?
sen undrar jag om man gör fabriksåterställning, försvinner alla appar då?
tot
Postad 20 October 2010 - 19:29
Inget problem med kameran här. Men däremot startar GPS verkar det som, men när jag sedan går in och kollar i inställningarna så är den avstängd. Men det är väl förmodligen footprints eller vad det heter som går igång. Svar ja alla appar försvinner vid en fabriksåterställning så gör en backup innan.
Geotaggingen som startar och i Eclair så fanns det så man kunde välja av/på men inte i Froyo
Postad 20 October 2010 - 23:26
Bredvid signalstyrkan så är den en blå ikon med ett H i.. Vad betyder det?
Postad 21 October 2010 - 08:42
Postad 21 October 2010 - 15:52
"Fick svar av samsung idag...
Verkar som ett luddigt och inte riktigt sant svar, men vem vet..
"Android 2.2 FroYo kom till Galaxy S 15 Okt.
Servern som uppdateringen ligger på blev överbelastad,och verkar ha
lagt ned, vi jobbar för fullt för att få igång den igen.
Vi ber om ursäkt för problemen på vår sida, och ber dig vänligen vänta
med uppdateringen tills servern är igång igen."
Postad 21 October 2010 - 17:10
min drar 25% över natten på 8 timmar. när man arbetar utan att använda telefonen särskilt mycket har den dragit ytterligare 40%. så knappt använd = knappt 20 timmar. hur är det för er andra med froyo?
Postad 21 October 2010 - 19:48
hur tycker ni att batteritiden har blivit med froyo?
min drar 25% över natten på 8 timmar. när man arbetar utan att använda telefonen särskilt mycket har den dragit ytterligare 40%. så knappt använd = knappt 20 timmar. hur är det för er andra med froyo?
Min räcker längre med froyo. Dock så surfar jag väldigt flitigt och spelar spel. Är inne på internet några gånger i timmen och då räcker telefonen nästan 24 timmar skulle jag tippa.
Postad 21 October 2010 - 20:33
Jag ska lägga ut några bilder på luren ikväll, först måste byta vinterdäck på bilarna.
När kommer bilderna??
Postad 21 October 2010 - 21:57
Sorry, fastnade framför CL matchen igår.När kommer bilderna??
Edit: det blev inte så bra bilder med dålig ljus och digitalkamera men det får duga
Redigerat av Lias08, 21 October 2010 - 22:13.
Postad 22 October 2010 - 07:59
Min räcker längre med froyo. Dock så surfar jag väldigt flitigt och spelar spel. Är inne på internet några gånger i timmen och då räcker telefonen nästan 24 timmar skulle jag tippa.
Min drar precis lika mycket med froyo..
Det jag har märkt är att om jag stänger av data anslutningen över natten så drar den mycket mindre (eller kanske mera normalt, som min gamla htc cruise).
Med data på mellan 10-20%, utan data c:a 3%
Och då kan jag lägga till att enda skillnaden är att jag stängt av data anslutningen, allt annat är avstängt så som synkning, bakgrundsdata, BT och GPS. Detta orsakar ju att telefonen aldrig kan klara mer än 3 dagar utan användning..
Funderar på att skicka in den på service, men det verkar som alla andra har samma problem, så det kanske inte hjälper.. Eller är det någon som har en SGS som inte drar mycket ?
Postad 22 October 2010 - 08:23
Postad 22 October 2010 - 13:56
I så fall, har man användning av front-kameran?
Postad 22 October 2010 - 18:00
Köp tex Nokias TV-OUT som finns till N95, den funkade på min.Jag undrar om någon vet hur tv ut funkar på telefonen. vilken kabel behöver man för att det ska funka?
Postad 22 October 2010 - 18:18
Köp tex Nokias TV-OUT som finns till N95, den funkade på min.
Tack för hjälpen. Helt perfekt nu funkar det. hade ju en nokia n95 innan jag köpte min samsung galaxy för 3 dagar sedan. Bilden blir helt okej.
Någon som vet när man kan ladda ner android 2.2 igen?
Postad 22 October 2010 - 21:43
Postad 22 October 2010 - 22:40
När man vill skicka SMS via Meddelanden och man väljer kontakter visar den både SIM kontakter och telefonkontakter. Problemet är att den inte visar någon SIM ikon bredvid SIM kontakten och att jag inte hittar var jag kan stänga av visningen av SIM kontakter.
Under kontakter vet jag att man kan välja vilka den ska visa och där är bara telefonkontakter valda. Jag fattar inte varför den skulle visa _alla_ just under Skicka meddelanden kontakter.
Någon som vet något mer om detta?
Postad 22 October 2010 - 22:58
det mest logiska vore om man kunde svara på ett mail som man läser, men hittar det inte....
--------------------------
ok, hittade det, det mest vanliga åtgärden var gömd( hows that) bakom en sidoknapp.
däremot var arkivera tabort och gå till nästa väl synliga knappar. det hade nog en design anledning som jag inte ser.
eller finns det någon inställning (som man tex kan byta ut knappen för att "stjärnmärka mail" mot "svara").
Postad 23 October 2010 - 20:06
I morse bytte jag telefon pga jag inte hann ladda upp min SGS (varit igång drygt 1 och 1/2 dygn) det var 3% kvar av batterikapaciteten...efter jag tagit ut simkortet från min SGS och startade upp den igen (tänkte tömma batteriet helt) var det helt plötsligt 10% kvar och nu har den varit igång sen kl 0900 i morse och 7% kvar(har spelat ca 1 timme tot under dagen....skärmen har varit igång då och då under dagen för att kolla batteristatus...
har alltid all nätverkskomunikation av slaget...3G, synk, mm när jag bara använder telefonen till att ringa med...är sällan ut på nätet...mest spel....skärmtimeout 30 sek...ljusstyrka låg
hoppas ni förstår vad jag menar...
Postad 23 October 2010 - 21:18
Vilket navigator program är det bästa till android? Hade route 66 till min wm lur och tyckte funkade hur bra som helst. Vad för program har ni och vad tycker ni om det?
Det folk verkar prata om är dessa:
Navigon
CoPilot
nDrive
Navigon och nDrive har demoversioner som du kan testa. Jag tyckte att nDrive var bäst. CoPilot har ingen demo men får annars högt betyg bland användarna.
Själv tycker jag att route 66 var ganska bra eftersom det var mycket snabbt trots medioker CPU på en äldre telefon som jag har men det verkar inte finnas till Android.
Redigerat av JagVetInte, 23 October 2010 - 21:19.
Postad 24 October 2010 - 11:26
Martin mobil
Martin hem
Martin jobb osv...
Men på sgs hittar jag inte hur man gör detta:( jag vill alltså ha en Martin kontakt men med fler nummer.
Postad 24 October 2010 - 12:49
På mina andra mobiler kan man ju ha flera nummer under samma kontakt typ.
Martin mobil
Martin hem
Martin jobb osv...
Men på sgs hittar jag inte hur man gör detta:( jag vill alltså ha en Martin kontakt men med fler nummer.
Om du har kontakerna på gmail (enda jag vet) så är det bara att öppna kontakter, göra ett långtryck på den kontakt du vill, välj redigera och sen använda dig av de gröna "plustecknen"
Postad 24 October 2010 - 14:44
datatrafiken. kan kolla på telefonen och pilarna är röda och gröna fast jag inte är ute på internet.
vi ska åka utomlands och man vill ju inte komma hem och
få en saftig räkning. sen undrar jag om de bara är jag som har väldigt dålig mottagning,
har tele2 men har innan haft väldigt bra motagning å mina andra telefoner.
tot
Postad 24 October 2010 - 16:50
Inställningar -trådlöst och nätverk-mobila nätverk-bocka av använd paketdata.hej! jag undrar om nån vet hur man gör för att stänga av
datatrafiken. kan kolla på telefonen och pilarna är röda och gröna fast jag inte är ute på internet.
vi ska åka utomlands och man vill ju inte komma hem och
få en saftig räkning. sen undrar jag om de bara är jag som har väldigt dålig mottagning,
har tele2 men har innan haft väldigt bra motagning å mina andra telefoner.
tot
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
2 bilder
241 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?