Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 May 2010 - 20:34

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Intressant läsning för er som ska köpa minneskort till er Desire:

Nordichardware testar minneskort på Nexus one
http://www.nordichar...p;skrivelse=568

Redigerat av Travolta, 03 May 2010 - 20:36.

Postad 03 May 2010 - 20:37

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Är denna person en skojare? Personen verkar dyka upp då och då, samt ger dåliga omdömen förutom på SE mobiler och Apple produkter ;P
https://www.prisjakt...a...&do=omdomen

Ja, verkar helt sjukt och han äger garanterat ingen Desire, el. kanske ens provat någon.
Möjligen äger han el. en kompis X10 som han gett toppbetyg.
Minns jag inte helt fel så har han varit inne en gång tidigare och lagt en stjärna på Desiren. Men kan iofs. minnas fel.
Men den gången plockade nog moderatorna bort det.

Postad 03 May 2010 - 21:33

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Ja, det var intressant. Såg att Swedroid också lagt upp testet nu.
Då är det SanDisk Class 4 man skall satsa på då. Det piskar tydligen både klass 6 och 10.

Postad 03 May 2010 - 21:57

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Är denna person en skojare? Personen verkar dyka upp då och då, samt ger dåliga omdömen förutom på SE mobiler och Apple produkter ;P

Säger inte att man måste gilla Desire men både betyget och motiveringen är uppenbart oseriöst. Därför har jag anmält omdömmet med en saklig motivering varför det bör tas bort. Har gjort det förr och Prisjakt är ganska bra på att ta hand om det. Rekommenderar alla att göra detsamma om ni finner sådana uppenbart oseriösa omdömmen i framtiden, det förstör hela systemet.

Absolut intressant. Hade man haft den infon för en vecka sedan kanske man hade satsat ett par hundralappar till. Men det kändes iaf bra att det minne jag valde också presterar långt över förväntan.

Tycker dock följande uttalande känns lite förhastat.

"Det kanske viktigaste man ska ta med sig är att den märkning som SD Assiciation satt upp med olika prestandaklasser fungerar på det sättet att tillverkarna utan tvekan verkar leva upp till demsamma. Med andra ord kan man genom att välja en specifik Class-märkning vara säker på vilken minimumprestanda man uppnår."

De har testat 4 minnen från 2 av de största tillverkarna som har varumärken värda att värna om. Frågan är om mindre välkända tillverkare är lika noga med att leva upp till de klasser de specificerar, det tror iaf inte jag.

Redigerat av nipe, 03 May 2010 - 22:21.

Postad 03 May 2010 - 22:23

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Intressant publikation du bjöd på Travolta, synd att den inte kom tidigare har skaffat mig ett Transcend 16Gb class 6 kort.
Men man kan höja ett varnades finger för lågbudgetkort och för mig står Kingston alltid lägre i jämnförelse med SanDisk.
Det skall bli intressant att följa utvecklingen och se hur dessa kort fungera då applikationerna ligger på minneskortet, citat från nordichardware undersökning: " Det ska sägas att Google planerar för att tillåta installation av applikationer på minneskort, något som skulle göra dessa tester betydligt mer intressanta. Uppgifterna är bekräftade av Google, men man har inte sagt något mer om datum och i vilken version av Android vi kan vänta oss detta."

Redigerat av RedMarathon, 03 May 2010 - 22:27.

Postad 04 May 2010 - 07:24

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Idag efter ett par veckors användning har jag drabbats av problem med synkning av gmail. Jag gick in under inställningar och såg att ingen synkning mot vare sig kontakter, kalender eller mail var utförd sedan igår eftermiddag, alla tre är ikryssade.

Jag tryckte på synkroniseringsknappen varvid kalender och kontakter uppdateras men den står "still" på mail delen, någon som råkat ut för samma problem?

EK

EDIT: Avaktivering av kontot och ett par ytterliggare omstarter löste problemet.

Jag hade liknande problem med mitt Exchangekonto. Om du får tillbaka problemet igen rekommederar jag dig att gå in på din APN som handhar onlinetrafiken (i mitt fall Telia Online) och ta bort infon under PROXY och PORT. Det löste probelemet för gott!

Postad 04 May 2010 - 08:05

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Kan vara en klassisk "Allting jag köpt är bäst" bara för att känna sig nöjd med sina spenderade slantar...
Måste vara jobbigt att leva så, jag känner en sån person i min omedelbara närhet som mer eller mindre
kissar ned sig av upphetsning över sina egna saker men aldrig kan glädjas åt att någon annan köpt
något finare och/eller nyare. Oftast lyser avundsjukan igenom tydligt.

Postad 04 May 2010 - 08:16

Unregisteredf93cd07d
  • Unregisteredf93cd07d
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Ja, verkar helt sjukt och han äger garanterat ingen Desire, el. kanske ens provat någon.
Möjligen äger han el. en kompis X10 som han gett toppbetyg.
Minns jag inte helt fel så har han varit inne en gång tidigare och lagt en stjärna på Desiren. Men kan iofs. minnas fel.
Men den gången plockade nog moderatorna bort det.

Säger inte att man måste gilla Desire men både betyget och motiveringen är uppenbart oseriöst. Därför har jag anmält omdömmet med en saklig motivering varför det bör tas bort. Har gjort det förr och Prisjakt är ganska bra på att ta hand om det. Rekommenderar alla att göra detsamma om ni finner sådana uppenbart oseriösa omdömmen i framtiden, det förstör hela systemet.

Stämmer, han har varit inne tidigare och skrivit ett liknande omdöme, och då som nu så har jag också anmält det. Då fungerade det bra, hans förra betyg finns inte kvar.

Postad 04 May 2010 - 08:44

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Skall vi PMa en länk till denna tråd till honom/henne? :)

Redigerat av master_of_rock, 04 May 2010 - 08:58.

Postad 04 May 2010 - 08:57

Andreas75k
  • Andreas75k
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Definitivt en oseriös person, man kan ha olika åsikter om vilken telefon av X10 och Desire som är bäst, men det skiljer inte så mycket... Jag har rapporterat omdömet.

Postad 04 May 2010 - 09:00

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Skall vi PM en länk till denna tråd till honom/henne? :)

En bra ide, men är rädd för att det biter inte på.

Tråkigt med sådant är, vad skall oerfarna tro, som går in på prisjakt för att söka lite fakta information i tron att prisjakt är seriöst.

Mycket tråkigt för alla. Det heter väl användar omdöme.
Samtidigt kan jag inte mer än tycka det är väldigt tråkigt för sådana personer. Måste vara jobbigt.

Skall själv gå in och göra en anmälan, nu.

Postad 04 May 2010 - 09:31

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Jag klarar mig bra på Sandisk 16GB class 2 just nu. Grymt nöjd som sagt. Men framtiden lär avgöra hur det blir med applicationer på SD kortet

Får väl köpa ett 32GB kort när det kommer, men det verkar bara vara class 2 på det också :)

Redigerat av Midnight, 04 May 2010 - 10:17.

Postad 04 May 2010 - 09:41

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

En bra ide, men är rädd för att det biter inte på.

Tråkigt med sådant är, vad skall oerfarna tro, som går in på prisjakt för att söka lite fakta information i tron att prisjakt är seriöst.

Mycket tråkigt för alla. Det heter väl användar omdöme.
Samtidigt kan jag inte mer än tycka det är väldigt tråkigt för sådana personer. Måste vara jobbigt.

Skall själv gå in och göra en anmälan, nu.

Jag tror dock Prisjakts omdömen fyller sin funktion trots att vissa 'förstör'.
För om man som presumtiv köpare kollar in omdömmena på en viss vara och den har, säg 8.5 i snittbetyg och nån enstaka har satt 1 eller 2 som betyg med oftast en dålig motivering så bör man ju lita på majoriteten. :)

Men jag håller med om att det är trist när det ska tramsas (ofta betygs saker man inte äger eller testat), för det är enbart va det är. :P

Nu ut i solen! :ph34r:

Postad 04 May 2010 - 09:44

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Tips:

För er som vill ha coola låsfunktioner när man låser och låser upp telefonen. Sök på Market efter Lockbot, använd random lockbot

Postad 04 May 2010 - 10:21

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att stänga av den "glada" melodin som spelas när man sätter på telefonen? Sjukt irriterande när man tvingas starta om telefonen på tunnelbanan för det mobila nätverket lagt av.

Postad 04 May 2010 - 10:31

Unregisteredf93cd07d
  • Unregisteredf93cd07d
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att stänga av den "glada" melodin som spelas när man sätter på telefonen? Sjukt irriterande när man tvingas starta om telefonen på tunnelbanan för det mobila nätverket lagt av.

Silent Boot löser problemet.

Postad 04 May 2010 - 10:53

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Lite tips & tricks, inte alla som fungerar på Desire men kan vara läsvärt:
http://www.techcredo...s-and-tutorials

Postad 04 May 2010 - 10:57

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Silent Boot löser problemet.

Tackar!

Postad 04 May 2010 - 11:31

kimse944
  • kimse944
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon som vet hur jag ställer in så att vädret på första sidan är staden jag befinner mig i och inte bara för sverige. Har på automatisk uppdatering av plats men det blir bara sverige (i bästa fall, har även haft stad i china och usa och inte varit där på flera år)

Postad 04 May 2010 - 11:48

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Någon som vet hur jag ställer in så att vädret på första sidan är staden jag befinner mig i och inte bara för sverige. Har på automatisk uppdatering av plats men det blir bara sverige (i bästa fall, har även haft stad i china och usa och inte varit där på flera år)

Prova sök i tråden...

(om du inte orkar skumma igenom 50 sidor) :)

Postad 04 May 2010 - 15:25

Miros
  • Miros
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Vilken tycker ni är den bästa emailappen? Jag använder Gmail idag med deras app men vill ha ett bättre gränssnitt och.....

1) Jag vill att den synkar och skapar alla kataloger jag har skapat på mitt gmailkonto och plockar ner alla de medelanden jag har i dessa kataloger från gmail.

2) Jag vill att dessa sparas på minneskortet så att jag alltid har tillgång till mailen.

3) Jag skulle helst vilja kunna ställa in så att synkningn bara gick från google till telefonen så om jag tar bort ett email från mobilen så måste det fortfarande finnas kvar att läsa på nätet.

Postad 04 May 2010 - 15:56

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Vilken tycker ni är den bästa emailappen? Jag använder Gmail idag med deras app men vill ha ett bättre gränssnitt och.....

1) Jag vill att den synkar och skapar alla kataloger jag har skapat på mitt gmailkonto och plockar ner alla de medelanden jag har i dessa kataloger från gmail.

2) Jag vill att dessa sparas på minneskortet så att jag alltid har tillgång till mailen.

3) Jag skulle helst vilja kunna ställa in så att synkningn bara gick från google till telefonen så om jag tar bort ett email från mobilen så måste det fortfarande finnas kvar att läsa på nätet.

"vill ha ett bättre gränssnitt och..." är ganska otydlligt. Vad vill du ska vara bättre/annorlunda?
När det gäller synkningen så kan du välja att den ska ladda ner allt, eller 1 dag, 3 dagar osv. Mappar är jag inte säker på men har för mig att jag läst att den synkar även dem.

Om du tar bort ett mail i telefonen så finns det kvar på nätet.

Är inte säker men jag tror att mailen sparas på minneskortet. Jag har i alla fall en mapp på mitt minneskort som heter ".Mail".

Har du ens testat det förinstallerade programmet?

Postad 04 May 2010 - 17:02

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Nu när tråden är så stor och det blir mycket att söka igenom så undrar jag om någon som är duktig på Dersien skulle kunna skapa en map med FAQ frågor som limmas in längst fram i tråden så kan nya användare hänvisas dit så slipper man att samma frågor hela tiden återupprepas och tråden blir onödigt stor.

Redigerat av RedMarathon, 04 May 2010 - 17:10.

Postad 04 May 2010 - 18:29

kimse944
  • kimse944
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Prova sök i tråden...

(om du inte orkar skumma igenom 50 sidor) :blink:

Det verkar som om fler har samma problem men jag hittar ingen lösning på problemet förutom om man väljer att låsa orten till tex Stockholm. Kan det vara så att den automatiska uppdateringen av ort inte fungerar på HTC Desire. Mina kollegor på jobbet sitter med andra HTC mobiler och dessa ändrar ort även inom sverige... :)

Postad 04 May 2010 - 18:55

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Det verkar som om fler har samma problem men jag hittar ingen lösning på problemet förutom om man väljer att låsa orten till tex Stockholm. Kan det vara så att den automatiska uppdateringen av ort inte fungerar på HTC Desire. Mina kollegor på jobbet sitter med andra HTC mobiler och dessa ändrar ort även inom sverige... :)

Den automatiska uppdateringsfrekvensen kan du ju själv ställa in, el. välja att synka själv genom att trycka på cirkeln. Själv kör jag på Sverige och får det aktuella vädret där jag befinner mig, vilket funkar bra.

Vill du ha lagt in ort istället tar du bort den befintiga och lägger in ortnamn på den nya.

Redigerat av ffodil, 04 May 2010 - 18:57.

Postad 04 May 2010 - 21:08

Madzak
  • Madzak
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är det någon som upplevt att det kommer en "ringa-upp-signal" när man pratar i telefon? Detta har hänt mig några gånger nu och fattar inte vad det beror på.
Idag när jag pratade så tutade det hela tiden, precis som om man ringde upp någon, mycket jobbigt. När jag lagt på samtalet så fortsatte det bara. En omstart löste problemet. :)

Postad 04 May 2010 - 22:05

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Är det någon som testat "the missing sync for android"?

Postad 04 May 2010 - 22:27

Grumme
  • Grumme
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Med risk för att vara tjatig, men jag börjar bli desperat så jag upprepar min fråga:

Får be om ursäkt på förhand om svaret redan finns här, men jag har inte lyckats hitta det:
Jag försöker föra över min telefonbok från min gamla Nokia 6500 till Desire via blåtand, men det går bara inte.
Telefonerna hittar varandra, får upp förfrågan om att parkoppla, knappar in lösenord på båda telefonerna och får veta att jag nu är parkopplad men inte ansluten.
Försöker föra över kontakter m.m. till Desire och får hela tiden upp " Bluetoothanslutning misslyckades.

VAD GÖR JAG FÖR FEL? :)

Postad 05 May 2010 - 00:00

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Med risk för att vara tjatig, men jag börjar bli desperat så jag upprepar min fråga:

Får be om ursäkt på förhand om svaret redan finns här, men jag har inte lyckats hitta det:
Jag försöker föra över min telefonbok från min gamla Nokia 6500 till Desire via blåtand, men det går bara inte.
Telefonerna hittar varandra, får upp förfrågan om att parkoppla, knappar in lösenord på båda telefonerna och får veta att jag nu är parkopplad men inte ansluten.
Försöker föra över kontakter m.m. till Desire och får hela tiden upp " Bluetoothanslutning misslyckades.

VAD GÖR JAG FÖR FEL? :)

Inget svar på din fråga, och kanske har någon redan svarat det, men har du provat andra möjligheter att uppnå det du vill, t.ex. att synca in dina kontakter i Outlook eller Exchange och sen ut på nya telefonen, eller kopiera över dem till SIM kortet och sen flytta det?

Postad 05 May 2010 - 07:21

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

HTC har fel på själva databasen så det är inte många städer som finn smed. enligt dem ska detta ordnas, men när vet väl ingen riktigt.

Postad 05 May 2010 - 09:49

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
hej har ett par frågor kanske inte passar in här men gör ett försök
för det första så ska ja köpa en mobil det står mellan en iphone 3gs eller htc desire?
sen undrar ja om batteri tiden
på desire vid normalt användande mest ringande och i villo läge hur länge räcker batteriet ??

för att på min iphonen räcker det ett par dar om man bara ringer inte kollar mail osånt.

tacksam för svar mvh Johan

Postad 05 May 2010 - 09:54

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

för det första så ska ja köpa en mobil det står mellan en iphone 3gs eller htc desire?
på desire vid normalt användande mest ringande och i villo läge hur länge räcker batteriet ??

för att på min iphonen räcker det ett par dar om man bara ringer inte kollar mail osånt.

Omöjligt att säga eftersom alla använder den olika. Men när min ligger orörd över natten (ca 10 timmar) minskar den ca 6%. Så den räcker flera dagar om du inte rör den, ringer du några 15-minuters samtal per dag räcker den förmodligen 2 dagar.

Postad 05 May 2010 - 10:00

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
okej tack för svaret känns nästan som iphonen räcker längre i så fall. finns det ingen stans man kan läsa tester om hur länge det räcker vid olika användning

Postad 05 May 2010 - 10:13

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Med den beskrivningen som du säger så räcker det 2-3 dagar utan vidare.

Satte min på laddning för en stund sen med 20% kvar på batteriet med 70 tim. näst. 3 dygn sen förra laddningen.
Då med låg aktivitet på telefonen, ungefär som du beskriver, några samtal, några foto, några apps inladdade över WiFi och lite små pillande.

Kör man sen lite tungare grejer, såsom webbTV el. likn. kan man så klart knäcka batteritiden väldigt snabbt också.

Postad 05 May 2010 - 10:25

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
okej det är ju riktigt bra ju lutar åt desire eftersom jag är ganska trött på iphone känns så låst plus att ja är sugen på nått nytt ,
saken är att ja får välja på telenor eftersom jag tog fast pris då vill ja ha nått bra för att allt ingår i priset obegränsad surf o sånt
och det ja menar är man har ju inte lust att ta en mobil som är vanlig w995

Postad 05 May 2010 - 11:09

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
hitta lite information om att det finns ett större batteri att köpa nu har den ju 1400 mAh batteri men det ska tydligen finnas ett
1600 mAh

Postad 05 May 2010 - 11:20

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Ett litet tips till Desire-ägare, om ni vill ta bra kamerabilder.
Gör inte samma misstag som jag själv en gång och tydligen flera andra.

Läs tråden på Swedroid och jämför bilderna själva.
http://www.swedroid....ead.php?t=10889

Ser det inte onekligen ut som Swedroid gjort samma misstag i sin test?
Själv har jag iallafall inte lyckats få så dåliga bilder utom vid ett tllfälle.

Redigerat av ffodil, 05 May 2010 - 12:02.

Postad 05 May 2010 - 12:03

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ja nog får man väl säga att den övre bilden ser ut som Testbilderna och den under helt ok. :)
Sitter linsen i liv med bakhöljet, eller är den lite indragen?

Postad 05 May 2010 - 12:07

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Har själv både iPhone 3GS och Desire och tyvärr måste jag säga att min iPhone klarar sig bättre trots att den köptes juli -09 och således har ett snart ett år gammalt batteri. Min Desire köptes på releasedagen. Använder jag dem likadant får jag slänga Desiren på laddning innan iPhonen och då är ju inte precis iPhonen känd för att ha bra batteritid. Har alla synkningar utom mitt Gmail konto avstängda på Desiren - annars skulle batteritiden bli än sämre.

Postad 05 May 2010 - 12:12

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Ja nog får man väl säga att den övre bilden ser ut som Testbilderna och den under helt ok. :)
Sitter linsen i liv med bakhöljet, eller är den lite indragen?

Ja, det gör den, minimalt indragen, tyvärr. Därför är det också oundvikligt att sätta fingeravtryck.
Ett ytterligare problem verkar vara att den kan komma levererad med fingeravtryck även på innsidan av skalet, iallafall på min.

Har försökt komma underfund på en lösning för detta.
Ett silicon överdrag el. liknande hjälper ju såklart.

Redigerat av ffodil, 05 May 2010 - 12:16.

Postad 05 May 2010 - 12:33

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

1. Det går att kolla alla kataloger/ettiketter du har via menyn men det kanske du redan visste. Du kan även via inställningar bestämma vilka ettiketter som skall synkas med mobilen direkt utan att du synka. Dock tror jag du alltid kommer till inkorgen när du startar applikationen.

2. Du kan själv bestämma hur många dagar som valda ettiketter skall synkas mot telefonen. Och där kan du välja att synka alla.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 05 May 2010 - 12:44.

Postad 05 May 2010 - 12:39

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Har själv både iPhone 3GS och Desire och tyvärr måste jag säga att min iPhone klarar sig bättre trots att den köptes juli -09 och således har ett snart ett år gammalt batteri. Min Desire köptes på releasedagen. Använder jag dem likadant får jag slänga Desiren på laddning innan iPhonen och då är ju inte precis iPhonen känd för att ha bra batteritid. Har alla synkningar utom mitt Gmail konto avstängda på Desiren - annars skulle batteritiden bli än sämre.

sa alltså är iphonen ett säkrare kort ?
ja tänkte på en annan sak hur länge tog det innan desire behövdes ladas?

mvh Johan

Postad 05 May 2010 - 12:52

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Hej!
Efter att fått mitt Exchange konto att synka kanon i drygt en vecka så la bara allt av. Någon som vet hur man fixar detta?
Jag har kolla alla inloggnings uppgifter (användarnamn, lösenord mm) och dessa är rätt. Var börjar man? Har kontakta vår support men även dom går bet än så länge :-(

Postad 05 May 2010 - 12:54

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Hej!
Efter att fått mitt Exchange konto att synka kanon i drygt en vecka så la bara allt av. Någon som vet hur man fixar detta?
Jag har kolla alla inloggnings uppgifter (användarnamn, lösenord mm) och dessa är rätt. Var börjar man? Har kontakta vår support men även dom går bet än så länge :-(

har du startat om telefonen? tagit bort proxy och port från mobila bredbandet? ta bort kontot och lägga tillbaka det?

Postad 05 May 2010 - 12:59

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Ett litet tips till Desire-ägare, om ni vill ta bra kamerabilder.
Gör inte samma misstag som jag själv en gång och tydligen flera andra.

Läs tråden på Swedroid och jämför bilderna själva.
http://www.swedroid....ead.php?t=10889

Ser det inte onekligen ut som Swedroid gjort samma misstag i sin test?
Själv har jag iallafall inte lyckats få så dåliga bilder utom vid ett tllfälle.

Att man ska rengöra linsen :) Kameran är Ok, slår dock inte min gamla Nokia N82

Hej!

Ditt problem händer titt som tätt med andra mobil modeller också. Har ditt lösenord gått ut? Använder du kanske ÅÄÖ i lösenordet? Ditt lösenord är väl inte längre än 15-tecken? Testa att göra en total omsynk av Mailen. Fullständig omsynk.

Postad 05 May 2010 - 13:00

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Ytterligare ett icke empiriskt svar, jag kör shoutcast till och från jobbet (2,5 h totalt), kollar mail och facebook på jobbet (en par gånger varje dag). Surfar lite på tunnelbanan och har den uppkopplad mot mitt trådlösa nätverk hemma. På kvällen är det runt 25-25% kvar i ett fulladdat batteri vilket jag tycker är okej. Laddar den varje natt vilket känns som standard för denna typ av telefon.

Postad 05 May 2010 - 13:17

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

har du startat om telefonen? tagit bort proxy och port från mobila bredbandet? ta bort kontot och lägga tillbaka det?

Startat om telefonan JA.
proxy och port, Var gör jag det i telefonen?
Jag har tagit bort kontot och lagt upp det igen

Att man ska rengöra linsen :) Kameran är Ok, slår dock inte min gamla Nokia N82

Ditt problem händer titt som tätt med andra mobil modeller också. Har ditt lösenord gått ut? Använder du kanske ÅÄÖ i lösenordet? Ditt lösenord är väl inte längre än 15-tecken? Testa att göra en total omsynk av Mailen. Fullständig omsynk.

Nej mitt lösenord har inte gått ut.
har inte ÅÄ eller Ö i det och är 8 tecken långt.
Total om synk ?? JAg har tagit bort kontot och lagt upp det igen.

Postad 05 May 2010 - 13:20

Unregistered0bc72c04
  • Unregistered0bc72c04
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Tror du klarar dig ett bra tag utan att behöva ladda luren.

- WiFi 24/7 när jag är hemma och på jobbet som kräver massa mailande.
- Ringer runt 50-70 samtal.
- Lyssnar på webradio å läser nyheter.

Då har jag inte mycket kvar av batteriet vid slutet av dagen. Helt okej med tanke på vad stackarn får stå ut med :)

Postad 05 May 2010 - 14:00

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Hej!

Gå in via inställningar - trådlöst och nätverk - mobila nätverk - åtkomstpunktnamn - här under kan du se din 3G uppkoppling tex Telia Online, tryck på den för att redigera scrolla ner till Proxy
och ta bort den sen till Port och ta bort den. Meny - Spara och starta om telefonen. Det funkar inte innan man bootat om telefonen!

Detta funkade för mig!

Postad 05 May 2010 - 14:14

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Startat om telefonan JA.
proxy och port, Var gör jag det i telefonen?
Jag har tagit bort kontot och lagt upp det igen

Nej mitt lösenord har inte gått ut.
har inte ÅÄ eller Ö i det och är 8 tecken långt.
Total om synk ?? JAg har tagit bort kontot och lagt upp det igen.

Har ni en annan mobil på företaget som du kan testa lägga in dina uppgifter och se om det synkar med en annan telefon?
Får du något felmeddelande när du synkar?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.