* Officiell TrÄd - Nokia N8 *
9135 svar till detta Àmne
Postad 15 October 2010 - 22:43
Unregistered468b3446
-
Unregistered468b3446
-
Wannabe
-
-
42 inlÀgg
TyvÀrr saknar jag fortfarande min N8 trots att den skickades 2:a oktober. Efter ett antal samtal till Nokia Shop fick jag Àntligen ett tracking nr och kunde konstatera att paketet legat hos UPS i Helsingfors sedan 7/10. Fortfarande har ingen dÀrifrÄn hört av sig. Jag har ringt dem tvÄ gÄnger och bÄda gÄngerna har dom lovat att det ska ringas tillbaka... Urusel service Àr bara förnamnet....
Bifogar kommentar frÄn till en kanske inte helt objektiv eller insatt person som jag lÀste pÄ IDG
Inte riktigt top-notch...
2010-10-15 20:51
JÀmfört med konkurrenterna har N8 lÄg upplösning, liten skÀrm, fet kropp, lÄngsam processor, lite minne, dÄlig batteritid, dÄligt utbud av appar, kass browser och halvdant OS...men bra kamera och bra uppkopplingsmöjligheter via hdmi.Peekabo
Redigerat av Unregistered468b3446, 15 October 2010 - 22:47.
Postad 15 October 2010 - 22:43
Unregistered1428
-
Unregistered1428
-
AnvÀndare
-
-
107 inlÀgg
NÄgon som mÀrkt av att ringsignal samt smssignal blir vÀldigt dÀmpad om telefonen ligger med skÀrmen upp (kameran ner) pÄ en plan yta, t.ex bord el bok osv ?
VĂ€ldigt irriterande
Postad 15 October 2010 - 22:47
Serenity
-
Serenity
-
LĂ€rjunge
-
-
441 inlÀgg
TyvÀrr saknar jag fortfarande min N8 trots att den skickades 2:a oktober. Efter ett antal samtal till Nokia Shop fick jag Àntligen ett tracking nr och kunde konstatera att paketet legat hos UPS i Helsingfors sedan 7/10. Fortfarande har ingen dÀrifrÄn hört av sig. Jag har ringt dem tvÄ gÄnger och bÄda gÄngerna har dom lovat att det ska ringas tillbaka... Urusel service Àr bara förnamnet....
Bifogar klipp frÄn till en kanske inte helt objektiv eller insatt person... Inte riktigt top-notch... 2010-10-15 20:51 JÀmfört med konkurrenterna har N8 lÄg upplösning, liten skÀrm, fet kropp, lÄngsam processor, lite minne, dÄlig batteritid, dÄligt utbud av appar, kass browser och halvdant OS...men bra kamera och bra uppkopplingsmöjligheter via hdmi.Peekaboo
Du mÄste logga in som medlem pÄ IDG.se för att kunna posta i artikelforumet.
LÄter som nÄgon som Àr biased. Den Àr inte sÄ dÄlig som denne individ fÄr det att framstÄ som. NÄgon som mÀrkt av att ringsignal samt smssignal blir vÀldigt dÀmpad om telefonen ligger med skÀrmen upp (kameran ner) pÄ en plan yta, t.ex bord el bok osv ?
VĂ€ldigt irriterande
Nej, men du bör dock komma ihÄg att högtalaren sitter bredvid kameran, sÄ det kan ha nÄgonting med det att göra.
Postad 16 October 2010 - 07:52
Chercherlavague
-
Chercherlavague
-
Wannabe
-
-
33 inlÀgg
Bifogar kommentar frÄn till en kanske inte helt objektiv eller insatt person som jag lÀste pÄ IDG
Inte riktigt top-notch... 2010-10-15 20:51 JÀmfört med konkurrenterna har N8 lÄg upplösning, liten skÀrm, fet kropp, lÄngsam processor, lite minne, dÄlig batteritid, dÄligt utbud av appar, kass browser och halvdant OS...men bra kamera och bra uppkopplingsmöjligheter via hdmi.Peekabo
Visst Àr den lite fetare Àn exempelvis HTC Wildfire, man den kÀnns ÀndÄ greppvÀnligare och "gosigare" och slinker paradoxalt nog lÀttare ned i fickan. Den var nog den mest positiva överraskningen för mig, att den Àr sÄ smidig. Vad gÀller den inbyggda weblÀsaren; det finns Opera Mobile att ladda ned. DÀr var jag till en början besviken för det gick osannolikt segt. Sedan gick jag in under instÀllningar i Opera och bockade AV TurboinstÀllningen, och dÄ gick det plötsligt snabbare! Jag tycker att N8 vÀxer för varje dag, dÀremot sÄ saknar jag vissa appar men det kommer att vÀxa med tiden. Som AppleanvÀndare tycker jag dÀremot att menysystemet inte Àr vidare logiskt; det tar tid att komma in i det.
Postad 16 October 2010 - 08:16
TeTaK
-
TeTaK
-
Amatör
-
-
59 inlÀgg
Den inbyggad Àr vÀldigt bra för att var i telefonen och klippa ihop klippen och skriva lite text. Men det Àr en bit till Adobe Premiere odyl. Exempel; Stabilisera, andra effekter frÀcka och mindre frÀcka, Jobba med högdager och skuggor, fÀrg och kontrast. Och övergÄngar. Förr har man inte haft en tanke pÄ att greja med film frÄn telefonen, men nu behöver man inte slÀpa med sig en filmkamera.
Nu konverterar jag i MS Moviemaker till WMV i 720P dÀrefter importerar i Adobe Preimere, en omvÀg jag gÀrna sluppit
/L
GÄr det inte att köra en capture direkt ifrÄn N8 till Adobe Premiere om du kopplar den till datorn? Vore kÀckt dÄ du slipper konvertera innan...
Postad 16 October 2010 - 08:29
Das Zie
-
Das Zie
-
AnvÀndare
-
-
159 inlÀgg
FrÄgar igen, ingen som anvÀnt N8:an som moden till datorn?
Postad 16 October 2010 - 08:37
roggeber
-
roggeber
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
Idag fick jag ett generalhÀng pÄ min N8. Kunde inte göra nÄnting med den, prövade att ringa, det gick men vibrator + musik hÀngde sig den med sÄ nu fÄr jag lyssna pÄ Fu*k You hela tiden. Fick sÀtta en tejpbit över högtalaren. Kan inte skruva bort batteriet dÄ jag inte har en sÄ liten torx. FÄr gÄ till telia med den, det kommer att bli en hel del tittande pÄ mig varför jag spelar samma lÄt hela tiden
NÄgon anna som haft samma problem?
Postad 16 October 2010 - 08:49
mikko
-
mikko
-
LĂ€rjunge
-
-
359 inlÀgg
Idag fick jag ett generalhÀng pÄ min N8. Kunde inte göra nÄnting med den, prövade att ringa, det gick men vibrator + musik hÀngde sig den med sÄ nu fÄr jag lyssna pÄ Fu*k You hela tiden. Fick sÀtta en tejpbit över högtalaren. Kan inte skruva bort batteriet dÄ jag inte har en sÄ liten torx. FÄr gÄ till telia med den, det kommer att bli en hel del tittande pÄ mig varför jag spelar samma lÄt hela tiden NÄgon anna som haft samma problem?
Provat med omstart? HÄll in power knappen ca 8sek. eller: http://www.allabouts...r_salute_do.phpeller: Code to reset the Nokia n8 mobile 1.- Basic Reset or Soft Reset Nokia n8 This option restores the .ini files from the ROM. Does not erase data (photos, videos, documents) or applications from a third party. Key Code *# 7780 # (click this combination of keys on the keyboard in the mobile) 2.- Total Reset or Hard Reset for nokia n8 This option restores the original operating system from the ROM. Formats the C: partition and deletes all data including the memory card. Key Code *#7370# (click this combination of keys on the keyboard in the mobile) Important: To proceed to reset, the battery must be full and the mobile device connected to the charger. If during the course of reset, the mobile stop receiving electricity it can ruin the internal flash memory of the mobile device and stop function.
Postad 16 October 2010 - 08:56
Larentius
-
Larentius
-
Wannabe
-
-
45 inlÀgg
GÄr det inte att köra en capture direkt ifrÄn N8 till Adobe Premiere om du kopplar den till datorn? Vore kÀckt dÄ du slipper konvertera innan...
Tack för tipset. Men provat Arkiv/HÀmta media frÄn/Flip, AVcHD, Kameror och Mobiler/ FÄr ett importfönster dÀr min telefon identifieras som Nokia n8-00. Men bÄde filmer i HD & SD tolkas som fps 500.. /L
Postad 16 October 2010 - 08:59
TeTaK
-
TeTaK
-
Amatör
-
-
59 inlÀgg
Tack för tipset. Men provat Arkiv/HÀmta media frÄn/Flip, AVcHD, Kameror och Mobiler/ FÄr ett importfönster dÀr min telefon identifieras som Nokia n8-00. Men bÄde filmer i HD & SD tolkas som fps 500..
/L
Vet inte vilken version av Premiere du anvÀnder men i pro versionen ska man kunna köra en capture direkt ifrÄn enheten okomprimerat. Testa dig fram...
Postad 16 October 2010 - 08:59
hemtman
-
hemtman
-
AnvÀndare
-
-
105 inlÀgg
Idag fick jag ett generalhÀng pÄ min N8. Kunde inte göra nÄnting med den, prövade att ringa, det gick men vibrator + musik hÀngde sig den med sÄ nu fÄr jag lyssna pÄ Fu*k You hela tiden. Fick sÀtta en tejpbit över högtalaren. Kan inte skruva bort batteriet dÄ jag inte har en sÄ liten torx. FÄr gÄ till telia med den, det kommer att bli en hel del tittande pÄ mig varför jag spelar samma lÄt hela tiden NÄgon anna som haft samma problem?
Redigerat av hemtman, 16 October 2010 - 09:00.
Postad 16 October 2010 - 09:18
Dunbar
-
Dunbar
-
LĂ€rjunge
-
-
474 inlÀgg
Gick och köpte en N8 pÄ Teliabutiken igÄr. Har satt i SIM och laddat telefonen. NÄgon som vet hur man pÄ enklaste sÀtt för över kontakter frÄn den gamla telefonen (Sony Ericsson med Tele2-abb) till Nokian?
Andra tips om hur man kommer igÄng, dvs. vilka instÀllningar bör man se över omgÄende? Saker man bör fixa, typ skapa konto hos Ovi etc? KÀnner mig lÀtt förvirrad. Min första smartphone och min första Nokia pÄ mÄnga mÄnga Är.
Postad 16 October 2010 - 09:42
cossiejeppe
-
cossiejeppe
-
Rookie
-
8 inlÀgg
jag hittar verkligen inget sÀtt att stÀnga av wlanet helt pÄ, har lyckats fÄ sÄ det stÄr wlanskanning avstÀngd men sÄ fort jag kommer hem frÄn jobbet tex sÄ kopplar den upp mej iaf pÄ min router? sen har jag fÄtt Àndra igen o samma sak hÀnder! vill kunna vÀlja som jag gjorde med n95an wlan eller telia surfport, drar ju mÀngder med batteri! annars Àr jag mer nöjd Àn det gÄr!
MVH
Postad 16 October 2010 - 10:26
torkelab
-
torkelab
-
Wannabe
-
-
33 inlÀgg
FrÄgar igen, ingen som anvÀnt N8:an som moden till datorn?
Funkar fint, anvÀnder Tele2..
Postad 16 October 2010 - 10:33
roggeber
-
roggeber
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
Provat med omstart? HÄll in power knappen ca 8sek. eller: http://www.allabouts...r_salute_do.phpeller: Code to reset the Nokia n8 mobile 1.- Basic Reset or Soft Reset Nokia n8 Tack för hjÀlpen det gick alldeles utmÀrkt
Postad 16 October 2010 - 10:51
Serenity
-
Serenity
-
LĂ€rjunge
-
-
441 inlÀgg
Gick och köpte en N8 pÄ Teliabutiken igÄr. Har satt i SIM och laddat telefonen. NÄgon som vet hur man pÄ enklaste sÀtt för över kontakter frÄn den gamla telefonen (Sony Ericsson med Tele2-abb) till Nokian?
Andra tips om hur man kommer igÄng, dvs. vilka instÀllningar bör man se över omgÄende? Saker man bör fixa, typ skapa konto hos Ovi etc? KÀnner mig lÀtt förvirrad. Min första smartphone och min första Nokia pÄ mÄnga mÄnga Är.
Kan inte riktigt ge dig nÄgra generella tips. Utan vad du borde göra Àr helt enkelt att utforska telefonen och bekanta dig med den. Sedan beror det ju pÄ vad du vill göra med den. jag hittar verkligen inget sÀtt att stÀnga av wlanet helt pÄ, har lyckats fÄ sÄ det stÄr wlanskanning avstÀngd men sÄ fort jag kommer hem frÄn jobbet tex sÄ kopplar den upp mej iaf pÄ min router? sen har jag fÄtt Àndra igen o samma sak hÀnder! vill kunna vÀlja som jag gjorde med n95an wlan eller telia surfport, drar ju mÀngder med batteri! annars Àr jag mer nöjd Àn det gÄr!
MVH
Du kan flytta wlanet frÄn Internet till WAP. DÄ kommer ingenting att automatiska koppla upp sig mot det. En annan sak jag mÀrkt Àr att telefonen Àr jÀvlig med att koppla upp sig mot wlan och paketdata, men den vill aldrig koppla ifrÄn. Detta Àr problematiskt i situationer med dÄlig signal, dÄ den drar ström som tusan. Vid bra signal drar den knappt nÄgonting alls.
Postad 16 October 2010 - 12:29
ballepalle
-
ballepalle
-
AnvÀndare
-
-
117 inlÀgg
En annan sak jag mÀrkt Àr att telefonen Àr jÀvlig med att koppla upp sig mot wlan och paketdata, men den vill aldrig koppla ifrÄn. Detta Àr problematiskt i situationer med dÄlig signal, dÄ den drar ström som tusan. Vid bra signal drar den knappt nÄgonting alls.
join the club... jag har helt tagit bort mitt WLAN frÄn telefonen, det Àr helt j#vla trasigt i min mening. har jag inlagt mitt WLAN hemma pÄ telefonen kopplar den upp sig automatiskt hela tiden utan att det gÄr att stÀnga av typ och den drar ström utav h3lvete.. jag laddar visserligen vÀldigt sÀllan ner saker via ovi store osv sÄ det funkar bra utan WLAN. har mailat nokia-supporten om detta men de har inte svarat Ànnu. det Àr det enda negativa jag hittat i denna telefon hittills. hoppas de löser detta snart med nÄn buggfix.
Postad 16 October 2010 - 12:50
hemtman
-
hemtman
-
AnvÀndare
-
-
105 inlÀgg
join the club...
jag har helt tagit bort mitt WLAN frÄn telefonen, det Àr helt j#vla trasigt i min mening. har jag inlagt mitt WLAN hemma pÄ telefonen kopplar den upp sig automatiskt hela tiden utan att det gÄr att stÀnga av typ och den drar ström utav h3lvete.. jag laddar visserligen vÀldigt sÀllan ner saker via ovi store osv sÄ det funkar bra utan WLAN.
har mailat nokia-supporten om detta men de har inte svarat Ànnu.
det Àr det enda negativa jag hittat i denna telefon hittills. hoppas de löser detta snart med nÄn buggfix.
Flera som haft samma problem inklusive jag och det som tar bort automatisk uppkoppling Àr att göra en fabriksÄterstÀllning. Gör en sÀkerhets kopia först.
Postad 16 October 2010 - 12:53
ballepalle
-
ballepalle
-
AnvÀndare
-
-
117 inlÀgg
sÄg precis nu nÀr jag kopplade telefonen till datorn att det via ovi suite fanns nya themes att ladda hem (under programuppdateringar), midnight hette det och fanns i fyra fÀrger (med svart som grundfÀrg). riktigt snyggt och frÀscht mÄste jag sÀga, bÀttre Àn de som ligger förinstallerade pÄ telefonen! rekommenderas Flera som haft samma problem inklusive jag och det som tar bort automatisk uppkoppling Àr att göra en fabriksÄterstÀllning. Gör en sÀkerhets kopia först.
hmm jag har redan gjort en sÄn, det hjÀlpte inte. gjorde du en via menyerna eller med den dÀr "knapptryckningen". jag gjorde tidigare en med radering eller vad det hette?
Postad 16 October 2010 - 13:17
daniel.l
-
daniel.l
-
ForumrÀv
-
-
558 inlÀgg
Ville bara frÄga er som tycker att telefonen Àr rapp om ni testat nÄgra andra touchmodeller?
Jag var inne och pillade pÄ N8 hÀromdagen pÄ The Phone House men blev helt förskrÀckt nÀr jag upptÀckte hur dÄlig respons skÀrmen hade. NÀr jag blÀddrade mellan de tre(!!) hemskÀrmarna tog det ca 0,5-1 sekund innan skÀrmen förflyttades i sidled! Herregud, det Àr 2010, vad Àr det frÄgan om?
Finns det nÄgra mjukvaruuppdateringar redan nu som tar bort det hÀr laggandet? Det var ju sÄn jÀkla hets nÀr HTC Hero kom och man gnÀllde över laggandet mellan skÀrmarna, men det Àr ju ingenting jÀmfört mot N8, hur kommer det sig att detta inte tagits upp tidigare?
Hade en Galaxy S i andra handen och dÀr var skÀrmen nÀstan före fingret, snabbt, bra respons, mjukt och fint, helt perfekt!
Nu blev jag tyvÀrr Äterigen avskrÀckt frÄn att köpa en N8!!
Postad 16 October 2010 - 13:25
Serenity
-
Serenity
-
LĂ€rjunge
-
-
441 inlÀgg
join the club...
jag har helt tagit bort mitt WLAN frÄn telefonen, det Àr helt j#vla trasigt i min mening. har jag inlagt mitt WLAN hemma pÄ telefonen kopplar den upp sig automatiskt hela tiden utan att det gÄr att stÀnga av typ och den drar ström utav h3lvete.. jag laddar visserligen vÀldigt sÀllan ner saker via ovi store osv sÄ det funkar bra utan WLAN.
har mailat nokia-supporten om detta men de har inte svarat Ànnu.
det Àr det enda negativa jag hittat i denna telefon hittills. hoppas de löser detta snart med nÄn buggfix.
Nja, nÀr jag Àr hemma och uppkopplad mot mitt wlan drar den i princip ingenting. DÀremot pÄ tunnelbanan blir det problem dÄ den anvÀnder paketdata eftersom det kan vara dÄlig signal. DÀri ligger det största problemet. Ville bara frÄga er som tycker att telefonen Àr rapp om ni testat nÄgra andra touchmodeller?
Jag var inne och pillade pÄ N8 hÀromdagen pÄ The Phone House men blev helt förskrÀckt nÀr jag upptÀckte hur dÄlig respons skÀrmen hade. NÀr jag blÀddrade mellan de tre(!!) hemskÀrmarna tog det ca 0,5-1 sekund innan skÀrmen förflyttades i sidled! Herregud, det Àr 2010, vad Àr det frÄgan om?
Finns det nÄgra mjukvaruuppdateringar redan nu som tar bort det hÀr laggandet? Det var ju sÄn jÀkla hets nÀr HTC Hero kom och man gnÀllde över laggandet mellan skÀrmarna, men det Àr ju ingenting jÀmfört mot N8, hur kommer det sig att detta inte tagits upp tidigare?
Hade en Galaxy S i andra handen och dÀr var skÀrmen nÀstan före fingret, snabbt, bra respons, mjukt och fint, helt perfekt!
Dra fingret över skÀrmen och max en halv sekund senare byter den skÀrm. Jag ser inte problemet. SkÀrmen Àr vÀldigt responsiv, Àven om den inte fattar att du trycker pÄ vissa saker ibland. Detta Àr by design som jag förstÄr. Och ingenting att klaga pÄ tycker jag.
Postad 16 October 2010 - 14:18
CEdlund
-
CEdlund
-
LĂ€rjunge
-
-
256 inlÀgg
http://dailymobile.s...e-for-nokia-n8/LÀs. Varför finns den inte tillgÀnglig i Sverige? Har nÄgon kommit runt det och testat programmet?
Postad 16 October 2010 - 14:24
Yobo1987
-
Yobo1987
-
ForumrÀv
-
-
510 inlÀgg
Nu frÄgar jag bara rakt ut.
NÄn som vet ett mailprogram man kan ha i mobilen som kan bÄde hÀmta mail och stödja minst 2 konton?
Jag hittade typ Ovi Mail via Ovi Store Top Apps
men den verkar hela tiden hÀnga sej vid installation (sÀger att mail funktionen inte stödjs), vet inte riktigt hur jag ska fÄ det att funka pÄ N8. Jag ska testa byta operatör, ska ner och inköpa telia kontantkort för att testa om det blir nÄn skillnad. NÄn som har nÄn erfarenhet av detta eller Ovi Mail?
Annars kom med förslag pÄ andra mailprogram man kan anvÀnda som ni fÄtt att funka.
Redigerat av Yobo1987, 16 October 2010 - 14:25.
Postad 16 October 2010 - 14:28
Serenity
-
Serenity
-
LĂ€rjunge
-
-
441 inlÀgg
Programmet som finns i telefonen fungerar fint. Dock ej pÄ Tele2 kort. Du fÄr byta till en annan operatör, stÀlla in det, och sedan byta tillbaka.
Postad 16 October 2010 - 14:55
jullan27
-
jullan27
-
Amatör
-
-
79 inlÀgg
Ville bara frÄga er som tycker att telefonen Àr rapp om ni testat nÄgra andra touchmodeller?
SkÀrmen pÄ min telefon har inte nÄgra som helst problem, men visst det gÄr inte att jÀmföra med ex iphone ( som jag har erfarenhet av.) N8 Àr en vÀldigt smidig telefon tycker jag. Den du testade kanske inte var "slutprodukten"?
Postad 16 October 2010 - 15:14
Kemi
-
Kemi
-
LĂ€rjunge
-
-
310 inlÀgg
By design. Gillar du inte det eller UI:t i övrigt och vill ha mer bling bling sÄ kör SPB Mobile Shell. SPB Mobile Shell 3.7 for the Nokia N8 http://www.youtube.c...h?v=IzUeDABMmo8Spb Mobile Shell 5.0 Demo on Nokia N8 http://www.youtube.c...h?v=vdFifrFKc7Y
Redigerat av Kemi, 16 October 2010 - 15:17.
Postad 16 October 2010 - 15:15
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
ForumrÀv
-
-
715 inlÀgg
http://dailymobile.s...e-for-nokia-n8/
LÀs. Varför finns den inte tillgÀnglig i Sverige? Har nÄgon kommit runt det och testat programmet?
Förmodligen finns det vÀl inget svenskt tangentbord Àn.
Postad 16 October 2010 - 16:35
Yobo1987
-
Yobo1987
-
ForumrÀv
-
-
510 inlÀgg
Programmet som finns i telefonen fungerar fint. Dock ej pÄ Tele2 kort. Du fÄr byta till en annan operatör, stÀlla in det, och sedan byta tillbaka.
Menar du "Mail For Exchange"? Jag lyckas skapa ett konto dÀr. Men jag kan bara skicka mail inte ta emot. Finns bara synkronisera, inte hÀmta mail. Hur fÄr ni det att funka? Jag har skapat 2 konton (Glocalnet) via ett Telia kontantkort jag köpt idag. Men jag fÄr inte upp kontoinstÀllningar (vilken server den ska hÀmta och skicka ifrÄn). Sen finns det som sagt ingen meny för att ansluta, bara synkronisera. SÄ hur gör man för att kunna ta emot mail och lÀsa pÄ mobilen nÀr man inte har nÄn dator inÀrheten?
Postad 16 October 2010 - 16:40
Serenity
-
Serenity
-
LĂ€rjunge
-
-
441 inlÀgg
Det fungerar fint. Du behöver bara skapa instÀllningarna och lÀgga till den pÄ hemskÀrmen. Den kommer automatiskt att hÀmta mail. Synkronisera betyder ocksÄ att den kollar efter nya mail och sÄdant.
Postad 16 October 2010 - 16:41
bookl
-
bookl
-
Rookie
-
2 inlÀgg
Tja,
Hur ser era kamera-sensorer ut, Àr de centrerade bakom linsen eller sitter de snett/pÄ ena sidan? Har sett exemplar av N8an dÀr sensorn inte riktigt sitter dÀr den ska.
Postad 16 October 2010 - 16:50
Yobo1987
-
Yobo1987
-
ForumrÀv
-
-
510 inlÀgg
Det fungerar fint. Du behöver bara skapa instÀllningarna och lÀgga till den pÄ hemskÀrmen. Den kommer automatiskt att hÀmta mail. Synkronisera betyder ocksÄ att den kollar efter nya mail och sÄdant.
Nu har jag gjort det. Ok har lyckats skicka mail frÄn datorn som telefonen snappar upp. Tack för hjÀlpen. Men fungerar detta Àven utan WLAN och om jag Àr bortom datorn och anvÀndander WAP?
Postad 16 October 2010 - 17:07
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
ForumrÀv
-
-
715 inlÀgg
NÄn som vet om Garmin Mobile XT för Symbian finns att köpa nuförtiden? Har sett att det funkar pÄ N8 och skulle vilja kunna köra friluftskartan pÄ telefonen. Hittar bara piratversioner nÀr jag söker och Garmins egen sida verkar ha plockat bort all info. Andra tips pÄ programvaror för kartor tas annars tacksamt emot...
Postad 16 October 2010 - 17:26
Serenity
-
Serenity
-
LĂ€rjunge
-
-
441 inlÀgg
Nu har jag gjort det. Ok har lyckats skicka mail frÄn datorn som telefonen snappar upp. Tack för hjÀlpen.
Men fungerar detta Àven utan WLAN och om jag Àr bortom datorn och anvÀndander WAP?
Ăven om jag inte har provat detta sĂ„ finner jag inte att detta Ă€r omöjligt. Det mĂ„ste ju gĂ„.
Postad 16 October 2010 - 17:32
hemtman
-
hemtman
-
AnvÀndare
-
-
105 inlÀgg
Temaeffekter, testade o köra utan temaeffekter o shit va skum telefonen vart, laggi o hoppi kÀndes som man inte hade nÄn koll över hemskÀrmarna. Vilket lÀge föredrar ni?
Ăr det nĂ„n som kommer ihĂ„g om telefonen levereras med tema pĂ„ eller av?
Postad 16 October 2010 - 17:34
Serenity
-
Serenity
-
LĂ€rjunge
-
-
441 inlÀgg
Föredrar pÄ. Gillar effekter.
För mig levererades telefonen utan temaeffekter.
Postad 16 October 2010 - 18:19
Yobo1987
-
Yobo1987
-
ForumrÀv
-
-
510 inlÀgg
Ăven om jag inte har provat detta sĂ„ finner jag inte att detta Ă€r omöjligt. Det mĂ„ste ju gĂ„.
Jag har provat att via WLAN och via WAP skicka mail mellan datorn och telefonen. Det funkar. Ăntligen, TACK. Edit: Jag har försökt göra en sĂ€kerhetskopia nu pĂ„ mobiltelefonen men jag vet inte om det fungerar som det ska. Den förbereder och gĂ„r sen vidare med att skapa sĂ€kerhetskopia. Stapeln gĂ„r hela vĂ€gen (ser ut som 100%), men sen hĂ€nder inget. Den bara stĂ„r i evigheter med full stapel. Jag kan antingen vĂ€nta eller trycka avbryt. Hur lĂ„ng tid ska det ta? Jag vĂ„gar ju inte avbryta dĂ„ den förmodligen blir ofullstĂ€ndig. Men hur lĂ€nge ska man vĂ€nta?
Redigerat av Yobo1987, 16 October 2010 - 18:20.
Postad 16 October 2010 - 18:22
Serenity
-
Serenity
-
LĂ€rjunge
-
-
441 inlÀgg
Gör det nÄgonting? Kolla t ex resursövervakaren eller process monitor. Om den gör nÄgonting, lÄt den fortsÀtta. Annars avbryt. Jag vet att en dator var superseg pÄ att ta en sÀkerhetskopia och en annan var jÀttesnabb.
Postad 16 October 2010 - 18:35
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
ForumrÀv
-
-
715 inlÀgg
SPB mobile shell 5.0 hÄller pÄ att utvecklas. HÀr Àr nÄt som visar upp kraften i GPU:n pÄ N8:an: http://www.youtube.c...player_embedded
Postad 16 October 2010 - 18:48
Probert24
-
Probert24
-
Rookie
-
3 inlÀgg
Har haft min nu i 5 dagar och min har inga problem alls Àr jag lyckligt lottad eller? Drar jag fingret över displayen för att blÀddra mellan sidorna tar det max 0.2 sek innan nÀsta Àr pÄ plats. En polare som sitter med en Hero tyckte den var ruskigt snabb och betydligt mer kvick Àn hans. Nu vet jag inte om den Àr kvick eller inte eftersom detta Àr den första "Smartphone" jag haft.
Postad 16 October 2010 - 19:01
Intresserad
-
Intresserad
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
Har haft min nu i 5 dagar och min har inga problem alls Àr jag lyckligt lottad eller? Drar jag fingret över displayen för att blÀddra mellan sidorna tar det max 0.2 sek innan nÀsta Àr pÄ plats. En polare som sitter med en Hero tyckte den var ruskigt snabb och betydligt mer kvick Àn hans. Nu vet jag inte om den Àr kvick eller inte eftersom detta Àr den första "Smartphone" jag haft.
Och vad jag hört sÄ Àr den designad sÄ att det kan bli en liten minimal fördröjning pga den kontaktwidget som finns. Den kÀnner av om man sveper i kontakterna i widgeten eller mellan skÀrmsidorna. Det skulle ju vara mer irriterande att den byter sidor nÀr man vill svepa i favoritkontakterna Àn den eventuella minimala fördröjning som sker nu.
Postad 16 October 2010 - 19:21
keflatbn
-
keflatbn
-
Rookie
-
4 inlÀgg
Nu frÄgar jag bara rakt ut.
NÄn som vet ett mailprogram man kan ha i mobilen som kan bÄde hÀmta mail och stödja minst 2 konton? Jag hittade typ Ovi Mail via Ovi Store Top Apps men den verkar hela tiden hÀnga sej vid installation (sÀger att mail funktionen inte stödjs), vet inte riktigt hur jag ska fÄ det att funka pÄ N8. Jag ska testa byta operatör, ska ner och inköpa telia kontantkort för att testa om det blir nÄn skillnad. NÄn som har nÄn erfarenhet av detta eller Ovi Mail?
Annars kom med förslag pÄ andra mailprogram man kan anvÀnda som ni fÄtt att funka.
Fick min mail att fungera utmÀrkt efter att jag konfigurerade mailkonton med teliarefill kort istÀllet för mitt Tele2 kort. Sen efter Ä ha bytt tillbaks fungerade det utmÀrkt. Kollar ocksÄ efter nÄgon annan mailklient dÄ IMAP stödet inte Àr sÄ bra i det medföljande mailprogram. Hittade ProfiMail som verkar rÀtt bra, dock ej gratis. Leter reviews nÄ innan jag hoppar pÄ det.
Postad 16 October 2010 - 19:54
Yobo1987
-
Yobo1987
-
ForumrÀv
-
-
510 inlÀgg
Gör det nÄgonting? Kolla t ex resursövervakaren eller process monitor. Om den gör nÄgonting, lÄt den fortsÀtta. Annars avbryt. Jag vet att en dator var superseg pÄ att ta en sÀkerhetskopia och en annan var jÀttesnabb.
Jo, det tog tid. Men den blev fÀrdig tillslut. kan bero pÄ att jag valde att den skulle skriva till 32 GB Class 2 kortet istÀllet för mobilen. Samt att det var fler grejer pÄ mobilen nu Àn nÀr jag fick den. Nu Àr jag nöjd, har min sÀkerhetskopia. Fick min mail att fungera utmÀrkt efter att jag konfigurerade mailkonton med teliarefill kort istÀllet för mitt Tele2 kort. Sen efter Ä ha bytt tillbaks fungerade det utmÀrkt. Kollar ocksÄ efter nÄgon annan mailklient dÄ IMAP stödet inte Àr sÄ bra i det medföljande mailprogram. Hittade ProfiMail som verkar rÀtt bra, dock ej gratis. Leter reviews nÄ innan jag hoppar pÄ det.
Ok. Ja, jag fick den inbyggda mailen att funka till kostnaden av nytt Telia kontantkort (80:-). AnvÀnder det nu med mitt Tele 2 abonnemang och jag kan bÄde skicka och ta emot mail. JÀtte nöjd. Stort + till Nokia nu nÀr mobilen funkar som jag vill.
Postad 16 October 2010 - 20:23
Jonrad89
-
Jonrad89
-
AnvÀndare
-
-
114 inlÀgg
Tja,
Hur ser era kamera-sensorer ut, Àr de centrerade bakom linsen eller sitter de snett/pÄ ena sidan? Har sett exemplar av N8an dÀr sensorn inte riktigt sitter dÀr den ska.
Min sitter inte centrerad. Den sitter lite lÀnge upp pÄ telefonen (om man har telefonen i normalt stÄende lÀge). Möjligtvis lite mot ena hörnan. Undrar om det Àr detta som gör att jag ibland i svagt mörker kan se lite blÄ flimmer/störningar i video-lÀget. Dock inte nÀr jag vÀl filmat verkar det som, utan bara innan jag trycker pÄ "spela in".
Postad 16 October 2010 - 20:33
Intresserad
-
Intresserad
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
Finns det nÄgon smidig app, att ladda ner eller inbyggd, som gör att man lÀtt kan slÄ av/pÄ 3g och wlan?
Jag Àr ofta i trakter dÀr mottagningen Àr dÄlig/mycket dÄlig, och i nÀrheten av Norska grÀnsen...sÄ jag vill enkelt kunna slÄ av 3g och dataanslutningar...vill ju inte att kostnad ska skena ivÀg och batteriet hÄller vÀl bÀttre om den inte fösöker söka efter 3g-nÀt hela tiden.
Postad 16 October 2010 - 20:53
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
ForumrÀv
-
-
715 inlÀgg
Finns det nÄgon smidig app, att ladda ner eller inbyggd, som gör att man lÀtt kan slÄ av/pÄ 3g och wlan? Jag Àr ofta i trakter dÀr mottagningen Àr dÄlig/mycket dÄlig, och i nÀrheten av Norska grÀnsen...sÄ jag vill enkelt kunna slÄ av 3g och dataanslutningar...vill ju inte att kostnad ska skena ivÀg och batteriet hÄller vÀl bÀttre om den inte fösöker söka efter 3g-nÀt hela tiden.
InstÀllningar/anslutbarhet/nÀtlÀge kan du vÀlja att bara anvÀnda GSM
Postad 16 October 2010 - 21:19
Intresserad
-
Intresserad
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
InstÀllningar/anslutbarhet/nÀtlÀge kan du vÀlja att bara anvÀnda GSM
Tack! Har ju inte köpt N8:an Àn...men sÄnt Àr ju viktigt att det gÄr  Synd bara att man inte kan ha en app sÄ att man direkt kommer Ät dessa instÀllningar.
Postad 16 October 2010 - 21:56
Yobo1987
-
Yobo1987
-
ForumrÀv
-
-
510 inlÀgg
Min sitter inte centrerad. Den sitter lite lÀnge upp pÄ telefonen (om man har telefonen i normalt stÄende lÀge). Möjligtvis lite mot ena hörnan.
Undrar om det Àr detta som gör att jag ibland i svagt mörker kan se lite blÄ flimmer/störningar i video-lÀget. Dock inte nÀr jag vÀl filmat verkar det som, utan bara innan jag trycker pÄ "spela in".
Jag ser blÄtt flimmer typ en mm tjockt lÀngs hela vÀnstra sidan (i liggande lÀge) nÀr jag fotade med kameran igÄr. dock syntes inget pÄ bilderna. Har inte provat att filma, men jag antar att det Àr samma sak dÀr. Sen sitter kamera sensorn lite till höger. MÀrker att den inte sitter helt i mitten. Men liknande flimmer har jag mÀrkt av med kompaktkameror i mörkt lÀge. Men det Àr aldrig nÄt som synts pÄ bilder eller filmer tagna med kameran. För att byte Àmne sÄ har jag idag bestÀllt 2 st tillbehör till min N8 Först och frÀmst den svarta mobilvÀskan till bÀltet för att slippa ha den i fickan dÄ den tar stor plats och jag inte vill att den ska repas av nÄt annat (Nokia CP-518). Sen den trevliga MobilhÄllaren som gÄr att ha i bÄde liggande och stÄende lÀge för handsfree och navigation (Nokia CR-122).
Redigerat av Yobo1987, 16 October 2010 - 21:59.
Postad 16 October 2010 - 22:14
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
LĂ€rjunge
-
-
277 inlÀgg
http://dailymobile.s...e-for-nokia-n8/
LÀs. Varför finns den inte tillgÀnglig i Sverige? Har nÄgon kommit runt det och testat programmet? http://betalabs.noki...ype-for-symbian och sen den "hemliga" direktlÀnken för att lyckas ladda ner det hela.. http://nds2.betalabs...4-betalabs.sisxtagen frÄn kÀllan till din lÀnk ! tyvÀrr finns bara 4 sprÄk just nu, enligt nokias sida.. "English US, Spanish, Canadian French, and Brazilian Portuguese." SÄ Àr det.
Postad 16 October 2010 - 22:15
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
ForumrÀv
-
-
715 inlÀgg
NÄgra tips för snabba textinmatning i qwertylÀge:
Aktivera textigenkÀnning (instÀllningar/inmatningsalternativ), föreslagna ord matas in med pil höger.
VÀlj instÀllningar under inmatningsalternativ och sÀtt OrdigenkÀnning pÄ samt TextkorrigeringslÀge till Visa föreslag (nÄn finlandssvensk som översatt?). Förslag till ord om du stavat fel matas in med mellanslag.
Vill du istÀllet anvÀnda det du skrivit sÄ klickar du pÄ det sÄ Àr det med i ordboken till nÀsta gÄng
Postad 16 October 2010 - 22:20
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
ForumrÀv
-
-
715 inlÀgg
För att byte Àmne sÄ har jag idag bestÀllt 2 st tillbehör till min N8
Först och frÀmst den svarta mobilvÀskan till bÀltet för att slippa ha den i fickan dÄ den tar stor plats och jag inte vill att den ska repas av nÄt annat (Nokia CP-518).
Sen den trevliga MobilhÄllaren som gÄr att ha i bÄde liggande och stÄende lÀge för handsfree och navigation (Nokia CR-122).
Var hittade du CR-122? Hittar den inte pÄ Nokias shop...
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|