Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 23 March 2011 - 22:11
misstänkte det
Men varför krångla till det och skriva okokta makaroner?
Postad 23 March 2011 - 22:12
Varför bananer och druvsocker? Ersätt med något proteinrikt, ej pulver.skulle vilja ha lite feedback på min mat idag.
05.30 frukostdrink innehållande 3dl vatten 1dl whey 80, 1dl havregryn, 1banan. ca 380kcal
10.00 ca 1dl okokta makaroner, kokta grönsaker och en burk tonfisk i currysås ca 350kcal
12.00 1 banan ca 100kcal
14.15 2 tabletter druvsocker
15.00 gymmet
16.20 proteindrink på 2dl vatten 1dl pulver ca 140kcal
17.00 1/2 grillad kyckling , 1dl kokta cous cous, kokta grönsaker ???kcal
19.30 1 banan ca 100kcal
21.00 omelätt på 2 ägg och 1/2dl lättmjölk och två tunna skivor rökt skinka i ???kcal
åsikter,reaktioner,funderingar på detta?
Postad 23 March 2011 - 22:19
Varför bananer och druvsocker? Ersätt med något proteinrikt, ej pulver.
Om vi bortser från ägg, kött, fisk och kesella/kvarg. Vad finns det då?
Förresten. Om man skulle blanda sin proteinshake med mjölk istället för vatten. Om vi bortser från smak, vad är det för skillnad och är det värt den extra kostnaden?
Postad 23 March 2011 - 22:26
Varför bananer och druvsocker? Ersätt med något proteinrikt, ej pulver.
bananen äter jag på jobbet mellan rasten och slutet, frukt har väl aldrig varit fel?
druvsockret äter jag för att jag inbilar mig att jag får lite extra energi innan gymmet och för att det är gott
Bönor
känns inte så smidigt att äta bönor på jobbet istället för en frukt
Men varför krångla till det och skriva okokta makaroner?
för jag vet inte hur mycket det blir när dom är kokta, jag mäter bara dom okokta
Om vi bortser från ägg, kött, fisk och kesella/kvarg. Vad finns det då?
Förresten. Om man skulle blanda sin proteinshake med mjölk istället för vatten. Om vi bortser från smak, vad är det för skillnad och är det värt den extra kostnaden?
den enda skillnaden måste ju bara vara dom saker som finns i mjölk men inte i vatten
tycker nästan det är lika gott med vatten
Redigerat av andreassofus, 23 March 2011 - 22:23.
Postad 23 March 2011 - 23:07
mjölk innehåller lite protein, lite kolhydrater och fett beroende på mjölktyp, Jag personligen blandar alltid vassle eller dylikt med mjölk. Mest för smakens skull och konsistensen. Men även för näringens skull.Om vi bortser från ägg, kött, fisk och kesella/kvarg. Vad finns det då?
EAA blandar jag självfallet med vatten.
Postad 24 March 2011 - 06:25
Ost, keso, färskost.Om vi bortser från ägg, kött, fisk och kesella/kvarg. Vad finns det då?
Mjölken tillsätter mer protein, kolhydrater och fett, det slöar ner vasslet lite grann.
Frukt är som godis, mättar inget vidare och innehåller snålt med nyttigheter.bananen äter jag på jobbet mellan rasten och slutet, frukt har väl aldrig varit fel?
druvsockret äter jag för att jag inbilar mig att jag får lite extra energi innan gymmet och för att det är gott
Druvsockret är ute i blodet efter en minut och sen förbrukat inom 5min utan att ge nån kick, däremot så höjer det insulinet som kan ge den motsatta effekten.
Postad 24 March 2011 - 07:58
Ost, keso, färskost.
Mjölken tillsätter mer protein, kolhydrater och fett, det slöar ner vasslet lite grann.
Frukt är som godis, mättar inget vidare och innehåller snålt med nyttigheter.
Druvsockret är ute i blodet efter en minut och sen förbrukat inom 5min utan att ge nån kick, däremot så höjer det insulinet som kan ge den motsatta effekten.
Alltså du säger ju tvärt om angående frukten som man har lärt sig sen man var ett litet barn.
Jag har svårt att bara ändra åsikt om det bara för att du skriver det .så länge du inte ger mig klara bevis på det så tror jag fortfarande att det är bra att äta frukt
Däremot det med druvsockret tror jag på och ska sluta äta det (när paketet är slut)
Postad 24 March 2011 - 08:02
mjölk innehåller lite protein, lite kolhydrater och fett beroende på mjölktyp, Jag personligen blandar alltid vassle eller dylikt med mjölk. Mest för smakens skull och konsistensen. Men även för näringens skull.
EAA blandar jag självfallet med vatten.
Hah, jag kan inte dricka vassle blandat med mjölk. Det är så sött och krämigt att jag mår illa! Iaf de sorter jag testat (GV, GG och MM). Hemskt!
Postad 24 March 2011 - 08:26
Det här håller jag med om till 100 %, det ska kännas bra att träna. Jag går nästan bara på känsla, känns en övning "fel" så kör jag den inte. Det ger bäst resultat för mig iaf.
Och ja, jag är snabb!
DET låter som en sund inställning !
och exakt så försöker jag att köra, jag testar på nya övningar helatiden och tvärderar och frågar om hu man ska göra dom osv... men om en övning inte käns riktigt bar så hopapr jag över den och försöker mig på den vid ett senare tillfälle med hjälp av någon som kan instruera lite kanske
http://uk.youtube.co...h?v=cSJCDcAKShA
Såg ju inte så trevligt ut, men kan ju hända med dorsalflexerade (bakåtböjda) handleder också...
usch, såg riktigt obehakligt ut, kommer och tänka på en i grannkommunen (arvika) som för ett par år sen skulle köra bänkpress,, han var själv på gymmet och skulle försöka sig på ett nytt rekord. han tappade stången och kvävdes till döds
19 år gammal tror jag.
har flera bekanta som kände honom och ingen förstår hur han kunde vara så korkad
Ja det såg hemskt ut...
Och hemsk grej som du berättar om...
Kan bara tänka mig förtvivlan och smärtan hos personen i fråga, Ne... sådant vill man inte tänka på !
Bänk kör jag ALLTID med någon som kan passa/ hjälpa en om det skulel behövas.
dessutom så har jag ALDRIG låsen på, så om det skulle vara något så kan jag vinkla stången för att få av vikterna.
Jag tycker att låsen är 100% överflödiga i bänk, är man inte hopplöst ostabil och obalancerad så är det verkligen inga problem att hålla klav vikterna på stången...
Tipps alltså, använd inte låsen, så har du större möjlighet att göra något om det skulel gå åt **** !
men ha alltid en vän eller någon annan nära för säkerhets skull
Jag vet inte om det finns några vinningar i styrka med det greppet men det är mindre jobbigt när man inte behöver greppa och stabilisera med handlederna.
Jag ser det som att man lika gärna kan köra med ett ordentligt grepp, tränar man ju handled/fingrar effektivare också och blir därmed starkade där
det tycker jag känns bra, jag kör sällan med "halv grepp" faktiskt.
Alltså du säger ju tvärt om angående frukten som man har lärt sig sen man var ett litet barn.
Jag har svårt att bara ändra åsikt om det bara för att du skriver det .så länge du inte ger mig klara bevis på det så tror jag fortfarande att det är bra att äta frukt
Däremot det med druvsockret tror jag på och ska sluta äta det (när paketet är slut)
Ja, det är tvärt mot, men det är så pass illa att det är "sant" at tdet förhålelr sig så i dom flessta fallen och dessutom så (om man har problem med att hålal sig från sötsaker) så triggar ju frukt i gång sötbegäret = större chans att man råkar stoppa i sig något RIKIGT onyttit
Frukt innehåller ju en massa bra, men betydligt mycket minde bra än typ grönsaker, kött och bönor m.m.
Dar man ner ganska ordentligt (typ helt undvika potatis i alla dess former och bara äta ris/bröd med mycket står återhålslamhet) på kolhydraterna och i stället ökar intaget av protein och ser till att få i sig ordentligt med sallad till det och bönor. Då kan man göra som jag, Gå ner från 116kg till 102kg på 6 månader
och det bästa av allt är att det är Sjukt gott !
och det går snabbt att laga till, bara steka på kött och röra ihopp en smakrik och fräch sallad till det, du kan ha i lite fetaost om du vill (man ska inte vara för hårt mot sig själv!) och sedan är det bara att njuta av en suverän finmåltid som dessutom är jätte nyttig.
variera till olika sallader och olika kött till det och så kan du göra grytor (undvik potatis i första hand, andra rotsaker är "bättre" och det kan du använda!)
kött + rotsaker i ugn med sallad till är jätte nyttigt och jätte gott!
ja, det finns hur mycket som helst, och på fredag kvällen så får du äta vad du vill, böka i dig panerad fisk med remouladsås och potatis om du vill, riktigt onyttigt men sjukt gott och det är inte ett problem så länge du gåklker dig resten av veckan. på Lördag kvällen kan du ta några öl också, det är INTE hela världen...
Detta förstör inte dieten helt, utan det "bromsar den" bara och det tar naturligtvis lite längre tid att komma till "målet", men vafan man ska leva också och trots att jag levde på just det sättet så tappade jag ordentligt med vikt på ca 6 månader. kombinera denna "diet" med träning 2-3 gånger i veckan med mycket heltroppsövningar och avslute med att köra intervall på cyckel. 20minuter Intervallträning uppdelat i 40sekunders intervaller, det biter bra och du får igång förbränningen.
Bara ett tipps
Edit: Jag drack under hela denna period och fortfarande alltid ett glas appelsinjos till frukosten, det gör jag för att jag älskar appelsinjos och för att det innehåller mycket fina nyttigheter som är bra att få i sig. Men man kan ju se till att hålla det till typ ett glas på morgonen och inte mycket mer så är det bra
Postad 24 March 2011 - 08:30
Förstår det, samhället får det ofta inprentat från media och livsmedelsverket förespråkar ett halvt kilo om dagen samt att dom tycker vi ska äta margarin och mycket fleromättat fett men förhoppningsvis blir det ändring på det nu när professorer och läkare gett sig in i debatt mot SLV.Alltså du säger ju tvärt om angående frukten som man har lärt sig sen man var ett litet barn.
Bevisen finns i livsmedeldatabaser, energiprocent socker är det samma i läsk som frukt, banan dubbelt så mycket. Vitaminhalten är låg om man jämför med tex ägg.
Frukt är i stort sett socker och vitaminer medans ägg är vitaminer, protein, fett och inget socker.
Diagram över vitaminer på 100g från respektive produkt:
Postad 24 March 2011 - 08:37
Frukt innehåller relativt lite vitaminer och mineraler, kött, gryn och grönsaker är totalt överlägsna där.
Det kan du kolla upp själv genom att kolla innehållet på olika livsmedel.
Att det mättar dåligt stämmer på dom flesta, men allt är individuellt.
Frukt innehåller vare sig fett eller protein i någon vettig mängd utan endast kolhydrat, då mycket fruktsocker.
Fruktsocker eller fruktos är en kolhydrat som kan kopplas till både ohälsa och övervikt, en kolhydrat man skall undvika så gott det går.
Visst kan man äta frukt om man tycker om det, men då för smaken, inte för näringen.
Frukt under en diet avsedd för viktminskning kan bara försvaras om en liten mängd frukt kan hjälpa till att hålla ett sötsug i schack, men min erfarenhet är att det snarare triggar sötsug.
Postad 24 March 2011 - 08:45
Jag visste inte att potatis var så dålig mat, dock äter jag nästan aldrig det så det är inga problem.
Vad finns det för olika bönor? Gröna bönor vägrar jag äta, det är det värsta jag vet.
Åh panerad fisk och remouladesås är en av mina favoriträtter
Om man nu vill ha annat än grönsaker till maten , vilket är fet bästa kolhydraten, ris eller pasta?
Som du säger så kommer jag dricka lite öl på helgerna, kanske inte varje helg.
Dock är jag lättpåverkad så jag dricker inte så mycket
Kommer även unna mig lite onyttigare mat och sånt på helgen.
Postad 24 March 2011 - 08:46
Men man kan ju fundera på om det är så dåligt att dricka läsk pga sockret när så mycket annat "nyttigt" innehåller lika mycket?

Per 100 ml:
Energi(kcal) 42
Protein(g) 0
Fett(g) 0
Kolhydrater(g) 10,6

Energivärde 65 kcal
Protein 3,5 g
Kolhydrat 11 g
Fett 0,5 g
Postad 24 March 2011 - 08:48
Man måste hålal sig till råvaror för att vara (nästan!) säker på att dom inte tillsatt socker där med...
Men Colan e ändå sämst, den innehålelr ju "BARA" socker...
Postad 24 March 2011 - 08:52
Alla är vi olikaHah, jag kan inte dricka vassle blandat med mjölk. Det är så sött och krämigt att jag mår illa! Iaf de sorter jag testat (GV, GG och MM). Hemskt!
Aldrig testat att blanda kassein i vatten så vet inte hur det skulle bli.
Postad 24 March 2011 - 09:05
Ska man inte undvika konditionsträning och styrketräning samtidigt?
Postad 24 March 2011 - 09:10
För maximal muskeltillväxt: UNDVIK.Är det nödvändigt att köra lite intervallträning på cykel efter ett pass? Vad är det bra för?
För "maximal hälsa": KÖR.
Postad 24 March 2011 - 09:20
Bra skrivet och tack för alla matnyttiga tips, det uppskattas.
Jag visste inte att potatis var så dålig mat, dock äter jag nästan aldrig det så det är inga problem.
Vad finns det för olika bönor? Gröna bönor vägrar jag äta, det är det värsta jag vet.
Åh panerad fisk och remouladesås är en av mina favoriträtter
Om man nu vill ha annat än grönsaker till maten , vilket är fet bästa kolhydraten, ris eller pasta?
Som du säger så kommer jag dricka lite öl på helgerna, kanske inte varje helg.
Dock är jag lättpåverkad så jag dricker inte så mycket
Kommer även unna mig lite onyttigare mat och sånt på helgen.
Potatis är absolut inte dåligt, det är en mättande och god naturprodukt.
Men vill man undvika kolhydrat så mycket som möjligt så kan man utesluta det
Postad 24 March 2011 - 09:44
Förstår det, samhället får det ofta inprentat från media och livsmedelsverket förespråkar ett halvt kilo om dagen samt att dom tycker vi ska äta margarin och mycket fleromättat fett men förhoppningsvis blir det ändring på det nu när professorer och läkare gett sig in i debatt mot SLV.
Bevisen finns i livsmedeldatabaser, energiprocent socker är det samma i läsk som frukt, banan dubbelt så mycket. Vitaminhalten är låg om man jämför med tex ägg.
Frukt är i stort sett socker och vitaminer medans ägg är vitaminer, protein, fett och inget socker.
Diagram över vitaminer på 100g från respektive produkt:
WTF, lever?! Vilka värden, det trodde jag aldrig. Synd bara att det är vidervärdigt äckligt. Ägg äter jag mängder av, säkert 35-40 stycken i veckan.
Postad 24 March 2011 - 09:47
Man dör om man äter isbjörnslever pga vitaminförgiftningWTF, lever?! Vilka värden, det trodde jag aldrig. Synd bara att det är vidervärdigt äckligt. Ägg äter jag mängder av, säkert 35-40 stycken i veckan.
Postad 24 March 2011 - 10:11
Potatis är absolut inte dåligt, det är en mättande och god naturprodukt.
Men vill man undvika kolhydrat så mycket som möjligt så kan man utesluta det
ja det e helt sjukt... Frukt e verkligen värdelöst...
Men appelsinjos är jätte gott oavsett och det är nyttigare än cola, så jag kör appelsinjos till frukost..
och på jobbet så får vi masor med banan så det äter jag säkert 2st/ dag och om inehålelr ju bra med magnesium och kalium = bra. Men att ägg va så jäkla rikt på Dvitamin vista jag inte, borde satse mer på ägg slltså.
Ägg ska man alltså äta mer av ! KONSTATERAT, vist ju om det innan men nu när man ser denna grafen så
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 24 March 2011 - 10:15.
Postad 24 March 2011 - 10:36
Hehe samma här. Både ang. äggen och bristen på att kunna äta lever XD. Tyvärr är det ju verkligen vedervärdigt. Det är synd att man tycker det dock för det är dessutom jävligt billigt.WTF, lever?! Vilka värden, det trodde jag aldrig. Synd bara att det är vidervärdigt äckligt. Ägg äter jag mängder av, säkert 35-40 stycken i veckan.
Postad 24 March 2011 - 14:45
Vita bönor, bruna bönor, kidney bönor, finns hur många sorter som helstVad finns det för olika bönor? Gröna bönor vägrar jag äta, det är det värsta jag vet.
Själv äter jag chili con carne minst 2 ggr i veckan nu för tiden. Onyttigaste ingrediensen i den är nötfärsen, som endast är 12% fett dvs inget att haka upp sig på
Postad 24 March 2011 - 14:49
Är det nödvändigt att köra lite intervallträning på cykel efter ett pass? Vad är det bra för?
Som "Lactoferrin" redan sagt så är det jätte bra om du vill bränna fett och komma i form, men för att bygga är det inte helt lyckat..
Men jag tycker att det är viktigare att komma i form än att bygga massvis med muskler
Postad 24 March 2011 - 15:07
Vita bönor, bruna bönor, kidney bönor, finns hur många sorter som helst
![]()
Själv äter jag chili con carne minst 2 ggr i veckan nu för tiden. Onyttigaste ingrediensen i den är nötfärsen, som endast är 12% fett dvs inget att haka upp sig på
jag har vita bönor i tomatsås i chili con carne, är det verkligen nyttigt?
bruna bönor är gott till fläsk, men jag har fått för mig att det är jätteonyttigt.
kidneybönor smakar inte hallon direkt
middag idag
hokifile.
rotfrukter i ugn
grönsallad bestående av gurka,tomat,isbesrgsallad,paprika och sockerärter.
120kr gick det på.
MAX 2 middagar räcker det till. vem sa att det var billigt med nyttig mat?
Redigerat av andreassofus, 24 March 2011 - 15:08.
Postad 24 March 2011 - 15:08
sjukt god mat !
Som "Lactoferrin" redan sagt så är det jätte bra om du vill bränna fett och komma i form, men för att bygga är det inte helt lyckat..![]()
Men jag tycker att det är viktigare att komma i form än att bygga massvis med muskler
Sen ska man poängtera att man absolut kan träna intervaller, jogga eller liknande och samtidigt bygga muskler.
Det är om man vill öka maximalt som man ska vara försiktig med intervaller eller långdistansträning, men skillnaden i musklelmassa kommer inte bli enorm.
Postad 24 March 2011 - 15:09
sjukt god mat !
Som "Lactoferrin" redan sagt så är det jätte bra om du vill bränna fett och komma i form, men för att bygga är det inte helt lyckat..![]()
jag vill inte bygga massvis med muskler men jag vill se resultat i alla fall
Postad 24 March 2011 - 15:15
Tipselipset för bättre, billigare och näringsriktigare Chili (eller egentligen bönor = bra kolhydratskälla). Köp tvåkilos (tror jag) torra bönor i storpåse (bl.a Willys). Köp fler sorter. Blötlägg lämplig mängd (bland gärna) 24 timmar och laga sedan matlådor (eller storgryta). Du får kanonbra kolhydrater, slipper sirapen burkbönorna ligger i och bra billig mat. Passas bra i chili, till kyckling, grillat etc. Nästa tips är att använda matvete istället för ris eller pasta som kolhydratkälla. Bra GI, drygt och gott.Vita bönor, bruna bönor, kidney bönor, finns hur många sorter som helst
![]()
Laga på - mat är gott!
Postad 24 March 2011 - 15:20
Tvärtom, den är den nyttigaste oavsett fetthalt.Onyttigaste ingrediensen i den är nötfärsen, som endast är 12% fett dvs inget att haka upp sig på
Postad 24 March 2011 - 15:28
usch, såg riktigt obehakligt ut, kommer och tänka på en i grannkommunen (arvika) som för ett par år sen skulle köra bänkpress,, han var själv på gymmet och skulle försöka sig på ett nytt rekord. han tappade stången och kvävdes till döds
19 år gammal tror jag.
har flera bekanta som kände honom och ingen förstår hur han kunde vara så korkad
Jag tränar alltid på ett obemannat gym. Jag brukar maxa bänk rätt ofta. Kör ofta ett maxpass iaf någon gång i månaden.
Postad 24 March 2011 - 15:32
Jag tränar alltid på ett obemannat gym. Jag brukar maxa bänk rätt ofta. Kör ofta ett maxpass iaf någon gång i månaden.
Hur gör du när du missar?
Eftersom intresset för träning och kost verkar stort funderar jag på att starta en tråd där jag skriver ner mina pass och måltider.
Satsar ju rätt hårt just nu.
Hoppas någon skulle uppskatta det.
Postad 24 March 2011 - 15:33
Postad 24 March 2011 - 15:38
Finns ju en avsats längre ner på bänkpressen. Råkade fastna med handen under stången sist. Fick blåmärke över hela handen.
Ok.
Den tror jag inte att jag når om jag missar ett maxlyft.
När jag var svagare kunde jag rulla stången ner till magen, sen sätta mig upp.
Det går inte heller nu.
Tippa av vikterna skulle det väl bli, men det finns en risk för skada även då.
Postad 24 March 2011 - 15:38
Skulle vara kul att följaHur gör du när du missar?
Eftersom intresset för träning och kost verkar stort funderar jag på att starta en tråd där jag skriver ner mina pass och måltider.
Postad 24 March 2011 - 15:39
Postad 24 March 2011 - 15:54
Hur gör du när du missar?
jag skulle uppskatta det
Postad 24 March 2011 - 20:40
Man skulle också kunna säga att det är en definitionsfrågaTvärtom, den är den nyttigaste oavsett fetthalt.
Postad 25 March 2011 - 08:20
Köttet innehåller betydligt bättre aminosyreprofil och fettet i kött är helt ofarligt, till skillnad från kolhydraterna i bönor.Man skulle också kunna säga att det är en definitionsfråga
Men jag tror jag förstår din poäng.
http://www.youtube.c...h?v=c7YOoQvlf3s
Jag menar inte att bönor är dåligt men man ska inte peka ut kött som dåligt och bönor bättre för det är det inte.
Postad 25 March 2011 - 08:22
Idag blir det dock bröst och triceps. 4 pass i veckan isåfall, det är man ju nöjd med
Postad 25 March 2011 - 09:34
Sen ska man poängtera att man absolut kan träna intervaller, jogga eller liknande och samtidigt bygga muskler.
Det är om man vill öka maximalt som man ska vara försiktig med intervaller eller långdistansträning, men skillnaden i musklelmassa kommer inte bli enorm.
Ja självklart, det är ju inte "totalt kört" för att man kör intervall också
Men det går "segare" att just lägga på sig muskelmassa då kroppen liksom går in i ett "förbrännings mode".
Så det går naturligtvis att kombinera och deet va det jag gjorde under dom 6 månaderna och gick ner ordentligt med blev samtidigt starkare och mer "deff"
jag vill inte bygga massvis med muskler men jag vill se resultat i alla fall
Resultat "ser" man nästan enbart om man ser till att bli av med en del underhudsfett också, alltså ser till att köra, t.ex. intervall också. Tokbygger du bara så tar det längre tid (tycker jag det verkar som) att se något resultat.
kombination är trevligt att börja med tycker jag så att man får ner och får en mer "fit" kropp och bra grundstyrka, man blir glad över att man ser resultat snabbt och det sporrar en att sedan fortsätta att träna men man kan då lägga om till att frångå intervall och i stället bygga och sedan köra kondition. Därför tycker det är "dumt" att börja bygga på en gång för då kommer resultaten långsammare
Men var och en gör som han vill, jag valde i alla fall den vägen
Postad 25 March 2011 - 09:45
Tack för tipset, hat ju lite underhudsfett som vore skönt att bli av med.Ja självklart, det är ju inte "totalt kört" för att man kör intervall också
![]()
Men det går "segare" att just lägga på sig muskelmassa då kroppen liksom går in i ett "förbrännings mode".
Så det går naturligtvis att kombinera och deet va det jag gjorde under dom 6 månaderna och gick ner ordentligt med blev samtidigt starkare och mer "deff"![]()
Resultat "ser" man nästan enbart om man ser till att bli av med en del underhudsfett också, alltså ser till att köra, t.ex. intervall också. Tokbygger du bara så tar det längre tid (tycker jag det verkar som) att se något resultat.
kombination är trevligt att börja med tycker jag så att man får ner och får en mer "fit" kropp och bra grundstyrka, man blir glad över att man ser resultat snabbt och det sporrar en att sedan fortsätta att träna men man kan då lägga om till att frångå intervall och i stället bygga och sedan köra kondition. Därför tycker det är "dumt" att börja bygga på en gång för då kommer resultaten långsammare![]()
Men var och en gör som han vill, jag valde i alla fall den vägen
Räcker det med 20min intervall?
Måste det va intervall förresten? Kan man inte köra halvtungt hela tiden?
Postad 25 March 2011 - 10:00
Jag vet inte exakt vad du menar men vill ändå flika in att det inte finns ett "förbrännings mode", bara mer eller mindre.Men det går "segare" att just lägga på sig muskelmassa då kroppen liksom går in i ett "förbrännings mode".
Intervall har visat sig possitivt ihop med muskelbygge, gynnar anabolismen.Måste det va intervall förresten? Kan man inte köra halvtungt hela tiden?
Och det är nästintill omöjligt att bli av med fett och bygga muskler samtidigt.
Postad 25 March 2011 - 10:30
Jag vet inte exakt vad du menar men vill ändå flika in att det inte finns ett "förbrännings mode", bara mer eller mindre.
Ja, det va ju med "" så det va lite på skoj menat
jag syftade på att man får igång kroppen förbränner effektivare och där med så blir det svårare att bygga, det går långsammare.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
46 filmer
160 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?