Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 02 May 2011 - 17:36
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Japp, jag har försökt stega med fjärrkontrollen - den bara hoppar över kanalnumret. Jag har även provat att skriva in det, men då står det något i stil med Invalid channel. Jag har efter att ha kollat på din lista kommit fram till att det är dessa kanaler jag saknar:
49 - Discovery Showcase HD 69 - Yacht & Sail 72 - TV4 HD 73 - BBC Lifestyle 75 - Canal+ Sport HD 84 - Canal+ Film HD 104 - ESPN Classic
Det konstiga med detta är att jag vet att jag har tittat på Discovery Showcase HD under en av frivisningarna för ett tag sedan. Nu hittar jag den inte.
För övrigt så finns min apparat med i listan. Jag ska prova att kontakta ComHem.
Jag såg att det var en tidigare i tråden som skrev om att hans analoga kanaler störde ut de digitala - det kan inte vara samma problem?
Antar att du inte har tillgång till en separat digitalbox för att testa eftersom du har CA-modul? Om du har en box kan du flytta över kortet och prova. Jag misstänker dock att det kan vara en hel mux som inte fungerar eftersom du har sju kanaler du inte kan få in - kolla med Comhem. Vet inte vilket nät-id du har dvs var i landet du bor. Men jag vet å andra sidan inte på vilka frekvenser alla kanaler håller hus i hela landet så det måste Comhem kolla upp.
Postad 04 May 2011 - 14:14
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Japp, jag har försökt stega med fjärrkontrollen - den bara hoppar över kanalnumret. Jag har även provat att skriva in det, men då står det något i stil med Invalid channel. Jag har efter att ha kollat på din lista kommit fram till att det är dessa kanaler jag saknar:
49 - Discovery Showcase HD 69 - Yacht & Sail 72 - TV4 HD 73 - BBC Lifestyle 75 - Canal+ Sport HD 84 - Canal+ Film HD 104 - ESPN Classic
Det konstiga med detta är att jag vet att jag har tittat på Discovery Showcase HD under en av frivisningarna för ett tag sedan. Nu hittar jag den inte. EDIT: Jag kommer ihåg att blinkade en röd ruta under där det stod "Låg signalstyrka",(På Discovery HD) men jag brydde mig inte så mycket då för kanalen fungerade ju. Kan det ha något med problemet att göra?
För övrigt så finns min apparat med i listan. Jag ska prova att kontakta ComHem.
Jag såg att det var en tidigare i tråden som skrev om att hans analoga kanaler störde ut de digitala - det kan inte vara samma problem?
Ang att det analoga störde ut det digitala: Det händer bara om föreningen har nån lokal egen analog kanal de sänder ut, ibland utan att comhem vet om detta. Ligger den på samma transportström/mux-frekvens som comhem lagt digital-tv fungerar det inte alls så bra. Om du bara får in de normala analoga kanalerna som nämns på comhem.se så är det ej felet.
Postad 05 May 2011 - 18:30
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
http://tompe.com/wp/...va-nya-kanaler/"Bredare utbud för hela familjen i CANAL+ 18 kanaler. CANAL+ förstklassiga sport, filmer och tv-serier har länge glatt abonnenter i hela Norden. Den första juni utökas utbudet i två nya kanaler som ytterligare stärker CANAL+ utbud för alla i familjen. CANAL+ Family visar BBCs prisbelönta barnprogram CBeebies och barnvänliga långfilmer. CANAL+ Emotion är filmkanalen som väcker alla sorters känslor." Jag förmodar att Comhem hänger på.
Postad 05 May 2011 - 20:07
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
http://tompe.com/wp/...va-nya-kanaler/ "Bredare utbud för hela familjen i CANAL+ 18 kanaler. CANAL+ förstklassiga sport, filmer och tv-serier har länge glatt abonnenter i hela Norden. Den första juni utökas utbudet i två nya kanaler som ytterligare stärker CANAL+ utbud för alla i familjen. CANAL+ Family visar BBCs prisbelönta barnprogram CBeebies och barnvänliga långfilmer. CANAL+ Emotion är filmkanalen som väcker alla sorters känslor." Jag förmodar att Comhem hänger på.
Emotion ersätter Drama så egentligen bryter man väl bara ur lite ur kanalerna o gör en Family... inte mycke nytt under granen.Undrar när dom ska fatta att det är HD folk vill ha nu o inte en VÄLDANS massa sd trams för VARJE genre.
Postad 05 May 2011 - 20:10
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Drama blir Emotion? Que? Okej....Inte ett enklare namn direkt. Drama var väl bra?
Postad 08 May 2011 - 16:10
jefvul
-
jefvul
-
Användare
-
-
235 inlägg
Någon som har koll på varför jag ALDRIG kan se Viasat Fotboll HD utan att det "pixlar" sig och blir omöjligt att se på? Ljudet funkar bra men bilden rasar ihop helt...
Postad 08 May 2011 - 16:19
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Någon som har koll på varför jag ALDRIG kan se Viasat Fotboll HD utan att det "pixlar" sig och blir omöjligt att se på? Ljudet funkar bra men bilden rasar ihop helt...
Har du kollat signalens styrka & kvalitet? Jämför med dina övriga HD-kanaler. Har du T-koppling på antennen? Får du inte ok bild (utan T-koppling men med Comhems antennsladd) så ska du felanmäla till Comhem. Ibland kan man behöva byta uttaget.
Postad 08 May 2011 - 16:41
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
jefvul: Jag har samma problem, Bilden rasar ihop hur lätt som helst. Har även märkt att bilden på Animal Planet HD rasar ihop lite när man precis bytt till den kanalen. Hos mej har dom bytt antennutag och testat nya kablar, Utan att det hjälpt.
Postad 08 May 2011 - 16:52
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Jag har aldrig haft problem med någon HD kanal.. flyter på hur bra som helst, så jag har inget bra svar på frågan.
Postad 08 May 2011 - 18:10
jefvul
-
jefvul
-
Användare
-
-
235 inlägg
Har en T-koppling, men när jag tar bort den har jag ändå bara 55% signalstyrka. Har även skarvat kabeln vid två punkter. Låter inte 55% väldigt lite ändå? :S
Postad 08 May 2011 - 20:22
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Har en T-koppling, men när jag tar bort den har jag ändå bara 55% signalstyrka. Har även skarvat kabeln vid två punkter. Låter inte 55% väldigt lite ändå? :S
55% räcker bra. Jag har 59% på Viasat Fotboll HD och perfekt bild. Ett tips: Flytta t-kopplingen till efter boxen. Dvs, antennkabeln ska gå direkt från väggen till HD-boxen, sedan sätter du t-kopplingen på antenn out på HD-boxen och vidare till tv/projektor/what ever. På så sätt får man bästa möjliga signal i HD-boxen där det behövs.
Redigerat av distortion2, 08 May 2011 - 20:23.
Postad 08 May 2011 - 20:34
jefvul
-
jefvul
-
Användare
-
-
235 inlägg
Okay, tack för tipset. Men även när jag tog bort kopplingen helt och hade 55% (53% med kopplingen) så "pixlar" det sig... Canal Plus HD-kanaler funkar bra.
Postad 08 May 2011 - 21:21
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Börjar bli duktigt trött på de små undertexterna på Canal + Film HD kanalen. Förut så var de ju lite nu o då men nu har texten varit liten för varje film de senaste dagarna. Undrar om de kommer hitta en lösning på inspelningsproblemet någonsin för att istället köra den temporära lösningen för alltid.
Postad 08 May 2011 - 21:36
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Okay, tack för tipset. Men även när jag tog bort kopplingen helt och hade 55% (53% med kopplingen) så "pixlar" det sig... Canal Plus HD-kanaler funkar bra.
Jag hade problem med pixliga HD-kanaler innan jag bytte antennsladd från comhems dåliga till en Clicktronic. Det gjorde mycket större skillnad än att flytta på t-kopplingen (kom jag på nu).
Postad 09 May 2011 - 05:15
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
distortion2: Så du kör en Clicktronic, utan deras klump på? Klumpen är väll där för en anledning eller har ja totalt missuppfattat det?
Postad 09 May 2011 - 05:27
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Styrkan verkar ok. Har du 100% kvalitet på Viasat Fotboll HD? Istället för T-koppling kan du alltid använda en förstärkare/splitter likt denna: http://www.kjell.com.....c90f8557f77,0Jag har tipsat om den förut här i Forumet. Men om signalen har dålig kvalitet från början blir den snarare sämre av förstärkning.
Postad 09 May 2011 - 05:35
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
distortion2: Så du kör en Clicktronic, utan deras klump på? Klumpen är väll där för en anledning eller har ja totalt missuppfattat det?
Det är en galvanisk avskiljare/överspänningsskydd som ska förhindra att antennkabeln blir strömförande och överhettad pg av skillnader i jordpotential mellan antenn och elsystem. Kan också ta bort sk jordbrum och andra störningar. Fast många hävdar att Comhems kabel är "dålig" - hur som helst brukar Comhem vilja att man använder den när man felsöker.
Postad 09 May 2011 - 07:07
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Hos mej verkar det bara vara Comhems kabel som fungerar. Jag har testat ett gäng olika, bl.a. Clicktronic men jag har fått bildstörningar med alla kablar utom Comhems.
Postad 09 May 2011 - 17:05
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
överspänningsskyddet lär ju inte behövas då man kunnat köra utan sånt tidigare.
Postad 09 May 2011 - 21:15
jefvul
-
jefvul
-
Användare
-
-
235 inlägg
Styrkan verkar ok. Har du 100% kvalitet på Viasat Fotboll HD? Istället för T-koppling kan du alltid använda en förstärkare/splitter likt denna: http://www.kjell.com.....c90f8557f77,0 Jag har tipsat om den förut här i Forumet. Men om signalen har dålig kvalitet från början blir den snarare sämre av förstärkning.
Japp, 100% kvalitet har jag. Får kika upp den där förstärkargrejen då... Segt att behöva pynta ut för en sån sak bara
Postad 10 May 2011 - 07:45
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej!
Vi vill informera om att textningen på Canal+ Film HD nu har justerats till normal storlek, men att den trots detta kan bli mindre på vissa filmer vilket beror på signalering ifrån Canal+.
Med Vänlig Hälsning
patrick Norberg
Kundservice
Postad 10 May 2011 - 18:46
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
När ni ändå berör storlek på texten: Kan ni justera textningen på Discovery World, Discovery Science, Viasat History, TV4 Science Fiction mfl (tog bara några exempel) så den blir mindre? Textningen på de kanalerna är väldigt störande med sitt stora typsnitt och den täcker ca 1/5-del av bildytan!
Postad 10 May 2011 - 19:00
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
När ni ändå berör storlek på texten: Kan ni justera textningen på Discovery World, Discovery Science, Viasat History, TV4 Science Fiction mfl (tog bara några exempel) så den blir mindre? Textningen på de kanalerna är väldigt störande med sitt stora typsnitt och den täcker ca 1/5-del av bildytan!
stämmer!
Postad 10 May 2011 - 19:09
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Det är väl text-tv textning (Teletext) på dessa kanaler? Då kan man själv bara välja om den ska vara på eller av. Jag brukar slå av textningen så ofta som möjligt för att den som sagt är störande stor. Fast med vilja borde man nog kunna ändra storleken vid källan så den blir mer proportionerlig mot bildrutan.
Postad 10 May 2011 - 19:12
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Snabb fråga som kom upp i en annan tråd, varför är inte TV3 HD listad bland valbara kanaler i Medium 8 Favoriter?
Postad 10 May 2011 - 19:18
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
När vi ändå är inne på korta frågor. Varför finns det ingen inspelningsbar box med on-demand? När ni nu tvingat mig att betala för en tjänst jag inte använder, och ni tvingar mig att skaffa en digitalbox på grund av att min TV inte klarar CI+, så har ni inte ens utrustningen att tillgodose mina behov.
Postad 11 May 2011 - 08:24
Unregisteredb889cb5a
-
Unregisteredb889cb5a
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Har ni Möjlighet att se över ljudkvalitén på era "radiokanaler"?
Som det är nu, bra musik men riktigt uselt ljus.
Postad 11 May 2011 - 08:36
phuq
-
phuq
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Snabb fråga som kom upp i en annan tråd, varför är inte TV3 HD listad bland valbara kanaler i Medium 8 Favoriter?
Nu gissar jag bara, men borde inte det bero på att TV3HD frivisas just nu??
Postad 11 May 2011 - 09:14
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
TV3 HD frivisas en månad för alla som har Comhem digital-tv abonnemang och HD-box. Dvs det räcker inte med att ha analoga TV3 i fastighetsutbudet t ex. Enligt: http://www.comhemblo...d-i-vart-utbud/pågår diskussioner med Viasat om hur TV3 HD ska erbjudas Comhems kunder. Det är alltså inte omöjligt att den blir valbar i M8 efter frivisningen men tills vidare säger man att det kommer att krävas XL-paket och/eller HD-paket för att få TV3 HD utan extra kostnad.
Postad 11 May 2011 - 13:49
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej, Ny mjukvara har släppts till Motorola VIP 1920C. Läs om förändringarna i Com Hem-bloggen: http://www.comhemblo...Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 11 May 2011 - 14:08
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
http://tompe.com/wp/...-och-tillvaxt/:"Under kvartalet lanserades också Com Hems kundpanel kallad ”Com-panelen”. Com Hem har rekryterat 5 000 kunder till panelen som återkommande kommer få tycka till och dela med sig av tankar, åsikter och beteenden kring sådant som rör Com Hem och företagets tjänster." Intressant. Undrar varför jag inte hört något om "Com-panelen". Vi som är aktiva här borde väl ha en självklar plats bland de kunder som bjuds in att tyckta till om Comhem. Förstår inte varför det ska behövas 5 000 kunder i panelen. Det räcker väl med väsentligen färre för att få fram det som är mindre bra och kan förbättras. Det som redan är bra behöver man väl inte älta. Ni kan ju börja med att starta upp Viasat Motor HD och Kanal 5 HD så vi slipper tjata om det.
Postad 11 May 2011 - 14:11
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
http://tompe.com/wp/...-och-tillvaxt/: "Under kvartalet lanserades också Com Hems kundpanel kallad ”Com-panelen”. Com Hem har rekryterat 5 000 kunder till panelen som återkommande kommer få tycka till och dela med sig av tankar, åsikter och beteenden kring sådant som rör Com Hem och företagets tjänster."
Intressant. Undrar varför jag inte hört något om "Com-panelen". Vi som är aktiva här borde väl ha en självklar plats bland de kunder som bjuds in att tyckta till om Comhem. Förstår inte varför det ska behövas 5 000 kunder i panelen. Det räcker väl med väsentligen färre för att få fram det som är mindre bra och kan förbättras. Det som redan är bra behöver man väl inte älta. Ni kan ju börja med att starta upp Viasat Motor HD och Kanal 5 HD så vi slipper tjata om det. 
Vi är säkert för "jobbiga"
Postad 11 May 2011 - 16:54
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Rätt så provocerande av Comhem att ena månaden införa Plus 4 Favoriter som Tillvalspaketet och nästa månad börja med att nya kanaler inte säljs styckevis...
Problemet ligger nog i att 99% av oss som idag betalar för TV3 kommer att säga upp den kanalen i samma stund som vi får TV3 HD och att Comhem därmed inte direkt får några extra intäkter för den nya kanalen.
Om det blir likadant med Kanal 5 HD när den kommer så blir det nog aktuellt att byta från Medium 8 Favoriter (159kr/mån) till Small + HD paketet för 178kr/mån.
Postad 11 May 2011 - 17:17
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Fråga till comhem:
Jag bor i dagsläget i ett comhemhus och tecknade ett abbonemang på 12 månader på telefoni, stort tv-paket & 100 mb bredband. Nu ska jag flytta till en lägenhet där bredbandet från just comhem, ingår i min hyra, kan jag bryta bredbandsdelen i mitt abbonemang eller måste jag så att säga betala dubbelt i 6 månader?
Postad 11 May 2011 - 17:17
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Rätt så provocerande av Comhem att ena månaden införa Plus 4 Favoriter som Tillvalspaketet och nästa månad börja med att nya kanaler inte säljs styckevis...
Problemet ligger nog i att 99% av oss som idag betalar för TV3 kommer att säga upp den kanalen i samma stund som vi får TV3 HD och att Comhem därmed inte direkt får några extra intäkter för den nya kanalen.
Om det blir likadant med Kanal 5 HD när den kommer så blir det nog aktuellt att byta från Medium 8 Favoriter (159kr/mån) till Small + HD paketet för 178kr/mån.
Om Kanal 5 HD läggs in i HD-paketet så det får 15 HD-kanaler blir det mycket prisvärt tillsammans med ett grundabonnemang med få HD-kanaler. Kombinerar man HD-paketet med Small är det ju bara SVT1 HD och SVT2 HD som blir dubblerade. Eftersom varken TV3 eller Kanal 5 ingår i Small blir det dessutom extra intressant om bägge dessa ingår i HD-paketet. Ingen kommer att sakna SD-varianten. TV4 kommer dock att finnas som SD i Small och HD i HD-paketet lksom naturligtvis SVT1 och SVT2.
Postad 11 May 2011 - 18:40
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
TV3 HD frivisas en månad för alla som har Comhem digital-tv abonnemang och HD-box. Dvs det räcker inte med att ha analoga TV3 i fastighetsutbudet t ex. Enligt: http://www.comhemblo...d-i-vart-utbud/ pågår diskussioner med Viasat om hur TV3 HD ska erbjudas Comhems kunder. Det är alltså inte omöjligt att den blir valbar i M8 efter frivisningen men tills vidare säger man att det kommer att krävas XL-paket och/eller HD-paket för att få TV3 HD utan extra kostnad.
Hej, Precis som andylin skrev så ingår TV3 HD i Digital-tv XL och HD-paketet. Kanalen är inte valbar i 4 Favoriter, Medium 8 Favoriter eller gamla Medium 8 Favoriter HD och kan inte köpas som tillval. Com Hem för just nu en diskussion med Viasat för att komma överens om i vilken form vi får erbjuda kanalen. Tills att ett beslut är taget kommer kanalen enbart att finnas i Digital-tv XL och HD-paketet. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 12 May 2011 - 15:21
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Fråga till comhem:
Jag bor i dagsläget i ett comhemhus och tecknade ett abbonemang på 12 månader på telefoni, stort tv-paket & 100 mb bredband. Nu ska jag flytta till en lägenhet där bredbandet från just comhem, ingår i min hyra, kan jag bryta bredbandsdelen i mitt abbonemang eller måste jag så att säga betala dubbelt i 6 månader
Bumpar denna.
Postad 17 May 2011 - 13:46
Roffe83
-
Roffe83
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
...
Är man ute efter kvalité och inte kvantitet kan man även flika in att det känns rätt konstigt att Comhem ej erbjuder fler än 9 HDkanaler i deras största paket XL. Känns mer värt att köra på det som du nämnde med Small+HD paketet, då får man 14HD kanaler till ett avsevärt lägre pris samt slipper kortavgiften på knappa 600kr/år!! Och skulle man sakna nån av de andra kanalerna som man får vi XL-paketet så kan man ju välja till dem extra, alt titta på analogt om kanalen ingår där. Lutar åt detta om inte ändring sker under mina 3 "valbara" månader (sitter just nu på XL).
Postad 17 May 2011 - 14:14
MMmackan
-
MMmackan
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har ett conax modulkort i min samsung LED, alla kanaler fungerar bra förutom viasat hockey som hackar rätt frekvent pratade med comhem som sa att det berodde på frekvensen, någon som känner vid detta fel? om det är något annat man kan testa?
Postad 17 May 2011 - 14:21
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Är man ute efter kvalité och inte kvantitet kan man även flika in att det känns rätt konstigt att Comhem ej erbjuder fler än 9 HDkanaler i deras största paket XL.
Misstänker att Comhem räknar med att den som har XL-abonnemang också har HD-paket. Då spelar det ju ingen roll vilket paket som har en viss HD-kanal. Med nuvarande prissättning på abonnemang och programkort verkar det verkligen som om Comhem vill att så många som möjligt ska ha Small och HD-paket.Ddet är troligen för att övertyga de kunder som ännu inte tagit klivet över till digital-tv abonnemang eftersom de har ett utökat analogt utbud med ca 15 kanaler och kan tycka att det är tillräckligt. Tills de får se HD-tv som gör den verkliga skillnaden mellan analogt och digitalt!
Postad 17 May 2011 - 14:37
Roffe83
-
Roffe83
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Misstänker att Comhem räknar med att den som har XL-abonnemang också har HD-paket. Då spelar det ju ingen roll vilket paket som har en viss HD-kanal. Med nuvarande prissättning på abonnemang och programkort verkar det verkligen som om Comhem vill att så många som möjligt ska ha Small och HD-paket.Ddet är troligen för att övertyga de kunder som ännu inte tagit klivet över till digital-tv abonnemang eftersom de har ett utökat analogt utbud med ca 15 kanaler och kan tycka att det är tillräckligt. Tills de får se HD-tv som gör den verkliga skillnaden mellan analogt och digitalt!
Känns inte troligt att man vill betala 129kr/mån för ytterligare 5HD kanaler. Att jämföras med Boxers HD-paket som kostar 19kr/mån (ej lika många HDkanaler dock)! Visst är skillnaden analogt-digitalt samt SD-HD ganska stora. Small+HDpaketet skulle dock i stort sett täcka mina behov, och skulle jag som sagt sakna nån kanal alt. vilja se ett program så går det att fixa betydligt billigare än alt XL (+HD-paket).
Postad 17 May 2011 - 15:00
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Är man ute efter kvalité och inte kvantitet kan man även flika in att det känns rätt konstigt att Comhem ej erbjuder fler än 9 HDkanaler i deras största paket XL. Känns mer värt att köra på det som du nämnde med Small+HD paketet, då får man 14HD kanaler till ett avsevärt lägre pris samt slipper kortavgiften på knappa 600kr/år!!
Och skulle man sakna nån av de andra kanalerna som man får vi XL-paketet så kan man ju välja till dem extra, alt titta på analogt om kanalen ingår där. Lutar åt detta om inte ändring sker under mina 3 "valbara" månader (sitter just nu på XL).
Det är kortavgiften du betalar med small.
Postad 17 May 2011 - 15:01
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Comhem har 1 770 000 anslutna hushåll men av dessa är endast 623 200 digital-tv-kunder dvs 35%. Det finns alltså en stor potential när det gäller att utöka andelen digital-tv-abonnemang. http://www.comhem.se...tPage=printPageSmall-abonnemang i kombination med HD-paketet för 49 kr + 129 kr per månad är säkerligen ett attraktivt erbjudande. Då ingår också On Demand-tjänster (med rätt box). Och så länge det finns många analoga kanaler i många fastigheter kan man alltid täcka upp en saknad digital-kanal. Fast på sikt får man nog räkna med att det analoga utbudet kommer att begränsas i likhet med vad som skett i Comhem Stockholm. Förhoppningsvis läggs även Kanal 5 HD in i HD-paketet där redan TV3 HD finns vilket blir extra intressant då dessa två kanaler inte ingår som SD-digitala i Small. (Vissa fastigheter har fortfarande TV3 och Kanal 5 analogt).
Redigerat av Unregistered558ade6e, 17 May 2011 - 15:02.
Postad 17 May 2011 - 15:17
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Är man ute efter kvalité och inte kvantitet kan man även flika in att det känns rätt konstigt att Comhem ej erbjuder fler än 9 HDkanaler i deras största paket XL. Känns mer värt att köra på det som du nämnde med Small+HD paketet, då får man 14HD kanaler till ett avsevärt lägre pris samt slipper kortavgiften på knappa 600kr/år!!
Och skulle man sakna nån av de andra kanalerna som man får vi XL-paketet så kan man ju välja till dem extra, alt titta på analogt om kanalen ingår där. Lutar åt detta om inte ändring sker under mina 3 "valbara" månader (sitter just nu på XL).
Minimumkostnaden för att få ett knippe HD-kanaler som tillval måste vara att ha grundabb. Small(49kr/mån)+HD-paketet(129kr/mån=178kr/mån. Det mesta i Small fås ju gratis förutom SVT1HD+SVT2HD ändå genom Comhem. SVT1HD+SVT2HD fås ju gratis i marknätet.Så Comhems HD-paket är ju endast 12st genuina HD-kanaler.Axess tvsom endast finns i comhem ingår i gratisutbudet. Om man har markmottagnig och Comhem i uttaget och en tv med dvb-t2 +dvb-c kan man kombinera signaltyperna i samma antennsladd,T-anslutning å bordsantenn. Så smallpaketet är tämligen värdelöst för att få tillgång till HD-kanalerna. Obegripligt att tv4-film inte är i HD.
Postad 17 May 2011 - 15:51
Roffe83
-
Roffe83
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Minimumkostnaden för att få ett knippe HD-kanaler som tillval måste vara att ha grundabb. Small(49kr/mån)+HD-paketet(129kr/mån=178kr/mån.
Det mesta i Small fås ju gratis förutom SVT1HD+SVT2HD ändå genom Comhem.
SVT1HD+SVT2HD fås ju gratis i marknätet.Så Comhems HD-paket är ju endast 12st genuina HD-kanaler.Axess tvsom endast finns i comhem ingår i gratisutbudet. Om man har markmottagnig och Comhem i uttaget och en tv med dvb-t2 +dvb-c kan man kombinera signaltyperna i samma antennsladd,T-anslutning å bordsantenn.
Så smallpaketet är tämligen värdelöst för att få tillgång till HD-kanalerna.
Obegripligt att tv4-film inte är i HD.
Visst är small-paketet inte mkt att hänga i granen, dock är det det billigaste alternativet för att få tillgång till HD-paketet.
Redigerat av Roffe83, 17 May 2011 - 15:52.
Postad 17 May 2011 - 15:53
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Obegripligt att tv4-film inte är i HD.
Det är väl för att skydda Canal+ Film HD från konkurrens skulle jag tro...
Postad 17 May 2011 - 16:00
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Visst är small-paketet inte mkt att hänga i granen, dock är det det billigaste alternativet för att få tillgång till HD-paketet.
Det är bara SVT1 HD och SVT2 HD som man får tillgång till med programkortet i Small. Övriga åtta kanaler är okrypterade och kan tas in med digitalbox utan programkort. Det gäller alla Comhems kunder med kabel-tv. Så det verkliga värdet av Small-abonnemanget (dvs programkortet) är att det öppnar upp för abonnemang på HD-paketet. Och en annars dyr box till reducerat pris vid bindning av abonnemanget.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 17 May 2011 - 16:02.
Postad 17 May 2011 - 20:16
metal
-
metal
-
Forumräv
-
-
639 inlägg
Hej!
Jag ville bara fråga när ni hade tänkt att komma med en åtgärd som löser problemet med att Motorola VIP 1920C hela tiden tappar kanalordningen som man ställt in?
Känns inte riktigt 2011 att en digitalbox inte klarar av att hålla kanalordningen i minnet mer än 1 sekund, eller om man har tur 2 dagar...
Jag uppdaterade boxen till den senaste mjukvaruversionen 1.19.3 men det har inte avhjälpt felet.
Det skulle vara kul om Com Hem kunde gå ut med hur långt i arbetet man har kommit med det här, eller om man har kommit nånstans överhuvudtaget. Tala om för oss hur tidsplanen ser ut för att lösa detta. Har ni kommit så långt att ni testkör en version som ska lösa detta eller är det så att ni (leverantören) inte ens påbörjat detta arbete? Att bara hålla på, gång på gång och säga att "vi jobbar på det" skapar bara frustration och irritation hos era kunder. Precisera er gärna vad det är rent konkret ni "jobbar" på.
Tacksam för svar
Mvh
Peter
Postad 19 May 2011 - 13:48
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej!
Jag ville bara fråga när ni hade tänkt att komma med en åtgärd som löser problemet med att Motorola VIP 1920C hela tiden tappar kanalordningen som man ställt in?
Känns inte riktigt 2011 att en digitalbox inte klarar av att hålla kanalordningen i minnet mer än 1 sekund, eller om man har tur 2 dagar...
Jag uppdaterade boxen till den senaste mjukvaruversionen 1.19.3 men det har inte avhjälpt felet.
Det skulle vara kul om Com Hem kunde gå ut med hur långt i arbetet man har kommit med det här, eller om man har kommit nånstans överhuvudtaget. Tala om för oss hur tidsplanen ser ut för att lösa detta. Har ni kommit så långt att ni testkör en version som ska lösa detta eller är det så att ni (leverantören) inte ens påbörjat detta arbete? Att bara hålla på, gång på gång och säga att "vi jobbar på det" skapar bara frustration och irritation hos era kunder. Precisera er gärna vad det är rent konkret ni "jobbar" på.
Tacksam för svar
Mvh Peter
Hej! Vi tittar på olika alternativ till lösningar på det här problemet, men i dagsläget kan vi inte ge någon närmare information än så. Vi har ingen tidsplan för när det beräknas vara klart. Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Kundservice
Postad 20 May 2011 - 08:13
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
När vi ändå är inne på korta frågor. Varför finns det ingen inspelningsbar box med on-demand? När ni nu tvingat mig att betala för en tjänst jag inte använder, och ni tvingar mig att skaffa en digitalbox på grund av att min TV inte klarar CI+, så har ni inte ens utrustningen att tillgodose mina behov.
Bump! Finns det ens på kartan med nya boxar just nu, då det inte var längesen ni släppte Samsung HD-PVR-boxen?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|