Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*

1643 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 maj 2011 - 09:15

Sofus
  • Sofus
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Har samma problem men har inga problem när jag söker direkt i Google. Har lagt upp min startsida som en genväg o det funkar men inte webbläsaren som finns med.

Postad 26 maj 2011 - 09:37

Processen
  • Processen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hejsan

...

Sedan så tycker jag skalet inte är helt ok, det knastrar lite om det när man håller på med luren. Är alla så?

Mvh Obolo

Jag har inte hört något knaster än.

Postad 26 maj 2011 - 09:50

Processen
  • Processen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej

Jag är helt ny på Andriod här. Har en del problem.

När jag ansluter telefonen via USB-kabeln och kör masslagring så kan inte kopiera filer till telefonen. Har på ca 20 försök lyckats överföra 4 filer av 12. Provat två olika datorer. Ska det gå att lägga över mp3:or och vad kan det i så fall bero på att det inte fungerar?

Edit: Och nu fungerar det. Det verkar som man aktivt måste tillkoppla minneskortet från telefonen trots att den kommer upp som enhet på datorn.

Surfa på webben fungerar men filhämtningar misslyckas alltid. Jag har stängt av roaming och kör via WiFi. Market, facebook och webben fungerar annars. Får även ett felmeddelande när jag försöker uppdatera telefonen via WiFi.

Och sedan tiotusenkronorsfrågan, räcker det med att stänga av roaming för att datatrafiken (market, webben, appar osv) enbart körs över WiFi eller kör den via 3G på någon vänster?

Redigerat av Processen, 26 maj 2011 - 20:44.

Postad 26 maj 2011 - 11:03

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Ring SE support - Så löser dom det på¨ett kick. (tror jag:-)
013-244500

Hej!

Pratat med dem och de hade fått in flera samtal om detta. Tydligen nåt telenorspecifikt så det bara var kunder från just telenor som ringt in ang detta.

Enligt telenor så skulle jag prova att göra en återställning av telefonen.

Fick mailsvar av SE också (mailade dem igår) och han som svarade tyckte att jag skulle testa att ta bort proxyn. Såhär skrev han:

"Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

Vi beklagar problemet ni upplever med Xperia Arc.

Vi rekommenderar att ni i första hand tar bort proxy och port inställningarna från ert internet konto i telefonen.

Det hittar ni under inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila nätverk > Åtkomstpunktsnamn > Klicka på det konton som är markerat.

Klicka på proxy och ta bort den angivna adressen och gör likadant med port.

Klicka sedan på menyknappen (den högra silverknappen under skärmen) > Spara.

Gå sedan till inställningar > Program > Hantera program > Fliken alla > Webbläsare > Rensa data.

Testa sedan att gå ut på internet via webbläsaren. "

Får se vilket av det som löser biffen.

/H

Postad 26 maj 2011 - 11:07

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Kan du hjälpa mig? Vad kan jag kontrollera?

/Hans

Svår fråga men där finns ju en flik för att återställa webbläsaren... Kanske du kommit åt något när du konfigurerade telefonen första gången??
Eller går du in under program och rensa cache m.m.
Har du någon annan webbläsare installerad?? Om så är fallet så tryck även "Rensa standardinställningar"...

Hej!

Pratat med dem och de hade fått in flera samtal om detta. Tydligen nåt telenorspecifikt så det bara var kunder från just telenor som ringt in ang detta.

Fick mailsvar av SE också (mailade dem igår) och han som svarade tyckte att jag skulle testa att ta bort proxyn. Såhär skrev han:

Vi rekommenderar att ni i första hand tar bort proxy och port inställningarna från ert internet konto i telefonen.

Det hittar ni under inställningar > Trådlöst och nätverk > Mobila nätverk > Åtkomstpunktsnamn > Klicka på det konton som är markerat.

Gå sedan till inställningar > Program > Hantera program > Fliken alla > Webbläsare > Rensa data.

/H

Hehe... Såg ditt inlägg nu... Lite som jag skrev då, rensa cache.

Postad 26 maj 2011 - 13:50

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Hej!

/H

Att ta bort proxyn som Sony Ericssons Experia support rekommenderade var LÖSNINGEN
efter detta så fungerar det att surfa!

/H

Har samma problem men har inga problem när jag söker direkt i Google. Har lagt upp min startsida som en genväg o det funkar men inte webbläsaren som finns med.

Hej!

Prova följande, det hjälpte mig:

""Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

/Hans

Postad 27 maj 2011 - 07:20

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Nu har tydligen uppdateringen börjat rulla ut. Då är det bara att vänta o se. Någon som lyckats att uppdatera ännu??

Postad 27 maj 2011 - 08:24

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Nu har tydligen uppdateringen börjat rulla ut. Då är det bara att vänta o se. Någon som lyckats att uppdatera ännu??

Kan man uppdatera direkt i telefonen? eller måste man ladda hem uppdateringsprogrammet på sin dator och använda USB-kabeln?

/H

Postad 27 maj 2011 - 08:49

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Kan man uppdatera direkt i telefonen? eller måste man ladda hem uppdateringsprogrammet på sin dator och använda USB-kabeln?

SEUS eller PC Companion är vad som gäller.

Postad 27 maj 2011 - 09:01

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

SEUS eller PC Companion är vad som gäller.

Det ska även gå att uppdatera "over the air!" vad jag har läst.

Postad 27 maj 2011 - 13:11

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Shit pommes frites! Min telefon är en överlevare. Nyss hade jag bråttom genom korridorerna på jobbet, och råkade hålla läderfodralet så att telefonen for i backen, med en jäkla smäll rakt ner i stengolv från minst en meters höjd, och som grädde på moset landade den precis framför den fot jag satte fram i steget, så att jag sparkade till telefonen så att den stack iväg som en hockeypuck tiotalet meter innan den stannade mot en dörr. Inget skal på, inget skärmskydd. Men inte en skråma, inte en repa. Ett mirakel!

Postad 27 maj 2011 - 13:15

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Shit pommes frites! Min telefon är en överlevare. Nyss hade jag bråttom genom korridorerna på jobbet, och råkade hålla läderfodralet så att telefonen for i backen, med en jäkla smäll rakt ner i stengolv från minst en meters höjd, och som grädde på moset landade den precis framför den fot jag satte fram i steget, så att jag sparkade till telefonen så att den stack iväg som en hockeypuck tiotalet meter innan den stannade mot en dörr. Inget skal på, inget skärmskydd. Men inte en skråma, inte en repa. Ett mirakel!

Råkade ut för liknande grej i omklädningsrummet på jobbet..
Har lärt mig att greppa fodralet så den inte kan smita iväg nu ;)

Postad 28 maj 2011 - 08:50

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Någon som sett den updateringen i sverige ?

Postad 28 maj 2011 - 10:09

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Någon som sett den updateringen i sverige ?

Jag uppdaterade min igår. Den flyter på bättre helt klart.

Postad 28 maj 2011 - 10:10

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Vilken operatör och är den brandad?

Jag har en obrandad med ett Tele2 abonnemang, men någon uppdatering hittas inte av SEUS eller PC Companion.

Postad 28 maj 2011 - 10:40

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Vilken operatör och är den brandad?

Jag har en obrandad med ett Tele2 abonnemang, men någon uppdatering hittas inte av SEUS eller PC Companion.

Jag har Halebop och den är obrandad.
Uppdaterade via PC Companion.

Postad 28 maj 2011 - 12:19

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Min är Telenorbrandad så det blir nog till o vänta ett par dagar till!! :-(

Postad 28 maj 2011 - 12:53

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0
var kan man se vilken androidversion man har?

Postad 28 maj 2011 - 12:56

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

var kan man se vilken androidversion man har?

Inställningar/om telefonen/ androidversion

Postad 28 maj 2011 - 13:04

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

• 518 inlägg
  • 0

Inställningar/om telefonen/ androidversion

tack ska du ha....

Har bara 2.3.2, om man kan uppdatera till 2.3.3 gör den det automatiskt i PC comp då lr ska man göra något?

Postad 28 maj 2011 - 13:52

Sofus
  • Sofus
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Att ta bort proxyn som Sony Ericssons Experia support rekommenderade var LÖSNINGEN
efter detta så fungerar det att surfa!

/H

Hej!

Prova följande, det hjälpte mig:

""Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

/Hans

Tack, det hjälpte, nu fungerar det! :-)

Postad 28 maj 2011 - 16:31

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

...om man kan uppdatera till 2.3.3 gör den det automatiskt i PC comp då lr ska man göra något?

Finns en ny programvara för din telefon så hittar PC Companion den med automatik.

Testade själv alldeles nyss med ett Telia SIM (har Tele2 som standard operatör), men fick bara besked att telefonen redan har senaste programvara. Bara att hålla ut till i början på nästa vecka. :)

Postad 29 maj 2011 - 12:23

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Hade du gjort någon backup eller behövdes inte det??

Postad 29 maj 2011 - 13:03

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Hade du gjort någon backup eller behövdes inte det??

Jag gjorde ingen backup, men det mesta synkas ju mot nätet i varje fall.

Postad 29 maj 2011 - 15:09

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
För er som undrar vad den nya uppdateringen innehåller finns info i länken nedan.

http://blogs.sonyeri...-inside-xperia/

Besides that this update also updates the Android platform to Gingerbread 2.3.3 and brings fixes and improvements based on the feedback we’ve received from you consumers out there. Your feedback on issues or problems is very important for us and I always forward everything I get from you here to our developers.

This update brings lots of fixes and optimizations within many different areas but here are some important ones where I know our developers have included many improvements and fixes:
•Battery performance
•General software stability
•Wi-Fi stability
•HD Video recording performance (Xperia™ arc)
•Touch responsiveness
•Facebook inside Xperia

This update will be possible to perform over the air directly from your phone or through PC-Companion.

Postad 30 maj 2011 - 07:29

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

/H

Postad 30 maj 2011 - 07:50

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Uppdatering via USB till datorn och SEUS eller PC Companion.

Postad 30 maj 2011 - 08:04

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Det finns ingen ny uppdatering när jag ansluter till PC Companion. Jag har redan den senaste står det. När jag kollar vad det står i telefonen har jag Android version 2.3.2

Men det är ju tydligen operatörsbundet och kan därför variera lite när uppdateringarna blir tillgängliga. Jag har 3.

Redigerat av sumpan77, 30 maj 2011 - 08:11.

Postad 30 maj 2011 - 09:51

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Det finns ingen ny uppdatering när jag ansluter till PC Companion. Jag har redan den senaste står det. När jag kollar vad det står i telefonen har jag Android version 2.3.2

Men det är ju tydligen operatörsbundet och kan därför variera lite när uppdateringarna blir tillgängliga. Jag har 3.

Samma för mig och min är bunden till Telenor. Dessa brukar alltid komma några dagar senare än alla andra så det är bara att härda ut.

Postad 30 maj 2011 - 09:53

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Samma för mig och min är bunden till Telenor. Dessa brukar alltid komma några dagar senare än alla andra så det är bara att härda ut.

Förvisso kan det vara en operatörsspecifik version ni har, men jag har märkt att man kan tvinga ner senare versionen om man väljer att "reparera" mjukvaran istället för uppdatera. Något strul med att phånen/pc-kompanjonen tror att du har senaste version fast du inte har.

Postad 31 maj 2011 - 11:39

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
har inte varit inne här på ett tag och försökte läsa igenom allt den senaste månaden men kunde inte hitta svar på de två problem jag har med telefonen:

1. webbläsaren (den inbyggda) "hoppar ur" då och då. eller ganska ofta egentligen. spelar ingen roll vilka sidor jag är inne på, helt plötsligt hoppar den ur till telefonens startskärm igen och jag får göra om allt från början för att komma dit jag var alldeles nyss. okej, kan köra med annan webbläsare, men jag gillar den inbyggda i övrigt.

2. synken (push) för outlook exchange i det inbyggda e-postprogrammet lägger av efter ett tag. hjälper inte att köra "uppdatera" i e-postprogrammet eller stänga av och på synken igen. inte heller att ändra uppdateringsläge. ingenting hämtas helt enkelt. enda sättet för den att vakna igen är att starta om telefonen och ja, det tar ju ett tag som bekant ...

hoppas dessa två saker fixas i nya uppdateringen (som vare sig seus eller pc companion hittat ännu men den kommer väl). men om någon har några smarta tips på lösningar på ovanstående problem får ni gärna svara här.

Postad 31 maj 2011 - 12:45

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

har inte varit inne här på ett tag och försökte läsa igenom allt den senaste månaden men kunde inte hitta svar på de två problem jag har med telefonen:

1. webbläsaren (den inbyggda) "hoppar ur" då och då. eller ganska ofta egentligen. spelar ingen roll vilka sidor jag är inne på, helt plötsligt hoppar den ur till telefonens startskärm igen och jag får göra om allt från början för att komma dit jag var alldeles nyss. okej, kan köra med annan webbläsare, men jag gillar den inbyggda i övrigt.

2. synken (push) för outlook exchange i det inbyggda e-postprogrammet lägger av efter ett tag. hjälper inte att köra "uppdatera" i e-postprogrammet eller stänga av och på synken igen. inte heller att ändra uppdateringsläge. ingenting hämtas helt enkelt. enda sättet för den att vakna igen är att starta om telefonen och ja, det tar ju ett tag som bekant ...

hoppas dessa två saker fixas i nya uppdateringen (som vare sig seus eller pc companion hittat ännu men den kommer väl). men om någon har några smarta tips på lösningar på ovanstående problem får ni gärna svara här.

Jag har märkt precis samma ang. push. Irriterande.
Dessutom så autosyncar den inte "underliggande" mappar, om man har en mappstruktur i Outlook, så synkar den inte automatiskt dessa i telefon, och jag har inte hittat någon inställning där man kan få den att göra detta.

Har du?

Postad 31 maj 2011 - 16:09

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Jag har märkt precis samma ang. push. Irriterande.
Dessutom så autosyncar den inte "underliggande" mappar, om man har en mappstruktur i Outlook, så synkar den inte automatiskt dessa i telefon, och jag har inte hittat någon inställning där man kan få den att göra detta.

Har du?

nä, inte hittat, tyvärr.

Postad 31 maj 2011 - 17:55

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Jag har då installerat den nya uppdateringen. Jag gillar facebook integreringen men vill inte se när mina kontakter fyller år i min kalender. Hur får jag bort det?

Postad 31 maj 2011 - 17:55

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Den nya uppdateringen tar den bort programmen som är installerade på telefonen?... Jag har ej fått fram att min telefon kan uppdateras... har halebop kontantkort

Postad 31 maj 2011 - 18:38

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Den nya uppdateringen tar den bort programmen som är installerade på telefonen?...

Nej.

Postad 31 maj 2011 - 19:24

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Jag har då installerat den nya uppdateringen. Jag gillar facebook integreringen men vill inte se när mina kontakter fyller år i min kalender. Hur får jag bort det?

Var har du fått den? SEUS, PC Companion eller OTA? Är telefonen obunden? Jag försöker att hitta den med varje på min obundna tele men får inte fram nåt...

Postad 31 maj 2011 - 19:45

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Var har du fått den? SEUS, PC Companion eller OTA? Är telefonen obunden? Jag försöker att hitta den med varje på min obundna tele men får inte fram nåt...

Jag fick den via PC Companion. Jag köpte den i Telia butik med Halebop abonnemang.
Telefonen är obunden.

Någon som vet hur jag blir av med facebook kontakernas födelsedagar i min kalender?

Postad 31 maj 2011 - 20:11

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
.

Redigerat av theclone, 31 maj 2011 - 22:03.

Postad 31 maj 2011 - 20:21

Unregistered4c7aa4c5
  • Unregistered4c7aa4c5
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag fick den via PC Companion. Jag köpte den i Telia butik med Halebop abonnemang.
Telefonen är obunden.

Någon som vet hur jag blir av med facebook kontakernas födelsedagar i min kalender?

Skulle du kunna göra följande:

Knappa in *#*#7378423#*#* (via telefon appen)
Klicka på "Service info" sedan på "Software info"

Vad har du för Customization Version i den menyn?

Postad 31 maj 2011 - 20:57

Dewwa
  • Dewwa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Telefonen är obunden.

Öppna Kalendern och under kalenderinställningar kan du klicka ur Facebook

Postad 31 maj 2011 - 21:07

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hur kan det komma sig att vissa obunda telefoner har fått uppdateringen men andra inte? Det borde väl vara samma kit till alla.

Postad 31 maj 2011 - 21:28

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Hur kan det komma sig att vissa obunda telefoner har fått uppdateringen men andra inte? Det borde väl vara samma kit till alla.

Samma kit men de släpper inte allt på en gång. Är väl för att deras servrar inte ska krascha!!

Postad 31 maj 2011 - 21:29

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Vet inte vad SE har för policy men tex htc rullar ut sina uppdateringer till mindre grupper i taget, har för mig att de går via serienummer (är inte helt säker) för att det inte ska bli så tung belastning på servrarna, kan ta 2-3 veckor hos dem innan alla har fått uppdaterat, men det är som sagt htc.

Postad 31 maj 2011 - 21:30

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Vet inte vad SE har för policy men tex htc rullar ut sina uppdateringer till mindre grupper i taget, har för mig att de går via serienummer (är inte helt säker) för att det inte ska bli så tung belastning på servrarna, kan ta 2-3 veckor hos dem innan alla har fått uppdaterat, men det är som sagt htc.

Det låter ju helt klart vettigt. Trist att de ska kännas så segt bara. Vill ju ha in uppdateringen i min telefon helst igår. :) Tack för svar iaf. :)

Postad 01 juni 2011 - 06:59

Unregistered4c7aa4c5
  • Unregistered4c7aa4c5
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Det verkar inte vara så att dessa telefoner har samma kitnummer. Jag har en obunden telefon inköpt på Phonehouse, den har inte samma customization number som en obunden inköpt på Telia.

Fick igår tag på ett nummer till en som fått uppdateringen och provade således att ändra detta själv i min telefon. Uppdateringen fanns då tillgänglig och jag håller i skrivande stund på att uppdatera programvaran.

Postad 01 juni 2011 - 07:02

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Fick igår tag på ett nummer till en som fått uppdateringen och provade således att ändra detta själv i min telefon. Uppdateringen fanns då tillgänglig och jag håller i skrivande stund på att uppdatera programvaran.

Och hur ändrade du detta nummer?

Postad 01 juni 2011 - 07:04

Unregistered4c7aa4c5
  • Unregistered4c7aa4c5
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Och hur ändrade du detta nummer?

Med hjälp av Root Explorer, telefonen måste alltså vara rootad. Som jag skrev på ett annat forum så har jag ingen aning om vad som eventuellt kan hända när man ändra detta nummer så jag rekommenderar inte någon att följa mitt exempel.

Om man nu ändå vill göra det så ligger filen man skall ändra detta i systemmappen och den heter build.prop.

Postad 01 juni 2011 - 09:19

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Jahapp... Nu har man fått sin uppdatering då! Helt ärligt varken ser eller märker jag nån större skilnad, förrutom att den är lite rappare! Ska fortsätta kola lite, och återkommer med kommentarer.

Postad 01 juni 2011 - 09:48

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
Uppdateringen finns nu för min obrandade med ett Tele2 abonnemang. Tyvärr är batteriet inte fulladdat, så den är under laddning.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.