Det är ju bara att köpa en hårddisk med egen strömförsörjning, gjorde jag.Ok jag frågar igen. Är det ngn som vet var man kan köpa en USB 3.0 y kabel? Kan inte använda min externa hårddisk till Wii U annars. Kan inte hitta en enda butik i Sverige som säljer dem. Helt sjukt.
Nintendo Wii U Basic 2012
(Spelkonsoler)
|
7
|
(15)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(68)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. ZombiU)
(Spelkonsoler)
|
4
|
(1)
|
11 122:- | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. The Legend of Zelda: Wind Waker) 2013 32GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Super Mario + Luigi Bros. U) 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Mario Kart 8) 2014 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(23)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Basic (inkl. Super Smash Bros.) 2015
(Spelkonsoler)
|
5
|
(1)
|
Inga priser |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Wii U, Var köpa? Priser. Erbjudanden. Leveranser. (30 inlägg)
|
13 år sedan |
Wii 2 (166 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 17 January 2013 - 15:05
Postad 17 January 2013 - 15:11
Det är ju bara att köpa en hårddisk med egen strömförsörjning, gjorde jag.
Ja men nu hade jag redan skaffat en hårddisk. Dumt att köpa en till då. Vill inte en disk med egen strömförsörjning för jag har redan 15-20 prylar inkopplade i väggen i vardagsrummet
Postad 17 January 2013 - 16:04
Jo, du skaffade ju en specifikt för Wii U men du kunde ha skickat tillbaka den och skaffat en med strömförsörjning. Har du redan 15-20 (!) grejer i väggen borde en till inte göra så stor skillnad...Ja men nu hade jag redan skaffat en hårddisk. Dumt att köpa en till då.
Men men, det löser sig säkert med Y-kabeln.
Postad 17 January 2013 - 16:05
Ska användas till den här http://www.siba.se/p...-usb-3-0-500-gb
Hmm. Skum kontakt den där Seagate använder. Är det verkligen en standard USB 3.0 kontakt från HDD till USB sladden som på bilden? För tanken är ju att använda ebay adaptern från hårddiskens kontakt med adaptern du köpte på ebay...
Hoppas det inte blev för krångligt skrivet....
Det är säkert bara en dålig bild och du kan se mer på din produkt
Det viktiga borde vara att Seagate GoFlex har den där kontakten som jag kallade Standard USB 3.0 eftersom adaptern du tänkte köpa ser ut så.
Rätta mig självklart om jag har fel för jag vet ju inte exakt hur kontakten ser ut på Seagate GoFlex HDD. Vore jobbigt om Seagate använder sig av en egen kontakt
Bifogad fil(er)
Redigerat av Midnight, 17 January 2013 - 16:32.
Postad 17 January 2013 - 16:53
http://www.amazon.co...b+y%2Caps%2C111
Från England då?
Amazon vägrar skicka den till Sverige. Det var det första jag försökte.
Redigerat av Unregistereddc471864, 17 January 2013 - 16:53.
Postad 18 January 2013 - 19:01
http://www.electrowo...LETTER_2013w3_2
Även om priserna börjar vara i den klassen nu så är det iaf lite billigare än de andra på prisjakt.
Postad 21 January 2013 - 09:14
Postad 21 January 2013 - 09:50
We’d like to apologize to everyone who’s been waiting for the EU/US update and the release in Australia and New Zealand.
At first the promise for release was mid-December and then early January, but neither of those happened.
Long story short, we have been stuck in the submission process and are now once again waiting for approval, although next week is looking promising. Sorry for all the trouble.
Postad 21 January 2013 - 10:33
http://www.youtube.c...h?v=4FLmclyWB7o
Redigerat av Unregistereddc471864, 21 January 2013 - 10:33.
Postad 23 January 2013 - 14:40
Postad 23 January 2013 - 15:39
Nä men seriöst, det var mer än jag hade förväntat mig. Smash Bros-bilder på E3, Wind Waker HD (som såg helt j-vla fantastiskt ut), nytt Zelda, nytt 3D-Mario, Yoshis Story 2, Bayonetta sexminigame confirmed och så det nya rollspelet från skaparna av Xenoblades som såg sjukt ut. Samt det nya Fire Emblem-samarbetet med Atlus då.
Ja.. nu är det lite mer man ser fram emot iaf och då kan man ha i åtanke att de inte visade något om vad tredjepartsföretagen sysslar med.
Postad 23 January 2013 - 16:08
Edit: Just det, jag glömde ju Mario Kart på E3 också.
Sen skulle de ju fixa en hel del grejer med systemet också, som snabbare menyer.
Redigerat av Zoiler, 23 January 2013 - 16:10.
Postad 23 January 2013 - 16:12
Postad 23 January 2013 - 16:31
Postad 23 January 2013 - 16:37
Sen skulle de ha ett Nintendo Direct för tredjepartyspel också tydligen.
Edit: Han pratade även om att det är svårare för dem att göra spel själva nu (iom ökad budget antar jag), så de samarbetar med andra spelutvecklare på många projekt. Exempelvis Shin Megami Tense X Fire Emblem.
Undrar då om de inte kommer samarbeta med Capcom och göra ett 2D Mega Man. Internet skulle explodera (det gör det redan iofs efter den här presentationen, men ännu mer).
Edit2: Det enda jag tyckte var lite väl dåligt var att man skulle behöva betala för att föra över Virtual Console-spel man köpt på Wii till Wii U. Och så säger de att man får det för ett reducerat pris.. när man redan har köpt det. Jomenvisst.
Redigerat av Zoiler, 23 January 2013 - 16:45.
Postad 23 January 2013 - 16:49
Kommer till hösten. Så det nya Zelda lär ta ett par år till. Ja OoT är så tjatigt numera, Wind Waker har inte fått mycket love så det är bra de uppdaterar det. Såg riktigt fett ut! Slap in the face för alla de som väntat på Majora's Mask 3D dockWind Waker! Mitt favorit-Zelda i HD, måntro när det kommer att släppas? Tror det börjar bli dags att skaffa Wii U snart
PS. Ser ut som att Nintendo precis lärt sig vad bloom är!?
Postad 23 January 2013 - 21:28
Redigerat av wictor, 23 January 2013 - 21:34.
Postad 24 January 2013 - 10:42
nytt 3D-Mario,
3D som i riktig 3D?
eller mer som "Mario Galaxy 3d"?
Redigerat av hogdefoo, 24 January 2013 - 10:44.
Postad 24 January 2013 - 10:44
3D som i riktig 3D?
eller mer som "Mario Gallaxy 3d"?
Ja det lär inte bli ett fps av det om det är det du undrar?
Postad 24 January 2013 - 10:49
Nja, tänkte mer om det blir 3d-tv krav
Wii U har inte kraften för det. Då får man sänka upplösningen en massa istället.
Nintendo har själva sagt att de inte är intresserade av stereoskopisk 3d.
Postad 24 January 2013 - 11:38
Som Mario Galaxy, alltså inte som New Super Mario Bros. Syftar på spelperspektivet.3D som i riktig 3D?
eller mer som "Mario Galaxy 3d"?
Postad 24 January 2013 - 14:15
Ok hade för mig att jag läst att möjligheten fanns. Men kan mycket väl ha missförstått det hela.Wii U har inte kraften för det. Då får man sänka upplösningen en massa istället.
Nintendo har själva sagt att de inte är intresserade av stereoskopisk 3d.
Ok, tack för infonSom Mario Galaxy, alltså inte som New Super Mario Bros. Syftar på spelperspektivet.
Postad 24 January 2013 - 14:18
Ok hade för mig att jag läst att möjligheten fanns. Men kan mycket väl ha missförstått det hela.
Ok, tack för infon
Visst går det men du får nog halvera upplösningen om du ska få ngn vettig framerate. Jag har provat spela i 3d på PS3 tex och det ser ut som ett ps2spel ungefär.
Postad 24 January 2013 - 14:20
http://cdon.se/spel/...dition-22068862
Redigerat av andreas807, 24 January 2013 - 16:53.
Postad 24 January 2013 - 16:39
Postad 25 January 2013 - 10:07
Jag orkar bara inte läsa igenom hela tråden och har några frågor som jag hoppas ni kan svara på.
Ersätter Wii U vårt gamla wii fullt ut eller behöver man ha kvar wii för nåt ändamål?
Fungerar våra wii-spel i den nya konsolen?
De retro-spel som jag köpt via wii-shopen, har jag tillgång till dem?
Redigerat av Legion, 25 January 2013 - 10:08.
Postad 25 January 2013 - 10:23
dom spel du köpt på vc kan du föra över (om jag fattade rätt), men tyvärr mot en kostnad. inte dyrt, men ändå dåligt.
vet iförsig inte om du kan föra över ALLT från vc. inte så insatt i just den biten.
Postad 25 January 2013 - 13:04
du kan säkert ha kvar den för nåt ändamål, men wii-spelen fungerar i wii u.
dom spel du köpt på vc kan du föra över (om jag fattade rätt), men tyvärr mot en kostnad. inte dyrt, men ändå dåligt.
vet iförsig inte om du kan föra över ALLT från vc. inte så insatt i just den biten.
Om man har gamla VC spel på Wii så kan man spela dom på WiiU så länge du startar WiiU i gamla Wii miljön (där du även spelar dina gamla Wii spel). Den tjänsten som är mot en liten kostnad är för att du ska kunna spela dom köpta VC spelen i WiiU miljö och därmed även kunna spela på Gamepaden.
Postad 25 January 2013 - 13:40
Om man har gamla VC spel på Wii så kan man spela dom på WiiU så länge du startar WiiU i gamla Wii miljön (där du även spelar dina gamla Wii spel). Den tjänsten som är mot en liten kostnad är för att du ska kunna spela dom köpta VC spelen i WiiU miljö och därmed även kunna spela på Gamepaden.
Helt korrekt. Det kostar alltså inget att spela sina gamla virtual console spel på wii u. Problemet är att du kan itne spela med den nya handkontrollen eller få spelen på skärmen.
Nintendo kommer börja släppa nya versioner av virtual console spelen som även kan detta. De kommer kosta en mindre summa att uppgradera. Det är dock småpengar det handlar om. All information om detta finns i senaste Nintendo Direct.
Postad 25 January 2013 - 15:49
Det är ju rätt tänkt av nintendo att göra grejerna bakåtkompatibla.
Postad 25 January 2013 - 16:04
Jo, men som jag förstår det finns det ju egentligen ingen anledning att behålla den gamla wii-konsolen.
Det är ju rätt tänkt av nintendo att göra grejerna bakåtkompatibla.
Jepp. Handkontrollerna kan du dock använda med Wii U också
Postad 25 January 2013 - 18:12
Nu kan man köpa NES klassikern Balloon Fight för endast 3 spänn. Erbjudandet gäller i en månad.
Går det att köpa dessa till Wii U före de släpper Virtual Console till den?
Postad 25 January 2013 - 19:10
Postad 25 January 2013 - 19:44
Postad 26 January 2013 - 20:32
Postad 03 February 2013 - 22:14
Många av er är ju från Kinect tråden. Snacka om att det blev tyst fort när få bra spel släpptes.
Bokade iallafall Rayman till WiiU den 28feb.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Spelkonsollstips
28 bilder
73 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?