Xbox One X
2266 svar till detta ämne
Postad 19 November 2017 - 15:12
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Gällande grenuttaget så är det till och med så att Microsoft säger att man ska plugga in direkt i väggen.
Detta då strömbrytaren/säkringen i grenuttaget kommer i konflikt med xboxens inbyggda strömbrytare.
Hur tänkte dom där då, ska. Jag har lyckats få in en preview update, se om den är stabilare.
Lyssnar på Carolas jul och drar ner bf4 bara för att låta den göra något 😜
Postad 20 November 2017 - 06:58
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Skaffade en xbox scorpio efter att varit helt söker på köpa en PS4a igen. Men efter de övertalat mig att de var den bästa maskin med muskler att köra alla spel i full 4K HDR på game, dock omöjligt att köpa en sådan maskin med långa leveranstider! Gick till MM och de hade 5st scorpio edition på hyllan 😂 köpte den och åkte hem! Flesta som slog mig var batterier till handkontroll ? Ingen Big deal men känns ju lite 90 tal för en konsol för 5000+
Dock inga problem förutom allt är så segt i store och tank ner spel. Handkontrollen gillade jag inte överhuvudtaget dock!
Kändes inte som grafiken var super jämfört med Ps4 Pro jag haft innan så packade ner skiten och åkte tillbaka några dagar senare, köpte en vit PS4 Pro och nu ör jag nöjd igen. Finns ju bara zombie spel till xbox nej inget för mig! Enda jag saknar är Atmos i spel dock tyckte jag inte man märkte några större upplevelser med Atmos i spel jämfört med film, kanske spelet för lite men nu slipper jag hexboxen och sunkig Microsoft skit och de känns bra. Väntar på PS5 istället och nöjer mig med bättre spel lite sämre grafik under tiden 👍
Postad 20 November 2017 - 07:33
Zero
-
Zero
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Skaffade en xbox scorpio efter att varit helt söker på köpa en PS4a igen. Men efter de övertalat mig att de var den bästa maskin med muskler att köra alla spel i full 4K HDR på game, dock omöjligt att köpa en sådan maskin med långa leveranstider! Gick till MM och de hade 5st scorpio edition på hyllan köpte den och åkte hem! Flesta som slog mig var batterier till handkontroll ? Ingen Big deal men känns ju lite 90 tal för en konsol för 5000+
Dock inga problem förutom allt är så segt i store och tank ner spel. Handkontrollen gillade jag inte överhuvudtaget dock!
Kändes inte som grafiken var super jämfört med Ps4 Pro jag haft innan så packade ner skiten och åkte tillbaka några dagar senare, köpte en vit PS4 Pro och nu ör jag nöjd igen. Finns ju bara zombie spel till xbox nej inget för mig! Enda jag saknar är Atmos i spel dock tyckte jag inte man märkte några större upplevelser med Atmos i spel jämfört med film, kanske spelet för lite men nu slipper jag hexboxen och sunkig Microsoft skit och de känns bra. Väntar på PS5 istället och nöjer mig med bättre spel lite sämre grafik under tiden
Öh ok, kul att du är nöjd med din Ps4 Pro.
Postad 20 November 2017 - 07:51
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Är ju batteri i ps4 kontrollen också,den drivs ju inte av magi direkt...
Skulle det vara långsammare downloads på MS har jag svårt att tro, ps-network har väl alltid haft stora problem med att erbjuda bra fart till sina användare, speciellt vid stora spelsläpp.
Postad 20 November 2017 - 08:15
erikjonathan
-
erikjonathan
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
köpte en vit PS4 Pro och nu ör jag nöjd igen.
Sorry för OT men var köpte du den vita Pro?
Redigerat av erikjonathan, 20 November 2017 - 08:16.
Postad 20 November 2017 - 08:30
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Skaffade en xbox scorpio efter att varit helt söker på köpa en PS4a igen. Men efter de övertalat mig att de var den bästa maskin med muskler att köra alla spel i full 4K HDR på game, dock omöjligt att köpa en sådan maskin med långa leveranstider! Gick till MM och de hade 5st scorpio edition på hyllan köpte den och åkte hem! Flesta som slog mig var batterier till handkontroll ? Ingen Big deal men känns ju lite 90 tal för en konsol för 5000+
Kändes inte som grafiken var super jämfört med Ps4 Pro jag haft innan så packade ner skiten och åkte tillbaka några dagar senare, köpte en vit PS4 Pro och nu ör jag nöjd igen. Finns ju bara zombie spel till xbox nej inget för mig! Enda jag saknar är Atmos i spel dock tyckte jag inte man märkte några större upplevelser med Atmos i spel jämfört med film, kanske spelet för lite men nu slipper jag hexboxen och sunkig Microsoft skit och de känns bra. Väntar på PS5 istället och nöjer mig med bättre spel lite sämre grafik under tiden
Gillar man inte MS konsol och spel så ska man väl inte köpa en One X, dock kommer det ju komma fler updates till spelen som gör att dom blir snyggare. Du kan väl inte tro att spelen automatiskt blir snyggare på One X utan updates.
Utbytbara batterier föredrar iaf jag personligen för när du inte längre kan ladda din PS4 kontroll är den ju död. Då du verkar så kär i din PS4 skulle du nog aldrig ha skaffat en One X till att börja med. Det var snarare du som gjorde ett dåligt köp än att konsolen är dålig.
Redigerat av BioBerra, 20 November 2017 - 08:55.
Postad 20 November 2017 - 11:56
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
Är ju batteri i ps4 kontrollen också,den drivs ju inte av magi direkt...
Det hade behövts lite magi, för batteritiden är rätt dålig 
Redigerat av Ageve, 20 November 2017 - 11:57.
Postad 20 November 2017 - 12:34
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Intressant - för egen del går det klart snabbare att ladda ned spel på One X än på min PS4 Pro och samma sak i menyerna där det ofta är väntetider i Pro. Handkontrollen är ju mer än smaksak men för egen del föredrar jag xboxkontrollen med forcefeedback i triggers. Däremot är mittknappen / menyknappen enklare att hitta på PS4:a kontrollen men det kanske mer är en vanesak.
Postad 20 November 2017 - 13:12
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Skaffade en xbox scorpio efter att varit helt söker på köpa en PS4a igen.
Kändes inte som grafiken var super jämfört med Ps4 Pro jag haft innan så packade ner skiten och åkte tillbaka några dagar senare, köpte en vit PS4 Pro och nu ör jag nöjd igen.
Vad hände med den Pro du hade innan, sålde du den inför Xbox-köpet innan du hade testat Xboxen?
Postad 20 November 2017 - 13:34
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Blev lite torsk på trophies där ett tag. Det blir ju en form av beroende att samla skiten, men nu kör jag mest X och ska inte börja samla på achievements. Rätt skönt att bryta det mönstret.
Postad 20 November 2017 - 15:13
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Blev lite torsk på trophies där ett tag. Det blir ju en form av beroende att samla skiten, men nu kör jag mest X och ska inte börja samla på achievements. Rätt skönt att bryta det mönstret.
Jag började också samla ett tag. Kan vara kul i vissa spel för att få ut mer av spelen, men ibland blir det bara tråkigare, som t.ex. när man i Wolf 2 ska smyga mycket med det trasiga smygsystemet istället för action som spelet är till för.
Nu när jag kommer spela de flesta multiplattformsspelen på X så är det ingen större idé att samla. Alla tre konsolerna har ju olika achievments, skulle vart samma för alla, det hade vart bättre.
Postad 20 November 2017 - 16:41
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Finns ju bara zombie spel till xbox
Det var som tusan. Kunde nästan svära på att det fanns iaf nått spel utan zombies.
Postad 20 November 2017 - 16:51
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10560 inlägg
Det var som tusan. Kunde nästan svära på att det fanns iaf nått spel utan zombies.
Det försök till stab hade fungerat bättre för vr 
Postad 20 November 2017 - 16:56
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Och i vissa spel heter de inte ens zombies, utan t ex Feral ghouls eller Draugr.
Postad 20 November 2017 - 18:47
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Gud ja, men jag får återfall då och då, väljer spel ut efter hur lätta achivements det är ist för vad jag tror är bra. En effektiv spelkväll med ett par hundra achivement, ger mig nog lika mycket tillfredställelse som att spela ett bra spel 
Postad 20 November 2017 - 19:54
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Och i vissa spel heter de inte ens zombies, utan t ex Feral ghouls eller Draugr.
I vissa spel är de muterade . Oj, fel plattform 
Postad 20 November 2017 - 19:56
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Fick äntligen min idag! Älskar den! Gjorde en överföring från extern hdd från min s till den nya x. Hur fungerar era nedladdningar, mina är sega som tusan, har fiber och 100 mbit men kommer knappt upp i 10 mbit. Sen måste jag trycka 2 eller 3 ggr på homeknappen för att komma åt menyn, någon mer som upplevt samma problem som mig?
Postad 20 November 2017 - 20:01
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
Nästa Fifa ska ha zombies, men bara i story mode.
Postad 20 November 2017 - 20:28
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Gud ja, men jag får återfall då och då, väljer spel ut efter hur lätta achivements det är ist för vad jag tror är bra. En effektiv spelkväll med ett par hundra achivement, ger mig nog lika mycket tillfredställelse som att spela ett bra spel 
Precis det jag blev så less på, hittade nån lätt platinum (typ the bunker) på nån rean och skrev ut en guide och körde.
Redigerat av New Player, 20 November 2017 - 20:29.
Postad 20 November 2017 - 20:33
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Fick äntligen min idag! Älskar den! Gjorde en överföring från extern hdd från min s till den nya x. Hur fungerar era nedladdningar, mina är sega som tusan, har fiber och 100 mbit men kommer knappt upp i 10 mbit. Sen måste jag trycka 2 eller 3 ggr på homeknappen för att komma åt menyn, någon mer som upplevt samma problem som mig?
Har inte upptäckt att det skulle gå långsammare att tanka på X. Brukar väl ligga mellan 30-60 mbit/s oftast.
Tyckte också min homeknapp var något okänsligare än på min gamla kontroll. Bytte faktiskt till min gamla kontroll så jag har inte utvärderat den nya något direkt. Tyckte känslan på LB och RB kändes annorlunda dessutom.
Postad 20 November 2017 - 20:37
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Bytte faktiskt till min gamla kontroll så jag har inte utvärderat den nya något direkt.
Jag har inte ens öppnat den nya kontrollen, pluggade in den gamla direkt. Jag är nöjd med den gamla och vet vad jag får, varför skulle jag byta liksom. Den andra kan väl vara bra att ha i reserv dock.
Postad 20 November 2017 - 20:45
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Jag får upp till 105mbit ifrån MS på min 100mbit lina, men snittar väl 60-85mbit oftast.
Lämnade min X till Ups idag, se hur lång tid det tar att reparera den, och hoppas att jag packade den väl, så den inte går ner sönder på vägen.
Jag har knappt använt den nya designen på kontrollen som dom började skeppa med S, kör min Elite och är nöjd.
Jag får upp till 105mbit ifrån MS på min 100mbit lina, men snittar väl 60-85mbit oftast.
Lämnade min X till Ups idag, se hur lång tid det tar att reparera den, och hoppas att jag packade den väl, så den inte går ner sönder på vägen.
Jag har knappt använt den nya designen på kontrollen som dom började skeppa med S, kör min Elite och är nöjd.
@Danhill
Du kör inte trådlöst eller nåt och det som strular, pröva kabel bara för att utesluta att det är något vajsning med wifi, du kan även ladda ner direkt till din externa disk för att utesluta det är något skumt med den interna disken som gör nedladdningarna sega.
Redigerat av SKIBBE, 20 November 2017 - 20:47.
Postad 20 November 2017 - 21:40
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Tack alla för tips och tricks. Verkar som om den är lite stabilare på Wifi nu, gjorde om inställningarna för nätverket och kommer upp i 40-50 Mbit nu. Jag är sjukt nöjd, större skillnad än vad jag trodde, än så länge är det Halo 5 som har imponerat mest efter Gears of war 4 och Forza 7. Halo känndes som ett helt nytt spel, sjukt snyggt. Den låter absolut ingenting, blit lite varm men det ska den ju bli med alla pixlar den flyttar runt. Tycker HDR upplevelsen känns bättre än min S i alla fall i Gears of war 4.
Postad 20 November 2017 - 23:05
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
Fick min status uppdaterad till "repaired" i morse, sen på eftermiddagen blev den "shipped".
Ups hämtade den i måndags förra veckan. Tog två dagar innan den kom fram till Microsoft. Sen har den varit under reparation fram till idag. Skall bli kul och se om den funkar som den skall senare i veckan. Har ju bara hunnit med typ 1,5h i Forza totalt efter release. Håll tummarna för att det går fort.
Postad 20 November 2017 - 23:27
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Tack alla för tips och tricks. Verkar som om den är lite stabilare på Wifi nu, gjorde om inställningarna för nätverket och kommer upp i 40-50 Mbit nu. Jag är sjukt nöjd, större skillnad än vad jag trodde, än så länge är det Halo 5 som har imponerat mest efter Gears of war 4 och Forza 7. Halo känndes som ett helt nytt spel, sjukt snyggt. Den låter absolut ingenting, blit lite varm men det ska den ju bli med alla pixlar den flyttar runt. Tycker HDR upplevelsen känns bättre än min S i alla fall i Gears of war 4.
Om det inte redan är till din fördel så glömde jag att säga att själva wifi delen sitter (framifrån sett) i det bakre vänstra hörnet på xboxen(på sidan) så om inte redan den sidan är mot din router så kan det säkert hjälpa ytterligare att vända xboxen så att det blir enklare för wifi signalen att ta sig fram.
Fick min status uppdaterad till "repaired" i morse, sen på eftermiddagen blev den "shipped".
Ups hämtade den i måndags förra veckan. Tog två dagar innan den kom fram till Microsoft. Sen har den varit under reparation fram till idag. Skall bli kul och se om den funkar som den skall senare i veckan. Har ju bara hunnit med typ 1,5h i Forza totalt efter release. Håll tummarna för att det går fort.
Så minst en vecka då, aja inget att göra åt. Vad är en bal på slottet... 😉
Postad 21 November 2017 - 00:26
ryst
-
ryst
-
Forumräv
-
-
908 inlägg
Hur fungerar era nedladdningar, mina är sega som tusan, har fiber och 100 mbit men kommer knappt upp i 10 mbit.
Ligger på 250-300Mbit som bäst. Sällan under 50Mbit
Postad 21 November 2017 - 07:09
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Om det inte redan är till din fördel så glömde jag att säga att själva wifi delen sitter (framifrån sett) i det bakre vänstra hörnet på xboxen(på sidan) så om inte redan den sidan är mot din router så kan det säkert hjälpa ytterligare att vända xboxen så att det blir enklare för wifi signalen att ta sig fram.
Så minst en vecka då, aja inget att göra åt. Vad är en bal på slottet... 😉
Signalen var det inget fel på, 100 % kanske bara var något tillfälligt, får prova mer ikväll.
Postad 21 November 2017 - 07:46
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Gillar man inte MS konsol och spel så ska man väl inte köpa en One X, dock kommer det ju komma fler updates till spelen som gör att dom blir snyggare. Du kan väl inte tro att spelen automatiskt blir snyggare på One X utan updates.
Utbytbara batterier föredrar iaf jag personligen för när du inte längre kan ladda din PS4 kontroll är den ju död. Då du verkar så kär i din PS4 skulle du nog aldrig ha skaffat en One X till att börja med. Det var snarare du som gjorde ett dåligt köp än att konsolen är dålig.
Oj trampa jag på en öm tå?
Innan batteriet är dött i en PS4 kontroll så lär kontrollen i sig dö före, AA batterier köper man till leksaker från BR.se inte en konsol för 5,500 kr. Att de kommer updates som gör spelen snyggare ja.. men nu köpte jag x antal spel som redan var uppdaterade för konsolen och vad jag försöker säga, så spelar de ju ingen roll hur bra grafiken är i ett spel om spelen i sig suger (enligt mig) Kör en 77" HDR 4K tv och Atmos setup. Visst ser spelen snygga ut, men det gör de även på PS4 Pro och säga att skillnaden är så stor som de lät på säljaren så antar jag att de som testar antingen har dålig syn eller dålig TV, för jag märker inte den skillnaden
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 21 November 2017 - 13:17.
Postad 21 November 2017 - 07:50
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Vad hände med den Pro du hade innan, sålde du den inför Xbox-köpet innan du hade testat Xboxen?
Sålde min Pro i Juli då jag inte spelade särskilt mkt. Nu på höstkanten så blev jag sugen igen och skulle in och köpa en Pro då de kommit i vitt så tänkte jag slå till. Men blev övertalad att köpa Xbox istället, saknade dock de spel jag gillar så bytte in Xboxen igen och köpte PS4:an som jag skulle gjort från början. Har redan 4K Bluray så den funktionen ger mig inget, enda jag kan sakna från Xbox är Atmos från Netflix och vissa spel. Dock känner jag inte att jag kommer överens med varken kontrollen eller spelen. Forza snyggt men gillar GTA bättre, Uncharted serien osv osv.. Kunde väl behållit Xbox och PS4 men sådan gamer är jag inte att det känns motiverat att ha båda.
Postad 21 November 2017 - 07:58
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Intressant - för egen del går det klart snabbare att ladda ned spel på One X än på min PS4 Pro och samma sak i menyerna där det ofta är väntetider i Pro. Handkontrollen är ju mer än smaksak men för egen del föredrar jag xboxkontrollen med forcefeedback i triggers. Däremot är mittknappen / menyknappen enklare att hitta på PS4:a kontrollen men det kanske mer är en vanesak.
Så är det säkerligen! Allt är en vanesak, men har nog aldrig gillat Xbox och även om den har mer prestanda så övertygar den mig inte då spelen inte faller mig i smaken. PS4 har ju betydligt större titlar enligt mig.
Det bästa spel jag spelade på Xbox X var Bad Company 2 som släpptes för 9 år sedan för 20 kr Då känns Xbox lite overkill
Sorry för OT men var köpte du den vita Pro?
Game Stop bundle med Destiny 2
Microsoft
Känns som bra produkter 
Postad 21 November 2017 - 08:41
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Digital Foundry är tydligen köpa av MS nu enligt kommentarerna, haha.
https://www.youtube.com/watch?v=Ogz8lHdcWQ8
Postad 21 November 2017 - 09:38
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
Microsoft
Känns som bra produkter 
Vid alla nya konsolsläpp så kommer det att vara fel på en del utav produkterna, oundvikligen. Dessutom är det alltid de missnöjda och den andra sidans (PSfolket) fanboys. som man hör mest utav.
Jag har inga som helt problem med att min konsol är/var knasig, tråkigt, frustrerande och synd ja, men det är sånt som händer, tyvärr.
Grejen med Microsoft är att de har alltid, mig veterligen, skött service jäkligt bra och supporten funkar utan knussel.
Postad 21 November 2017 - 10:40
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=9MabN9wnvDM
Postad 21 November 2017 - 11:57
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
säga att skillnaden är så stor som de lät på säljaren så antar jag att de som testar antingen har dålig syn eller dålig TV, för jag märker inte den skillnaden
Rätt tafflig logik där. Om man INTE märker stor skillnad så skulle det kunna bero på dålig syn eller dålig TV, inte tvärtom.
Postad 21 November 2017 - 12:00
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Eureka Swe. Vilket troll! Alltid kul att läsa vad trollen tycker. Är ju så mkt fantasier och hittepå.
Dags att spela Zombiespel.
Kul att du jämför Forza med GTA. Är ju ung samma spel.
Är på semester. Tillbaka 4/12 och då levereras min nya xbox one x Scorpio. Sugen någon?
Finns att hämta i Stockholmsområdet.
Hör av dig på PM om du vill ha den
Redigerat av Mickys, 21 November 2017 - 12:01.
Postad 21 November 2017 - 12:34
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Eureka Swe. Vilket troll! Alltid kul att läsa vad trollen tycker. Är ju så mkt fantasier och hittepå.
Dags att spela Zombiespel.
Kul att du jämför Forza med GTA. Är ju ung samma spel.
Är på semester. Tillbaka 4/12 och då levereras min nya xbox one x Scorpio. Sugen någon?
Finns att hämta i Stockholmsområdet.
Hör av dig på PM om du vill ha den
Låter som du säljer en iPhone X 😂 bara gå in på närmsta MM och hämta en xbox scorpio, inte direkt så att de är exklusiva som folk vill tro. Finns 5st i Borås.
Forza mot gran turismo ursäktar om de råkade skrivas fel! Men antar att en normalbegåvad förstår.
Så jag är troll för jag inte gillar spelutbudet och handkontrollen för xbox ? Haha
Då hade jag väl inte köpt den och gett den ett försök heller?! Köper det jag vill ha oavsett märke, men är de skit åker de tillbaks
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 21 November 2017 - 12:39.
Postad 21 November 2017 - 13:21
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Rätt tafflig logik där. Om man INTE märker stor skillnad så skulle det kunna bero på dålig syn eller dålig TV, inte tvärtom.
Senaste undersökning av mina ögon 23/9 -17 årliga företagshälsokontrollen visade på perfekt syn, så tyvärr Pokemon! Vad gäller min TV Signature Oled 77" så tror jag den håller måttet också Vad återstår då?
PS4 Pro enhanced 4K spel som t.ex Battlefront 2 jämfört med Xbox X märker jag ingen skillnad! Men om du vill tro det och du sover bättre så får du väl tro det då!
Postad 21 November 2017 - 13:26
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Låter som du säljer en iPhone X bara gå in på närmsta MM och hämta en xbox scorpio, inte direkt så att de är exklusiva som folk vill tro. Finns 5st i Borås.
Forza mot gran turismo ursäktar om de råkade skrivas fel! Men antar att en normalbegåvad förstår.
Så jag är troll för jag inte gillar spelutbudet och handkontrollen för xbox ? Haha
Då hade jag väl inte köpt den och gett den ett försök heller?! Köper det jag vill ha oavsett märke, men är de skit åker de tillbaks
Du hade din xbox is ca 5 sekunder?
Du baserar din grafikjämförelse på ett 9 år gammalt spel som inte ens fått en xbox one x patch?!
Har inte sagt vad jag säljer xbox one x scorpio för! Den är för övrigt slut i många butiker runt Stockholm.
Spela du på din fantastiska ps4 pro för på den är ju skillnaden såååå stor mot ps4. :-)
Redigerat av Zoiler, 21 November 2017 - 14:11.
Postad 21 November 2017 - 13:32
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Någon som har koll på märkningen på Xbox One spel ?
Jag köpte 3 spel i helgen och på 2 av dem står det 4K, HDR, Xbox One X Enhanced och på Battlefront 2 står det bara HDR, Xbox One X Enhanced.
Som jag har fattat det är inte Battlefront 2 ett 4K spel utan det skalas bara upp till 4K...det blir typ samma grafik som PS4 Pro då.
Postad 21 November 2017 - 13:38
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Jag köpte 3 spel i helgen och på 2 av dem står det 4K, HDR, Xbox One X Enhanced och på Battlefront 2 står det bara HDR, Xbox One X Enhanced.
Som jag har fattat det är inte Battlefront 2 ett 4K spel utan det skalas bara upp till 4K...det blir typ samma grafik som PS4 Pro då.
Här har du svaret. https://youtu.be/BE7....be/BE72jzVHph8
Redigerat av New Player, 21 November 2017 - 13:40.
Postad 21 November 2017 - 13:42
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1638 inlägg
Men du skrev ju 78" tums tv innan du redigerade ditt inlägg och nu har du en 77" Oled ?!?
Hade du haft en 77"tums oled så hade det vart rätt från början!
Senaste undersökning av mina ögon 23/9 -17 årliga företagshälsokontrollen visade på perfekt syn, så tyvärr Pokemon! Vad gäller min TV Signature Oled 77" så tror jag den håller måttet också Vad återstår då?
PS4 Pro enhanced 4K spel som t.ex Battlefront 2 jämfört med Xbox X märker jag ingen skillnad! Men om du vill tro det och du sover bättre så får du väl tro det då!
Postad 21 November 2017 - 13:43
Unregistered372d5425
-
Unregistered372d5425
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Någon som läst eller hört någonstans om när The Witcher 3 kan tänkas uppdateras med stöd för Xbox One X.
Har spelat ca 30h på PS4 men blir lite sugen på att köpa "game of the year" utgåvan av spelet nu när det ligger på Black Friday erbjudande för 199:-.
Postad 21 November 2017 - 13:50
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Du baserar din grafikjämförelse på ett 9 år gammalt spel som inte ens fått en xbox one x patch?!
Ja du är ett troll!
5 sek ? visst är Xbox snabb men inte så snabb du.
jag hade den i 3 dagar! Jag köpte Assassin's creed origins, Forza och 3 spel från Store. Hann även med 30 min av Battlefront 2 campain. Men enda spelet som var kul var Bad Company som är ett riktigt bra spel, dock 9 år gammalt och de vet jag väl också! Men det är ju bra att Xbox har bakåtkompatibelt så de finns några kul spel, dock behöver man ju ingen X till den direkt. Varför jag köpte Assasin och Forza var för de var nysläppta.
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 21 November 2017 - 14:11.
Postad 21 November 2017 - 13:55
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Men du skrev ju 78" tums tv innan du redigerade ditt inlägg och nu har du en 77" Oled ?!?
Hade du haft en 77"tums oled så hade det vart rätt från början!
Exakt vanesak haft min Samsung 78" i 2 år så de sitter kvar i fingrarna. Köpte en LG Signature Oled förra månaden dock är den 77" känns sådär att gå ner i storlek men å andra sidan är den ett monster. PM:a om du vill se kvittot!
Ja du är ett troll!
Har inte sagt vad jag säljer xbox one x scorpio för! Den är för övrigt slut i många butiker runt Stockholm.
Spela du på din fantastiska ps4 pro för på den är ju skillnaden såååå stor mot ps4. :-)
Lika stor som Xbox One och S då
Huvudsaken är ju att man slipper ha Microsoft skit i alla fall! Sony är ju hästlängder före i menyer och allt
Postad 21 November 2017 - 13:56
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Nu var det ju inte din syn eller din tv som ifrågasattes utan bristen på logik i ditt resonemang (kanske nått för företagshälsovården att kolla upp ) Vad som återstår är alltså att du förklarar varför någon med med dålig syn eller dålig tv skulle kunna märka stor skillnad.
Nej jag vill inte tro att du märker nån skillnad och min sömn är garanterat opåverkad oavsett.
Postad 21 November 2017 - 13:59
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Någon som läst eller hört någonstans om när The Witcher 3 kan tänkas uppdateras med stöd för Xbox One X.
Nej det är inga direkta nyheter om det vad jag vet.
Postad 21 November 2017 - 14:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Huvudsaken är ju att man slipper ha Microsoft skit i alla fall! Sony är ju hästlängder före i menyer och allt
Det är den här typen av uttryck i kombination med "hexbox" och "sunkig Microsoftskit" som gör att du får folk mot dig i den här tråden, om du hade lagt fram det på ett annat sätt hade folk inte reagerat som de gör nu.
Han sa tidigare att han antagligen inte gillar Microsofts produkter, det verkar ju stämma. Då är det klart med det och då behöver vi inte älta detta längre. Det finns ju de i tråden som ställer frågor, bättre fokusera på dem istället för på en meningslös diskussion.
Ni kan förstås fortsätta diskutera om ni tycker det är viktigt att lägga tid på, men i så fall sakligt och utan pajkastandet.
Redigerat av Zoiler, 21 November 2017 - 14:09.
Postad 21 November 2017 - 14:12
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Angående The Witcher 3 så är detta det enda jag har hittat, står inget datum tyvärr:
https://news.xbox.co...er-3-wild-hunt/
Postad 21 November 2017 - 14:16
Unregistered372d5425
-
Unregistered372d5425
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Okej, tackar för det. Tar och köper det oavsett så väntar jag helt enkelt tills den släpps 
Köpte Wolfenstein The New Colossus igår då jag klarade första spelet här om dagen. Så jag har väl lite att pyssla med där antar jag 
Postad 21 November 2017 - 14:17
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Här är en jämförelse
http://www.youtube.com/watch?v=BE72jzVHph8
Jag vet inget om märkningen på spelen men skillnaden är stor i upplösning i alla fall mellan de båda.
- Both consoles operate at a dynamic resolution.
- PS4 Pro tops out at 1440p.
- One X resolution tops out at 2160p (4K).
In general, Xbox One X has a massive image quality boost over PS4 Pro.
- Performance is a stable 60fps across both consoles, with the Pro achieving that target more often.
Redigerat av Zoiler, 21 November 2017 - 14:17.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|