+ Lyckats byta ut mitt beroende av energidryck och läsk mot kaffe.
- Ingenting.
Dagens plus och minus, ingen politik eller religion
Startad av
frollic
, jun 24 2018 08:42
3694 svar till detta ämne
Postad 24 december 2019 - 09:41 + Lyckats byta ut mitt beroende av energidryck och läsk mot kaffe.
- Ingenting. Postad 24 december 2019 - 11:33 + Både Diablo De´Jansson och skinkan blev utsökta. - Borde läxa upp den idiot som bara gav dygnet tjugofyra timmar.
Skratt, blev fel där. Skulle vara 1800km... Postad 24 december 2019 - 13:08 + Minusgrader och snö🙂 + mellandagsrean närmar sig. - inte mycket. Postad 24 december 2019 - 14:00 - känner mig inte så j*vla pepp ändå. Kommer kanske med maten Postad 24 december 2019 - 14:07 +Julafton, kul för barnen +maten -maten, blir sjukt fort trött på den, hållit mig från julmat ända tills idag i år... +Gött när den jäkla julen är över Postad 24 december 2019 - 15:42 Så ni håller snittfart 150 km/h istället? Inte mer troligt, faktiskt. Postad 24 december 2019 - 16:52 - julafton, årets mörkaste dag - jag sjölv. Tycker synd om mina barn som har rn pappa som hatar julen. - släkt som prioriter ens ex +/- familjen firar jul med min släkt och mitt ex + slipper fira skiten + gt och rom - morgondagen blir nog tung + 365 dar kvar till nästa hel-vete med fullkornbröd Edit: kan visst inte stava Redigerat av Unregistereda299ec85, 24 december 2019 - 16:54. Postad 24 december 2019 - 17:26 - Julen. Helt värdelös högtid på alla sätt och vis. + Förhoppningsvis sista julen som jag firar. Postad 24 december 2019 - 18:24
Bara 6 timmar till så är lidandet över, fast ja julen tar ju lite längre om man tänker på juldagen och annandagen. Fördelen detta året är ju att julen är på en veckodag. Postad 24 december 2019 - 18:44
Förhoppningsvis??? Är väl bara att sluta fira om det inte känns bra... Postad 25 december 2019 - 00:22 -vet inte om det blir Så. -barnfamiljer +julborď +familj +grönkål Postad 25 december 2019 - 03:29 -Halva resan avklarad (+Blir resa nästa jul/nyår också) Postad 25 december 2019 - 11:44
- med barnfamiljer? Postad 25 december 2019 - 12:02
Mmmm, har du justerat upp den? Brukar bli bättre, vad har du för modell? Postad 25 december 2019 - 12:09
Gustavsberg Nautic. Har justerat till max spolmängd, 6 liter. Inga sådana problem alls med den gamla sphinxen som var original i huset. Postad 25 december 2019 - 12:29
Ja. Verkar ofta vara stress och sura miner från både barnen och föräldrarna. Speciellt under julhelgen. Finns inget positivt med det. Postad 25 december 2019 - 12:55
I din släkt, eller vad menar du? Är ju barnens afton, framförallt Här har det inte varit nån stress iaf… håller oss hemma och käkar lite gött, softar och delar ut paket till barnen, våran framtid...
dagens plus: idag blir det ingen julmat Redigerat av Garrett, 25 december 2019 - 12:56. Postad 25 december 2019 - 13:22 Absolut, det är barnens helg detta. Så klart kul att se när dom blir glada. Men jag tycker det är för mycket mas. Är ju ingen barn och familjmänniska så jag slipper gärna hela helgen. Går man omkring i butiker där det finns barnfamiljer så är det väldigt ofta stök och sura miner med jobbiga ungar och irriterande familjer. Orkar inte med sånt. Postad 26 december 2019 - 03:26 - Att mammas Alzheimers blir allt tydligare. - Att medlemmar här är så naiva att vi tror att 1800 km går att avverka på 12 timmar, med bil. För få? Du verkar ju nyttja timmarna friskt, med 150 km/h snittfart under 12 timmar. Postad 26 december 2019 - 06:49
Autobahn, enbart stop för tank+mugg. Postad 26 december 2019 - 10:00 Är det du, Trump? + Jul i sol och värme. - Förr eller senare måste man hem igen. Postad 26 december 2019 - 12:14 Trump har varit väldigt arg på moderna toaletter den senaste tiden. Postad 27 december 2019 - 01:35 - Ofoget att avslöja hur det går i matchen som spelas samtidigt Redigerat av qahwa, 27 december 2019 - 01:36. Postad 27 december 2019 - 21:28 + Aja, blir ett par dagar till på ön, så man kan inte klaga, 30 grader och solsken. - Mammsen och Pappsen är lite oroliga, köpte resan åt dem i julklapp, har vart bök hela vägen, naturlich. + Har dock vart underbart, förutom själva flygandet, simmat med sköldpaddor, farsan fick dyka vid vrak (enormt roligt att se de unga gapa när det kom en 80 åring som ville vara med, gammal röjdykare, så han har lite kunskaper, lol), morsan har fått sitta vid sin pool och mysa, alla har vi ätit gott och väl. - Kattstackarna som får vaktas ett par dagar extra, tufft fortfarande att åka ifrån de små liven, men de klarar sig fint med rätt vakt. + Nu, mera sol. 😘😘😘😘😘 Postad 27 december 2019 - 22:51 + Fångad buse på grannvägen som tydligen hade skramlat med bössa. Blir kåken för den idioten. - Inget. Redigerat av PML73, 27 december 2019 - 22:54. Postad 28 december 2019 - 17:05 - Eltandborsten jag fick i julklapp ramlade ned från skåpet och gick sönder, eftersom den är tung upptill och smalnar av nedtill så minsta lutning gör att den ramlar omkull. + Den missade ansiktet med ett par centimeter. ± Det är Oral-B:s billigaste j*vla skitmodell. - IDO:s toalettsitsar där sitsen inte ligger emot stolen baktill, utan kroppsvikten istället belastar sitsens klena bågformade gångjärn så att de knäcks. Det verkar vara avsiktligt konstruerat för att gå sönder, eftersom inte ens en jubelidiot skulle göra en så usel konstruktion. Tillägg: Och för att avrunda den här dagen så har vattnet försvunnit i kranarna och elementen börjar bli kalla. Hallelujah, Holy Shit. Redigerat av Zacabeb, 28 december 2019 - 23:58. Postad 29 december 2019 - 02:06 ![]() +++ Lyckats hjälpa massa hemlösa idag. :0 våra pengar kan räcka långt om man träffar rätt. Postad 29 december 2019 - 10:58
Va? Betyder "skramla med bössa" något annat hos er? Postad 29 december 2019 - 11:15 Skulle gissa på att han inte avser pengainsamling, utan bössa = vapen. Men det hade varit intressant med lagstöd för fängelse vid ”skramla med bössa” ![]() Postad 29 december 2019 - 12:34
Skratt, det var en idiotgranne som viftade med sin puffra. Jagades runt med helikoptrar och hundar. Nu gripen. Tänka sig, mitt i ett tämligen välbärgad villaområde. :/ Postad 29 december 2019 - 12:42 + inte lika hängig idag men mer ont i halsen. Postad 29 december 2019 - 13:57
Haha, aja inte riktigt samma sak, kanske är en GBG uttryck men skramla med bössa för mig är de pensionärer från Frälsningsarmén som står och sjunger och skakar på deras insamlingsburk. Postad 29 december 2019 - 15:22
Frälsis, hehe, ja den gruppen. Väpnade Frälsningsarmen som hotar folk utanför diverse matcentrum och samlingsplatser. Postad 29 december 2019 - 15:41
Har en bekant som en gång blandade ihop främlingslegionen med frälsningsarmén i en diskussion när hen skulle försöka få fram namnet Jean-claude van damme. Det blev "Främlingsarmén" men vi andra hörde bara frälsningsarmén och förstod inte vem hen syftade på. ![]() Postad 30 december 2019 - 16:52 + Att det tack vare nya lagen om smällare så har det inte smällt dygnet runt i dagarna nu - åren går j*t fort ju äldre man blir. Postad 31 december 2019 - 02:42 -imorgon blir det att sitta med ena hunden på toa eftersom hon är livrädd för smällar. Den andra är helt obrydd. Postad 31 december 2019 - 09:38 + Förhoppningsvis mindre bortsprugna husdjur, våran ena kisse är skotträdd, den andra brukar iofs sitta och titta. Postad 31 december 2019 - 09:53
Hehe, hur är det då med de större bortsprungna husdjuren?
+ Blev ett gott år, även skönt att slippa raketer och smällare inpå husknuten. Folket häromkring har alldeles för många otyglade tonåringar med mamma/pappas plastkort. - Snörika år ser till att ljusa upp tillvaron på kvällarna, i o m värmen och mörkret kanske man borde se till att kommunen anlägger fler platser med gatubelysning, kostar... Postad 31 december 2019 - 09:59
Har du provat att träna bort rädslan? tydligen finns det metoder för det. tydligen ska en av sakerna vara att inte bete dig annorlunda genom att göra sådana saker, få tror hunden att det är farligt (ännu mer än vad den tror)
men fint att du bryr dig om din hund i alla fall, hoppas det går någorlunda bra i alla fall med stackarn
+ nyårsafton + god mat och diverse drycker med goda vänner
- morgondagens bakfylla +kebabtallrik Postad 31 december 2019 - 10:13
Tur du bor däruppe. Kan inte vara roligt att vara hund i t.ex Trollhättan Redigerat av Buddypresley, 31 december 2019 - 10:14. Postad 31 december 2019 - 10:36
De kanske blir så vana,som jakthundar 😎 Postad 31 december 2019 - 11:32 - Gasolen var visst slut +- Iaf inte korkat upp än Postad 31 december 2019 - 17:57 -människor som tycker förbud är rätt väg att gå ist för utbildning av djurägare samt djur +2019 är snart slut Postad 31 december 2019 - 18:22
Jag var hundförälder under 28 år och kan säga att utbildning av djurföräldrar inte hjälper skotträdda djur. Vad man kan göra för sina djur beror inte bara på ens egen kunskap utan även på deras personlighet och arv. Det går inte alltid att träna bort. Vilda djur mår också fruktansvärt illa och dem kan man ju inte träna.
Det är snarare de som vill skjuta fyrverkerier som behöver utbildning i hur dessa ska hanteras (vilket nu också är fallet gällande raketer på pinne). När de smäller av precis utanför fönstret för att folk inte respekterar regler om hur nära bostäder man får skjuta upp dem är det inte konstigt att katter och hundar blir livrädda.
Hur fascinerande det än är med fyrverkerier för oss människor så är det bara vi som har glädje av dem. Andra djur mår bara dåligt. Redigerat av Zacabeb, 31 december 2019 - 18:23. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |