Tack för svaret.Hej igen, Askungen.
Nu kan vi informera om att Tv4 Sport Xtra efter frivisningen kommer ligga som en selectkanal för 39kr/månad.
Med vänliga hälsningar,
Adam.
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 04 May 2012 - 08:08
Postad 04 May 2012 - 10:18
(har varit mycket klagomål här så gäller att uppmärksamma det positiva med!)
tycker box i tvn fungerar klockrent, kan vara värt att fundera på för er som stör er otroligt mycket på boxarna.
Postad 04 May 2012 - 12:04
Postad 04 May 2012 - 16:43
Hej igen, Askungen.
Nu kan vi informera om att Tv4 Sport Xtra efter frivisningen kommer ligga som en selectkanal för 39kr/månad.
Med vänliga hälsningar,
Adam.
Man kan tolka det så att de som har TV4 Sport får en rejäl kvalitetssänkning mot vad man har i dag, eller hur man kan mjölka ut ännu mer från redan missnöjda sportintresserade kunder.
Postad 04 May 2012 - 17:01
Japp, förmodar att man bara kommer köra "teasers" i TV4 Sport och sedan lägger man de fåtaliga guldkornen i TV4 Sport Xtra. Gissar att det kan bli samma sak med TV4 Fakta och TV4 Fakta XL när den kommer igång.Man kan tolka det så att de som har TV4 Sport får en rejäl kvalitetssänkning mot vad man har i dag, eller hur man kan mjölka ut ännu mer från redan missnöjda sportintresserade kunder.
Postad 05 May 2012 - 00:34
Snart är det läge att skippa paketen och låta oss abonnera på vad VI vill ha och betala för,är det så att a´la cartemenyn ständigt utökas blir väl paketen urvattnade.Japp, förmodar att man bara kommer köra "teasers" i TV4 Sport och sedan lägger man de fåtaliga guldkornen i TV4 Sport Xtra. Gissar att det kan bli samma sak med TV4 Fakta och TV4 Fakta XL när den kommer igång.
Postad 07 May 2012 - 12:03
På bekostnad av filmkanalerna som verkligen har blivit usla.Visst är det underbart. Hur många sport- resp. nyhetskanaler har vi nu?
Postad 07 May 2012 - 23:43
Postad 08 May 2012 - 08:13
Kort och koncist, hur väljer ni vilka kanaler som finns med?
Tack på förhand
Postad 08 May 2012 - 10:23
Postad 08 May 2012 - 13:04
Postad 08 May 2012 - 13:17
Vi håller på att kollar upp informationen gällande kanaler samt kundundersökningar och ber om att få återkomma med svar.
Vissa av bonusfilmerna på GO tjänsten är kostnadsfria och det syns först när man går vidare ytterligare ett steg i beställningen. Vi jobbar på att justera det även i steg ett så man direkt ser vilka som är kostnadsfria.
Vi väntar på svar på vissa tekniska bitar för att ge korrekta besked i ADB tråden.
Med vänlig hälsning
Mikael
Postad 08 May 2012 - 14:03
Hej Boddington, Askungen, Philipsguy
Vi håller på att kollar upp informationen gällande kanaler samt kundundersökningar och ber om att få återkomma med svar.
Med vänlig hälsning
Mikael
Tack Mikael ser fram emot informationen.
Postad 10 May 2012 - 13:07
Måndag den 14 maj kommer det att släppas en ny mjukvara till våra Hd boxar utan hårddisk.
Sagemcom DST- 78 och Sagemcom ITSD81 COMBO STB
För att läsa om mjukvaran och hur man laddar ner den följ länken nedan:
https://www.canaldig...-vara-HD-boxar/
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 11 May 2012 - 19:56
Hej allihop
Måndag den 14 maj kommer det att släppas en ny mjukvara till våra Hd boxar utan hårddisk.
Sagemcom DST- 78 och Sagemcom ITSD81 COMBO STB
För att läsa om mjukvaran och hur man laddar ner den följ länken nedan:
https://www.canaldig...-vara-HD-boxar/
Med vänliga hälsningar
Pauline
Varför fixar man inte mjukvaran i HD-box, att i Favoritlistan så det går att flytta runt kanalerna i den ordning man vill?
Redigerat av Stereotypen, 11 May 2012 - 19:56.
Postad 11 May 2012 - 21:45
Ska ni debitera 39:- för så dålig kvalité så var det sista hyrfilmen för min del.
Postad 11 May 2012 - 22:06
Postad 12 May 2012 - 09:19
Någonstans i inläggen så tolkade jag det som att en ny hårddisk-box precis har släppts, någon som har denna och kan säga om den är lika problemfylld likt andra?
Är det denna du menar? https://www.canaldig.../?productid=156
Den har möjlighet till inspelning/timeshift om man pluggar in en USB HDD.
Fick hem den i veckan och den funkar bra än så länge, har dock inte pluggat in någon HDD än så inspelning/timeshift har inte testats.
Postad 14 May 2012 - 12:22
Vill kunna se elitserien i höst och har inte tid med säsongskort tyvärr, samtidigt som det inte är säkert att vi bor kvar under de bindningstiderna som finns. Hade gärna sett max 3 mån tex.
Postad 14 May 2012 - 12:45
Hej, våran föreningen funderar på att byta ut comhems internettjänster med Ownit och därmed kanske även för TV-tjänster, antingen som en gruppanslutning eller enskilt. Men det jag undrar över är om vi som förening är skyldiga att se till så att boende kan få tillgång till must carry kanalerna som SVT1-2 med inget mindre än en kabel mellan väggen och TV:n eller om det är förväntat om vi som förening betalar en summa per hushåll i en gruppanslutning och alla själva ska välja om de köper en box som gör att man kan ta del av utbudet? För must carry ligger väl på operatören och inte föreningen?
Postad 14 May 2012 - 13:47
Hej CD. Hur går det med appen till Iphone 4S,blir det klart nångång?
Hej Askungen
Vi vet lika mycket som dig just nu men så fort vi får informationen
lägger vi ut det så ni får tillgång till appen!
Med vänliga hälsningar
Pauline
Redigerat av Allente Sverige, 14 May 2012 - 13:47.
Postad 14 May 2012 - 13:50
Någon som vet om man kan beställa Canal+Total utan bindningstid? Vill kunna se elitserien i höst och har inte tid med säsongskort tyvärr, samtidigt som det inte är säkert att vi bor kvar under de bindningstiderna som finns. Hade gärna sett max 3 mån tex.
Hej dhanjel
Det ska gå att göra, ring vår abonnemangsavdelning på 0770-33 22 11
så kan de hjälpa dig att lägga beställningen.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 14 May 2012 - 14:03
Hej, jag skickade detta till eran fastighets-mail över en månad sedan men fick aldrig svar
Hej BME
Jag har forskat lite i ärendet och har konstaterat att vi behöver lite mer
information i frågan innan vi kan besvara den.
Jag ber dig att lämna dina kontaktuppgifter i ett PM till oss här så kan vi kontakta dig för att reda ut
de frågor du har.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 15 May 2012 - 12:54
Har väl ingen större förhoppning här på svar från CD men kan ju försöka. Hur gör ni för att välja ut vilka kanaler ni väljer till familjepaketet? Tex som flera efterfrågar här mer musikkanaler? Hur ställer ni er till det? Är det för dyrt att köpa in fler musikkanaler? Är det fullt "på linan" så ni inte kan få in flera kanaler nu utan att ta bort några? Gör ni undersökningar där ni frågar konsumenterna vad vi vill ha? Om ni gjort det hur många frågade ni?
Kort och koncist, hur väljer ni vilka kanaler som finns med?
Tack på förhand
Hej Boddington,
Vi ser ständigt över möjligheterna för olika och intressanta kanaler i utbudet. Familjepaketet är det bredaste paketet med flest antal kanaler samt innehåller en stor variation av kanaler inom olika intresseområden. Samtidigt är det "ett levande" paket där nya kanaler tillkommer samt andra även kan upphöra pga rättigheter eller andra skäl. Vi har ingen platsbrist på satelliten så om någon kanal utgår beror det på andra skäl.
För att ha ett så attraktivt utbud som möjligt genomför vi regelbundet marknadsundersökningar där vi frågar ett statistiskt urval av våra kunder vilka kanaler och vilken typ av utbud de föredrar. Vi skulle gärna vilja men kan och får inte kommentera förhandlingar och rättigheter etc.
Med vänlig hälsning
Mikael
Postad 15 May 2012 - 14:08
Hyrde precis en film via on demand och är mycket besviken. Ljudet var svajigt som på en gammal vhs och bilden hackade ungefär som judder när man ser en 24 fps och tvn omvandlar till 60 fps.
Ska ni debitera 39:- för så dålig kvalité så var det sista hyrfilmen för min del.
Postad 15 May 2012 - 14:22
Hej Boddington,
Vi ser ständigt över möjligheterna för olika och intressanta kanaler i utbudet. Familjepaketet är det bredaste paketet med flest antal kanaler samt innehåller en stor variation av kanaler inom olika intresseområden. Samtidigt är det "ett levande" paket där nya kanaler tillkommer samt andra även kan upphöra pga rättigheter eller andra skäl. Vi har ingen platsbrist på satelliten så om någon kanal utgår beror det på andra skäl.
För att ha ett så attraktivt utbud som möjligt genomför vi regelbundet marknadsundersökningar där vi frågar ett statistiskt urval av våra kunder vilka kanaler och vilken typ av utbud de föredrar. Vi skulle gärna vilja men kan och får inte kommentera förhandlingar och rättigheter etc.
Med vänlig hälsning
Mikael
Hej Mikael
Ok så det går alltså inte att få reda på om tex musik-kanalerna togs bort för att det inte fanns någon efterfrågan eller om det är för dyrt alt rättigheter som stoppar kanalerna.
Kan bara instämma i övriga som funderat/klagat på att inga ordentliga musikkanaler finns längre.
Postad 15 May 2012 - 18:30
Vi får inte glömma det minst sagt mediokra film och serieutbudet, serierna är samma gamla skåpmat hela tiden,repris på repris. Och filmerna då, hur länge har inte Invicus visats nu och Irene Huss?? Nu är det väl iofs C+ man skall klaga hos men CD kan ju framföra att deras kunder är missnöjda. (Om de nu är det, Sveriges nöjdaste kunder ni vetHej Mikael
Ok så det går alltså inte att få reda på om tex musik-kanalerna togs bort för att det inte fanns någon efterfrågan eller om det är för dyrt alt rättigheter som stoppar kanalerna.
Kan bara instämma i övriga som funderat/klagat på att inga ordentliga musikkanaler finns längre.
Postad 15 May 2012 - 19:24
Postad 16 May 2012 - 08:09
Frågan blir då om ert mål är att bredden skall öka eller åtminstone bibehållas i stället för att minska som fallet varit under det dryga år jag varit kund hos er?Familjepaketet är det bredaste paketet med flest antal kanaler samt innehåller en stor variation av kanaler inom olika intresseområden. Samtidigt är det "ett levande" paket där nya kanaler tillkommer samt andra även kan upphöra pga rättigheter eller andra skäl.
Postad 16 May 2012 - 08:29
Postad 16 May 2012 - 09:29
Postad 16 May 2012 - 09:49
Men det utskicket sker baserat på hela kundbasen, inte bara de som skriker högst på sociala medier och forum. Det har jag full förståelse för. Av de (400 000 (?)) som har CD (via parabol) är det trots allt bara en handfull som är här och säger vad de tycker.
Postad 16 May 2012 - 10:03
Postad 16 May 2012 - 10:20
Postad 16 May 2012 - 12:19
Ok , informationen i brochyren är otydlig, nu har jag inte läst på CD hemsida iofs. , det kanske står där.
Jag tolkar det som att man kan köpa till Showtime,Discovery Science och Discovery World om man bara har Familjepaketet eftersom de står som tillvalskanaler lika tv4 Science Ficition och Tv Finland t ex.
(Det är en klar förbättring för mig iallafall)
Tyvärr så är det CD och ingen där vet någonting iallafall
Hej på er
Beklagar om informationen varit otydlig.
Det kommer inte att vara någon ändring från tidigare gällande tillvalskanaler.
Showtime, Discovery Science och Discovery World kommer även i fortsättningen att ingå
i canal + utbuden.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 16 May 2012 - 12:27
Det kanske inte framgick att detta var en fråga men det var det. Frågan är om man inte ska förvänta sig bättre kvalitet på on demand filmerna? Hade förväntat mig dvd kvalitet och detta var långt ifrån.
Hej Tobyponken
Det har lite att göra med vilken box man använder.
Sagem boxarna kopplar upp direkt mot en VOD server medan ADB boxen kopplar upp mot en web Vod server.
Det gör att beroende på datahastighet och kodning så kan vissa filmer se korniga ut och vissa fall till och med visa rutmönster.
Nyare filmer är dock av bättre kvalitet och vi hoppas på att kunna ha HD filmer inom kort vilket automatiskt kommer att göra kvaliteten bättre på filmerna.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 16 May 2012 - 13:31
Detta var första gången jag hyrde film med ADB-boxen, har aldrig upplevt liknande problem med sagem. Är det en sämre vod-lösning som används i ADB menar du?Hej Tobyponken
Det har lite att göra med vilken box man använder.
Sagem boxarna kopplar upp direkt mot en VOD server medan ADB boxen kopplar upp mot en web Vod server.
Det gör att beroende på datahastighet och kodning så kan vissa filmer se korniga ut och vissa fall till och med visa rutmönster.
Nyare filmer är dock av bättre kvalitet och vi hoppas på att kunna ha HD filmer inom kort vilket automatiskt kommer att göra kvaliteten bättre på filmerna.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 16 May 2012 - 20:03
Redigerat av nemnok, 16 May 2012 - 20:06.
Postad 17 May 2012 - 09:36
Canal Digital skickar ibland ut undersökningar om kanaler och intresse till kunderna. Har dykt upp här någon gång.
Men det utskicket sker baserat på hela kundbasen, inte bara de som skriker högst på sociala medier och forum. Det har jag full förståelse för. Av de (400 000 (?)) som har CD (via parabol) är det trots allt bara en handfull som är här och säger vad de tycker.
Canal Digital har 311 000 kunder i Sverige
Övrig:
Viasat 336 000
Boxer 613 000
Telia 530 000
ComHem 658 000 (Digitala kunder)
Postad 17 May 2012 - 10:12
Postad 17 May 2012 - 13:29
TV4-gruppen köpte troligtvis C+ lite dyrt av ProSiebenSAT1. De rättigheter som man då innehade skulle förhandlas om och det gick inte som man tänkt. Viasat satte in en kraftig stöt och bjöd över. Kanske gjorde de en god bedömning av att TV4-gruppen inte var helt vana vid Premium-TV branschen. Det var ett tag riktigt, riktigt sunkigt i C+ tablåer. Svenska TV4 produktioner från 90-talet söm TV4 kört som söndagsfilmer dök upp som premiärer på C+ tidigt 2011. La Liga flyttades från TV4 Sport för att ersätta PL.
Det blev en nedåtgående spiral som gjorde att både tittare och intäkter började dala. CD är i ett starkt beroende av C+ utbud för sin kundbas och TV4 hade inte lyckats förvalta C+. Dialogen mellan CDs ägare Telenor och TV4-gruppen ledde till att TV4 släppte in Telenor som delägare med 35% och Telenor sköt därmed till kapital, fick direkt inflytande och delade risk framåt.
Efter detta har man gjort vad man kunnat i form av att satsa mer på HD och att täcka de rättigheter man har bättre. Vidare har man skrivit second run-filmavtal avtal med Disney/Touchstone och Sony Columbia. Man får köra filmerna efter att de gått på Viasat som har first run. Skall ju nämnas att Viasat sedan länge haft second run på Warner Bros där C+ har first run. Fox finns även på C+ med first run. Elitserien och Allsvenskan är ju sista försvarslinjen i för C+ i Sverige. Frågan är hur läget sett ut om inte Telenor gått in i verksamheten.
Över till en egen reflektion. Jag har C+ för att jag följer Elitserien ishockey. Skulle dessa gå över till Viasat så lämnar jag C+ och därmed även CD. Jag har idag Viasats filmpaket för att det utan tvekan är långt bättre. Situationen var tvärtom för ett antal år sedan när jag övergav Viasat för dess då dåliga filmutbud. Det är ju naturligtvis subjektivt men hela familjen på fem tyckte det var ett lyft att ta in Viasat Film jämfört med dagens C+.
Jag undrar om TV4 idag skulle tagit klivet in och köpt C+. Det har varit svårt för dem att managera. De har ställts inför högre och högre rättighetspriser och de har fått ta förluster på det som skulle bli ett nytt intäktssegment hos TV4-gruppen.
ProSiebenSAT1 som köpte SBS (Kanal 5, Kanal 9, SBS Radio (Megapol) och C+) från Nordic Capital för några år sedan resonerade att de inte har fokus och möjligheter att klara av premiumsegmentet (C+) och samtidigt fokusera på fri TV. Strategier, kanalprofilering och rättighetsberoende är inte analoga mellan dessa segment. Lite som att jämföra tunga lastbilar med personbilar. TV4 hade inte gått in med rätt egna förutsättningar eller fokuserad kompetens när de tog över C+. MTG/Viasat såg sin affärsmöjlighet och kunde agera på ett sätt som kanske inte funkat i ett läge med de gamla huvudmännen för C+.
Postad 17 May 2012 - 16:12
Bringade lite klarhet. Tack. Har du en aning om hur lång tid eller vad nu som styr det är mellan first och second run?Framgång eller tillbakagång för CD är till stor del sammankopplad med Canal+ sport och filmrättigheter. Sedan några år tillbaka har C+ förlorat rättigheterna till Premier Leauge, NHL och first run-rättigheter av filmer för Universal Studios till Viasat.
TV4-gruppen köpte troligtvis C+ lite dyrt av ProSiebenSAT1. De rättigheter som man då innehade skulle förhandlas om och det gick inte som man tänkt. Viasat satte in en kraftig stöt och bjöd över. Kanske gjorde de en god bedömning av att TV4-gruppen inte var helt vana vid Premium-TV branschen. Det var ett tag riktigt, riktigt sunkigt i C+ tablåer. Svenska TV4 produktioner från 90-talet söm TV4 kört som söndagsfilmer dök upp som premiärer på C+ tidigt 2011. La Liga flyttades från TV4 Sport för att ersätta PL.
Det blev en nedåtgående spiral som gjorde att både tittare och intäkter började dala. CD är i ett starkt beroende av C+ utbud för sin kundbas och TV4 hade inte lyckats förvalta C+. Dialogen mellan CDs ägare Telenor och TV4-gruppen ledde till att TV4 släppte in Telenor som delägare med 35% och Telenor sköt därmed till kapital, fick direkt inflytande och delade risk framåt.
Efter detta har man gjort vad man kunnat i form av att satsa mer på HD och att täcka de rättigheter man har bättre. Vidare har man skrivit second run-filmavtal avtal med Disney/Touchstone och Sony Columbia. Man får köra filmerna efter att de gått på Viasat som har first run. Skall ju nämnas att Viasat sedan länge haft second run på Warner Bros där C+ har first run. Fox finns även på C+ med first run. Elitserien och Allsvenskan är ju sista försvarslinjen i för C+ i Sverige. Frågan är hur läget sett ut om inte Telenor gått in i verksamheten.
Över till en egen reflektion. Jag har C+ för att jag följer Elitserien ishockey. Skulle dessa gå över till Viasat så lämnar jag C+ och därmed även CD. Jag har idag Viasats filmpaket för att det utan tvekan är långt bättre. Situationen var tvärtom för ett antal år sedan när jag övergav Viasat för dess då dåliga filmutbud. Det är ju naturligtvis subjektivt men hela familjen på fem tyckte det var ett lyft att ta in Viasat Film jämfört med dagens C+.
Jag undrar om TV4 idag skulle tagit klivet in och köpt C+. Det har varit svårt för dem att managera. De har ställts inför högre och högre rättighetspriser och de har fått ta förluster på det som skulle bli ett nytt intäktssegment hos TV4-gruppen.
ProSiebenSAT1 som köpte SBS (Kanal 5, Kanal 9, SBS Radio (Megapol) och C+) från Nordic Capital för några år sedan resonerade att de inte har fokus och möjligheter att klara av premiumsegmentet (C+) och samtidigt fokusera på fri TV. Strategier, kanalprofilering och rättighetsberoende är inte analoga mellan dessa segment. Lite som att jämföra tunga lastbilar med personbilar. TV4 hade inte gått in med rätt egna förutsättningar eller fokuserad kompetens när de tog över C+. MTG/Viasat såg sin affärsmöjlighet och kunde agera på ett sätt som kanske inte funkat i ett läge med de gamla huvudmännen för C+.
Postad 18 May 2012 - 08:46
Har du nån källa på var du hittade dessa uppgifter?Canal Digital har 311 000 kunder i Sverige
Övrig:
Viasat 336 000
Boxer 613 000
Telia 530 000
ComHem 658 000 (Digitala kunder)
Postad 18 May 2012 - 10:07
Bringade lite klarhet. Tack. Har du en aning om hur lång tid eller vad nu som styr det är mellan first och second run?
Logiken ser väl ut ungefär så här:
- Biopremiär
- Hyr och köpsläpp för blueray/dvd och filmtjänster
- First run premiär på premium pay TV channel
- Second run premiär på premium pay TV channel
- Premiärsläpp på free TV
- Därefter kan tv-bolag handla mer fritt
Tar man några exempel så tog det nästan ett år efter att C+ hade premiär på Avatar innan Viasat Film premiärvisade den. På samma sätt var det när Viasat körde Prince of Persia först och den ganska nyligen dök upp som premiär hos C+.
Vill man ha first runs så får man ha både C+ och Viasat. Men å andra sidan har man kunnat se de filmerna på bio eller hyrtjänst/Bluray innan, men då i styckpris. Det är trots allt "bulkpris" på C+ och Viasat.
Vill man åt filmerna från Viasats rättigheter för tex film så kan man ju testa Viaplays tjänst. Det sägs ju en del om trassel med överföringen, men det är väl barnsjukdomar och det verkar bli bättre. Det är ju i princip samma premiärer där som på Viasat Film.
Postad 18 May 2012 - 14:17
Har du nån källa på var du hittade dessa uppgifter?
Finns i Kvartalsrapporter och i dokument på Myndigheten för Radio och TV´s hemsida
Postad 18 May 2012 - 14:46
Ok antar du bara räknade med canal digitals parabol kunder för deras kabeltv har ju 220 000 kunder bara det.Dom säger själva dom har över 3 miljoner kunder canal digital alltså i norden då kändes 311 000 lite futtigt.Finns i Kvartalsrapporter och i dokument på Myndigheten för Radio och TV´s hemsida
Postad 18 May 2012 - 15:01
Samlet set så er der nu 954.000 husstande som får deres tv via parabol fra Canal Digital. Dette er et fald fra 965.000 husstande for 3 måneder siden og på 2 år har Canal Digital mistet 100.000.
Læs artiklen: http://digitalt.tv/c.../#ixzz1vEJMrXiF
Postad 19 May 2012 - 23:47
Canal Digital har forbedret effektiviteten og begrænset omkostningerne, således at man nu tjener mere på kunderne, men kundemassen fortsætter dog med at falde og i første kvartal af 2012 måtte Canal Digital sige farvel til 11.000 kunder sammenlignet med sidste kvartal af 2011.
Samlet set så er der nu 954.000 husstande som får deres tv via parabol fra Canal Digital. Dette er et fald fra 965.000 husstande for 3 måneder siden og på 2 år har Canal Digital mistet 100.000.
Læs artiklen: http://digitalt.tv/c.../#ixzz1vEJMrXiF
...förbättrat effektiviteten och sänkt omkostnaderna.. dvs bland annat slutat med Silverkanalerna, VH1 och MTV HD, Time Warner/Non-Stop och Viacom-avtal som inte förnyas.
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?