* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34862 svar till detta ämne
Postad 21 December 2010 - 14:05
Unregistered8b2d821a
-
Unregistered8b2d821a
-
Användare
-
-
150 inlägg
Viasat lanserar TV3HD
Se The Mentalist, Navy CIS och mycket, mycket mer i överlägsen ljud- och bildkvalitet i TV3 HD. Kanalen startar den 1 mars och kommer att finnas tillgänglig för Viasats parabolhushåll , för Viasats kunder i stadsnät samt för Boxers HD-kunder i marknätet.
kan man hoppas på att den kommer till telias iptv med =)
Postad 21 December 2010 - 14:56
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
TV3HD, TV4HD och TV5HD vore ju kanonkanaler att få, då har man liksom 1-5 i HD, så det är en julklappsönskning till Telia om att detta "inträffar under K1 2011
Postad 21 December 2010 - 16:24
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Video Lock error.
Fick det på National geographic channel precis. Skiftade kanal och tillbaka några gånger men det hjäkpte inte. Efter 5 min så kom bilden igen. Märkligt.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 21 December 2010 - 16:25.
Postad 21 December 2010 - 21:23
Unregistered89a9dace
-
Unregistered89a9dace
-
Användare
-
-
140 inlägg
Så var det det här med bildformat igen...
Varför visas "Showtime" på 6:an nu i 16:9 i ett 4:3 fönster, så att man får sorgkanter över hela bilden?
Börjar bli riktigt trött på att det är fel format på en ###### massa jämt
IMAG0479.jpg 845.81K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered89a9dace, 21 December 2010 - 21:26.
Postad 21 December 2010 - 22:07
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Inspelningsappen finns nu i en uppdaterad version anpassad för iPad på iTunes.
Postad 21 December 2010 - 22:17
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Så var det det här med bildformat igen...
Varför visas "Showtime" på 6:an nu i 16:9 i ett 4:3 fönster, så att man får sorgkanter över hela bilden?
Börjar bli riktigt trött på att det är fel format på en ###### massa jämt 
Inte bara Telia. Sitter med comhem och exakt samma problem så det är nog snarare TV6 som är boven här!
Redigerat av hofwing, 21 December 2010 - 22:18.
Postad 21 December 2010 - 22:40
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
TV3HD, TV4HD och TV5HD vore ju kanonkanaler att få, då har man liksom 1-5 i HD, så det är en julklappsönskning till Telia om att detta "inträffar under K1 2011
Jo, det börjar bli dags att Telia kommer igång med sin HD satsning...
Postad 22 December 2010 - 05:15
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3945 inlägg
Video Lock error.
Fick det på National geographic channel precis. Skiftade kanal och tillbaka några gånger men det hjäkpte inte. Efter 5 min så kom bilden igen. Märkligt.
Och allt är fortfarande bara bra, och ni är inte försökskaniner, och ni borde inte gå ihop och kräva gratisvisning ? Hahahaha, SUCK! På 50-talet började de visa Tv i Sverige, och inte ens då hade de såna här problem, men DÅ hade folk ändå kunnat kräva mer än vad folk nu accepterar - detta är ju bara patetiskt!
Redigerat av anderswillhelmsson, 22 December 2010 - 05:18.
Postad 22 December 2010 - 08:45
masaba
-
masaba
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Och allt är fortfarande bara bra, och ni är inte försökskaniner, och ni borde inte gå ihop och kräva gratisvisning ?
Hahahaha, SUCK!
På 50-talet började de visa Tv i Sverige, och inte ens då hade de såna här problem, men DÅ hade folk ändå kunnat kräva mer än vad folk nu accepterar - detta är ju bara patetiskt!
Det är nog inget snack om att Telias tv-tjänster lämnar en hel del att önska vad gäller stabilitet och utbud av utbud som flerkanalsinspelning och HDTV. I många fall verkar ändringar göras godtyckligt och förhastat (bland annat ok-knapp/kanallista). Verkar som att Telia har dålig styrning av utvecklingsarbetet och kvalitetskontrollen på just tv-delen. På det viset känns det helt klart som att vi är någon form av försökskaniner, eller åtminstone kunder som det inte spelar någon roll om det blir problem för. Trist också med den attityd och brist på intresse man många gånger mötts av från Telias sida i det här forumet när man som kund sakligt redovisat problem med intresse att få dem fixade. Kan exempelvis nämna problemen med textsynkning och taskigt EPG-innehåll. Fanns ju en bra sammanställd bugglista också som till slut slutade underhållas för ingenting hände med problemen som redovisades. I mitt fall gnällde jag länge en hel del på just problemen med textsynkning på Canal+. Har dock slutat tjata då jag märkt att Telia inte tar problemen på allvar, och egentligen verkar skita i om kunder sitter med osynkad text på inspelningar. Problemen har ändå funnits i över ett år men det verkar liksom inte finnas något intresse att lösa den typen av problem. Angående krav på ersättning och kompensation så orkar man liksom inte lägga energi på att stånga sig blodig för en dj**la tv-tjänst strular när man har annat som tar tid i tillvaron. För mig slutade det iallafall med att jag sade upp tilläggspaketet från Canal+ då jag utan vettig inspelning inte tyckte att det gav tillräckligt. Undrar vad Canal+ tycker om sånt förresten? I övrigt fungerar tjänsten för det mesta ok. Man ska väl iofs också konstatera att även andra leverantörer har en hel del problem. Tänker exempelvis på alla problem som varit med inspelningsbara boxar för Boxer från Sagem och DiLog. Har väl även varit en del strul med inspelninbsbara boxen från Canal Digital om jag inte minns fel. Jag sitter iallafall med den förhöjda avgiften för den inspelningsbara boxen i ytterligare ett par månader och kommer efter det fundera på att byta leverantör. Om Telia inte utökat antalet HDTV-kanaler vid det laget så lär det bli ett byte då. Hur som helst. Tror fler än jag kommer tröttna inom snar framtid om Telia inte skärper sig med tv-tjänsterna. /Martin
Postad 22 December 2010 - 10:39
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Jag tror ärligt att Telia kommer tappa massor av kunder till exempelvis Boxer igen. Många gick ifrån boxer ett tag när det ej hände så mycket, bildkvalitén var dålig osv. Nu är de dock på frammarsch och lanserar hd-kanal på hd-kanal, visst man behöver en annan typ av box, men får man säkert billigare om man binder sig osv.
Så Telia, nu är det dags att tjänsten utvecklas. Att ADSL kunder skall kunna titta på en och spela in på en annan kanal.
Har man tvilling eller extraabb så kan det väl vara hänt det ej fungerar beroende på hastigheter etc.
Sedan att det lanseras fler hd-kanaler. Det finns ju några idag som fungerar bra, på ADSL också (på min iaf).
Kom igen nu Telia, ge er själva ett nyårslöfte och kom ut med information om vad som komma skall, för något måste det väl vara..
Bara en mappfunktion i inspelningsträdet vore ju en aha upplevelse, borde ju inte vara så svårt, fungerar ju som på mina bilder osv.
Kom igen nu!
Postad 22 December 2010 - 11:14
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Precis vad jag menade.
Edit:
Enligt teliaschatten så skall funktionen finnas kvar, osäkert om symbolen skall synas. Tryck på OK-knappen är lösningen.... Alltså prova först...
Igår hade jag återigen symbolen på ett antal program så någonting verkar Telia ha gjort. Innan igår hade jag inte playsymbolen,inte ens på nyheterna. Testade att trycka på ok knappen utan symbol men inget hände men nu får jag frågan om jag vill starta från början igen.
Postad 22 December 2010 - 12:29
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Igår hade jag återigen symbolen på ett antal program så någonting verkar Telia ha gjort. Innan igår hade jag inte playsymbolen,inte ens på nyheterna. Testade att trycka på ok knappen utan symbol men inget hände men nu får jag frågan om jag vill starta från början igen.
Samma här. Vad håller de på med på Telia?
Postad 22 December 2010 - 12:30
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag har under senaste veckan stora problem att kunna starta "inspelnings-appen" på min iPhone. Är det fler som har detta problem? För mig ser det ut som att själva inloggningen misslyckas, och att appen sedan stängs ned.
Jag har även problem med ljudsynk på Canal+ First. Talet kommer någon sekund före själva munrörelsen. Är detta något som är känt hos Telia? Övriga Canal+ kanaler tror jag inte har några större problem med ljudsynk, men jag har inte kollat så noga på dem.
Sedan är textsynken inte vidare bra på Canal+. Jag upplever att alla dessa kanaler har mer eller mindre fel med textsynk. Texten kommer upp någon sekund försent, och stannar någon/några sekunder för länge.
Är det fler som upplever samma problem som mig tro..?
Min box är en 1963 och jag har Fiber-LAN (kollektivavtal).
Postad 22 December 2010 - 13:00
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Samma här. Vad håller de på med på Telia?
Bara det som sänds och enligt sändningsrättigheter finns i programbiblioteket går att se från början. Vissa tider finns inte programet ifråga i biblioteket och då går det således inte att se från början. En långfilm kan du t ex aldrig välja att se från början för Svt får inte lägga den i programbiblioteket.
Postad 22 December 2010 - 13:33
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Och allt är fortfarande bara bra, och ni är inte försökskaniner, och ni borde inte gå ihop och kräva gratisvisning ?
Hahahaha, SUCK!
På 50-talet började de visa Tv i Sverige, och inte ens då hade de såna här problem, men DÅ hade folk ändå kunnat kräva mer än vad folk nu accepterar - detta är ju bara patetiskt!
Hahahaha på dig själv för att du, baserat på de fåtalet kunder som klagar här, drar slutsatsen att vi är försökskaniner. Och inte benar du väl ut probelemen heller? Du läser ett inlägg och lägger 110% vikt vid det och tror att skribenten tycker att tv via telia är så dåligt så det enda kvar att göra är att lägga sig på rälsen och vä'nta på tåget. Att jag fick video lock i 5 min på en kanal gör du en stor affär av. Jag la visserligen upp en bild på det men det är inte samma sak som att jag tycker Telia gör ett dåligt jobb. Du har något behov av att hävda dig gentemot andra för att du råkar ha tv på ett bättre och mindra krånglande sätt. Det är mer stabilit att ta emot tv via en parabol eller antenn. Mindre flaskhalsar och tekniska saker som kan strula. Det finns en del som inte har några vettiga alternativ till bredband och tv som tycker att Telia levererar bredband, tv och telefoni på ett föredömligt smart sätt via det antika telejacket och de smala koppartrådarna. Jag är en av dom. Vad jag stridigt om mest här i tråden är formaten och det har ju faktiskt löst sig. Många tycker kanske att jag tagit i vad gäller detta problemet men jag har velat ha fram hur det rent standardmässigt SKA fungera. Och då är det formatknappen på tv:n fjärrkontroll i auto och sändningen ska visas med rätt propotioner. De som vill ha utdragen 4:3.bild får pilla på fjärrkontrollen men inte jag som vill ha det som det är meningen. Om Tv 6 sänder 16:9 med sorgekanter kan vi ju inte skälla på Telia. Comhem hade ju samma bild. Och 16:9 med sorgekanter är ju mindra kul men det är ändå rätt proppotioner vad gäller innehållet. Förminskat men rätt proppotioner. Och en del skribenter har slutat skriva när de inser att de efter ett svar inte ställt in sin box på rätt sätt eller rent tekniskt inte fattar hur saker och ting fungerar. Rullgardin ner blir det då när man skriker FELIA och annat trams när felet ligger i ens eget handhavande av boxen. Att tv:n lägger av helt i några timmar en kväll verkar för vissa vara lika med världens undergång. Kom igen! Jag säger inte att problemen som förkommer ska negligeras men nog är i varje fall jag i stort sätt nöjd med vad Telia levererar till mig via telejacket.
Postad 22 December 2010 - 13:49
ringstedt
-
ringstedt
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har inte haft någon bild på SVT:s HD-kanaler på senaste tiden, vad kan det komma sig?
Fungerade för någon vecka sedan...
Har digital-tv via fiber.
Kan det ha att göra med senaste uppdateringen av boxen? Har en Motorola vip 1963.
Någon annan som upplevt samma problem?
Postad 22 December 2010 - 15:40
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Jo, det börjar bli dags att Telia kommer igång med sin HD satsning...
Det finns ju inte ens några HD filmer att hyra hos Telia idag. Förstår faktiskt inte varför man inte kommit längre? Och Viasat börjar snart med 3D sändningar av film och sport. Undrar om Motorola boxarna kommer att gå att uppgradera för 3D stöd eller om man måste köpa nya igen? Viasat 3D
Postad 22 December 2010 - 15:44
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1296 inlägg
Under Kategorier hittar jag HD-film (visserligen bara 18 st), men jag har inte själv kollat nån av dem, så jag vet inte om de verkligen är HD, fast det verkar väl konstigt att kategorisera dem som det i så fall...
Postad 22 December 2010 - 15:51
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Haha. är det ett skämt eller, införa något som ej klaras av pga. kapacitetsbekymmer.
De skulle behållit programguiden ist på OK-knappen.
Från telia.se
"Funktionen som gör att du med OK-knappen kan starta om program från början, kommer vara borttagen över jul och nyår. Bakgrunden är att det under vissa tidpunkter på dygnet kan ta lång tid att starta en film då många kunder startar om program via OK-knappen. Se istället vårt utbud i programbiblioteket. "
Postad 22 December 2010 - 15:57
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Under Kategorier hittar jag HD-film (visserligen bara 18 st), men jag har inte själv kollat nån av dem, så jag vet inte om de verkligen är HD, fast det verkar väl konstigt att kategorisera dem som det i så fall...
Jag menade att det finns väldigt få HD filmer. När jag tittade i Videobutiken senast så var det kanske 10 st. Twilight och Eclips plus några svenska filmer som Snabba Cash, Sommaren med Göran, Beck och Millennium serien.
Redigerat av Unregistered29650, 22 December 2010 - 15:58.
Postad 22 December 2010 - 16:02
hagoran
-
hagoran
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag har under senaste veckan stora problem att kunna starta "inspelnings-appen" på min iPhone. Är det fler som har detta problem? För mig ser det ut som att själva inloggningen misslyckas, och att appen sedan stängs ned.
Jag har även problem med ljudsynk på Canal+ First. Talet kommer någon sekund före själva munrörelsen. Är detta något som är känt hos Telia? Övriga Canal+ kanaler tror jag inte har några större problem med ljudsynk, men jag har inte kollat så noga på dem.
Sedan är textsynken inte vidare bra på Canal+. Jag upplever att alla dessa kanaler har mer eller mindre fel med textsynk. Texten kommer upp någon sekund försent, och stannar någon/några sekunder för länge.
Är det fler som upplever samma problem som mig tro..?
Min box är en 1963 och jag har Fiber-LAN (kollektivavtal).
Jag har haft samma problem med iPhone appen. Det enda som hjälpt mig har varit att avinstallera appen och sedan efter synkning göra en ny installation. Har hänt ett par gånger under hösten.
Redigerat av hagoran, 22 December 2010 - 16:03.
Postad 22 December 2010 - 16:05
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
"Funktionen som gör att du med OK-knappen kan starta om program från början, kommer vara borttagen över jul och nyår. Bakgrunden är att det under vissa tidpunkter på dygnet kan ta lång tid att starta en film då många kunder startar om program via OK-knappen. Se istället vårt utbud i programbiblioteket."
Vilket dj.. skämt! Vad håller Telia på med egentligen? Varför ska vi kunder testa först och upptäcka alla fel?
Postad 22 December 2010 - 16:15
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Jag har även problem med ljudsynk på Canal+ First. Talet kommer någon sekund före själva munrörelsen. Är detta något som är känt hos Telia? Övriga Canal+ kanaler tror jag inte har några större problem med ljudsynk, men jag har inte kollat så noga på dem. Sedan är textsynken inte vidare bra på Canal+. Jag upplever att alla dessa kanaler har mer eller mindre fel med textsynk. Texten kommer upp någon sekund försent, och stannar någon/några sekunder för länge.
Jag har samma problem med Canal+ kanalerna även om textningen har blivit mycket bättre än vad den var tidigare. Men de kan ju göra textningen delvis genomskinlig och flytta ner den så den inte ligger mitt i bilden samt byta till något annat typsnitt som går att läsa! Problemet med ljudsynk kommer och går men jag har haft mest problem med Canal+ Series på sista tiden.
Postad 22 December 2010 - 16:28
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Haha. är det ett skämt eller, införa något som ej klaras av pga. kapacitetsbekymmer. De skulle behållit programguiden ist på OK-knappen.
Från telia.se
"Funktionen som gör att du med OK-knappen kan starta om program från början, kommer vara borttagen över jul och nyår. Bakgrunden är att det under vissa tidpunkter på dygnet kan ta lång tid att starta en film då många kunder startar om program via OK-knappen. Se istället vårt utbud i programbiblioteket. "
Fy vad dåligt. Jag ska säga upp abonnemanget. Skämt å sido så finns det ju inget annat sätt att testa än att införa en funktion. Telia kan ju inte på förhand veta hur månnga av alla drygt 400 000 abonnenter som verkligen startar om. Räcker inte kapaciteten så räcker den inte och då försvinner väl fuktionen. Dock kanske med symbolen så man vet att det finns att titta på via programbiblioteket.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 22 December 2010 - 16:29.
Postad 22 December 2010 - 16:34
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Telia kan ju inte på förhand veta hur månnga av alla drygt 400 000 abonnenter som verkligen startar om. Räcker inte kapaciteten så räcker den inte och då försvinner väl fuktionen.
Om inte Telia har den kunskapen så ska man inte heller införa nya funktioner utan att vara helt säkra på att man har tillräcklig extra kapacitet!
Postad 22 December 2010 - 16:37
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Om inte Telia har den kunskapen så ska man inte heller införa nya funktioner utan att vara helt säkra på att man har tillräcklig extra kapacitet!
Där har vi skilda åsikter. Det är ingen grundläggande funktion för tv-tittande utan en extra sådan. Bättre testa nya funktioner än att inte göra några förändringar alls tycker jag.
Postad 22 December 2010 - 17:27
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1296 inlägg
Jag menade att det finns väldigt få HD filmer. När jag tittade i Videobutiken senast så var det kanske 10 st. Twilight och Eclips plus några svenska filmer som Snabba Cash, Sommaren med Göran, Beck och Millennium serien.
Då kanske du skulle skrivit det?
Postad 22 December 2010 - 18:50
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jag har samma problem med Canal+ kanalerna även om textningen har blivit mycket bättre än vad den var tidigare. Men de kan ju göra textningen delvis genomskinlig och flytta ner den så den inte ligger mitt i bilden samt byta till något annat typsnitt som går att läsa! Problemet med ljudsynk kommer och går men jag har haft mest problem med Canal+ Series på sista tiden.
Man undrar ju hur dessa saker kan "komma och gå" som de gör... Har samma problem med speciellt Canal + HD idag, men synket är inte stabilt alls på dessa kanaler. /M
Postad 22 December 2010 - 18:57
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
Det är nog inget snack om att Telias tv-tjänster lämnar en hel del att önska vad gäller stabilitet och utbud av utbud som flerkanalsinspelning och HDTV. I många fall verkar ändringar göras godtyckligt och förhastat (bland annat ok-knapp/kanallista). Verkar som att Telia har dålig styrning av utvecklingsarbetet och kvalitetskontrollen på just tv-delen. På det viset känns det helt klart som att vi är någon form av försökskaniner, eller åtminstone kunder som det inte spelar någon roll om det blir problem för.
Trist också med den attityd och brist på intresse man många gånger mötts av från Telias sida i det här forumet när man som kund sakligt redovisat problem med intresse att få dem fixade. Kan exempelvis nämna problemen med textsynkning och taskigt EPG-innehåll. Fanns ju en bra sammanställd bugglista också som till slut slutade underhållas för ingenting hände med problemen som redovisades.
Mmm, jag tröttnade rejält på Telia. Inget hände och jag/vi möttes bara av tystnad, så jag orkade inte underhålla den längre. Än idag har ingen från Telias sida har hört av sig till mig trots en rätt gedigen lista med rena buggar och en lika stor lista på önskemål och förbättringar. Jag håller faktiskt på att uppdatera min bugglista. Det är tyvärr lite skrämmande läsning, ty det är inte många av de rapporterade punkterna som är fixade, inte ens sådana som bara borde ta en minut för Telia att fixa. Ju mer julledighet det blir, desto större chans att jag lyckas avsluta sammanställningen. Jag återkommer. Jag håller med den tidigare författare som skrev att Telia måste fixa sina problem, annars kommer de inte bara bli omsprungna av samtliga konkurrenter, utan många av Telias nuvarande kunder kommer dessutom byta till en konkurrent. Det är så enkelt som att: 1 bildkvaliteten får inte vara sämre än någon likvärdig konkurrent 2 för de hushåll som klarar av det ska dubbla inspelningar vara möjligt 3 utbudet av HD-kanaler måste vara likvärdigt konkurrenternas Uppfyller man inte dessa tre punkter kommer man förlora. ...sen ska givetvis tjänsten fungera också, och inte dagligen reta gallfeber på de betalande kunderna. Misslyckas man med det så spelar det ingen roll om de tre punkterna ovan är uppfyllda. Tyvärr uppfyller inte Telia någon av dem i dagsläget. Sen finns det plus för Telias del, typ play-funktioner och att kunna starta en inspelning via Internet, men dessa kommer i femte hand. Ovanstående måste fungera först.
Postad 22 December 2010 - 19:04
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
Där har vi skilda åsikter. Det är ingen grundläggande funktion för tv-tittande utan en extra sådan. Bättre testa nya funktioner än att inte göra några förändringar alls tycker jag.
Ännu bättre vore att fixa nuvarande fel först innan man inför nya funktioner (med sina egna buggar). Jag skulle gissa att mer än 90% av alla buggar/förbättringar och önskemål på min gamla lista skulle kunna åtgärdas på ett kvartal om bara Telia anställde 5 stycken duktiga programmerare som på heltid fixade med detta. Tänk om någon ekonomi/budget-ansvarig på Telia kunde läsa detta forum. Då kanske de skulle inse att utgiften för 5 st programmerare i ett kvartal bara är en droppe i havet jämfört med de intäkter de skulle få med den förbättrade tjänsten. ...förutom att 400 000 nuvarande användare skulle bli betydligt gladare...
Postad 22 December 2010 - 19:15
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Jag skulle gissa att mer än 90% av alla buggar/förbättringar och önskemål på min gamla lista skulle kunna åtgärdas på ett kvartal om bara Telia anställde 5 stycken duktiga programmerare som på heltid fixade med detta.
Ja gissa kan vi alla göra.
Postad 22 December 2010 - 21:05
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
@Telia Kundservice
Ljudet är inte i synk på TV4 Morden i Sandhamn! Är det fler som har samma problem? Jag spelar in ett annat program om det kan ha någon betydelse.
Postad 22 December 2010 - 21:13
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
Ja gissa kan vi alla göra.
Nödvändigt inlägg. @Telia Kundservice
Ljudet är inte i synk på TV4 Morden i Sandhamn! Är det fler som har samma problem? Jag spelar in ett annat program om det kan ha någon betydelse.
Jag tittar också på det (i "direktsändning"). För mig är det i synk. (vip1963, FiberLan, Uppsala).
Postad 22 December 2010 - 21:34
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3281 inlägg
@Telia Kundservice
Synkar bra för mig. Tittar live o spelar in annat. Fiber 100/10
Postad 22 December 2010 - 21:57
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Jag tittar också på det (i "direktsändning"). För mig är det i synk. (vip1963, FiberLan, Uppsala).
Synkar bra för mig. Tittar live o spelar in annat. Fiber 100/10
Börjar ju bli löjligt med de här återkommande problemen. Jag har också 100 Mbit/s FiberLan och Motorola 1963. Kollade snabbt på övriga kanaler och det är även problem med ljudsynk på Canal+ Film HD. Om det fungerar för er andra så är det väl inte att jag spelar in samtidigt som är orsaken? Jag kör ljudet via HDMI direkt till TV och boxen är inställd på digitalt ljud.
Redigerat av Unregistered29650, 22 December 2010 - 22:00.
Postad 22 December 2010 - 22:27
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
Ny bugg?
Inga av mina inspelningar har längre några kommentarer/beskrivning.
Förr när man markerade en fil kunde man i informationsfönstret till höger läsa lite om programmet. Nu visas bara kanal, titel och tider.
Bara min vip1963 som agerar så?
Postad 23 December 2010 - 01:33
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Börjar ju bli löjligt med de här återkommande problemen. Jag har också 100 Mbit/s FiberLan och Motorola 1963. Kollade snabbt på övriga kanaler och det är även problem med ljudsynk på Canal+ Film HD. Om det fungerar för er andra så är det väl inte att jag spelar in samtidigt som är orsaken? Jag kör ljudet via HDMI direkt till TV och boxen är inställd på digitalt ljud.
Blir verkligen inte klok på de här problemen med ljudsynk. Reprisen av Morden i Sandhamn på TV4 efter midnatt var OK men The Tonight Show på Kanal 9 var helt ur synk. Eftersom det fungerar på de andra kanalerna så måste det ju vara något problem med kanalen som är i osynk? Men då borde ju alla ha problem och så är ju inte fallet. Och om det skulle bero på något fel i boxen så skulle det väl vara problem med all kanaler?
Postad 23 December 2010 - 08:11
rogerli
-
rogerli
-
Användare
-
-
168 inlägg
Jag spelade också in Morden i Sandhamn och startade tittandet en bit in i programmet. Hos oss var ljudet också ur synk, så du var inte ensam.......
Har också den uppfattningen att det är allt oftare som det inte stämmer med munrörelser och ljud. Blir det inte bättre så får det nog bli en inspelningsbar box från Boxer alt. Canal+ när bindningstiden löper ut.
Postad 23 December 2010 - 08:56
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3281 inlägg
Jag spelade också in Morden i Sandhamn och startade tittandet en bit in i programmet. Hos oss var ljudet också ur synk, så du var inte ensam.......
Har också den uppfattningen att det är allt oftare som det inte stämmer med munrörelser och ljud. Blir det inte bättre så får det nog bli en inspelningsbar box från Boxer alt. Canal+ när bindningstiden löper ut.
Hade iofs inga problem igår men av de kanaler jag ser på så upplever jag att framförallt TV6 allt som oftast är aningen ur synk. Har i princip aldrig haft problem med detta förr utan det har börjat uppträda efter den uppdatering som fick systemet att gå ner pga överbelastning.
Postad 23 December 2010 - 10:21
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Aldrig haft problem med ljud synk av de program jag tittat på.
Kopplat HDMI direkt till TV. Ljudet står på Digitalt.
Boxen är en 1963 och 8/1 ADSL.
Ni som har dessa synk fel, har ni kollat upp med varandra vart ni bor? Dvs är kanske något lokalt fel/störning?
Postad 23 December 2010 - 16:37
MatsKlippan
-
MatsKlippan
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Aldrig haft problem med ljud synk av de program jag tittat på.
Kopplat HDMI direkt till TV. Ljudet står på Digitalt.
Boxen är en 1963 och 8/1 ADSL.
Ni som har dessa synk fel, har ni kollat upp med varandra vart ni bor? Dvs är kanske något lokalt fel/störning?
Har heller aldrig (i alla fall inte stört mig) haft några problem med ljudsynk. Men när jag just precis satte på Canal + och en gammal Beck film, så hänger inte Persbrandt med... Det var väldigt "störigt". Jag stängde... Mats
Redigerat av MatsKlippan, 23 December 2010 - 16:38.
Postad 23 December 2010 - 20:43
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
Ny bugg?
Inga av mina inspelningar får längre några kommentarer/beskrivning.
Förr när man markerade en fil (dvs en inspelning) kunde man i informationsfönstret till höger läsa lite detaljer om programmet. Nu visas bara kanal, titel och tider men ingen beskrivning.
Bara min vip1963 som agerar så?
Ingen som kan bekräfta eller dementera detta?
Postad 23 December 2010 - 20:51
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
Jag har nu uppdaterat listan med önskemål/förbättringar/buggrapporter. Ni får väldigt gärna ta på kritiker-hatten och påpeka minsta fel jag skrivit, om något saknas, eller om något är oklart beskrivet. (antingen här om det är av allmänt intresse eller som PM) http://vmlinux.org/~.../telia 1963.htm
Redigerat av elofu17, 23 December 2010 - 20:52.
Postad 24 December 2010 - 20:10
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Julafton, men man måste in här ändå.
Sarah Dawn Finer sjunger på SVT. Kul med 5.1 ljud etc för miljöns skull, så då vill man ha
bra bild oxå så in med kanal 17 (SVT HD). Lol, hon sjunger genast ur synk, ser ut som taskig
italiensk deckare från 80-talet i läppsynket. För synkat ljud gäller ikväll tydligen att undvika SVT-HD...
/M
Postad 24 December 2010 - 20:58
Dizztman
-
Dizztman
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ingen som kan bekräfta eller dementera detta?
Provade att spela in nyss och beskrivning m.m. fungerar. Har dock ett antal inspelningar som saknar info så det verkar vara lite "hit och dit". Ser inget logiskt samband dock. Starta om boxen är väl som vanligt ett hett tips... D.
Postad 24 December 2010 - 21:32
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Julafton, men man måste in här ändå.
Sarah Dawn Finer sjunger på SVT. Kul med 5.1 ljud etc för miljöns skull, så då vill man ha bra bild oxå så in med kanal 17 (SVT HD). Lol, hon sjunger genast ur synk, ser ut som taskig italiensk deckare från 80-talet i läppsynket. För synkat ljud gäller ikväll tydligen att undvika SVT-HD...
/M
Håller med. Fick la igen idag bara för att jag kommenterade häromdagen att jag aldrig haft problem med synk. Kalle Anka var helt ur synk, samt bilden var ej i rätt format.. kollade även på Svt1 ikväll på Svensson Svensson, bilden var rätt på Svt1 så slog över till SvtHD, där var ljudet ur synk samt bilden var ej i korrekt format..
Postad 25 December 2010 - 08:38
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Håller med. Fick la igen idag bara för att jag kommenterade häromdagen att jag aldrig haft problem med synk.
Kalle Anka var helt ur synk, samt bilden var ej i rätt format.. kollade även på Svt1 ikväll på Svensson Svensson, bilden var rätt på Svt1 så slog över till SvtHD, där var ljudet ur synk samt bilden var ej i korrekt format..
Ja ljudet var ur synk, men formatet var rätt på Svensson Svensson på SVT1 HD SVT sänder alltid ut en 16:9 bild på HD kanalerna, så igår var det en 4:3 bild med svarta kanter på SVT1 HD och därför ligger SVT1 loggan ute i det svarta på HD kanalen och i bilden på SD kanalen
Postad 25 December 2010 - 10:31
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag har haft samma problem med iPhone appen. Det enda som hjälpt mig har varit att avinstallera appen och sedan efter synkning göra en ny installation. Har hänt ett par gånger under hösten.
Det hjälpte. Tack!  Jag upplever t.om att appen blev snabbare efter ominstallationen. Mycket bra!
Postad 25 December 2010 - 15:45
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Kollade på The Wrestler på TV1000 Action nyss
Vid "lugna" scener gick det ok att se
Men när det var "snabba" scener, dvs man ändrade kameran snabbt i tex slagsmålscener
Det gick knappt inte att titta, det var som att se en dålig svcd med "brickor!
Bara på TV1000 jag upplever detta, Såg snuten i varuhuset på TV1000 play även där i vissa scener så gick det inte att se på det
Nåt fel med kodning?
Postad 25 December 2010 - 17:23
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
out of sync förut på svt1hd sarah dawn finer showen, och varför visas inte tex Debatt som varit i hdformat på svt1hd i svt2hd i HD? är inte 2an klar?
Redigerat av Unregistered6214acfd, 25 December 2010 - 17:24.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|