* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 30 december 2010 - 12:51
Postad 30 december 2010 - 13:25
"Frivisning av TV4 Play som kommer nytt i Telias utbud
2010-12-30 12:25
Från 17 januari kommer Telia att erbjuda alla sina tv kunder tillgång till TV4 Play under två månader utan extra kostnad. TV4s Playkanaler - som i januari är helt nya i vårt utbud - innebär fyra nya programbibliotek med innehåll från TV4, TV4 Plus, TV4 Fakta samt från 19 januari nylanserade TV11 (f.d. TV400). Programbiblioteken kommer att innehålla en övervägande del av de program som sänds i nämnda kanaler. TV4 Nyheterna kommer att finnas tillgängligt i TV4 Play i samband med starten av direktsändningen i kanalen. Precis som i dagens SVT Play kan du se Nyheter från start även om du är några minuter sen (genom att trycka OK på fjärrkontrollen eller gå in i TV4 Play via menyn och programbibliotek).
TV4s Playkanaler kommer att ingå i kanalpaket Stor. På sikt kommer TV4 Anytime fasas ut för att ersättas av TV4s Playkanaler som innehåller material från fler kanaler än vad TV4 Anytime innehåller. Från 17 januari kommer alltså alla våra kunder kunna ta del av och njuta av både själva kanalerna TV4, TV4 Plus, TV4 Fakta och från 19 januari TV11 (f.d.TV400) samt dess tillhörande Playkanaler helt utan extra kostnad under två månader. "
Inte för att TV4 har så mycket att erbjuda men ändå...
Redigerat av tomano58, 30 december 2010 - 13:43.
Postad 30 december 2010 - 13:57
Om vi haft ett direkt webbgränssnitt via digitalboxen så hade vi ju kunnat kolla allt på svtplay via en ordinär webbläsare sittandes i soffan utan att någon hade kunnat ta extra betalt. Webbläsare som webbläsare menar jag. Jag för min del har tv:n som en av skärmarna till datorn så webb-svtplay kan jag ju kolla på när jag vill via tvsoffan. Och bara detta att den möjligheten finns som jag använder borde ju göra att det hela med att ta betalt av Telia för svtplay borde falla pladask.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 30 december 2010 - 13:58.
Postad 30 december 2010 - 14:33
Men Digital-TV boxen vill inte ändå. Dom där fem pluttarna visas på tv. Först blir den första plutten gul och följande text kommer upp: "Could not download the system software. Please check cables on the gateway and restart both the gateway and the STB." Sen efter det blir plötsligt två pluttar gröna och den tredje röd och visar: "Could not start the system software. Please check cables on the gateway and restart the gateway".
Så lite förenklat hur jag kopplat: Thomson TG874->trådlöst<- Netgear WNCE2001->kabel<- Motorola VIP1003.
Är det omöjligt att ha såhär? Eller måste jag köpa dom där ruckusgrejerna som telia erbjuder för en dyr peng?
Jag menar det trådlösa måste väl orka med bitraten för boxen?
Redigerat av xeno, 30 december 2010 - 14:35.
Postad 30 december 2010 - 15:23
Så lite förenklat hur jag kopplat: Thomson TG874->trådlöst<- Netgear WNCE2001->kabel<- Motorola VIP1003.
Är det omöjligt att ha såhär? Eller måste jag köpa dom där ruckusgrejerna som telia erbjuder för en dyr peng?
Det är omöjligt att ha det såhär. Ruckusgrejerna är den enda förkonfigurerade lösning vi har som fungerar.
Thomsongatewayen styr bara ut ip för surf via det trådlösa, ip-adress för TVn får du via ethernetportarna och ingen annanstans.
Sen skulle jag inte rekommendera att köra TV på Thomsongatewayens trådlösa, ens om det fungerade - Ruckusarna har bland annat bättre trådlös kapacitet just eftersom TV-tjänsten kräver mer.
/Lisa Arvidsson
Telia kundservice
Postad 30 december 2010 - 18:05
såg att Copyswede hade lagt ut ett nyhet om det på deras hemsida med...
Angående SVT Play via digital-tv-boxar från Telia m fl operatörer
För att undvika att ett glapp uppstår i tjänsten har Copyswede under förhandlingarna erbjudit operatörerna att träffa avtal om att betala ett icke prejudicerande belopp om 1 kr per hushåll och månad. Den ersättning som nu begärs ligger under den nivå som operatörerna betalar för motsvarande tjänst i Danmark.
Postad 30 december 2010 - 18:27
...1 kr per hushåll och månad.
Höj krypteringsavgiften med 1 krona då. Men jag antar att det inte är så enkelt...

Men en annan sak, Telia: Varför visas ABC's regionala årskrönika hos mig nu (jag bor i Småland).
Postad 30 december 2010 - 18:30
Höj krypteringsavgiften med 1 krona då. Men jag antar att det inte är så enkelt...
![]()
Men en annan sak, Telia: Varför visas ABC's regionala årskrönika hos mig nu (jag bor i Småland).
abc årskrönika i halland med båder på svt1 å svt1hd
Postad 30 december 2010 - 18:33
Postad 30 december 2010 - 18:49
Det är omöjligt att ha det såhär. Ruckusgrejerna är den enda förkonfigurerade lösning vi har som fungerar.
Thomsongatewayen styr bara ut ip för surf via det trådlösa, ip-adress för TVn får du via ethernetportarna och ingen annanstans.
Sen skulle jag inte rekommendera att köra TV på Thomsongatewayens trådlösa, ens om det fungerade - Ruckusarna har bland annat bättre trådlös kapacitet just eftersom TV-tjänsten kräver mer.
/Lisa Arvidsson
Telia kundservice
Borde inte detta funka om jag ersätter min nuvarande gateway med Technicolor's (gamla Thomson) TG784n gateway? Ruckusgrejerna använder väl N-bandet, så då borde ju det funka med Thomsons senaste N-gateway?
Redigerat av xeno, 30 december 2010 - 18:59.
Postad 30 december 2010 - 19:49
tråkigt det där med svt play
såg att Copyswede hade lagt ut ett nyhet om det på deras hemsida med...
Angående SVT Play via digital-tv-boxar från Telia m fl operatörer
För att undvika att ett glapp uppstår i tjänsten har Copyswede under förhandlingarna erbjudit operatörerna att träffa avtal om att betala ett icke prejudicerande belopp om 1 kr per hushåll och månad. Den ersättning som nu begärs ligger under den nivå som operatörerna betalar för motsvarande tjänst i Danmark.
5 000 000/ år för Telia med sina 415 000 tv-kunder. Kanske en struntsumma i sammanhanget om man ser till det hela, vad Telia tjänar på våra abonnemang med mera. Jag har ju personligen ingenting emot att öka min räkning med 1 krona/mån. Så principfast kan man ju inte vara tycker jag...
Redigerat av Bosse-i-skogen, 30 december 2010 - 19:50.
Postad 30 december 2010 - 23:07
det är oaktuellt, det ska man väl absolut inte behöva. betalar man över 700kr/månad för bredband och tv så borde dom kunna bjuda på det tycker jag
kanske räcker att ringa och skälla på dom lite, får testa det i morgon
Det är inte aktuellt för mig heller utan jag tänker strida för min sak. Uppdatera gärna hur det går för dig.
// Erik
Postad 30 december 2010 - 23:54
Okej Telia, ni ser inget problem med att marknadsföra en tjänst ni inte levererar?Varför ska jag välja Telia Digital-tv?
* SVT Play ingår i alla kanalpaket.
Postad 31 december 2010 - 01:40
Även i Skogen kan du ju annars kolla på Svt Play via Mediaspelaren Xtreamer ...Jag har ju personligen ingenting emot att öka min räkning med 1 krona/mån. Så principfast kan man ju inte vara tycker jag...

( https://www.minhembi...s...111&st=2430 )
Den kan ju DESSUTOM spela upp mängder med annat innehåll från Nätet (bl.a. YouTube!), PLUS alla dina filmer du har, både från datorn och lösa hårddiskar och USB-stickor!
De'ru, Bosse!

(Fast ärligt talat; Alla Svt's prg går ju i repris femtielva ggr när de först sänds, och sen igen efter nåt halvår och år, så det är ju knappast som att man riskerar att missa dem ...)
Redigerat av anderswillhelmsson, 31 december 2010 - 01:41.
Postad 31 december 2010 - 10:54
Postad 31 december 2010 - 13:21
Postad 31 december 2010 - 13:48
Det känns som om det börjar gå utför för Telia Digital TV tjänsten nu. Ni tog bort kanallistan och ersatte den med SVT play tjänsten som nu även den är borttagen. I det här fallet borde ni nu kunna lägga tillbaka kanallistan men det verkar ju inte direkt som det är något ni tänker göra heller..
man vet alldrig om kanallistan kommer tillbaks;) och om svplay så får du nog skylla på copyswede mer än telia.
Postad 31 december 2010 - 13:54
http://www.telia.se/...eliadigital-tv/
Okej Telia, ni ser inget problem med att marknadsföra en tjänst ni inte levererar?
Att det inte är full personalstyrka under helgerna som kan rätta denna felaktiga information på sajten är väl förståligt?
Postad 31 december 2010 - 14:02
Det känns som om det börjar gå utför för Telia Digital TV tjänsten nu. Ni tog bort kanallistan och ersatte den med SVT play tjänsten som nu även den är borttagen. I det här fallet borde ni nu kunna lägga tillbaka kanallistan men det verkar ju inte direkt som det är något ni tänker göra heller..
Jag personligen tycker tjänsten blir bättre och bättre. 1080i har jag numera viket ger en klar och fin bild. Kanallistan saknar jag inte ett dugg. Formatfelen på de kanaler jag tittar på existerar inte längre. Aningen osynk i ljudet på National Geographic men det är ju nästan hela tiden en speakerröst i den kanalens program så det stör inte så mycket. Min 1963-box sköter sig ypperligt. Tittar ofta på gårdagens inspelningar och spelar in dagens samtidigt och det strular aldrig. Svt-play kollar jag via webben med tv:n som skärm.
Jag personligen är faktiskt nöjd.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 31 december 2010 - 14:13.
Postad 31 december 2010 - 23:04
Postad 01 januari 2011 - 13:11
Postad 01 januari 2011 - 13:40
Jag tror det beror mycket på att vi har den här 1910 boxen, den är otroligt seg och startar om sig lite då och då. Får du 1080i som output från boxen?Jag personligen tycker tjänsten blir bättre och bättre. 1080i har jag numera viket ger en klar och fin bild. Kanallistan saknar jag inte ett dugg. Formatfelen på de kanaler jag tittar på existerar inte längre. Aningen osynk i ljudet på National Geographic men det är ju nästan hela tiden en speakerröst i den kanalens program så det stör inte så mycket. Min 1963-box sköter sig ypperligt. Tittar ofta på gårdagens inspelningar och spelar in dagens samtidigt och det strular aldrig. Svt-play kollar jag via webben med tv:n som skärm.
Jag personligen är faktiskt nöjd.
Postad 01 januari 2011 - 15:34
Jag tror det beror mycket på att vi har den här 1910 boxen, den är otroligt seg och startar om sig lite då och då. Får du 1080i som output från boxen?
Jag tror också att det är så. Min teori är att vi med 1910-boxen har utrustning som inte till 100% är anpassad till tjänsten.
Ägare till Motorola 1963 och 1003 verkar inte alls uppleva samma problem som ägare till Motorola 1910.
/// Erik
Redigerat av ErikC80, 01 januari 2011 - 15:38.
Postad 01 januari 2011 - 20:15
Jag tror det beror mycket på att vi har den här 1910 boxen, den är otroligt seg och startar om sig lite då och då. Får du 1080i som output från boxen?
Jag har 1910-boxen men har aldrig upplevt den som seg. Jag kör dock inte HDMI utan via scart. Något att tänka på kanske så man inte uttrycker sig för kategoriskt...
Postad 01 januari 2011 - 20:27
Jag har 1910-boxen men har aldrig upplevt den som seg. Jag kör dock inte HDMI utan via scart. Något att tänka på kanske så man inte uttrycker sig för kategoriskt...
Allt är relativt... Om man använder både 1910 och 1963 är det lättare att tycka att den sämre boxen är seg, vilket den också är i jämförelse med 1963. Jag vet inte om det var det du syftade på men att det skulle vara någon skillnad i seghet beroende på om man kör HDMI eller SCART kan jag inte tänka mig. Du kanske tänkte på problem med ljudsynk osv.
Postad 01 januari 2011 - 22:12
Postad 01 januari 2011 - 23:39
Någon annan som har problem med ESPN America? Upplever ryckig bild och sändningen tappas då och då. Ska se NHL Winter Classic inatt och fyfan om det ska vara såhär. Har 1910-boxen.
1963-boxen och inga som helst problem. Har haft kanalen igång nu i 10 min. Jag förstår mig inte på sporten ifråga så jag byter kanal nu!

Postad 02 januari 2011 - 11:06
Lite uppdatering tack på när vi kan förväntas på in kanalerna i Telias utbud!
Postad 02 januari 2011 - 11:07
Någon annan som har problem med ESPN America? Upplever ryckig bild och sändningen tappas då och då. Ska se NHL Winter Classic inatt och fyfan om det ska vara såhär. Har 1910-boxen.
Jag upplevde också problem på samma kanal i går med 1963-boxen och fiberanslutning. Slog på vid 19-tiden och då hackade det rätt ordentligt. Jag hoppas att du inte blev alltför besviken över att de inte sände matchen. Jag antar att de visade amerikansk fotboll i natt och inte matchen. Såg en text som rullade och informerade att de skulle visa matchen i dag kl. 13.00 GMT, vilket borde vara 14.00 svensk tid.
Postad 02 januari 2011 - 11:49
1963-boxen och inga som helst problem. Har haft kanalen igång nu i 10 min. Jag förstår mig inte på sporten ifråga så jag byter kanal nu!
Jag upplevde också problem på samma kanal i går med 1963-boxen och fiberanslutning. Slog på vid 19-tiden och då hackade det rätt ordentligt. Jag hoppas att du inte blev alltför besviken över att de inte sände matchen. Jag antar att de visade amerikansk fotboll i natt och inte matchen. Såg en text som rullade och informerade att de skulle visa matchen i dag kl. 13.00 GMT, vilket borde vara 14.00 svensk tid.
Tack för era svar. Jag blev besviken på att de inte sände matchen, hade missat det där om att den skulle sändas idag.

Postad 02 januari 2011 - 15:06
Det går att få ut 1080i från 1910 också. Fast har för mig man är tvungen att ändra detta via boxens bootmeny (det var ett tag sen jag testade). Själv kör jag dock med 720p då detta är formatet allt HD material i TV visas i vad jag känner till. Har dock inte upplevt någon större skillnad i bildkvalite mellan 720p och 1080i inställningarna, så det är väl hugget som stucket vilket man väljer i dagsläget skulle jag tro.
Beträffande seghet, så tror jag inte min 1910 box är så seg. Dock stör min Philips LCD ut IR ljuset från Motorolas fjärr varför man stundvis får trycka flera gången på fjärren.
Postad 02 januari 2011 - 16:03
Blev lite bättre just nu men fortfarande störningar.
Redigerat av Vrålapan, 02 januari 2011 - 16:05.
Postad 02 januari 2011 - 17:20
Nya problem med inspelningar som återkommer. Programmerar inspelningar via mini-guiden genom att trycka på inspelnings knappen på fjärrkontrollen. Informationen i menyn Inspelningar är korrekt med start och längd. Men när man startar uppspelningen för att titta på programmet så visas helt fel tid. Exemplet nedan är ett avsnitt av Entourage som är 30 min och inspelat tidigare idag men inspelnings-baren visar att programmet är över 5 tim. När man närmar sig slutet av programmet efter ca 28-29 min så stannar uppspelningen helt plötsligt. När man försöker starta programmet igen så kommer vanliga dialogrutan upp om man vill titta ifrån start eller där man senast stannade. Om man då väljer att starta där programmet senast stannade så startar programmet igen men stannar igen efter ca 10-15 sek. Och försöker man starta programmet igen så visas ca 5-10 sek igen och så håller det på tills programmet är slut efter 30 min men inspelnings-baren visar fortfarande att totala längden är över 5 tim och att man stannat på 30 min. Även andra inspelade program där tiden är korrekt även på inspelnings-baren stannar ca 30-60 sek innan programmet är slut och samma sak händer att endast 2-5 sek visas i taget om man försöker se det sista av programmet.
Redigerat av Unregistered29650, 03 januari 2011 - 18:43.
Postad 02 januari 2011 - 17:24
För att ändra till 1080i på 1910, ryck ur strömsladden och stoppa i den igen och håll in info-knappen medan boxen startar. I menyn där kan du ändra till 1080i.Det går att få ut 1080i från 1910 också. Fast har för mig man är tvungen att ändra detta via boxens bootmeny (det var ett tag sen jag testade). Själv kör jag dock med 720p då detta är formatet allt HD material i TV visas i vad jag känner till. Har dock inte upplevt någon större skillnad i bildkvalite mellan 720p och 1080i inställningarna, så det är väl hugget som stucket vilket man väljer i dagsläget skulle jag tro.
Beträffande seghet, så tror jag inte min 1910 box är så seg. Dock stör min Philips LCD ut IR ljuset från Motorolas fjärr varför man stundvis får trycka flera gången på fjärren.
Canal+ Film HD och Sport HD sänder båda i 1080i så boxen bör stå på det om du har dom kanalerna. SVT HD sänds däremot i 720p. Dock är det som sagt ingen natt-och-dag skillnad på bilden oavsett inställning eftersom Telia sänder i alldelles för låga bitrates på samtliga kanaler.
Redigerat av blackburn_, 02 januari 2011 - 22:04.
Postad 02 januari 2011 - 17:25
Extrema störningar på ESPN America just nu. Någon annan som har samma problem?
Kraftiga störningar här också men bara på den kanalen. Adsl 2,5 km från stationen.
Postad 02 januari 2011 - 17:29
@Telia Kundservice
Nya problem med inspelningar som återkommer. Programmerar inspelningar via mini-guiden genom att trycka på inspelnings knappen på fjärrkontrollen. Informationen i menyn Inspelningar är korrekt med start och längd. Men när man startar inspelningen för att titta på programmet så visas helt fel tid. Exemplet nedan är ett avsnitt av Entourage som är 30 min och inspelat tidigare idag men inspelnings-baren visar att programmet är över 5 tim. När man närmar sig slutet av programmet efter ca 28-29 min så stannar uppspelningen helt plötsligt. När man försöker starta programmet igen så kommer vanliga dialogrutan upp om man vill titta ifrån start eller där man senast stannade. Om man då väljer att starta där programmet senast stannade så startar programmet igen men stannar igen efter ca 10-15 sek. Och försöker man starta programmet igen så visas ca 5-10 sek igen och så håller det på tills programmet är slut efter 30 min men inspelnings-baren visar fortfarande att totala längden är över 5 tim och att man stannat på 30 min. Även andra inspelade program där tiden är korrekt även på inspelnings-baren stannar ca 30-60 sek innan programmet är slut och samma sak händer att endast 2-5 sek visas i taget om man försöker se det sista av programmet.
Dessa egendomligheter har hänt mig någon enstaka gång. Länge sedan sist dock och jag spelar alltid in tycker jag. Det är väl boxen som ballar ur helt enkelt. Mjukvaran, hårdvaran eller nå't. That's life tycker jag....
Postad 02 januari 2011 - 17:36
Postad 03 januari 2011 - 00:49
Extrema störningar på ESPN America just nu. Någon annan som har samma problem?
Fortfarande störningar på ESPN! Har inte lyckats se en enda match i helgen. Blir att felanmäla imorgon. Det vore bra om ni som haft samma problem också felanmäler.
Postad 03 januari 2011 - 00:54
Samma här. Fiber 100/10 i ÖrebroFortfarande störningar på ESPN! Har inte lyckats se en enda match i helgen. Blir att felanmäla imorgon. Det vore bra om ni som haft samma problem också felanmäler.
Postad 03 januari 2011 - 03:10
Ska jag anta att det betyder att den är absolut perfekt, att det inte finns rum för förbättring?

Skämt å sido, om jag glömt något eller om någonting inte stämmer eller är svårt att förstå, eller om du inte håller med om det jag skriver, skicka ett PM eller skriv en kommentar här.
PS. Jag har fortfarande inte fått något svar från någon ansvarig hos Telia angående rapporten. Jag kan bara hoppas att den nått hela vägen fram till utvecklarna.
Redigerat av elofu17, 03 januari 2011 - 03:13.
Postad 03 januari 2011 - 07:16
Om man surfar sig fram till SvtPlay med sin dator, kostar det inget, så om man surfar sig dit med sin IP-Tv Box ska det ju heller inte kosta något - är ju inte Telias 'fel' om en IP-Tv Box även kan användas för surfning ...
Och det skulle ju gå att lösa genom att man i boxen startar en 'egen' Meny/App, så att man då bara använder SurfPåNätet för att komma till SvtPlay, och Vips så försvann tjafset om betalning, för om vi surfar oss fram till SvtPlay är det ju helt gratis!
Nu finns ju SvtPlay (och t ex YouTube + kanske 25-30 andra liknande sajter som SvtPlay & YouTube) fritt tillgängliga för den som har Mediaspelaren Xtreamer ( https://www.minhembi...s...111&st=2460 ) kopplad till sin Tv och Nätet.
Ser ut nästan exakt som det gör när man surfat sig fram dit med sin Webbläsare, och man kan välja olika kategorier och söka efter prg osv helt fritt. Allt visas i originalupplösning, dvs oftast 720p.
Så den som är trött på tjafsandet, och har behov av SvtPlay i sin Tv, rekommenderas att köpa en Xtreamer!
Bara att kopppla in på en ledig HDMI i din Tv!
Förutom att den visar SvtPlay så spelar den ju också upp allt du matar den med, från din dator, från inbyggd hårddisk, från lösa USB-hårddiskar, eller USB-pinnar, från ansluten DVD-spelare.
https://www.prisjakt...kt.php?p=587782 <<999:- !
Redigerat av anderswillhelmsson, 03 januari 2011 - 08:06.
Postad 03 januari 2011 - 09:03
Har för mig att jag provade detta på min 1910 box, men jag kunde inte välja 1080i. Ska ta o prova det igen senare. Tycker ändå bilden är riktigt schysst om man jämför med många andra tjänster. Men det man har att välja på är com hems kabel tv tjänst som har riktigt rutten bild. Synd bara att det känns som om utvecklarna inte bryr sig om 1910 boxen längre, går riktigt trögt och den har ju dessutom inte stöd för Spotify.. Skulle önska att man fick den nyare boxen utskickad så att man kan använda alla tjänster fullt ut, men det är väl för mycket begärt.För att ändra till 1080i på 1910, ryck ur strömsladden och stoppa i den igen och håll in info-knappen medan boxen startar. I menyn där kan du ändra till 1080i.
Canal+ Film HD och Sport HD sänder båda i 1080i så boxen bör stå på det om du har dom kanalerna. SVT HD sänds däremot i 720p. Dock är det som sagt ingen natt-och-dag skillnad på bilden oavsett inställning eftersom Telia sänder i alldelles för låga bitrates på samtliga kanaler.
Postad 03 januari 2011 - 11:09
Är det fler änn mig som har problem med frysande bild (stannar 2-3 sec) och strul med inspelningsfunktionen?
Har även problem med att boxen får för sig att sluta svara på vissa kommandon som oftast avhjälps med att byta kanal.
Har nollställt boxen med info knappen vid uppstart men felset kvarstår.
Skulle ni felanmäla eller är det bara vänta på nästa uppdatering?
Postad 03 januari 2011 - 14:07
Fick det felet vid inspelning av Hipp Hipp på Svt1HD. Trodde det var det vanliga att ljud/bildsynken hoppade ikapp =)Hej
Är det fler änn mig som har problem med frysande bild (stannar 2-3 sec) och strul med inspelningsfunktionen?
Har även problem med att boxen får för sig att sluta svara på vissa kommandon som oftast avhjälps med att byta kanal.
Har nollställt boxen med info knappen vid uppstart men felset kvarstår.
Skulle ni felanmäla eller är det bara vänta på nästa uppdatering?
Postad 03 januari 2011 - 14:08
Jag förstår eg. inte problemet med rättigheter och kostnader som Telia har med Svt Play?
Om man surfar sig fram till SvtPlay med sin dator, kostar det inget, så om man surfar sig dit med sin IP-Tv Box ska det ju heller inte kosta något - är ju inte Telias 'fel' om en IP-Tv Box även kan användas för surfning ...
Det är väl snarare Copyswede som har ett problem med hur det har varit.
Läs mer här.
Jag tycker ärligt talat att det börjar likna ett skämt, ###### utsugarfasoner!
Postad 03 januari 2011 - 15:04
Jag kan ju se det gratis på weben så vad är problemet.
Till Telia;
(som någon redan föreslagit)
Dra igång den gamla webläsaren i boxarna å gör en länk till SVT-play därifrån.
Postad 03 januari 2011 - 16:50
Jag kan ju se det gratis på weben så vad är problemet.
Dra igång den gamla webläsaren i boxarna å gör en länk till SVT-play därifrån.
Problemet är väl att kvaliteten på utsändningarna i IPTV-nätet är "för bra". Om en privatperson gör en kopia av något och som han sedan sprider vidare så är denna kopia jämförbar med samma sak släppt på DVD. Det kan man inte säga om mediat som finns på webben. Än mindre om vi pratar om HD-material och/eller DD5.1-ljud.
"Dra igång den gamla webläsaren i boxarna", innebär det att det skulle finnas en webbläsare i t.ex. 1963:an? Det har jag aldrig hört talas om.
Men visst, jag håller med om att det vaore smutt att ha en webbläsare i boxen, och att den klarar av flash.
...och att USB-porten aktiveras så att man i så fall kan ansluta ett trådlöst tangentbord...
Men jag tvivlar på att boxen klarar av att köra en webbläsare med flash samt spela upp material från internet utan problem eller ryck.
Redigerat av elofu17, 03 januari 2011 - 16:55.
6 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar