Xbox 360- Problem
2051 svar till detta ämne
Postad 28 november 2008 - 15:41
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Hur ska det då gå med GoW2 insane?!?
Äsch ... det ä luuuuuuuuugnt ... den verkar funka fint igen. Det var nog nåt spänningsfall eller nåt annat teknisk mumbo jumbo. Det blinkade till i hallen utanför mitt rum, förstärkaren stängdes av, xbox:en börja blinka så grannt. Fast TV startade inte om, och datorn med skärm (ingen laptop) klarade sig också utan avbrott. Sugen på lite GoW2 eller ? Jag e riktigt j-a sugen. Åkte på "hjälpa släkten med data problem" jobb hela kvällen igår och har haft allmänt stökigt med åtaganden i mitt leksaksband i GH men nu j-r ! Nu blire GoW för hela slanten.
Postad 28 november 2008 - 19:19
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Tjena!
Jag skickade in min xbox på reparation förra veckan och idag märkte jag att de hade bytt serienummer på xbox.com. Enligt internet betyder de sista fem nummrerna 84105 att den är tillverkad v.41 2008. Min förra var från 2006. Betyder detta att jag kanske fått en ny? Eller gör de alltid såhär att de byter serienummer när de reparerar nåt?
Hur / vart / när kan ni se detta? Jag har varit inne på service.xbox.com men hittar ALDRIG min enhet där fast den är på rep i Tyskland (fått mailet om att den kommit fram). Förstår ingenting... Det enda jag får fram är en härlig text med: "Inga servicebegäranden hittades. Ange dina uppgifter igen och försök igen eller logga in på Device Service Home för att visa alla reparationsbegäranden." Och samma fel om jag är inloggad - "Inga registrerade enheter hittades". Ska jag behöva börja leta på Ebay Tyskland efter min xbox snart?
Postad 28 november 2008 - 21:47
RossoNero
-
RossoNero
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Hur / vart / när kan ni se detta? Jag har varit inne på service.xbox.com men hittar ALDRIG min enhet där fast den är på rep i Tyskland (fått mailet om att den kommit fram). Förstår ingenting...
Det enda jag får fram är en härlig text med: "Inga servicebegäranden hittades. Ange dina uppgifter igen och försök igen eller logga in på Device Service Home för att visa alla reparationsbegäranden." Och samma fel om jag är inloggad - "Inga registrerade enheter hittades".
Ska jag behöva börja leta på Ebay Tyskland efter min xbox snart? 
Du menar serienumret eller? Jag går bara till xbox.com, loggar in där och sen under "Support" finns "Registrering och reparation" och där ser man serienumret. Haha hoppas inte din låda har hamnat vilse på Ebay =P
Postad 28 november 2008 - 23:29
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Du menar serienumret eller? Jag går bara till xbox.com, loggar in där och sen under "Support" finns "Registrering och reparation" och där ser man serienumret.
Haha hoppas inte din låda har hamnat vilse på Ebay =P
Nu ska jag berätta steg för steg hur jag gör: 1: Loggar in på xbox.com 2: Klickar på Support -> Registrering och reparation. 3: Får följande text: Hantera registrerade enheter (välj en nedan) Du har inga registrerade enheter.
Andra alternativ * Kontrollera reparationsstatus genom att använda numret för din serviceförfrågan. * Registrera en ny enhet.
4: Jag provar att ta numret från mailet som sa att "Grattis - din Xbox är framme på reparationscentret" och skvier in det med postnummer men ingenting. Har också provat den förra ägarens postnummer men icke. Och ja, jag har skrivit in numret rätt (SRX1234567890ID) typ. Till saken hör att när jag felreggade den via telefon till Xbox Support så var den fortfarande skriven på min svåger, som jag köpte Xboxen av men hon reggade om den till mitt namn. Jag har också bett min svåger att kolla SIN xbox.com-sida men där står ingenting heller. Jag förstår verkligen ingenting...  Sade face x 100.
Postad 29 november 2008 - 13:53
RossoNero
-
RossoNero
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Hmm, det var konstigt. Tycker att du antingen ska ringa supporten igen eller om du har serienumret kvar kanske registrera den?
Jag fick mitt serienummer där genom att registrera den under just den menyn.
Redigerat av RossoNero, 29 november 2008 - 13:53.
Postad 01 december 2008 - 12:04
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Microsoft har verkligen (inte) full koll. Fick nedanstående mail tre gånger idag: Käre Mikko Karppinen,
Referensnummer: 1XXXXXXXX
Detta e-postmeddelande är en bekräftelse på att vi har fått in Din reparationsorder. Vi har dock inte fått in Din konsoll än och vill verifiera att Du verkligen fortsatt vill ha en reparation av Din konsoll.
Ringde supporten och vips så berättar hon att den redan är på väg hem från Tyskland, får den senast imorgon.  Men lite flummiga är de allt...
Postad 02 december 2008 - 15:27
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1 517 inlägg
Får alla med Live kompensation när man skickar in för RRoD? Några här inne verkar ha fått det, men måste man påpeka det eller har M$ koll på det?
Postad 02 december 2008 - 21:39
mattiassomfan
-
mattiassomfan
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Jag fick med Live när jag skickade in mitt utan att behöva säga nåt.
Postad 03 december 2008 - 00:17
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Får alla med Live kompensation när man skickar in för RRoD? Några här inne verkar ha fått det, men måste man påpeka det eller har M$ koll på det?
Jag fick en månad med i lådan när min box kom hem igen. En vecka senare fick jag ett anonymt brev från tyskland med ytterliggare en månad
Postad 03 december 2008 - 17:36
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Ringde supporten och vips så berättar hon att den redan är på väg hem från Tyskland, får den senast imorgon. Men lite flummiga är de allt...
Öööh? Fick tillbaka den nu, står "Manufacturingdate 2008-10-10" på baksidan (utbytes). High five tänkte jag(!) men inte fan är den tillverkad då för den har ju inte ens HDMI? Är det bara det datumet som den är renoverad? Förklara snälla... I alla fall så är det ju en utbytt, och det är ingen Core nåmer för jag fick kromad släde
Postad 03 december 2008 - 21:41
paulson96
-
paulson96
-
Användare
-
-
132 inlägg
Med den nya dashboarden kan man ju installera spel på hårddisken.
I menyn, när man står på spelet man har i boxen, kan man trycka "Y" och välja "Play from harddisk", eller något liknande.
Men om man trycker direkt på "A", spelar man ändå från hårddisken eller spelar man då från skivan?
Postad 03 december 2008 - 22:36
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Med den nya dashboarden kan man ju installera spel på hårddisken. I menyn, när man står på spelet man har i boxen, kan man trycka "Y" och välja "Play from harddisk", eller något liknande. Men om man trycker direkt på "A", spelar man ändå från hårddisken eller spelar man då från skivan?
Play from harddisk kan du bara välja om du installerat spelet i fråga. Det gör du i samma meny.
Postad 04 december 2008 - 19:00
paulson96
-
paulson96
-
Användare
-
-
132 inlägg
Ja preics, men om man inte väljer "play from harddisk" utan bara startar spelet med a-knappen. Kör den bara från skiva då eller?
Postad 05 december 2008 - 08:30
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1 495 inlägg
Njä, det har jag extremt svårt att tro. Det borde jag ha märkt. Om spelet finns installerat på hårddisken så körs det från hårddisken oavsett med vilket knapp och från vilken meny du startar det.
Postad 05 december 2008 - 14:19
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Öööh? Fick tillbaka den nu, står "Manufacturingdate 2008-10-10" på baksidan (utbytes). High five tänkte jag(!) men inte fan är den tillverkad då för den har ju inte ens HDMI? Är det bara det datumet som den är renoverad? Förklara snälla...
I alla fall så är det ju en utbytt, och det är ingen Core nåmer för jag fick kromad släde 
Bumpar min fråga, någon som har nån aning?
Postad 05 december 2008 - 19:52
IP-Plan
-
IP-Plan
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Måste vara datum då dom skruvade ihop den igen. Mig veterligt så finns ingen version utan HDMI längre...
Postad 05 december 2008 - 23:19
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag har fått Red lights of Doom på min, men efter lite trixande så går det att få igång den iaf. Jag köpte den i måndags och problemet uppstod i onsdags... Här snackar vi kvalitet... NOOT! Det är bara att skicka in den eller? Vad är lättast, att ta kontakt med återförsäljare eller Microsoft direkt?
Redigerat av Unregistered4469bfd5, 05 december 2008 - 23:24.
Postad 05 december 2008 - 23:58
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
De har bytt ut moderkort och dvd-spelaren. Därför har du en kromad släde + nyare datum. Moderkortet är det 'nyaste' utan HDMI. Nyare chipset med bättre kylning (eller snarare, mindre behov av ordentig kylning). Opus tror jag det hette, eller vart det Valhalla? Minns inte; kolla med PalmNio, han har koll på allt det där.
Postad 06 december 2008 - 02:59
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Jag har fått Red lights of Doom på min, men efter lite trixande så går det att få igång den iaf. Jag köpte den i måndags och problemet uppstod i onsdags... Här snackar vi kvalitet... NOOT! Det är bara att skicka in den eller? Vad är lättast, att ta kontakt med återförsäljare eller Microsoft direkt?
1. Har du verkligen fått RROD? Läs på lite vad det innebär innan du svarar. 2. Det heter inte Red Lights of Doom. 3. Om det har gått så snabbt skulle jag gå tillbaka till butiken. 4. Annars är det smidigt att ringa supporten. 5. Vet du vad du har för box? Köpte du ny eller begagnad? Hur många watt drar den?
Postad 06 december 2008 - 10:39
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
1. Har du verkligen fått RROD? Läs på lite vad det innebär innan du svarar.
2. Det heter inte Red Lights of Doom.
3. Om det har gått så snabbt skulle jag gå tillbaka till butiken.
4. Annars är det smidigt att ringa supporten.
5. Vet du vad du har för box? Köpte du ny eller begagnad? Hur många watt drar den?
1. Ja det är väl när det är tre röda lampor som blinkar i the ring of lights? jag har läst på endel om det och det verkar ju helt klart så. annars så har jag missuppfattat det hela. 2. Okej jag ursäktar mig för detta. 3.Okej. 5. Jag har en ny arcade. Köpte den på expert för 949 kr. Tack för svar!
Postad 06 december 2008 - 17:51
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Holy shit! Gav du bara 949 kr? Skitbilligt. Grattis till bra köp. Varför jag undrade om RRoD är för att det verkar vara väldigt ovanligt att det sker med de nya konsoller som är ute på marknaden nu. Kollade i Palmi Nios förnämliga info-tråd. Där fanns den här länken, om felkoder. Där kan du jämföra för att se om det är RRoD eller något annat fel (men nog låter det som RRoD).
Postad 07 december 2008 - 10:37
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Japp, så jag är rätt nöjd  Synd bara att de skulle va problem med det... Men tycker att det är konstigt att den går igång om man håller på att "pilla" med det ett tag. Dock är det tillbaka varje gång, när jag ska starta den nästa gång.
Jaha okej, då va det ju lite konstigt att min blev drabbad, men jag brukar ju ha otur med mina grejer
Ja inne och kollade på sidan och det verkar som om det är RRoD tyvärr. Blir nog ett besök på expert efter skolan imorgon och kolla lite med de. Det borde gå snabbare om man skickar den direkt till Microsoft eller?
Postad 07 december 2008 - 14:46
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1 399 inlägg
Polaren fick tillbaka sin 360 efter att ha haft ring of death!
Fick tanka ner alla banor till RB6 2 igen men nu kan han inte vara med och lira på dessa banor ändå.
Vad är det för nått som är fel?
Några förslag?
Grymt irriterande!
Postad 09 december 2008 - 01:55
Lasse_82
-
Lasse_82
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej,
Vill börja med att säga att jag är lite besviken på microsoft.
Hoppas att någon kan ge mig ett råd angående detta..
Köpte ett XBox 360 Arcade idag på Game och spelet NFS undercover. Mitt första Xbox!! Öppnade glatt paketet, kopplade ihop allt och satte i spelet.
Efter att ha spelat NFS i några minuter, hängde sig boxen, bilden bara frös o man kunde inte trycka på något. Tänkte jaja, det e säkert bara någon engångsgrej; startade om xboxen, gick in i spelet, hann spela lite längre nu, kanske 10 min, sedan hakade spelet upp sig igen. På det viset är det, varje gång jag startat om spelet, så kraschar systemet efter en stunds spelande, ibland då den laddar i spelet, ibland i själva spelandet. Har provat detta nu minst 6 gånger. Den kraschar varje gång, bara i spelet, inte i dashboarden.
Har två andra spel som medföljde, sega tennis och arcade skivan med småspel. På dessa funkar konsolen utan problem.
Undrar nu bara om det är någon annan som haft samma problem med sin xbox. Har någon nåt råd om vad man ska göra? Jag har ju precis öppnat paketet o så ska det bli så!? Kan jag bytat ut konsollen mot en ny i butiken, eller måste jag ringa microsoft? Köpte ju den idag.
Postad 09 december 2008 - 02:10
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Hej,
Vill börja med att säga att jag är lite besviken på microsoft. Hoppas att någon kan ge mig ett råd angående detta..
Om det är 1 spel som det är så på är det knappast Microsofts fel. Den du ska vara besviken på EA som kan låta sånt skit gå igenom. Det är således ej fel på din maskin utan spelet. En snabb sökning på google avslöjar att du inte är ensam. Testa gå online o se om där är en patch till spelet. Om inte, ja börja bojkotta skit från EA. Bumpar min fråga, någon som har nån aning?
Svaret är ja den kan vara ny ändå. MS har en ny linje som kallas Opus, det är ett Falcon moderkort utan HDMi för att just passa alla dessa 10 miljoner enheter utan HDMI med risk att gå sönder. Så du har nog fått en Opus, grattis.
Postad 09 december 2008 - 02:13
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Polaren fick tillbaka sin 360 efter att ha haft ring of death! Fick tanka ner alla banor till RB6 2 igen men nu kan han inte vara med och lira på dessa banor ändå. Vad är det för nått som är fel? Några förslag? Grymt irriterande!
Det är så att allt som du köper via Live är kopplat dels till maskinen som du har, för offline spel, och dels till ditt Live konto, för online. Om nu maskinen blivit utbytt så är det risk att den är helt ny, detta betyder att din polare antagligen måste ALLTID vara online med det kontot han köpte banorna med och vara uppkopplad mot Live för att spela dem. Så testa att signa in med kontot han köpte dem med och se till att den är ansluten mot live. Om inte så återkom.
Postad 09 december 2008 - 11:11
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1 399 inlägg
Funkar bra att lira dom på singelplayer läget det är ju när han ska spela med mig och polarna på LIVE som det inte funkar.
Postad 09 december 2008 - 12:42
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Funkar bra att lira dom på singelplayer läget det är ju när han ska spela med mig och polarna på LIVE som det inte funkar.
Oki då kan det vara omvänt då. Att själva maskinen som han har är samma som när han köpte maskinen med kontot som han lirar med online är annat än det han köpte med. De enda som kan ändra i DRM rättigheterna är MS så bäst är nog att kontakta dem. Dock så ha tålamod, den första personen du pratar med lär nog inte ha någon koll i dessa frågor. Känns som personalen på supporten bara är utbildade för att ta emot RRoD fall.
Postad 09 december 2008 - 13:27
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Nu har jag precis lämnat in min 360 på service. Den höll en vecka, fantastiskt bra.. eller inte. Fick även reda på att den kommer vara borta mellan tre och fyra veckor bara för att det var jul nu. inte såå kul, för då är den borta över hela jullovet
Postad 09 december 2008 - 14:04
Unregisteredc2b83d3a
-
Unregisteredc2b83d3a
-
Rookie
-
7 inlägg
hur fan ansluter man till det trådlösa nätverket? det är la inbyggt i 360 premium?
Postad 09 december 2008 - 14:07
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
hur fan ansluter man till det trådlösa nätverket? det är la inbyggt i 360 premium?
Kolla info tråden.........
Postad 09 december 2008 - 14:07
Lasse_82
-
Lasse_82
-
Rookie
-
7 inlägg
[quote name='PalmiNio' date='Dec 9 2008, 02:10 ' post='2202853'] Om det är 1 spel som det är så på är det knappast Microsofts fel. Den du ska vara besviken på EA som kan låta sånt skit gå igenom. Det är således ej fel på din maskin utan spelet. En snabb sökning på google avslöjar att du inte är ensam. Testa gå online o se om där är en patch till spelet. Om inte, ja börja bojkotta skit från EA. Ja jag har laddat ner senaste programvaran både till xboxen och NFS. Tycker inte de borde bki så på ett helt nytt spel. Tror dock det e maskinens fel ändå. När jag provade att spela från arcade skivan som man får med konsolen, så kom ett meddelande om att cd-skivan är oläslig. Och det e lite roligt med tanke på att jag precis öppnat paketet o inte en rört undersidan av cd:n. Men tack för tipset Lasse
Postad 09 december 2008 - 14:10
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Nu har jag precis lämnat in min 360 på service. Den höll en vecka, fantastiskt bra.. eller inte. Fick även reda på att den kommer vara borta mellan tre och fyra veckor bara för att det var jul nu. inte såå kul, för då är den borta över hela jullovet 
De säger alltid 3-4 veckor för det är standard. Julen är inte riktigt nära så tror nog du kan hoppas på att du får den inom 2 veckor.
Postad 09 december 2008 - 14:11
Lasse_82
-
Lasse_82
-
Rookie
-
7 inlägg
Om det är 1 spel som det är så på är det knappast Microsofts fel. Den du ska vara besviken på EA som kan låta sånt skit gå igenom.
Det är således ej fel på din maskin utan spelet. En snabb sökning på google avslöjar att du inte är ensam. Testa gå online o se om där är en patch till spelet. Om inte, ja börja bojkotta skit från EA.
Ja jag har laddat ner senaste programvaran både till xboxen och NFS. Tycker inte de borde bki så på ett helt nytt spel. Tror dock det e maskinens fel ändå. När jag provade att spela från arcade skivan som man får med konsolen, så kom ett meddelande om att cd-skivan är oläslig. Och det e lite roligt med tanke på att jag precis öppnat paketet o inte en rört undersidan av cd:n. Men tack för tipset Lasse
Postad 09 december 2008 - 14:20
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Ja jag har laddat ner senaste programvaran både till xboxen och NFS. Tycker inte de borde bki så på ett helt nytt spel. Tror dock det e maskinens fel ändå. När jag provade att spela från arcade skivan som man får med konsolen, så kom ett meddelande om att cd-skivan är oläslig. Och det e lite roligt med tanke på att jag precis öppnat paketet o inte en rört undersidan av cd:n.
Men tack för tipset
Lasse
Ne det är inte omöjligt. Tyvärr ligger det största problemet med dagens nya 360 på spelaren. Säger bara att google säger att många har problem med frysningnar på just detta spel. Om du köpte det i butik så kan du alltid ta upp 30 dagar reglen som MS har. Problem som uppstår inom 30 dagar ska leda till utbyte direkt i butik.
Postad 09 december 2008 - 15:18
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Ja jag har laddat ner senaste programvaran både till xboxen och NFS. Tycker inte de borde bki så på ett helt nytt spel. Tror dock det e maskinens fel ändå. När jag provade att spela från arcade skivan som man får med konsolen, så kom ett meddelande om att cd-skivan är oläslig. Och det e lite roligt med tanke på att jag precis öppnat paketet o inte en rört undersidan av cd:n.
Men tack för tipset
Lasse
Mitt NHL 09 va skitjobbigt, fick starta det flera gånger innan man kunde börja köra matcher, har också en 60giggare.
Postad 09 december 2008 - 18:02
Lasse_82
-
Lasse_82
-
Rookie
-
7 inlägg
Ne det är inte omöjligt. Tyvärr ligger det största problemet med dagens nya 360 på spelaren. Säger bara att google säger att många har problem med frysningnar på just detta spel.
Om du köpte det i butik så kan du alltid ta upp 30 dagar reglen som MS har. Problem som uppstår inom 30 dagar ska leda till utbyte direkt i butik.
Mitt NHL 09 va skitjobbigt, fick starta det flera gånger innan man kunde börja köra matcher, har också en 60giggare.
Har fixat det nu. Var först o bytte spelet, men det nya spelet gjorde likadant. Fick byta i butiken mot en ny konsol, o nu fungerar det klockrent. Bra att butiken hade sån bra service. Tack för alla svar!
Postad 09 december 2008 - 19:08
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Har fixat det nu. Var först o bytte spelet, men det nya spelet gjorde likadant. Fick byta i butiken mot en ny konsol, o nu fungerar det klockrent. Bra att butiken hade sån bra service. Tack för alla svar!
Är inte butiken, MS har klara regler för återförsäljare arr felande maskiner ska bytas inom 30 dagar från köp.
Postad 10 december 2008 - 23:35
osen
-
osen
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Har precis köpt mig ett beg. 360 och försöker koppla in det till min TV (Samsung Q97 42" plasma) via VGA. Problemet är att jag inte får någon bild. Kopplar jag in kabeln till datorskärmen får jag bild och allt är frid och fröjd. Ställde in min TV:s nativeupplösning (1024x768) men TV:n uppfattar fortfarande inte att den får någon signal, någon som har en aning om vad detta kan bero på?
Postad 20 december 2008 - 15:50
Bakerman1972
-
Bakerman1972
-
Amatör
-
-
89 inlägg
ja vga ingången kan vara så att den tar emot bara video signal (rgb)du måste ändra i menyn att den ska ta emot komponent via vga annan upplösning klicka i menyn under ingångar har ja för mig o kolla vga vad den tar emot det kan vara så att du måste ändra så var det på min box
Postad 22 december 2008 - 20:45
Unregisteredf81605d6
-
Unregisteredf81605d6
-
Användare
-
-
104 inlägg
Tja!
Har precis haft min box på RRoD reparation och dom bytte ut hela boxen (en Elite), Men nu har det uppstått ett litet skumt problem. Jag kopplar boxen mot min TV HDMI precis som jag gjorde innan, men när jag ska välja upplösning finns bara 480p som valbart alternativ. Resten e gråmarkerat!
Vad sjutton beror detta på? Det borde väl bara vara att ställa upp den precis som på min gamla box??
Postad 24 december 2008 - 16:00
-FreakyThing-
-
-FreakyThing-
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Hej!
Min kompis Xbox har fått RROD och garantin har gått ut.
Kan han fortfarande skicka in den till Microsoft och få den lagad? Och om det går hur betalar man då.
Alltså eftersom där inte är någon garanti så får man antagligen betala för lagningen.
Mvh
Postad 24 december 2008 - 17:48
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Är du säker på att garantin har gått ut? Garanting på RROD är 3 år och det är bara lite drygt 3 år sedan 360:n kom ut.
Ring Microsoft och fråga hur mycket det kostar, om nu garantin har gått ut. Kolla sedan hur mycket det kostar att köpa ny (så att du inte betalar för mycket för reparationen). Såg att Siba t.ex. har erbjudande på Premium + tre spel (Bioshock, ett av Legospelen och ett spel till) till bra pris nu i mellandagarna.
Postad 25 december 2008 - 01:10
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Tja!
Har precis haft min box på RRoD reparation och dom bytte ut hela boxen (en Elite), Men nu har det uppstått ett litet skumt problem. Jag kopplar boxen mot min TV HDMI precis som jag gjorde innan, men när jag ska välja upplösning finns bara 480p som valbart alternativ. Resten e gråmarkerat!
Vad sjutton beror detta på? Det borde väl bara vara att ställa upp den precis som på min gamla box??
Har du dubbelkollat så din switch på AV kabeln står på HD och inte på TV? (eller vad alternativen nu var)?
Postad 25 december 2008 - 16:47
Unregisteredf81605d6
-
Unregisteredf81605d6
-
Användare
-
-
104 inlägg
Har du dubbelkollat så din switch på AV kabeln står på HD och inte på TV? (eller vad alternativen nu var)?
Som jag skrev så kopplar jag ju med HDMI så någon sådan switch finns inte...
Postad 06 januari 2009 - 00:54
PeterW
-
PeterW
-
Rookie
-
6 inlägg
Halllå där!
Har precis köpt en Xbox 360 med 60 gig. Nu har den hängt sig flera ggr i de spel jag har. DE är NFS och Farcry 2. Tycker detta är lite surt iom att jag ägt konsollen i 4 dagar!! DEt som händer är att bilden bara fryser ingen red eye eller annat meddealande det är bar att starta om. ibland kan man spela 30 min utan problem och ibland 5 min. Har läst lite på tråden här och sett att andra råkat ut för samma problem och om jag fattat det rätt så ska det bara vara att gå till baka till affären och byta eller?
Känner ju ite riktigt för att skicka iväg den i 3 veckor precis när man köpt den!!!"!"
För jag natar att detta kan man inte fixa själv? Har tagit ner en uppdatering till konsollen och NFS mend et verkar inte ha hjälpt!
Tack på förhand
Postad 06 januari 2009 - 00:54
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Yo, fick precis ett litet fint E74 Error på min box... den nedre högra lampan i ringen lyser rött.
Jag köpte den för ungefär mindre än 2 år sen så garantin har ju gått ut för den är ju bara på ett år eller hur, det är bara RROD som ger 3 år...
Vad kan man göra? Egentligen e du nästa fett värt å köpa en ny elite för 3 lax men någon annan som har haft samma erfarenhet och vad har ni gjort då??
Postad 06 januari 2009 - 04:39
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Postad 06 januari 2009 - 15:13
PeterW
-
PeterW
-
Rookie
-
6 inlägg
Nu har den även hängt sig i huvudmenyn så det blir till att vandra tillbaka och byta den imorgon!!
Tack för hjälpen
Postad 06 januari 2009 - 15:21
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Yo, fick precis ett litet fint E74 Error på min box... Vad kan man göra?
http://blogs.guardia...il_machine.html
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|