Du har i allafall satt 5* på den, mer än vad jag har. Tappade tålamodet efter nån timme då jag verkligen inte tycker låten är bra hellerNöt på, det är det ända som funkar
Jag orkar inte ens komma ihåg hur länge jag satt med Raining Blood.. lååååååååång tid kan jag iaf säga. När man har klarat den en gång blir det mycket enklare dock pga. att man känner sig så ###### bra och då är självförtroendet på topp. Efter det kan du ju ge dig på att sätta 5* på den också, för mig tog det låååååååååång tid ^ lååååååååååång tid haha
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
Guitar Hero II (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(13)
|
Inga priser | |
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(4)
|
Inga priser |
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii (72 inlägg)
|
17 år sedan |
Hjälp med att välja Guitar Hero spel! (14 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 17 December 2008 - 18:17
Postad 17 December 2008 - 18:21
Det är synd, för jag fixar kombinationer, men faller på något som egentligen borde vara enkelt.
Expert GH2 har jag kört några segment av, brukar lägga mig på 85-90% på första försöken, men det är samma sak där så det är inte lönt att försöka 5 stjärnor på allt. Hade jag nog inte klarat ändå iofs
GH3 har jag också påbörjat lite smått, kör på hard eftersom normal är lite för lätt. Men det går ju lika snabbt på hard som normal? Tycker precis som en del andra att det är svårare låtar med fler noter på GH3, men att man har större hitwindow. Låtarna är inte lika bra som i GH2 hittills heller.
Edit: Finns det någon sida man kan kolla hur många poäng man behöver för att få olika antal stjärnor i de olika spelen? Kan vara bra att veta.
Redigerat av Zoiler, 17 December 2008 - 18:22.
Postad 17 December 2008 - 18:26
Postad 17 December 2008 - 18:51
Stört jobbigt att sätta starpower där i början för att ens ha en chans, jag vågar inte tänka på hur det ska bli på Expert.
Solot i "One" är väl inte heller något jag drömmer om att få göra på Expert
GH3 är iaf enligt mig det svåraste av GH-spelen, men det är även det spel som har roligast låtar.
GH:Aerosmith är överlägset det lättaste med mest tråkiga låtar.
Sen får WT komma en snäpp före 2an eftersom jag gillar de nya sakerna det tillfört med slidebar-noterna och att man kan behöva hålla in t.ex. röd för en lång not och samtidigt spela andra noter runt den långa
Som det är nu ser jag mest fram emot GH: Metallica under 2009
Ingen som har sett en setlist till Metallica btw? Skulle vara kul att se om man får med sina favoriter
Edit: Jag använder på tok för mycket smileys...
Redigerat av ShaManIX, 17 December 2008 - 18:51.
Postad 17 December 2008 - 19:53
Tycker man att notbrädet går lite för långsamt kan man alltid ställa in olika hastigheter av hyperspeed, tror inte det räknas som ett fusk även om det är under cheatmenyn (i gh3 alltså).Klara låtarna på hard gör jag utan problem nu, brukar få 4 eller 5 stjärnor på första försöket. Men känns inte som någon idé för mig att försöka mig på 5 stjärnor på allt (fixade ca 5 segment på hard på GH2) eftersom jag inte fixar när det kommer snabba noter på samma not. Man måste ju ha tur och spela på hundradelen exakt som de vill, intalar jag mig.
Det är synd, för jag fixar kombinationer, men faller på något som egentligen borde vara enkelt.
Expert GH2 har jag kört några segment av, brukar lägga mig på 85-90% på första försöken, men det är samma sak där så det är inte lönt att försöka 5 stjärnor på allt. Hade jag nog inte klarat ändå iofs![]()
GH3 har jag också påbörjat lite smått, kör på hard eftersom normal är lite för lätt. Men det går ju lika snabbt på hard som normal? Tycker precis som en del andra att det är svårare låtar med fler noter på GH3, men att man har större hitwindow. Låtarna är inte lika bra som i GH2 hittills heller.
Edit: Finns det någon sida man kan kolla hur många poäng man behöver för att få olika antal stjärnor i de olika spelen? Kan vara bra att veta.
Och jag är likadan, har svårt att hitta rätt tempo på snabba partier medans kombinationer av HOPOs brukar vara enklare att sätta. Misirlou i gh2 är ju typexemplet och knights of cydonia i gh3. Bra träningslåtar också då
Postad 17 December 2008 - 20:17
Ger en bra grund för vidare spel
Sen är ett tips att så tidigt som möjligt försöka lära sig att strumma upp och ner i följd, kan behövas när man kommer upp på de svårare svårighetsnivåerna. Samt lära sig att om Grön är följd av röd som är följd av gul som är följd av röd igen (G R Y R) så behöver man inte släppa Grön för att få trycka på röd och behöver inte släppa Grön-Röd för att trycka Gul.
Det är väl lite mer nybörjartips iofs men ändå
I min kamp på att bli en bra GH-spelare så har jag växlat mellan spelen också.
Kört så långt jag kan på Hard på GH2, sen så långt som möjligt på GH3 o.s.v. för att sedan gå tillbaka till GH2 och upptäcker att den där omöjliga låten inte är så omöjlig längre, så har jag rullat runt bland de olika spelen
Postad 18 December 2008 - 00:02
Redigerat av Unregisterede32cf070, 18 December 2008 - 00:02.
Postad 18 December 2008 - 19:13
Klarade Jonas idag, 5 stjärnor på förstaCult of Personality på Hard tycker jag är en väldigt bra HO/PO låt, eller My Name Is Jonas.
Nu (5 sektioner in) tycker jag låtarna i GH3 blivit bättre också.
Postad 18 December 2008 - 19:26
Klarade Jonas idag, 5 stjärnor på första
Nu (5 sektioner in) tycker jag låtarna i GH3 blivit bättre också.
Jag körde skiten ur My Name Is Jonas
Postad 18 December 2008 - 19:33
Körde även min första battle idag och det var väl inte så skoj =/. Han får köra på expert ffs.
Edit: Förresten, varför är det så få nya låtar i alla såna här spel
Redigerat av Zoiler, 18 December 2008 - 19:34.
Postad 18 December 2008 - 21:05
Edit: Förresten, varför är det så få nya låtar i alla såna här spel
?
Få?
GH 2 = 48 låtar
GH 3 = 74 låtar
GH 4 = 86 låtar
Källa Wikipedia.
Det är väl ganska många?
*edit*
Eller menar du nya som i från 2000-talet?
Redigerat av Unregisterede32cf070, 18 December 2008 - 21:05.
Postad 19 December 2008 - 10:48
Lite nyare låtar skulle inte skada faktiskt.
Sen vill jag fan lira Stairway to Heaven med Led och Afraid to Shoot Strangers med Maiden
Postad 19 December 2008 - 13:18
"Förut hade vi YYZ och Psychobilly freakout" idag får vi Tokio Hotel och Kent
Min favoritlåt genom alla spel tror jag är Rock This Town (GH2). Hade aldrig hört låten tidigare och sådär direkt bra är den ju inte heller, inget man lyssnar på i bilradion direkt. Men attans vad rolig den är att spela
Är det NÅN som kan säga ärligt att dom tycker Monsoon är kul att spela?
Det som är stora nackdelen i GHWT också, de har kört för mycket på kändisar och musik som kanske är rolig att lyssna på, men oftast för repetetiv i ett spel.
Postad 19 December 2008 - 13:42
Less Talk More Rokk är min favvo från GH2. Fantastiskt rolig att spela, den håller aldrig upp.Min favoritlåt genom alla spel tror jag är Rock This Town (GH2).
Postad 21 December 2008 - 15:26
Tier 8 på GH3 med Raining Blood, One o.s.v. det är omöjligt och ingen i hela världen har klarat det. Och de som klarat det har fuskat
Postad 21 December 2008 - 17:34
kanske blir 3an när den är under halva priset om 4an...eller vad tycker ni?
Postad 21 December 2008 - 17:40
Ja, det är löjligt att tänka sig att folk t o m har klarat 5 stjärnor på det. Man känner sig så obetydligTier 8 på GH3 med Raining Blood, One o.s.v. det är omöjligt och ingen i hela världen har klarat det. Och de som klarat det har fuskat
![]()
Eller han killen som spelar Jordan, såg en musikvid av honom. Det är inte mänskligt att vara så snabb.
Postad 21 December 2008 - 19:52
Ja, det är löjligt att tänka sig att folk t o m har klarat 5 stjärnor på det. Man känner sig så obetydlig
![]()
Eller han killen som spelar Jordan, såg en musikvid av honom. Det är inte mänskligt att vara så snabb.
Jag vill inte vara obetydlig
Känns tråkigt att tänka som jag gör, jag anser mig själv vara en relativt bra GH-spelare, annars hade jag inte tagit mig så långt som jag gjort, men att tänka på att det finns 10åringar där ute som skulle vända mig upp och ner och smiska mig på stjärten i en duell gör mig gråtfärdig
Postad 21 December 2008 - 20:12
Ja allting är ju relativt. Vi som klarar expert ligger såklart i toppskiktet, men jämfört med de bästa är man en nybörjare =P.Jag vill inte vara obetydlig
Känns tråkigt att tänka som jag gör, jag anser mig själv vara en relativt bra GH-spelare, annars hade jag inte tagit mig så långt som jag gjort, men att tänka på att det finns 10åringar där ute som skulle vända mig upp och ner och smiska mig på stjärten i en duell gör mig gråtfärdig
Postad 22 December 2008 - 00:35
Ja den är riktigt rolig, man får ont i handen av den efter ett tag med alla slingor upp och ner, men det är nåt visst att spela keyboard på gitarrenLess Talk More Rokk är min favvo från GH2. Fantastiskt rolig att spela, den håller aldrig upp.
Har du sett KoV o KoT coop FC, man får nästan ståfräs!
http://www.youtube.c...h?v=SGIImLFrKRU
Jag vill nog hävda att bryr man sig inte om onlinespelandet så mycket så är GH2 roligast att börja med, roligast låtar enligt mig även om alla i princip inte är masterspåren så är inspelningarna riktigt bra gjorda och ljudet och mixen är mycket bättre än i ghwt (gh4) som jag tycker drar ner betyget ganska mycket i det senare. Men kolla och jämför låtlistan i gh2 och gh3, det är många bra låtar i gh3 också men det är mycket lättare att gå från gh2 till gh3 då det är lättare att träffa noterna i trean.Är det värt att köpa GH 4? eller ska man slå till på ett billigt gh 2-3? jag har inget av spelen och har en Xbox 360. Kan man spela tex gh2 skivor på guitar hero 3 guitarr , eller gh2-3 skivor om man köpt guitar hero 4 osv?
kanske blir 3an när den är under halva priset om 4an...eller vad tycker ni?
Alla gitarrerna till xbox passar alla gh spelen och även till rock band.
http://www.joystiq.c...ibility-Matrix/
Ja det är fasligt stort spektrum i just expertskiktet, man känner sig inge vidare när man kollar på de som är i absoluta topskiktetJa allting är ju relativt. Vi som klarar expert ligger såklart i toppskiktet, men jämfört med de bästa är man en nybörjare =P.
Redigerat av Luzer, 22 December 2008 - 00:37.
Postad 22 December 2008 - 22:54
GH: Metallica - Debut trailer
Svarar på frågan "Kan man spela trummor och sjunga i GH: Metallica?". Svaret blir då, ja
Redigerat av ShaManIX, 23 December 2008 - 13:26.
Postad 28 December 2008 - 23:04
Fixade både One och Raining Blood idag på hard.Jo, "Raining Blood" var den sista låten jag klarade på Hard (förutom battlet mot Lou då
)
Stört jobbigt att sätta starpower där i början för att ens ha en chans, jag vågar inte tänka på hur det ska bli på Expert.
Solot i "One" är väl inte heller något jag drömmer om att få göra på Expert
Blood var egentligen rätt enkel, härligt kort med bara ett svårt parti som jag direkt övade på. Tränade upp mig en kvart till stadiga 65% på segmentet och sedan var det bara att köra och klara på första. Överskattad, men säkert extremt svår på expert - vilket jag aldrig kommer klara.
One var lite svårare, behövde 3 försök och i och med att låten är så lång så blir det lite långtråkigt, speciellt som det inte blir svårt förrän i slutet. Där behövde jag däremot starpower, usch =P. Jobbigt att hålla på med de gröna noterna innan också, tar mycket energi.
Sen hade jag spelat så mycket co-op och annat så jag orkade inte med Lou, men jag provade lite och det verkar inte som man får speciellt många tillfällen att attackera??
Sen verkar det som man måste fixa även bonuslåtarna för att få achievments...? Och apropå det så är GH3s achievments sååå mycket sämre än GH2s.
Postad 29 December 2008 - 01:08
Sen verkar det som man måste fixa även bonuslåtarna för att få achievments...? Och apropå det så är GH3s achievments sååå mycket sämre än GH2s.
Nej, men du måste klara Lou och de andra battlen för att få Hard-achievmenten
Jag tyckte problemet med Lou var att han fick en attack först, med otur missar man då den första chansen att få en attack, vilket ger honom en till och så är man inte i en ond spiral ner mot ett misslyckande
Postad 29 December 2008 - 09:55
One är inte så svår på expert då solot som är apsvårt är så kort. Men ha bara starpowern redo och försök inte sätta HOPOs utan strumma så fort du kan bara så kommer man igenom.Fixade både One och Raining Blood idag på hard.
Blood var egentligen rätt enkel, härligt kort med bara ett svårt parti som jag direkt övade på. Tränade upp mig en kvart till stadiga 65% på segmentet och sedan var det bara att köra och klara på första. Överskattad, men säkert extremt svår på expert - vilket jag aldrig kommer klara.
One var lite svårare, behövde 3 försök och i och med att låten är så lång så blir det lite långtråkigt, speciellt som det inte blir svårt förrän i slutet. Där behövde jag däremot starpower, usch =P. Jobbigt att hålla på med de gröna noterna innan också, tar mycket energi.
Sen hade jag spelat så mycket co-op och annat så jag orkade inte med Lou, men jag provade lite och det verkar inte som man får speciellt många tillfällen att attackera??
Och Raining blood är hemsk på expert men kommer man bara igenom mosh så blir det enklare somsagt. Sista delen (raining blood) kan vara lite knivig ibland men det är ok att blinka rött när man är igenom
Och jag håller med, achievmentsen i gh3 är värdelösa
Postad 03 January 2009 - 19:11
Kommer inte ifrån hur usla achievmentsen är. Man har inte mycket att spela för i trean annat än att bli bättre =/.
Postad 12 January 2009 - 21:42
Postad 18 January 2009 - 16:34
Fixade Cydonia, Stricken och 3s & 7s på expert idag + segment 4-6 och Slash.
Kommer inte ifrån hur usla achievmentsen är. Man har inte mycket att spela för i trean annat än att bli bättre =/.
Vad är det för skillnad på achievementsen?
Har spelat World Tour mest och där är de flesta achievements secret så jag har ingen aning om vad jag borde sikta på.
Postad 18 January 2009 - 16:46
De är inte lika roliga helt enkelt. Allt eller inget achievments, medan GH2 har fler delachievments så att säga.
Men att achievments är secret spelar ju ingen roll. Gå bara in på någon sida, typ Gamefaqs, och läs vad det är för något.
Nu är jag på sista segmentet på expert.
Postad 18 January 2009 - 18:04
Nu är jag på sista segmentet på expert.
Jag med, vi går hand i hand
Klarade 'Number of the Beast' häromdagen
Men jag ska köpa en Elite nu i helgen och kommer därmed torska alla mina saves och få börja om :'(
Postad 18 January 2009 - 20:04
Det borde gå att migrera saves med en usb-kabel...Jag med, vi går hand i hand
Men jag ska köpa en Elite nu i helgen och kommer därmed torska alla mina saves och få börja om :'(
Postad 18 January 2009 - 20:46
Dessutom upplevde jag rent allmänt att väldigt många achievements var svåra eller "men orka den liksom"...
Postad 18 January 2009 - 20:56
Har provat GH3 på ett playstation 2 kopplat till tvn (LCD) med en kompositkabel och då var det nästan ospelbart pga lagg.
Om jag köper GH3 till Xboxen kopplat med hdmi till samma tv, kommer det fortfarande vara ospelbart eller helt ok?
Förstår att det beror på tvn men jag antar att dom två olika sätten att skicka signalen bör göra stor skillnad, rätt eller fel?
Postad 18 January 2009 - 20:57
Kanske har tagits upp tidigare men orkar inte läsa igenom 52 sidor..
Har provat GH3 på ett playstation 2 kopplat till tvn (LCD) med en kompositkabel och då var det nästan ospelbart pga lagg.
Om jag köper GH3 till Xboxen kopplat med hdmi till samma tv, kommer det fortfarande vara ospelbart eller helt ok?
Förstår att det beror på tvn men jag antar att dom två olika sätten att skicka signalen bör göra stor skillnad, rätt eller fel?
GH3 på PS2 behöver jag sätta delayen på 130ms ungefär, då går det att spela, men ser inte snyggt ut.
Det finns inget lagg över huvudtaget på 360.
Postad 19 January 2009 - 18:39
Det borde gå att migrera saves med en usb-kabel...
Eller med ett minneskort kanske?
MS gayar inte då och bannar en för achievmentfusk?
Postad 19 January 2009 - 20:42
Jag med, vi går hand i hand
Eller så beställer du en kabel från microsoft så du kan föra över alla grejjer. Gjorde precios d själv när jag vann en Xbox med 60GB hårddisk
Postad 19 January 2009 - 22:11
Eller så beställer du en kabel från microsoft så du kan föra över alla grejjer. Gjorde precios d själv när jag vann en Xbox med 60GB hårddisk
Men den sladden kostar väl pengar? Ett minneskort har jag till hands
Edit: Men jag valde att göra det enda rätta, börja om från 0
Och det gav en riktig nytändning på GH kan jag tala om
Redigerat av ShaManIX, 22 January 2009 - 01:49.
Postad 24 January 2009 - 17:24
Postad 24 January 2009 - 17:28
Ja, den fungerar perfekt.Jag köpte Guitar Hero Legends of Rock idag (impuls köp),hos den lokala ICA MAXI butiken, de sålde paketet med den svarta trådlösa gittaren för 399: - (ICA MAXI Mölndalsvägen, Göteborg). För det priset spelare det inte så stor roll om det är "den förra versionen", än så länge har jag spelat ett par låtar, jag har ingen tidigare erfarenhet av GH, jag tycker det är fruktansvärt kul! Jag skulle inte bli förvånad om det slutar med att GH World Tour bundeln införskaffas... Funkar GH III gittaren i GH IV?
Postad 25 January 2009 - 20:21
Demolerade One idag, dock i co-op =P.Klarade 'Number of the Beast' häromdagen
Postad 25 January 2009 - 23:26
Demolerade One idag, dock i co-op =P.
Jag har ju numera klarat 0 låtar på Expert eftersom jag börjat om
Körde igenom det på Hard häromdagen utan svårigheter, 5* på alla låtar fram till Tier 7, där var det en jag fick 4 på, sen är det såklart 3* på Raining Blood
Ska starta upp på Expert nån dag nu snart och spela ikapp
Edit: Så, nu har jag kommit lika långt som innan, det gick fort
Satte 94% på One idag
Edit 2: Stryk det där sista.
Metallica - One, Expert, 4*
Fuck YEAH!
Edit 3: Så flöt cliffs of dover med av bara farten, då var det bara Raining Blood kvar... Och för att inte svika mina fans så säger jag som jag brukar "Det är omöjligt, det går inte, kommer aldrig klara den, den som klarat den har fuskat"
Puss
Redigerat av ShaManIX, 27 January 2009 - 19:57.
Postad 27 January 2009 - 21:21
Postad 27 January 2009 - 21:33
Raining Blood är ju svårast iaf, kommer förbi mosh1 men sen tar det stopp trots att jag har 90% på träning på nästa sekvens. Bugg
Såklart det är det, den låten är felprogrammerad, helt klart
Postad 27 January 2009 - 21:33
Jodå! Det tog mig 6 månader att klara den j_ln men sen satt det (t.o.m UTAN starpower på Mosh1). Lou var en bagatell i jämförelse efteråt. Nöt på så fixar du den snart skall du se.Och för att inte svika mina fans så säger jag som jag brukar "Det är omöjligt, det går inte, kommer aldrig klara den, den som klarat den har fuskat"
Puss
Postad 27 January 2009 - 21:35
Jodå! Det tog mig 6 månader att klara den j_ln men sen satt det (t.o.m UTAN starpower på Mosh1). Lou var en bagatell i jämförelse efteråt. Nöt på så fixar du den snart skall du se.
Jag tar en paus från GH3 ett tag medan jag klarar ut GHWT på Hard och sen så långt jag kan på Expert, sen går jag tillbaka
GH är lite som styrketräning för mig, skillsen ökar (musklerna växer) under vilodagarna
Postad 27 January 2009 - 22:55
Testade för någon vecka sedan att köra några låtar, sög duktigt kan jag lova.
Innan det spelade jag sist tillsammans med polarna inför en EM-match i somras. Sen kom det andra spel och sånt emellan vilket gjort att jag inte kört på hela den här tiden. Då hade jag visserligen bara kommit till typ T6 på hard så spelar visserligen inte i samma liga som ni andra här.
Postad 28 January 2009 - 21:14
Är det bara att puttra in lite smörjmedel i kanterna och hoppas på det bästa, eller kan man förstöra nått?
Måste man stänga av gitarren när man gör't?
Postad 28 January 2009 - 21:17
Min "sträng" har börjat gnissla :S
Är det bara att puttra in lite smörjmedel i kanterna och hoppas på det bästa, eller kan man förstöra nått?
Måste man stänga av gitarren när man gör't?
i och med att det är högspänning i gitarren så borde du stänga av den när du gör något!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
guitarhero.com för 360, PS3 & Wii
9 bilder
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?