Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero II / III

1622 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om GH2? 5 är bäst (192 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om GH2? 5 är bäst

1. 1 (3 röster [1.56%])

Procent av omröstning: 1.56%

2. 2 (2 röster [1.04%])

Procent av omröstning: 1.04%

3. 3 (11 röster [5.73%])

Procent av omröstning: 5.73%

4. 4 (54 röster [28.12%])

Procent av omröstning: 28.12%

5. 5 (122 röster [63.54%])

Procent av omröstning: 63.54%

Rösta Gäster kan inte rösta
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.296296 (26) Inga priser
Guitar Hero II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.416666 (11) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.357142 (13) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.863636 (21) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.6 (4) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 17 December 2008 - 18:17

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Nöt på, det är det ända som funkar ;)
Jag orkar inte ens komma ihåg hur länge jag satt med Raining Blood.. lååååååååång tid kan jag iaf säga. När man har klarat den en gång blir det mycket enklare dock pga. att man känner sig så ###### bra och då är självförtroendet på topp. Efter det kan du ju ge dig på att sätta 5* på den också, för mig tog det låååååååååång tid ^ lååååååååååång tid haha ;)

Du har i allafall satt 5* på den, mer än vad jag har. Tappade tålamodet efter nån timme då jag verkligen inte tycker låten är bra heller ;) Sen har jag så långt kvar till 5* också, cutten liger på 228k eller nåt har jag för mig, tror jag har 168 eller nåt ;)

Postad 17 December 2008 - 18:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Klara låtarna på hard gör jag utan problem nu, brukar få 4 eller 5 stjärnor på första försöket. Men känns inte som någon idé för mig att försöka mig på 5 stjärnor på allt (fixade ca 5 segment på hard på GH2) eftersom jag inte fixar när det kommer snabba noter på samma not. Man måste ju ha tur och spela på hundradelen exakt som de vill, intalar jag mig.

Det är synd, för jag fixar kombinationer, men faller på något som egentligen borde vara enkelt.

Expert GH2 har jag kört några segment av, brukar lägga mig på 85-90% på första försöken, men det är samma sak där så det är inte lönt att försöka 5 stjärnor på allt. Hade jag nog inte klarat ändå iofs ;)

GH3 har jag också påbörjat lite smått, kör på hard eftersom normal är lite för lätt. Men det går ju lika snabbt på hard som normal? Tycker precis som en del andra att det är svårare låtar med fler noter på GH3, men att man har större hitwindow. Låtarna är inte lika bra som i GH2 hittills heller.

Edit: Finns det någon sida man kan kolla hur många poäng man behöver för att få olika antal stjärnor i de olika spelen? Kan vara bra att veta.

Redigerat av Zoiler, 17 December 2008 - 18:22.

Postad 17 December 2008 - 18:26

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
http://www.scorehero.com/songstats.php <- finns cutoff för 4 och 5 stjärnor.

Postad 17 December 2008 - 18:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tackar ;)

Postad 17 December 2008 - 18:51

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Jo, "Raining Blood" var den sista låten jag klarade på Hard (förutom battlet mot Lou då ;))
Stört jobbigt att sätta starpower där i början för att ens ha en chans, jag vågar inte tänka på hur det ska bli på Expert.
Solot i "One" är väl inte heller något jag drömmer om att få göra på Expert ;)

GH3 är iaf enligt mig det svåraste av GH-spelen, men det är även det spel som har roligast låtar.
GH:Aerosmith är överlägset det lättaste med mest tråkiga låtar.

Sen får WT komma en snäpp före 2an eftersom jag gillar de nya sakerna det tillfört med slidebar-noterna och att man kan behöva hålla in t.ex. röd för en lång not och samtidigt spela andra noter runt den långa ;) Och även om WT inte har lika bra låtar som i 3an så håller faktiskt många låtar måttet och är roliga att spela.

Som det är nu ser jag mest fram emot GH: Metallica under 2009

Ingen som har sett en setlist till Metallica btw? Skulle vara kul att se om man får med sina favoriter ;)

Edit: Jag använder på tok för mycket smileys...

Redigerat av ShaManIX, 17 December 2008 - 18:51.

Postad 17 December 2008 - 19:53

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Klara låtarna på hard gör jag utan problem nu, brukar få 4 eller 5 stjärnor på första försöket. Men känns inte som någon idé för mig att försöka mig på 5 stjärnor på allt (fixade ca 5 segment på hard på GH2) eftersom jag inte fixar när det kommer snabba noter på samma not. Man måste ju ha tur och spela på hundradelen exakt som de vill, intalar jag mig.

Det är synd, för jag fixar kombinationer, men faller på något som egentligen borde vara enkelt.

Expert GH2 har jag kört några segment av, brukar lägga mig på 85-90% på första försöken, men det är samma sak där så det är inte lönt att försöka 5 stjärnor på allt. Hade jag nog inte klarat ändå iofs ;)

GH3 har jag också påbörjat lite smått, kör på hard eftersom normal är lite för lätt. Men det går ju lika snabbt på hard som normal? Tycker precis som en del andra att det är svårare låtar med fler noter på GH3, men att man har större hitwindow. Låtarna är inte lika bra som i GH2 hittills heller.

Edit: Finns det någon sida man kan kolla hur många poäng man behöver för att få olika antal stjärnor i de olika spelen? Kan vara bra att veta.

Tycker man att notbrädet går lite för långsamt kan man alltid ställa in olika hastigheter av hyperspeed, tror inte det räknas som ett fusk även om det är under cheatmenyn (i gh3 alltså).

Och jag är likadan, har svårt att hitta rätt tempo på snabba partier medans kombinationer av HOPOs brukar vara enklare att sätta. Misirlou i gh2 är ju typexemplet och knights of cydonia i gh3. Bra träningslåtar också då ;)

Postad 17 December 2008 - 20:17

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Cult of Personality på Hard tycker jag är en väldigt bra HO/PO låt, eller My Name Is Jonas.
Ger en bra grund för vidare spel ;)

Sen är ett tips att så tidigt som möjligt försöka lära sig att strumma upp och ner i följd, kan behövas när man kommer upp på de svårare svårighetsnivåerna. Samt lära sig att om Grön är följd av röd som är följd av gul som är följd av röd igen (G R Y R) så behöver man inte släppa Grön för att få trycka på röd och behöver inte släppa Grön-Röd för att trycka Gul.
Det är väl lite mer nybörjartips iofs men ändå ;)

I min kamp på att bli en bra GH-spelare så har jag växlat mellan spelen också.
Kört så långt jag kan på Hard på GH2, sen så långt som möjligt på GH3 o.s.v. för att sedan gå tillbaka till GH2 och upptäcker att den där omöjliga låten inte är så omöjlig längre, så har jag rullat runt bland de olika spelen ;)

Postad 18 December 2008 - 00:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Har duktiga problem med Freya på hard i GH2 nu. Den där bryggan är ingen lek...

Redigerat av Unregisterede32cf070, 18 December 2008 - 00:02.

Postad 18 December 2008 - 19:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Cult of Personality på Hard tycker jag är en väldigt bra HO/PO låt, eller My Name Is Jonas.

Klarade Jonas idag, 5 stjärnor på första ;)

Nu (5 sektioner in) tycker jag låtarna i GH3 blivit bättre också.

Postad 18 December 2008 - 19:26

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Klarade Jonas idag, 5 stjärnor på första :D

Nu (5 sektioner in) tycker jag låtarna i GH3 blivit bättre också.

Jag körde skiten ur My Name Is Jonas ;) Spelade tills jag guldstjärnade den, sen var ju HO/PO på Hard inga stora problem längre, förutom uppe på typ level 7 och 8 :(

Postad 18 December 2008 - 19:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ja så känner jag också. Det är väl slutnivåerna som man kanske kan få lite problem med för nu har alla låtar varit överkomliga att få 5 stjärnor i än så länge. Försöker få 4-5 stjärnor på alla direkt på första försöket och har bara fått köra om en låt för att jag fick 3 stjärnor på den, sen fick jag 5 - och tro f-n om det inte var en sån med många noter på samma not där det gäller att hålla takten ;)

Körde även min första battle idag och det var väl inte så skoj =/. Han får köra på expert ffs.

Edit: Förresten, varför är det så få nya låtar i alla såna här spel :( ?

Redigerat av Zoiler, 18 December 2008 - 19:34.

Postad 18 December 2008 - 21:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Edit: Förresten, varför är det så få nya låtar i alla såna här spel ;) ?

Få?

GH 2 = 48 låtar
GH 3 = 74 låtar
GH 4 = 86 låtar

Källa Wikipedia.

Det är väl ganska många?

*edit*
Eller menar du nya som i från 2000-talet?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 18 December 2008 - 21:05.

Postad 18 December 2008 - 21:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Yepp ;)

Mest äldre låtar tycker jag.

Postad 19 December 2008 - 10:48

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Jag är beredd att skriva på den listan.

Lite nyare låtar skulle inte skada faktiskt.
Sen vill jag fan lira Stairway to Heaven med Led och Afraid to Shoot Strangers med Maiden :D

Postad 19 December 2008 - 13:18

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jag tycker ofta de nyare låtarna, speciellt om de är poppigt moderna, är tråkigast att spela. Tror jag läste på nåt annat forum där nån skrev att han saknade "gamla goda tiden" då de satsade på låtar som var roliga att spela och inte bara sånt som folk kände igen.
"Förut hade vi YYZ och Psychobilly freakout" idag får vi Tokio Hotel och Kent :P

Min favoritlåt genom alla spel tror jag är Rock This Town (GH2). Hade aldrig hört låten tidigare och sådär direkt bra är den ju inte heller, inget man lyssnar på i bilradion direkt. Men attans vad rolig den är att spela :D
Är det NÅN som kan säga ärligt att dom tycker Monsoon är kul att spela?

Det som är stora nackdelen i GHWT också, de har kört för mycket på kändisar och musik som kanske är rolig att lyssna på, men oftast för repetetiv i ett spel.

Postad 19 December 2008 - 13:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Min favoritlåt genom alla spel tror jag är Rock This Town (GH2).

Less Talk More Rokk är min favvo från GH2. Fantastiskt rolig att spela, den håller aldrig upp.

Postad 21 December 2008 - 15:26

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Som vanligt när jag går upp en level så måste jag ju komma in hit och skriva att nu kommer jag aldrig klara mer...

Tier 8 på GH3 med Raining Blood, One o.s.v. det är omöjligt och ingen i hela världen har klarat det. Och de som klarat det har fuskat :rolleyes: :rolleyes:

Postad 21 December 2008 - 17:34

inconsistent
  • inconsistent
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Är det värt att köpa GH 4? eller ska man slå till på ett billigt gh 2-3? jag har inget av spelen och har en Xbox 360. Kan man spela tex gh2 skivor på guitar hero 3 guitarr , eller gh2-3 skivor om man köpt guitar hero 4 osv?

kanske blir 3an när den är under halva priset om 4an...eller vad tycker ni?

Postad 21 December 2008 - 17:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Tier 8 på GH3 med Raining Blood, One o.s.v. det är omöjligt och ingen i hela världen har klarat det. Och de som klarat det har fuskat :rolleyes: :D

Ja, det är löjligt att tänka sig att folk t o m har klarat 5 stjärnor på det. Man känner sig så obetydlig :rolleyes:

Eller han killen som spelar Jordan, såg en musikvid av honom. Det är inte mänskligt att vara så snabb.

Postad 21 December 2008 - 19:52

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Ja, det är löjligt att tänka sig att folk t o m har klarat 5 stjärnor på det. Man känner sig så obetydlig :rolleyes:

Eller han killen som spelar Jordan, såg en musikvid av honom. Det är inte mänskligt att vara så snabb.

Jag vill inte vara obetydlig :rolleyes:

Känns tråkigt att tänka som jag gör, jag anser mig själv vara en relativt bra GH-spelare, annars hade jag inte tagit mig så långt som jag gjort, men att tänka på att det finns 10åringar där ute som skulle vända mig upp och ner och smiska mig på stjärten i en duell gör mig gråtfärdig :D

Postad 21 December 2008 - 20:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag vill inte vara obetydlig :rolleyes:

Känns tråkigt att tänka som jag gör, jag anser mig själv vara en relativt bra GH-spelare, annars hade jag inte tagit mig så långt som jag gjort, men att tänka på att det finns 10åringar där ute som skulle vända mig upp och ner och smiska mig på stjärten i en duell gör mig gråtfärdig :rolleyes:

Ja allting är ju relativt. Vi som klarar expert ligger såklart i toppskiktet, men jämfört med de bästa är man en nybörjare =P.

Postad 22 December 2008 - 00:35

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Less Talk More Rokk är min favvo från GH2. Fantastiskt rolig att spela, den håller aldrig upp.

Ja den är riktigt rolig, man får ont i handen av den efter ett tag med alla slingor upp och ner, men det är nåt visst att spela keyboard på gitarren :rolleyes:
Har du sett KoV o KoT coop FC, man får nästan ståfräs! :D "Im gonna be horny all day..." ha ha.
http://www.youtube.c...h?v=SGIImLFrKRU

Är det värt att köpa GH 4? eller ska man slå till på ett billigt gh 2-3? jag har inget av spelen och har en Xbox 360. Kan man spela tex gh2 skivor på guitar hero 3 guitarr , eller gh2-3 skivor om man köpt guitar hero 4 osv?

kanske blir 3an när den är under halva priset om 4an...eller vad tycker ni?

Jag vill nog hävda att bryr man sig inte om onlinespelandet så mycket så är GH2 roligast att börja med, roligast låtar enligt mig även om alla i princip inte är masterspåren så är inspelningarna riktigt bra gjorda och ljudet och mixen är mycket bättre än i ghwt (gh4) som jag tycker drar ner betyget ganska mycket i det senare. Men kolla och jämför låtlistan i gh2 och gh3, det är många bra låtar i gh3 också men det är mycket lättare att gå från gh2 till gh3 då det är lättare att träffa noterna i trean.
Alla gitarrerna till xbox passar alla gh spelen och även till rock band.
http://www.joystiq.c...ibility-Matrix/

Ja allting är ju relativt. Vi som klarar expert ligger såklart i toppskiktet, men jämfört med de bästa är man en nybörjare =P.

Ja det är fasligt stort spektrum i just expertskiktet, man känner sig inge vidare när man kollar på de som är i absoluta topskiktet :rolleyes:

Redigerat av Luzer, 22 December 2008 - 00:37.

Postad 22 December 2008 - 21:20

nickr
  • nickr
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har sett reklam för 6:an i GH III?

Postad 22 December 2008 - 22:54

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
GH: Metallica - Den reklam som finns i GH:WT och
GH: Metallica - Debut trailer

Svarar på frågan "Kan man spela trummor och sjunga i GH: Metallica?". Svaret blir då, ja :)

Redigerat av ShaManIX, 23 December 2008 - 13:26.

Postad 28 December 2008 - 23:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jo, "Raining Blood" var den sista låten jag klarade på Hard (förutom battlet mot Lou då :D)
Stört jobbigt att sätta starpower där i början för att ens ha en chans, jag vågar inte tänka på hur det ska bli på Expert.
Solot i "One" är väl inte heller något jag drömmer om att få göra på Expert :)

Fixade både One och Raining Blood idag på hard.

Blood var egentligen rätt enkel, härligt kort med bara ett svårt parti som jag direkt övade på. Tränade upp mig en kvart till stadiga 65% på segmentet och sedan var det bara att köra och klara på första. Överskattad, men säkert extremt svår på expert - vilket jag aldrig kommer klara.

One var lite svårare, behövde 3 försök och i och med att låten är så lång så blir det lite långtråkigt, speciellt som det inte blir svårt förrän i slutet. Där behövde jag däremot starpower, usch =P. Jobbigt att hålla på med de gröna noterna innan också, tar mycket energi.

Sen hade jag spelat så mycket co-op och annat så jag orkade inte med Lou, men jag provade lite och det verkar inte som man får speciellt många tillfällen att attackera??

Sen verkar det som man måste fixa även bonuslåtarna för att få achievments...? Och apropå det så är GH3s achievments sååå mycket sämre än GH2s.

Postad 29 December 2008 - 01:08

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Sen verkar det som man måste fixa även bonuslåtarna för att få achievments...? Och apropå det så är GH3s achievments sååå mycket sämre än GH2s.

Nej, men du måste klara Lou och de andra battlen för att få Hard-achievmenten :D

Jag tyckte problemet med Lou var att han fick en attack först, med otur missar man då den första chansen att få en attack, vilket ger honom en till och så är man inte i en ond spiral ner mot ett misslyckande :)

Postad 29 December 2008 - 09:55

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Fixade både One och Raining Blood idag på hard.

Blood var egentligen rätt enkel, härligt kort med bara ett svårt parti som jag direkt övade på. Tränade upp mig en kvart till stadiga 65% på segmentet och sedan var det bara att köra och klara på första. Överskattad, men säkert extremt svår på expert - vilket jag aldrig kommer klara.

One var lite svårare, behövde 3 försök och i och med att låten är så lång så blir det lite långtråkigt, speciellt som det inte blir svårt förrän i slutet. Där behövde jag däremot starpower, usch =P. Jobbigt att hålla på med de gröna noterna innan också, tar mycket energi.

Sen hade jag spelat så mycket co-op och annat så jag orkade inte med Lou, men jag provade lite och det verkar inte som man får speciellt många tillfällen att attackera??

One är inte så svår på expert då solot som är apsvårt är så kort. Men ha bara starpowern redo och försök inte sätta HOPOs utan strumma så fort du kan bara så kommer man igenom.

Och Raining blood är hemsk på expert men kommer man bara igenom mosh så blir det enklare somsagt. Sista delen (raining blood) kan vara lite knivig ibland men det är ok att blinka rött när man är igenom :)
Och jag håller med, achievmentsen i gh3 är värdelösa :D

Postad 03 January 2009 - 19:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Fixade Cydonia, Stricken och 3s & 7s på expert idag + segment 4-6 och Slash.

Kommer inte ifrån hur usla achievmentsen är. Man har inte mycket att spela för i trean annat än att bli bättre =/.

Postad 12 January 2009 - 21:42

abaader77
  • abaader77
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Såg spelet inkl gitarr för 399 kr idag på ica maxi (häggvik) till alla konsoler

Postad 18 January 2009 - 16:34

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Fixade Cydonia, Stricken och 3s & 7s på expert idag + segment 4-6 och Slash.

Kommer inte ifrån hur usla achievmentsen är. Man har inte mycket att spela för i trean annat än att bli bättre =/.

Vad är det för skillnad på achievementsen?
Har spelat World Tour mest och där är de flesta achievements secret så jag har ingen aning om vad jag borde sikta på.

Postad 18 January 2009 - 16:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Du får mindre i GH3 :)

De är inte lika roliga helt enkelt. Allt eller inget achievments, medan GH2 har fler delachievments så att säga.

Men att achievments är secret spelar ju ingen roll. Gå bara in på någon sida, typ Gamefaqs, och läs vad det är för något.

Nu är jag på sista segmentet på expert.

Postad 18 January 2009 - 18:04

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Nu är jag på sista segmentet på expert.

Jag med, vi går hand i hand :)
Klarade 'Number of the Beast' häromdagen :)

Men jag ska köpa en Elite nu i helgen och kommer därmed torska alla mina saves och få börja om :'(

Postad 18 January 2009 - 20:04

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Jag med, vi går hand i hand :)
Klarade 'Number of the Beast' häromdagen :)

Men jag ska köpa en Elite nu i helgen och kommer därmed torska alla mina saves och få börja om :'(

Det borde gå att migrera saves med en usb-kabel...

Postad 18 January 2009 - 20:46

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
En stor skillnad är att i GH3 måste man spela på ALLA fyra svårighetsgrader. Och detta är jättetråkigt när man normalt bara spelar på Expert, att behöva spela på Easy och Medium också, eftersom det är så få noter/långsamt spelande...

Dessutom upplevde jag rent allmänt att väldigt många achievements var svåra eller "men orka den liksom"...

Postad 18 January 2009 - 20:56

Jovevve
  • Jovevve
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Kanske har tagits upp tidigare men orkar inte läsa igenom 52 sidor..

Har provat GH3 på ett playstation 2 kopplat till tvn (LCD) med en kompositkabel och då var det nästan ospelbart pga lagg.
Om jag köper GH3 till Xboxen kopplat med hdmi till samma tv, kommer det fortfarande vara ospelbart eller helt ok?
Förstår att det beror på tvn men jag antar att dom två olika sätten att skicka signalen bör göra stor skillnad, rätt eller fel?

Postad 18 January 2009 - 20:57

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Kanske har tagits upp tidigare men orkar inte läsa igenom 52 sidor..

Har provat GH3 på ett playstation 2 kopplat till tvn (LCD) med en kompositkabel och då var det nästan ospelbart pga lagg.
Om jag köper GH3 till Xboxen kopplat med hdmi till samma tv, kommer det fortfarande vara ospelbart eller helt ok?
Förstår att det beror på tvn men jag antar att dom två olika sätten att skicka signalen bör göra stor skillnad, rätt eller fel?

GH3 på PS2 behöver jag sätta delayen på 130ms ungefär, då går det att spela, men ser inte snyggt ut.

Det finns inget lagg över huvudtaget på 360.

Postad 19 January 2009 - 18:39

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Det borde gå att migrera saves med en usb-kabel...

Eller med ett minneskort kanske?

MS gayar inte då och bannar en för achievmentfusk? :)

Postad 19 January 2009 - 20:42

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Jag med, vi går hand i hand :D
Klarade 'Number of the Beast' häromdagen :unsure:

Eller så beställer du en kabel från microsoft så du kan föra över alla grejjer. Gjorde precios d själv när jag vann en Xbox med 60GB hårddisk

Postad 19 January 2009 - 22:11

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Eller så beställer du en kabel från microsoft så du kan föra över alla grejjer. Gjorde precios d själv när jag vann en Xbox med 60GB hårddisk

Men den sladden kostar väl pengar? Ett minneskort har jag till hands :D

Edit: Men jag valde att göra det enda rätta, börja om från 0 :unsure:
Och det gav en riktig nytändning på GH kan jag tala om :unsure: Kul att ha något att spela för igen, man tappar ju bara de klarade låtarna, inte sina skills ;) Har jag klarat dem en gång så kan jag klara dem flera ggr :P

Redigerat av ShaManIX, 22 January 2009 - 01:49.

Postad 24 January 2009 - 17:24

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0
Jag köpte Guitar Hero Legends of Rock idag (impuls köp),hos den lokala ICA MAXI butiken, de sålde paketet med den svarta trådlösa gittaren för 399: - (ICA MAXI Mölndalsvägen, Göteborg). För det priset spelare det inte så stor roll om det är "den förra versionen", än så länge har jag spelat ett par låtar, jag har ingen tidigare erfarenhet av GH, jag tycker det är fruktansvärt kul! Jag skulle inte bli förvånad om det slutar med att GH World Tour bundeln införskaffas... Funkar GH III gittaren i GH IV?

Postad 24 January 2009 - 17:28

nickr
  • nickr
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jag köpte Guitar Hero Legends of Rock idag (impuls köp),hos den lokala ICA MAXI butiken, de sålde paketet med den svarta trådlösa gittaren för 399: - (ICA MAXI Mölndalsvägen, Göteborg). För det priset spelare det inte så stor roll om det är "den förra versionen", än så länge har jag spelat ett par låtar, jag har ingen tidigare erfarenhet av GH, jag tycker det är fruktansvärt kul! Jag skulle inte bli förvånad om det slutar med att GH World Tour bundeln införskaffas... Funkar GH III gittaren i GH IV?

Ja, den fungerar perfekt.

Postad 25 January 2009 - 20:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Klarade 'Number of the Beast' häromdagen

Demolerade One idag, dock i co-op =P.

Postad 25 January 2009 - 23:26

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Demolerade One idag, dock i co-op =P.

Jag har ju numera klarat 0 låtar på Expert eftersom jag börjat om B)
Körde igenom det på Hard häromdagen utan svårigheter, 5* på alla låtar fram till Tier 7, där var det en jag fick 4 på, sen är det såklart 3* på Raining Blood B)

Ska starta upp på Expert nån dag nu snart och spela ikapp B)

Edit: Så, nu har jag kommit lika långt som innan, det gick fort ;)
Satte 94% på One idag :lol:

Edit 2: Stryk det där sista.
Metallica - One, Expert, 4*
Fuck YEAH!

Edit 3: Så flöt cliffs of dover med av bara farten, då var det bara Raining Blood kvar... Och för att inte svika mina fans så säger jag som jag brukar "Det är omöjligt, det går inte, kommer aldrig klara den, den som klarat den har fuskat"
Puss

Redigerat av ShaManIX, 27 January 2009 - 19:57.

Postad 27 January 2009 - 21:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Raining Blood är ju svårast iaf, kommer förbi mosh1 men sen tar det stopp trots att jag har 90% på träning på nästa sekvens. Bugg :)

Postad 27 January 2009 - 21:33

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Raining Blood är ju svårast iaf, kommer förbi mosh1 men sen tar det stopp trots att jag har 90% på träning på nästa sekvens. Bugg :)

Såklart det är det, den låten är felprogrammerad, helt klart :)

Postad 27 January 2009 - 21:33

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Och för att inte svika mina fans så säger jag som jag brukar "Det är omöjligt, det går inte, kommer aldrig klara den, den som klarat den har fuskat"
Puss

Jodå! Det tog mig 6 månader att klara den j_ln men sen satt det (t.o.m UTAN starpower på Mosh1). Lou var en bagatell i jämförelse efteråt. Nöt på så fixar du den snart skall du se.

Postad 27 January 2009 - 21:35

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Jodå! Det tog mig 6 månader att klara den j_ln men sen satt det (t.o.m UTAN starpower på Mosh1). Lou var en bagatell i jämförelse efteråt. Nöt på så fixar du den snart skall du se.

Jag tar en paus från GH3 ett tag medan jag klarar ut GHWT på Hard och sen så långt jag kan på Expert, sen går jag tillbaka :)
GH är lite som styrketräning för mig, skillsen ökar (musklerna växer) under vilodagarna :)

Postad 27 January 2009 - 22:55

Unregisteredae073ec8
  • Unregisteredae073ec8
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Se bara till att du inte vilar för länge...

Testade för någon vecka sedan att köra några låtar, sög duktigt kan jag lova. :)
Innan det spelade jag sist tillsammans med polarna inför en EM-match i somras. Sen kom det andra spel och sånt emellan vilket gjort att jag inte kört på hela den här tiden. Då hade jag visserligen bara kommit till typ T6 på hard så spelar visserligen inte i samma liga som ni andra här. :)

Postad 28 January 2009 - 21:14

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Min "sträng" har börjat gnissla :S
Är det bara att puttra in lite smörjmedel i kanterna och hoppas på det bästa, eller kan man förstöra nått? :)
Måste man stänga av gitarren när man gör't?

Postad 28 January 2009 - 21:17

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Min "sträng" har börjat gnissla :S
Är det bara att puttra in lite smörjmedel i kanterna och hoppas på det bästa, eller kan man förstöra nått? :)
Måste man stänga av gitarren när man gör't?

i och med att det är högspänning i gitarren så borde du stänga av den när du gör något!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.