Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 oktober 2008 - 16:17

Guardian74
  • Guardian74
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Du måste ha Outlook annars så verkar det inte fungera.
För egen del gick allt av sig själv i Vista.
Kanske till hjälp: http://www.microsoft...lp/default.mspx

Postad 12 oktober 2008 - 16:19

Kevin_s
  • Kevin_s
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej får min mobil på tisdag..
Men undrar om man kan använda Microsoft Voice Command 1.6 på mobilen http://www.youtube.c...h?v=dIup0-yO-n0 verkar riktigt grymt

Sen undrar jag precis som nån annan här fråga utan att få svar...Kan man se videoklipp på nätet typ svt play, aftonbladet och liknande eller är det bara youtube..finns det nåt program man kan ladda ner som gör det möjligt om det inte redan inbyggt?

Tack på förhand

Postad 12 oktober 2008 - 16:23

barkbiten
  • barkbiten
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
grejjen är att jag i mobile device manager inte kan klicka i rutan för kontakter.....
kan bara synka filer å sån skit.

Postad 12 oktober 2008 - 16:25

Loftman
  • Loftman
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Nu blir man snart galen. Jag har sökt i tråden men hittar ingen info som hjälper mig...

När jag synkroniserar telefonen med datorn ser det ut att fungera fint. Inga felmeddelande eller något annat. Men när jag tittar i Outlook har det inte fungerat alls. Jag har, i Active Synk, valt att synka e-post, kontakter och kalender men inget av detta kommer in i Outlook på datorn. Inte vise versa för den delen heller.

Finns det någon som har ett förslag på lösning? Har jag kanske missat någon inställning i telefonen eller datorn?

Jag kör XP och Outlook 2007

Postad 12 oktober 2008 - 16:39

exiz
  • exiz
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hej
Idag har jag en HTC diamond men är missnöjd eftersom den tappar täkningen hela tiden så funderar på denna.. någon som kan je lite för och nackdelar?

Postad 12 oktober 2008 - 16:54

barkbiten
  • barkbiten
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Nu blir man snart galen. Jag har sökt i tråden men hittar ingen info som hjälper mig...

När jag synkroniserar telefonen med datorn ser det ut att fungera fint. Inga felmeddelande eller något annat. Men när jag tittar i Outlook har det inte fungerat alls. Jag har, i Active Synk, valt att synka e-post, kontakter och kalender men inget av detta kommer in i Outlook på datorn. Inte vise versa för den delen heller.

Finns det någon som har ett förslag på lösning? Har jag kanske missat någon inställning i telefonen eller datorn?

Jag kör XP och Outlook 2007

samma problem, ingen info kommer från telefonen till outlook!

Postad 12 oktober 2008 - 17:37

exiz
  • exiz
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Hej
Idag har jag en HTC diamond men är missnöjd eftersom den tappar täkningen hela tiden så funderar på denna.. någon som kan je lite för och nackdelar?

menar om man ska köpa denna x1 isället för att ha kvar sin diamond

Postad 12 oktober 2008 - 17:39

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Varför ringer ni inte bara eran personliga support som ni fick med telefonen?

Postad 12 oktober 2008 - 18:13

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Hej får min mobil på tisdag..
Men undrar om man kan använda Microsoft Voice Command 1.6 på mobilen http://www.youtube.c...h?v=dIup0-yO-n0 verkar riktigt grymt

Om Microsoft Voice Command 1.6 skall fungera i WM 6.1 så lär det med största sannorlikhet även funka till Xperian. Annars så kanske du blir den första som testar och kan avlägga rapport i tråden. :)

Sen undrar jag precis som nån annan här fråga utan att få svar...Kan man se videoklipp på nätet typ svt play, aftonbladet och liknande eller är det bara youtube..finns det nåt program man kan ladda ner som gör det möjligt om det inte redan inbyggt?

Tack på förhand

Tidigt i tråden så finns det diskussioner om flash till WM. Om jag inte minns fel så bifogades även flashdrivrutiner i ett av inläggen. Kolla där.

Postad 12 oktober 2008 - 18:14

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Ni som har problem med outlook, det är inte något problem med inställningarna bara? Syncas det åt båda hållen, eller det kanske är inställt på att bara synca outlook till telefonen? Medger att jag inte kan detta bra :)

Ni som installerat SBP mobile fullversionen, kan man byta ut snabbtangenterna på framsidan (today fönstret med klocka, kalender)?
Tex, jag vill byta ut volymknappen till Klaxon väckarklocka programmet? Känns konstigt att man bara kan använda WMs egna program och ha som snabbknappar. Jag behöver bara ha e-mail, missade samtal som snabbknappar från WM, jag skulle vilja ha Coreplayer och klaxon istället för missade samtal och volymen.

Postad 12 oktober 2008 - 18:29

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Ni som har problem med outlook, det är inte något problem med inställningarna bara? Syncas det åt båda hållen, eller det kanske är inställt på att bara synca outlook till telefonen? Medger att jag inte kan detta bra :)

Ni som installerat SBP mobile fullversionen, kan man byta ut snabbtangenterna på framsidan (today fönstret med klocka, kalender)?
Tex, jag vill byta ut volymknappen till Klaxon väckarklocka programmet? Känns konstigt att man bara kan använda WMs egna program och ha som snabbknappar. Jag behöver bara ha e-mail, missade samtal som snabbknappar från WM, jag skulle vilja ha Coreplayer och klaxon istället för missade samtal och volymen.

Är det fysiska knappar så byter du det i windows. Inställningar/personligt/knappar välj knappen du vill använda i listan, välj vad du vill att den ska göra i popup menynunder, däremot är jag osäker på om just volymknapparna går att ändra.

Postad 12 oktober 2008 - 18:36

barkbiten
  • barkbiten
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
hur gör man det i outlook

kan nämligen synka kalendern från outlook till x1an.

men jag vill ju ha hela min adresslista från telefonen till outlook så jag kan editera den där och sedan skicka tillbaka den till x1an.

Postad 12 oktober 2008 - 18:52

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Är det fysiska knappar så byter du det i windows. Inställningar/personligt/knappar välj knappen du vill använda i listan, välj vad du vill att den ska göra i popup menynunder, däremot är jag osäker på om just volymknapparna går att ändra.

Jag kommer fixa det när jag köpt fullversionerna av SBP programmen istället. Att fixa en massa nu och sen få göra om allting är tråkigt.

EDIT:
Ni som har hjälpt mig så här långt.. tack!

Redigerat av King Cobra, 12 oktober 2008 - 18:53.

Postad 12 oktober 2008 - 18:56

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jag kommer fixa det när jag köpt fullversionerna av SBP programmen istället. Att fixa en massa nu och sen få göra om allting är tråkigt.

EDIT:
Ni som har hjälpt mig så här långt.. tack!

Just det där med knapparna får du ingen bättre tjänst, bara lite fler val som du kan koppla till knapparna.

Postad 12 oktober 2008 - 19:04

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
ja då sitter man och skriver detta på sin x1:a
jag är mycket nöjd med luren så långt, vilken kvalitetskänsla.
Jag jämför med min gamla lur som är en nokia n80 och som kostade nästan lika mycket som x1 när den kom ut för 2.5 år sedan.
detta är nog den lyxigaste luren i dagsläget.

/P

Postad 12 oktober 2008 - 19:51

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
Hej Hej alla kunniga X1 användare

Skulle behöva lite hjälp med att komma igång med gpsen tror jag kommer att använda Tom Tom Mobil7,

Hur gör man i telefonen finns de Snabb gps vilken värkar ansluta till internet via 3g, sen finns de något som heter google maps men de kostar väll pengar, då jag antar att den laddar ner kartor hela tiden, vilket jag inte vill.

Sen finns de något som heter External gps vilket jag inte begriper vad de är.

Jag skulle vilja ha kartor på minneskortet så jag slipper nerladdningskostnader.

Hur gör man lägger man Tom Tom 7 på minneskortet och sen på något sätt instalerar de eller hur går de till.

Jag kan verkligen ingenting om sånt här så en grundlig beskrivning skulle vara att önska. :)

Tack på förhand :)

Postad 12 oktober 2008 - 20:09

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Hej Hej alla kunniga X1 användare

Skulle behöva lite hjälp med att komma igång med gpsen tror jag kommer att använda Tom Tom Mobil7,

Hur gör man i telefonen finns de Snabb gps vilken värkar ansluta till internet via 3g, sen finns de något som heter google maps men de kostar väll pengar, då jag antar att den laddar ner kartor hela tiden, vilket jag inte vill.

Sen finns de något som heter External gps vilket jag inte begriper vad de är.

Jag skulle vilja ha kartor på minneskortet så jag slipper nerladdningskostnader.

Hur gör man lägger man Tom Tom 7 på minneskortet och sen på något sätt instalerar de eller hur går de till.

Jag kan verkligen ingenting om sånt här så en grundlig beskrivning skulle vara att önska. :)

Tack på förhand :)

Hej

Nädå snabb gps behöver inte hämta genom gprs, går lika bra med wlan(gjorde det precis.)

Tomtom7 fixar man genom att lägga programmet på luren och kartorna på minnet.
Läs noga info filen till programmet.

Lycka till

/P

Postad 12 oktober 2008 - 20:19

Loftman
  • Loftman
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det kommer hjälpa dig men jag fick ordning på problemet nu.

Jag synkade mot Outlook även med min förra mobil (W660i). När jag plockade bort den programvaran (SE PC suite) och startade om datorn fungerade det fint att synkronisera med X1:an.

Om det var en slump, eller om det var en konflikt någonstans, har jag ingen aning om...

Postad 12 oktober 2008 - 21:06

Mattias_70
  • Mattias_70
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
någon som har fått synkroniseringen med outlook direkt mot en mailservern att fungera? (Active sync) - har fyllt i alla uppgifter med får bara upp "synkroniserings fel"....det ska sägas att företaget jag jobbar på använder sig Kerio mailserver och inte exchange men det ska fungera på samma sätt. Kerio ska syncar med Winmob 6, men får det inte att fungera i alla fall. Kan surfa till min webmail och kan där läsa mina mail/kontakter och kalendrar men inte få de att funka med active sync..
Någon som vet?

Redigerat av Mattias_70, 12 oktober 2008 - 21:07.

Postad 12 oktober 2008 - 21:17

Phillan
  • Phillan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag har tappart bort mig helt i tråden nu.
Tre frågar jag vill ha svar på.
1 blev det bara 256 i ram på den eller blev det 384?

2. Uppfattar ni mobilen som seg, eller flyter det på bra att tex surfa om kring i menyn ?

3. Rekommenderar ni den här produkten ?

Postad 12 oktober 2008 - 21:23

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Jag har tappart bort mig helt i tråden nu.
Tre frågar jag vill ha svar på.
1 blev det bara 256 i ram på den eller blev det 384?

2. Uppfattar ni mobilen som seg, eller flyter det på bra att tex surfa om kring i menyn ?

3. Rekommenderar ni den här produkten ?

Där är 256 ram i den, men sen har jag för mig att grafiken tar 128 och då blir det ju 384.
Nä seg tycker jag den inte är, flyter på bra.

Ja jag kan rekommendera denna produkt, man vill inte släppa den ifrån sig :-)

Postad 12 oktober 2008 - 21:35

Phillan
  • Phillan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Där är 256 ram i den, men sen har jag för mig att grafiken tar 128 och då blir det ju 384.
Nä seg tycker jag den inte är, flyter på bra.

Ja jag kan rekommendera denna produkt, man vill inte släppa den ifrån sig :-)

Kanon ! då blir det allt att beställa en sån ändå.
Var lite tveksam, trodde att den skulle vara seg.

Postad 12 oktober 2008 - 22:06

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Finns inte 128 meg ram till grafiken, totalminnet i ram är 256 meg

Postad 12 oktober 2008 - 22:11

Phillan
  • Phillan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

okok, skummt att dom utlovade det innan, eller rättare sagt att deras senaste prototyper hade 384 mb ram.

Spelar dock ingen roll för mig så länge det flyter på snabbt ! :)

Postad 12 oktober 2008 - 22:12

macke-sweden
  • macke-sweden
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Mitt tangentbord knakar när man trycker på visa bokstäver, mycket irriterande. Det är främst de i högra hörnet "p" och "del". Någon annan som har upptäckt samma sak? Eller har jag fått ett dåligt exemplar?
Känns riktigt tråkigt på en mobil som kostat 6000kr.

Postad 12 oktober 2008 - 22:36

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Hur fel hade inte du!

Om en prototyp visar att den bara har 128MB minne och en retail visar på 256MB i minne, om man kollar, så ger det alltså att man har 128MB till någon annastans...........................................

Edit: Prototypen hade 256MB ramminne tot!

Redigerat av Zakath, 12 oktober 2008 - 22:40.

Postad 12 oktober 2008 - 22:58

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Beror på vad du menar med grundläggande funktioner osv. Det mesta kan man sköta på skärmen med fingret OM man installerat SBP shell OCH ställt in allting innan, ibland med pennan.
Skriva sms, ringa, osv behöver man ingen penna för...men så fort du skall in och configa någonting..ja då får pennan fram.
Med andra ord, skall du inte configa telefonen, utan använda den, så behöver du ingen penna OM du använder SBP shell.

Ok, men detta är då via något tillbehörsprogram då alltså och inte via telefonen i sig? Är det då precis som en vanlig telefon? Missförstå mig rätt här, jag är ingen teknikfientlig person som så, men för mig är mobilen i första hand ett arbetsredskap och inte en leksak, eller snarare, den måste kunna fungera IRL också, inte bara vid ett skrivbord, som tidigare Windows mobiler som jag mer upplevde så små datorer än vettiga telefoner, och jag retade mig nåt oerhört på detta. HTC har ju något eget skalprogram men det upplevde jag inte vara i närheten av en vanlig telefon, t.ex. för SMS.

Redigerat av Unregistered1413, 12 oktober 2008 - 23:14.

Postad 12 oktober 2008 - 23:03

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Det finns hur mycket program som helst till wm telefoner för att göra dom enhands vänliga.
Vilka vanliga funktioner är det du syftar på? Vore synd att lägga 6000 på något som hamnar i din leksakslåda ;-)

Sånt som man använder telefonen till 90% av tiden, dvs ringa, ta emot samtal, SMS och kanske musikspelare. Här kändes det tidigare som "vanliga" mobibiltelefoner utklassade Windowsmobiler 6000 kr är inget större problem som så, men kan ju användas till bättre om jag ändå måste köpa en ny telefon igen. Det som gör mig lite intresserad av denna trots tidigare erfarenheter är ju att SonyEricsson har en historia som tillverkare av "riktiga" mobiltelefoner, och därmed borde veta mer hur det ska gå till, än de som kommer mer från datorvärlden som brukar vara bra på att ösa på med funktioner, men sämre på att göra saker som funkar i fält.

Postad 12 oktober 2008 - 23:06

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Hade du N95 när den var nysläppt? Gick knappt att ringa med den...iaf inte några längre samtal.

Både och faktiskt. Köpte först en N95, men blev sen sugen på en HTC (minns inte exakt vad den hette, touch pro kanske) så jag köpte en sådan och gav N95an till morsan. 3 veckor senare köpte jag en N95 8 GB av tidigare redovisade skäl :)

PS Är det bara jag som irriterar mig på att man måste scrolla för att se "svara" knappen, tom i full HD upplösning?

Postad 12 oktober 2008 - 23:09

Kevin_s
  • Kevin_s
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Om Microsoft Voice Command 1.6 skall fungera i WM 6.1 så lär det med största sannorlikhet även funka till Xperian. Annars så kanske du blir den första som testar och kan avlägga rapport i tråden. :)

Tidigt i tråden så finns det diskussioner om flash till WM. Om jag inte minns fel så bifogades även flashdrivrutiner i ett av inläggen. Kolla där.

Tack för svaren =)

Postad 12 oktober 2008 - 23:23

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
hmm.. e lite fundersam.. när jag var å klämde på en x1 i fredags så kändes skärmen stabil som bara den när man fällde ut tangentborder. Men den som jag har köpt eitter inte 100%igt fast. Den glappar lite, är den nån annans som gör det? Måste nog lämna in den och begära en ny.

Redigerat av Majorglenn, 13 oktober 2008 - 07:50.

Postad 12 oktober 2008 - 23:51

macke-sweden
  • macke-sweden
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

hmm.. e lite fundersam.. när jag var å klämde på en x1 i fredags så kändes skärmen stabil som bara den när man fällde ut tangentborder. Men den som jag har köpt eitter inte 100%igt fast. Den glappar lite, är den nån annans som gör det? Måste nog lämna in den och få den fixad

Min glappar också, dessutom knakar den på hela högra sidan när man har tangentbordet utfällt. Så besviken. Är nöjd med telefonen annars men kan inte acceptera att det ska vara så på en telefon för 6000kr. Blir att lämna tillbaka.

Postad 13 oktober 2008 - 08:13

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Mitt tangentbord knakar när man trycker på visa bokstäver, mycket irriterande. Det är främst de i högra hörnet "p" och "del". Någon annan som har upptäckt samma sak? Eller har jag fått ett dåligt exemplar?
Känns riktigt tråkigt på en mobil som kostat 6000kr.

Jag skulle direkt ta tillbaka den till där du köpte den och begära ut en ny, självklart ska en mobil för 6000:- och tillika Sony Ericssons premium-mobil inte dras med dessa problem.

Själv upptäckte jag igår att batteriluckan bak inte verkar ligga helt i linje med resten av telefonen ner till Sony Ericsson loggan, är det någon annan som har att luckan där "står ut" som en millimeter eller två? Det känns ungefär som att metallluckan inte ligger helt plant... ?

Postad 13 oktober 2008 - 09:26

Unregisteredf6d0beb2
  • Unregisteredf6d0beb2
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Hmm.. Verkar finnas en del barnsjukdomar vad finishen beträffar. Känns inte alls bra. Min telefon kommer i veckan. Får se vad som är "fel" på den.... :)

Postad 13 oktober 2008 - 10:09

macke-sweden
  • macke-sweden
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag skulle direkt ta tillbaka den till där du köpte den och begära ut en ny, självklart ska en mobil för 6000:- och tillika Sony Ericssons premium-mobil inte dras med dessa problem.

Själv upptäckte jag igår att batteriluckan bak inte verkar ligga helt i linje med resten av telefonen ner till Sony Ericsson loggan, är det någon annan som har att luckan där "står ut" som en millimeter eller två? Det känns ungefär som att metallluckan inte ligger helt plant... ?

Min batterilucka står också ut. Mitt exemplar verkar ha en massa skönhetsfel :)
Ska använda mig utav uppackningsgarantin, men problemet är att butiken inte har några i lager. Deras nästa leverans beräknas komma i mitten av november, :) Sonyericsson säger att jag då ska lämna in min defekta till butiken och sedan ska butiken skickas den till Sonyericssons service verkstad. Vill ha en X1 nu :(
Sonyericssons utbyte på plats gäller bara om man är utomlands.

Postad 13 oktober 2008 - 10:12

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Ska använda mig utav uppackningsgarantin, men problemet är att butiken inte har några i lager. Deras nästa leverans beräknas komma i mitten av november, :) Sonyericsson säger att jag då ska lämna in min defekta till butiken och sedan ska butiken skickas den till Sonyericssons service verkstad. Vill ha en X1 nu :(

Nu märker jag knappt av det på min och orkar inte bry mig, inget som syns om man inte synar riktigt noga.

Trist att höra att även du har råkat ut för diverse skönhetsfel, så ska det ju inte vara. Du ska kunna lämna tillbaka varan till butiken och få pengarna tillbaka inom en vecka efter du köpt den. Bara förklara den DOA och kan de inte byta ut den direkt så ska du kunna kräva pengarna tillbaka och sedan gå till en annan affär och köpa den där.

I Stockholm fanns det igår söndags minst 10 stycken X1 Silver kvar på Media Markt... om det nu är någon som är i behov av en i 08-området.

Postad 13 oktober 2008 - 10:17

Kevin_s
  • Kevin_s
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
En dum fråga, men ska hämta ut min nu från posten, men är så sugen på börja använda den direkt, men vad jag hört måste man ladda ett nytt telefon batteri minst 12 timmar...nån som vet lite mer?

Måste jag ladda den eller kan jag använda telefonen direkt?

Postad 13 oktober 2008 - 10:20

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

hmm.. e lite fundersam.. när jag var å klämde på en x1 i fredags så kändes skärmen stabil som bara den när man fällde ut tangentborder. Men den som jag har köpt eitter inte 100%igt fast. Den glappar lite, är den nån annans som gör det? Måste nog lämna in den och begära en ny.

såå.. var å lämnade tebax telefonen idag. Men givetvis så var dom slut, fast d stog på hemsidan att det fanns!!! NU måste jag hitta en snabbt för jag sålde min gamla lur idag...

Edit: ny beställd på teknikmagasinet.. bör komma imorrn! :)

Redigerat av Majorglenn, 13 oktober 2008 - 10:33.

Postad 13 oktober 2008 - 10:31

macke-sweden
  • macke-sweden
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Nu märker jag knappt av det på min och orkar inte bry mig, inget som syns om man inte synar riktigt noga.

Trist att höra att även du har råkat ut för diverse skönhetsfel, så ska det ju inte vara. Du ska kunna lämna tillbaka varan till butiken och få pengarna tillbaka inom en vecka efter du köpt den. Bara förklara den DOA och kan de inte byta ut den direkt så ska du kunna kräva pengarna tillbaka och sedan gå till en annan affär och köpa den där.

I Stockholm fanns det igår söndags minst 10 stycken X1 Silver kvar på Media Markt... om det nu är någon som är i behov av en i 08-området.

Jag tog den med abonnemang, kan jag då upphäva det och köpa den någon annanstans pga DOA, då dem inte kan ge mig en ny direkt?

Postad 13 oktober 2008 - 10:33

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Hehe tur man bor 5 mil från finska gränsen då.. Är det fel på min kan jag ju åka över gränsen och ringa SE.. :lol: Iofs får jag väl ingen med svenskt tangentbord då.. :/

Postad 13 oktober 2008 - 12:49

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Hehe tur man bor 5 mil från finska gränsen då.. Är det fel på min kan jag ju åka över gränsen och ringa SE.. :) Iofs får jag väl ingen med svenskt tangentbord då.. :/

Finnarna har iaf rätt många Ä och Ö i sitt språk! Skämt åsido, du ska naturligtvis få en svensk telefon om du är utomlands och telefonen pajar. Annars: tänk om du är i Japan när den går sönder... :)

Redigerat av Tomas L, 13 oktober 2008 - 12:50.

Postad 13 oktober 2008 - 12:59

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

En dum fråga, men ska hämta ut min nu från posten, men är så sugen på börja använda den direkt, men vad jag hört måste man ladda ett nytt telefon batteri minst 12 timmar...nån som vet lite mer?

Måste jag ladda den eller kan jag använda telefonen direkt?

Det är en instruktion som hänger kvar från de g:a nickel-cadium batterierna som behövde motionernas.. dvs att de även behövdes dras ut fullt och laddas upp fullt emellanåt. Dagens Li-pylomer batterier är inte lika känsliga och en enorm första 12timmars laddning behövs icke längre.

Postad 13 oktober 2008 - 13:10

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0
Såja...

Nu har jag fått ett sms om att den ligger på posten.

Beställde en svart från Phone House i fredags B)

Efter att ha läst den här tråden så inser jag att mobilen kan behöva "tweakas" lite.
Kommer ha något att göra hela helgen antar jag...

Postad 13 oktober 2008 - 13:12

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Till er som har problem med luckan, när ni monterar den skall ni trycka den (ganska hårt) i riktning mot kamernan samtidigt som ni stänger den. Det verkar som styrningen sitter väldigt tight för klipsen, eller så är det så att styrningarna som sitter mot kameran har presspassning så att säga.
Sätt tummarna på kanten på batteriluckan, tryck den i riktning mot kameran samtidigt som ni stänger den.
Testa detta före ni börjar byta ut telefoner.

Postad 13 oktober 2008 - 13:30

liam07
  • liam07
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Även jag har upplevt diverse problem med X1:an. Varav batteri-luckan är ett av dom. ;) Ett annat dilemma som jag anser vara mkt mer irriterande är det faktum att jag inte kan välja nånting annat än Tangentbord eller Symbol Pad när jag försöker att ändra inmatning. Jag vill ju hemskt gärna ha tillgång till alla alternativ som enligt handboken skall finnas på den: – Blocktolk, Tangentbord, Bokstavstolk, Symbolknappsats och Transkribering. Är det nån annan som upplevt detta bekymmer eller har nån lösning på problemet? Jag har försökt att kontakta supporten ända sen i fredags då jag köpte telefonen men utan att få nåt som helst svar vare sig på mina mail eller tfn. samtal. B) Å en annan sak jag stör mig på är att den inte visar smilies eller animeringar när man får ett SMS. Ska det verkligen vara så? ;)

/ Andreas

Postad 13 oktober 2008 - 13:32

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

såå.. var å lämnade tebax telefonen idag. Men givetvis så var dom slut, fast d stog på hemsidan att det fanns!!! NU måste jag hitta en snabbt för jag sålde min gamla lur idag...

Edit: ny beställd på teknikmagasinet.. bör komma imorrn! B)

Wohoo.. den skickas idag.. då bör den verkligen komma imorrn eftersom den bara ska skickas några kilometer!! ;)
Då får jag nöjet att packa upp en ny xperia IGEN!! ;)

Edit: Jag fick inte igång mitt mms skickande igår (på min förra kasserade xperia), nån annan som haft problem med det?

Edit 2: Jag får även mina display skydd imorrn! ;)

Edit 3: Glömde bort å säga d.. men när jag var på netonnet och han sa att dom inte hade kvar några frågade han mig om jag ville gå in och leta efter nån annan mobil.. hmm, nej tack. Men jag måste ge all heder till netonnet. HAr inte köpt så överdrivet mycket grejjer där, men vid 2 tillfällen har jag fått defekta varor och bägge gångerna har jag fått pengarna tillbaka (iom att dom inte haft fler av den produkten) utan några som helt disskusioner!

Redigerat av Majorglenn, 13 oktober 2008 - 13:46.

Postad 13 oktober 2008 - 13:38

Unregistered24d4f851
  • Unregistered24d4f851
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ett annat dilemma som jag anser vara mkt mer irriterande är det faktum att jag inte kan välja nånting annat än Tangentbord eller Symbol Pad när jag försöker att ändra inmatning. Jag vill ju hemskt gärna ha tillgång till alla alternativ som enligt handboken skall finnas på den: – Blocktolk, Tangentbord, Bokstavstolk, Symbolknappsats och Transkribering. Är det nån annan som upplevt detta bekymmer eller har nån lösning på problemet? Jag har försökt att kontakta supporten ända sen i fredags då jag köpte telefonen men utan att få nåt som helst svar vare sig på mina mail eller tfn. samtal. B) Å en annan sak jag stör mig på är att den inte visar smilies eller animeringar när man får ett SMS. Ska det verkligen vara så? ;)

/ Andreas

Hade samma problem jag men det är en miss i översättningen för Svenska Windows Mobile 6 levereras inte med handstilsigenkänning. Men kolla in mitt svar i Windows Mobile tråden för att lösa det.

Redigerat av Unregistered24d4f851, 13 oktober 2008 - 13:41.

Postad 13 oktober 2008 - 13:52

danieln01
  • danieln01
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon som har köpt X1 med 3 och sen låst upp luren?

Borde ju funka... B)

Postad 13 oktober 2008 - 13:59

Buffaz
  • Buffaz
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
tror inte den är låst om du köper den hos 3 har för mig att jag har läst det nånstans, de har ju inte heller deras logga på telefonen ( vilket jag tycker är så jäkla skönt )

Postad 13 oktober 2008 - 13:59

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
De som köpt en Xperia genom 3 har fått en olåst telefon B) Iallafall de första.
Skall du ha den turen skall du nog passa på att köpa den snabbt, det kommer säkert en 3 version av telefonen snart.

Redigerat av King Cobra, 13 oktober 2008 - 14:00.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.