Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch HD *

2075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch HD (Mobiltelefoner) 7 8,64 (44) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 05 mars 2009 - 22:17

bugkiller
  • bugkiller
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag har haft en Windows Mobile-lur tidigare, den sålde jag efter en vecka. Nu har jag haft min Touch i ca tre månader och jag gillar den mer och mer för varje dag. Förra luren var en Nokia 6220 Classic och innan det har jag haft SE P1i, M600, P990 osv. Tycker flexibiliteten är helt suverän och i princip allt jag stört mig över går att fixa genom att installera ett bättre alternativ till det som följer med luren.

Å andra sidan tror jag också att man ska gilla valfriheten och tycka att det är roligt att lära sig telefonen och att konfigurera den med olika applikationer. Gillar man inte sånt tror jag Touch HD och WM generellt är dåliga val. Bättre isf att köra t ex S60 eller iPhone.

Utan att själv ha en åsikt i frågan, vågar man be om en mer utförlig förklaring? Jag har nämligen själv en gnagande oro till stor del baserad på tidigare windows mobiler att när den första entusiasmen lagt sig ang. alla möjligheter så blir man mer och mer irriterad på problemen i vardagen, alltså att det är ganska omständigt och svårarbetat ofta jämfört med det betydligt tråkigare men mer optimerade S60...

Postad 06 mars 2009 - 12:28

speactra
  • speactra
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Vilka musikspelare?
Dom jag testat (ink win player) är ju reliker från kalla kriget.

Står en massa tidigare i tråden!
Där nämner jag S2P, har inte testat den själv men den är absolut ingen relik. Själv är jag rätt nöjd med touchflows egen, men den har som sagt lite skavanker.

Postad 06 mars 2009 - 12:44

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Står en massa tidigare i tråden!
Där nämner jag S2P, har inte testat den själv men den är absolut ingen relik. Själv är jag rätt nöjd med touchflows egen, men den har som sagt lite skavanker.

Testat ett antal: ingen hittills smo kommer ens i närheten av symbians inbyggda.

Postad 06 mars 2009 - 14:11

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
När det gäller musikspelare säger jag bara ett ord: Pocket Player. Ett ytterst trevligt och funktionellt program som dessutom ger mycket hög ljudkvalitet. Gillar också dess gränsnitt. Alla som är skeptiska till musikspelarnas kvalitet bör prova detta program. Jag är tämligen säker på att ni kommer att känna att ni hittat rätt.

Postad 06 mars 2009 - 21:50

SE81
  • SE81
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
felpost..

Redigerat av SE81, 06 mars 2009 - 21:59.

Postad 07 mars 2009 - 12:07

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

När det gäller musikspelare säger jag bara ett ord: Pocket Player. Ett ytterst trevligt och funktionellt program som dessutom ger mycket hög ljudkvalitet. Gillar också dess gränsnitt. Alla som är skeptiska till musikspelarnas kvalitet bör prova detta program. Jag är tämligen säker på att ni kommer att känna att ni hittat rätt.

Pocket Player är definitivt ett av de första programmen jag installerar efter varje flasning. Dock kan det vara värt att slänga ett öga på lättviktaren Nitrogen. Grymt enkelt gränssnitt och tar typ en sekund att starta.

Postad 07 mars 2009 - 12:08

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Finns de ingen musik spelare som har : sista låt inlaggd, sista låt spelad å vilken låt som e mest spelad så man har fler sortering möjligheter de saknar jag...

Redigerat av Unregistered86d0fe55, 07 mars 2009 - 12:21.

Postad 07 mars 2009 - 12:19

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
En sak som jag funderar över på musikspelarfronten och som sliter mig fram och tillbaka är frågan om bästa filformat. Kör nu Ogg och det fungerar perfekt i Pocket Player. Problemet är att många andra musikspelare inte klarar formatet, framförallt sådana som i olika former förlitar sig på WMP för hantering av filformat.

Finns det något sätt att expandera WMP i WM med plugins för fler format? Till stationära Windows och Media Player finns .ogg-pluggar som ger stödet. Men jag har inte hittat något för Windows Mobile.

Jag har funderat på S2P p.g.a coverflow i vissa lägen men den förlitar sig på WMP och klarar därmed inte Ogg. En fråga till de som använder S2P eller TouchFlo3D-spelaren (som hanterar coverflow vad jag vet):

Hur hanterar dessa spelare högupplöst album art (500 x 500 pixlar)?

Jag kör med 500 x 500 i Pocket Player och det fungerar suveränt. Däremot har jag läst rekommendation för S2P att använda 200 x 200 men det tycker jag är för lågupplöst på en 800 x 480-skärm.

Testat ett antal: ingen hittills smo kommer ens i närheten av symbians inbyggda.

Inget ont om vare sig S60 eller UIQ men jag måste säga att Pocket Player är den hittills bästa musikspelaren jag haft i någon mobil. Ett program som ger distinkt MP3-spelarkänsla s.a.s.

Postad 08 mars 2009 - 15:52

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Har sett att det finns hela skal till HDn men inget glas. Vart får man tag på nytt sånt? Mitt börjar bli repigt... Eller måste man pynta en helt ny touchskärm?
(Så här se skalen ut man kan köpa http://mobile.brando...p?prod_id=03867 )

Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 08 mars 2009 - 16:10.

Postad 08 mars 2009 - 21:15

lasse-maja
  • lasse-maja
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
http://mobile.brando...amp;cat_id=0696

Om det var det du tänkte på..

Redigerat av lasse-maja, 08 mars 2009 - 21:16.

Postad 09 mars 2009 - 09:48

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Vet inte om det är jag som letat dåligt men jag hittar inte mycket spel alls att ladda hem både gratis och köpspel.
Tänkte mest på lite roliga kortspel/pusselspel osv.

Postad 09 mars 2009 - 12:04

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Har precis flashat om till L26_THDV8.0_WWE Ultimate. En mkt bra ROM måste jag säga. Allt göttigt finns med.

Någon som har någon bra lösning på tangentbordet till v. 8.0?

Postad 09 mars 2009 - 13:20

storerik
  • storerik
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag har version 1.12.25.16 på min.

Hej hur gör man för att installera den radioromen?
Räcker det att ladda hem den här filen man pratar om här http://forum.xda-dev...d...5393&page=2 inlägg #12

/Erik

Postad 09 mars 2009 - 13:27

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Normalt, om det är en ROM-fil (filändelse .nbh) sparar man den med rätt namn (enhetsromimg.nbh) för den enhet man har och lägger på minneskortet (roten på detta). Därefter startar man om luren i bootloaderläge, den känner av att det finns en ROM och erbjuder sig att flasha den, acceptera det och så sköter den allt själv.

Exakta instruktioner står på XDA-developers i respektive avdelning. Touch HD heter HTC Blackstone.

Tar man X1 (HTC Kovsky) som exempel skall en romfil heta "kovsimg.nbh" vid minneskortsflashning.

Självfallet måste luren vara Hard-SPLad först innan man försöker flasha en ny radio eller komplett ROM.

Postad 09 mars 2009 - 15:58

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Hej,

Känner någon igen problemet med att fastän täckningen är bra enligt displayen så får man ibland sms om missade samtal och den som ringt har direkt kommit till röstbrevlådan. Har haft min HD i ca 3 veckor och innan det hade jag en N95 8Gb där problemet inte uppstod (och jag är på samma plats nu som då rent geografiskt).

Finns det någon officiell eller inofficiell fix för detta (typ uppdatera radio har jag sett en del om)?

/S

Postad 09 mars 2009 - 16:30

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Har precis flashat om till L26_THDV8.0_WWE Ultimate. En mkt bra ROM måste jag säga. Allt göttigt finns med.

Någon som har någon bra lösning på tangentbordet till v. 8.0?

Testade den romen i ett par dagar, men batteriet räckte ungefär hälften så lång tid som nuvarande rom (Davideuck V1).
Lösning på tgb fanns väl i början på tråden som du laddade hem romen i.

Postad 09 mars 2009 - 16:36

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Hej hur gör man för att installera den radioromen?
Räcker det att ladda hem den här filen man pratar om här http://forum.xda-dev...d...5393&page=2 inlägg #12

/Erik

Just som AVR4000 beskriver, så är enklaste sättet följande.
1. Döp om .nbh filen till BLACIMG.nbh.
2. Lägg BLACIMG.nbh i roten på minneskortet.
3. Stäng av din HD
4. Håll nere "Volym ner" samtidigt som du trycker på "Power"-knappen.
HD:n hamnar här i flashningsläge och instruktioner för fortsättningen finns på skärmen.
5. Klart.

Självklart förutsatt att HD:n är förberedd för flashning med HARD-SPL...

Postad 09 mars 2009 - 16:41

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Finns det någon nackdel att lägga in Radioromen? så att man skulle vilja lägga tillbaka orginal dvs.

Postad 09 mars 2009 - 16:45

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Finns det någon nackdel att lägga in Radioromen? så att man skulle vilja lägga tillbaka orginal dvs.

Vissa har rapporterat att de haft bättre signal med tidigare radiorom. Dock har de flesta bara positivt att säga om den. Skulle så vara fallet är det inte värre än att flasha tillbaka till en äldre version.

Postad 09 mars 2009 - 17:19

storerik
  • storerik
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Just som AVR4000 beskriver, så är enklaste sättet följande.
1. Döp om .nbh filen till BLACIMG.nbh.
2. Lägg BLACIMG.nbh i roten på minneskortet.
3. Stäng av din HD
4. Håll nere "Volym ner" samtidigt som du trycker på "Power"-knappen.
HD:n hamnar här i flashningsläge och instruktioner för fortsättningen finns på skärmen.
5. Klart.

Självklart förutsatt att HD:n är förberedd för flashning med HARD-SPL...

Vad menas med Hard-SPL?

Postad 09 mars 2009 - 17:44

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Vad menas med Hard-SPL?

Läs igenom detta: http://forum.xda-dev...ad.php?t=431217

Postad 09 mars 2009 - 17:46

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Hard-SPL innebär i korthet att bootloaderprogramvaran (SPL) byts ut mot en som accepterar s.k osignerade ROM-filer. I normalfall kan enbart tillverkarens signerade ROM-filer installeras men Hard-SPL plockar bort den spärren och specialgjorda ROM accepteras.

Så m.a.o: bootloaderprogramvarubyte.

Postad 09 mars 2009 - 17:54

storerik
  • storerik
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hard-SPL innebär i korthet att bootloaderprogramvaran (SPL) byts ut mot en som accepterar s.k osignerade ROM-filer. I normalfall kan enbart tillverkarens signerade ROM-filer installeras men Hard-SPL plockar bort den spärren och specialgjorda ROM accepteras.

Så m.a.o: bootloaderprogramvarubyte.

Tack för den ingående förklaringen, hade precis tjuvkikat på http://forum.xda-developers.com/.
Men det skulle vara kul om det fanns någon vänlig själ som kunde fixa till lite svenska guider och så till exempelvis detta forumet eller kanske starta ett annat för HTC och windows mobile. :)
Tack igen för dom snabba svaren.

Postad 09 mars 2009 - 17:57

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Engelska är närmast en förutsättning i dessa fall. Såväl ROM som tredjepartsprogram är ju vanligtvis engelskspråkiga.

Vissa program ballar också ur när man använder en svensk ROM. QuickMenu är ett sådant exempel. Ett oerhört bra program för startmenyn men tyvärr säger det "kvadrat" på svensk ROM.

Postad 09 mars 2009 - 20:42

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Testade den romen i ett par dagar, men batteriet räckte ungefär hälften så lång tid som nuvarande rom (Davideuck V1).
Lösning på tgb fanns väl i början på tråden som du laddade hem romen i.

Nja, den gäller endast 7.5. Dock så kommer 9.0 om några dagar :)

Det problem du nämnde har inte jag. Körde stockrom innan och nu är den bara bättre. Hur funkar Davideucks ROM fö? Har skummat runt och det finns några roliga ROMS att välja mellan.

Postad 10 mars 2009 - 01:08

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Nja, den gäller endast 7.5. Dock så kommer 9.0 om några dagar :)

Det problem du nämnde har inte jag. Körde stockrom innan och nu är den bara bättre. Hur funkar Davideucks ROM fö? Har skummat runt och det finns några roliga ROMS att välja mellan.

Ok, det är nog bara svensk T9 som installeras med den cab:en. Jag använder iofs uteslutande "Phone keypad", så jag behöver inte den svenska layouten på "Full QWERTY".

Leos roms har aldrig varit bra för mig, detta var kanske den tredje eller fjärde som jag testade. Davideuck/Dutty är de stabilaste och bästa för mig. Båda de ska ha färdiga nya versioner som ska kommer upp när som helst. Ska bli skönt att uppgradera, efter hela 4 dagar med samma rom. :)

Postad 10 mars 2009 - 16:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Kul att flasha ;)

Ingen som har nå ny info om/när TRE tänker börja sälja HD

Lagom till HD2 ?

Redigerat av moparman, 10 mars 2009 - 16:12.

Postad 10 mars 2009 - 17:59

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Håller på och översätter Manilia3 till Svenska, Finska och Estniska. Någon som använder duttys extreme 2.1 och språk paketet svenska lr nåt annat språk som vill "rätta" innan jag lägger upp den på xda?

Postad 10 mars 2009 - 19:35

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
ingen....?? ;) snyfft

Postad 10 mars 2009 - 20:35

mbjornbe
  • mbjornbe
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

ingen....?? :) snyfft

Jodå, visst är det så att den används ;)

Postad 10 mars 2009 - 20:39

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Jodå, visst är det så att den används ;)

Lust och hjälpa till med översättning?

Postad 10 mars 2009 - 23:10

mbjornbe
  • mbjornbe
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Visst skulle jag kunna bidra. Hur går det till?

Postad 10 mars 2009 - 23:36

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Visst skulle jag kunna bidra. Hur går det till?

Kontakta mig på msn eller mail: [email protected]

Har precis översatt Manila3 till svenska och håller på i skrivande stund att översätta menyer och allt annat som inte hör till Manilan. Så hjälp är välkommet.

Den färdiga översättningen finns på xda.-

Postad 10 mars 2009 - 23:45

JBA69
  • JBA69
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Om jag fattar det rätt så flashar jag med rom DuttysXtreme 2.1 och sen kör jag Duttys Rom HD Swedish Manila.cab!?
Blir TouchFlo på svenska då??

Postad 10 mars 2009 - 23:49

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Om jag fattar det rätt så flashar jag med rom DuttysXtreme 2.1 och sen kör jag Duttys Rom HD Swedish Manila.cab!?
Blir TouchFlo på svenska då??

Jepp, men enbart touchflo då. Det är jag som översatt den och vet att allt inte stämmer på den för tillfället. Men det är inget som inte går och fixa till. Som sagt så håller jag på och översätter allt annat oxå nu så att man kan ha Allt på svenska. Klar nog imorgon med lite hjälp.

Postad 10 mars 2009 - 23:51

JBA69
  • JBA69
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Ok,då flashar jag och kör in svenskan!
Skall jag maila det som felas?

Postad 10 mars 2009 - 23:53

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Ok,då flashar jag och kör in svenskan!
Skall jag maila det som felas?

Vet det mesta som är fel i Manila3. Men maila gärna endå, kan ju ha missat nåt.

Postad 11 mars 2009 - 10:13

JBA69
  • JBA69
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Ser riktigt bra ut selph!
Ser fram emot resten av översättningen! :)
Tackar!

Postad 11 mars 2009 - 10:48

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag testar att ställa frågan här också.:)

Jag lade in Acb Task Manager igår (komplement till Acb Power Meter). Intressant och bra program, bra gränsnitt och allt. Men nu slänger jag upp en fråga här:

Finns det någon task manager med ett UI liknande dessa två till S60:

Jbak Taskman

Handy Taskman

Vad jag är ute efter är ett program som visar aktiva program till vänster och minnesinfo etc till höger (kolla på skärmdumparna från Handy Taskman). Jag är alltså ute efter en programväxlare i detta fall som låter mig snabbt växla program (programmet kopplar jag till en knapp och bläddrar sedan med optipaden/styrkorset) för att välja och växla program.

De task managers jag hittat upplever jag inte som programväxlare av det slaget rakt av. De är mycket bra men verkar inte riktigt vara som Handy Taskman. Tar tacksamt emot tips. Kanske blir panelknappen remappad igen.;)

Edit igen: De program jag använt hittills bygger mycket flikar och går mer på djupet (vilket är bra) - men här handlar det alltså om att imitera S60s "Menyknapp" och introducera en knappstyrd programväxlare. Handy Taskmanager lägger sig på menyknappen och startas alltså automatiskt när man trycker på den.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 11 mars 2009 - 10:52.

Postad 11 mars 2009 - 14:44

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Skulle också vilja ha en lite mera lättförståerlig guide för flashning då jag är för feg men ändå nyfiken för att flasha min fina lur.
Tacksam om någon vill hjälpa oss.

Postad 11 mars 2009 - 14:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
I grunden går en flashning till på det sätt jag beskrivit. I enkelhet:

1. Installera Hard-SPL för den modell som skall flashas. Bootloaderprogramvaran byts då ut mot en som accepterar osignerad ROM (alltså cooked ROM).

2. När luren är Hard-SPLad och det är kontrollerat att det är gjort så laddar man ner ROMen för modellen ifråga. För stabil flash tar man och döper om ROM-filen (om den inte redan är döpt) till "modellnamnrom.nbh" och det innebär enligt tidigare inlägg "blacimg.nbh" för en Blackstone (Touch HD) och för mig som har en X1 (HTC Kovsky) heter det "kovsimg.nbh". Denna fil läggs på minneskortets rot.

3. Starta om telefonen, alltså stäng av den, ta ur batteriet, sätt i batteriet, håll ner volym-ner och tryck på strömbrytaren samtidigt som volym-ner hålls nedtryckt. Telefonen startar då i bootloader-läget och känner av att det ligger en OS-ROM på minneskortet (operativsystem-ROM). Den frågar då snällt om den skall flasha det och då väljer man OK. Sedan är det bara att luta sig tillbaka medan den flashar ROMen och avslutar med "success".

4. När ROMen är flashad är det en fördel att Hard-reseta, alltså systemåterställa ROMen. Exakt procedur för hard-resetkommando under uppstart varierar med telefonmodell. Men tanken är att låta den hard-reseta under uppstart med hjälp av knappkommando.

5. När ROMen är Hard-resetad (systemåterställd) är det dags att köra.

Något som är bra är ROMar med s.k UC (user customization). Det innebär att man kan automatisera programinstallation genom att lägga till program (.cab-filer) i mappen "setup" (som skall flyttas till minneskortet tillsammans med ROM-filen före flash). Programmen måste dock stödja s.k unattended install, alltså inte kräva någon användaråtgärd utan bara installeras. Program som t.ex kräver att man godkänner copyright får installeras manuellt.

Om man har en s.k UC-kapabel ROM och gjort sdconfig-filen iordning, alltså den fil som länkar in programmen som skall installeras - så påbörjas UC-installationen när telefonen startas första gången efter installation av ny ROM. Det är bara att godkänna och låta den lägga in programmen. Därefter startar den om automatiskt och så va de klatt.:)

Postad 11 mars 2009 - 16:17

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Vet det mesta som är fel i Manila3. Men maila gärna endå, kan ju ha missat nåt.

Strålande Selph, har väntat länge på att Duttys ROM ska komma på svenska, kan du inte skicka upp en länk till din svenska översättning...

Postad 11 mars 2009 - 16:20

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Stort tack för en bra beskrivning=) nu har jag något att göra framöver.
Hur går man tillväga om man vill ta en backup på sin svenska orginalrom t ex?
Måste man använda program för sånt?

Postad 11 mars 2009 - 16:38

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Strålande Selph, har väntat länge på att Duttys ROM ska komma på svenska, kan du inte skicka upp en länk till din svenska översättning...

Har precis skickat iväg den rättade och förhoppningsvis korrekta Manila3 översättningen till xda. Den borde komma upp där som en .cab fil senare idag. Nu återgår jag till att översätta resterande det är 38 filer som ska översättas, så det kan ta ett tag...ha tålamod mina vänner :)

BTW heter InFlamed på xda : http://forum.xda-dev...ad.php?t=490844

Postad 11 mars 2009 - 17:39

JBA69
  • JBA69
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Stort tack för en bra beskrivning=) nu har jag något att göra framöver.
Hur går man tillväga om man vill ta en backup på sin svenska orginalrom t ex?
Måste man använda program för sånt?

Jag har laddat ner en svensk original-rom (kommer tyvärr inte ihåg var)
Sen har jag gjort en backup med SPB-backup2.
Nu kan jag snabbt gå tillbaka till en fungerande svensk rom med alla program fungerande!
Detta fungerar givetvis åt båda håll. :D

Postad 11 mars 2009 - 17:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
bör helst inte köra backup om du bytt rom

Postad 11 mars 2009 - 18:11

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Det är bättre att använda en UC-rom och automatisera installationerna med sdconfig om man vill underlätta. Bättre att låta nallen installera programmen.:D

Backup på systemfiler etc från en äldre ROM till en nyare är att be om problem.

Postad 11 mars 2009 - 18:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Faktiskt aldrig testat en UC-rom
Tycker att det verkar för besvärligt heh...

Jag har lagt in allt jag behöver i en mapp på minneskortet så det går rätt fort iaf. :D

Postad 11 mars 2009 - 18:40

JBA69
  • JBA69
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Backup på systemfiler etc från en äldre ROM till en nyare är att be om problem.

Fast det har väl ingen föreslagit!?

Postad 11 mars 2009 - 19:13

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Nu ligger den nya Version 2 av Svenska uppe på xda.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=490844

edit: hittade ett fel...

under internetfliken och sen inställningar så är texten för lång (Automatisk uppdatering av sida) heter den. "Auto update my pages" heter den på engelska. Eller Frequenzy settings.
Nån som kan komma med ett bra alternativ. Tack!

Redigerat av Unregistered36368, 11 mars 2009 - 19:27.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.