Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 17 September 2009 - 13:30

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Angående batteritid, hur lång standbytid får ni på Heron?
Har Nokia 5800 idag och den behöver jag ladda var tredje dag.

Helt omöjligt att svara på för sättet du använder din telefon skiljer sig från mitt. Jag har 2 dar i snitt och då synckar jag mail, 3g och nyttjar mobilen rätt mycket.

Postad 17 September 2009 - 14:04

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Ja och sen så beror det ju på vilka apps man har rullande i bakgrunden, det visar mina problem med eBuddy som sög ur luren på 10-12 timmar.

Postad 17 September 2009 - 15:57

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Med nya uppdateringen så blev jag plötsligt sååå sugen på denna.

Men...hur är det med filmer?
Jag kollar ganska mycket film på min Nokia 5800.
Konverterar såklart först till mp4 :-(
Men dom flyter på väldigt bra.

Nån som testat???

Jag har nu läst runt i några forum och det verkar vara bekräftat att mp4 filmer INTE hackar med nya ROM versionen. Hackandet finns i första ROM version beroende på hur man konverterat, men nu ska detta vara borta. Det hade alltså med mjukvara att göra och inte hårdvara

Jag får in en test HTC Hero om någon vecka, så jag ska prova den med olika filmformat för att syna den

Postad 17 September 2009 - 17:28

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen beställt en HTC Hero Brown. ;)
Dom hade den inte på lager, men får in den imorgon så då blir det hämtdags. :ph34r:

Postad 17 September 2009 - 18:20

Unregistered5dc73451
  • Unregistered5dc73451
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Hejsan!

Tänkte att jag med ville ha en sån här lur så jag åkte in till stan och köpte en brun tidigare idag.

Det första jag ville göra var att uppdatera till den senaste firmwaren innan jag lagt in program och kontakter i luren... Tyvärr blev det stopp direkt då min dator inte hittar hjälten.

Vad kan vara fel? I telefonen står det att den har en USB-kabel inkopplad.

Jag kör Vista.

Postad 17 September 2009 - 18:38

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Hejsan!

Tänkte att jag med ville ha en sån här lur så jag åkte in till stan och köpte en brun tidigare idag.

Det första jag ville göra var att uppdatera till den senaste firmwaren innan jag lagt in program och kontakter i luren... Tyvärr blev det stopp direkt då min dator inte hittar hjälten.

Vad kan vara fel? I telefonen står det att den har en USB-kabel inkopplad.

Jag kör Vista.

Har du svensk vista?

Postad 17 September 2009 - 20:26

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
"Svensk kyla tar kål på mobilen"
http://www.dn.se/eko...obilen-1.484312

Är det någon som har prövat att använda Heron utomhus någon timma eller så?

Postad 17 September 2009 - 20:27

Unregistered5dc73451
  • Unregistered5dc73451
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Har du svensk vista?

Ja det har jag ,men jag löste det själv nyss.

Jag drog ner en meny från övre delen av displayen där jag kunde välja att starta synkronosering eller något liknande. Sen fungerade allt och Hjälten är nu uppdaterad med senaste mjukvaran. :ph34r:

Postad 17 September 2009 - 20:49

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

"Svensk kyla tar kål på mobilen"
http://www.dn.se/eko...obilen-1.484312

Är det någon som har prövat att använda Heron utomhus någon timma eller så?

nu e det ju inte minusgrader men inte märkt att tfn tagit stryk av att jag använt den ute. Får väl se vad som händer i vinter. Men det är ytterst sällan eller rättare sagt aldrig jag skulle stå ute 1h i minusgrader för att knappa på mobilen. Den värms ju lite när den ligger i fickan

Postad 17 September 2009 - 20:57

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

nu e det ju inte minusgrader men inte märkt att tfn tagit stryk av att jag använt den ute. Får väl se vad som händer i vinter. Men det är ytterst sällan eller rättare sagt aldrig jag skulle stå ute 1h i minusgrader för att knappa på mobilen. Den värms ju lite när den ligger i fickan

Jo det är ju sant. Vi får se vad som händer helt enkelt. :ph34r:
Men ni känner inte till nått fall där en mobil slutat fungera för alltid när man använt dom på vintern? Eller tagit skada.

Redigerat av Thady, 17 September 2009 - 21:00.

Postad 17 September 2009 - 23:20

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=7w_R4nozn4o < - - hur man rottar hjälten

vet inte om det stämmer, använder ju själv inte en hjälte (ÄN)!!!

vad är för/nackdelar med att roota hjälten?

Postad 18 September 2009 - 00:09

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Jo det är ju sant. Vi får se vad som händer helt enkelt. :ph34r:
Men ni känner inte till nått fall där en mobil slutat fungera för alltid när man använt dom på vintern? Eller tagit skada.

Lägg in din hero i en plastpåse i frysen i en månad, plocka ut den och låt den bli varm i några timmar och Jag lovar dig att den kommer att fungera perfekt såvida batteriet har ström och den inte blivit fuktskadad .

Nej, Jag har aldrig hört talas om en elektronisk produkt som tagit skada av kyla.

Postad 18 September 2009 - 00:11

Hosse
  • Hosse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hej hej

har äntligen fått min Hero och har dragit hem scandinavian grejen med svensk ordlista.
Hur gör jag för att få igång det? Vet att det står någonstans i tråden men hittar det inte (kanske för att det är så sent o jag är så trött nu).

Hur gör man för att det ska funka? Som det är nu så är det engelska genom hela köret, vilket inte är något problem, vill bara att tex sms/mms ska stavas på svenska.

Tack på förhand!

Postad 18 September 2009 - 10:52

janaydin
  • janaydin
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hej hej

har äntligen fått min Hero och har dragit hem scandinavian grejen med svensk ordlista.
Hur gör jag för att få igång det? Vet att det står någonstans i tråden men hittar det inte (kanske för att det är så sent o jag är så trött nu).

Hur gör man för att det ska funka? Som det är nu så är det engelska genom hela köret, vilket inte är något problem, vill bara att tex sms/mms ska stavas på svenska.

Tack på förhand!

Du tycker och håller i i en ruta för textinmatning och kommer då att få upp dessa två rader:
"Redigera text"
"Välj inmatningsmetod"

klicka på välj inmatningsmetod så ser du att du kan byta till scandinavian keyboard

Jag har själv en fråga när jag ändå är här.

Har dragit ner co-pilot och testat men kan inte få in någon gps-signal, varken med gps+wifi på eller gps+wifi av. Det står bara gps-signal detected och sedan händer ingenting. Gps:en funkar dock för väder och för google maps. Någon som har tips kanske?

Postad 18 September 2009 - 11:07

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Du tycker och håller i i en ruta för textinmatning och kommer då att få upp dessa två rader:
"Redigera text"
"Välj inmatningsmetod"

klicka på välj inmatningsmetod så ser du att du kan byta till scandinavian keyboard

Jag har själv en fråga när jag ändå är här.

Har dragit ner co-pilot och testat men kan inte få in någon gps-signal, varken med gps+wifi på eller gps+wifi av. Det står bara gps-signal detected och sedan händer ingenting. Gps:en funkar dock för väder och för google maps. Någon som har tips kanske?

jag har samma problem, men jag får det att fungera genom sätta igång gps:en och sen starta copilot, sen minimera det (obs inte stänga), därefter sätter jag på google maps och låter den vara på så att den hittar min position, sen stänger jag google maps och håller inne home knappen och trycker på co pilot, sen fungerar det kanonbra :)

Postad 18 September 2009 - 11:28

meSos
  • meSos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Ni som undrar hur det är med att ha knappar för å ä ö osv.

Ur eget användande så kan jag säga att det inte behövs. Herons ordbok är så klockren att det är väldigt sällan jag måste lägga till ord som använder åäö, resten rättar den själv på direkten - kolla på youtuve hur systemet fungerar.

Ang IM som inte drar batteri,
Det är nog bara att drömma om, e-buddy eller vadsomhelst drar massor av batteri pga funktionen den erbjuder:- )

Postad 18 September 2009 - 14:14

Unregistered34f60d33
  • Unregistered34f60d33
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Hej, jag funderar verkligen på denna mobil. Testade den på el-giganten och det känndes väldigt ovant men jag antar att man vänjer sig. Just nu har jag en gammal sony ericsson w890 som är rätt så världelös, ja ni som kan lite om mobiler vet säkert att det är en riktigt strultelefon.

funderar som sagt på denna nu. jag använder mobilen för musiklyssnande så det är viktigt att en telefon har bra ljud och att man kan spela högt. gps är också en viktig funktion för mig. utöver det ska telefonen ha en schysst kamera med blixt helst. vara snabb i menyerna också. Är htc hero rätt lur för mig?

Postad 18 September 2009 - 15:54

janaydin
  • janaydin
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

jag har samma problem, men jag får det att fungera genom sätta igång gps:en och sen starta copilot, sen minimera det (obs inte stänga), därefter sätter jag på google maps och låter den vara på så att den hittar min position, sen stänger jag google maps och håller inne home knappen och trycker på co pilot, sen fungerar det kanonbra :)

löste sig för mig, min egen lättja som ställde till det. Har varit hemma idag och inte tagit mig längre ut än på balkongen innan jag skrev. Men satte mig i bilen och testade när jag ändå skulle ut och köra och då klickade det hela på en gång, funkar utmärkt med navigation dessutom

Postad 18 September 2009 - 16:01

shortcut
  • shortcut
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan få sina bokmärken i alfabetsordning i "HTC-Widget Bookmarks"?

I Webbläsaren går det ordna dom men dom ligger inte i ordning i "Bookmarks".

Postad 19 September 2009 - 01:01

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Nån som kan berätta hur jag installerar HTC Heros Uppdatering? Den nyaste rommen från HTC alltså. Är lite lost.

Postad 19 September 2009 - 01:28

Hosse
  • Hosse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Nån som kan berätta hur jag installerar HTC Heros Uppdatering? Den nyaste rommen från HTC alltså. Är lite lost.

Var helt oinsatt jag med, men allt man behövde veta finns på hemsidan, har du kollat där?

Postad 19 September 2009 - 01:31

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Japp, har läst manualen där på sidan och så. Men förstår ändå inte riktigt hur man bär sig åt för att hämta/installera uppdateringen.
Hittar ingenstans där det står hur man gör. ;)

Postad 19 September 2009 - 01:31

tttomte
  • tttomte
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Har du varit på HTC:s hemsida och försökt följa instruktionerna där? I så fall har du någon specifik fråga? Annars så ligger uppdateringen där och väntar på dig:

http://www.htc.com/s...amp;news_id=254

EDIT: Inte tillräckligt snabb ;). I länken ovan står instruktionerna.

Redigerat av tttomte, 19 September 2009 - 01:37.

Postad 19 September 2009 - 01:34

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jasså. Tack så mycket. Läste instruktionerna där nu & tror jag förstår. Ska göra ett försökt. ;)

Postad 19 September 2009 - 13:23

supereagle
  • supereagle
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har inte köpt mig någon Hero ännu, men det blir snart. Bara en fråga, som kanske redan är besvarad i detta forum, men jag ställer den ändå. Måste man ha ett G-mail konto för att överhuvudtaget kunna använda denna eminenta lur? Man får det intrycket när man läser i forumet. Jag har inget sådant konto och har inget behov av det heller...tror jag ;)

Alltså, måste jag skaffa ett G-mail konto för att kunna använda Heron som det är tänkt?

Postad 19 September 2009 - 14:01

Unregistered5dc73451
  • Unregistered5dc73451
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Jag kör hela tiden med en MSN-klient i bakgrunden på min Hjälte, men om jag har förstått saken rätt så drar det en hel del ström?
Stämmer det?

Postad 19 September 2009 - 14:28

Shire
  • Shire
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
VARFÖR kan inte HTC ge ett alternativ för att backupa? Det är så jäkla kasst. Vad är det svåra?
Jag har fortfarande inte uppdaterat för vet fortfarande inte hur jag ska ta backup.

Postad 19 September 2009 - 14:44

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

VARFÖR kan inte HTC ge ett alternativ för att backupa? Det är så jäkla kasst. Vad är det svåra?
Jag har fortfarande inte uppdaterat för vet fortfarande inte hur jag ska ta backup.

Jag tycker det också är rätt kasst att folk har så svårt att använda sökfunktioner i forum och bara ställer samma frågor om och om igen. Om du hade orkat göra en sökning i den här tråden hade du sett att flera svar rekommenderar programmet MyBackup som finns i en gratisversion. Det programmet tillsammans med synkning mot ett ev. gmail-konto underlättar ytterligare.

Postad 19 September 2009 - 14:46

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Vad vill du ta backup på?
För Apps: Ladda ner Astro File Manager. Där finns en backup-funktion för apps. Dock måste man återinstallera dem ett och ett, men det är snabbare än att ladda ner dem iallafall.
För kontakter etc: Dessa synkas normalt sett mot dina kontakter hos google/gmail och synkas tillbaks efter att du har flashat telefonen.
Fast har du inget google-konto knutet till telefonen så vet jag inte hur man kör en backup på kontakterna..

Postad 19 September 2009 - 15:22

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej igen.
Har fått ett litet problem som jag inte lyckats lösa. Jag har pluggat in USB kontakten i datorn & mobilen, den säger att den hittat USB kontakten/datorn på mobilen och sedan står det HTC sync & det där lilla tecknet längst upp. & Så står det på datorn att USB drivrutinerna har installerats och är klar att använda. Så då kör jag installationen för uppdateringen, men där funkar det inte. Det står nått om "Make sure that you'r computer is connected to the phone via the USB" nått liknande, men det är den ju. Har någon annan haft detta problemet? Hur löste ni det isåfall?

& Några till frågor. ;) Hur tar man bort SMS? & Hur lägger man in sina egna bilder/wallapapers? Eller har in dom på datorn?
Tacksam för alla svar. B)

Redigerat av Thady, 19 September 2009 - 15:56.

Postad 19 September 2009 - 15:26

Summered
  • Summered
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hej igen.
Har fått ett litet problem som jag inte lyckats lösa. Jag har pluggat in USB kontakten i datorn & mobilen, den säger att den hittat USB kontakten/datorn på mobilen och sedan står det HTC sync & det där lilla tecknet längst upp. & Så står det på datorn att USB drivrutinerna har installerats och är klar att använda. Så då kör jag installationen för uppdateringen, men där funkar det inte. Det står nått om "Make sure that you'r computer is connected to the phone via the USB" nått liknande, men det är den ju. Har någon annan haft detta problemet? Hur löste ni det isåfall?

Nu har inte jag en hero, men du måste väl dra ner rullgardinen i övre vänstra hörnet, och välja USB alternativet?

Postad 19 September 2009 - 17:05

Hosse
  • Hosse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hur gör man för att fixa till bokmärkena som syns i en av "fönstrena"? Om man går åt höger från home så kommer man till bokmärken om man inte plockat bort dem, men hur ordnar man där? Jag vill tex ta bort BBC, men hur fasen gör jag? Går det att ordna dem manuellt eller måste de listas antingen efter namn ller mest använda?

Postad 19 September 2009 - 17:15

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Hur gör man för att fixa till bokmärkena som syns i en av "fönstrena"? Om man går åt höger från home så kommer man till bokmärken om man inte plockat bort dem, men hur ordnar man där? Jag vill tex ta bort BBC, men hur fasen gör jag? Går det att ordna dem manuellt eller måste de listas antingen efter namn ller mest använda?

Gå till webbläsaren, klicka på meny-knappen och välj bokmärken så kommer du till visual bookmarks. Det är de som visas på widgeten du pratar om. Väl där kan du skrolla fram den du vill ta bort och göra det genom att klicka på meny-knapp och välja delete.

Postad 19 September 2009 - 17:33

Unregistered5dc73451
  • Unregistered5dc73451
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Hallå igen... Nu kommer "novisfrågan Arne" här. ;)

När jag förde över mina kontakter från min gamla telefon via SIM-kort så blev namnen med mera lite fel i Hjälten.

Finns det inget sätt att redigera det här i en dator? Det är ju en vecka heltidsjobb att göra det i telefonen.

Postad 19 September 2009 - 17:38

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Nu har inte jag en hero, men du måste väl dra ner rullgardinen i övre vänstra hörnet, och välja USB alternativet?

Tack. Visste inte om det där. Hur som helst så går det fortfarande inte. Den hittar inte USB enheten värkar det som.
"Unable to find HTC Sync on your PC." & När jag installerade HTC Sync så fick jag även denna error, men installationen fortsatte ändå & blev klar.

"Guiden Installera drivrutin"

ERROR: Path 'C:/program Files/HTC/HTC Driver/Driver Files/XP_x86' not found.
DPInst.exe: installs and uninstalls driver packages.
By default, the tools searches the current directory and tries to install all driver packages found.

Nån som har nån idé på vad jag kan göra för att lösa detta? ;)
Ska testa detta på en annan dator här & se om det löser sig...

EDIT!!!!!: Jag löste det genom att använda en annan dator & installera programmen på. Nu håller min Hero på och uppdateras! Pröva detta ifall ni också får samma problem.

Redigerat av Thady, 19 September 2009 - 17:58.

Postad 19 September 2009 - 17:47

Hosse
  • Hosse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Gå till webbläsaren, klicka på meny-knappen och välj bokmärken så kommer du till visual bookmarks. Det är de som visas på widgeten du pratar om. Väl där kan du skrolla fram den du vill ta bort och göra det genom att klicka på meny-knapp och välja delete.

Gjorde susen, tack så mycket!

Postad 19 September 2009 - 17:57

monkie79
  • monkie79
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Thady,
testa denna länk: http://www.mydigital...m-in-windows-7/

Redigerat av monkie79, 19 September 2009 - 17:57.

Postad 19 September 2009 - 19:17

Thady
  • Thady
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Löste sig, tack. ;)

Nån som vet om man måste rensa eller nått på mobilen när man använder MSN? Som cookies eller liknande som kan sega upp mobilen.
Nån som vet hur man stänger av 3G nätet också så den inte har Internet på?

Redigerat av Thady, 19 September 2009 - 21:40.

Postad 19 September 2009 - 23:11

Surter
  • Surter
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
En fråga, jag som använder mac kan jag ladda ner o köra uppdateringen mha telefonens browser? har inte windows installerat

Postad 20 September 2009 - 03:00

billa_
  • billa_
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hejsan.. har en liten fråga..
vad tycker ni teknikfreaks.. :) ska jag sälja min x1 för att kunna köpa en hero.. gillar modellen skarpt och så..
men jag e mer av en prylnörd.. vill bara ha lite åsikter. för - nack delar... när det gäller x1 och hero... tacksam för svar...

Postad 20 September 2009 - 09:53

Edmond
  • Edmond
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Kan man stänga av alla funktioner som använder datatrafik i Heron? Har läst att t.ex. väder uppdateras regelbundet.

Postad 20 September 2009 - 09:55

b_lindahl
  • b_lindahl
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Kan man stänga av alla funktioner som använder datatrafik i Heron? Har läst att t.ex. väder uppdateras regelbundet.

Ja det är inga problem att stänga av.

Postad 20 September 2009 - 11:04

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Finns en app som heter APNdroid Stänger all datatrafik med ett tryck.

Postad 20 September 2009 - 11:46

Shire
  • Shire
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hmm. Går det inte att få "timestamps" på meddelanden/sms?
För mig visar bara vilken dag dom kommit, inte klockslag.

Postad 20 September 2009 - 16:22

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Hmm. Går det inte att få "timestamps" på meddelanden/sms?
För mig visar bara vilken dag dom kommit, inte klockslag.

Om du har Handcent får du klockslag och datum.

Postad 20 September 2009 - 16:29

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

hejsan.. har en liten fråga..
vad tycker ni teknikfreaks.. :) ska jag sälja min x1 för att kunna köpa en hero.. gillar modellen skarpt och så..
men jag e mer av en prylnörd.. vill bara ha lite åsikter. för - nack delar... när det gäller x1 och hero... tacksam för svar...

Jag har haft X1,det går inte att jämföra,kan bara säga köp Hero,du kommer inte och ångra.

Postad 20 September 2009 - 20:28

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Hallå igen... Nu kommer "novisfrågan Arne" här. :)

När jag förde över mina kontakter från min gamla telefon via SIM-kort så blev namnen med mera lite fel i Hjälten.

Finns det inget sätt att redigera det här i en dator? Det är ju en vecka heltidsjobb att göra det i telefonen.

Jepp, det finns ett sätt.
Börja med att ladda ner applikationen ExportContacts: http://www.androlib....ntacts-zmm.aspx
Denna app sparar helt enkelt ner dina kontakter som en CSV-fil på minneskortet, denna CSV-fil kan du sedan importera till ditt Google-konto (Har du inte redan ett Google-konto så rekommenderar jag dig att skaffa ett omgående).

Redigera dina kontakter på http://www.google.com/contacts och ställ sedan in telefonen så att den synkar kontakterna mot Google och att den endast visar dessa kontakter.

När du, i telefonen, sedan ser att kontakterna har blivit synkade kan du radera dina gamla kontakter i telefonen (välj att visa "Phone" kontakter).

Postad 20 September 2009 - 20:35

enga06
  • enga06
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har en liten fundering angående alarm funktionen på telefonen... På min gamla SE k800 gick det att stänga utav telefonen och alarmet var fortfarande aktivt, det verkar inte fungera på Heron? Är det någon som har lösning på detta?

Postad 20 September 2009 - 21:00

Unregistered5dc73451
  • Unregistered5dc73451
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Jepp, det finns ett sätt.
Börja med att ladda ner applikationen ExportContacts: http://www.androlib....ntacts-zmm.aspx
Denna app sparar helt enkelt ner dina kontakter som en CSV-fil på minneskortet, denna CSV-fil kan du sedan importera till ditt Google-konto (Har du inte redan ett Google-konto så rekommenderar jag dig att skaffa ett omgående).

Redigera dina kontakter på http://www.google.com/contacts och ställ sedan in telefonen så att den synkar kontakterna mot Google och att den endast visar dessa kontakter.

När du, i telefonen, sedan ser att kontakterna har blivit synkade kan du radera dina gamla kontakter i telefonen (välj att visa "Phone" kontakter).

Tack så jättemycket för hjälpen och det utförliga instruktionerna. Jag ska försöka fixa det här så fort jag får tid. ;)

Postad 20 September 2009 - 21:40

wroopy
  • wroopy
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har läst att det i början var strul om man hade ett Google Apps konto, dit man knutit sitt egna maildomän.

Det skulle då inte gå att logga in mot Google eller läsa sin mail. Är detta åtgärdat?

Jag har även läst att det kunde vara strul om man vill ansluta sig mot Exchange och det är egenskapade certifikat som används. Är detta åtgärdat?

Om inte ovanstående fungerar så får jag nog fundera en gång till på att skaffa mig en Hero (även om jag är väldigt sugen).

/Andreas

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.