Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat

2978 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 April 2010 - 15:00

Belgar
  • Belgar
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Den finns redan nu till salu i deras utställningsmonter i nordstan/gbg. Såg den inte själv men frågade säljaren om jag verkligen kunde gå därifrån med en på en gång om jag köpte och det va lugnt. Problemet för mig va att de endast sålde med abb och jag vill inte binda upp mig på någon avbetalning :D . Men bor du i gbg och vill köpa en desire med abb så kuta till nordstan. Jag får snällt vänta på webhallen.

/M

Första april har redan varit :D

Postad 06 April 2010 - 15:05

Mackan777
  • Mackan777
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Första april har redan varit :D

:D Det är sant, kan ju inte lita helt på en säljare heller men när hon sa det så hade jag tänkt köpa med en gång och då får hon vara jävligt lurig om hon ska kunna säga att jag måste vänta på den efter att ha sagt att de hade den där.

Men men hoppas fan det va sant, borde dyka upp i denna tråden inom ett par timmar isf :D

Postad 06 April 2010 - 15:12

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Har faktiskt för mig att EU klubbat en standard för mobil-laddare (micro-USB) för att minska på sopberget av gamla mobilladdare. Ganska skönt att kunna använda samma laddare till alla mobiler i familjen, en laddare i bilen osv osv! :D

Det står om det på solsken.nu/samma-laddare-till-alla-mobiler. Vore konstigt om det inte har blivit så än, dock?

Postad 06 April 2010 - 15:39

Unregistered731b1cef
  • Unregistered731b1cef
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Klämde lite på en Desire idag... :D Jag gick till en av Tele2's butiker idag och skulle förboka telefonen, och in kommer en kille från HTC som skulle snacka om leveranser och dylikt med en av försäljarna. Så när han hörde oss prata om HTC Desire så sa han till oss att leveransdatumet officiellt hade flyttats till den 19e, över hela Sverige.

Direkt efter fick jag faktiskt som sagt känna lite på hans exemplar av HTC Desire.. och den är fan snyggare än jag trodde faktiskt. Jag som hela tiden tänkte att jag ville ha den svarta färgen. Jag lekte inte så mycket med den för att det kändes oförskämt, men menyerna kändes riktiga snabba och baksidan av luren var riktigt snygg och skön att hålla i!

Redigerat av Unregistered731b1cef, 06 April 2010 - 15:56.

Postad 06 April 2010 - 16:00

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Klämde lite på en Desire idag... :D Jag gick till en av Tele2's butiker idag och skulle förboka telefonen, och in kommer en kille från HTC som skulle snacka om leveranser och dylikt med en av försäljarna. Så när han hörde oss prata om HTC Desire så sa han till oss att leveransdatumet officiellt hade flyttats till den 19e, över hela Sverige.

Direkt efter fick jag faktiskt som sagt känna lite på hans exemplar av HTC Desire.. och den är fan snyggare än jag trodde faktiskt. Jag som hela tiden tänkte att jag ville ha den svarta färgen. Jag lekte inte så mycket med den för att det kändes oförskämt, men menyerna kändes riktiga snabba och baksidan av luren var riktigt snygg och skön att hålla i!

19:e alltså, det är ju lite brunt.. Men men, den som väntar på något gott och så vidare.

Postad 06 April 2010 - 16:02

cippran
  • cippran
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

* Har betalat 2700 för telefonen därefter 100 spänn i månaden i 18 mån = 4500 kr för telefonen.
* Tele2 kompis surf 49:-/mån till och med september sen 99:-/mån i 18 mån = 1445 kr för abonnemang.
* Frakt och expiditionsavgift 140 :-

Tot: 6085 kr + samtal vilket betyder att jag kan ringa för 210 spänn i månaden och ändå ha samma pris som tre. Och då ska man komma ihåg att jag smsar gratis och ringer utan minutavgift till tele2 så har man många tele2 polare så lönar sig detta helt klart. Jag kommer inte att vara i närheten av att ringa för 200 kr/månaden.

Så din uträkning var nog lite åt fanders :D men man får ju nöja sig med 6 Mbit istället för 7.2 som det är hos tre på pappret men i praktiken går det ungefär lika fort. De skriver alltid upp till, och jag skulle tro att tele2 är lite ärligare mot sina kunder, 7.2 vet jag inte någon som har kommit upp till. Läste något test för inte så länge sedan då tele2 hade snabbast turbo 3G av alla stora operatörer.

nej hans uträkning är inte åt fanders.
Faktum är att Tre subventionerar sina telefoner och det gör ingen annan (förutom någon hundring)
Sen har du räknat på ett surfabonnemang där du får surfa för max 0.5gb.
Och tele2s vettiga surfpaket kostar 150:- i månaden så där försvann i princip dina 200 du hade över.

Tre:
399:- / mån - du får ringa, smsa eller dra av kostnaden på t.ex. deras surfpaket (89:- i mån för 5gb, 6mbit/s) etc.
Så med andra ord så har du 399:- att göra precis vad du vill för och du får telefonen på köpet.
Med tele2 så får du betala för telefonen antingen direkt eller med avbetalning.

Enda nackdelen jag ser är att det kommer bli lite dyrare att ringa till andra operatörer för mig men däremot kommer jag ringa gratis till tre.
så det jämnar ut sig.

Postad 06 April 2010 - 16:04

vhek
  • vhek
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

19:e alltså, det är ju lite brunt.. Men men, den som väntar på något gott och så vidare.

Fy fan för positiva människor. Ge hit min Desire!

Postad 06 April 2010 - 16:12

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Fy fan för positiva människor. Ge hit min Desire!

Förlåt.
:D

Jag hade en N1 innan som jag sålde i dagarna för byte till Desire (jobbekonomiska skäl, svenska kvitton), så jag vet liksom ungefär vad jag får. Inte lika spännande då som det är för många andra.
:D
Att lånetelefonen jag har är en iPhone (2G, men iaf) gör ju inte saken sämre, bättre än någon gammal Sony Ericsson med skärmstorlek tumnagel.

Postad 06 April 2010 - 16:28

tonebank
  • tonebank
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Så fult gjort av tele2, de har fått 700 av 1700 telefoner. Var och lekte med en desire idag och de hade gott om telefoner idag. De ville lura på mig en med ett abb med "fri surf" som går ut augusti. Efter de kostar de. Så ja det stämmer, det finns desire och de är alla reserverade av tele2.

Postad 06 April 2010 - 16:46

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Så fult gjort av tele2, de har fått 700 av 1700 telefoner. Var och lekte med en desire idag och de hade gott om telefoner idag. De ville lura på mig en med ett abb med "fri surf" som går ut augusti. Efter de kostar de. Så ja det stämmer, det finns desire och de är alla reserverade av tele2.

Vad får du dessa uppgifter ifrån? Vet du nått mer?

Ser iaf att Tele2 webbutik har gått från bokbart i förmiddags till ej bokbart under dagen till bokbart igen nu. Inte ändrat datum till senare, utan 9/4 står kvar.

Redigerat av storm72, 06 April 2010 - 16:47.

Postad 06 April 2010 - 16:51

tonebank
  • tonebank
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Vad får du dessa uppgifter ifrån? Vet du nått mer?

Ser iaf att Tele2 webbutik har gått från bokbart i förmiddags till ej bokbart under dagen till bokbart igen nu. Inte ändrat datum till senare, utan 9/4 står kvar.

Vet att resten av Sverige får dela på 1000 telefoner, dvs ALLA andra butiker... Så har man bokning hos nån annan än tele2/phonehouse får man hoppas att man har lite tur även om man har förbokat.

Postad 06 April 2010 - 16:54

Mackan777
  • Mackan777
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Detta passar rätt bra ihop med det jag stötte på förut i nordstan, tele2 abb till telefonen va det som diskuterades.

Postad 06 April 2010 - 16:56

Unregisteredfad26603
  • Unregisteredfad26603
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Vet att resten av Sverige får dela på 1000 telefoner, dvs ALLA andra butiker... Så har man bokning hos nån annan än tele2/phonehouse får man hoppas att man har lite tur även om man har förbokat.

Frågan var inte OM du vet, utan HUR du vet? :D

Postad 06 April 2010 - 16:58

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Men hur ska man veta att det stämmer då? Har du sådan position att du har fått tag på uppgifter som inte är officiella isf? Nu säger jag inte att du har fel, men jag börjar tröttna på alla, ofta felaktiga, rykten som sprids mer eller mindre avsiktligt. storm72 frågade var du fått de uppgifterna från och det undrar jag med.

Ursäkta om det kanske är något hård ton, inget personligt :D

Postad 06 April 2010 - 17:02

tonebank
  • tonebank
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Men hur ska man veta att det stämmer då? Har du sådan position att du har fått tag på uppgifter som inte är officiella isf? Nu säger jag inte att du har fel, men jag börjar tröttna på alla, ofta felaktiga, rykten som sprids mer eller mindre avsiktligt. storm72 frågade var du fått de uppgifterna från och det undrar jag med.

Ursäkta om det kanske är något hård ton, inget personligt :D

Uppgifterna är från tele2/thephonehouse.

Postad 06 April 2010 - 17:07

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Du "vet" att Sverige får 1700 telefoner där Tele2 tar 700 i första rundan Jobbar du för HTC, är du återförsäljare eller har du bara läst allt på något ställe? Ge oss like bakgrund till din högst intressanta uppgift. Kanske har datum när butiker/webbutiker börja sälja.

Postad 06 April 2010 - 17:12

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Såg på XDA att det verkar som att Belgien och Nederländerna har fått in lite lurar. http://forum.xda-dev...ad.php?t=658993
Sen vet man ju inte om dom gör en 'Telia' heller :D

Kanske skulle snoka lite om hur det ser ut i andra europeiska länder, är det förseningar där med eller bara Norden som drabbats?

Postad 06 April 2010 - 17:12

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Uppgifterna är från tele2/thephonehouse.

Du menar en (canvas)säljare för phonehouse som ville trycka på dig ett abonnemang med telefonen? Du tror inte han sa allt detta för att du skulle köpa?

Redigerat av storm72, 06 April 2010 - 17:22.

Postad 06 April 2010 - 17:16

tonebank
  • tonebank
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Du "vet" att Sverige får 1700 telefoner där Tele2 tar 700 i första rundan Jobbar du för HTC, är du återförsäljare eller har du bara läst allt på något ställe? Ge oss like bakgrund till din högst intressanta uppgift. Kanske har datum när butiker/webbutiker börja sälja.

Jag vet inget mer väntar sj på en desire med tre abb. Tre har sagt att 12:e är datumet de får sin leverans så man får väl hoppas. Sen antalet är väl den andra grejen som är skum. Det lär finnas fler än 1000pers som förbeställt och dessa kommer få dela på 1000 telefoner totalt som delas ut till alla återförsäljare (vet ej hur många till de olika).

Postad 06 April 2010 - 17:20

Pigalle
  • Pigalle
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Lustigt gällande leveransförseningen. Jag fick detta av CDON för bara en halvtimme sedan:

Hej Rickard,

Tack för att du kontaktade oss.

Det är ett enormt intresse kring HTC Desire, men målet är att alla som bokat telefonen ska mottaga leveransen på premiärdagen. Det finns inget speciellt kösystem, utan de som bokat har helt enkelt bokat att få telefonen omgående. Målet är alltid att ha nog med exemplar tillgängliga vid release för att tillmötesgå efterfrågan, oavsett hur stor efterfrågan må vara.

Tyvärr finns alltid risken att det blir eventuella komplikationer hos leverantören i samband med leveranser, men detta är problem som vi tyvärr inte kan ansvara för eller styra över. Vi har dock inte fått några rapporter angående eventuella förseningar av leveranser, något som givetvis är väldigt positivt.

Hoppas du blir nöjd med din HTC Desire. Det verkar vara en fantastisk telefon.

Postad 06 April 2010 - 17:29

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Lustigt gällande leveransförseningen. Jag fick detta av CDON för bara en halvtimme sedan:

Låter bra, har själv också bokat på CDON, redan 1:e Mars, så man får väl hoppas.

Postad 06 April 2010 - 17:31

vhek
  • vhek
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Känns som att dagen före julafton så berättar någon att tomten har varit i en slädolycka och julafton kommer skjutas upp en vecka. :D
men jag är inte bitter.....

Postad 06 April 2010 - 17:31

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Kollat lite i denna tråden på XDA What about our April 7th phones??? där verkar det som att telefonerna kommer skickas ut imorgon i ett flertal länder runtom i europa... Vilket gör att man undrar om Norden är lågprio som vanligt...

Postad 06 April 2010 - 17:45

zx
  • zx
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Exakt samma som jag fick för 2 timmar sen. Anledningen till att jag fråga om deras kösystem var att jag igår bokade en på cdon och sen idag avbokade min på dustin, som legat där sen 19 februari! Hoppas jag inte gick på en nit nu.

Postad 06 April 2010 - 17:56

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Aj haf nu bokat telefonen! :D

Tre fick det bli, hoppas jag blir lika nöjd med dem som jag varit med tele2 hittils (byter pga att tre är billigare i mitt fall, och har vettiga lösningar för mobil-surf).

Fick reda på lite info som kanske är intressant för vissa av er. Vet inte om killen ljög eller inte, men han sa iaf att Tre ska få 1500 Desire, varav bara ca 700 är bokade för tillfället :D

Samt så sa han att jag borde ha min mobil senast den 12e.

Postad 06 April 2010 - 18:00

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

...

Det står på deras facebook sida också, men tidigare i tråden har nån HTC snubbe sagt 19e för hela landet. Får se när den dyker upp mao.

Postad 06 April 2010 - 18:00

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Aj haf nu bokat telefonen! :D

Tre fick det bli, hoppas jag blir lika nöjd med dem som jag varit med tele2 hittils (byter pga att tre är billigare i mitt fall, och har vettiga lösningar för mobil-surf).

Fick reda på lite info som kanske är intressant för vissa av er. Vet inte om killen ljög eller inte, men han sa iaf att Tre ska få 1500 Desire, varav bara ca 700 är bokade för tillfället :D

Låter vettigt, både mängden telefoner och att du senast har den den 12:e. Går i linje med CDON åxå. Jag har mailat till Telenor som är min dealer i detta fallet ang leverans datum. Har inte hört något och står fortfarande 8:e på deras hemsida.

Postad 06 April 2010 - 18:04

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Det står på deras facebook sida också, men tidigare i tråden har nån HTC snubbe sagt 19e för hela landet. Får se när den dyker upp mao.

Jo men den där HTC snubben var väl typ säljare för HTC, vad vet han tänkte jag säga :D Övriga europa verkar iaf få sina nu, hoppas det inte blir för stor försening, va tom när att ge upp i förmiddags när jag hörde om detta... Vilket hade rusulterat i en X10 :s Kanske bara skulle gå i ide tills den som kollar brevlådan säger att den väntar på posten?

EDIT: Oj dubbelpost, så kan det gå när man har för mycket fritid, sorry iaf

Redigerat av Johnsson1975, 06 April 2010 - 18:05.

Postad 06 April 2010 - 18:06

Fesoj
  • Fesoj
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Han menar nog att 3 själva har den då... kollade just facebook:

3 Sverige: Senaste beskedet om HTC Desire är att den kommer till lagret på måndag 12 april och finns i butik onsdag 14 april. Vi kommer att hålla er fortlöpande informerade i takt med att det kommer nya besked. Hälsningar Erik H/3
för 2 timmar sedan

Postad 06 April 2010 - 18:06

Legal
  • Legal
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ja vafan ska man göra! Har bokat på 3 ställen nu... Först mobilgiganten, men där lackade jag för att de hade satt den 25/3 som leveransdag och den 25e så mailar man och frågar och då tror de att den kommer den 8:e = Avboka

Sen beställde jag från pixmania för de hade den 6:e, det här får man idag(4-5 dagar senare) efter jag frågat förra veckan om de kan hålla den 6e och om det finns svenska menyer.

Tack för ditt mejl.
Jag beklagar att du fått vänta på svar.

Den här telefonen har tagits bort från den svenska hemsidan på grund av att den ändast har engelska och franska menyer. Leverantören har nu meddelat att produkten kommer levereras till Pixmanias lager i slutet på veckan. Din leveransadress modifierades till ************* den 26/3.

Om du inte längre är intresserad av telefonen på grund av att det saknas svensk meny kan du naturligtvis be om en annullation.

Du är välkommen att skriva till mig om du har övriga frågor.

Innan jag fick det här mailet så fick jag:

Du har lagt en beställning på Pixmania.com , tyvärr kommer din beställning CCL10 inte skickas iväg på grund av följande skäl: Produkten finns inte längre på lager.

Vi har annullerat din beställning.

Då du redan hade betalat håller vi nu på och gör en återbetalning.
Du kommer att få ett bekräftelse-email inom kort.
Ursäkta besväret, vi hoppas att vi snart ser dig på sajten igen!

NEJ Tack, jag lär ju inte handla hos er igen...
Kul att man fick den annullerad, och sen får ett mail där de frågar om man vill annullera...

Så nu beställde jag från elgiganten istället!?

Hoppas nu de kan leverera!!!

Redigerat av Legal, 06 April 2010 - 18:09.

Postad 06 April 2010 - 18:11

Unregistered8c36c967
  • Unregistered8c36c967
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Kollat lite i denna tråden på XDA What about our April 7th phones??? där verkar det som att telefonerna kommer skickas ut imorgon i ett flertal länder runtom i europa... Vilket gör att man undrar om Norden är lågprio som vanligt...

Detta stämmer bra med den informationen jag fick tidigare idag. Jag ringde upp Expansys som hade fått mail om att telefoner skulle skickas imorgon (7 april) och anlända den 8e till Expansys. Däremot är det väl tveksamt om de skulle hinna packa om till fredagen så det lutade mot den 12e som kunderna får sina.

Postad 06 April 2010 - 18:20

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Detta stämmer bra med den informationen jag fick tidigare idag. Jag ringde upp Expansys som hade fått mail om att telefoner skulle skickas imorgon (7 april) och anlända den 8e till Expansys. Däremot är det väl tveksamt om de skulle hinna packa om till fredagen så det lutade mot den 12e som kunderna får sina.

Nu börjar bitarna falla på plats :D Verkar som att de flesta kommer att få vänta till måndag-onsdag nästa vecka, men ett fåtal som har tur kommer ha en trevlig(are) helg v14 i herrens år 2010. Jag har insett att jag ska hoppas på måndagen den 19:e, tidigare är en bonus :D

Postad 06 April 2010 - 18:29

KingD
  • KingD
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
...å jag pratade med Tre för någon timma sedan och fick beskedet att DE kommer få in telefonerna den 19:e och att de därefter kommer börja skeppa ut dem till butiker och kunder...

Ja, ja... Outgrundliga äro mobilbranschens vägar!

/KingD

Postad 06 April 2010 - 18:35

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
vi får titta vidare på "unboxing" filmer under tiden

Postad 06 April 2010 - 18:36

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Ja vafan ska man göra! Har bokat på 3 ställen nu... Först mobilgiganten, men där lackade jag för att de hade satt den 25/3 som leveransdag och den 25e så mailar man och frågar och då tror de att den kommer den 8:e = Avboka

Sen beställde jag från pixmania för de hade den 6:e, det här får man idag(4-5 dagar senare) efter jag frågat förra veckan om de kan hålla den 6e och om det finns svenska menyer.

Tack för ditt mejl.
Jag beklagar att du fått vänta på svar.

Den här telefonen har tagits bort från den svenska hemsidan på grund av att den ändast har engelska och franska menyer. Leverantören har nu meddelat att produkten kommer levereras till Pixmanias lager i slutet på veckan. Din leveransadress modifierades till ************* den 26/3.

Om du inte längre är intresserad av telefonen på grund av att det saknas svensk meny kan du naturligtvis be om en annullation.

Du är välkommen att skriva till mig om du har övriga frågor.

Innan jag fick det här mailet så fick jag:

Du har lagt en beställning på Pixmania.com , tyvärr kommer din beställning CCL10 inte skickas iväg på grund av följande skäl: Produkten finns inte längre på lager.

Vi har annullerat din beställning.

Då du redan hade betalat håller vi nu på och gör en återbetalning.
Du kommer att få ett bekräftelse-email inom kort.
Ursäkta besväret, vi hoppas att vi snart ser dig på sajten igen!

NEJ Tack, jag lär ju inte handla hos er igen...
Kul att man fick den annullerad, och sen får ett mail där de frågar om man vill annullera...

Så nu beställde jag från elgiganten istället!?

Hoppas nu de kan leverera!!!

Har själv köpt min Desire på Elgiganten, och mailade och frågade detta:

Hej har lagt en beställning på HTC Desire (ordernr: XXXXXXXXXX) och ni skriver att ni förväntas få in telefonen 15/4. Jag tänkte bara höra om jag kommer få den då, eller om det redan ligger fler bokningar än vad ni får in telefoner, så att jag får stå i "kö".

Mvh
Tommy

Och fick detta svaret:

Hej!

tack för ditt mail.
Jag har tittat på din order och ser att ditt datum är den 15/4. Det är alltid datumet som står när just Du beställer.

Med vänlig hälsning / Best regards
Pierre A

Kundcenter

Elgiganten kan man lita på, och det som är bra är att man kan lämna in telefonen på lagning/service via deras butiker (så slipper man paketera, köpa porto/emballage och posta) samt att om man ångrar sig kan man lämna in den i butik på öppet köp 14 dagar :D

4708 kronor med frakt är jävligt bra pris också, 50kr över billigaste på prisjakt.

Postad 06 April 2010 - 18:38

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
He he, 89 pers som läser tråden! Jag frågade CDON idag ang leverans och de svarade:

Hej skrotfot,

Det senaste budet vi har fått från leverantören är just 8/4, men vi reserverar oss för att HTC kan ändra premiärdatumet med anledningar som vi inte kan ansvara för. De gånger premiärdatum skjuts upp är det oftast med ett fåtal arbetsdagar, på grund av omständigheter hos leverantör/tillverkare, men senaste datumet vi mottagit från leverantören är just 8/4.

Ordern ska då skickas så att du mottar den på premiärdatumet.

Postad 06 April 2010 - 19:22

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
o här är lite info frå flashback tråden om katshings ändrade datum : https://www.flashback.org/p22381134

....
"Ringde Katshing och frågade vad som gäller. Han sade att alla som bokade innan de ändrade datumet kommer få sin mobil förhoppningsvis nästa vecka. 2010-04-19 gäller alltså för de som beställer från o med idag"

Postad 06 April 2010 - 19:25

Grasshopper
  • Grasshopper
  • Lärjunge

• 327 inlägg
  • 0
Var nere i Nordstan precis, och visst hade dom en Desire där. Men som sagt bara med skitabb. från Tele2
Kändes större än vad jag hade förväntat mig, har hållt i en N1 vilken kändes bra mkt mindre pga att den är lite rundare.
Men det blir lätt ett köp iaf!

Redigerat av Grasshopper, 06 April 2010 - 19:32.

Postad 06 April 2010 - 19:30

Limax
  • Limax
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Pratade just med Telias support.
Hon kunde tyvärr inte se hur just min order låg till. Men när hon kollade leveranser så stod det ej fastställt datum på leverans från leverantör.
Bådar inte gott detta.
Dock kunde jag höra av mig imorgon för att få mer information om min order dvs plats i kö .

Någon annan som varit i kontakt med Telia och fått något liknande besked?

Postad 06 April 2010 - 19:34

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
vad finns det för bordsladdare/docka för att både plugga in till datorn samt ladda samtidigt?

Postad 06 April 2010 - 20:03

Unregistered64a45b94
  • Unregistered64a45b94
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
från Telias FB sida..

Thomas Svedell såg nyss att 3 skjutit upp sin leverans av Htc desire till den 12 april som de säger är på grund av htc missbedömning av påskhelgen och att det gäller för alla leverantörer i Sverige. har inte sett att ni (telia) gått ut och ändrat erat leverans datum har ni fortfarande bekräftat leveransdatum den 8 eller kommer ni också flytta fram det till den 12 nu??
för 11 timmar sedan · Visa feedback 2Dölj feedback (2) · Anmäl
Nytta och nöje med Telia

Nytta och nöje med Telia
Hej!
Tyvärr är det framflyttat till den 12 april för oss också fick jag just veta.
Mvh
Karin
för 8 timmar sedan · Anmäl

Postad 06 April 2010 - 20:06

trevlig
  • trevlig
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

från Telias FB sida..

Thomas Svedell såg nyss att 3 skjutit upp sin leverans av Htc desire till den 12 april som de säger är på grund av htc missbedömning av påskhelgen och att det gäller för alla leverantörer i Sverige. har inte sett att ni (telia) gått ut och ändrat erat leverans datum har ni fortfarande bekräftat leveransdatum den 8 eller kommer ni också flytta fram det till den 12 nu??
Nytta och nöje med Telia

Nytta och nöje med Telia
Hej!
Mvh
Karin

Seriöst :D

Postad 06 April 2010 - 20:21

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Jag var inne på M.M i Sundsvall idag, och frågade lite förstulet om Desire.. de på mobilavdelningen ringde upp någon (ev nån som är lev. av Desrire??) och gav beskedet att kring den 16e skall den komma in.. frågan är ju sedan om den börjar säljas direkt, eller endast går ut till vissa kunder som förbokat?

De hade iaf. mängder av X10 i lager.. så där var det inget problem med "vi får endat in ett fåtal.. tyvärr in till dig.."

Men nog nu, när den kommer är den nog efterlängtad!

Jag personligen gick lite i valet och kvalet.. är inte helt 100% nöjd med X10.. och behöver mer info om Desire..

1. Har den Flash-möjlighet, alltså att spela upp filmer m.m. i webläsaren?

2. I webläsaren, ställer den per automatik om sig så att sidan blir anpassad till skärmen när man zoomat in text?

3. Finns det nån app i market som gör att man får en time-scape-funktion med mess?
(att man typ kan se mess man skickat, mottagit m.m... till just den person man kollar på i mobilen)

4. Finns det nån anledning att ta en Nexus 1 istället för en htc Desire?

5. Vad skiljer åt mellan Legend och Desire egentligen?

Postad 06 April 2010 - 20:29

Unregisteredfad26603
  • Unregisteredfad26603
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Jag var inne på M.M i Sundsvall idag, och frågade lite förstulet om Desire.. de på mobilavdelningen ringde upp någon (ev nån som är lev. av Desrire??) och gav beskedet att kring den 16e skall den komma in.. frågan är ju sedan om den börjar säljas direkt, eller endast går ut till vissa kunder som förbokat?

De hade iaf. mängder av X10 i lager.. så där var det inget problem med "vi får endat in ett fåtal.. tyvärr in till dig.."

Men nog nu, när den kommer är den nog efterlängtad!

Jag personligen gick lite i valet och kvalet.. är inte helt 100% nöjd med X10.. och behöver mer info om Desire..

1. Har den Flash-möjlighet, alltså att spela upp filmer m.m. i webläsaren?

2. I webläsaren, ställer den per automatik om sig så att sidan blir anpassad till skärmen när man zoomat in text?

3. Finns det nån app i market som gör att man får en time-scape-funktion med mess?
(att man typ kan se mess man skickat, mottagit m.m... till just den person man kollar på i mobilen)

4. Finns det nån anledning att ta en Nexus 1 istället för en htc Desire?

5. Vad skiljer åt mellan Legend och Desire egentligen?

1. JA =)
2. JA =)
3. Inte en blekaste aning.
4. Hmm, inte vad jag vet?
5. Hårdvaran. Desire har rätt mycket bättre, Cpu (600Mhz / 1000Mhz), RAM (384MB / 576MB), större skärm. Det är det jag kommer på nu :D

Postad 06 April 2010 - 20:57

prefectoz
  • prefectoz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

från Telias FB sida..

Nytta och nöje med Telia

Nytta och nöje med Telia
Hej!
Mvh
Karin

Anmäl! :D

Postad 06 April 2010 - 20:57

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

1. JA =)
2. JA =)
3. Inte en blekaste aning.
4. Hmm, inte vad jag vet?
5. Hårdvaran. Desire har rätt mycket bättre, Cpu (600Mhz / 1000Mhz), RAM (384MB / 576MB), större skärm. Det är det jag kommer på nu :D

Jag tyckte Legend var riktigt snabb, i menyer, byte från vanlig-landscape m.m..
då blir det nog kanske en Desire, måste bara kolla in den i butik först!

Postad 06 April 2010 - 21:13

Mackan777
  • Mackan777
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

I vanligt användande är de nog ungefär lika snabba då legend inte behöver skyffla lika många pixlar på den mindre skärmen. Dock kommer ju desire vara bättre när man gör mer krävande saker typ är inne på flash sidor och sånt.

Legend är enl mig snyggare men skulle inte vilja ha så liten skärm när jag ska skriva på det virtuella tangentbordet.

En annan fördel med desire är att den är väldigt lik N1 som ju är lite av en referens telefon för android. Om ett tag kommer appar och spel skrivas för de specarna och då hamnar man (kanske??) lite efter med en legend (högst spekulativt påstående men vill inte ta den risken)

/M

Postad 06 April 2010 - 21:14

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Mjo Legend är snabb. Det är främst vid uppspelning av flash (youtube) som och liknande som Desire med sina 1GHz visar framfötterna =)

Mackan777: du har faktiskt en poäng där som jag inte tänkt på. Ännu ett plus för Desire! =)

Redigerat av aMpari, 06 April 2010 - 21:15.

Postad 06 April 2010 - 21:26

KingD
  • KingD
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
För dig som beställt eller tänker beställa telefon av Tre

Rykande färska nyheter från absolut säkrast tänkbara källa på, Chefen för Information och PR på Tre:

Hej Tre!

Jag har beställt en HTC Desire av er och blivit LOVAD att den skall
levereras den 8/4.

Nu ser jag till min fasa att ni anger den 12/4 som leveransdatum på er hemsida.

Jag hoppas, antar och utgår ifrån att det gäller dem som beställer idag
och inte oss som redan beställt.

Jag vill med detta mail förvissa mig om att jag får min telefon som utlovat!

Vänligen återkom med bekräftelse.

Tack på förhand
/KingD

Svaret kom för en timma sedan:

Eftersom HTC inte kommer att leverera några Desire till Sverige före 12 april är det
14 april som gäller som datum för säljstart och leverans av beställda exemplar. Just
nu, alltså. Det kan ändras. Det enda vi kan lova är att förhandsbeställda mobiler
kommer att levereras så snart de anländer till vårt lager.

Erik H/3 PR

Erik Hörnfeldt, PR & Information, 3

Postad 06 April 2010 - 21:41

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
På HTC Support på Facebook förekommer det lite missnöje med skärmar som lider av rödstick, något som tydligen skall åtgärdas via nån mjukvaruuppdatering. Datum för uppdateringen är ännu okänt.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.