Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 July 2010 - 09:49

Zuljin
  • Zuljin
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Nån som har hittat borsladdare och bilhållare till mini pro ännu?

Postad 29 July 2010 - 11:40

Unregisteredddc2a251
  • Unregisteredddc2a251
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Gäller detta erbjudande enbart för de personer som har köpt en X10 (alltså inte mini inräknat)?
http://viasatondeman...ges/Mobile.list

Postad 29 July 2010 - 13:17

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Det var väl inte speciellt dum fråga, det är inte alldeles självklart. Det finns inte inbyggt i Android 1.6, tror det kommer med 2.1. Tillsvidare får man använda en tredjepartsmjukvara t.ex. easyteather, finns i sjön d.v.s. market. Funkade bra för mig när jag provade det, nackdelen är att https -sidor är blockerade i gratisversionen.

Tack för hjälpen.
Jag laddade ner appen easytether light till X10an och den gav mig instruktionen att ladda ner programvaran till datorn oxå. Så enligt instruktionerna gick jag in på följande sida:

http://mobile-stream...er/drivers.html

Jag kör med Vista så jag laddade ner 64-bit versionen. När jag sedan försöker öppna filen för att installera det kommer det upp ett felmeddelande som säger: Installationspaketet stöds inte av den här processortypen. Kontakta återförsäljaren av maskinvaran.

Jag testade att ladda ner 32-bit versionen som är till för Windows 7 men vid installation sa den att det krävs Windows Service Pack 1.

Någon som vet hur jag kan lösa detta? Är otroligt tacksam för all hjälp.

Postad 29 July 2010 - 15:42

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen.
Jag laddade ner appen easytether light till X10an och den gav mig instruktionen att ladda ner programvaran till datorn oxå. Så enligt instruktionerna gick jag in på följande sida:

http://mobile-stream...er/drivers.html

Jag kör med Vista så jag laddade ner 64-bit versionen. När jag sedan försöker öppna filen för att installera det kommer det upp ett felmeddelande som säger: Installationspaketet stöds inte av den här processortypen. Kontakta återförsäljaren av maskinvaran.

Jag testade att ladda ner 32-bit versionen som är till för Windows 7 men vid installation sa den att det krävs Windows Service Pack 1.

Någon som vet hur jag kan lösa detta? Är otroligt tacksam för all hjälp.

Mycket konstigt. Vad händer om du installerar mjukvaran i telefonen och sen pluggar in telefonen i datorn? Har nämligen för mig att det gick att installera programvaran till datorn direkt från telefonen, detta för att kunna installera där det inte finns internet.

Postad 29 July 2010 - 16:04

cadwal
  • cadwal
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Har nu haft min X10 mini i 2 veckor:

Formatmässigt otroligt smidig, tar ingen plats alls.

Batteritiden krävde några laddcykler för att bli bättre, men det är apps o datatrafik som är problemen.
Batterimätaren (i %) är inte direkt linjär. 100-95% kan vara samma kapacitet som 50-49% såvitt jag kan bedöma beteendet.
3G watchdog var t.ex. en riktig bov jfr med NetCounter. Roadsync tycks ignorera globala inställningar för BG-trafik etc och följer sina egna inställningar. Push + avstängd datatrafik drog batteri..
GPS drar en hel del också.

Är nu på 45% efter 48h med c:a 1h SportyPal, 2h musik, en del fippel med Web, Market och SMS och lite WiFi, men med datatrafik överlag avstängt all annan tid o inga samtal.

Fick byta till Tag Home då SE:s default var för primitiv trots hörnen. Speciellt att man bara kunde ha en widget per sida...

Originalmusikspelaren funkar, men känns inte smidig, inte uppenbart för mig hur man spelar en artist eller ett album för mig (via navigering inte PL). Upplever Meridian som bättre. Men fjärren på headsetet är en besvikelse, det enda som alltid fungerar är volymkontrollen. Får det inte alls att funka i Meridian trots inställningen för det och i originalspelaren funkar den bara när skärmen är tänd, inte annars... Kan det ha något med låsskärmen att göra?

Tycker att GPS:en är lite oprecis, men upplevde den som noggrannare på semestern än hemmavid. Någon annan som reflekterat över det?

Originalskärmskyddet funkar sådär, hade inga problem att få dit det utan smutsbubblor o så, men det syns direkt var telefonen inte är helt slät. (Har en invisishield på lager att sätta dit när det börjar lossna)

Har också problem med WiFi efter sleep ibland så där behöver SE definitivt fixa lite...

Den inbyggda mailklienten är känns riktigt svag, enbart manuell synk liksom?

Använder inte heller Timescape eftersom jag vare sig FB:ar eller twittrar, hade hellre sett en integrerad mail/sms-vy (som täcker alla mailsorter).

Det är irriterande att man inte kan avinstallera alla program. Skulle gärna bli av med Telia-Navigator, Spotify och TimeScape, speciellt eftersom de två senare installerar onödiga service:ar som alltid körs... Det måste ju bara vara någon inställningsflagga någonstans eftersom det går bra att installera över t.ex. Spotify med en ny version?

Postad 29 July 2010 - 16:33

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en x10 men jag är orolig över mediaspelarna. X10 har väl varken windows mediaplayer eller realplayer. Har någon provat internet tv (ej svt play) eller internet radio utan någon ###### apps och fått det att fungera ? Det var ju det som var så bra med windows mobile att man kunde alltid känna sig säker på att kunna spela ut windows mediafiler i alla fall utav alla ###### format som finns.

Postad 29 July 2010 - 16:43

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Är nu på 45% efter 48h med c:a 1h SportyPal, 2h musik, en del fippel med Web, Market och SMS och lite WiFi, men med datatrafik överlag avstängt all annan tid o inga samtal.

I viloläge drar den nästan ingen ström alls. På 27h har ca 20% av batteriet förbrukats för mig, så batteriet är nog ganska bra med moderna smartphone mått mätt.

och i originalspelaren funkar den bara när skärmen är tänd, inte annars...

Inget jag märkt. Användeder den både med radio och musikspelaren och den fungerar lika bra både med skärmen påslagen och avslagen. Skulle misstänka att den extra mediaspelaren du installerat är buggig och sabbar även för orginalspelaren.

Tycker att GPS:en är lite oprecis, men upplevde den som noggrannare på semestern än hemmavid. Någon annan som reflekterat över det?

Vet inte riktigt vad du menar med oprecis. När du startar ett program som t.ex. google map, så får du ha koll på den lilla sattelit ikonen uppe i statusbaren. Blinkar den, så har den inte hittat och låst mot någon sattelit och då blir precissionen ganska dålig. Sen kan det ju också bero på hur många satteliter den hittar. Kan rekomendera att du installerar någon GPS app typ GPS Status eller GPS Test, så kan du se hur många satteliter den hittar, signalkvalite samt noggrannhet.

Själv har jag dock än så länget inte märkt av något problem med GPS:en det lilla jag använt den.

Originalskärmskyddet funkar sådär, hade inga problem att få dit det utan smutsbubblor o så, men det syns direkt var telefonen inte är helt slät. (Har en invisishield på lager att sätta dit när det börjar lossna)

Förvarar man den i ett litet fodral och inte direkt i fickan bland nycklar ody. så ser jag egentligen ingen större poäng med detta skydd. Har till dagsdato alldrig fått någon repa på telefoner jag förvarat i fodral.

Har också problem med WiFi efter sleep ibland så där behöver SE definitivt fixa lite...

Jo, vissa har problem med WIFI. För mig fungerar dock WIFI klockrent, så det här är nog en högst individ specifik bugg.

Använder inte heller Timescape eftersom jag vare sig FB:ar eller twittrar, hade hellre sett en integrerad mail/sms-vy (som täcker alla mailsorter).

Den visar ju missade samtal resp. SMS också, så den är inte till endast för FB och twitter. Vad den skall visa går ju att välja. Dock saknas integration med vanliga mail, så visst finns det utvecklingsmöjligheter.

Det är irriterande att man inte kan avinstallera alla program.

Det är fler som har noterat. Vet inte varför det är så, men vissa appar kanske har någon form av tät integration med resten av SE's UI.

Skulle gärna bli av med Telia-Navigator, Spotify och TimeScape, speciellt eftersom de två senare installerar onödiga service:ar som alltid körs...

Det där är nog inte riktigt sant. De må vara laddade i minnet, men de kör inte så till vida du inte slagit på automatisk synkning (att ligga i minnet och att köra är två skillda saker). Annars körs de endast när du ser de på skärmen (det är så Android fungerar) och det kan du själv verifiera med en task manager som kan visa hur mycket CPU varje process tar.

Redigerat av twintin, 29 July 2010 - 16:51.

Postad 29 July 2010 - 17:49

cadwal
  • cadwal
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

I viloläge drar den nästan ingen ström alls. På 27h har ca 20% av batteriet förbrukats för mig, så batteriet är nog ganska bra med moderna smartphone mått mätt.

Japp, men man måste verkligen ha detaljkoll på alla apps och dess inställningar så ingen gör något dumt i bakgrunden.

Inget jag märkt. Användeder den både med radio och musikspelaren och den fungerar lika bra både med skärmen påslagen och avslagen. Skulle misstänka att den extra mediaspelaren du installerat är buggig och sabbar även för orginalspelaren.

Hm, snokade lite och så är det antagligen, felet ligger i plattformen dock och ändringar så att app:arna kan fixa det (iaf delvis) kom i 2.2 tydligen. Men även med den avinstallerad (+omboot) så funkar det bara när skärmen och app:en är aktiv... Något skumt är det.

Vet inte riktigt vad du menar med oprecis.

Syns via sportypal som loggar rörelserna, ibland syns det hur positionen driver av oväntat upp emot 50m innan den hämtar sig igen. Står man still med en GPS-app ser det ok ut men när man rör på sig ...

Det är fler som har noterat. Vet inte varför det är så, men vissa appar kanske har någon form av tät integration med resten av SE's UI.

Nja, det verkar vara den vanliga branding-idiotin som är ifarten... man får hoppas på att det kommer root till minin...

Det där är nog inte riktigt sant. De må vara laddade i minnet, men de kör inte så till vida du inte slagit på automatisk synkning (att ligga i minnet och att köra är två skillda saker). Annars körs de endast när du ser de på skärmen (det är så Android fungerar) och det kan du själv verifiera med en task manager som kan visa hur mycket CPU varje process tar.

Nej, det här är service:ar så om de är synliga eller inte spelar ingen roll, nu tycks de vara hyfsat väluppfostrade på att idle:a men de är ändå onödiga och kostar i form av processer o minne som skall hanteras av kärnan.

Postad 29 July 2010 - 17:54

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Mycket konstigt. Vad händer om du installerar mjukvaran i telefonen och sen pluggar in telefonen i datorn? Har nämligen för mig att det gick att installera programvaran till datorn direkt från telefonen, detta för att kunna installera där det inte finns internet.

Ja jag testade faktiskt det också och det blev tyvärr exakt samma problem.
Det här service pack 1 som den frågar efter vid Win 7 versionen, går det att ha till Vista också? I så fall kanske den versionen skulle funka för mig också.

Postad 29 July 2010 - 19:58

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Nån som har hittat borsladdare och bilhållare till mini pro ännu?

http://www.netonnet....el/117525.4550/

Ligger under tillbehör om man går in på Mini Pro,så den bör ju fungera,
samt: http://www.sonyerics...iew=accessories

Postad 29 July 2010 - 20:09

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0
>Skulle någon kunna hjälpa mig med hur man tar bort de ytters irriterande demospelen??? går ju inte o radera via programhanteringen.

tack på för hand:)

//Peter

Postad 29 July 2010 - 20:13

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Japp, men man måste verkligen ha detaljkoll på alla apps och dess inställningar så ingen gör något dumt i bakgrunden.

Självklart, så är det ju med alla mobiltelefoner och annan batteridriven utrustning typ laptops. Använder man inte en funktion, så är det bara att stänga av.

Men även med den avinstallerad (+omboot) så funkar det bara när skärmen och app:en är aktiv... Något skumt är det.

Ja, något är skumt eftersom min inte beter sig som din.

Syns via sportypal som loggar rörelserna, ibland syns det hur positionen driver av oväntat upp emot 50m innan den hämtar sig igen. Står man still med en GPS-app ser det ok ut men när man rör på sig ...

Kikade in på en Samsung Galaxy S tråd som avhandlade exakt samma problem med GPS(se nedan). Kan ju vara något generellt Android problem. Men testa att köra med GPS apparna jag föreslog när du är ute och går/kör. Kan kanske ge en hint om vad problemet kan ligga.

http://www.swedroid....ead.php?t=16822

Nej, det här är service:ar så om de är synliga eller inte spelar ingen roll, nu tycks de vara hyfsat väluppfostrade på att idle:a men de är ändå onödiga och kostar i form av processer o minne som skall hanteras av kärnan.

Är det något Linux (som Android är baserat på) är effektiv på, så är det att hantera processer och minne. Vad som kostar är att ladda in data från extern minne (t.ex. flashdisk). Linux har därför som filosofi att cacha så mycket data så möjligti RAM för att snabba upp accesser och minska behovet av att accessa externt minne. Vid mer minnesbehov frigörs minne genom att slänga ut oanvända program/data. Så detta behöver du inte oroa dig för och inte heller skulle du spara batteri om det fungerade på något annat sätt.

Innom Linux brukar man säga att oanvänt minne är slöseri med minne. :)

Redigerat av twintin, 29 July 2010 - 20:16.

Postad 29 July 2010 - 20:13

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Laddade ner och installerade Service Pack 1 till Vista och nu verkar faktiskt Tether att fungera. Tack för hjälpen Svanbo!

Postad 29 July 2010 - 21:08

goldwing000
  • goldwing000
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
någon som har problem med teckningen med mini jag har provat två st lika dåliga båda jämfört med satio o 995 de båda går utmärkt men inte mini som jag testat

Postad 29 July 2010 - 21:27

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Hur tycker ni det funkar att surfa med den?
Är ju inte världens största skärm precis.

Sitter nu med Nokia 5800.
Givetvis kommer jag inte använda den 100% surf utan bara vid behovs och slå ihjäl lite tid.

Sen när man läser "sidors" minus omdömen:
-> Against: Android 1.6 at its core
-> 320x240 display not great for web
-> Doesn't allow multiple email accounts
-> Småranglig byggkvalitet.
-> Web browsing
-> Basic photo functions

Kanske inte är något lysande byte? :S

Redigerat av Toivanen, 29 July 2010 - 21:39.

Postad 29 July 2010 - 22:07

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hur tycker ni det funkar att surfa med den?
Är ju inte världens största skärm precis.

Sitter nu med Nokia 5800.
Givetvis kommer jag inte använda den 100% surf utan bara vid behovs och slå ihjäl lite tid.

Jag gick från en nokia 5800 och kan säga att surfupplevelsen blev 10 gånger bättre! På nokian orkade man inte surfa för att allting tog så lång tid men med x10mini surfar jag betydligt mer när jag är ute på språng. Sidorna laddas nästan in lika snabbt som på pcn och texten anpassar sig efter zoomningen. Har inte stört mig det minsta på den lägre upplösningen faktiskt.

Ljudkvalitén är dock aningen sämre men inte mycket att göra åt. Man kan inte ha det bästa av två världar. :)

Postad 30 July 2010 - 11:57

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Hej

Nu är det så här att jag äntligen har bestämt mig för att skaffa en ny mobiltelefon, istället för min SonyEricsson C905. Går nu i valet och kvalet mellan iphone 4 och X10 mini pro.

Behöver lite tips och råd vad jag skall välja. Android eller iphone?

Tacksam för svar

Postad 30 July 2010 - 12:10

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Hej

Nu är det så här att jag äntligen har bestämt mig för att skaffa en ny mobiltelefon, istället för min SonyEricsson C905. Går nu i valet och kvalet mellan iphone 4 och X10 mini pro.

Behöver lite tips och råd vad jag skall välja. Android eller iphone?

Tacksam för svar

Volvo eller Saab? Audi eller BMW? Går inte att svara på, två helt olika telefoner. Men om man ändå ska generalisera:

- Iphone för användarvänlighet och enkelhet
- Android för flexibilitet och möjlighet

Sen är ju X10 mini typ hälften så stor och kostar mindre än hälften av Iphone... :)

Postad 30 July 2010 - 12:38

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Volvo eller Saab? Audi eller BMW? Går inte att svara på, två helt olika telefoner. Men om man ändå ska generalisera:

- Iphone för användarvänlighet och enkelhet
- Android för flexibilitet och möjlighet

Sen är ju X10 mini typ hälften så stor och kostar mindre än hälften av Iphone... :)

Tack för svaret

Kommer främst att använda den till att surfa på och till musik, tror jag i varje fall. Skickar en hel del Sms. Har ju varken haft Android eller Iphone, så det finns säkert mer funktioner jag kommer att använda mig mycket av.

Köper ny mobil varje till vartannat år, så jag vill ju inte att den skall bli "gammal" fort.

Köper jag den via Telia skiljer det bara ca 100 kr i månaden.

Postad 30 July 2010 - 15:53

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Köper ny mobil varje till vartannat år, så jag vill ju inte att den skall bli "gammal" fort.

Lägger man ut så mycket pengar som på en IPhone, så skall man nog inte byta telefonen oftare än typ var 5 eller 6 år enligt mig. Byter man ofta som du gör känns nog en mini som en bättre investering eller om du vill ha större skärm, så finns ju större Android lurar till rimligt pris.

Postad 30 July 2010 - 17:42

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Bara jag som har en konstig bugg?
Första gången hände det så att jag fick 3st av alla kontakter utan att ha rört telefonen. Uppdaterade telefonen senare till nyaste versionen och nu har det gått bra fram tills idag. Skulle ta upp telefonen och ringa och ser att jag har 4st av alla kontakter!

Postad 30 July 2010 - 20:45

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Jag har en rolig bugg. Ibland när jag skriver sms så skrivs ingenting. Man ser ordet i ordlistan och sen försvinner det och sms't blir helt tomt. Samma händer när jag använder Co-pilot och ska skriva in en destination, måste då använda mig av qwerty för att skriva in destinationen.

Postad 30 July 2010 - 22:13

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Jag har en rolig bugg. Ibland när jag skriver sms aså skrivs ingenting. Man ser ordet i ordlistan och sen försvinner det och sms't blir helt tomt. Samma händer när jag använder Co-pilot och ska skriva in en destination, måste då använda mig av qwerty för att skriva in destinationen.

Jag hade samma problem med navigon så jag kör bara med copilot nu och det fungerar hur bra som helst, bästa navigations-appen jag testat.

Postad 31 July 2010 - 04:05

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
HTC påbörjar utrullning av Android 2.2 med Flash 10.1-stöd respektive Air-stöd. (swedroid 30/7)
Medans vi sitter kvar med A1.6... ÖKA SE!

Postad 31 July 2010 - 12:15

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Telia gör reklam att "X10 mini" är en enhandstelefon, stämmer det ? Jag börjar bli trött på att behöva använda två händer varje gång man ska ringa.

Med tanke på att tex min Magic med 3.2" skärm fungerar fint med en hand så ser jag inte hur en mini INTE skulle kunna fungera med en hand =)

Postad 31 July 2010 - 12:29

Unregisteredaaecc49b
  • Unregisteredaaecc49b
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
http://android.dosha...net/x10miniroot

=)

Postad 31 July 2010 - 13:28

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

http://android.dosha...net/x10miniroot

=)

Varför vill man "roota" telefonen? Vad är det man inte kan göra annars?

Postad 31 July 2010 - 13:43

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Varför vill man "roota" telefonen? Vad är det man inte kan göra annars?

Bla kan du få tillgång till betalappz
Det finns lite fler argument här

Tänk bara på att roota är på egen risk

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 31 July 2010 - 13:46.

Postad 31 July 2010 - 14:55

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Igår när jag dockade telefonen i datorn hittade den en uppdatering som den frågade om jag ville installera...
Gjorde den vanliga proceduren med att "stäng av dra ut sladd stoppa i hålla in knapp" och uppdateringen var igång... Sedan var det klar och telefonen skulle sättas på, vilken chock jag fick, den hade fa:an raderat alla inställningar jag gjort och tagit bort alla appar jag installerat. Det som fanns kvar var bilder & musik... Kan ju inte påstå att jag var speciellt glad om att behöva göra om alla inställningar, lägga tillbaka alla kontakter samt ladda ner och lägga i ordning alla appar... Någon mer som råkat ut för detta?

Postad 31 July 2010 - 19:15

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
J

Igår när jag dockade telefonen i datorn hittade den en uppdatering som den frågade om jag ville installera...
Gjorde den vanliga proceduren med att "stäng av dra ut sladd stoppa i hålla in knapp" och uppdateringen var igång... Sedan var det klar och telefonen skulle sättas på, vilken chock jag fick, den hade fa:an raderat alla inställningar jag gjort och tagit bort alla appar jag installerat. Det som fanns kvar var bilder & musik... Kan ju inte påstå att jag var speciellt glad om att behöva göra om alla inställningar, lägga tillbaka alla kontakter samt ladda ner och lägga i ordning alla appar... Någon mer som råkat ut för detta?

Typ alla som uppgraderar via seus.

Vill man inte förlora något får man vänta till ota uppgraderingen släpps, den verkar inte radera allt på telefonen.
Den verkar komma något senare än den via seus.

Ota = Over The Air
SEUS= Sonyericsson uppdate service (Via datorn)

Redigerat av Volvis, 31 July 2010 - 19:49.

Postad 31 July 2010 - 19:20

Unregisteredc01819ac
  • Unregisteredc01819ac
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej

Är det någon som har testat om det funkar med microSD 32GB i X10 mini?

/C

Postad 31 July 2010 - 20:21

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hej

/C

Bör inte vara något problem så oroa dig inte.
Fungerar det inte så äter jag upp hatten. :)

Postad 31 July 2010 - 23:58

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Hej

/C

Ett sådant kostar val typ mer än hela telefonen?

Postad 01 August 2010 - 07:35

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Ett sådant kostar val typ mer än hela telefonen?

Nae,runt 1000 pix bara https://www.prisjakt...=microsdhc 32gb

Postad 01 August 2010 - 11:56

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag har letat lite överallt, på market och runtomkring, men finns det något program som liknar sonyericssons egna "kodminne". Alltså där jag kan skriva ner koder och annat smått och gott. Givetvis måste det vara säkert så det inte är någon spyware som snor alla pin koder :)

Postad 01 August 2010 - 12:39

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
KeePass används ju av ganska många på sin dator eller usb-minne. Tydligen finns det en Android-version också.

OBS! Jag vet ej hur det funkar!

http://keepass.info/
http://www.keepassdroid.com/

Postad 01 August 2010 - 15:08

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Hej alla kunniga!

Jag skulle bara höra om det är ngn som vet om man kan ha en video, vilken jag lagt i in telefonen, som ringsignal?

Jag gjorde om videon till MP4 format i datorn och har lagt in filen i telefonen. När jag ska byta ringsingnal gick jag in i telefonens bibliotek, men väl där hittade telefonen bara mina inlagda MP4 format låter. Alltså, inga MP4 videos.

På min J105 Naite går det att ha videos som ringsignal, det borde väl även fungera på X10 mini, eller är jag helt fel ute?

Tack för hjälpen

G

Postad 01 August 2010 - 20:54

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Nae,runt 1000 pix bara https://www.prisjakt...=microsdhc 32gb

det var dyrt, beställde mitt 16GB för runt 200kr

Redigerat av Unregistered87ded29e, 01 August 2010 - 20:54.

Postad 01 August 2010 - 21:20

Unregistered0602f2db
  • Unregistered0602f2db
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Nån som vet vad det är för fel när kalendern börjar strula helt plötsligt

Den sparar inget och knappar man in en starttid så ändrar den sluttiden till samma tid, ändrar jag sluttiden till tex 12 så ändrar den starttiden till 12 också. Funkade kanon till att börja med.

Postad 02 August 2010 - 15:32

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Ingen som vet hur man får videofiler att agera som ringsignal? Tacksam för hjälp!

G

Postad 02 August 2010 - 15:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Hur snabbt var ditt 16gb?

Postad 02 August 2010 - 17:03

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

det jag länkade var 32gb, finns direkt inga billiga 32gb kort

Postad 02 August 2010 - 17:57

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
Nån som hunnit testa psx4droid på minin?
Vill inte lägga 6 dollar innan jag vet att det funkar bra.

Postad 02 August 2010 - 18:24

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Nån som vet vad det är för fel när kalendern börjar strula helt plötsligt

Den sparar inget och knappar man in en starttid så ändrar den sluttiden till samma tid, ändrar jag sluttiden till tex 12 så ändrar den starttiden till 12 också. Funkade kanon till att börja med.

Min kalender beter sig likadant. Laddade hem en kalender som heter Jorte i stället och den verkar funka 100 ggr bättre.

Postad 02 August 2010 - 19:28

djrov
  • djrov
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Nån som hunnit testa psx4droid på minin?
Vill inte lägga 6 dollar innan jag vet att det funkar bra.

Jag har testat final fantasy , det hackade lite på både bild och musik säkert spelbart om du orkar med sånt. Bilspel tror jag det blir värre med.

Postad 03 August 2010 - 07:03

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Finns det någon bra videospelare till minin? och vilken konverterare bör man använda? vilket format funkar bäst?

Ska sitta på lite tågresor nu i helgen och vill gärna kunna göra något förutom att lyssna på musik och surfa.

Postad 03 August 2010 - 11:14

donthomaso88
  • donthomaso88
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nu har Xperia x10 mini pro blivit rootad vilket gör att man kan dela ut dess 3G-uppkoppling via Wi-Fi m.m.
Swedroid
Information om Xperia x10 mini pro

Postad 03 August 2010 - 11:41

Loke_
  • Loke_
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem att avsluta samtal?
Får tryck som en tok på "avslut knappen" för att avsluta ett samtal. Skärmen tänds även inte direkt efter att jag tar bort luren från örat. för det ska den väl göra?

Jag har en Mini Pro..

Postad 03 August 2010 - 11:47

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har problem att avsluta samtal?
Får tryck som en tok på "avslut knappen" för att avsluta ett samtal. Skärmen tänds även inte direkt efter att jag tar bort luren från örat. för det ska den väl göra?

Jag har en Mini Pro..

Ja jag upplever precis samma sak. Man får trycka ett par gånger ibland för att den ska reagera och skärmen tänds ibland inte alls.

Men ännu mer irriterande är det att touch-skärmen ibland inte reagerar alls när man ska svara på ett samtal. Det har nog hänt tre-fyra gången på en månad nu att den inte reagerat alls när jag försökt svara. De fysiska knapparna fungerar, men att dra fingret på skärmen för att svara går inte. Riktigt irriterande. :-(

Postad 03 August 2010 - 12:57

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Ja jag upplever precis samma sak. Man får trycka ett par gånger ibland för att den ska reagera och skärmen tänds ibland inte alls.

Men ännu mer irriterande är det att touch-skärmen ibland inte reagerar alls när man ska svara på ett samtal. Det har nog hänt tre-fyra gången på en månad nu att den inte reagerat alls när jag försökt svara. De fysiska knapparna fungerar, men att dra fingret på skärmen för att svara går inte. Riktigt irriterande. :-(

Det är inte så att ni har ett skärmskydd som påverkar känsligheten ?

Har läst om fler som haft liknande problem som försvann efter att dom tagit
bort skärmskyddet.

Kan ju vara så att om man är lite fet om fingrarna och tillsammans med skärmskydd
kanske skärmen inte uppfattar beröringen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.