Jo men då är det ju 99kr extra varje månad så efter x antal månader har jag ju ändå tjänat på att köpa 32Gb istället för 16Gb.
Jo, men för den pengen har du tillgång till bra mkt mer musik än vad du har i datorn (antaglingen
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd iPhone 4 *
Startad av
Unregistered1232
, Mar 03 2010 18:58
5170 svar till detta ämne
13 relaterade trådar
Postad 15 July 2010 - 05:29
Jo, men för den pengen har du tillgång till bra mkt mer musik än vad du har i datorn (antaglingen Postad 15 July 2010 - 05:36 Du har alldeles rätt i att jag har tillgång till mer musik via spotify, men det jag lyssnar på har jag ändå i mitt musikbibliotek Postad 15 July 2010 - 07:19
Med skräckblandad förtjusning ska det bli väldigt intressant att se vad Apple har att säga om iPhone 4 på fredag.
Blir det total recall? Gratis bumpers? En riktig mjukvaruuppdatering? (inte 4.1) Eller kommer de helt enkelt att ignorera problemet i sig och be folk att skicka in telefonen som vanligt vid problem.. Det som är mest intressant är hur vi i sverige som är early adopters måste göra vid ev. recall och utbyte av telefon. Kommer man kunna att lämna iPhonen i Sverige så fort den är lanserad? eller blir man tvungen att skicka direkt till apple uk för att sedan få den skickad till den släkting/vän som tagit emot från början alt. Borderlinx som många använt sig av och få betala ytterligare en frakt till Sverige eller kommer Apple skicka direkt till Sverige? Kan någon som har sin iPhone 4 i hand kolla med serienummer och Sverige här -> https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do och se vad de listar för alternativ om de listar några. Postad 15 July 2010 - 07:33
4.1 har precis släpps till dom som är med i Apple's iPhone Developers Program. Fattar dock inte riktigt det Engadget har skrivit; Vadå färre? Det är väl 5 på bägge? Sen att den ena visar bara 3 har ju med mottagningen att göra. Bara dom inte gjort nån fulfix så att det ser ut som att man har bra mottagning men i själva verket så har man inte det. Men det tror jag i o f s inte, snacka om att bita sig själva i svansen. Jaja, ska hur som helst bli intressant att höra vad dom har att säga imorgon. Postad 15 July 2010 - 07:39 Ja det är ju det som apple har sagt att problemet är, den visar för många pinnar. Nuvarande visar till exempel 5 när det egentligen bara är 3. Redigerat av Unregistered37512, 15 July 2010 - 07:41. Postad 15 July 2010 - 07:42
Jo 4.1 är som sagt släppt men den enda skillnaden där är att algoritmen för att räkna ut signalstyrka är ändrad till någon som AT&T hade rekommenderat Apple att använda samt att de har gjort barsen mer tydliga. I det stora hela så är skillnaden att 0 bars förut är kanske 2-3 bars idag osv, 4.1 har ingen lösning på "death grip" som många hade hoppats på. Edit: http://gizmodo.com/5...bars-have-grown Redigerat av Pepcid, 15 July 2010 - 07:44. Postad 15 July 2010 - 07:59
Det är väl ingen som trott att 4.1 skulle fixa problemet med antennen, det var sagt från början att nästa uppgradering skulle ha ett nytt sätt att visa täckning, mest för att folk trott att problemet varit större än det är eftersom de till synes tappar 5 staplar när de med utgång från tillgänglig signal tappat färre.
Postad 15 July 2010 - 08:27
Jag testade detta och de listade inget om att man skulle skicka den till UK, däremot så stod det att "Your carrier provides support for your iPhone" sen var det länkar till Telia och Telenor.... Postad 15 July 2010 - 09:21
Så rent krasst så borde man om man nu har Telia eller Telenor som mobiloperatör kunna lämna in den hos dom även om de inte sålt den till dig.
Postad 15 July 2010 - 09:48
Ni som redan äger en IP4, ni kan väl ta och kolla det som står här ovan?
Postad 15 July 2010 - 09:57 Det har jag svårt att tro, men tokigare saker har hänt. Postad 15 July 2010 - 11:33
Jag har aldrig haft en telefon som gått sönder av att tappas från rimlig höjd(bröstkorg) eller förresten en SE tappade sin logo "klistermärkesgrej"
Jag vill verkligen ha en iPhone 4 då den ser skönare ut att hålla i än 3gs men jag chillar lite innan jag slår till, antenn problemet framförallt som jag fasar för då jag känner igen det från iP3g som jag oxå haft och med Apples konstiga hållning gentemot betalande kunder. Redigerat av trancestar, 15 July 2010 - 11:46. Postad 15 July 2010 - 11:35
Hur många andra telefoner har du haft som har varit klädda i glas från topp till tå, både framsida och baksida...? Postad 15 July 2010 - 12:06
Ingen Men Jobs sa att det var riktigt feting glas på den och att antennen var riktigt najs i keynoten och det finns garanterat glas som håller för att tappas, verkar bara som om dem inte använt det. Redigerat av trancestar, 15 July 2010 - 12:08. Postad 15 July 2010 - 12:09
Det som jag och ngra till har (nästan förgäves) försökt framhålla är att designen på iphonen är definitiv på så sätt att den kan hålla för mkt eller ingenting, och det går inte att förutsäga i förväg.
Postad 15 July 2010 - 12:12
Mm förstår vad du menar landar den rakt på en spetsig sten mitt i någon av glaspanelerna så kan det ju "sprängas" som en sån där man slår upp buss/bilrutor med typ, otur kan man ha. Apple håller visst presskonferens imorgon om problemen, då får vi se vad dem säger http://www.mobil.se/...m-1.365402.html Redigerat av trancestar, 15 July 2010 - 12:17. Postad 15 July 2010 - 14:04
Lol, räcker inte antennbekymmret? Och glas går enklare sönder än plast... Postad 15 July 2010 - 14:15
...och plast repas mycket lättare än glas. Vart vill du komma? Postad 15 July 2010 - 14:24 Det var ett svar åt E-lite. Som tog upp en 3 veckor gammal diskussion. Men du kände dig manad att svara ser jag. Postad 15 July 2010 - 14:24
Har plast på min och det är ett hel*ete..
Nästa blir garanterat inte det. Ett gruskorn i fickan å min har en repa typ Postad 15 July 2010 - 14:25 Grus repar glas med. Töm fickorna? Postad 15 July 2010 - 19:10
Han menar nog 2g Postad 15 July 2010 - 19:26 Det som avsågs var naturligtvis reptålighet. Ingen har påstått att glaset på iPhone 4 håller för att sula telefonen i backen upprepade gånger. Jag förstår uppriktigt sagt inte diskussionen. Vet man att man är ett klantarsle så får man väl köpa ett ordentligt fodral eller köpa en Sonim istället. Som sagt, ingen har påstått att glaset ska hålla för kast i backen. Postad 15 July 2010 - 19:26
Han har Telia, de är de enda som kör EDGE i Sverige.
EDGE körs i GSM-nätet, 2G-nätet, inget annat. Postad 15 July 2010 - 19:33 Bullshit enligt min åsikt. Anandtech (tror jag, eller var det Consumer Reports?) visade ju att iPhone 4 konsekvent tappar 20 dB om man håller den "fel" (d.v.s. som en högerhänt person normalt håller i telefonen). Att man märker detta extra tydligt när man är på en plats med dålig täckning är irrelevant. Det handlar inte bara om tappade samtal, det handlar om dataöverföring också. Nu fattar jag inte. Varför skulle det inte vara Edge när han säger att det är Edge? Postad 15 July 2010 - 20:05
Baserar du din åsikt endast på amerikanska bloggar? Jag har läst uttalanden från många amerikanska users som inte har problem, sedan givetvis också uttalanden från de som verkligen har problem. Viktigare i sammanhanget, speciellt för oss i Sverige, tycker jag dock att det är att läsa uppfattningen som de svenska användarna har...de som har importerat iPhone 4 från utlandet. Jag har hittills inte läst ETT ENDA uttalande där en svensk har haft dessa problemen. Inte ett enda sådant uttalande har jag läst, dock har jag läst kanske 20 positiva uttalanden. Så, man får nog ta och inte överdriva detta. Postad 15 July 2010 - 20:18 Anandtech är en av världens största sajter av sitt slag och väldigt respekterad. Comsumer Reports är sannolikt USA:s mest respekterade konsumentsajt. Att kalla de för "bloggar" är skrattretande barnslig retorik. Speciellt när dina egna källor är "många amerikanska users". Hahahaha Vad säger du om Antennasys då? Här kan du själv se att dataöverföringen påverkas mycket negativt när man håller i telefonen: http://www.antennasy...eathinator.html Dock ska också nämnas att jag blev mycket positivt överraskad av punkt 4 i sammanfattningen:
Redigerat av Oddish, 15 July 2010 - 20:20. Postad 15 July 2010 - 20:29
Då du nämner dessa så vet jag att du iaf har följt med storyn en hel del och då bör du även veta att CR nu har orsakat ALLVARLIG skada på sitt före detta goda rykte. De har gjort bort sig nu med tanke på sin s k rekommendation av iPhone 4, det råder det ingen tvekan om. Sedan så menar ju jag givetvis inte dessa i huvudsak när jag använder benämningen "blogg". Det är ju inte bara dessa två som har kommit med sina tester och uttalanden om nya iPhone 4 och "antenn-gate", det är du medveten om va? Varför skrattar du sedan när jag nämner amerikanska users? Det är väl users anser som är det absolut mest väsentliga, sedan kan ju bloggar eller vad du nu vill kalla alla tänkbara källor för information, anse precis vad de vill. Användarnas egna erfarenheter väger iaf enligt mig tyngst. Återigen, jag har hittills inte läst ett enda negativt omdöme från någon svensk user. Inte ett enda hittills. Postad 15 July 2010 - 22:38
https://www.prisjakt...kt.php?o=630392 Där har du ett dåligt omdöme från en svensk user Redigerat av Warlokk, 15 July 2010 - 22:39. Postad 15 July 2010 - 23:32
Den telefonen låter iofs som om den har en del tillverkningsfel förutom antennproblemet, batteritiden har testats och ska vara betydligt bättre än 3gs, att han dessutom anklagar de nedanstående användarna varav en är Patrikb som postat här ett gäng gånger för att vara Appleanställda får mig att inte vara helt säker på att det inte är en post som bara vill sprida FUD, det är oftast de som skriker högst som har mest att dölja.
Jag får se i nästa vecka om det är ngt att hetsa upp sig över, hoppas nu bara att blinx får ändan ur och reggar mitt paket som ligger hos dem... Postad 16 July 2010 - 06:50
Ehhh, kanske för att det inte är så många som har telefonen i Sverige än. Kanske för att det procentuellt sett inte är ett stort problem. Kanske för att det självklart kommer vara en fis i rymden som har den/kommer ha den här i Sverige jämfört med US. Kanske? Postad 16 July 2010 - 07:22
Testade igår att hålla i den undre delen av min 3G och varje gång jag gjorde detta så droppade staplarna från 5 till 3 eller 2 för att sedan gå upp till 5 igen så fort jag släppte. Konstigt att detta fenomenet egentligen inte har blivit uppmärksammat förräns nu. Alla iPhones verkar ju ha problem med det. Kanske är det helt enkelt lättare att skärma av täckningen med iPhone 4 än 3G/3Gs.
Postad 16 July 2010 - 07:34
Varför görs bara iphone med 16gb och 32gb och inte mer?
Vore väl inte dumt att smacka in 100gb, men de kanske inte funkar än? Postad 16 July 2010 - 07:36
Funderar på att köpa en Ip4 nu när den kommer itll sverige. Sammtidigt vill man ju han skärmskydd(även till baksidan) och en "väska" i skinn redo för den. Och jag antar att de inte kommer finnas så stort utbud av det i Sverige vid release. Så tänkte om någon har tips på bra produkter som man kan beställa så att man är redo.
Postad 16 July 2010 - 07:48
När det gäller skins så tycker jag www.gelaskins.com har grymt snygga. Tar 1 vecka att få hem prylarna ( UPS ). Postad 16 July 2010 - 09:06
Detta är ju heller inget problem som endast iPhone har utan det har alla telefoner, i varierande grad. Postad 16 July 2010 - 10:00
På den jag hade fanns problemet. Mitt inlägg om det finns lite längre bak i tråden. Och påståendet att detta bara går att återskapa på platser där täckningen redan är dålig = Postad 16 July 2010 - 10:24 Ja de var fina. Men är ute efter transparanta skydd Postad 16 July 2010 - 10:27
om telefonen var inlindad i glad pack och biffen utanpå så lär väl inte problemet dyka upp.
roligt sätt att testa på hihi... Postad 16 July 2010 - 11:14 Schyssta skins, tack för tipset. Postad 16 July 2010 - 11:33
Samma gäller min gamla Nokia N95:a. Kör jag i landscape och håller "fel", så går jag från stadiga 7 staplar ner till 3-4. Detta har dock aldrig varit något problem. Postad 16 July 2010 - 12:29
När skulle apple hålla presskonferensen, vet att det är idag men vilken tid? svensk tid.
Postad 16 July 2010 - 12:37 Jag tror faktiskt att han fejkar. Han har fler recentioner med sjysta citat som "Jag har fått ganska pålitlig information om att tex Apple har heltidsanställda i olika länder vars jobb är att söka upp mobilforum och diskussioner och skriva negativt om anra spännande touchtelefoner" och "Min pappa köpte den här i onsdags" Nääää... inte så seriöst! Postad 16 July 2010 - 12:41
Jag föredrar också transparanta skydd och har kört med Artwizz på både 3G och 3GS. Kanonbra!
Lär bli runt 19.00 svensk tid. Postad 16 July 2010 - 13:01
Lär bli runt 19.00 svensk tid.
[/quote] Vad tror ni han kommer säga? prata om antennen kanske? Postad 16 July 2010 - 13:02
Ja, synd för apple att det just blev en specifik punkts där täckningen föll, annars hade detta aldrig blivit så uppmärksammat, alla mobiler har ju som sagt detta problem. Postad 16 July 2010 - 13:31 Nä det är hans syster som köpt alla mobiler han recenserar Postad 16 July 2010 - 13:33
Jo, mitt inlägg var ironibetonat (därav smileyn). 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |