ska man bocka i gsm endast?
nu står den på gsm/wcdma(automatiskt lkäge)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
Startad av
sefors
, Mar 23 2010 21:52
1995 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 24 October 2010 - 17:44
ok, är de nätläge?
ska man bocka i gsm endast? nu står den på gsm/wcdma(automatiskt lkäge) Postad 25 October 2010 - 10:50
Hej!
Är det ngn mer än jag som inte får till AccuWeather, jag får upp Servern är ej tillgänglig, vad kan vara fel, ngn inställning eller är det centralt? Postad 25 October 2010 - 12:11
Har du Froyo kan du hålla in powerknappen och välja datanätverksläge i menyn Postad 25 October 2010 - 19:42
Kan någon med Froyo installerat bekräfta att 3gp filsystem ersatts med mp4?
Postad 25 October 2010 - 20:10 kan verifiera att videospelaren spekar in i mp4 (tidigare var det gp3) filsystemet rfs är dock samma som tidigare (fast vissa på internet tycker att man borde byta ut det mot ett annat ) Postad 25 October 2010 - 23:25
Idag tecknade jag telenor företag surfpaket 7.2mb/s till mobilen som kostar 175kr/mån. Vad ska jag ha för VPA inställning? Just nu är det services.telenor.se, jag testade Internet.telenor.se men internet slutade fungera!
Jag har för mig att services.telenor.se är för wap och inte turbo 3G, rätt/fel? Postad 26 October 2010 - 11:17 Nej,jag har inte froyo installerat,nån som vet när de kommer igång igen? Postad 26 October 2010 - 11:25
vet inte när, har dom inte sagt. Men det bör inte ta allt för länge, små saker dom skulle åtgärda verkar det som. En vild gissning är ytterligare två veckor Postad 26 October 2010 - 21:26
Hej på er, Detta var det svar jag fick när jag skogstokig mailade till Samsung för att dom hade dragit tillbaka 2.2 uppdateringen. " Tack för ertE-mail till Samsung Electronics Nordic. Vi har tillfälligt inaktiverat uppdateringen till 2.2. (FroYo), anledningen till detta är att för vissa användare har Market-applikationen försvunnit efter uppdateringen. Så snart detta är löst kommer uppdateringen att åter finnas tillgänglig. Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor. Med vänliga hälsningar Magnus Samsung support " Så det är bara att vänta.... //arcspin Postad 27 October 2010 - 07:39
hur ser det ut med kommande uppdateringar? (av samsung) (och i förlängningen google)
Postad 27 October 2010 - 10:10
Enligt Swedroid ska man lägga in 2 separata poster om man har Telenor http://www.swedroid....thread.php?t=28 Postad 27 October 2010 - 10:25 Edit: tack för tipset, nu fungerar internet betydligt snabbare. Redigerat av Lias08, 27 October 2010 - 10:42. Postad 27 October 2010 - 19:35
Jag har en fundering.. Hur kan man göra så att en mapp med bilder inte kommer med i mediesökningen? Som det är nu så, går man in på en bild så kan man bläddra igenom alla bilder som finns på telefonen.. Det är inte så bra för mitt hemliga liv haha..
Tacksam om ni kan hjälpa mig =) Postad 27 October 2010 - 20:14
Inbyggt i Android finns följande funktion:
I alla mappar du vill gömma kan du skapa en fil som heter ".nomedia" (notera punkten i början). När telefonen scannar igenom SD-korten exkluderas dessa mappar. Dvs du kan lägga en .nomedia i din pron-folder och i alla applikationers mappar där de placerat mediafiler som du inte vill ska "störa" i Galleriet och liknande. Det trista är att de glömt addera en "rescan all media now"-funktion. Under inställningarna för SD-korten finns två sektioner där man kan avmontera det externa och interna SD-kortet, dock finns det av någon idiotisk anledning ingen post för att montera det externa kortet igen, så man kan inte framtvinga en rescan genom att avmontera och montera igen. Min workaround är att gå in i Astro och lite snabbt skapa eller ta bort en skräpfil. När man avslutar Astro re-scannar Android SD-korten. Postad 27 October 2010 - 21:28
Du är kung! Tack så hemskt mkt!! Perfekt ju EDIT: Min telefon scannar av igen så fort man ändrar eller flyttar nån media fil =) Redigerat av Västeråssnubben, 28 October 2010 - 15:41. Postad 30 October 2010 - 14:04
har upptäckt en konstig sak.
skapa ett alarm som skall gå igång 7.30 varje vardag. titta när alarmet går igång nästa gång på måndag (efter att vinter/normal/tid införts. klockan står de på 6.30. Lite konstigt och jag tror at folket som gjort detta har blandat ihop när man skall dra fram och ställa tillbaka klockan.få se på vinter ställer man tillbaka klockan. vilket innebär att klockan om 48 timmar kommer vara en timme fram från när den är nu. dvs kl 7 kommer motsvara kl 8 (som klockan är nu) (man får en timmes sovmorgon). på telefonen har alltså klockan dragits tillbaka en timme så att alarmet kommer gå igång 1 timme tidigare. (vilket är het tvärtom vad det kommer vara) så kommer alarmet gå igång 5.30, 6.30 ,eller 8.30 som de borde vara (då klockan är 7.30 fast på vintertid) Postad 30 October 2010 - 15:06 Finns det någon möjlighet att updatera den i alla fall? Köpte en galaxy för typ 2 timmar sedan och var sugen på att dra hem Froyo innan jag börjar göra massa inställningar och dylikt. Postad 30 October 2010 - 16:30
I torsdags beställde jag en 3000mAh batteri till min lur som skickades i fredags från Batteryupgrade.se. Batteriet, backskalet och en solfilm för 265kr ink frakt. Perfekt för oss som använder luren mycket på jobbet och inte har möjlighet att ladda eller inte vill gå runt med en laddare i fickan
Kolla denna tråd för bilder: länk Redigerat av Lias08, 30 October 2010 - 16:37. Postad 31 October 2010 - 13:59
vilkn processor typ är det i sgs?
tittade på en statusinformation där det står att processorn är en arm.v7 har för mig att det borde vara en arm.v.8 eller? Postad 31 October 2010 - 16:27 ARM Cortex A8 1GHz processor Postad 31 October 2010 - 18:42
Hej kollade lite på inställningarna på min galaxy och såg att mobilt nätverk alltid är ansluten! menas inte det med att det kostar pengar hela tiden? Om så är fallet går det att stänga av?
Postad 31 October 2010 - 19:14
Med en Android eller iPhone bör man faktiskt ha ett "obegränsat" mobilt bredbandstillägg, men visst går det att stänga av.
Postad 31 October 2010 - 19:18
jo har inte det just nu men har tänkt skaffa! Hur stänger man av det då? Postad 31 October 2010 - 19:34
By far the easiest way is to go to the online market and download Quick Settings, this app is a one stop on and off for 2/3g, wifi, ringer, brightness, bluetooth etc.
Postad 31 October 2010 - 21:18
Tack så mycket! Postad 01 November 2010 - 08:32 Mobil data kostar bara pengar om telefonen skickar data.. Det gör den bara om du har den inställd på att synka mot google, eller en massa appar som synkar mot nätet.. Men jag gör inte av med mera än 3-4MB data om dagen på grund av auto synk, osv.. Sen går det att stänga av dataanslutningen manuellt också, via app i 2.1 och via långt tryck på avstängningsknappen i 2.2 Postad 01 November 2010 - 11:39
tror nog att de som blivit ruinerade för att de råkat läsa aftonbladet är av en annan åsikt. se till att ALL nättrafik är avstängd (även gsm) för att inte få en otrevlig överraskning efter utlandsvistelse. Postad 01 November 2010 - 19:47
hmm min mobil mår inte bra, den började vibrere och så plötsligt stog det "felsäkert läge" kan ska använda för mycket apliceringsvätska när jag sat fast invisible shield. hoppas det inte skakdat telefonen. Den känns mycket seg nu...
Postad 01 November 2010 - 20:44
Vi ska faktiskt utomlands imorgon. Hur bör man stänga av datatrafiken för att vara säker på att det inte råkar bli någon internetuppkoppling? Postad 01 November 2010 - 21:11
Dessa ständiga frågor om market =) Om en app har fastnat i sitt nerladdningsläge hur gör man då?
Tänkte ta hem angry birds för en vecka sen och sen dess står det att den laddas hem, men det gör den inte och jag kan inte avbryta den eller börja om... Nå tips kanske? kan man nolla market? Redigerat av Västeråssnubben, 01 November 2010 - 21:12. Postad 01 November 2010 - 22:39 Efter att ha funnit en lösning genom att avinstallera market update så undrar jag nu hur man får tillbaka det? =) Market fungerar nu men vill ändå ha tillbaka den sista uppdateringen igen Postad 02 November 2010 - 05:56
jag skulle också vilja veta vilka "tjänster"ska man kryssa av när man åker utomlands,vi har fn. telia och tur är att dom har införd utlandsspärr på 650kr.
Postad 02 November 2010 - 08:39
Jag har för mig att jag lade in en spärr på Telenors egna sidor... tror jag satte gränsen till 1000 kr vilket gör att räkningen aldrig kan bli högre. Kolla med resp. leverantör hur de har det.
Postad 02 November 2010 - 09:27
Fick hem min SGS igår. Vilken underbar skärm! Hittills flyter den på väldigt smidigt för mig. Har laddat ner ett par apps, Spotify, Advanced task killer och lite sånt. Kopplade upp den mot hemnätet och började tanka hem låtar. Kopplade även in mitt BT nokia stereo headset utan problem. den klarar även av att streama youtube ljud via BT vilket inte min gamal fån klarade av!
Någon som har lite tips på riktigt användbara apps som man borde ladda ner. Är nyfiken av mig =) Provade att uppdatera till 2.2 också, men fick svaret att jag skulle försöka igen senare. Om jag förstått det rätt fanns det en bugg i 2.2 som de ville rätta till? Postad 02 November 2010 - 09:39
Helt riktigt! Froyo 2.2 är tillbakadragen pga olika buggar som rapporterats. Sägs att den ska lanseras nu i november igen. Jag var en av dem som fick ta på Froyo via KIES innan det försvann och jag upplever den helt grym! Så har det funnits buggar så kommer förmodligen nästa att bli helt fantastisk
EDIT: En väldigt bra sida för apps är Appbrain ( http://www.appbrain.com/ ) där du i lugn o ro kan skumma över vilka program som finns Redigerat av kewe, 02 November 2010 - 09:41. Postad 02 November 2010 - 23:00
Du ska kunna avbryta genom att klicka på en pågående hämtning eller installation i market, då kommer du till infon om appen och har valet att avbryta hämtning. För mig har det funkat varje gång att avbryta de som "fastnat" och sedan bara välja installera igen. (fast det börjar bli lite irriterande, det är rätt många som fastnar) Postad 03 November 2010 - 10:06
Hejsan,
Använder min telefon som 3G modem och innan 2.2 så har jag för mig att så fort jag anslöt min usbsladd till min linux laptop så valde jag 4:e alternativet som kom upp (hade ask on connection) eller så fungerade det bara per default. Minnet är lite diffust. Iaf nu med 2.2 så måste jag in i settings välja settings -> Wireless and network -> Tethering och sedan välja USB tethering då det numera bara finns 3 alternativ när jag ansluter USB'n Försökt o hitta något program eller sätt att få direkt access till Tehtering till min home screen men inte hittat något. Finns det någon där ute som vet någon app eller sätt för mig att få en genväg eller snabbare access till Tethering än vad som fungerar default i 2.2? M.v.h /N Postad 03 November 2010 - 20:14
Jag skulle vilja veta hur mycket datatrafik som laddas upp resp. ner både via wifi och 3g.
Gärna något man ser på hemskärmen som uppdateras hela tiden. Detta kan ju vara bra om man tex. har en 100 MB begränsning per månad på sitt abbenemang. Postad 04 November 2010 - 05:09
det här var bra,nu behöver man inte själv sätta nån kostnads spärr.
Kostnadskontroll för mobil datatrafik Från och med den 1 juli 2010 kommer Telia att införa en kostnadskontroll av mobil datatrafik utomlands. Det betyder att du kan surfa för 650 kr (520 kr exkl. moms) utomlands vartefter ditt internet släcks ner. Kostnadskontrollen är till för att du ska kunna ta med dig ditt mobila bredband utomlands utan att behöva oroa dig för otrevliga överraskningar på fakturan. Kostnadskontrollen gäller både om du surfar på internet med din mobiltelefon eller använder mobilt bredband. Om du vill fortsätta att surfa efter du nått beloppsgränsen så kan du kontakta kundtjänst. Framöver kommer du även kunna välja mellan olika beloppsgränser för kostnadskontrollen. Postad 04 November 2010 - 09:08
har för mig att det finns en applikation i market som heter netcounter, som gör just det du vill (tror den finns som widget också) Postad 04 November 2010 - 12:21
FROYO (version 2) finns nu tillgänlig via KIES enligt andra forum. Håller på att förbereda för en uppdatering
Redigerat av kewe, 04 November 2010 - 12:22. Postad 04 November 2010 - 15:57
Ojdå. Då skall jag också börja förbereda en uppdatering.... finns en del att göra innan man ansluter
Postad 04 November 2010 - 16:01
Uppdaterad o klar
Postad 04 November 2010 - 20:41
vilken version är det?
(har de ändra någon version så att de som tidigare uppdaterat har ngon skillnad) Postad 04 November 2010 - 22:23
Så nu har jag uppdaterat till den senast Froyo dvs Samsungs andra försök.
Denna uppdatering gick bra men dem möblerade om alla ikoner i applications menyn. Finns det någon som vet hur man får det tillbaka som det var tidigare? Samsung apps verkar inte komma ihåg att man redan installerat deras program och tycker att man ska installera det igen trots att det är samma version. Samsung verkar ha ändrat på auto brightness igen så nu är den ännu mer mörk i mörka miljöer. För mörk enligt min uppfatnning. Kan man ändra på auto brightness kurvan? Postad 04 November 2010 - 23:19
Älskar min Galaxy S!
har haft lite lagg problem fast det fixade jag med oneclicklagfix appen.. Har väldigt mycket positiva saker att säga men just nu är jag så himla trött att jag bara tar dom negativa och viktigaste -.- heh .. Jag har tele2 och ställt in mobilen efter deras gprs+mms inställningar men jag kan fortfarande bara surfa trådlöst och mms är alltid lika dött (går inte att ta emot eller skicka) har mailat dom nu så får se vad dom svarar.. Mitt andra problem är att jag inte kan ansluta mobilen till datorn via kies (har testat på min stationära och två stycken bärbara utan resultat) Vill ju ha froyo =( fick precis nys om appar som :
Hjälp uppskattas!! Postad 05 November 2010 - 03:32
Problem 1: APN 1: Name: Tele2 Internet APN: internet.tele2.se Proxy: <tomt> Port: <tomt> MMSC: <tomt> MMS proxy: <tomt> MMS port: <tomt> MCC: 240 MNC: 07 Autentiseringstyp: <tomt> APN type: internet + mms) APN 2: Name: Tele2 MMS APN: internet.tele2.se Proxy: <tomt> Port: <tomt> MMSC: http://mmsc.tele2.se MMS proxy: 130.244.202.030 MMS port: 8080 MCC: 240 MNC: 07 Autentiseringstyp: PAP APN type: mms OBS! Viss information gör gällande att man ska skriva Proxy 130.244.196.090 och Port 8080 för internet-delen. Detta är en gammal wap-gateway och flera källor på Tele2 har bekräftat att denna inte ska användas för 3G trafik. Problem 2: Om du använder Vista öppna Kies som administratör dvs höger klicka på Kies och välj öppna som administratör. Avinstallera Launcher Pro om du har det. Vill du köra backup på dina apps, ladda hem AppBrain från Market och följ anvisningarna. Postad 05 November 2010 - 09:57
Jag stöter på lite problem när jag ska uppdatera. Allting går bra tills den ska ta hem själva uppdateringen då står det att jag har för lite ström i mobilen, jag provade ladda den till 100% men får samma svar. Någon som vet vad som kan vara fel?
Postad 05 November 2010 - 10:27 Kör en fabriksåterställning och testa igen med fulladdad batteri. Jag uppdaterade min lur för 5min sen med 80% batteri utan problem. Redigerat av Lias08, 05 November 2010 - 10:37. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |