Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 May 2010 - 14:22

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Gå in via inställningar - trådlöst och nätverk - mobila nätverk - åtkomstpunktnamn - här under kan du se din 3G uppkoppling tex Telia Online, tryck på den för att redigera scrolla ner till Proxy
och ta bort den sen till Port och ta bort den. Meny - Spara och starta om telefonen. Det funkar inte innan man bootat om telefonen!

Detta funkade för mig!

svaret jag får då är "Det gick inte att autentisera. Verifiera användarnamn och lösenord"
Mitt användarnamn och lösen är rätt.

Fler tips? Finns det något 3:dje parts program man skall testa? Ha hört talas om något som heter Moixa eller nått sådant men hittar inte detta.

Helt plötslig så gick allt igång igen utan jag har gjort någar ändringar. Vad är det som händer ....

Redigerat av Unregistered5d19e759, 05 May 2010 - 14:33.

Postad 05 May 2010 - 14:52

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Jag har en knappt använd HTC Desire olåst med kvitto och garanti som jag vill byta mot en iPhone 3GS om någon är intresserad så skicka ett pm :-)

Postad 05 May 2010 - 17:29

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Ett tips till er som inte får Cover-art å funka. Jag har inte haft några problem med detta förrän igår då jag upptäckte att några låtar var feltaggade och ändrade. Då fick telefonen spunk och visade endast vissa omslag, oavsett om jag monterade ur/i minneskortet och/eller startade om appen eller telefonen. Det som fick igång det igen var att gå in under:

• Alla Program -> Inställningar -> Program -> Hantera Program -> Musik och där klicka "Rensa data"
  • Alla Program -> Inställningar -> Program -> Hantera Program -> Meda Lagring och där klicka "Rensa data"
  • Stäng av och slå på telefonen.
Vid avstängningen pep telefonen 3 gånger a la PC internal Speaker men efter att slagit på den igen så var allt som vanligt. Säkerställ oxå att filerna är rätt taggade, t ex genom att kolla med windows media player eller nån annan mediaspelare som visa omslag. Jag har omslag so är strax under 500x500 pixlar, vilket gör att kvaliteten är schyst även när man låser skärmen och omslaget visas över hela skärmen (nja, nästan hela då)...

Jag använder mig förresten av ES File Explorer och där verkar man (om jag inte ser helt fel) även kunna se det interna minnet på telefonen. Vissa saker går att öpnna och kika på (text-/skriptfiler), andra är låsta. Har inte testsat, men jag är tveksam till att man kan spara nåt där, men det kanske finns finurliga "hackers" här på forumet som kan/vågar testa ;)

Postad 05 May 2010 - 18:10

gogii
  • gogii
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig att lägga till bilder till mina kontakter? När jag tar "ange som kontaktbild" så får jag bara upp mailkontakter. De vanliga kontakterna i telefonboken finns inte med i listan. Men om jag går via huvudmenyn och kontakter så finns alla kontakter där. Men där går det inte att lägga till bild...

hur ska jag göra?!? ;)

Postad 05 May 2010 - 18:58

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Någon som kan hjälpa mig att lägga till bilder till mina kontakter? När jag tar "ange som kontaktbild" så får jag bara upp mailkontakter. De vanliga kontakterna i telefonboken finns inte med i listan. Men om jag går via huvudmenyn och kontakter så finns alla kontakter där. Men där går det inte att lägga till bild...

hur ska jag göra?!? ;)

Öppna kontakterna, gå till den person du vill lägga till bild på, välj redigera. Klicka där bilden kommer vara, uppe i vänstra hörnet, till vänster om namnet... Då kan du välja att lägga till från minneskortet eller ta ett kort

Lite snabbt förklarat, hoppas du förstår

Postad 05 May 2010 - 20:33

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Är det någon som har provat nån annan musikspelare till Desiren?
Den som finns med är väl helt ok men skulle vilja ha förslag på andra som kanske är bättre.

Postad 05 May 2010 - 20:45

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
En del har väl sett den redan men va fan den är ju så bra!

http://www.youtube.c...h?v=u7Y5bChjTcM

Postad 05 May 2010 - 21:23

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

En del har väl sett den redan men va fan den är ju så bra!

http://www.youtube.c...h?v=u7Y5bChjTcM

det var en annorlunda definition på bra

hade han varit konsekvent värmlänning kanske så...

Postad 05 May 2010 - 22:01

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Är det någon som har provat nån annan musikspelare till Desiren?
Den som finns med är väl helt ok men skulle vilja ha förslag på andra som kanske är bättre.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=661542
Funkar kanon på Desire

Postad 06 May 2010 - 07:14

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Startat om telefonan JA.
proxy och port, Var gör jag det i telefonen?
Jag har tagit bort kontot och lagt upp det igen

Nej mitt lösenord har inte gått ut.
har inte ÅÄ eller Ö i det och är 8 tecken långt.
Total om synk ?? JAg har tagit bort kontot och lagt upp det igen.

Gå in via inställningar - trådlöst och nätverk - mobila nätverk - åtkomstpunktnamn - här under kan du se din 3G uppkoppling tex Telia Online, tryck på den för att redigera scrolla ner till Proxy
och ta bort den sen till Port och ta bort den. Meny - Spara och starta om telefonen. Det funkar inte innan man bootat om telefonen!

Detta funkade för mig!

Vi har några desire på företaget och alla vi har tagit bort proxy och port på fungerar nu, DOCK! Enstaka telefoner behövde vi göra fabriskåterställning på, men efter det och ändring av proxy, port och i vissa fall wifi plolicy så fungerar det klockrent för alla

Postad 06 May 2010 - 09:23

Allsång
  • Allsång
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har nu haft min telefon i snart en vecka och är mycket nöjd. Jag har inte någon erfarenhet sedan tidigare av att surfa via 3G och framförallt turbo 3G, men det går rätt segt. Jag inbillade mig att man skulle kunna titta på svtplay och youtube via turbo 3G, men det funkar ju inte. Har jag gjort något fel eller är det så här segt?

Postad 06 May 2010 - 09:39

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Har nu haft min telefon i snart en vecka och är mycket nöjd. Jag har inte någon erfarenhet sedan tidigare av att surfa via 3G och framförallt turbo 3G, men det går rätt segt. Jag inbillade mig att man skulle kunna titta på svtplay och youtube via turbo 3G, men det funkar ju inte. Har jag gjort något fel eller är det så här segt?

Det beror säkert till väldigt stor del på vilken operatör du har och mottagningen där du befinner dig.
Det är ju såååååå mycket falsk marknadsföring från operatörerna när det gäller hastigheter.

Postad 06 May 2010 - 10:35

Spursnisse
  • Spursnisse
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nån som vet hur jag får telefonen att sluta med sms-signalen varje gång jag får ett mejl?
Vill gärna ha jobbmejlen smidigt till hands (och vidarebefodrar dem till gmail eftersom jag inte kommer åt firstclass på android), men med tanke på att det trillar in 20 i timmen så blir det rätt irriterande.
Meddelande om mejl på inställningar är inte ibockat. Jag har dessutom inte gmail som standard.
Ändå piper det, och piper, och piper och...

Postad 06 May 2010 - 10:56

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
En sak jag börjat undra över.
Dom sista dagarna har jag haft mobil data ifrånslaget och endast kört över WiFi.
Ändå, om jag går in och kollar på mina sidor ( Tele2 ) så har jag använt några Mb per dag.
Räcker det inte att ha mobil data ifrån? Kan den ändå tugga i sig data?
Inte för det spelar nån roll, men vill ändå veta.

Postad 06 May 2010 - 14:07

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0
Med anledning av din fråga ffodil funderar man om den är säker att använda utomlands och då endast med wifi men om den nu på något sätt "läcker" mb via andra okända kanaler så kan det bli en saftig nota som måste betalas vid en utomlandsresa? :)

Skulle vara väldigt intressant och veta var dessa mb kommer ifrån, kanske någon apps som spökar?

Redigerat av RedMarathon, 06 May 2010 - 14:07.

Postad 06 May 2010 - 14:18

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Med anledning av din fråga ffodil funderar man om den är säker att använda utomlands och då endast med wifi men om den nu på något sätt "läcker" mb via andra okända kanaler så kan det bli en saftig nota som måste betalas vid en utomlandsresa? :)

Skulle vara väldigt intressant och veta var dessa mb kommer ifrån, kanske någon apps som spökar?

Ja, det är presis det jag undrar, därför jag ställer frågan.
Detta har pågått så nu under en del dagar och som jag sa gör det inget eftersom jag har surfpaket.
Men jag måste på nåt sätt utreda varför, vilket kan vara viktigt i andra sammanhang, presis som du säger.

Postad 06 May 2010 - 14:38

gogii
  • gogii
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem som jag inte lyckats klura ut hur jag ska lösa...
När jag startar Wifi och använder det hemma ett tag och stänger av det sen så fungerar inte nätet via 3g. Måste starta om telefonen för att få igång det igen. Finns det nån lösning på det?

Postad 06 May 2010 - 14:40

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Nån som vet hur jag får telefonen att sluta med sms-signalen varje gång jag får ett mejl?
Vill gärna ha jobbmejlen smidigt till hands (och vidarebefodrar dem till gmail eftersom jag inte kommer åt firstclass på android), men med tanke på att det trillar in 20 i timmen så blir det rätt irriterande.
Meddelande om mejl på inställningar är inte ibockat. Jag har dessutom inte gmail som standard.
Ändå piper det, och piper, och piper och...

Starta HTC Mail -> menu -> Mer -> Kontoinställningar -> Meddelandeinställningar -> inaktivera "Meddelandeljud" och ev "Meddelandevibration"

Postad 06 May 2010 - 15:20

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem som jag inte lyckats klura ut hur jag ska lösa...
När jag startar Wifi och använder det hemma ett tag och stänger av det sen så fungerar inte nätet via 3g. Måste starta om telefonen för att få igång det igen. Finns det nån lösning på det?

Fick samma sak ett tag och som jag sett en hel del andra också fått. Har Tele2.
Men det ser ut som de flesta har löst det.
Först löste det sig genom att gå in i WiFi inst.- Meny-avans-WiFi policy- ändra till- Aldrig när den är inkopplad.

Sen gjorde jag iofs. en fabriksåterställning också, på grund av lite andra problem. Såsom mycket batteriåtgång och data, även när jag inte använde den.
Efter fabriksåterställningen la jag inte in apps, såsom Taskillers, Juice defenders, Netcounter och likn.
Sådana verkar till att störa telefonens egna hantering, som det är tänkt.

Har efter detta inte haft problem med 3G.
Plus att jag fått rejält mycket bättre batteritid.

Postad 06 May 2010 - 15:29

gogii
  • gogii
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Fick samma sak ett tag och som jag sett en hel del andra också fått. Har Tele2.
Men det ser ut som de flesta har löst det.
Först löste det sig genom att gå in i WiFi inst.- Meny-avans-WiFi policy- ändra till- Aldrig när den är inkopplad.

Sen gjorde jag iofs. en fabriksåterställning också, på grund av lite andra problem. Såsom mycket batteriåtgång och data, även när jag inte använde den.
Efter fabriksåterställningen la jag inte in apps, såsom Taskillers, Juice defenders, Netcounter och likn.
Sådana verkar till att störa telefonens egna hantering, som det är tänkt.

Har efter detta inte haft problem med 3G.
Plus att jag fått rejält mycket bättre batteritid.

Hur gör du då för att t ex. döda Internet och andra saker som ligger i bakgrunden. Jag läste nåt svar nånstans om att de stängs av efter ett tag. Men jag installerade en Task Killer efter typ 2 dagar och då låg alla saker jag hade testat första dagen jag fick telefonen kvar o körde...

Postad 06 May 2010 - 15:40

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Hur gör du då för att t ex. döda Internet och andra saker som ligger i bakgrunden. Jag läste nåt svar nånstans om att de stängs av efter ett tag. Men jag installerade en Task Killer efter typ 2 dagar och då låg alla saker jag hade testat första dagen jag fick telefonen kvar o körde...

Det är ju det som är det fina med Android, program ligger i bakgrunden men drar inte systemresurser när de inte används (vissa undantag soms tex musikspelare).

Jag kör ingen task killer och tycker det är så befriande skönt att slippa detta eviga tittande på tillgängligt ram minne och hela tiden stänga ner program. Android sköter det riktigt bra.

Postad 06 May 2010 - 16:09

Spursnisse
  • Spursnisse
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Starta HTC Mail -> menu -> Mer -> Kontoinställningar -> Meddelandeinställningar -> inaktivera "Meddelandeljud" och ev "Meddelandevibration"

Ja, som jag skrev är detta urbockat och står på av, men lik förbenat låter det som sms varje gång jag får mejl

Postad 06 May 2010 - 16:18

tramsgar
  • tramsgar
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Får be om ursäkt på förhand om svaret redan finns här, men jag har inte lyckats hitta det:
Jag försöker föra över min telefonbok från min gamla Nokia 6500 till Desire via blåtand, men det går bara inte.
...
VAD GÖR JAG FÖR FEL? :)

Har skrivit (och förtydligat) en guide för telefonboksöverföring från Nokia i denna tråd - har du provat? Fungerade det? Om inte vad var problemet?

Postad 06 May 2010 - 16:25

gogii
  • gogii
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Det är ju det som är det fina med Android, program ligger i bakgrunden men drar inte systemresurser när de inte används (vissa undantag soms tex musikspelare).

Jag kör ingen task killer och tycker det är så befriande skönt att slippa detta eviga tittande på tillgängligt ram minne och hela tiden stänga ner program. Android sköter det riktigt bra.

Men det måste väl ändå dra en del minne ju fler program som är igång? Sen så drar det väl även lite bandbredd också? Eller är det verkligen så bra som du säger?
Finns det bekräftat nånstans att det är så eller?

Postad 06 May 2010 - 16:39

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Men det måste väl ändå dra en del minne ju fler program som är igång? Sen så drar det väl även lite bandbredd också? Eller är det verkligen så bra som du säger?
Finns det bekräftat nånstans att det är så eller?

Ja, det finns flera artiklar som bekräftar detta, så det är just så bra.

Vilka har jag inte tillgång till just nu, men du kan gå in i Desiretrådarna, högst upp på sidan hittar du frågor och svar.
Där finns lite att läsa om detta.

Bort med alla program dödare. Dom bara infekterar, kan både dra en massa batteri och data.

Ursäkta, menade då på Swedroid, glömde skriva det.

Vill lägga till här, att det är så klart upp till var och en om man vill lägga in Taskillers och sådant, om man tror det kan hjälpa.
Men efter allt jag läst, egen erfarenhet, både från min tidigare Spica och nu Desiren, så gör sådana apps allt sämre och ställer bara till problem.

Redigerat av ffodil, 06 May 2010 - 17:13.

Postad 06 May 2010 - 22:00

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Vilka har jag inte tillgång till just nu, men du kan gå in i Desiretrådarna, högst upp på sidan hittar du frågor och svar.

Bort med alla program dödare. Dom bara infekterar, kan både dra en massa batteri och data.

Vill lägga till här, att det är så klart upp till var och en om man vill lägga in Taskillers och sådant, om man tror det kan hjälpa.
Men efter allt jag läst, egen erfarenhet, både från min tidigare Spica och nu Desiren, så gör sådana apps allt sämre och ställer bara till problem.

Kan bara instämma!!
Telefonen sköter detta jobb alldeles utmärkt.
Skulle aldrig lägga in ngt program som Juice defender, eller Task killer.
Med våra Desire är detta passé. :)

Postad 06 May 2010 - 22:47

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Notera att många operatörer som default inte erbjuder snabbaste hastigheten, vilket jag tror många användare missar. T.ex. Telenor stryper ju sin dataöverföring till kring 300 kbps har jag för mig om man inte ser till att koppla bort strypsnaran, då det plötsligt går iaf 10 gånger snabbare...

Postad 07 May 2010 - 07:10

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Håller med helt. Jag har inte kört några taskkillers och Android sköter allt väldigt bra. Har inga problem med program som ligger igång i onödan.

Postad 07 May 2010 - 08:16

Haggee
  • Haggee
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon som vet om Goosync fungerar på HTC Desire?

Postad 07 May 2010 - 08:24

Unregistered0bc72c04
  • Unregistered0bc72c04
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

....T.ex. Telenor stryper ju sin dataöverföring till kring 300 kbps har jag för mig om man inte ser till att koppla bort strypsnaran, då det plötsligt går iaf 10 gånger snabbare...

Vad menar du nu?
Jag t.ex valde deras snabbaste, Telenor Surf 6mbit. Jag känner ju iofs att jag inte ens är i närheten av denna hastighet, så vad är det för strypsnara?

Postad 07 May 2010 - 09:21

U-Nas
  • U-Nas
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Håller med helt. Jag har inte kört några taskkillers och Android sköter allt väldigt bra. Har inga problem med program som ligger igång i onödan.

Jag har en task-killer installerad men det är bara då något program hänger sig.. de enda som gjort det hittills är dock aftonbladets 'supernytt' och video player. Men ändå smidigt att kunna döda dem snabbt :)

Postad 07 May 2010 - 10:28

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Jag har en task-killer installerad men det är bara då något program hänger sig.. de enda som gjort det hittills är dock aftonbladets 'supernytt' och video player. Men ändå smidigt att kunna döda dem snabbt :)

Jag har lagt ut en genväg till Running Services (Aktiva Tjänster) på en av mina skärmar så att jag kan gå in där och kolla/stänga ner om det behövs.

Add - Shortcut - Settings - Running services

Redigerat av mmange, 07 May 2010 - 10:29.

Postad 07 May 2010 - 16:02

Unregistered5ab5a3a9
  • Unregistered5ab5a3a9
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Nu har ja äntligen plöjt igenom hela tråden, ihop med min sköna Desire, vilket lyft säger ja bara, från min Touch Diamond.

Läste nånstans om att man kan ändra sina inkommande mail, men kan inte hitta det längre. När jag får ett nytt mail så kommer det både under e-post ikonen, där måste ja välja både hotmailkontot och gmailkontot, för att nytt meddelande ska försvinna. Men sen ligger det även kvar en symbol i händelselisten att jag har nytt mail, går då till G-mail widgeten för att läsa samma mail där. Hur löser man detta ??

Har vart inne på hotmailkontot, under kontoinställningar-->meddelandeinställningar-->bockat av meddelande om e-post men det hjälpte inte.

//Jimmy

Postad 07 May 2010 - 18:21

jake84
  • jake84
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
En fråga, har synkat en del av mina kontakter med facebok so far so good, men borde inte personens profil bilder uppdateras och ändras så fort de byter den på facebook?? jag har haft samma kontakt bilder från dag ett fast personen byter bilder på facebook!!

Postad 07 May 2010 - 20:56

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

En fråga, har synkat en del av mina kontakter med facebok so far so good, men borde inte personens profil bilder uppdateras och ändras så fort de byter den på facebook?? jag har haft samma kontakt bilder från dag ett fast personen byter bilder på facebook!!

Hur lyckades du synka vissa kontakter? Fick du inte in alla Facebook-kontakter i telefonen då?

Postad 07 May 2010 - 21:40

jake84
  • jake84
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hur lyckades du synka vissa kontakter? Fick du inte in alla Facebook-kontakter i telefonen då?

Ja länkar dem manuellt i kontkboken, telefonen hittar ju inte alla personer som inte skrivit in nummer osv sen vill jag inte ha med alla facebook kontakter i kontakter så jag valt att inte visa dem där!

Postad 07 May 2010 - 22:39

narug
  • narug
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Visste ni (inte trötta jag), ang. väckarklockan, att:

Alla knappar, Home, menu, Back, och Sök funkar som snoozeknappar!

Står inget om det i manualen...

Edit: Inkluderar härmed även den optiska styrkulan så långt jag provat.

Snooza kan man göra i 1 timme sen är det kört!

Redigerat av narug, 08 May 2010 - 21:35.

Postad 08 May 2010 - 09:39

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Visste ni (inte trötta jag), ang. väckarklockan, att:

Alla knappar, Home, menu, Back, och Sök funkar som snoozeknappar!

Står inget om det i manualen...

Tack för tipset

Postad 08 May 2010 - 12:49

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Jag har lagt ut en genväg till Running Services (Aktiva Tjänster) på en av mina skärmar så att jag kan gå in där och kolla/stänga ner om det behövs.

Add - Shortcut - Settings - Running services

Tack för det tipset. Här kommer ett till på samma tema. Lägg upp "Hantera Program" på samma sett för att smidigt kunna stänga ner en app som inte gör som ni vill så slipper ni starta om hela telefonen.

Genväg - Inställningar - Hantera program
Väj sedan appen och sedan Forcerat stopp.

Sen skickar man iväg en buggrapport till utvecklaren!

Postad 08 May 2010 - 14:12

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Fråga angående batterianvändning.

När man går in och kollar så står det ju typ 3t 1m 53s sedan frånkoppling och så står det massa olika saker under som har tagit batteri, t.ex. wi-fi, röstsamtal o.s.v.

Nu till frågan.
Telefonen är inaktiv - Batteri som använts när telefonen har varit inaktiv. Lär ju vara när skärmen är avstängd och man inte använder telefonen.

Men sen finns: Vänteläge - Batteri som använts av radion. Vad betyder detta egentligen? Är det en kass översättning eller vad? För jag använder ju inte radion alls. Ändå har vänteläge alltid varit aktivt exakt lika länge som den senaste frånkopplingen.

Tacksam för svar

Postad 08 May 2010 - 14:15

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Apropå skärmen och ljuskänslighet...
Jag sitter i solen på Mallorca och skriver detta med min Desire och jag ser vad jag skriver.

Egentligen ville jag bara säga att jag njuter av min semester :)

/V-man

Postad 08 May 2010 - 14:24

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Apropå skärmen och ljuskänslighet...
Jag sitter i solen på Mallorca och skriver detta med min Desire och jag ser vad jag skriver.

Egentligen ville jag bara säga att jag njuter av min semester :)

/V-man

Haha gött, tycker det går att se i solen också. Men skugga är ju bäst naturligtvis.

Postad 08 May 2010 - 15:17

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Men sen finns: Vänteläge - Batteri som använts av radion. Vad betyder detta egentligen? Är det en kass översättning eller vad? För jag använder ju inte radion alls. Ändå har vänteläge alltid varit aktivt exakt lika länge som den senaste frånkopplingen.

Tacksam för svar

Radio är i detta läget telefondelens trafik med telefonmastarna, dvs själva "mottagningen" av signalen. Alltså har det ingenting med radio som i lyssna på P3 eller Megapol.

Postad 08 May 2010 - 15:18

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Radio är i detta läget telefondelens trafik med telefonmastarna, dvs själva "mottagningen" av signalen. Alltså har det ingenting med radio som i lyssna på P3 eller Megapol.

Ah, okej :)
Tack Travolta, gillade dig i Face Off.

Postad 08 May 2010 - 21:52

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Fungerar väckarklockan även när telefonen är avstängd?

Postad 08 May 2010 - 21:55

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
"anslutningsfel pga felaktig apn inställning"

operatör: tele 2

Nån som har en lösning på detta?

Har fungerat utmärkt fram tills nu

Postad 08 May 2010 - 22:03

narug
  • narug
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Denna tråd börjar bli lång men jag tipsar ändå om Google Earth som "inte går att ladda ner från Google till Desire":

Hämta detta paket och SPARA filen på datorn:

http://sites.google....?attredirects=0

Kopiera till SD-kortet och installera med ASTRO (bästa filhanteraren)

Eller:

Ladda ner den senaste HTC Sync, som stödjer Desire, från:

http://www.htc.com/e.......3&dl_id=933

Installera på datorn och koppla in telefonen:
(Kan vara knepigt att få telefon och syncprogram att hitta varann....)

När dom hittat varandra så står det även "Application installer"
Välj och leta upp "google_earth.apk".

(Testat Google Earth på Desire men funkade ej på HTC Legend...)

Redigerat av narug, 08 May 2010 - 22:11.

Postad 08 May 2010 - 22:29

narug
  • narug
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Fungerar väckarklockan även när telefonen är avstängd?

Inte med helt avstängd telefon men med normalt viloläge funkar allt (snabbtryck på knappen på ovansidan).

Använd absolut inte någon onödig "Appkiller" som kan stänga av klockan!
Detta är Linux, inte WinXP...

Postad 08 May 2010 - 23:25

narug
  • narug
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

"anslutningsfel pga felaktig apn inställning"

operatör: tele 2

Nån som har en lösning på detta?

Har fungerat utmärkt fram tills nu

tele 2 och telenor samarbetar med master därför så kanske detta gäller för dej:

Har själv telenor och vet inte om detta har någon relevans men:

Med Telenor fick jag manuell gå in och ändra apn från services.telenor.se till
internet.telenor.se annars får man ej "upp till 7.2 Mbit"även känt som "Turbo 3G"

Tog även bort Proxy server och Port

Full fart!

Vet inte hur tele 2 funkar men "I Lööve Desire!"

Redigerat av narug, 08 May 2010 - 23:43.

Postad 09 May 2010 - 00:11

Unregisteredf944e219
  • Unregisteredf944e219
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

tele 2 och telenor samarbetar med master därför så kanske detta gäller för dej:

Har själv telenor och vet inte om detta har någon relevans men:

Med Telenor fick jag manuell gå in och ändra apn från services.telenor.se till
internet.telenor.se annars får man ej "upp till 7.2 Mbit"även känt som "Turbo 3G"

Tog även bort Proxy server och Port

Full fart!

Vet inte hur tele 2 funkar men "I Lööve Desire!"

Exakt vad har du för inställningar då?
Skulle du kunna skriva ut dem helt?
Jag försökte skapa ett nytt APN med just "internet.telenor.se" och lämnade resten blankt, kunde dock inte surfa med detta? :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.