Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 October 2010 - 22:23

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Faktiskt, det skulle vara bra med något fodral av något slag som det går att ha telefonen i. Detta förbannade aluminium gör att greppen om telefonen blir dåligt. Har tappat greppet om den flera gånger. Så hal!

Postad 16 October 2010 - 22:50

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Jag ser blått flimmer typ en mm tjockt längs hela vänstra sidan (i liggande läge) när jag fotade med kameran igår. dock syntes inget på bilderna. Har inte provat att filma, men jag antar att det är samma sak där. Sen sitter kamera sensorn lite till höger. Märker att den inte sitter helt i mitten. Men liknande flimmer har jag märkt av med kompaktkameror i mörkt läge. Men det är aldrig nåt som synts på bilder eller filmer tagna med kameran.

"Skönt" att höra att jag inte är ensam iaf :blink:
Och tur att det inte verkar synas på bilderna/filmerna.

Börjar bli lite galen på att den hela tiden vill ansluta till w-lan (har 2st wlan hemma), och söker lite ibland när man är ute och åker. Har allt hyffsat avstängt så den borde inte söka, samt widget's i offline :S
Samt att GPS'en går igång ibland (senast när jag KOLLADE bilder). Fattar inte varför den vill ha GPSen på då, när jag samtidigt har geotaggningen avstängd :S

Hoppas det löser sig i kommande programvaru-uppdatering.

Kom på en sak nu..
Alla som har problem med WLAN..
Har ni gått in i program - progr. uppd. - val - inställningar.. Och stängt av allt där?
Lite förvirrad över olika inställningar på olika ställen i N8, och inte helt 100% insatt i era wlan-problem, men det är kanske programvaru-uppdatering den söker när den hela tiden vill ha w-lan?

Jag funderar lite på CC-1005.
http://www.nokia.se/...a-n8---oversikt

Redigerat av Jonrad89, 16 October 2010 - 22:56.

Postad 16 October 2010 - 23:27

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Tack! Har ju inte köpt N8:an än...men sånt är ju viktigt att det går :blink:
Synd bara att man inte kan ha en app så att man direkt kommer åt dessa inställningar.

Ett snabbare sätt att nå till alternativet är att först klicka på ikonsamlingen till vänster om batteristapeln på huvudskärmen, sen på dubbelpilarna, sen 'Nätverk'.

Postad 16 October 2010 - 23:35

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

"Skönt" att höra att jag inte är ensam iaf :blink:
Och tur att det inte verkar synas på bilderna/filmerna.

Börjar bli lite galen på att den hela tiden vill ansluta till w-lan (har 2st wlan hemma), och söker lite ibland när man är ute och åker. Har allt hyffsat avstängt så den borde inte söka, samt widget's i offline :S
Samt att GPS'en går igång ibland (senast när jag KOLLADE bilder). Fattar inte varför den vill ha GPSen på då, när jag samtidigt har geotaggningen avstängd :S

Hoppas det löser sig i kommande programvaru-uppdatering.

Kom på en sak nu..
Alla som har problem med WLAN..
Har ni gått in i program - progr. uppd. - val - inställningar.. Och stängt av allt där?
Lite förvirrad över olika inställningar på olika ställen i N8, och inte helt 100% insatt i era wlan-problem, men det är kanske programvaru-uppdatering den söker när den hela tiden vill ha w-lan?

Jag funderar lite på CC-1005.
http://www.nokia.se/...a-n8---oversikt

Testa sätta "Visa wlanstatus" till "aldrig" i wlanguiden/inställningar. Då ska den sluta skanna (funkar ej på anslutningar som du har med som kopplingspunkt)

Postad 17 October 2010 - 00:21

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Var får man tag på SPB Mobile Shell 3.7 och vad kostar det? Såg grymt "smutt" ut....

Postad 17 October 2010 - 00:26

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Ovi store? Ganska dyrt. Kanske runt $30 eller så.

Postad 17 October 2010 - 00:39

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Var får man tag på SPB Mobile Shell 3.7 och vad kostar det? Såg grymt "smutt" ut....

http://spb.com/products/mobileshell/
29,95 $. Finns en provversion att ladda hem också.

Postad 17 October 2010 - 01:58

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Jag var inne och pillade på N8 häromdagen på The Phone House men blev helt förskräckt när jag upptäckte hur dålig respons skärmen hade. När jag bläddrade mellan de tre(!!) hemskärmarna tog det ca 0,5-1 sekund innan skärmen förflyttades i sidled! Herregud, det är 2010, vad är det frågan om?

Märkte du inte det förra gången du testade den?

Finns det några mjukvaruuppdateringar redan nu som tar bort det här laggandet? Det var ju sån jäkla hets när HTC Hero kom och man gnällde över laggandet mellan skärmarna, men det är ju ingenting jämfört mot N8, hur kommer det sig att detta inte tagits upp tidigare?

Hade en Galaxy S i andra handen och där var skärmen nästan före fingret, snabbt, bra respons, mjukt och fint, helt perfekt!

Nu blev jag tyvärr återigen avskräckt från att köpa en N8!!

Det har tagits upp både här och i flera tester, jag har förklarat orsaken med en länk, du hade redan blivit avskräckt.

Men men, jag ska sluta gnälla!

Postad 17 October 2010 - 06:33

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Nån som vet om Garmin Mobile XT för Symbian finns att köpa nuförtiden? Har sett att det funkar på N8 och skulle vilja kunna köra friluftskartan på telefonen.

Jag kan åtminstone bekräfta att GMXT fungerar precis hur bra som helst på N8! Men själv hann jag inte ens börja fundera på installationen - kunde i stället konstatera med lika delar förvåning och förtjusning att programet och mitt kartset dök upp installerat och klart på N8an så fort jag stoppat i minneskortet från N82an där jag körde det innan.

Postad 17 October 2010 - 06:37

berkat
  • berkat
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har tele 2 och det går ju inte att ställa in mejl. Läste här tidigare på tråden att det inte funkar med tele 2 och att det funkade med telia. Min fråga är, jag har telenor kontantkort som jag kan låna. Funkar det med det eller det måste vara telia för att ställa in mejlet?

Postad 17 October 2010 - 07:28

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag försöker att spara "gå till första olästa inlägg" i den här tråden som bokmärke i N8:an. Ngn som har förslag på hur man går till väga?

Postad 17 October 2010 - 08:27

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Nja, när jag är hemma och uppkopplad mot mitt wlan drar den i princip ingenting. Däremot på tunnelbanan blir det problem då den använder paketdata eftersom det kan vara dålig signal. Däri ligger det största problemet.

äntligen har jag fått till det där med WLAN!!! :blink:

gjorde en systemåterställning via ovi-suite, dvs en "format c" och ominstallation as firmwaren, tidigare hade jag bara gjort en fabriksåterställning eller vad fan det heter i telefonens meny, men jag antar att det enda den gör då är att nollställa inställningarna?! sen går det ju som någon tipsade om att flytta WLAN till WAP istället för Internet om den hela tiden kopplar upp sig automatiskt.

hur som helst, nu verkar WLAN funka fint, åtminstone det jag provat hittills. den hänger sig inte i ovi-store osv. skönt.

nu är jag sjukt nöjd med telefonen! :D

Postad 17 October 2010 - 08:35

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Var hittade du CR-122? Hittar den inte på Nokias shop...

Jag hittade den på Katshing.

Postad 17 October 2010 - 08:37

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag försöker att spara "gå till första olästa inlägg" i den här tråden som bokmärke i N8:an. Ngn som har förslag på hur man går till väga?

Gissar vilt nu, men eftersom sidan ändras hela tiden kan man inte spara den som ett bokmärke som är aktuellt. Skulle tror jag behöva vara ett sånt där RSS feeds. Bara gissningar, löser du det så meddela. Skulle själv vilja ha.

Postad 17 October 2010 - 08:39

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Faktiskt, det skulle vara bra med något fodral av något slag som det går att ha telefonen i. Detta förbannade aluminium gör att greppen om telefonen blir dåligt. Har tappat greppet om den flera gånger. Så hal!

Testa denna
www.nokia.se/hitta-produkter/tillbehor/alla-tillbehor/vaskor-och-modetillbehor/slikonhojen/nokia-silikonholje-cc-1005-for-nokia-n8---oversikt

Redigerat av Yobo1987, 17 October 2010 - 08:42.

Postad 17 October 2010 - 08:41

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

gjorde en systemåterställning via ovi-suite, dvs en "format c" och ominstallation as firmwaren, tidigare hade jag bara gjort en fabriksåterställning eller vad fan det heter i telefonens meny, men jag antar att det enda den gör då är att nollställa inställningarna?! sen går det ju som någon tipsade om att flytta WLAN till WAP istället för Internet om den hela tiden kopplar upp sig automatiskt.

hur som helst, nu verkar WLAN funka fint, åtminstone det jag provat hittills. den hänger sig inte i ovi-store osv. skönt.

Visst är det sjukt vad mycket snabbare och bättre telefonen blir när man får bort det där ständiga uppkopplandet. Kan inte du skriva en liten guide? Lär ju vara fler med samma prob.

Postad 17 October 2010 - 08:56

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Var hittade du CR-122? Hittar den inte på Nokias shop...

http://www.nokia.se/...lhallare-cr-122

Där har du den. Fast det verkar inte gå att beställa den från Nokia Shop. Finns endast i butik.

Redigerat av Das Zie, 17 October 2010 - 09:52.

Postad 17 October 2010 - 09:17

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Försvann nåt i telefonen som du lagt in själv när du gjorde återställningen i ovi?? Jag menar musik, bilder och sånt. Jag har mycket musik och bilder på min. Sen har jag köpt några teman också..

Postad 17 October 2010 - 09:54

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Lägg in "https://www.minhembi...iew=getnewpost" som favorit

Redigerat av Unregistered35091, 17 October 2010 - 09:55.

Postad 17 October 2010 - 10:21

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Jag har tele 2 och det går ju inte att ställa in mejl. Läste här tidigare på tråden att det inte funkar med tele 2 och att det funkade med telia. Min fråga är, jag har telenor kontantkort som jag kan låna. Funkar det med det eller det måste vara telia för att ställa in mejlet?

Ja, det funkar. Jag gjorde det själv.

Testa denna
www.nokia.se/hitta-produkter/tillbehor/alla-tillbehor/vaskor-och-modetillbehor/slikonhojen/nokia-silikonholje-cc-1005-for-nokia-n8---oversikt

Nu är bara frågan var dessa går att få tag på och testa.

Postad 17 October 2010 - 10:33

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Ja, det funkar. Jag gjorde det själv.

Nu är bara frågan var dessa går att få tag på och testa.

Typ här? :blink:
http://shop.nokia.se...000341_30000342

Postad 17 October 2010 - 10:36

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Nja, alltså, jag vill ju testa den först. Sedan kostar det 60 kr (inte så dyrt) + 80 kr frakt (väldigt dyrt). Undviker helst fraktkostnad. Hatar frakt.

Postad 17 October 2010 - 10:39

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Nja, alltså, jag vill ju testa den först. Sedan kostar det 60 kr (inte så dyrt) + 80 kr frakt (väldigt dyrt). Undviker helst fraktkostnad. Hatar frakt.

Finns även här något billigare
http://www.clickok.s...3248251;c:36206
http://www.el4all.nu...spx?q=p:3248251
http://www.misco.se/...SectionID=39747

ClickOK har butik i sthlm, resten vet jag inte.

Postad 17 October 2010 - 10:54

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Försvann nåt i telefonen som du lagt in själv när du gjorde återställningen i ovi?? Jag menar musik, bilder och sånt. Jag har mycket musik och bilder på min. Sen har jag köpt några teman också..

nej, precis allt fanns kvar efter ominstallationen. du kan ju välja att göra en säkerhetskopia innan ifall du är orolig. det gjorde jag bara för säkerhets skull, men valde att inte ta med musiken, har så mkt sånt så det skulle säkert ta hundra år typ. :blink:

edit: märkte nu när jag fipplade lite med ovi maps att mina kartor var borta...!? så allt kanske ändå inte sparas..?

Redigerat av ballepalle, 17 October 2010 - 11:11.

Postad 17 October 2010 - 11:03

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Frågan är bara om den sparar alla inställningar, som sparade kartplatser, ordlista, mm. Gamla telefoner har varit dåliga på detta.

Postad 17 October 2010 - 11:09

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Visst är det sjukt vad mycket snabbare och bättre telefonen blir när man får bort det där ständiga uppkopplandet. Kan inte du skriva en liten guide? Lär ju vara fler med samma prob.

ja att få bort det ständiga uppkopplandet mot WLAN är väldigt enkelt.

(jag har min telefon på engelska så jag vet inte exakt vad allt heter på svenska i menyerna)

inställningar... > anslutbarhet > settings > destionations

här bör det finnas ett par olika anslutningsställen eller vad man ska kalla det.
ta bort WLAN under den som heter "Internet" och lägg till den sen under den som heter "WAP-services". Internet verkar vara default för mig (om det nu har nån betydelse?!). du får inte vara uppkopplad mot WLANet då du ska ta bort det, vilket kan vara problematiskt då den hela tiden kopplar upp sig mot det, men det är bara stänga av routern då. :blink:

jag vet inte vad skillnaden är på dessa två och allt funkar precis som det brukar oavsett vart man har WLANet (förutom ständiga uppkopplandet då... :D )

Frågan är bara om den sparar alla inställningar, som sparade kartplatser, ordlista, mm. Gamla telefoner har varit dåliga på detta.

jaa, det vette fan. märkte nu när jag fipplade lite med ovi maps att mina kartor var borta...!?

Redigerat av ballepalle, 17 October 2010 - 11:10.

Postad 17 October 2010 - 15:49

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

ja att få bort det ständiga uppkopplandet mot WLAN är väldigt enkelt.

Jag vill iaf att telefonen kopplar upp sig auto mot mitt wlan. 3g har jag avstängt, då det drar mer batteri.

Redigerat av Unregistered00068bcf, 17 October 2010 - 15:49.

Postad 17 October 2010 - 17:25

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Coolt spel

http://www.youtube.c...h?v=ivLLQIm3NQE

Postad 17 October 2010 - 17:27

torkelab
  • torkelab
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Nån som har koll på nån bra armbandshållare till N8 när man springer..?

Postad 17 October 2010 - 19:01

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Profimail ska tydligen fungera bra på N8, med widget och allt. Push, imap-mappar, notifering m.m.
http://www.lonelycat.../?app=profimail

Redigerat av Unregistered35091, 17 October 2010 - 19:02.

Postad 17 October 2010 - 19:10

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Har någon testat Panorama? Varje gång jag använder den slukar den upp allt minne i telefonen (80+ MB) och blir nerstängd.

Postad 17 October 2010 - 19:25

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Jag har en fråga om textinmatning. Om jag ska skriva ett sms och trycker på tangenten med de tre vågräta strecken (vad den nu kallas) får jag upp en meny med bl.a. alternativet "Intelligent ordbok" där jag kan välja "Infoga ord", vilket vad jag förstår ger "T9"-funktion.

Men om jag t.ex. ska redigera en kontakt och trycker på samma tangent får jag bara upp alternativen "Infoga symbol", Skrivspråk, Sifferläge, Användarguide". Kan man inte få T9-inmatning i alla lägen när man skriver in text i "portrait mode". Verkar ju idiotiskt.

Postad 17 October 2010 - 19:28

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Du kan inte alltid få ordlistan. Så har det varit i åratal utan ände. Håller med att det är idiotiskt, men det finns inte mycket att göra.

Postad 17 October 2010 - 19:38

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Har någon testat Panorama? Varje gång jag använder den slukar den upp allt minne i telefonen (80+ MB) och blir nerstängd.

Har kört rätt mycket med panorama och inte stöt på några problem, hur många kort tar du åt gången?

Postad 17 October 2010 - 19:41

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Försöker ta 360(grader). Så jag vet inte hur många der blir... Säkerligen mer än 10?

Postad 17 October 2010 - 20:43

linkon
  • linkon
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Panorama funkar bra, men spotify kraschar för mig ibland, stängs av när jag trycker på en låt.

Postad 17 October 2010 - 21:06

Unregistered4dcaf204
  • Unregistered4dcaf204
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ibland försvinner min widget för tunewiki, beror det på problem med programmet eller har det med operativsystemet att göra?

Postad 17 October 2010 - 22:38

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag har en fundering angående återställning/formatering.

Om jag mot förmodan skulle formatera, för att t.ex. snabba upp mobilen (och göra en mer nogran återställning) och skapar en säkerhetskopia. Blir då inte allt precis som det var efter formateringen när jag drar in återställningen igen?

Vad är då meningen med att återställa/formatera?

Nån som märkt en skillnad samt hade en anledning till det?

Postad 18 October 2010 - 00:10

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Tog hem en testverion av PathAway och det fungerar. Det är ett kartprogram, man kan t.ex. ladda hem topografiska kartor och konvertera rik-filer (med hjälp av fugawi) för att ha på mobilen (gröna kartan, fjällkartan etc). Naturligtvis kopplat till GPS:en.
Stöd för bland annat google maps,openstreetmap, x-traverse (här finns gröna kartan, fjällkartan och vägkartan).
Detta blir ett köp för mig:
http://pathaway.com/PWSymbian.htm

Postad 18 October 2010 - 08:03

Unregisteredb536f7a3
  • Unregisteredb536f7a3
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Vilken butik har störst utbud av tillbehör / vad har ni köpt, vart har ni köpt & vart är det bäst att köpa?

Postad 18 October 2010 - 08:31

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Fler än jag som tycker att det tar emot lite att lägga telefonen ”på rygg”, dvs. på kameran? Läste på ett annat forum om en person som trots varsam behandling och ett mjukt fodral hade fått repor på linsen (eller rättare sagt på glaset som ska skydda linsen).

Postad 18 October 2010 - 08:36

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Fler än jag som tycker att det tar emot lite att lägga telefonen ”på rygg”, dvs. på kameran? Läste på ett annat forum om en person som trots varsam behandling och ett mjukt fodral hade fått repor på linsen (eller rättare sagt på glaset som ska skydda linsen).

Ja, det är ju lite svårt att avgöra vad man är mest rädd om - kameraglaset eller pekskärmen.. Känns onekligen synd på en så fin kamera att inte ha ett ordentligt skydd. Man kanske ska köpa nåt slags fodral och ett LCD-skydd trots allt?

Postad 18 October 2010 - 09:02

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Den ska ju i och för sig tåla en hel del.

GSMArena: One of the most frequent user regrets that we see in our comments section is that the Nokia N8 lacks any sort of protective lens cover. Any words on that? Why didn't the design team stick one there and make everybody happy?

D. Dinning: This is a very important point that we have taken very seriously. With the Nokia N8, we need to balance the capability of the entire product, not just the camera but also the size and design. Adding a lens cover, whether it be manual or automatic would have increased the size of the raised area around the camera, especially with regard to thickness) There would also have been an impact to the foot print of that area as there are other components in that area. Such as, flash capacitor, loudspeaker and one of the stereo digital microphones. The cover glass itself is multi-coated and is heavily scratch resistance. It passes Nokia's tumble test and other associated durability tests which you and your readers may have seen in the past.

Postad 18 October 2010 - 09:22

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Nej, inte direkt. Men det är ju lätt att sen vara efterklok när skadan väl är framme.

Postad 18 October 2010 - 10:27

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Tja,

Hur ser era kamera-sensorer ut, är de centrerade bakom linsen eller sitter de snett/på ena sidan? Har sett exemplar av N8an där sensorn inte riktigt sitter där den ska.

Har du jämfört olika exemplar och sett att placeringen varierar? Sen är det väl egentligen inte sensorn man ser, utan...slutaren?

Postad 18 October 2010 - 11:32

PeugeotNisse
  • PeugeotNisse
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Jag har en fundering angående återställning/formatering.

Om jag mot förmodan skulle formatera, för att t.ex. snabba upp mobilen (och göra en mer nogran återställning) och skapar en säkerhetskopia. Blir då inte allt precis som det var efter formateringen när jag drar in återställningen igen?

Vad är då meningen med att återställa/formatera?

Nån som märkt en skillnad samt hade en anledning till det?

hade problem med att komma åt foton samt video samt musikspelaren i min vid leverans. gjorde då en radera data och återställ i menyn fabriksinställn. sedan fungerade telefonen på ett helt annat sätt än vid lev. nu funkar allt i den samt den blev betydligt snabbare i reaktion.....

Postad 18 October 2010 - 12:33

Unregistered22e29441
  • Unregistered22e29441
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Planerar att beställa en N8 men har lite funderingar kring om den fungerar perfekt med alla operatörer? Läste lite om problemen med Tele2, vilka verkade kunna lösas ganska enkelt. Använder någon här inne telefonen tillsammans med operatören Tre?

Postad 18 October 2010 - 13:15

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Jag lyckas inte slå av det 'automatiska telefonlåset', och inte sätta låstiden till mer än 10 minuter?

Postad 18 October 2010 - 15:19

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Planerar att beställa en N8 men har lite funderingar kring om den fungerar perfekt med alla operatörer? Läste lite om problemen med Tele2, vilka verkade kunna lösas ganska enkelt. Använder någon här inne telefonen tillsammans med operatören Tre?

Den 12/10e var jag och hämtade ut min gröna N8 på telia.
Fick testa i butik så att det funkade med 3's sim, vilket det gjorde :)

Postad 18 October 2010 - 15:55

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Jag har en N8 med Tele 2 abonnemang som jag köpt olåst av Katshing. Den fungerar utmärkt, inga problem. Det ända var att jag var tvungen att köpa ett Telia kontantkort för 80:- när jag skulle ställa in mina epost konton i telefon (dock hade jag kunnat köpa vilket kontantkort som helst, men det blev Telia). Men nu använder jag mitt Tele 2 simkort & allt fungerar utan minsta antydan till problem.

Sen finns N8 att köpa med alla operatörena, så då borde det logiskt fungera med alla operatörena
(ev. med enstaka störninga & problem med nån funktion).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.