Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 20 maj 2011 - 10:49
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
När vi ändå är inne på korta frågor. Varför finns det ingen inspelningsbar box med on-demand? När ni nu tvingat mig att betala för en tjänst jag inte använder, och ni tvingar mig att skaffa en digitalbox på grund av att min TV inte klarar CI+, så har ni inte ens utrustningen att tillgodose mina behov.
Håller med om att det är vad som fattas - en HDPVR med On Demand. Kan inte begripa varför man måste ha dubbla boxar för allt fullt ut kunna använda Comhems tjänster. Canal Digital har en HDPVR med On Demand (Sagem HD PVR 101-ST) och även om den inte är helt utan problem så finns tekniken. Det är bara för Comhem att bestämma sig.
Postad 23 maj 2011 - 07:46
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Håller med om att det är vad som fattas - en HDPVR med On Demand. Kan inte begripa varför man måste ha dubbla boxar för allt fullt ut kunna använda Comhems tjänster. Canal Digital har en HDPVR med On Demand (Sagem HD PVR 101-ST) och även om den inte är helt utan problem så finns tekniken. Det är bara för Comhem att bestämma sig.
Hej Vi håller med om att HD-box med On Demand och PVR-funktion skulle vara en otroligt bra box. Vi ser över utbudet av boxar på marknaden och vår förhoppning är att lansera en sådan box inom överskådligt framtid. Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Kundservice
Postad 23 maj 2011 - 10:08
gaffakungen
-
gaffakungen
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Om ni inte ens har börjat leta efter en dylig box kan man ju utgå från att det är lika bra att skita i det!
Postad 23 maj 2011 - 11:59
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Om ni inte ens har börjat leta efter en dylig box kan man ju utgå från att det är lika bra att skita i det!
Sura är ju att dom tvingar oss att betala för ondemand,hade dom haft en pvr/ondemand box när dom så snällt "bakade" in det o höjde priset ,och subventionerde den för oss som redan pröjsat dyra pengar för pvr boxen hade det varit mer ok. Nu har dom knappt börjat titta efter en och sedan ska den testas i år o dar så "överskådlig" framtid lär väl va 2020
Redigerat av Unregistered40562de1, 23 maj 2011 - 12:01.
Postad 23 maj 2011 - 12:10
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej Vi håller med om att HD-box med On Demand och PVR-funktion skulle vara en otroligt bra box. Vi ser över utbudet av boxar på marknaden och vår förhoppning är att lansera en sådan box inom överskådligt framtid.
Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Kundservice
Jag önskar er verkligen lycka till med jakten på en HD PVR med On Demand. Jag kommer att lägga in en beställning så fort den finns tillgänglig!  Tänk på att inte ta bort export- och redigeringsfunktioner från kravlistan denna gång också. Om det blir den "ultimata" boxen måste det åtminstone finnas möjlighet att kunna efterbehandla det inspelade materialet.
Postad 23 maj 2011 - 12:24
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Canal Digital har en HDPVR med On Demand (Sagem HD PVR 101-ST) och även om den inte är helt utan problem så finns tekniken. Det är bara för Comhem att bestämma sig.
Att bestämma sig för Sagem HD PVR 101-ST är som att skjuta sig själv i foten. Jag talar av egen erfarenhet och överväger starkt att gå tillbaka till Comhem pga nämnda box. Om CH tar in Viasatmotor HD är det ingen tvekan vad det blir.
Postad 24 maj 2011 - 17:45
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Fick brev idag från comhem om att mitt abb skulle ändras till digitaltv extra large, vilket ja kommer ändra senare till small eller liknande.
Sen såg jag att TCM kommer försvinna för att göra mer plats åt kommande kanaler,
Ringde upp kundtjänst och frågade exakt varför dom tar bort TCM som svar får jag den försvinner inte man kommer kunna köpa den som tillvalskanal, och då till min fråga om den ligger kvar som tillvalskanal hur får ni då mer plats för nya kanaler? Tror bestämt att ni gör detta för kunna krama ut lite mer pengar ur era kunder.
Edit: La till lite text.
Redigerat av Flash78, 24 maj 2011 - 17:47.
Postad 25 maj 2011 - 08:40
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Vad hände med dom där 4 extra kanalerna man skulle kunna köpa till om man hade medium 8? lite trött men ser inte nåt om det på hemsidan
Postad 25 maj 2011 - 09:36
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Vad hände med dom där 4 extra kanalerna man skulle kunna köpa till om man hade medium 8? lite trött men ser inte nåt om det på hemsidan
Det erbjudandet kanske har ersatts av "Medium 8 Favoriter 0:-/mån i 3 månader" ? Vi avvaktar Comhems kommentar...
Postad 25 maj 2011 - 09:44
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Fick brev idag från comhem om att mitt abb skulle ändras till digitaltv extra large, vilket ja kommer ändra senare till small eller liknande.
Sen såg jag att TCM kommer försvinna för att göra mer plats åt kommande kanaler,
Ringde upp kundtjänst och frågade exakt varför dom tar bort TCM som svar får jag den försvinner inte man kommer kunna köpa den som tillvalskanal, och då till min fråga om den ligger kvar som tillvalskanal hur får ni då mer plats för nya kanaler? Tror bestämt att ni gör detta för kunna krama ut lite mer pengar ur era kunder.
Edit: La till lite text.
Hej, Den aktuella ompaketering av våra befintliga Digital-tv paket medförde vissa förändringar av dess innehåll, där vissa kanaler försvann, och andra tillkom. Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda kvalitativa paket som passar dig som kund, De nya paketeringarna har även som mål att möta efterfrågan av utbud och tjänster Jag beklagar givetvis om du saknar TCM efter ompaketeringen, men kanalen utgår inte ur vårt utbud utan kommer istället finnas valbar som tillvalskanal, 29:-/månad. Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Kundservice
Postad 25 maj 2011 - 10:35
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej, .,, Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda kvalitativa paket som passar dig som kund, De nya paketeringarna har även som mål att möta efterfrågan av utbud och tjänster --- Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Kundservice
Comhem, hur gör ni för att ta reda på "efterfrågan av utbud och tjänster" ? Jag läste om "Com Panelen" som alltså ska vara en kundpanel. Oklart hur den rekryterats - jag fick då ingen förfrågan. Är det kundpanelen som är Comhems källa till kunskap om kundernas efterfrågan och behov? Bara en kund av tre hos Comhem är digital-tv-kund. Hur gör ni för att tillgodose våra intressen gentemot de över en miljon kunder som fortfarande bara har analoga kanaler? Den som bara tittar på det fria analoga utbudet kan ju rimligtvis inte ha åsikter om kanaler som de aldrig sett... Att efterfrågan inte alltid är vägledande framgår bl a av att Viasat Motor HD ännu inte finns att tillgå hos Comhem ens som premiumkanal mot extra betalning (som Viasat Golf t ex). Ett antal stora GP-lopp har redan gått och nu i helgen går Monacos GP av stapeln utan att Comhems kunder får möjlighet att se detta evenemang i HD. Mycket beklagligt. Jag är dock tacksam för att Eurosport HD erbjuder så förstklassig bevakning av Giro d'Italia och Tour de France. En sann fröjd för ögat!
Postad 25 maj 2011 - 11:00
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Comhem, hur gör ni för att ta reda på "efterfrågan av utbud och tjänster" ? Jag läste om "Com Panelen" som alltså ska vara en kundpanel. Oklart hur den rekryterats - jag fick då ingen förfrågan. Är det kundpanelen som är Comhems källa till kunskap om kundernas efterfrågan och behov?
Bara en kund av tre hos Comhem är digital-tv-kund. Hur gör ni för att tillgodose våra intressen gentemot de över en miljon kunder som fortfarande bara har analoga kanaler? Den som bara tittar på det fria analoga utbudet kan ju rimligtvis inte ha åsikter om kanaler som de aldrig sett...
Att efterfrågan inte alltid är vägledande framgår bl a av att Viasat Motor HD ännu inte finns att tillgå hos Comhem ens som premiumkanal mot extra betalning (som Viasat Golf t ex). Ett antal stora GP-lopp har redan gått och nu i helgen går Monacos GP av stapeln utan att Comhems kunder får möjlighet att se detta evenemang i HD. Mycket beklagligt. Jag är dock tacksam för att Eurosport HD erbjuder så förstklassig bevakning av Giro d'Italia och Tour de France. En sann fröjd för ögat!
Ja man kan fråga sig hur stor efterfrågan var på Wild TV HD från kanada..när ni plockar in sådan kanaler istället för kanal 5 hd,eurosport 2 hd,viasat motor hd etc kan jag bara skratta åt att ni påstår efterfrågan styr. Säg som det är istället ni tar in sånt som är billigt för er... Sedan har boxer,canal digital och viasat alla tagit in MTVN HD nu väntar vi bara på comhem ska få tummen ur. Ser hellre live konserter o musik videos i hd än nån kamoflaugeklädd gubbe från kanada som väntar på en hjort ska gå förbi.
Redigerat av Unregistered40562de1, 25 maj 2011 - 11:48.
Postad 25 maj 2011 - 13:26
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Comhem, hur gör ni för att ta reda på "efterfrågan av utbud och tjänster" ? Jag läste om "Com Panelen" som alltså ska vara en kundpanel. Oklart hur den rekryterats - jag fick då ingen förfrågan. Är det kundpanelen som är Comhems källa till kunskap om kundernas efterfrågan och behov?
Bara en kund av tre hos Comhem är digital-tv-kund. Hur gör ni för att tillgodose våra intressen gentemot de över en miljon kunder som fortfarande bara har analoga kanaler? Den som bara tittar på det fria analoga utbudet kan ju rimligtvis inte ha åsikter om kanaler som de aldrig sett...
Att efterfrågan inte alltid är vägledande framgår bl a av att Viasat Motor HD ännu inte finns att tillgå hos Comhem ens som premiumkanal mot extra betalning (som Viasat Golf t ex). Ett antal stora GP-lopp har redan gått och nu i helgen går Monacos GP av stapeln utan att Comhems kunder får möjlighet att se detta evenemang i HD. Mycket beklagligt. Jag är dock tacksam för att Eurosport HD erbjuder så förstklassig bevakning av Giro d'Italia och Tour de France. En sann fröjd för ögat!
vi tar vara på våra kunders åsikter på olika sätt, kundpanel, enstaka kundundersökningar och önskemål som framförs till vår kundservice. Jag tar med mig dina önskemål om Viasat Motor och tackar för dina övriga synpunkter. Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Kundservice Vad hände med dom där 4 extra kanalerna man skulle kunna köpa till om man hade medium 8? lite trött men ser inte nåt om det på hemsidan
Pga tekniska problem kan vi idag inte erbjuda den tjänsten via mina sidor. Vi jobbar för att lösa detta. Men du är välkommen att ta kontakt med vår kundservice för beställning av dina 4 Favoriter. Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Kundservice
Postad 28 maj 2011 - 12:56
Tomgot
-
Tomgot
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
ComHem ligger nere precis när F1:en börjar, dom går från klarhet till klarhet :/
Postad 30 maj 2011 - 06:14
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
ComHem ligger nere precis när F1:en börjar, dom går från klarhet till klarhet :/
Hos mig fungerade det - hoppas du fick tillbaka bild och ljud så du kunde se Monacos GP. Naturligtvis i bara i SD trots att Viasat Motor HD finns i luften. Tack Comhem för att ni gjorde vad ni kunde för att ge oss Viasat Motor HD i tid till årets största F1-event! Som vi har tjatat här och i andra sammanhang för att få Viasat Motor HD nu till denna vår! Tråkigt att ni inte kunde ge oss den glädjen. Ska jag hålla mig i livet till nästa års Monacos GP eller är det ingen idé kanske?
Postad 01 juni 2011 - 16:44
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
http://tompe.com/wp/...en-hos-com-hem:"Com Hem har tecknat en överenskommelse med TV4 gällande distribution av Nyhetskanalen som har premiär i höst." "Nyhetskanalen kommer att ingå i Com Hems största digital-tv-paket XL samt vara valbar i Medium 8 Favoriter och som tillval till samtliga paket." "Com Hems kunder ska ha tillgång till marknadens bästa tv-tjänst och i det ligger att hela tiden utveckla vårt utbud och innehåll efter deras behov, säger Simon Gate." Synd att Viasat Motor HD, Eurosport 2 HD och Kanal 5 HD ännu inte anses tillhöra kundernas behov trots upprepade önskemål på detta Forum. Undrar just om Comhems produktutvecklingschef för TV tittar in här då och då?
Postad 06 juni 2011 - 09:03
Zaneura
-
Zaneura
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej Com Hem!
När jag tecknade abonnemang hos er fick jag köpa en on demand-box och fick ett modem till det.
Säljaren sa att modemet inte behövdes men det är ju ett krav både för on demand och även för att kunna se vilka program som kommer längre fram, utan modemet ser jag bara de närmaste två programmen.
On demand-boxen tycker jag är urdålig, långsam, användarovänlig, on demand-tjänsten fungerar inte tillfredsställande då bara visst material finns att tillgå och det tar ibland en evighet att knappa sig fram till det man vill se.
Dessutom skickade ni ett modem till mig så nu har jag två. Det känns mycket onödigt att det ska stå hos mig och skräpa.
Därför föreslår jag ett byte, jag skickar tillbaka modemet till er och ni skickar en HD-modul till mig så att jag slipper den urdåliga boxen som jag har i dagsläget och gör att jag överväger att säga upp mitt abonnemang efter bindningstiden. Godtas mitt förslag?
Postad 06 juni 2011 - 11:15
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Suck! Prata just med comhem, verkar som om dom inte har kommit någonstans med förhandligarna ang viasatmotor hd. Fick svaret dom sitter i möten och förhandlar varje vecka och viasat ställer hårdare krav på oss på comhem. Hmm va ska man tro, Tror vi får se oss i stjärnorna efter hd versionen.
Postad 06 juni 2011 - 11:31
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Suck! Prata just med comhem, verkar som om dom inte har kommit någonstans med förhandligarna ang viasatmotor hd. Fick svaret dom sitter i möten och förhandlar varje vecka och viasat ställer hårdare krav på oss på comhem. Hmm va ska man tro, Tror vi får se oss i stjärnorna efter hd versionen.
Jag har faktiskt gett upp ang Viasat Motor HD - snart har halva F1-säsongen 2011 passerat. Hade hoppats att Comhem skulle kunna erbjuda Viasat Motor HD från maj månad så att Monacos GP kunde komma med. Men icke. Kan inte begripa varför Viasat skulle tveka att få in extra pengar på just denna kanal - Comhem tar ju knappast bort några kunder från Viasats parabolverksamhet. I de allra flesta fall har man ju antingen kabel-tv eller också tv via egen parabol. Alla pengar från Comhem för Viasat Motor HD måste väl innebära extra intäkter för Viasat utan någon extra kostnad för dem? Dessutom har ju Comhem möjlighet att göra Viasat Motor HD till premiumkanal dvs att man får betala extra för den som för Viasat Golf. Den chansen borde väl vi kunder få iaf och inte detta förhalande av en lansering som ändå rimligtvis borde komma en dag!
Postad 06 juni 2011 - 13:12
stickan08
-
stickan08
-
Användare
-
-
186 inlägg
Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så bluffar COM HEM när de säger att de sitter i förhandlingar med Viasat .enligt då en viasat medarbetare så ville inte com hem ta in denna kanal p.g.a att com hem nyss hade gjort om kanalpaketen och höjt avgifterna.Men det måste sägas att den här informationen det kommer ifrån tredje part. Jag har hursomhelst gått över till Satellit och har både Canal Digital och Viasat och ser F1 och all annan motorsport i HD.Och jag tycker synd om er som måste ha COM HEM för F1 i HD är kanon.
Postad 06 juni 2011 - 13:39
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så bluffar COM HEM när de säger att de sitter i förhandlingar med Viasat .enligt då en viasat medarbetare så ville inte com hem ta in denna kanal p.g.a att com hem nyss hade gjort om kanalpaketen och höjt avgifterna.Men det måste sägas att den här informationen det kommer ifrån tredje part. Jag har hursomhelst gått över till Satellit och har både Canal Digital och Viasat och ser F1 och all annan motorsport i HD.Och jag tycker synd om er som måste ha COM HEM för F1 i HD är kanon.
Jag tror inte heller att några förhandlingar pågår eftersom man inte kommer fram till ett resultat. Som jag skrev tidigare tror jag inte att det är Viasat som bromsar utan Comhem som inte vill ta in kanalen. Att orsaken skulle vara att kanalpaketen nyss gjorts om och att prishöjningarna med nöd och näppe svalts av oss kunder låter konstigt. Comhems egna paket (Small, M8, Large, XL) påverkas inte av Viasat-kanalerna. Frågan är väl om Viasat Motor HD ska ingå i Viasat Sport HD till oförändrat pris eller inte. Självklart vill Viasat ha mer betalt om Viasat Motor HD läggs in i Viasat Sport HD så Comhem vill säkert inte ta en kostnad utan täckning. Så Comhem, ge oss ett bud på Viasat Sport HD med Viasat Motor HD alt. priset på Viasat Motor HD som premiumkanal. Ska det vara så svårt att få detta ur världen?
Redigerat av Unregistered558ade6e, 06 juni 2011 - 13:41.
Postad 07 juni 2011 - 11:51
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej Com Hem! När jag tecknade abonnemang hos er fick jag köpa en on demand-box och fick ett modem till det. Säljaren sa att modemet inte behövdes men det är ju ett krav både för on demand och även för att kunna se vilka program som kommer längre fram, utan modemet ser jag bara de närmaste två programmen.
On demand-boxen tycker jag är urdålig, långsam, användarovänlig, on demand-tjänsten fungerar inte tillfredsställande då bara visst material finns att tillgå och det tar ibland en evighet att knappa sig fram till det man vill se.
Dessutom skickade ni ett modem till mig så nu har jag två. Det känns mycket onödigt att det ska stå hos mig och skräpa. Därför föreslår jag ett byte, jag skickar tillbaka modemet till er och ni skickar en HD-modul till mig så att jag slipper den urdåliga boxen som jag har i dagsläget och gör att jag överväger att säga upp mitt abonnemang efter bindningstiden. Godtas mitt förslag?
Hej, Då vi här på forumet främst besvarar frågor om våra produkter och tjänster, har jag svårt att hjälpa dig i ditt specifika kundärende. För att vi ska ha möjlighet att se över hur vi på bästa sätt kan hjälpa dig kring just dina frågeställningar, ber jag dig kontakta vår Kundservice per telefon 0771 55 00 00, alternativt via mejlformuläret som finns på vår webb, www.comhem.se. Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Com Hem AB
Postad 07 juni 2011 - 18:58
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Trött jag blir på tv4 hd ljudet som droppar ut hela tiden... inte första ggn som det händer när man ska titta på den kanalen om man säger så... får väl bli o gå över till SD versionen,surt man ska betala för skiten när man tänkt se på fotboll.
Edit: nu verkar det försvunnit i tid till match start tack för det.
Redigerat av Unregistered40562de1, 07 juni 2011 - 19:00.
Postad 07 juni 2011 - 19:10
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
edsvallakung: Försvinner ljudet för dej eller är det bara väldigt lågt?
Comhem: Hos mej är ljudet väldigt lågt på tv4 HD man hör knappt vad dom säger i sändningarna, Har ni något problem med ljudutsändningarna på just den kanalen.
Postad 07 juni 2011 - 20:03
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
edsvallakung: Försvinner ljudet för dej eller är det bara väldigt lågt?
Comhem: Hos mej är ljudet väldigt lågt på tv4 HD man hör knappt vad dom säger i sändningarna, Har ni något problem med ljudutsändningarna på just den kanalen.
Det försvann nån microsekund var 4 sekund typ,trodde det skulle hålla isig hela sändningen kan göra det ibland.Jag har störande lågt på ESPN HD men inte 4'an tror jag,jobbigt o va tvungen höja ljudet på enstaka kanaler.
Postad 07 juni 2011 - 23:07
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Trött jag blir på tv4 hd ljudet som droppar ut hela tiden... inte första ggn som det händer när man ska titta på den kanalen om man säger så... får väl bli o gå över till SD versionen,surt man ska betala för skiten när man tänkt se på fotboll. Edit: nu verkar det försvunnit i tid till match start tack för det.
Samma här före matchen, men sen när det började försvann problemen. Tur det. Fast jobbigt att det strulade först.
Postad 08 juni 2011 - 08:45
aziraphele
-
aziraphele
-
Användare
-
-
117 inlägg
Comhem. Hur går det med kanal5 HD, MTVHD m.m.?
Postad 08 juni 2011 - 12:02
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Comhem. Hur går det med kanal5 HD, MTVHD m.m.?
Dom kommenterar aldrig förhandlingar så känns lönlöst o ens försöka ta upp det längre,förresten skrev canal digital just det i sin tråd Bara o acceptera HD kanaler i sverige tar en lååååång tid o få in,förutom för boxer som tom gjorde klart med 3+5'an HD innan dom ens börjat sända...men comhem gör istället klart med tv4's nya nyhetskanal långt innan... dom prioriterar inte helt enligt mitt önskemål.När viasat,boxer och cd alla har en hd kanal i sitt utbud(MTVN HD) och inte comhem orkar pilla in den blir man lite trött.
Postad 08 juni 2011 - 12:25
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Dom kommenterar aldrig förhandlingar så känns lönlöst o ens försöka ta upp det längre,förresten skrev canal digital just det i sin tråd Bara o acceptera HD kanaler i sverige tar en lååååång tid o få in,förutom för boxer som tom gjorde klart med 3+5'an HD innan dom ens börjat sända...men comhem gör istället klart med tv4's nya nyhetskanal långt innan... dom prioriterar inte helt enligt mitt önskemål.När viasat,boxer och cd alla har en hd kanal i sitt utbud(MTVN HD) och inte comhem orkar pilla in den blir man lite trött.
Enligt senast tillgängliga siffror har Comhem 1,77 milj "anslutna hushåll" men endast 623 200 digital-tv-kunder. Det betyder att mer än en miljon av Comhems hushåll tar emot tv endast analogt (eller de fria kanalerna digitalt utan abonnemang). Jag misstänker att de hushåll som inte är digital-tv-kunder (och som utgör 65% av Comhem-hushållen) håller tillbaka lanseringen av nya kanaler för oss som är betalande digital-tv-kunder. Eftersom Comhem istället borde inrikta sig på att få in fler kunder med eget abonnemang är det märkligt att man inte lanserar alla tillgängliga HD-kanaler så fort som möjligt. För närvarande saknar Comhem Kanal 5 HD, Viasat Motor HD, Eurosport 2 HD och MTVN HD. Lägg in dessa kanaler snarast så kan fler kunder bli betalande digital-tv-kunder med HD-boxar och programpaket! Abonnemang och bindningstid ger stabila intäkter över lång tid och möjlighet till långsiktiga investeringar i teknik, tjänster och programutbud.
Postad 08 juni 2011 - 12:43
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Enligt senast tillgängliga siffror har Comhem 1,77 milj "anslutna hushåll" men endast 623 200 digital-tv-kunder. Det betyder att mer än en miljon av Comhems hushåll tar emot tv endast analogt (eller de fria kanalerna digitalt utan abonnemang).
Det är 1,77 milj hushåll som är anslutna, dvs kabel in i lägenheten. Det säger ju ingenting om hur många av dessa som valt Satellit/Boxer/digital-tv via bredbandet från Telia/Bredbandsbolaget/Tele2 mm. Dvs vi har ingen aning om hur många av de 1 770 000 - 623 000 som verkligen tittar på analog-tv via ComHem
Postad 08 juni 2011 - 13:09
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det är 1,77 milj hushåll som är anslutna, dvs kabel in i lägenheten. Det säger ju ingenting om hur många av dessa som valt Satellit/Boxer/digital-tv via bredbandet från Telia/Bredbandsbolaget/Tele2 mm. Dvs vi har ingen aning om hur många av de 1 770 000 - 623 000 som verkligen tittar på analog-tv via ComHem
Naturligtvis kan en del "Comhem-hushåll" ha valt andra lösningar än Comhem för att få digital-tv. Det finns t ex fortfarande icke uppgraderade nät som omöjliggör HD-tv och OnDemand via Comhem t ex. Fast om man bor i ett "Comhem-hus" med uppgraderat nät erbjuder Comhem ett stort utbud av tv-kanaler med många HD-kanaler så jag har svårt att tänka mig att man i det läget skulle välja Telia eller Tele2 för digital-tv... Däremot vet jag att en del fastigheter har både uppgraderat Comhem-nät och fiber från Bredbandsbolaget. Fast i det läget skulle jag ändå välja tv från Comhem och bredband från Bredbandsbolaget. Oavsett hur många som inte har digital-tv från Comhem men som kan få det måste väl Comhem ha intresse av att erbjuda så många kanaler som möjligt för att locka till sig nya kunder? De som har egen parabol fast de bor i ett "Comhem-hus" har det nog i de flesta fall för att ta emot kanaler som inte finns hos någon kabel-tv-operatör i Sverige.
Postad 09 juni 2011 - 18:55
Unregistered98bc0f60
-
Unregistered98bc0f60
-
Användare
-
-
142 inlägg
Hej
Tv4 gör en egen DD 5.1 mix som går ut hela tiden även om orginalljudet är 2.0, från början växla dem som SVT men de hade inte riktigt koll på läget så de har valt att köra allt i DD 5.1. Påtalat det för tv4 flertalet gånger men det tyckte att de var väl bra om man fick 5.1 hela tiden
Så klaga på TV4 och säg att de ska skicka ut ljudet som det är tänkt vid produktionen.
/M
[/quote]
Postad 10 juni 2011 - 15:11
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
moj39: Jag har samma ljudproblem med tv4hd, Får höja rätt mycke för att ens höra vad dom säger.
Postad 10 juni 2011 - 19:18
Unregistered98bc0f60
-
Unregistered98bc0f60
-
Användare
-
-
142 inlägg
Ovanstående avsåg HD kanalen, vanliga 4:an sänder inte Dolby Digital
/M
moj39: Jag har samma ljudproblem med tv4hd, Får höja rätt mycke för att ens höra vad dom säger.
Postad 13 juni 2011 - 09:48
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Hej Comhem.
Varför kan man inte välja till TV3 HD i varken Medium 8 fav eller som tillval mot bet?
Finns bara i erat XL abonemang enligt killen jag pratade med på telefon.
Postad 13 juni 2011 - 10:46
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Hej Comhem.
Varför kan man inte välja till TV3 HD i varken Medium 8 fav eller som tillval mot bet?
I HD-paketet finns den också naturligtvis
Postad 13 juni 2011 - 11:04
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
I HD-paketet finns den också naturligtvis
Vi har ju tidigare diskuterat här om inte Comhem med hjälp av TV3 HD vill sälja XL-abonnemang och HD-paket. det är ju mer intressant för Comhem att ha kunder med dyrare bundna abonnemang än kunder som hoppar mellan olika kanaler i M8... Fast Small + HD-paket är ett billigt sätt att skaffa sig HD-kanaler om man kan nöja sig med de fria kanalerna därutöver.
Postad 13 juni 2011 - 13:46
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Vi har ju tidigare diskuterat här om inte Comhem med hjälp av TV3 HD vill sälja XL-abonnemang och HD-paket. det är ju mer intressant för Comhem att ha kunder med dyrare bundna abonnemang än kunder som hoppar mellan olika kanaler i M8... Fast Small + HD-paket är ett billigt sätt att skaffa sig HD-kanaler om man kan nöja sig med de fria kanalerna därutöver.
okej, jävligt kasst iaf men det är ju comhem vi snackar om här så man är ju inte förvånad. Får väll vänta helt enkelt.
Postad 13 juni 2011 - 14:51
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej Comhem.
Hej, Vi för just nu en diskussion med Viasat för att komma överens om i vilken form vi får erbjuda kanalen. Tills att ett beslut är taget kommer kanalen enbart att finnas i Digital-tv XL och HD-paketet. Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Postad 13 juni 2011 - 15:35
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Hej,
Vi för just nu en diskussion med Viasat för att komma överens om i vilken form vi får erbjuda kanalen. Tills att ett beslut är taget kommer kanalen enbart att finnas i Digital-tv XL och HD-paketet.
Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice
Varför skulle viasat bry sig om ni lägger med den i 8fav också? ! Låter ju helt vrickat om något får dom väl mer tittare... däremot ni kanske inte tjänar på det
Postad 13 juni 2011 - 15:47
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Varför skulle viasat bry sig om ni lägger med den i 8fav också? ! Låter ju helt vrickat om något får dom väl mer tittare... däremot ni kanske inte tjänar på det
Så du tror inte det handlar om att Visasat tar mer betalt ju fler som har tillgång till kanalen..... Hade de bara varit intresserade av att få så många tittare som möjligt hade de ju släppt kanalen fritt, eller hur....?
Postad 13 juni 2011 - 15:50
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Kanske det mest prisvärda är ändå att komplettera M8 med HD-paketet. Då får man 10 + 8 + 14 = 32 kanaler för 288 kr/mån (plus kortavgiften). HD-paketet ger 14 HD-kanaler dvs alla som inte ingår i Viasat, TV1000 eller Canal+. Och förhoppningsvis kommer Kanal 5 HD snart in i HD-paketet. Och kanske Eurosport 2 HD och MTV HD...
Redigerat av Unregistered558ade6e, 13 juni 2011 - 15:51.
Postad 13 juni 2011 - 15:55
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Så du tror inte det handlar om att Visasat tar mer betalt ju fler som har tillgång till kanalen..... Hade de bara varit intresserade av att få så många tittare som möjligt hade de ju släppt kanalen fritt, eller hur....?
Problemet är ju att reklamintäkterna inte ökar genom att fler tittar på TV3 HD. Många har ju redan SD-kanalen och kommer bara att flytta över sitt tittande om de får HD-versionen... Ska man öka tittandet måste i första hand fler få tillgång till TV3 över huvud taget.
Postad 13 juni 2011 - 16:50
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Eurosport 2 HD och MTV HD lär hände ungefär samtidigt som viasat motor hd. Dvs aldrig.
Postad 13 juni 2011 - 16:54
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Eurosport 2 HD och MTV HD lär hände ungefär samtidigt som viasat motor hd. Dvs aldrig.
Hoppet sägs vara det sista man förlorar... Vill inte tro att vi är där än.
Postad 13 juni 2011 - 16:58
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Det har jag redan gjort med det där företaget
Postad 13 juni 2011 - 17:04
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Problemet är ju att reklamintäkterna inte ökar genom att fler tittar på TV3 HD. Många har ju redan SD-kanalen och kommer bara att flytta över sitt tittande om de får HD-versionen... Ska man öka tittandet måste i första hand fler få tillgång till TV3 över huvud taget.
Saken är ju att ALLA i princip har tv3 redan i det analoga utbudet.Att sedan viasat borde vara intresserade av vi ska se deras reklam i HD är ju självklart Hur somhelst får dom mot min vilja redan betalt för att jag påtvingas kanalen i analog superkvalite sedan är det väl grädde på moset om jag får betala för den igen i så många paket varianter som möjligt,nu spelar det inte mig nån roll personligen jag har som du nämde det bästa kombon i mitt tycke 8 fav+ hd paketet redan.
Postad 13 juni 2011 - 17:11
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Det där med MTVN HD är ju helt comhems oförmåga då viasat,boxer och canal digital redan har den sedan länge. Eurosport 2 HD kan jag inte hänga comhem för än eftersom ingen annan heller levererar den,fast vore ju kul om dom vore FÖRST med någon kanal någongång... förum Wild tv HD haha, tror jag ska ta bort den från min favoritlista så ointressant är den... men tar emot när man betalar för den
Postad 13 juni 2011 - 17:12
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Saken är ju att ALLA i princip har tv3 redan i det analoga utbudet.Att sedan viasat borde vara intresserade av vi ska se deras reklam i HD är ju självklart  ...
Det finns dock en hel del Comhem-kunder som inte har TV3 i analogt utbud. Jag är en av dem. Så blev ju t ex 100 000 Comhem Stockholm-kunder (dvs fd UPC) för två år sedan av med sitt analoga utbud utöver SVT1, SVT2, SVT 24, Barn/Kunskapskanalen, TV4 och en lokal kanal. Den som vill se TV3 m fl kanaler i ett sådant Comhem-hus måste ha digital-tv-abonnemang.
Postad 13 juni 2011 - 17:17
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Det finns dock en hel del Comhem-kunder som inte har TV3 i analogt utbud. Jag är en av dem. Så blev ju t ex 100 000 Comhem Stockholm-kunder (dvs fd UPC) för två år sedan av med sitt analoga utbud utöver SVT1, SVT2, SVT 24, Barn/Kunskapskanalen, TV4 och en lokal kanal. Den som vill se TV3 m fl kanaler i ett sådant Comhem-hus måste ha digital-tv-abonnemang.
Nu blir jag avis... tänk om man kunde "bli av" med analoga skräpet här också
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|