Nintendo Wii U Basic 2012
(Spelkonsoler)
|
7
|
(15)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(68)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. ZombiU)
(Spelkonsoler)
|
4
|
(1)
|
11 122:- | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. The Legend of Zelda: Wind Waker) 2013 32GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Super Mario + Luigi Bros. U) 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Mario Kart 8) 2014 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(23)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Basic (inkl. Super Smash Bros.) 2015
(Spelkonsoler)
|
5
|
(1)
|
Inga priser |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Wii U, Var köpa? Priser. Erbjudanden. Leveranser. (30 inlägg)
|
13 år sedan |
Wii 2 (166 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 04 February 2013 - 08:26
Postad 04 February 2013 - 10:10
Postad 04 February 2013 - 17:00
http://www.ebay.co.u...=item58997e514d
Redigerat av Unregistereddc471864, 04 February 2013 - 17:00.
Postad 05 February 2013 - 15:18
Fick kabeln till hårddisken idag. Funkade finfint så nu har man 500GB att lagra på. Borde räcka ett tag.
http://www.ebay.co.u...=item58997e514d
Niceeeeeee... Hur lång leveranstid blev det från att du bokade tills du fick den i handen?
Postad 05 February 2013 - 15:27
Postad 05 February 2013 - 18:53
Nintendo's in-house development teams are only now coming to terms with what it takes to create software in high definition, and we can expect future release to be more visually advanced that what has already come, president Satoru Iwata has told investors.
"I may add that each game console has its own unique qualities, and developers must go through a trial and error phase to acquire the knack of taking full advantage of them," said Iwata. "This time does not come until a final version of the hardware and development tools for the version have been made available and then a base for software development has been established.
"For Wii U, such a time finally came in the latter half of last year. In this sense, we could not avoid the trial and error stage to create games which take full advantage of the hardware. I think that this is true for third-party software developers as well as Nintendo's. The home consoles of other companies are six or seven years old and software developers have sufficiently studied them and know how to take full advantage of them well. As Wii U is new to them, some developers have already acquired the knack and made good use of its features and others have not.
"You might see this gap among the games that are currently available. However, we are not much concerned about this problem because time will eventually solve it. Actually, we believe that our in-house development teams have almost reached the next stage."
Iwata added that "it is not true that we are deadlocked with a lot of trouble in our development. Otherwise, we could not aim for 100 billion yen or more in operating profit for the next fiscal year".
Shigeru Miyamoto added: "We already went through this initial learning phase and are now tackling how to take full advantage of high-definition graphics. In this sense, retraining our developers used to be a great hurdle."
The Mario creator also revealed that Nintendo's inexperience with high definition development is one of the reasons the platform holder has chosen to partner with external studios more versed in the art.
"The other point is that many of our third-party software developers have been dedicated to technologies like shaders. As Wii U is designed to bring out their real strengths, there have recently been more cases where we develop something with their help," said Miyamoto. "It has been more convenient for us to work together with them because they have been able to more smoothly utilize their know-how for development for Wii U."
Postad 05 February 2013 - 20:13
Kan man använda kontrollerna från gamla Wii-konsollen till Wii u-konsollen?
Postad 05 February 2013 - 20:41
Jag har inte läst hela tråden (orkade inte
)
Kan man använda kontrollerna från gamla Wii-konsollen till Wii u-konsollen?
Yes alla utan gamecube handkontrollen för det finns inga portar till den
Hårdvaran var ungefär som förväntat:
http://www.eurogamer...paign=net-daily
Postad 05 February 2013 - 21:22
Va braYes alla utan gamecube handkontrollen för det finns inga portar till den
Funderar starkt på att köpa ett Wii u för att det gamla saknar hdmi-kontakt (jag vet att man kan köpa en adapter men f*n vet om det blir bra bild) Jag köpte 3d-glasögon som ska visa helskärm (utan split screen) vid 2 spelare men då måste man tydligen använda sig av hdmi ingångarna...annars funkar det inte
Postad 05 February 2013 - 21:35
http://www.youtube.c...h?v=w5QoFmYaQaQ
I väntan på GTA 5 så släpps Lego City Undercover i slutet på mars
http://www.youtube.c...h?v=gElSSF5Jck8
Finns inga datum på Pikmin 3 och The Wonderful 101 men de lär släppas innan sommaren.
+ det släpps lite 3:e parts spel också. Tycker våren ser riktigt bra ut för Wii U.
Sen i höst så släpps Wind Waker HD. Innan sommaren så kommer de också släppa Virtual Console för Wii U så man kan köpa lite gamla godingar och spela dem rakt på handkontrollen.
Pikmin 3:
http://www.youtube.c...h?v=WxWIvaD2XQI
The wonderful 101
http://www.youtube.c...h?v=unwv_3i5h6I
Postad 05 February 2013 - 23:09
Ja just och det här rollspelet också
http://www.joystiq.c...like-xenoblade/
Visst det lär ta ett antal år för allt detta att komma ut men den som väntar på ngt gott
Postad 06 February 2013 - 12:35
Postad 06 February 2013 - 12:43
Medans man väntar på spelen som inte hinner släppas i år så kan man spela nya PS4 och nya Xbox under året
Microsoft har dock inga intressanta spel längre. Sony möjligtvis men spelutbudet lär vara sisådär första året även på den konsollen.
Postad 06 February 2013 - 12:52
Postad 06 February 2013 - 12:59
Wii U köper man ju ändå bara för Nintendos spel, kanske kommer något speciellt spel som kan utnyttja handkontrollen bra också. Men Wii U kommer nog få problem med tredjepartsspel då utvecklare redan tjatar om för dålig hårdvara.
Postad 06 February 2013 - 13:06
MS har fortfarande Halo även om serien inte känns lika het längre som del 1-3, Forza är helt okej också, men får Sony till handkontrollen i PS4 ja då kommer man förmodligen totaläga Xbox720.
Wii U köper man ju ändå bara för Nintendos spel, kanske kommer något speciellt spel som kan utnyttja handkontrollen bra också. Men Wii U kommer nog få problem med tredjepartsspel då utvecklare redan tjatar om för dålig hårdvara.
Jepp. Håller med. 3:e part lirar man på PC. Konsoll köper man för exklusiva spelen. Därför kommer jag nog inte köpa ngn Microsoft konsoll nästa gång. De har inga IP som tilltalar mig längre. Halo 4 var inget vidare och om det är det bästa de kan visa upp så är inte jag intresserad iaf.
Postad 06 February 2013 - 13:36
Multiplattformslir kanske du menar.3:e part lirar man på PC.
Återstår att se, men borde ju vara bäst på Wii U med tanke på bip bip bip från kontrollen =P.Vad tror ni om Aliens - Colonial Marines?
Postad 06 February 2013 - 13:42
Microsoft har dock inga intressanta spel längre. Sony möjligtvis men spelutbudet lär vara sisådär första året även på den konsollen.
Microsoft
Halo och Gears Of War och Forza men Forza är inte min typ av spel.
Sony
Uncharted, killzone och God of War
Summeringen är ju att inga har några exklusiva tunga titlar längre av intresse för mig, bara Halo i så fall.
Jag köper den med bäst handkontroll och själv anser jag att Xbox i dagsläget har det. Min PS3 är bara för Bluray nu för tiden samt BUZZ med 8 Buzz kontroller, riktigt trevligt för vuxenfest. Spelar jag så blir det på Xbox och party spelandet blir med WiiU.
Aliens colonila Marines till WiiU verkar coolt, men det måste ändå testas för att se vad den tar del av för coola funktioner i wiiU
Redigerat av Midnight, 06 February 2013 - 13:47.
Postad 06 February 2013 - 13:46
Mycket möjligt det är kul ändå men jag kommer inte köpa det innan jag sett lite recensioner på det.
Multiplattformslir kanske du menar.
Återstår att se, men borde ju vara bäst på Wii U med tanke på bip bip bip från kontrollen =P.
Ja multiplatform menade jag.
Redigerat av Unregistereddc471864, 06 February 2013 - 15:40.
Postad 06 February 2013 - 13:52
Postad 07 February 2013 - 00:02
Spelet är nog inte på väg om du förbokade till Wii U, den versionen är försenad.Hoppas aliens blir bra. Förbokade så spelet är på väg. Verkade fräckt...
Exciting news -- Aliens: Colonial Marines has gone gold on PC, PlayStation 3 and Xbox 360!
When we first announced the release date for Aliens: Colonial Marines back in May 2012, Gearbox Software CEO Randy Pitchford noted that the development had progressed to the point where we could see the end and be very confident in both our vision for the game as well as our launch date.
Today, we’re proud to announce that we hit every one of those targets, with the game's gold status indicating that all parties have examined the release candidate and signed off on the code as final and suitable for manufacturing, after which the game will be shipped to retail and propped to digital networks in time for launch on PC, PlayStation 3 and Xbox 360 come February 12, 2013!
Postad 07 February 2013 - 00:07
Postad 07 February 2013 - 16:06
Postad 07 February 2013 - 16:35
PC jobbar man på, konsoller spelar man på :-) (skönare känsla i soffan med maffig tv och surround ljud än sitta framför en skärm, ja visst kan du koppla PCn till tv/surround men det gör ungefär 0.1%)Konsoll köper man för exklusiva spelen.
Då har jag också uttryckt min åsikt.
Kvittar vad Microsoft kontra SONY kommer med för spel så länge det finns BRA spel till konsollerna så kvittar det vem som gör dom.
WiiU går därför bort för mig av den enkla anledningen då titlarna inte alls är ngt för mig (med några självklara undantag som dock inte uppväger nackdelarna, samt att tiden inte räcker till :-))
Postad 07 February 2013 - 17:22
Nästa MS konsoll går bort. De har inga spel längre.
Postad 07 February 2013 - 17:58
Nästa MS konsoll går bort. De har inga spel längre.
Dumheter vad får dig att tro att tex dagens titlar inte får uppföljare på nästa xbox?
Postad 07 February 2013 - 19:07
Kan de inte bättre så ser jag ingen poäng med att köpa deras konsoll.
Postad 07 February 2013 - 19:32
Kvittar väl om det står Microsoft Studios på fodralet..eller Sony
Exklusivitet är idioti och det kan man skippa helt IMO.
Postad 07 February 2013 - 19:39
Jag pratade iofs inte om Microsoft lir utan lir från 3:e part som Borderlands, Skyrim etc..
Kvittar väl om det står Microsoft Studios på fodralet..eller Sony
Exklusivitet är idioti och det kan man skippa helt IMO.
3:e part multiplatform kan jag spela på PS4 eller på PC. Då behöver jag ingen Microsoft konsoll.
Exklusivitet är enda anledningen att köpa konsoller anser jag. Den här generationen har jag alla 3 konsollerna av just den anledningen. Nästa generation ser jag inte samma behov. Om nu inte Microsoft helt plötsligt börjar utveckla en massa nya IP.
Postad 07 February 2013 - 19:56
Källa:
IGN Article - Rayman Legends Delayed, No Longer Wii U Exclusive
http://m.ign.com/art...wii-u-exclusive
Intressant artikel:
IGN Article - Wii U’s Struggle to Remain Relevant
http://m.ign.com/art...remain-relevant
Redigerat av Midnight, 07 February 2013 - 20:14.
Postad 07 February 2013 - 20:19
Postad 07 February 2013 - 20:26
EDIT: fuck off ubisoft. Bara för det kommer jag inte köpa det alls. Deras förlust.
Redigerat av Unregistereddc471864, 07 February 2013 - 20:27.
Postad 07 February 2013 - 22:45
3:e part multiplatform kan jag spela på PS4 eller på PC. Då behöver jag ingen Microsoft konsoll.
Exklusivitet är enda anledningen att köpa konsoller anser jag. Den här generationen har jag alla 3 konsollerna av just den anledningen. Nästa generation ser jag inte samma behov. Om nu inte Microsoft helt plötsligt börjar utveckla en massa nya IP.
Cool då tycker vi bara helt olika.
Ser iofs bara fördelar och bara ha EN konsoll mot 3 som nu plus en dator men det kanske bara är jag :-/
Postad 08 February 2013 - 08:30
Hade gärna haft bara en men då missar man massa smaskiga spel
Jo det jag menar, om ingen exklusivitet funnits (självklart en utopi) så hade vi kunnat lira Gears, Halo, Zelda, Killzone etc på en konsoll :-)
Postad 08 February 2013 - 09:36
Och nu för tiden är det nästan lika enkelt att koppla in en PC via HDMI direkt till TVn och få perfekt bild och Full HD och DD ljud, med en SSD disk så startar även spelen blixtsnabbt, snabbare än på konsolerna.
Jag tror MS kan ligga illa till vid ännu nästa generation om man inte skaffar åt sig fler exklusiva titlar. Folk är lite halvtrött på Halo och den nya trliogin kommer aldrig bli lika populär som 1-3.
Postad 08 February 2013 - 10:33
EDIT: fuck off ubisoft. Bara för det kommer jag inte köpa det alls. Deras förlust.
Tänk på utvecklarna istället.
I completely understand you but you have to understand one thing. This is not a decission taken by the development team, this comes from really really high up, so please don't pick on the game.
If you're pissed, imagine how we feel. Think on the situation, we've been making overtime with this game practically since May preparing E3, and then almost a demo per month (gamescon, Wii U presentation, shops, eShop, etc...) and at the same time trying to actually finish the game. We had a first delay because it was obvious we couldn't finish on time but we gave it all to be there on February. What face do you think we had when the week we had to close the game we're being told it's not going to be released? I couldn't believe it.
For practical matters, you'll have to wait for some months for the game to be released and will most likely serve for more content to be added and do it better. For us, this means we've spent 6 months barely seeing our wifes, kids, and friends for nothing because, after all, such a haste wasn't needed. Believe it, it was a hell to swallow these news.
Even then I'm firm in what I said back in the day, Rayman Legends is an excellent game and will still be, and the team that's making it doesn't deserve to have your back turned on them just because some men in ties one day took a wrong choice. This industry is really that shitty
Postad 08 February 2013 - 11:11
Avbokade min beställning i går.
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 February 2013 - 11:11.
Postad 08 February 2013 - 11:15
Såna där svordomar skulle kunna ge dig ofrivillig semester från forumet med tanke på din nuvarande varningsnivå, just sayin...EDIT: fuck off ubisoft. Bara för det kommer jag inte köpa det alls. Deras förlust.
Och du kommer visst att köpa det, du är bara lite sne nu.
Postad 08 February 2013 - 11:20
Såna där svordomar skulle kunna ge dig ofrivillig semester från forumet med tanke på din nuvarande varningsnivå, just sayin...
![]()
Och du kommer visst att köpa det, du är bara lite sne nu.
Begagnat isf så de inte tjänar en krona på mig
Postad 08 February 2013 - 12:12
Och som det ser ut nu, med alla förseningar, så kanske det är lika bra att vänta tills i höst när "Windwaker" m.m. släpps.
Tycker det är riktigt trist att de exklusiva tredje parts spelen till Wii U inte längre förblir så.
Men, men, det är ju ändå de "klassiska" Nintendo titlarna man vill ha när man köper en Nintendo konsoll. Men nog saknar man den gamla goda NES och SNES tiden när tredjeparts bolag som Konami och Capcom släppte guldtitlar, gång på gång. Ett Castlevania i högupplöst 2D (eller iaf 2,5) på hade inte varit fel
Postad 08 February 2013 - 12:23
Postad 08 February 2013 - 12:38
Postad 08 February 2013 - 14:22
Får väl hoppas det säljer bra ändå, när det väl släpps. Inte utvecklarnas fel, utan genierna högre upp.
Postad 08 February 2013 - 22:49
Nu har webhallen flyttat releasen av aliens till mars!!
Ja det är ett tag sedan de sköt fram det spelet. 13:e mars i usa
Redigerat av Unregistereddc471864, 08 February 2013 - 22:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Spelkonsollstips
28 bilder
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?