+ den funkar 70%
- återbesök var sjätte månad i ett par år!?
- kämpigt rydberg.. :\
+ + Jekla fint väder..
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 06 May 2014 - 09:24
- ärrvävnad på njuren efter njursten
+ den funkar 70% - återbesök var sjätte månad i ett par år!? - kämpigt rydberg.. :\ + + Jekla fint väder.. Postad 06 May 2014 - 10:25
idag fick jag själv en försmak av vården. igen.
idag gick det inte att ignorera det längre. jag har någon hudknuta på ryggen som växt från inget till en ganska hög bula med något svart i mitten. jag har haft detta i säkert ett par månader. idag ringde jag vc. tid på fredag. nu till det lustiga... när jag behövde sjukskrivning efter min blindtarmsinflammation fick jag tid hos läkare, akuttid inom typ en timme. nu när jag har mörkartade hudförändringar så fick jag precis inklämt en tid på fredag eftermiddag. idag är det tisdag. jag känner mig väldigt bekväm med det. INTE! ska man behöva gå runt och vara orolig hela veckan nu så dagens minus går till det twistade systemet i den svenska sjukvärden. gårdagens plus var att jag fick ut basfällorna ur biorummet. nu ska jag fila på en annons i stil med att akustikbehandlingen gått till överdrift och att dubbla svanå v6-absorbenter är lite overkill för min lilla klockradio i köket Postad 06 May 2014 - 10:40
Tror inte några dagar hit eller dit gör varken från eller till vad gäller hudförändringar.
Postad 06 May 2014 - 11:06
Jag tror egentligen inte heller att det är något farligt. then again så trodde jag inte att jag hade blindtarmsinflammation, så jag stannade kvar på jobbet i några timmar extra
Postad 07 May 2014 - 21:10
+ skrivit på avtalet hos ny arbetsgivare
+ kebabonsdag + kommer att tjäna mycket mer stålar - måste säga upp mig hos min nuvarande arbetsgivare - kommer att sakna mina kollegor Postad 07 May 2014 - 21:22
+för rydberg! Fan på tiden.
+ efter flera kontakter med halebop så går dom med på att byta ut min nya trasiga z2 mot en ny hel z2. - skolan är förjävligt dåligt upplagd. Seminarie imorgon till kl 17. Grupparbete fredag, ska in kl 12 måndag, tisdag, nytt seminarie! Hur fan ska man hinna göra sig klar för det andra seminariet ffs!? Postad 09 May 2014 - 17:10
- Huset är sålt nu, känns lite vemodigt.
+ Huset är sålt (fick faktiskt en väldigt bra peng för det) + Eftersom allt gick så bra skall jag faktiskt försöka hitta en resa till mig och sonen och få lite quality time. + Skall snart flytta till mitt nya boende (känns ganska bra faktiskt) Postad 09 May 2014 - 17:15
+ Gött gympass
+ Fredag + Fredagsgrogg - Jobbhelg + Permision från jobbet på Söndag - Råkade säga Ja till att jobba natt på ledigveckan, därav permissen på Söndag + Dags för en go dusch Postad 09 May 2014 - 18:41 Härligt! Gratulerar till det, hoppas allt känns bättre och bättre härifrån -Haft en sån där skitvecka där allt som kan strula gör det... +Veckan är slut och jag har sprättat första ölen! Kommer bli filmer och musik i mängder då det är skitväder också! Postad 09 May 2014 - 19:10
- mycket i skolan och en grupp som inte är nog ambitiösa för min smak riktigt.
+ min gamla träningskompis kommer upp till umeå imorgon, då ska det lyftas vikter! Postad 09 May 2014 - 19:17
+ helgläger med kampsport/konst/strids träning
+ bara 20 dagar kvar till flytt - sanningens ögonblick om min ena fot har blivit rehabiliterad nog - Gah 20 hela dagar kvar tills vi slipper denna minimala 2a! Postad 13 May 2014 - 05:18
+Sålde bilen
+Snart läger resa till Öddö +Nu dag nya möjligheter -Finns alldeles för mycket svält/krig på denna runda planet -Lite sliten behöver lov snart Postad 13 May 2014 - 13:16
---------------------- firefox 29 och deras förbannade idiotflytt av uppdateringsknappen. idiotmozilla.
Postad 13 May 2014 - 14:05
+1 på den plus att bookmark toolbar är så tjock och visar bilder och inte bara texten!!!! Postad 13 May 2014 - 14:13
Jag hinner få igång Chrome 3 ggr innan Firefox startat en gång. Dom får ändra vad dom vill så länge den tar så lång tid för att starta för jag använder den inte
Postad 13 May 2014 - 15:49
jag hade gått över till chrome om jag inte hade saknat vissa grejer som jag har på firefox (visserligen ett tag sen jag kollade så möjligt det finns tilläggsdelar som löser detta nu).
Postad 15 May 2014 - 06:39
- Chefen vägrar ge mig ledigt för att hämta frugan som opereras idag (trodde man hade rätt till ledighet för sånt??)
- Frugans fot är som en melon, glasbit. + Solen skiner iaf.. Postad 15 May 2014 - 07:33 Tyvärr är det endast när man får Näståendepenning från FK som man har rätt till ledigt. I ditt fall skulle jag nog kolla med ditt lokala fack vad som gäller för tillfälligt ledigt i samband med anhörigs sjukdom el liknande. Postad 15 May 2014 - 21:48
+ Har gått ur Facebook, är så trött på skiten, har insett att jag inte bryr mig vad folk äter till frukost längre
Om någon vill mig något får dom skicka SMS eller ringa. Postad 16 May 2014 - 02:00
+ Rätt varmt var det idag ute
+ Gick en promenad på 5 km även fast jag sprang lite också + Kopplade in Kenwooden till mina Sonusar. Mest välljudande stärkaren jag har för tillfället till minst pengar = 0 kr + Att den har ställbar diskant / bas - Sover som en flodhäst varje dag även om jag lägger mig tidigt Postad 16 May 2014 - 02:08
Kebabonsdag låter gott
Har inte ätit Kebab sen September 2012 blir det nu Men då vägde man ju 15kg mer också
Postad 16 May 2014 - 20:00
+ Kebabfredag
+ Har varit ute och rört på mig + Dunkin' Donuts öppnar i Sverige: http://www.dn.se/eko...s-till-sverige/ F-n på tiden att den fettdrypande ringmunken får lite högre status här i Sverige, bland alla dessa förbannade torra småkakor och pistagekransar. Postad 16 May 2014 - 20:18
sweet! då lär man ju träffa på dom antingen i gbg eller malmö, eller både ock
Postad 16 May 2014 - 20:34
+Sambon har slutat med sina anitdepressiva och mår bättre.
+ Graviditetstestet visade positivt i söndags - Idag blödde hon igen, tidigt missfall. - Träffade begravningsentrepenören idag och planerade pappas begravning + Mycket bra och trevlig entrepenör Postad 16 May 2014 - 20:50
+ 2 veckor borta från kantbock maskinen
+ har varit en "alltiallo" på jobbet + tiden har flugit iväg. - tillbaka till kantbocken på måndag. - hej igen nacke/rygg problem. Postad 16 May 2014 - 21:17
+ Grillade kyckling klubbor och baguetter i trädgården ikväll
+ Har upptäckt att stärkare med diskant ratt är f..n så mycket bättre än dom utan + Mina Sonusar låter magiskt nu + Ska önska mig en Marantz stärkare i present av mig själv. Man lever ju bara en gång. - Förutom att cancer verkar slå till bland vänner så skulle det ljusna nästa år med något nytt cancer vaccin. Troligen för sent tyvärr för min vän Redigerat av Unregistered2294, 16 May 2014 - 21:18. Postad 17 May 2014 - 00:37
Det kan bero på att man inte blir direkt smalare efter att man har ätit den
Jag tror att dom flesta Svenskar är rätt medvetna om vad dom stoppar i sig jämfört med dom flesta andra i USA tex för att inte tala om dom med lite mer cash i Indien Munk-problemet
Redigerat av Unregistered2294, 17 May 2014 - 03:03. Postad 17 May 2014 - 01:54
Nattens plus: Lyssnar på önskenatt i P3 och P4
Nattens minus. Är kaffesugen Postad 17 May 2014 - 09:07
+ Utvilad
+ Solsken + Kall öl i kylskåpet + GBG-varvet (går utanför lägenheten) + Tjolöholm Classic i morgon - Inflammation/spricka i handleden = inget gym Postad 17 May 2014 - 09:29
+ Vill ha en glass nu
+ Solsken - Solsken - Varmt så in i ***** i lägenheten. Gillar inte att jag bor högst upp speciellt på sommaren Postad 18 May 2014 - 03:30
- Upptäcker att inställningen för färgundersampling i Corel Paint Shop Pro X6 är trasig och allt sparas i 4:2:0 oavsett vad man väljer. J-a stolpskott som sitter på Corel och saboterar existerande funktioner.
- Upptäcker att Canon Digital Photo Professoinal inte kan skapa högkvalitativa JPEG-filer själv, eller högkvalitativa TIFF:ar för den delen. Världens sämsta RAW-konverterare? Kanske. Sämre än den i DIGIC 5+? Ja. - Upptäcker att Camera Raw i Adope Photoshop CS5 inte klarar av CR2-filer från 70D; för det krävs en nyare version av Camera Raw som bara ingår i CS6 eller CC. - Upptäcker att ImageMagick inte klarar att behålla EXIF ifrån TIFF-filer som skapats i Canon DPP. - Helt meningslöst att fotografera när det f-n inte går att göra något med bilderna utan att de förvandlas till sk*t. + Sålde mig till djävluen och reggade mig för Photoshop och Lightroom CC så att jag kan skrota PS CS5 och PSP X6 (10 år gamla PSP 9 är bättre än Corels buskisskämt PSP X6). Redigerat av Zacabeb, 18 May 2014 - 04:38. Postad 18 May 2014 - 11:57
- Känns lite tungt idag igen, när vi kom till Sverige var jag 4 år och höll på att ramla i Östersjön, önskar nästan att min mamma inte hunnit rädda mig, mycket skit jag hade sluppit då.
+ just nu känns det som att det inte finns något, känner mig väldigt nere. Postad 18 May 2014 - 20:21
+ wintergatan på lundakarnevalen var najs.
+ sällskapet lika så - vädret kunde varit bättre Postad 19 May 2014 - 07:40 Vädret var fullkomligt lysande på lördagen, men jag tyckte synd om de som väntade till söndagen med att se kortegen i spöregn istället för sommarsol. Redigerat av agpath, 19 May 2014 - 07:40. Postad 22 May 2014 - 13:40
+ fick veta att man får nycklarna redan imorgon till nya lyan
+ nya soffan kommer också redan imorgon en vecka för tidigt -nervös för morgondagen när det ska flyttas och sätta upp allt... Postad 22 May 2014 - 13:44 Nervös eller förhoppningsfull? Redigerat av hifimarcus, 22 May 2014 - 13:44. Postad 22 May 2014 - 15:24
Mest nervös att duken åker i backen förutom det är jag väldans förhoppningsfull på hur vi ska få till vardagsrummet. Postad 22 May 2014 - 20:11
-Lite trist att vara tillbaka Sverige på heltid
+ Sambon mår mycket bättre i Sverige än när vi bodde i USA vilket gör det värt alltihop + Ska snart vara pappaledig för första gången! Postad 22 May 2014 - 21:25
+ mitt biorum må vara lite kyligt på vintern, men det är det värt när sommarens värmebölja kommer. Idag 29 grader ute, över 26 i huset och sköna 20 i biorummet.
- Värmen. Vill jag ha så här varmt kan jag åka till Medelhavet. Vi bor i Sverige för tusan, 22 grader är alldeles lagom Postad 22 May 2014 - 22:34
Här är det 27,5+ inne efter att ha vädrat ur lägenheten i 30 min
+ Får ta över min brors högtalare fick jag veta idag om han vill ha mina? + Åt en god middag idag + lite varm vaniljvisp till kvällsmat - Tillbringar mest dagarna inomhus pga hettan utomhus - Vaknar varje dag av att solen bränner på mina fötter och att luften i lägenheten tar slut Postad 22 May 2014 - 22:50
Skaffa en X-box eller Playstation och börja spela. Köp en duk då blir upplevelsen intressantare. Köp några spel och utöka till fler när behov för det finns. Då får man något annat att tänka på. Skulle nog vilja säga att det finns spel för alla människor. Kör single player om du inte vill köra online. Ska själv skaffa mig en konsol tänkte jag. Min tanke är mer att man glömmer en del skit när man sitter och spelar och tiden flyger iväg utan att man hinner reflektera så mycket över det. Det kan säkert kännas skönt om livet inte känns allt för kul. Om man har en polare kan man ju utmana honom / henne eller varför inte spela med kidsen
Postad 23 May 2014 - 00:01
Dagens stora minus är alla jäkla självupptagna människor som inte vill eller vågar hjälpa en medmänniska i nöd. Under eftermiddagen satt jag och min syster och solade på min balkong när vi uppmärksammade en äldre tant som vinglade fram oroväckande mycket på gångvägen nedanför. Plötsligt föll hon omkull och vi sprang genast ut för att hjälpa den stackars damen. Det visade sig att hon var på väg hem till en väninna när hon tappade all sin kraft i värmeböljan och inte kom en meter till.
Jag och min syster hjälpte henne hem till väninnan och såg till att hon fick med sig handväska och matkasse. Hon var så tacksam, men berättade att under den halvminut då hon låg där på marken helt försvarslös så gick och cyklade det förbi flera personer på gångvägen som inte hade en tanke på att stanna och hjälpa henne. Jäklar vad arg jag blev när jag hörde det där. Är det ett sådant samhälle vi är på väg mot där ingen vågar eller vill ingripa när en människa behöver hjälp? Usch! Dagens plus är väl att jag gjorde en god gärning och kan sova med gott samvete i natt. Redigerat av Unregistered9a177c31, 23 May 2014 - 00:06. Postad 23 May 2014 - 00:26
Jo, dom har ju gjort en del tester med dolda kameror som visar samma sak. Vissa som bara blundar för folk i nöd eller folk som blir trakasserade. En gång hjälpte jag en gammal gubbe och hans fru som blev retad eller snarare mobbad av en liten skit unge. Jag gick fram och sa att jag inte ville se honom här så han fick helt enkelt lämna platsen. Hoppas att han fick en tankeställare.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |