"Gratis för vem?" "Med vilka pengar köpte ni råvarorna, vem betalade för det?" "Gratis för veeeeeeeeeeeeeeeeeeem!?"
Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 16 October 2013 - 15:05
"Gratis för vem?" "Med vilka pengar köpte ni råvarorna, vem betalade för det?" "Gratis för veeeeeeeeeeeeeeeeeeem!?"
Postad 16 October 2013 - 21:55
Och kom ihåg att "Billigt är bra, men gratis är gott"
Och kvalitet kostar. Free to play stinker som bara den.
Postad 19 October 2013 - 11:18
Comparisons
PS4 = R$ 3.999 = +/- U$1840
XBO = R$ 2199 = +/- U$ 1012
Postad 19 October 2013 - 11:33
Postad 19 October 2013 - 14:24
Kanske gratis för utvecklarna, men inte för konsumenterna. Definitionsfråga helt enkelt.
Bra är det i vilket fall.
Well du betalar för PSN+ utan att ha dedikerade servers så någon ger antingen något gratis eller så är någon för dyr - enligt den synen.
Postad 19 October 2013 - 22:38
Live : Dedikerade servrar.Well du betalar för PSN+ utan att ha dedikerade servers så någon ger antingen något gratis eller så är någon för dyr - enligt den synen.
PSN+ : Bra spel utan extra kostnad.
Så jag vet inte hur man ska bedömma värdet här. Kanske MS har börjat dela ur spel nu över Live så det nu vinner, det var länge sedan jag var där nu.
Postad 19 October 2013 - 22:45
Postad 19 October 2013 - 22:52
Nja, på liven ger de ut två spel i månaden. Fördelen är att man "får" de spelen om man laddar ner dem. Alltså man kan spela dem även om man i framtiden inte skulle förnya liven. Dock så har spelen inte varit så mycket att hänga i granen enligt mig. Har nog inte spelat ett enda hittills av de man fått
Nätverksspel på PS3 / Gratisspel på Xbox Gold för 360

Nätverksspel på Xbox 360 / "Gratisspel" på PSN + (PS3/PS4)
Vi får se hur det blir med nätverksspel på PS4. Det kommer nog iaf bli bättre än på PS3, gissar på minst lika bra som på 360.
Postad 22 October 2013 - 07:09
At August’s Gamescom conference Sony Computer Entertainment’s Andrew House gloated that “while others have shifted their message and changed their story, we were consistent in maintaining policies and a model that is fair and in tune with consumer desires”.
The line garnered some laughs, but it ignored the very real effects of Microsoft’s responses to its dialogues with gamers over the months since Xbox One’s announcement. The company has worked hard to be seen to match Sony on every level, and in some respects may have even surpassed its competitor.
“I think when you create a vision of the future, you paint the vision of the future that you are most excited about,” says Microsoft’s Phil Harrison. “But we got clear feedback that some of the things we were proposing were perhaps a little too far into the future. So we changed. We took feedback from the community; we changed our plans. We think that’s a good thing.”
...
"The £80 price disparity between the two consoles will be a decision maker for many, but for others, Microsoft’s exclusives are more convincing than anything Sony has shown on PS4 to date. Killzone is no Halo; DriveClub, now delayed, never looked like measuring up to Forza; and Dead Rising 3 now looks like a smarter bet for open-world mayhem than Second Son.
Even a second-tier title like Ryse makes a stronger case for its host hardware’s graphical capabilities, at least, than anything set for PS4’s launch day, while no next-generation multiplayer game can match "
...
Rätt bra artikel, en del missar och subjektiva påståenden men den visar på att MS trots allt är i rätt god (minst lika god som Sony) form inför launch.
Blir en jämn fajt det här.
Redigerat av pacman, 22 October 2013 - 07:16.
Postad 22 October 2013 - 11:24
Visar tyvärr igen att Sony är ute på skakig mark där man blir självgoda och tror att man kommer dominera marknaden. Har de inte lärt sig av premiären på PS3? Nåväl, nu tror jag att PS4 kommer att dominera första året och det är maskinen som lockar mest för mig just nu. Men det kan svänga fort, skall bli intressant att se hur bolagen lägger upp nästa E3.while others have shifted their message and changed their story, we were consistent in maintaining policies and a model that is fair and in tune with consumer desires
Postad 22 October 2013 - 12:12
Det är det iofs extremt uppenbart att de gjort. Borde inte nån missat.Har de inte lärt sig av premiären på PS3?
Postad 22 October 2013 - 12:15
denna gång har dom inget försprång ligger efter redan från start och i xbox förlovade land usa dessutom och i europa kommer det bli en värre...
ekonomin ser mycket sämre ut idag och det kommer gynna ps4 en del genom att vara billigare...
men även wiiu kan vinna på den svaga ekonomin och börja sälja bättre genom att vara den billigaste av dom...
om nu nintendo får ur lite spel och sälja konsoller så dom inte tappar tredje parts helt och hållet, ubisoft hotar att lägga ner stödet helt nu...
och xbox one släpps i ett begränsat antal länder vilket kommer göra att fler inte kommer orka vänta utan hoppar på ps4 tåget istället då den dessutom är billigare med vassare hårdvara
och sen kommer sony bara bli starkare och starkare när deras first party studios börjar släppa sina spel medans xbox gör som vanligt släpper några first partys i början sen överger konsolen efter halva konsolcykeln och då blir sony ennu starkare
sen tror jag nog man kommer upptäcka detta till slut och flera kommer gå över till ps4
X1 GPU: 1.18 TF GPU (12 CUs) for games
768 Shaders
48 Texture units
16 ROPS
2 ACE/ 16 queues
PS4 GPU: 1.84TF GPU ( 18 CUs) for games + 56%
1152 Shaders +50%
72 Texture units +50%
32 ROPS + 100%
8 ACE/64 queues +400%
vilket man redan börjat upptäcka då dom flesta xbox release spel inte når upp i 1080p utan 720/900p eller dynamisk res som dom kallar det i dead rising 3...
så tror ps4 kommer att få en skapligt övertag denna generation även om xbox säkert kommer sälja hyffsat endå...
Redigerat av Rumpnisse, 22 October 2013 - 12:54.
Postad 22 October 2013 - 12:38
Sen vem som lyckas kräma ur allt ur sina maskiner återstår att se också.
Postad 22 October 2013 - 12:43
största misstaget är att inte släppa worldwide imo, tech-specs är sekundära, är ändå spelupplevelserna som är intressanta.
Sen vem som lyckas kräma ur allt ur sina maskiner återstår att se också.
Kommer inte vara nåt problem för varken Naughty Dog eller Santa Monica
Det som blir intressant är hur tredjepartsutvecklare kommer ta till sig next gen.
Mest intresserad av Bethesda och Rockstars kommande spel (men inte Elder Scrolls Online).
Tror att PS4 kommer ha fördelen när det gäller open-worldspel pga mer tillgängligt minne och högre bandbredd och beräkningskraft. Xbox One kan dock få en stor fördel om utvecklarna lär sig använda "molnet" för beräkning av AI och NPCs beteenden och händelser i "världarna".
Hoppas att Bethesda kommer med nåt nytt spel som släpps 2014. Det är dags för ett nytt Fallout tycker jag.
Redigerat av Christopher_A, 22 October 2013 - 12:47.
Postad 22 October 2013 - 13:16
Att de inte gör samma misstag är en sak men den smådryga attityden finns kvar där. Verkar tyvärr vara ett signum för Sony.Det är det iofs extremt uppenbart att de gjort. Borde inte nån missat.
Postad 22 October 2013 - 14:03
Postad 22 October 2013 - 14:04
vilket man redan börjat upptäcka då dom flesta xbox release spel inte når upp i 1080p utan 720/900p eller dynamisk res som dom kallar det i dead rising 3...
Kommer du vara lika upprörd om det visar sig att PS4 kör exakt samma trick?
men även wiiu kan vinna på den svaga ekonomin och börja sälja bättre genom att vara den billigaste av dom...
Uhm.... Ok?
Glöm inte att de dessutom var först med next-gen, så det borde de definitivt vinna på. Sony och MS är toast genom att inte släppa sina konsoller förrän långt efter Nintendo.
Postad 22 October 2013 - 14:16
Uhm.... Ok?
Glöm inte att de dessutom var först med next-gen, så det borde de definitivt vinna på. Sony och MS är toast genom att inte släppa sina konsoller förrän långt efter Nintendo.
ps4 first party har i stort sett 1080p på alla release spelen vilket inte xbone har
dessutom så körs tredje parts i högre typ 900p eller så mot xboxe 720p i tex bf4 det är upp till utvecklaren om dom vågar släppa en bättre version till ps4 eller om dom är rädd att trampa ms på tårna...
Redigerat av Rumpnisse, 22 October 2013 - 14:18.
Postad 22 October 2013 - 14:22
Text
Det är lite roligt utan att lägga någon värdering i det men du nämner att ps3 gick om trots försprång och att ps4an kommer ha bättre grafik. I de flesta tester så presterade ju 360 bättre än ps3 och den sålde ju mer ändå som du säger så borde inte det innebära att grafiken inte är så himla viktig? Ps3an var dyrare och sålde mer tillslut, borde det inte betyda att priset inte är så viktigt? Jag får inte ihopp vad du skriver bara. Först så pekar du på ps3ans brister och skriver att ps3an vann ändå. Sedan använder du samma argument till ps4ans fördel......
Postad 22 October 2013 - 14:23
Uhm.... Ok?
Wii U next gen?
du skämta med mig aprillo?
Redigerat av Christopher_A, 22 October 2013 - 14:23.
Postad 22 October 2013 - 14:27
Postad 22 October 2013 - 14:35
Redigerat av Zoiler, 22 October 2013 - 14:35.
Postad 22 October 2013 - 14:40
fast det är ingen orsak till att köpa en ny wii-konsolMånga har inte förstått att vi delar in i konsolerna i tidsmässiga generationer (next generation, nästa generation). De tror bara att nextgen omfattar grafisk kapacitet.
det rör sig om två helt olika tekniska generationer där Wii U ligger hopplöst efter
Postad 22 October 2013 - 14:45
Många har inte förstått att vi delar in i konsolerna i tidsmässiga generationer (next generation, nästa generation). De tror bara att nextgen omfattar grafisk kapacitet.
Ouya som next-gen konsoll!
Postad 22 October 2013 - 15:07
Ja de är olika tekniska generationer. Men alla tre ingår i den åttonde generationen av konsoler. Den tekniska kapaciteten är inte relevant för det begreppet.det rör sig om två helt olika tekniska generationer där Wii U ligger hopplöst efter
De kommer förstås att tävla mot varandra i grafer och NPD-trådar framöver, de kan inte lika gärna vara med i den föregående generationen mot 360/PS3 när de andra redan har en fördel på 80 miljoner och sju år.
Postad 22 October 2013 - 15:20
Men, det patriotiska amerika föredrar också inhemska produkter framför importerade.
Hur det blir i EU låter jag bli att gissa.
Så, det kommer att bli mycket intressant när kunderna öppnar sina plånböcker nästa månad.
Postad 22 October 2013 - 15:34
...det är upp till utvecklaren om dom vågar släppa en bättre version till ps4 eller om dom är rädd att trampa ms på tårna...
Om utgivarna och utvecklarna anser att dom kommer tjäna mer pengar genom att släppa bf4-1080 edition till ps4 så kommer nog det.
Allt handlar om pengar.
Postad 22 October 2013 - 15:43
Utklassning i PS4:s favör skulle jag tippa på.Hur det blir i EU låter jag bli att gissa.
Postad 22 October 2013 - 19:27
Och Jaguar var 64-bitar när SNES bara var 16-bitar! Hopplöst efter.fast det är ingen orsak till att köpa en ny wii-konsol
det rör sig om två helt olika tekniska generationer där Wii U ligger hopplöst efter
Postad 22 October 2013 - 19:50
2. mig veterligen så hade jaguar betydligt större glapp i popularitet och tredjepartsstöd än glappet mellan sony och ms konsoller. funderat över det?
jag tror fö också på att ps4 kommer sälja betydligt bättre i europa än xbone. ration 2:1 bör räknas in som det =)
Postad 22 October 2013 - 22:47
Får du ta upp med Atari1. att hävda att jaguar var 64 bitar är väl... lite att ta i ändå?

Nu var det inte iosf det jag menade överhuvudtaget. Det var en generös blinkning till snacket om att Wii U är hopplöst ute för den inte är lika teknisk avancerad som Xbox One eller PS4. Och du har rätt, vilket var min poäng, Jaguar var en tekniskt mer avancerad maskin än SNES men utan stöd bland varken köpare eller speltillverkare. Sedan kan man inte jämföra Jagujr med de maskiner som kommer det fattar jag också men teknik är inte allt.2. mig veterligen så hade jaguar betydligt större glapp i popularitet och tredjepartsstöd än glappet mellan sony och ms konsoller. funderat över det?
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 22 October 2013 - 22:48.
Postad 23 October 2013 - 00:39
ryktas att Xbox One-versionen av COD Ghosts körs i 720p medans PS4-versionen körs i 1080p
http://www.neogaf.co...ad.php?t=702055
http://www.neogaf.co...57&postcount=21
fast när det gäller COD så har nog ändå xbox One ett övertag pga multiplayerstödet och att många spelare har livekonto.. Iaf tills folk vet hur det kommer fungera på PS4
och uppenbarligen ska det inte se så bra ut på PS4 heller. iaf jämfört med BF4
http://www.ign.com/a...sts-squads-mode
ser förjävligt ut på senaste videon (playing wargame)
Redigerat av Christopher_A, 23 October 2013 - 00:45.
Postad 23 October 2013 - 05:39
Postad 23 October 2013 - 06:22
ouch.....
ryktas att Xbox One-versionen av COD Ghosts körs i 720p medans PS4-versionen körs i 1080p
fast när det gäller COD så har nog ändå xbox One ett övertag pga multiplayerstödet och att många spelare har livekonto.. Iaf tills folk vet hur det kommer fungera på PS4
Kul angående COD i 1080p på PS4 (om det skuller vara sant) men det är betydligt viktigare med bra flyt än med hög upplösning i en online shooter. SP i COD gillar jag inte så det spelar ingen roll (står inte ut med oändligt spawnande fiender och at det är obligatoriskt att rusa fram hela tiden för att hinnan med gruppen).
Angående BF så ser det episkt ut i alla trailers. Sen drar man igång betan och allt ser ut som skit (sämre än COD) så då blir man skeptisk.
Redigerat av hassesolo, 23 October 2013 - 06:29.
Postad 23 October 2013 - 06:25
ouch.....
Hehe löve it!
Lite lösa kommentarer från olika personer på NeoGAF blir ett rykte.
Ser inget direkt som säger att PS4 kommer ha 1080p, mer att folk förväntar sig att den alltid kör det.
Tror vi får se en del upplösningar mellan 720p o 1089p på båda konsolerna.
Postad 23 October 2013 - 07:33
Hehe löve it!
Lite lösa kommentarer från olika personer på NeoGAF blir ett rykte.
Ser inget direkt som säger att PS4 kommer ha 1080p, mer att folk förväntar sig att den alltid kör det.
Tror vi får se en del upplösningar mellan 720p o 1089p på båda konsolerna.
Det är väl i o f s just sånt som kallas rykten?
Nåja, annars är jag helt med på det du säger. Tror dock att samtliga exklusiva PS4-titlar kommer vara 1080p men kanske inte samtliga One-titlar.
Det är som sagt var långt ifrån viktigast i o f s.
KZ4 kommer köras i 1080p, 30fps SP och 60fps MP.
Postad 23 October 2013 - 08:27
Det är väl i o f s just sånt som kallas rykten?
Nåja, annars är jag helt med på det du säger. Tror dock att samtliga exklusiva PS4-titlar kommer vara 1080p men kanske inte samtliga One-titlar.
Det är som sagt var långt ifrån viktigast i o f s.
KZ4 kommer köras i 1080p, 30fps SP och 60fps MP.
Om man läser så är det 720p på Xbox One som ryktas. Inget rykte eller någon säger sig ha källor på att PS4 har 1080p som upplösning. Utan man utgår ut i det blå att så absolut är fallet.
Har svårt att se hur man ska kunna hålla samma fps och nivå på båda med så stor skillnad i upplösningen.
Postad 23 October 2013 - 08:44
Jag kan hävda att min polares 240 går i 600 km i timmen, skulle du ställa dig tveksam till det så är det något du får ta upp med honom. Visst ser du problemet i argumentet? Du har jämfört två så otroligt skilda världar iom att nintendo iom gb och nes var en av dom absolut största speltillverkarna. Atari, även om dom hade gigantiska framgångar innan nes, kom aldrig ens i närheten av nintendos genombrott.Får du ta upp med Atari
Nu var det inte iosf det jag menade överhuvudtaget. Det var en generös blinkning till snacket om att Wii U är hopplöst ute för den inte är lika teknisk avancerad som Xbox One eller PS4. Och du har rätt, vilket var min poäng, Jaguar var en tekniskt mer avancerad maskin än SNES men utan stöd bland varken köpare eller speltillverkare. Sedan kan man inte jämföra Jagujr med de maskiner som kommer det fattar jag också men teknik är inte allt.
Det ylas konstant över att teknik inte är allt. Nej, det är det inte. Men man bör vara försiktig med att använda det som ett huvudargument. Nokia var världens största telefontillverkare. Hur många procent av marknaden har dom idag? Vad beror det på? Just det, dom hoppade inte på smartphone-tekniken förrän tåget hade åkt.
Wii u är hopplöst utdaterat. Hade ett företag som inte varit nintendo släppt den hade det gått riktigt åt skogen. Det är enkelt att se hur åt skogen det gått iaf. Ser man till xbone och ps4 som kombatanter så har xbone minst sagt dragits med många fler problem. Det är fundamentala förändringar, det är länder som får vänta med sina enheter, det är en så otroligt underlägsen konsol så att den även i den tekniska tidsålder vi befinner oss i, ändå bara klarar av 720p i 60hz. Det är ju wii u-stats.
Är man mot ps4, fine. Men att då dras med att teknik inte är allt och diskutera det med totalt irrelevanta jämförelser är att skjuta sig i foten. Skriv bara att det är så. Jafan, så äääre. Det är ju inte direkt som att ps4-anhängare kan bortse från ljussabeln man får med kontrollen. Men man får göra det bästa med situationen. Det är ingen som börjar säga att ljussabeln egentligen kan vara en fördel. Tekniksnacket går åt det hållet.
Säg istället följande: wii u får zelda. Bam!
Xbone får fable. BADABOM!
... vad får ps4? *phssss* (cymbal).
Så enkelt är det att snacka för dom två efterhängsna utmanarna till sony. Som jag ser det ligger sony i lä när det kommer till exklusiva titlar. Jag gillar nämligen inte uncharted
Postad 23 October 2013 - 08:57
Det där var avgörande.Sony har köpt Obama!
http://www.youtube.com/watch?v=a2sESj5rF40
Nu kommer det amerikanska folket definitivt köpa xb1
Postad 23 October 2013 - 09:06
Bara republikanernaDet där var avgörande.
Nu kommer det amerikanska folket definitivt köpa xb1
Fast lite insiderinfo verkar han ju ha, han säger att senaste playstation kommer att ta slut
Postad 23 October 2013 - 09:09
Jag bara pekar på att teknik har använt tidigare som argument för att sälja konsoler och blivit gigantiska magplask. Så man skall inte räknat bort "tekniskt underlägsna" maskiner. Sedan har Wii U en uppförsbacke helt klart och frågan är om Nintendo kommer lyckas vända det hela.Jag kan hävda att min polares 240 går i 600 km i timmen, skulle du ställa dig tveksam till det så är det något du får ta upp med honom. Visst ser du problemet i argumentet? Du har jämfört två så otroligt skilda världar iom att nintendo iom gb och nes var en av dom absolut största speltillverkarna. Atari, även om dom hade gigantiska framgångar innan nes, kom aldrig ens i närheten av nintendos genombrott.
Nokia är världens näst största mobiltelefontillverkare med 14% av marknaden, dubbelt så mycket som Apple har.Det ylas konstant över att teknik inte är allt. Nej, det är det inte. Men man bör vara försiktig med att använda det som ett huvudargument. Nokia var världens största telefontillverkare. Hur många procent av marknaden har dom idag? Vad beror det på? Just det, dom hoppade inte på smartphone-tekniken förrän tåget hade åkt.
Den ena har dock en nedåtgående trend medan den andra har en uppåtgående. Men Nokia sålde fortfarande fler mobiler än Apple, LG och ZTE (3:a, 4:a och 5:a på listan) sålde tillsammans Q2 2013.
Jag är tveksam till att folk kommer se skillnad på 720p och 1080p när de sitter och spelar på sina 32" eller 40" tv-apparater, precis som folk har svårt att se skillnaden på HD-Ready och Full HD på tv-apparater av den storleken. Men det är å andra sidan inte den stora skillnaden. Personligen skiter jag i om det är 1080 eller inte så länge spelet flyter bra och är roligt att spela.Wii u är hopplöst utdaterat. Hade ett företag som inte varit nintendo släppt den hade det gått riktigt åt skogen. Det är enkelt att se hur åt skogen det gått iaf. Ser man till xbone och ps4 som kombatanter så har xbone minst sagt dragits med många fler problem. Det är fundamentala förändringar, det är länder som får vänta med sina enheter, det är en så otroligt underlägsen konsol så att den även i den tekniska tidsålder vi befinner oss i, ändå bara klarar av 720p i 60hz. Det är ju wii u-stats.
Nu hänger jag inte med. Är detta riktat till mig? Är jag emot PS4? Det var en nyhet för mig eftersom det är den maskinen jag har sagt i denna tråd att jag lutar mest åt att köpa av de nya konsolerna. Jag har sagt att jag inte kommer att köpa en maskin nu utan vänta ett år innan jag bestämmer mig om jag köper en PS4 eller en XBox One ett flertal gånger. Hur detta blir att jag är emot PS4 vet jag inte.Är man mot ps4, fine. Men att då dras med att teknik inte är allt och diskutera det med totalt irrelevanta jämförelser är att skjuta sig i foten.
Postad 23 October 2013 - 09:17
Nokia näst störtst? Varför har dom gått så totalt värdelöst dom senste åren? Me confused...Jag bara pekar på att teknik har använt tidigare som argument för att sälja konsoler och blivit gigantiska magplask. Så man skall inte räknat bort "tekniskt underlägsna" maskiner. Sedan har Wii U en uppförsbacke helt klart och frågan är om Nintendo kommer lyckas vända det hela.
Nokia är världens näst största mobiltelefontillverkare med 14% av marknaden, dubbelt så mycket som Apple har.
Den ena har dock en nedåtgående trend medan den andra har en uppåtgående. Men Nokia sålde fortfarande fler mobiler än Apple, LG och ZTE (3:a, 4:a och 5:a på listan) sålde tillsammans Q2 2013.
Jag är tveksam till att folk kommer se skillnad på 720p och 1080p när de sitter och spelar på sina 32" eller 40" tv-apparater, precis som folk har svårt att se skillnaden på HD-Ready och Full HD på tv-apparater av den storleken. Men det är å andra sidan inte den stora skillnaden. Personligen skiter jag i om det är 1080 eller inte så länge spelet flyter bra och är roligt att spela.
Nu hänger jag inte med. Är detta riktat till mig? Är jag emot PS4? Det var en nyhet för mig eftersom det är den maskinen jag har sagt i denna tråd att jag lutar mest åt att köpa av de nya konsolerna. Jag har sagt att jag inte kommer att köpa en maskin nu utan vänta ett år innan jag bestämmer mig om jag köper en PS4 eller en XBox One ett flertal gånger. Hur detta blir att jag är emot PS4 vet jag inte.
Jag är helt inne på din del. Själv så tar jag gärna 720 och 60hz framför 1080 och hackigt. Då sitter jag med projektor på 135". Man kan ju se i ex breaking bad som är i 720 är produktionen är viktigare än formatet.
Det är faktiskt generellt riktat. Xbonare är snabba att få för sig allt möjligt om att en starkare enhet inte alls är så bra, men man bör komma ihåg att det handlar om 50%. Det handlar i dagsläget om ett par 360 starkare om jag fått för mig rätt. Det är en jädrans massa när man ser till att 360 driver ett stort spel som skyrim så pass bra. Ska man argumentera för xbone eller wii så gå på spelen imo. Det är där sony står i lä. Säger jag efter uncharted, the last of us och beyond. Nåja, smaken är som bsken. Och min smak är objektivt dålig tydligen
Postad 23 October 2013 - 09:24
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
86 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?