Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Cinema Series

2824 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Cinema M6 (st) (Surroundhögtalare) 1 9.5 (9) 7 495:-
XTZ Cinema S5 (st) (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S5 (Surroundhögtalare) 1 9.285714 (6) Inga priser
XTZ Cinema SUB 1X12 (Subwoofers) 5 9.736842 (18) Inga priser
XTZ Cinema SUB 3X12 (Subwoofers) 1 9.444444 (8) Inga priser
XTZ Cinema M6 (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S2 Atmos (Surroundhögtalare) 1 8.999998 (12) 4 990:-
XTZ Cinema M8 (Surroundhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
XTZ Cinema M8 Center (Centerhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
9 relaterade trådar

Postad 01 December 2014 - 20:19

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
ser ut att vara riktigt fin kurva :) riktigt kul att du är nöjd med. hade varit lite jobbit att skicka tillbaka dom :P men jag ska bara skriva det att jag har inte sett så mycket på film. men desto mer lyssnat på musik och enligt mitt tycker är det sjukt hur bra det låter oavsett gener. och vilken kraft den har att fylla hela rummet med tyngd, kanonbra när man inte orkar gå till ryggmasören :P

Postad 01 December 2014 - 20:51

Cyberzent
  • Cyberzent
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Nu är jag långt ifrån någon expert på hur man ska läsa ut dessa grafer men med mitt otränade öga ser den blåa linjen riktigt bra ut!
Är det en Antimode Cinema du använder? (funderar på att köpa en sån själv nämligen)
Har du 1 eller 2st 3x12?

Vore kul att se lite bilder från ditt rum också :)

Det er en Antimode 8033, anbefales på det sterkeste da den tar ned peaker på en meget effektiv måte. Jeg bruker Dual 3x12 og bilder skal ligge noen innlegg bakover i tråden. Ser dere ikke bildene ...? Ligger på min Flickr server og den har vært litt ustabil i det siste. :)

Redigerat av Cyberzent, 01 December 2014 - 20:55.

Postad 01 December 2014 - 21:05

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Det er en Antimode 8033, anbefales på det sterkeste da den tar ned peaker på en meget effektiv måte. Jeg bruker Dual 3x12 og bilder skal ligge noen innlegg bakover i tråden. Ser dere ikke bildene ...? Ligger på min Flickr server og den har vært litt ustabil i det siste. :)

ok - får bli en antimode 8033 Cinema som julklapp till mig själv då alla lovordar denna lilla manick :)

Hittade bilderna - brutalt är ordet!
Vad är det för frontar?

Redigerat av Kimme, 01 December 2014 - 21:06.

Postad 01 December 2014 - 21:14

Cyberzent
  • Cyberzent
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Center er en Epicon fra Dali og fronter er Helicon 400 MKII, kjører ett 7.2 oppsett med Dali LCR surround side og back. Projector er en Sony HW-50 og streamer fra en 16TB server som er bygd inn i rommet. :)

Slik ser det ut lengre bak i rommet.

Postad bild

Den store serveren ligger bak frontbordet dere ser her.

Postad bild

HW-50:

Postad bild

Om ikke bildene passer inn i denne tråden så bare si ifra så fjerner jeg dem :)

Ha en god kveld!

Redigerat av Cyberzent, 01 December 2014 - 21:21.

Postad 01 December 2014 - 21:24

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
trevlig anläggning och skit snyggt :)

Postad 01 December 2014 - 21:28

Cyberzent
  • Cyberzent
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

trevlig anläggning och skit snyggt :)

Takk for hyggelig tilbakemelding :) !

Postad 01 December 2014 - 21:34

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Riktigt trevligt rum, här trivs man som fisken i vattne! ☺

Postad 01 December 2014 - 22:00

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Riktigt nice:)

Postad 02 December 2014 - 05:50

Cyberzent
  • Cyberzent
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 1

ser ut att vara riktigt fin kurva :) riktigt kul att du är nöjd med. hade varit lite jobbit att skicka tillbaka dom

Ja det var en prøvelse og dra de inn i rommet her, så det er greit å vite at de blir stående der. Når kommer din neste 3x12 ? :)

Riktigt trevligt rum, här trivs man som fisken i vattne! ☺

Har mer lyst til å være her nede enn i resten av huset :rolleyes:

Postad 02 December 2014 - 06:41

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Kan förstå det :P innan jul hoppas jag:)

Postad 02 December 2014 - 10:04

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0
XTZ 99 W 12.18ICE finns ju fortfarande kvar och kostar lika mycket som SUB1x12. Nån som jämfört dessa två?

Postad 04 December 2014 - 07:00

Cyberzent
  • Cyberzent
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Stemningsbilde:

Postad bild

Virker som bassen har satt seg bedre etter 20 timer og resultatet er enda fastere og bedre definert gjengivelse :)

Postad 04 December 2014 - 12:20

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Det ser lite lustigt ut med de "små" högtalarna framför subbarna. Notera att det enbart är min avundsjuka som talar :rolleyes:. Grymt rum!

Redigerat av greveriff, 04 December 2014 - 12:44.

Postad 04 December 2014 - 17:41

Unregistered2ef9a1b1
  • Unregistered2ef9a1b1
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Center er en Epicon fra Dali og fronter er Helicon 400 MKII, kjører ett 7.2 oppsett med Dali LCR surround side og back. Projector er en Sony HW-50 og streamer fra en 16TB server som er bygd inn i rommet. :)

Slik ser det ut lengre bak i rommet.

Postad bild

Den store serveren ligger bak frontbordet dere ser her.

Postad bild

HW-50:

Postad bild

Om ikke bildene passer inn i denne tråden så bare si ifra så fjerner jeg dem :)

Ha en god kveld!

Instämmer, mycket snyggt! Är det tryckta akustikpaneler jag ser?

Postad 05 December 2014 - 06:42

Cyberzent
  • Cyberzent
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Takk for det allesammen :)

Noe av akustikkplatene er hjemmelaget mens de trykte er fra Sounds Of Science.

Slik ser det ut nå idag..

Postad bild

Postad bild

Postad 05 December 2014 - 13:09

bjoeve
  • bjoeve
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Vilken receiver alt försteg/slutsteg rekommenderar ni till xtz cinema. Rummet dryga 22m3, 2m takhöjd, har 2 12or som bas o 7 (4 surround) högtalare. Funderat på marantz (passar bättre med xtz? Billigare, bättre rumskorrigering?) eller onkyos värstingreceivers (plus med 11 kanaler för framtids full atmos). Alternativt marantz nya försteg av7702 med försteg marantz mm8807 (bättre match, billigare) eller Yamaha mx-a5000 (11 kanaler). Andra förslag?

Postad 05 December 2014 - 14:42

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Har bara lyssnat på Onkyo tx-nr3030 tillsammans med M&K högtalare i en Atmos setup på HBB i Göteborg och jag tyckte det lät fantastiskt :) Fick även en demo på XTZ Cinema med en äldre Onkyo reciever och det de lät riktigt bra. Jag har haft samma funderingar som dig och för mig lutar det åt Onkyo 3030 med XTZ Cinema... alternativt en Integra 70.6.

Postad 05 December 2014 - 16:39

bjoeve
  • bjoeve
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Med integran är man nästan uppe i prisnivåer som separata försteg o slutsteg med dess fördelar. Frågan är egentligen om högtalarna är vassa nog eller så att säga förtjänar försteg samt slutsteg. Om man inte vill vara dumsnål men samtidigt inte slänga pengar i sjön på nåt som inte gör skillnad.

Postad 08 December 2014 - 19:42

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hjärtat stannade en stund och jag började kall svettas!
Trodde min 3x12:a gick sönder!

Tittar på första Transformers och väntar på magi, 40 min in i filmen insåg jag att något är fel eftersom inget djupt kommer ut. Trodde först att det var filmen eller DB spelaren som strular, när jag kollade på sinnen så var den död. Stängde av å drog ut strömmen, när jag slog på den så blinkar lampan (fuck) Bytte signal kabel å de va samma sak (nu är jag pist off).
Startar om igen och det började fundera :)

What the fuck!?

Missade 40 min utav filmen utan bas haha.

Samma sak hände mig nyss.
Satt och såg Need for Speed och tänkte vilket maffigt ljud men verkar inte vara någon bas alls?!
(jag har min på auto funktion och den lös grönt)

Byte till Ghost Protocol och scenen där de spränger kreml, stendött.
Stängde av den på huvudbrytaren bak - den blinkade rött en stund.
När den till slut slocknade så startade jag om den.
Då vaknade den till igen och allt verkar ok.

Vad kan detta bero på?
Har det hänt er andra fler gånger?
Kanske läge att kontakta Fyndbörsen och reklamera den?

Postad 08 December 2014 - 20:39

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Samma sak hände mig nyss.
Satt och såg Need for Speed och tänkte vilket maffigt ljud men verkar inte vara någon bas alls?!
(jag har min på auto funktion och den lös grönt)

Byte till Ghost Protocol och scenen där de spränger kreml, stendött.
Stängde av den på huvudbrytaren bak - den blinkade rött en stund.
När den till slut slocknade så startade jag om den.
Då vaknade den till igen och allt verkar ok.

Vad kan detta bero på?
Har det hänt er andra fler gånger?
Kanske läge att kontakta Fyndbörsen och reklamera den?

Det hände igen efter att vi hade strömavbrott. Fick stänga av den och koppla bort ström sladden för att den skulle kicka igång. Lampan blinkade rött, känns lite så där om det ska hålla på så där. Inte meningen att den ska vara så känsligt eller?

JOEL?

Postad 08 December 2014 - 22:29

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Det hände igen efter att vi hade strömavbrott. Fick stänga av den och koppla bort ström sladden för att den skulle kicka igång. Lampan blinkade rött, känns lite så där om det ska hålla på så där. Inte meningen att den ska vara så känsligt eller?

JOEL?

Joel? Han räknar pengarna :) Han var väldigt aktiv när det gällde att sälja så mycket som möjligt, han kommer säkert tillbaka igen när det är dags med xtz cinema ultra xxl 2.0 :D

Nej men jag tycker att ni ska lämna tillbaka det. Det där hade jag definitivt inte accepterat.

Postad 09 December 2014 - 06:53

Cyberzent
  • Cyberzent
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Opplevde dette selv men bare 1 gang foreløpig ..

Postad 09 December 2014 - 09:05

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0
Man kanske inte skall hänga på låset när det gäller helt nya produkter, utan låta en tid gå så man upptäcker eventuella och generella barnsjukdomar.

Är sjukt sugen på XTZ Master M2, men kommer nog vänta ett halvår efter lansering innan jag slår till.

Postad 09 December 2014 - 09:16

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Har själv råkat ut för det en gång i början men inget som har stört mig. Men skulle det återkomma regelbundet skulle jag kontakta fyndbörsen för svar. Men än funkar den kanon:)

Postad 09 December 2014 - 10:18

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0
Hej!

Vi beklagar att i några få fall verkar autokretsarna inte fungera helt stabilt och vi undersöker nu vad som är problemet. Vi kommer naturligtvis att lösa problemet så fort som möjligt, vi konsulterar med vår partner i USA och det kan vara att några har fått fel mjukvara. Basarna är baserade på en DSP-krets och styrs därför med mjukvara för de flesta funktioner. Fabriken kan ha laddat över fel mjukvara. Det är också därför det tar lite tid att "starta om" subwoofern, exakt som en dator. Samma anledning till varför subwoofern kan hänga sig vid t.ex. strömavbrott.

Samtidigt är "auto-on" i grunden inte en helt stabil funktion. Detta gäller alla tillverkare. Vi rekommenderar att köra i "always on" med en grendosa som har power-switch eller att man bryter direkt på subwoofern. Då spelar subwoofern stabilt hela tiden.

Återigen beklagar vi att några har problem, men ge oss lite tid så skall vi snart få kläm på problemet. Ni som har problem, hör av er direkt till oss [email protected].

Mvh
Joel

Postad 09 December 2014 - 17:49

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Om det händer igen då hör jag av mig ;)

Bortsett från det så är jag toooooook nöjd :)
Sådan kraft och kontroll!

Postad 09 December 2014 - 20:04

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
På väg hem från fyndbörsen med bas nummer 2. Kommer bli en spännande helg:)

Postad 09 December 2014 - 20:07

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Man kanske inte skall hänga på låset när det gäller helt nya produkter, utan låta en tid gå så man upptäcker eventuella och generella barnsjukdomar.

Är sjukt sugen på XTZ Master M2, men kommer nog vänta ett halvår efter lansering innan jag slår till.

Med över 30% rabatt tror jag de flesta som bokade Cinema inte är speciellt missnöjda... ;)

Även med ev strul. Brukar alltid lösa sig fint med Fyndbörsen om det är något :)

Postad 09 December 2014 - 20:10

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Med över 30% rabatt tror jag de flesta som bokade Cinema inte är speciellt missnöjda... ;)

Nä, men förmodligen de som ev ska köpa nu..

Postad 09 December 2014 - 20:14

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 1

Även med ev strul. Brukar alltid lösa sig fint med Fyndbörsen om det är något :)

Då förstår jag att ni är nöjda med era saker när det ger 30% i rabatt på förköp. :o

Postad 09 December 2014 - 21:21

Cyberzent
  • Cyberzent
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

På väg hem från fyndbörsen med bas nummer 2. Kommer bli en spännande helg:)

Oii, blir morsomt å høre 2 vs 1...

Kjørte vannfall i rommet og det er ganske overraskende hvor lite etterslep det er opptil 100hz.

Postad bild

Postad 09 December 2014 - 21:28

Cyberzent
  • Cyberzent
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Samtidigt är "auto-on" i grunden inte en helt stabil funktion. Detta gäller alla tillverkare. Vi rekommenderar att köra i "always on" med en grendosa som har power-switch eller att man bryter direkt på subwoofern. Då spelar subwoofern stabilt hela tiden.

Mulig det men jeg hadde ingen problemer med dette med mine SVS SB-13. "Always On" burde være unødvendig om funksjonen "Auto On" fungerer etter hensikten, jeg har forøvrig opplevd dette problemet kun 1 gang og håper jeg slipper dette i framtiden.

Redigerat av Cyberzent, 09 December 2014 - 21:30.

Postad 10 December 2014 - 09:15

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hej!

Vi beklagar att i några få fall verkar autokretsarna inte fungera helt stabilt och vi undersöker nu vad som är problemet. Vi kommer naturligtvis att lösa problemet så fort som möjligt, vi konsulterar med vår partner i USA och det kan vara att några har fått fel mjukvara. Basarna är baserade på en DSP-krets och styrs därför med mjukvara för de flesta funktioner. Fabriken kan ha laddat över fel mjukvara. Det är också därför det tar lite tid att "starta om" subwoofern, exakt som en dator. Samma anledning till varför subwoofern kan hänga sig vid t.ex. strömavbrott.

Återigen beklagar vi att några har problem, men ge oss lite tid så skall vi snart få kläm på problemet. Ni som har problem, hör av er direkt till oss [email protected].

Mvh
Joel

Tack för ditt svar Joel!

Bortsett från detta problem är jag supernöjd med min 1x12.
Ni har alltid varit bra att ha att göra med så jag är inte orolig, utan känner mig trygg
med att ni kommer lösa det på ett bra sätt för oss som har problem.
Om den behöver bytas helt eller det går att lösa på annat sätt får vi se.
Jag kommer felanmäla problemet direkt till er enligt önskemål ovan.

Auto On funktionen på min 10 år gamla Sony sub har fungerat perfekt i alla år, däremot
har den inte en chans mot 1x12:an vad gäller ljudtryck och ljudkvalitet.

Postad 11 December 2014 - 17:55

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
här kommer en bild på rummet. får justera duken för den tar i högtalaren :angry: men nu börjar ju det roliga igen att spela in, men jag får säga att jag var lite tveksam till två om det blev stor skillnad och så, tyckte redan det tryckte på bra, men ack, får säga lite som jag har läst att jag kommer nog aldrig kunnat levt med en sub nu när jag har vetskap hur två låter. bara vid min inspelningsnivå så har ljudet en helt annan pondus nu tycker jag verkligen att jag fått den basen jag har drömt om, undrar hur det blir när man höjer på så dom verkligen får jobba. undra om det finns nått hus kvar då? :P som sagt mycket stor skillnad med två, men återkommer i helgen när första filmen är tagen :D

Bifogad fil(er)

Postad 11 December 2014 - 18:25

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

här kommer en bild på rummet. får justera duken för den tar i högtalaren :angry: men nu börjar ju det roliga igen att spela in, men jag får säga att jag var lite tveksam till två om det blev stor skillnad och så, tyckte redan det tryckte på bra, men ack, får säga lite som jag har läst att jag kommer nog aldrig kunnat levt med en sub nu när jag har vetskap hur två låter. bara vid min inspelningsnivå så har ljudet en helt annan pondus nu tycker jag verkligen att jag fått den basen jag har drömt om, undrar hur det blir när man höjer på så dom verkligen får jobba. undra om det finns nått hus kvar då? :P som sagt mycket stor skillnad med två, men återkommer i helgen när första filmen är tagen :D

Fy va kul :) Najs att du fick hem den andra så tidigt, min kommer troligen i slutet av månaden (om inget strular, och det lär strula hahahaha )

Postad 11 December 2014 - 18:42

Cyberzent
  • Cyberzent
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Grattis! Jeg tipper også at frekvensresponsen din har bedret seg.. :)

Mitt tips er og leke deg med room gain eq, mine ble betraktelig bedre med denne påskrudd. Ikke tenk så mye på at det blir sagt at den ikke spiller like dypt da rombidraget sørger for respons under 15hz selv med denne påskrudd (litt romavvhengig). Hos meg bedrer start og stopp av bassnoter seg med en bedre definisjon samt at bassen romler mye mindre i rommet.

Redigerat av Cyberzent, 11 December 2014 - 18:43.

Postad 11 December 2014 - 20:24

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Grattis! Jeg tipper også at frekvensresponsen din har bedret seg.. :)

Mitt tips er og leke deg med room gain eq, mine ble betraktelig bedre med denne påskrudd. Ikke tenk så mye på at det blir sagt at den ikke spiller like dypt da rombidraget sørger for respons under 15hz selv med denne påskrudd (litt romavvhengig). Hos meg bedrer start og stopp av bassnoter seg med en bedre definisjon samt at bassen romler mye mindre i rommet.

tack för tipset :) ska ta och leka lite till helgen med det och även sluten mm. återkommer..

Postad 13 December 2014 - 15:13

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 1
Jag passar på att göra denna tråd till en Officiell tråd för XTZ Cinema Series. :)

Postad 14 December 2014 - 08:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Många nöjda med 3x12 låret det som. Kul, speciellt med tanke på att det är en annorlunda design :)

Någon som vet hur mycket luft den flyttar ännu? Joel?

Postad 14 December 2014 - 19:28

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
har nu sett transformers 1-2 och vilken fröjd. sådan kraft och kontroll :) har även tillbringar mängder med timmar med musik, och sitter bara med ett stort flin, lyssnat på det mesta och det låter riktigt bra. ex vid hårdrock så dundrar dubbeltrampet i bröstet på ett nästa löjligt sätt :D men vid lung musik så fyller den hela rummet med bas utan att ta över :)
Zartok kan man få fram hur mycket luft den flyttar på något sätt? så ska jag gärna hjälpa dig

Postad 18 December 2014 - 10:26

hdvp
  • hdvp
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jeg kunne ikke blive helt tilfreds med lyden fra mine M6 og overvejede en kort tid at aflevere det hele tilbage på Buy&Try.
Men Søren fra fyndbørsen anbefalede at flytte L/R M6 længere til siden for at høre om det blev bedre. Det var ikke så nemt gjort da alle kabler var fræset ind i væggen..

Men da jeg også gerne ville have projektor og motorlærred, gik jeg i gang med at om dekorere stuen.
Utroligt så meget det har hjulpet på lyden med større afstand mellem L/R M6. Det har også hjulpet at fjerne den TV-bænk jeg før havde stående. Den gav åbenbart nogle uheldige refleksioner på center M6 så lyden ikke opfattedes at komme fra skærmen.

Her et billede som det så ud før (uden Sub 1x12)
Bifogad fil  20141021_Speakers_021 (Large).JPG   242.76K   6 Antal nerladdningar

Her er billeder af resultatet efter - nu med indbygget 90" motor lærred:

Bifogad fil(er)

Redigerat av hdvp, 18 December 2014 - 10:27.

Postad 18 December 2014 - 12:31

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0
Ser bättre ut ur både estetisk och akustisk synvinkel. Jag är inte förvånad över att du uppfattade ett rejält lyft för ljudet.

Postad 18 December 2014 - 21:18

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt:)

Postad 20 December 2014 - 03:40

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1158 inlägg
  • 0

har nu sett transformers 1-2 och vilken fröjd. sådan kraft och kontroll :) har även tillbringar mängder med timmar med musik, och sitter bara med ett stort flin, lyssnat på det mesta och det låter riktigt bra. ex vid hårdrock så dundrar dubbeltrampet i bröstet på ett nästa löjligt sätt :D men vid lung musik så fyller den hela rummet med bas utan att ta över :)
Zartok kan man få fram hur mycket luft den flyttar på något sätt? så ska jag gärna hjälpa dig

Jag tror att ca 2-2.2 L per element ett torn 3x12" ca 6 - 6.6 L.......SD = 490/520 Xmax totalt ca 4-4.4 cm P-P.........tex 490 x 4.4 /1000 = 2.156 L .

En 12" har SD mellan ca 490-520 cm2 .....en väg p ca 20 mm x 2 = 40 mm = 4 cm :)

Postad 27 December 2014 - 11:02

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Det finns ingen dedicated Dolby Atmos ännu från XTZ

Jodå ;) Dom kommer visas upp på CES nu i Januari :)

Redigerat av MikeVKR, 27 December 2014 - 11:03.

Postad 27 December 2014 - 11:47

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Jodå ;) Dom kommer visas upp på CES nu i Januari :)

Det var trevlig nyhet :)
Har för min att Joel skrev att inget sådant är på G, men jag kan ha fel.
Blir intressant detta :)

Postad 27 December 2014 - 11:53

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Nä du har rätt, antagligen fick han inte gå ut med någon info just då..

Det jag vet är att dom nya Cinema Atmos högtalarna är tänkta att användas ovanpå M6 som skjuter ljudet mot taket och sedan reflekterar ner mot lyssnaren. Dom ska även gå att väggmonteras som vanliga surround.

Postad 28 December 2014 - 13:14

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Det jag vet är att dom nya Cinema Atmos högtalarna är tänkta att användas ovanpå M6 som skjuter ljudet mot taket och sedan reflekterar ner mot lyssnaren. Dom ska även gå att väggmonteras som vanliga surround.

Det blir intressant. Har inte koll på Atmos högtalare eftersom uppgraderingen känns ganska avlägsen för tillfället. Men det blir intressant å se vad som kommer på marknaden. :)

Postad 29 December 2014 - 00:15

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Blir väldigt intressant att se den lösningen...tämligen olika resultat beroende på taket mao?!

Postad 29 December 2014 - 00:49

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Blir väldigt intressant att se den lösningen...tämligen olika resultat beroende på taket mao?!

Precis! Helt plötsligt är det inte bra att ha absorbenter i taket.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.