Xbox One X
2266 svar till detta ämne
Postad 21 November 2017 - 14:19
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
Exakt vanesak haft min Samsung 78" i 2 år så de sitter kvar i fingrarna. Köpte en LG Signature Oled förra månaden dock är den 77" känns sådär att gå ner i storlek men å andra sidan är den ett monster. PM:a om du vill se kvittot!
Köpte du en TV för 180 000 kr, men snålade in på att ha både Xbox och PS4?
Postad 21 November 2017 - 14:29
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Någon som läst eller hört någonstans om när The Witcher 3 kan tänkas uppdateras med stöd för Xbox One X.
Har spelat ca 30h på PS4 men blir lite sugen på att köpa "game of the year" utgåvan av spelet nu när det ligger på Black Friday erbjudande för 199:-.
Var hittar du den för 199 spänn?
Postad 21 November 2017 - 14:31
Unregistered372d5425
-
Unregistered372d5425
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Var hittar du den för 199 spänn?
I den digitala butiken på Xboxen.
Postad 21 November 2017 - 14:45
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Dock ger ju HDR betydligt mer än upplösning kan jag tycka! 60 fps är dock riktigt bra. Känner dock om ett spel körs i 1440 vs 2160 är skitsamma, ger en eloge för Atmos ljud dock! Hoppas Sony kan komma ikapp på den fronten
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 21 November 2017 - 14:55.
Postad 21 November 2017 - 14:59
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Någon som läst eller hört någonstans om när The Witcher 3 kan tänkas uppdateras med stöd för Xbox One X.
Har spelat ca 30h på PS4 men blir lite sugen på att köpa "game of the year" utgåvan av spelet nu när det ligger på Black Friday erbjudande för 199:-.
Det ligger som enhanched i min download lista, så borde väl redan vara det, DF har ju gjort videos på det också?
Postad 21 November 2017 - 15:00
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Köpte du en TV för 180 000 kr, men snålade in på att ha både Xbox och PS4?
Nu köpte jag den via mitt företag för ett bra pris, så momsen får jag tillbaka 
Snålade in nja.. den fyller ju ingen funktion därav. Men jag kanske ändrar mig och hämtar hem en Xbox igen för att ge den ytterligare chans när Far Cry kommer som är ett spel i like.
Postad 21 November 2017 - 15:03
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Här är en jämförelse
http://www.youtube.com/watch?v=BE72jzVHph8
Jag vet inget om märkningen på spelen men skillnaden är stor i upplösning i alla fall mellan de båda.
- Both consoles operate at a dynamic resolution.
- PS4 Pro tops out at 1440p.
- One X resolution tops out at 2160p (4K).
In general, Xbox One X has a massive image quality boost over PS4 Pro.
- Performance is a stable 60fps across both consoles, with the Pro achieving that target more often.
Råkade se det bara när jag kollade lite mer noga på fodralen att märkningen skiljde mellan spelen och efter lite googlande kom jag fram till att Battlefront inte är ett 4K spel.
Postad 21 November 2017 - 15:17
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Råkade se det bara när jag kollade lite mer noga på fodralen att märkningen skiljde mellan spelen och efter lite googlande kom jag fram till att Battlefront inte är ett 4K spel.
Ja det stämmer ju att det inte är ett 4K-spel, iom att det är dynamisk upplösning. Men ja det är ju relativt vad man tycker om att det är "typ samma" som Pro, det är ju viss ökning i upplösning vid varje given tidpunkt. Den kan pusha dubbelt så många pixlar och ändå inte vara 4K, men det är ändå en skillnad.
Det ligger som enhanched i min download lista, så borde väl redan vara det, DF har ju gjort videos på det också?
Hmm, när släpptes den, det var inte patchat 9 november iaf.
https://wccftech.com...fps-xbox-one-x/
Edit: Patchen verkar inte vara släppt enligt vad jag läst. December ryktas det om.
Redigerat av Zoiler, 21 November 2017 - 15:23.
Postad 21 November 2017 - 15:24
Unregistered372d5425
-
Unregistered372d5425
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Ah toppen, då verkar det blivit patchat nyligen 
Har du hunnit testa det något?
Postad 21 November 2017 - 15:31
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Ah toppen, då verkar det blivit patchat nyligen 
Har du hunnit testa det något?
Kört en timme, tog några screenshots typ. Sen havererade min Xbox. Men jag har ingen 4k display, men upplevde ist stabilare fps.
Dessa 2 är ifrån 8 november såg jag, så spelet kan vara opatchat vid detta tillfälle.
Anledningen till varför jag har dessa screenshots är för att jag testade att offra min 2TB externa disk att agera enbart Capture disk, men det var ganska osmidigt, funkade mindre bra när man bytte spel osv. Däremot så ser man alla captures väl kopplad till en pc, men avslutades dom inte korrekt så gick dom ej se ifrån xboxen.
Redigerat av SKIBBE, 21 November 2017 - 15:36.
Postad 21 November 2017 - 15:33
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Kört en timme, tog några screenshots typ. Sen havererade min Xbox. Men jag har ingen 4k display, men upplevde ist stabilare fps.
Ja det får man gratis utan patch 
Spelet är inte patchat ännu Skibbe. De har koll här: https://www.resetera...ls.672/page-109
Redigerat av Zoiler, 21 November 2017 - 15:37.
Postad 21 November 2017 - 15:33
Unregistered372d5425
-
Unregistered372d5425
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Ja det stämmer ju att det inte är ett 4K-spel, iom att det är dynamisk upplösning. Men ja det är ju relativt vad man tycker om att det är "typ samma" som Pro, det är ju viss ökning i upplösning vid varje given tidpunkt. Den kan pusha dubbelt så många pixlar och ändå inte vara 4K, men det är ändå en skillnad.
Hmm, när släpptes den, det var inte patchat 9 november iaf.
https://wccftech.com...fps-xbox-one-x/
Edit: Patchen verkar inte vara släppt enligt vad jag läst. December ryktas det om.
Okej, då är det bara till att vänta snällt.
Postad 21 November 2017 - 15:48
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Ja det får man gratis utan patch 
Spelet är inte patchat ännu Skibbe. De har koll här: https://www.resetera...ls.672/page-109
Okey, My bad.
Postad 21 November 2017 - 16:04
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Funderar på att köpa en Xbox One X (främst till min son), hur är ljudnivån på den? Har tidigare ägt en vanlig Xbone som var helt underbar på den fronten, knäpptyst oavsett vilket spel man spelade. Är One X samma? Har läst lite olika åsikter kring detta. Ratar PlayStation pga ljudnivån, så just att den är tyst är viktigt för mig.
Hade säkert dugit med en One S, men jag gillar teknik och kan inte hålla mig från att köpa en bättre konsol om det finns
Postad 21 November 2017 - 16:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Funderar på att köpa en Xbox One X (främst till min son), hur är ljudnivån på den?
Min är knäpptyst. Måste gå fram för att höra ett litet surrande. I nivå med Xbox One om inte tystare t o m. Trodde det var för att jag var i menyerna, men märkte ingen skillnad när jag spelade.
Postad 21 November 2017 - 16:11
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Min är knäpptyst. Måste gå fram för att höra ett litet surrande. I nivå med Xbox One om inte tystare t o m. Trodde det var för att jag var i menyerna, men märkte ingen skillnad när jag spelade.
Det avgör saken, tack för snabbt svar  Köper en trots att jag inte har 4K.
Redigerat av Kamui, 21 November 2017 - 16:11.
Postad 21 November 2017 - 16:13
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ja det stämmer ju att det inte är ett 4K-spel, iom att det är dynamisk upplösning.
Lustigt. Alldeles nyligen beskrev ju MS "4K Ultra HD"-märkningen såhär:

Men nu verkar de dumt nog hålla tillbaka på märkningen så att den bara används på strikt native 4K titlar? Överdrivet petigt.
Redigerat av pacman, 21 November 2017 - 16:14.
Postad 21 November 2017 - 16:17
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Lustigt. Alldeles nyligen beskrev ju MS "4K Ultra HD"-märkningen såhär:

Men nu verkar de dumt nog hålla tillbaka på märkningen så att den bara används på strikt native 4K titlar? Överdrivet petigt.
Men jag kan nog hålla med, står det att spelet är 4k, så ska det väl vara 4k, annars kan ju alla spel vara 4k då allt enkelt kan skalas till 8k om det är så.
1080p+ Kanske är något? eller lägsta nummret det når, 1440p eller någon helt udda upplösning 
Postad 21 November 2017 - 16:37
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Men jag kan nog hålla med, står det att spelet är 4k, så ska det väl vara 4k, annars kan ju alla spel vara 4k då allt enkelt kan skalas till 8k om det är så.
Njae, kravet "game has a 2160p frame buffer" kan nog ses som att t.ex. rendering i 1080p och skalning till 4K inte platsar men istället för att hänga upp sig på teknikaliteter så tycker jag man kan se på det "praktiska värdet för konsumenten" (vilket är anledningen till att man har den har typen av loggor från första början) och där tycker jag MS tidigare valde en bra gräns. Att t.ex. Battlefront 2 inte kan kallas för ett 4K-lir är faktiskt bara löjligt.
Finns en annan sida av detta oxå. Att maniskt jaga native 4K (om det nu är det som krävs, inte kollat upp hur de spelen som faktiskt har loggan snurrar) i alla lägen kan dra med sig att utvecklaren får göra rätt stora kompromisser. Men de kanske gör dessa stora, och i praktiken onödiga, kompromisser eftersom en 4K-logga kan ha ett marknadsvärde (världen är inte smartare än så och det skulle t.o.m. kunna vara så att de har det som krav från den som publicerar spelet). "Onödig pixeljakt", mao.
Kikar lite på MS sida nu och överlag tycks de backat på hur de uttrycker sig. Var väl nån nitisk pixelräknare som stämde sk*ten av dem. 
Redigerat av pacman, 21 November 2017 - 16:43.
Postad 21 November 2017 - 16:43
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Ja man kanske får tänka annat på konsol.
Men skulle nån pc spelare säga till mig att dom spelar något spel i 4k fast upplösningen är 1440p men visas på en tv som skalar det till 4k så skulle då inte jag kalla det 4k 😉
Men att göra det enkelt för konsumenten är jag för, men då måste nästan deras 4k logga förklaras på varje förpackning, för vid blotta anblicken när man ser 4k så antar man ju att det är native 4k 100% av spelet.
Postad 21 November 2017 - 16:45
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Men skulle nån pc spelare säga till mig att dom spelar något spel i 4k fast upplösningen är 1440p men visas på en tv som skalar det till 4k så skulle då inte jag kalla det 4k
Ett sånt spel klarar inte kravet på 2160p renderingsbuffer iofs...
Men att göra det enkelt för konsumenten är jag för, men då måste nästan deras 4k logga förklaras på varje förpackning,
Inte nödvändigtvis på förpackningen men på hemsidan och det var ju ovanstående förklaring de hade förut.
Redigerat av pacman, 21 November 2017 - 16:51.
Postad 21 November 2017 - 16:47
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Vad menas med renderings buffer är det som min ISP säger "upp till 100mbit" 😋
Postad 21 November 2017 - 16:54
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Upplösningen på den buffer i grafikminnet som varje frame renderas till.
Sure, både checkerboarding och dynamisk upplösning är "fusk" här men som sagt, imo var den tidigare nivån vettigare vald.
Redigerat av pacman, 21 November 2017 - 16:57.
Postad 21 November 2017 - 19:08
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
Ett sånt spel klarar inte kravet på 2160p renderingsbuffer iofs
Nope, men det är lite humor egentligen. Skalas det upp i TVn är det 1440p (t ex), men skalas det istället upp i spelet, då är det plötsligt 4K.
Det viktiga är såklart helheten, dvs både hur det ser ut och frameraten. Om det hackar i 4K-upplösning är det bättre att sänka tillfälligt, eller t om köra spelet i 1440p istället.
Risken finns alltid att någon dåre stämmer MS (som med Sony och Killzone på PS4), men hellre det än spel som hackar...
Det är dock fel med 4K-stämpel på spel som inte har det, så MS gör rätt när de skippar det. Det hade iofs varit bra med ”4K checkerboard” och ”Dynamic 4K” som extra märkningar.
Redigerat av Ageve, 21 November 2017 - 19:13.
Postad 21 November 2017 - 19:22
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Nope, men det är lite humor egentligen. Skalas det upp i TVn är det 1440p (t ex), men skalas det istället upp i spelet, då är det plötsligt 4K.
Tror inte att rendering i 1440p+skalning någonsin var tänkt att få märkningen.
Ja, helheten är det viktiga och i värsta fall kommer de "nya kraven" ge exempel där helheten är sämre än den behöver vara. Därför är de "fel".
Nåja, parantes men man undrar vad som fick MS att ändra sig
Redigerat av pacman, 22 November 2017 - 02:40.
Postad 22 November 2017 - 07:15
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Njae, kravet "game has a 2160p frame buffer" kan nog ses som att t.ex. rendering i 1080p och skalning till 4K inte platsar men istället för att hänga upp sig på teknikaliteter så tycker jag man kan se på det "praktiska värdet för konsumenten" (vilket är anledningen till att man har den har typen av loggor från första början) och där tycker jag MS tidigare valde en bra gräns. Att t.ex. Battlefront 2 inte kan kallas för ett 4K-lir är faktiskt bara löjligt.
Finns en annan sida av detta oxå. Att maniskt jaga native 4K (om det nu är det som krävs, inte kollat upp hur de spelen som faktiskt har loggan snurrar) i alla lägen kan dra med sig att utvecklaren får göra rätt stora kompromisser. Men de kanske gör dessa stora, och i praktiken onödiga, kompromisser eftersom en 4K-logga kan ha ett marknadsvärde (världen är inte smartare än så och det skulle t.o.m. kunna vara så att de har det som krav från den som publicerar spelet). "Onödig pixeljakt", mao.
Kikar lite på MS sida nu och överlag tycks de backat på hur de uttrycker sig. Var väl nån nitisk pixelräknare som stämde sk*ten av dem. 
Då kan man ju börja stämma alla Ultra HD 4K filmer också där 9/10 är inspelade i 2K och inte 4K men säljs som 4K filmer
Postad 22 November 2017 - 08:53
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
DI är möjligen 2K, själva raw-inspelning är oftast högre. Men ja, bara att stämma på!
Postad 22 November 2017 - 13:55
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
DI är möjligen 2K, själva raw-inspelning är oftast högre. Men ja, bara att stämma på! 
Nu bor vi ju inte i USA där man kan stämma Apple för att man lyssnar på musik och inte såg en cyklist rullande över en, då det inte stod ngt om detta på varningstexten.
Många av filmerna är inte ens inspelade i 2K och oavsett är de fel att kalla det 4K när de skall skalas upp. Kör jag en BluRay film och låter TVn skala upp, är det då en 4K Nej!
http://realorfake4k.com/
Lite Off top.. men ändå
Postad 22 November 2017 - 14:52
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Nopp det har jag inte gjort. Får prova det sen när det är lite lugnare här hemma. Ska även kolla genom routerns inställningar om det kan finnas nåt som kan vara tajkon oxå. :/
Löste det sig för dig? Har samma problem, blir inte klok på det, hittar nätverket, skriver in lösenord men sen händer inget, när jag var inne dessa 2 dagar hade jag skumma hastigter, allt från 34 Kbit till 115 Mbit. För tillfället så vet jag inte vad jag ska göra. Testade ändra till ipv6 på min router men Xboxen går på ipv4 vet inte hur jag ändrar det på Xboxen. Nat typ finns heller inte enligt nätverkstestet. Några ideer?
Postad 22 November 2017 - 19:04
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Löste det sig för dig? Har samma problem, blir inte klok på det, hittar nätverket, skriver in lösenord men sen händer inget, när jag var inne dessa 2 dagar hade jag skumma hastigter, allt från 34 Kbit till 115 Mbit. För tillfället så vet jag inte vad jag ska göra. Testade ändra till ipv6 på min router men Xboxen går på ipv4 vet inte hur jag ändrar det på Xboxen. Nat typ finns heller inte enligt nätverkstestet. Några ideer?
Nej tyvärr. Har inte hunnit kolla på det än. Kör på 2.4ghz. Funkade ett tag igen i veckan men sen va det fel igen. Ska skumma genom routern oxå och kollar om det är med ip6
Xboxen ska väl automatiskt ta ip6 om möjligt har jag fattat det som.
Postad 22 November 2017 - 20:43
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Någon som haft problem att köpa Xbox Gift Card på amazon.com det senaste? När jag la till mitt nya kort idag, så vägra det gå genomföra ett köp med det, fast jag hade samma usa adress som innan, bara nytt kort. Slutade med att jag fick hitta en annan sida att köpa gift card på.
Postad 22 November 2017 - 22:13
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Fan nu känns det riktigt roligt att spela igen. Haft en rejäl torka ett tag. Kört igenom Gears 4 och snart halo 5 och Wolf 2. Allt är ju så vackert på X. Blir tomb raider eller FFXV sen.
Har även testat Gears 3 lite snabbt och fan vad ett så gammalt spel blev snyggt. Kommer inte ihåg ett skvatt från det spelet så det ska spelas om nångång.
Redigerat av New Player, 22 November 2017 - 22:22.
Postad 22 November 2017 - 23:54
ryst
-
ryst
-
Forumräv
-
-
908 inlägg
Någon som haft problem att köpa Xbox Gift Card på amazon.com det senaste? När jag la till mitt nya kort idag, så vägra det gå genomföra ett köp med det, fast jag hade samma usa adress som innan, bara nytt kort. Slutade med att jag fick hitta en annan sida att köpa gift card på.
Nope, köpte för 1mån sen utan problem.
Postad 23 November 2017 - 20:04
Agaton
-
Agaton
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Jag laddade nyligen hem demo på Homefront: The Revolution och Wolfenstein 2 till min xbox one x och jag undrar varför jag får extremt grådaskig bild? Alltså, det ser ut som att jag har dragit brightness på absolut max på teven. Det ser verkligen horribelt ut och totalt onjutbart. Jag har ej stöd för varken 4K eller HDR på min teve så det är ingen HDR inställning som spökar.
Nu när tag tänker efter så kan det vara så att bilden var åt det grådaskiga hållet även på Gears of War 4 innan jag ändrade till 60fps läget (jag måste kolla upp deta senare). Jag körde nyss genom hela Dishonored: Death of the Outsider och det såg kanon ut, inga problem där alls. Jag börjar seriöst bli orolig över detta, vad kan problemet vara? Har inte detta problem på vare sig PS4 Pro eller min Oppo Blu-ray spelare, så det måste ju vara något med min Xbox One X. Kan det vara någon inställning som spökar någonstans?
Postad 23 November 2017 - 20:06
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Ser man det redan i menyerna, Eller är det bara under gameplay?
Redigerat av SKIBBE, 23 November 2017 - 20:29.
Postad 23 November 2017 - 21:34
Agaton
-
Agaton
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Vad jag minns så var nog menyerna bra, får kolla upp detta senare.
Jag hittade några sidor som tar upp problemet med grådaskig bild:
https://digitalcrack...the-xbox-one-x/
https://forums.ubi.c...ox-One-X-Forums
Är detta ett känt problem på Xbox One X och ur fasen löser man detta? Någon annan som har problem? Jag har för övrigt Scorpio Edition om någon undrar.
Postad 24 November 2017 - 02:05
Unregistered7199bdc7
-
Unregistered7199bdc7
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Vart hittar man billigaste Xbox live 12 månader? har kollat runt lite men dom flesta lägger till en massa kostnader när man går till checkout,
Postad 24 November 2017 - 06:13
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Vart hittar man billigaste Xbox live 12 månader? har kollat runt lite men dom flesta lägger till en massa kostnader när man går till checkout,
Har handlat här många gånger genom åren, har man tur så finns det 12 månader på lager. Får kod via mail. http://www.electroni...p-subscription/
35.95£ typ strax över 400kr beroende på växlingskurs.
Redigerat av SKIBBE, 24 November 2017 - 06:15.
Postad 24 November 2017 - 10:07
Unregistered7199bdc7
-
Unregistered7199bdc7
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har handlat här många gånger genom åren, har man tur så finns det 12 månader på lager. Får kod via mail.
http://www.electroni...p-subscription/
35.95£ typ strax över 400kr beroende på växlingskurs.
Tusen tack! 
Postad 24 November 2017 - 11:04
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
Sådär ja, då fick man hem Scorpion igår kväll med UPS. Och det första man gör är att starta Forza 7, det funkar.. Whee.
Sen stoppar man in Halo 5, BzzztBipp - stängs av lika som innan.. skräp.
Gears lika så, Tomb Raider skiter sig även det. Kopplar ur den externa HDD'n och startar bara Insects från den interna hoppas på ... ingenting. Samma igen.
Vilken skräp. Enligt servicebrevet Microsoft skickar med har de återställt konsolen till fabriksinställningar igen (någon jag gjort 2 gånger hemma) och trott att det skulle funka. Som till synes inte fungerar.
Jaja blev ett samtal med supporten igen, bestämde att ta en express "lagning" dvs "köpa" en utbyteskonsol mot att de håller pengarna för en ny tills jag skickar tebax min felaktiga konsol.
Gnällde om att mina enda 2 timmars glädje sedan releasen varit lite Forza, annars har ju den varit beng och ute på vift.
Dessutom vidhöll jag att det skulle till kompensation i form av lite "goodies" vilket supporten skulle övertala sin supervisor om, får se vad se ordnar till.
Ja fortsättning följer
Postad 24 November 2017 - 11:09
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Mkt tråkigt och trist. Men dåligt av ms att bara återställa och inte kolla så det funkar.
Postad 24 November 2017 - 11:14
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Jag är rädd för att dom "lagar" min på samma sätt, har fabriksåterställt den 10ggr, och uppdaterat den via usb en 5ggr.
Gått igenom halva felkodslistan...
Kunde man se på hemsidan vad dom gjorde?
Med tur, vilket jag antar jag inte har så är dom klara redan idag.
Postad 24 November 2017 - 12:38
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Hunnit köpa???? Fick mail precis om black Friday http://www.electroni...3YtVbpqz7phUA5t
31£ ist
Postad 24 November 2017 - 12:56
Unregistered71ffa625
-
Unregistered71ffa625
-
Användare
-
-
234 inlägg
Jag är rädd för att dom "lagar" min på samma sätt, har fabriksåterställt den 10ggr, och uppdaterat den via usb en 5ggr.
Gått igenom halva felkodslistan...
Kunde man se på hemsidan vad dom gjorde?
Med tur, vilket jag antar jag inte har så är dom klara redan idag.
De skickar med något de kallar "Xbox Serviced Console Letter".
I min stod det
-"Den här Xboxen har genomgått utförlig testning av maskinvaran och vi har återställt den till fabriksinställningnar för att den skall leverera bla bla"...
Lite bull om man får tycka, fasen det är ju sånt de ber om att man skall göra själv, innan man skall skicka in den.
Håll tummarna, det kanske behövs.
Aja, får en annan som kanske fungerar bättre. Och jo det blir en Scorpio det lovade supporten, undrar om man skall glömma att packa ned handkontrollen när min skall tillbaka..
Redigerat av Unregistered71ffa625, 24 November 2017 - 12:58.
Postad 24 November 2017 - 14:25
Unregistered7199bdc7
-
Unregistered7199bdc7
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Fan! har redan köpt, men men bättre lycka nästa gång då 
Postad 24 November 2017 - 18:08
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Laddade ner Halo Guardians och Titanfall 2, filerna låg på runt 99gb och 64 gb men det var på en 1080p-skärm. Precis kopplat in den i min A1 oled och måste jag ladda ner något mer nu eller är allt klart? Har såklart ändrat upplösning och färgdjup.
Redigerat av Chamber, 24 November 2017 - 18:50.
Postad 24 November 2017 - 18:17
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Allt laddas ner automatiskt till en X.
Postad 24 November 2017 - 18:51
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Allt laddas ner automatiskt till en X.
Tackar.
Postad 24 November 2017 - 20:08
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Sådär ja, då fick man hem Scorpion igår kväll med UPS. Och det första man gör är att starta Forza 7, det funkar.. Whee.
Sen stoppar man in Halo 5, BzzztBipp - stängs av lika som innan.. skräp.
Gears lika så, Tomb Raider skiter sig även det. Kopplar ur den externa HDD'n och startar bara Insects från den interna hoppas på ... ingenting. Samma igen.
Vilken skräp. Enligt servicebrevet Microsoft skickar med har de återställt konsolen till fabriksinställningar igen (någon jag gjort 2 gånger hemma) och trott att det skulle funka. Som till synes inte fungerar.
Jaja blev ett samtal med supporten igen, bestämde att ta en express "lagning" dvs "köpa" en utbyteskonsol mot att de håller pengarna för en ny tills jag skickar tebax min felaktiga konsol.
Gnällde om att mina enda 2 timmars glädje sedan releasen varit lite Forza, annars har ju den varit beng och ute på vift.
Dessutom vidhöll jag att det skulle till kompensation i form av lite "goodies" vilket supporten skulle övertala sin supervisor om, får se vad se ordnar till.
Ja fortsättning följer
Åh fy fan vad surt...måste ändå säga att det är lite märkligt att höra hur MS verkar sköta problemen. Man får känslan av att dom inte har en aning om vad problemen beror på till skillnad mot RROD på 360 då dom bytte konsolen snabbt och smidigt (iaf på senare tiden).
Att dom sen inte testar så att konsolen fungerar ordentligt är ju värdelöst. Håller tummarna för att du får en fungerande X nu då!
Postad 25 November 2017 - 01:07
Lorryquai
-
Lorryquai
-
Veteran
-
-
1928 inlägg
Knep en X för 4700:-, grym deal. En liten hemlig rea. Inet sweclockers.
Hoppas på en tyst maskin nu, ska endast köras i 4k.
//Lorryquai
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|