Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Corona och hur den sprids och är aktiv

2286 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 08 July 2021 - 09:27

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Dumt att ovaccinerade kan utsätta andra för smitta bara dom betalar extra. Dom ska inte släppas in alls tycker jag.

Det kan man tycka, men om det inte går att förbjuda vissa personer så brukar ekonomiska styrmedel fungera väldigt bra. Och om man är vaccinerad så är man ju hyfsat skyddad mot den ovaccinerade. Och om de ovaccinerade får ett riktigt högt biljettpris kommer dom kanske inte. I detta fallet tror jag det var en markering för att få folk att vaccinera sig. En del människor (inkl en del amerikaner) har ju en märklig syn på vaccination.

Jag tyckte det var en ganska kul idé att göra så :) . När jag hörde det var jag inte vaccinerad men det var inte beroende på ovilja.

Postad 08 July 2021 - 09:50

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 1

Sluta den dumma häxjakten på ovaccinerade. vaccinerade kan bli sjuka, sprida corona etc.

Postad 08 July 2021 - 10:39

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Sluta den dumma häxjakten på ovaccinerade. vaccinerade kan bli sjuka, sprida corona etc.

Visst kan de, men de blir inte sjuka på ett sätt som belastar vården som de ovaccinerade gjort i ett år nu. Och hur pass de sprider smittan är väl fortfarande inte helt utrett, men betydligt mindre än ovaccinerade i.a.f.

Så att inte vaccinera sig är okunnigt och egoistiskt och jag hoppas att vaccinpasset kommer att användas flitigt för att sålla ut er som inte tar sprutan från offentligheten.

Postad 08 July 2021 - 10:46

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Visst kan de, men de blir inte sjuka på ett sätt som belastar vården som de ovaccinerade gjort i ett år nu. Och hur pass de sprider smittan är väl fortfarande inte helt utrett, men betydligt mindre än ovaccinerade i.a.f.

Så att inte vaccinera sig är okunnigt och egoistiskt och jag hoppas att vaccinpasset kommer att användas flitigt för att sålla ut er som inte tar sprutan från offentligheten.

Gamla och sjuka kan skydda sig men att ge alla den icke godkända experimentsprutan på tom barn är helt oacceptabelt

Postad 08 July 2021 - 10:56

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 1

Gamla och sjuka kan skydda sig men att ge alla den icke godkända experimentsprutan på tom barn är helt oacceptabelt

Vilken spruta pratar du om? Alla vaccin som ges i Sverige har gått igenom de faser som  krävs för att vaccinet ska anses vara säkert (annars hade vi kunnat vaccinera folk för länge sedan).

Postad 08 July 2021 - 10:58

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 1

Men sprutan i sig ger ju bättre skydd än att smittas generellt. Vilken värld lever du hellre i? Ena där 1 på 100 behöver extravård eller en värld där 1 på 100.000 behöver extravård. Det är sådana frågor man bör ställa sig när man diskuterar vaccin och dess funktion mot alternativet av att inte vilja acceptera sprutor.

Läste i veckan att USAs Fauci hade data på att 99.2% av de som dog av Covid19 var ovaccinerade. Dvs av de som dör idag är det 0.8% som tillhör gruppen vaccinerade. Kan minnas siffran fel, men är tämligen säker. Rättning på sin plats för insatt.

Postad 08 July 2021 - 10:59

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 1

Vem har inte godkänt vaccinet?

Postad 08 July 2021 - 11:05

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Att låta ett dödligt virus härja fritt vore ett experiment med katastrofal utgång. Trots alla restriktioner runt om i världen fortsätter viruset att ta död på människor och göra många långtidssjuka, plus att det fortsätter mutera till farligare varianter.

Den som är rädd för vaccinen men inte för covid har ingen verklighetsuppfattning.

Vi måste vaccinera den absoluta majoriteten av världens befolkning för att komma ut det här. Vi har inte tid med foliehatterier. Foliehatteri var ett allvarligt problem redan innan pandemin, men i det här läget är det ett konkret hot mot vår existens.

Postad 08 July 2021 - 11:40

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 1

Till att börja med, jag tycker det finns dom som har goda skäl att inte vaccinera sig. Det kan handla om olika sjudomar eller allergier.

Men låt oss för ett ögonblick tänka efter lite. Om jag väljer att inte vaccinera mig så är det knappast ett globalt problem. Man kan ha synpunkter på att jag inte gör det men det är troligen inte ett större problem än de individer som av olika mer legitima skäl inte kan vaccinera sig.

Men om alla väljer att inte vaccinera sig, då är vi tillbaka i samma läge som för ett år sedan. Det har vi redan provat och jag tycker inte det var ett läge som jag vill tillbaka till igen. Jag misstänker att du inte heller vill komma tillbaka dit.

Jag har hittills inte hört några vettiga argument från "vaccinskeptiker". Vi vet att vaccinet fungerar och vi vet att det har biverkningar. Men missförståndet från kritiker är ofta att alternativet till att vaccinera sig handlar enbart om att inte vaccinera sig. Om man väljer att inte vaccinera sig som kommer en annan riskvärdering in och den missar man ofta. Om du vet att du blir sjuk och dessutom kan smitta andra som inte kan vaccinera sig, avstår du då också?

Du har rätt till egna åsikter, men inte till egna fakta. Och här har du tyvärr inte fakta på din sida. Men en sak har jag lärt mig med åren, att förklara för den som inte vill förstå, det är hopplöst  :) .

Men sprutan i sig ger ju bättre skydd än att smittas generellt. Vilken värld lever du hellre i? Ena där 1 på 100 behöver extravård eller en värld där 1 på 100.000 behöver extravård. Det är sådana frågor man bör ställa sig när man diskuterar vaccin och dess funktion mot alternativet av att inte vilja acceptera sprutor.

Läste i veckan att USAs Fauci hade data på att 99.2% av de som dog av Covid19 var ovaccinerade. Dvs av de som dör idag är det 0.8% som tillhör gruppen vaccinerade. Kan minnas siffran fel, men är tämligen säker. Rättning på sin plats för insatt.

Jag har hört från CNN att 99% av dom som idag dör av covid 19 är ovaccinerade. Det var inte från Fauci men ursprungkällan kan ha varit han. Oavsett decimalerna, en stor majoritet av de som dör är sannolikt ovaccinerade.

Och nu verkar det ta fart i bland annat Afrika. Detta är inte slut ännu  :( .

Redigerat av Mr_Tom, 08 July 2021 - 11:41.

Postad 08 July 2021 - 14:35

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Vem har inte godkänt vaccinet?

COVID-19 Vaccines Authorized for Emergency Use

https://www.hhrjourn...tial-medicines/

Redigerat av ROBRUG, 08 July 2021 - 15:00.

Postad 08 July 2021 - 14:55

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 904 inlägg
  • 1

Delta-corona som härjar och ökar i nu i världen.

Blev ju inte bättre med publik på Fotbolls-EM Heller.

23 juli startar sommar-os i Tokiyo , corona ökar där nu.

Dom får inte ta in nån publik  alls nu på OS-Spelen.

Postad 08 July 2021 - 15:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1

Varför inte. De är ju idioter oavsett och det tillfogar betydligt mindre skada än vaccinskepsis gör.

Vilket argument du framför...du förstår mao inte varför man bör vaccinera sig?

Postad 08 July 2021 - 15:23

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 1

Från din länk: "The urgent need to alleviate the global crisis caused by COVID-19 perhaps necessitates a departure from traditional vaccine regulatory pathways, but not at the expense of vaccine safety, efficacy, and quality." Sedan ser jag inte helt och hållet relevansen för Sverige av vad en myndighet i USA skriver.

De vaccin som används i Sverige har gått genom de tester som krävs för att de ska klassas som säkra och effektiva, så släpp tanken på att de är experimentella.

Postad 08 July 2021 - 15:37

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 1

Enkel fråga: Anser du att vaccinet idag inte är ordentligt testat?

Det man möjligen kan ha invändningar emot är möjliga långtideffekter. Men nackdelen med att vänta några år hade troligen varit betydligt större än att vaccinera snabbt.

En annan invändning jag sett är att man tagit fram vissa av vaccinen med nya metoder, därför är dom "experimentiella". Den expert som svarade konstaterade att metoderna är väl beprövade. Orsakerna till att dom inte använts så mycket tidigare var, om jag minns rätt, kommersiella.

Har du inte bättre argument än det du visar, då har du inte mycket att komma med.

Postad 08 July 2021 - 19:02

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 1
Alla puckon som väljer att inte vaccinera sig av olika idiotiska orsaker borde börja varje dag med att kontakta valfri bekant som har vaccinerat sig och tacka så mycket för hjälpen med att stoppa pandemin. "Hej, det är [valfritt namn]. Ville bara slå en signal och tacka för att du ställer upp för mig och alla andra idioter som väljer att tro på allehanda smörja som sprids på nätet istället för på människor som ägnat sitt liv åt att forska kring virus, pandemier och vaccin!" Varsågoda IDIOTER!

Redigerat av peppelito, 08 July 2021 - 19:52.

Postad 08 July 2021 - 19:13

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Alla puckon som väljer att inte vaccinera sig av olika idiotiska orsaker borde börja varje dag med att kontakta valfri bekant som har vaccinerat sig och tacka så mycket för hjälpen med att stoppa pandemin. "Hej, det är [valfritt namn]. Ville bara slå en signal och tacka för att du ställer upp för mig och alla andra idioter som väljer att tro på allehanda smörja som sprids på nätet istället för på människor som ägnat sitt liv åt att forska kring virus, pandemier och vaccin! Varsågoda IDIOTER!

Problemet är att många av dem tror att de kommer bli smittade av spikeproteiner de tror utsöndras av oss som är vaccinerade och få sitt DNA modifierat. :rolleyes:

Postad 08 July 2021 - 19:47

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0
Hahahaha, världsklass... Hur hanterar de sex generellt?

Postad 08 July 2021 - 21:39

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5177 inlägg
  • 1

Har tagit mina båda convid-19 sprutor och det är över 2 veckor sedan jag tog den senaste och ska nu har fullgott skydd. Enligt uppgift skyddar den även mot delta varianten. Lambda varianten har dykt upp så vi får se hur det går med den. Notera att alla varianter av nya virus kommer från ovaccinerade ute i den stora vida världen.

Redigerat av hmarkstrom, 08 July 2021 - 21:39.

Postad 08 July 2021 - 22:46

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 1

Det är i förorterna de flesta inte vill vaccinera sig... känns som man måste vara hårdare där. 

Tydligen många som tror att man försöker kontrollera dom med sprutan. 

Ser man föregående år bland somaliska män som dog i Sverige så var 50% av dom pga Corona. 

Man har misslyckats i förorterna... de måste se till så de får förtroende för staten på ett annat sätt, annars kommer de vara tickande bomber. 

Postad 09 July 2021 - 06:00

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0

Det är i förorterna de flesta inte vill vaccinera sig... känns som man måste vara hårdare där. 

Ser man föregående år bland somaliska män som dog i Sverige så var 50% av dom pga Corona. 

Man har misslyckats i förorterna... de måste se till så de får förtroende för staten på ett annat sätt, annars kommer de vara tickande bomber. 

Din analys haltar en del.  B) Här är min tanke kring din analys.

Gällande dödstalen i orten så handlar det inte bara om just förtroende. Utan även om behandlingsmetod och hur man blir bemött av vårdapparater. Precis som i otaliga äldreboenden runt om i Sverige där man låste hela avdelningar vid misstänkt smitta och delade bara ut morfin(muskelhämmande funktion bl a) och folk somnade in pga syrebrist.  :(  :angry: Bl a rika Sollentuna kommun hamnade på "top 10 of the worst" i hur man valde(eller inte valde) att behandla smittade eller misstänkt smittade på kommunala boenden, i Sollenunas fall pumpade medicinskt ansvarig sjuksköterska masen ut morfin...

Det går inte att läsa in någon nationell identitet på hur folk beter sig, utan det handlar om vilken typ av vård som erbjuds och eller personens benägenhet att uppsöka vård oavsett behov. Vissa personer är kverulanter och andra biter ihop och kör hårt in i kaklet. Det flera instanser varnat för de senaste år är just att folk i centrala storstäder besöker/kontaktar vårdapparater(både nätbolag och fysiska vårdinrättningar) för minsta fundering/oro medans de med större behov trängs undan pga dränering av resurser som inte når fram. Bl a SFAM, Svensk Förening för Allmänmedicin har flera gånger presenterat information kring detta. Finns på google eller deras hemsida. Kring detta ämne finns det en samsyn över hela Sverige.  :)

Nästa punkt handlar om hur man jobbar och tar sig till jobbet. Det är oerhört enkelt att jämföra smittotal mellan de som enkelt kan jobba hemifrån med de som måste trängas på centrala stationer/tåg/bussar varje dag för att kunna utföra sitt jobb. Samt hur dessa personer måste möta och tala med andra människor då de oftare arbetar med serviceyrken. 

Detta med statistik är lite klurigt att få helhetsgrepp om. Man måste förstå funktionen av urval och metod för att inse vad man inte tar med i analysen. Då har man åtminstone chansen att nå en gällande slutsats.  :)

Redigerat av PML73, 09 July 2021 - 06:05.

Postad 09 July 2021 - 06:15

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Detta beror nog på att många tror på sagoberättelser istället för vetenskap

Postad 09 July 2021 - 08:01

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Din analys haltar en del. B) Här är min tanke kring din analys.

Gällande dödstalen i orten så handlar det inte bara om just förtroende. Utan även om behandlingsmetod och hur man blir bemött av vårdapparater. Precis som i otaliga äldreboenden runt om i Sverige där man låste hela avdelningar vid misstänkt smitta och delade bara ut morfin(muskelhämmande funktion bl a) och folk somnade in pga syrebrist. :( :angry: Bl a rika Sollentuna kommun hamnade på "top 10 of the worst" i hur man valde(eller inte valde) att behandla smittade eller misstänkt smittade på kommunala boenden, i Sollenunas fall pumpade medicinskt ansvarig sjuksköterska masen ut morfin...

Det går inte att läsa in någon nationell identitet på hur folk beter sig, utan det handlar om vilken typ av vård som erbjuds och eller personens benägenhet att uppsöka vård oavsett behov. Vissa personer är kverulanter och andra biter ihop och kör hårt in i kaklet. Det flera instanser varnat för de senaste år är just att folk i centrala storstäder besöker/kontaktar vårdapparater(både nätbolag och fysiska vårdinrättningar) för minsta fundering/oro medans de med större behov trängs undan pga dränering av resurser som inte når fram. Bl a SFAM, Svensk Förening för Allmänmedicin har flera gånger presenterat information kring detta. Finns på google eller deras hemsida. Kring detta ämne finns det en samsyn över hela Sverige. :)

Nästa punkt handlar om hur man jobbar och tar sig till jobbet. Det är oerhört enkelt att jämföra smittotal mellan de som enkelt kan jobba hemifrån med de som måste trängas på centrala stationer/tåg/bussar varje dag för att kunna utföra sitt jobb. Samt hur dessa personer måste möta och tala med andra människor då de oftare arbetar med serviceyrken.

Detta med statistik är lite klurigt att få helhetsgrepp om. Man måste förstå funktionen av urval och metod för att inse vad man inte tar med i analysen. Då har man åtminstone chansen att nå en gällande slutsats. :)

Annars kan man välja att se den röda tråden…. Gängkriminalitet, gruppvåldtäkter, hedersrelaterat våld, analfabetism, tvångsgifte….. kanske finns en röd tråd och ett samband??

Har det med utbildningsnivå att göra? Har det med uppfostran att göra? Avsaknad av respekt för myndigheter? ”Kultur/seder”?

Postad 09 July 2021 - 08:08

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

På Facebook får man intrycket av att de flesta skeptikerna är kvinnor i övre medelåldern som hellre förlitar sig på kristaller, kolloidalt silver och homeopati än beprövad vetenskap. På forum är det källlarnördar som får all sin information från Joe Rogen och Youtube, och därmed har bättre koll på läget än hela den samlade läkarkåren.

Postad 09 July 2021 - 12:07

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0

Annars kan man välja att se den röda tråden…. Gängkriminalitet, gruppvåldtäkter, hedersrelaterat våld, analfabetism, tvångsgifte….. kanske finns en röd tråd och ett samband??
Har det med utbildningsnivå att göra? Har det med uppfostran att göra? Avsaknad av respekt för myndigheter? ”Kultur/seder”?

Förstår inte, vad är ditt bidrag med inlägget och Covid19? Märkligt inlägg... Frågan är kanske om ditt inlägg skulle kunna uppfattas som kränkande eller rasistiskt? Väldigt märkligt inlägg som sagt.  :huh:

Redigerat av PML73, 09 July 2021 - 12:34.

Postad 09 July 2021 - 12:18

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0

På Facebook får man intrycket av att de flesta skeptikerna är kvinnor i övre medelåldern som hellre förlitar sig på kristaller, kolloidalt silver och homeopati än beprövad vetenskap. På forum är det källlarnördar som får all sin information från Joe Rogen och Youtube, och därmed har bättre koll på läget än hela den samlade läkarkåren.

Skratt, jaaaa. Då måste det ju vara sant. Joe Rogen påminner mer om manus till filmerna i serien "Baksmällan"...

Redigerat av PML73, 09 July 2021 - 12:21.

Postad 09 July 2021 - 13:21

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Förstår inte, vad är ditt bidrag med inlägget och Covid19? Märkligt inlägg... Frågan är kanske om ditt inlägg skulle kunna uppfattas som kränkande eller rasistiskt? Väldigt märkligt inlägg som sagt.  :huh:

Vissa bara måste ta varje chans, hur svag kopplingen än må vara, att få ut sin agenda. Fukt i källaren? Det måste förstås ha med massinvandring och hedersrelaterat våld att göra ;)

Postad 09 July 2021 - 13:28

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0

Vissa bara måste ta varje chans, hur svag kopplingen än må vara, att få ut sin agenda. Fukt i källaren? Det måste förstås ha med massinvandring och hedersrelaterat våld att göra ;)

Fukt i källaren, ja det måste vara Hjalmar Brantings fel...

Postad 09 July 2021 - 13:39

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0

Det börjar med gruppvåldtäkter och sedan sprider de Covid-19 i Tensta för fulla muggar. Ja verkligen tur att Svärjisar kan se sanningen i vitögat och ALDRIG har på sig foliehattar... :D

Postad 09 July 2021 - 15:12

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Jag såg en intervju med Anders Tegnell för ett bra tag sedan. Då konstaterade han att dom inte lyckats nå ut med information till vissa grupper i förorterna.

Men visst är det en enklare sanning att säga att "dom" tror på sagor och liknande. 

Postad 09 July 2021 - 15:45

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Jag tror att det finns en ganska stark misstro mot myndigheter bland invandrare på grund av att många kommer från länder med utbredd korruption och förtryck. Brottsligheten i många områden tror jag också gör att många känner sig svikna av samhället.

Hur det påverkar vaccinationsviljan är svårt att säga. I Sverige har vi en ganska stor acceptans av vaccin mot olika sjukdomar eftersom vi har haft starka vaccinationsprogram och lyckats göra oss av med många sjukdomar den vägen.

Kommer man däremot från ett land med dålig sjukvård och folkhälsa kanske det gör en mer likgiltig och mindre benägen att söka vård eller vaccinera sig. Det borde bli tvärtom kan man tycka, men jag tror ändå att många känner olust inför sjukvården på grund av dåliga erfarenheter från födelselandet.

I foliehattarnas fall är det ju tvärtom, där är det bortskämdhet och ovilja att acceptera hur mycket vi har modern medicin att tacka för att vi finns till. Man tar det för givet att vara frisk och stark.

Redigerat av Zacabeb, 09 July 2021 - 15:46.

Postad 11 July 2021 - 19:13

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
”Vaccinet” uppfyller INTE följande fem krav för att kunna betraktas som ett vaccin och är per definition ett medicinskt ”experiment” och försök:

1) Ger immunitet mot viruset
Detta är en ”läckande” genterapi som inte ger immunitet mot Covid och hävdar att de minskar symtomen, men dubbelvaccinerade
är nu 60% av patienterna som behöver ER eller ICU med covidinfektioner.

2) Skyddar mottagarna från att få viruset
Denna genterapi ger inte immunitet och dubbelvaccinerad kan fortfarande fånga och sprida viruset.

3) Minskar dödsfall på grund av virusinfektionen
Denna genterapi minskar inte dödsfall från infektionen. Dubbelvaccinerade infekterade med Covid har också dött.

4) Minskar cirkulationen av viruset
Denna genterapi tillåter fortfarande spridning av viruset eftersom det ger noll immunitet mot viruset.

5) Minskar överföringen av viruset
Denna genterapi tillåter fortfarande överföring av viruset eftersom det ger ingen immunitet mot viruset.

Redigerat av ROBRUG, 11 July 2021 - 19:13.

Postad 11 July 2021 - 19:17

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

lite mer ved i brasan.......;-)

Svenska läkare om Covid-19: Finns ingen ökad dödlighet 2020 jämfört med 20 senaste åren

SJUKVÅRD. Två svenska läkare bakom initiativet Bota Sverige genomförde igår kl 12:00 en 
presskonferens nära Folkhälsomyndigheten i Stockholm.

Initiativet kan liknas vid Sveriges svar på America?s Frontline Doctors som fått stor uppmärksamhet i USA. 
Målsättningen är att väcka en debatt kring en rad ovetenskapligheter i hanteringen av Covid-19-krisen i Sverige.

Läkarna är Hanna Åsberg, leg läk och specialist i allmänmedicin samt Glenn Dormer, leg läk.

Läkarna slår fast följande 14 punkter i sitt öppna brev och NewsVoice kommenterar:

1. Det finns ingen signifikant ökning av de totala dödstalen under 2020 jämfört med de senaste 20 åren i Sverige. 
   Kommentar: Dödligheten i Covid-19 har kraftigt överdrivits.

2. 2009 ändrade WHO definitionen av begreppet pandemi från att vara baserat på dödsfall till att istället baseras på smittfall. 
   Kommentar: Det betyder att Covid-19-pandemin egentligen inte är en pandemi.

3. Under vinterhalvåret 2020-2021 har Folkhälsomyndigheten rapporterat nästan noll fall av influensa. 
   Kommentar: Istället har dessa fall flyttats till kategorin Covid-19.

4. PCR-tester som körs i 35 cykler eller fler ger 97% falskt positiva svar. I Sverige körs 45-50 cykler. 
   Kommentar: antalet smittfall har kraftigt överdrivits för att elda på pandeminarrativet.

5. Munskydd begränsar inte spridning av luftvägsvirus istället ökar de risken för bakteriella luftvägsinfektioner. 
   Kommentar: friska människor som bär munskydd riskerar att bli sjuka.

6. Det finns ett tydligt samband mellan D-vitaminbrist och risk för sjukhusvård och dödsfall vid Covid-19. 
   Kommentar: svensk sjukvård är ointresserad av att stärka immunförsvaret med närings- och vitamintillskott.

7. Läkemedlet Ivermectin fungerar för att förebygga och behandla Covid-19, men svenska läkare får inte skriva ut det.

8. Hydroxiklorokin, zink och Azithromycin är en effektiv kombinationsbehandling för Covid-19. 
   Kommentar: dessa läkemedel stoppas över hela världen
.
9. Nedstängningar (lockdown) har inget vetenskapligt stöd för att förebygga smittspridning av Covid-19. 
   Tvärtom orsakar nedstängningar ekonomisk skada och ökad psykisk ohälsa samt fördröjd diagnostik av cancer och hjärt-kärl sjukdomar.

10. För övrigt friska barn dör inte av Covid-19. Det finns ingen anledning att utsätta barn för en experimentell injektion.

11. Covidinjektionen är en genterapeutisk injektion och inte ett vaccin i traditionell mening. Individen kan fortfarande bli smittad.

12. Vanligtvis tar det mellan 5-15 år att utveckla ett vaccin. Sedan februari 2021 har det observerats en ökning av antalet covidfall 
    samtidigt som folk har fått covidinjektionerna.

13. Vi befinner oss nu i en kombinerad fas 3 och fas 4-studie i en läkemedelsprövning utan ett informerat samtycke från individen, 
    vilket strider mot Nürnbergkommissionen.

14. Vaccinationspass kommer att leda till ett apartheid-system och ytterligare minskad individuell frihet. 
    Kommentar: läs mer om skräckexemplet Israel.

Postad 11 July 2021 - 19:31

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 2
Asg, foliehattarna har öppet nätverk ser jag.

Postad 11 July 2021 - 19:36

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

8. Hydroxiklorokin, zink och Azithromycin är en effektiv kombinationsbehandling för Covid-19. 
   Kommentar: dessa läkemedel stoppas över hela världen

Vem har stoppat dessa och varför?

Postad 11 July 2021 - 20:02

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 1

ROBRUG, herregud. De har verkligen hjärntvättat dig ordentligt. :(

Postad 11 July 2021 - 20:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 2
Haha! När någon refererar till Newsvoice så vet man att personen verkligen inte är värd att lyssna på.

Du sprider dynga, ROBRUG, i sån mängd att det inte ens är värt att bemöta.

Postad 11 July 2021 - 21:12

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 2

@ROBRUG

Jag kollade på ditt första påstående för några dagar sedan om vaccinets godkännande.

Lägg några minuter på att läsa vad det betyder: https://www.fda.gov/...cines-explained

Dessutom tvivlar jag på att du har koll på att begreppet inte finns i EU: https://ec.europa.eu...ccination-eu_en

Dina senaste bidrag är inte värda att bemöta. Om inte du klarar av grundläggande källkritik så är det ditt problem. Dödlighet kan man kolla hos SCB om man tvivlar på överdödligheten. Ditt bidrag gör nog mest nytta ute på en lämplig åker :) . 

Vem har stoppat dessa och varför?

Vad det inte Hydroklorokin som Donald Trump använde ett tag? Mot sina läkares råd  :) .

Postad 11 July 2021 - 22:47

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 2

SJUKVÅRD. Två svenska läkare bakom initiativet Bota Sverige genomförde igår kl 12:00 en 

Nog för att jag ganska direkt insåg att du är en foliehatt men här kom bekräftelsen. Är din brist på källkritik total?

Jag håller med de senaste inläggen i att det du postat är för dumt att bemöta. Och du kommer ändå inte att ta till dig något av det vi skriver i.a.f, för så funkar ni. Youtube och "alternativa åsikter" är sanningen du och några få andra hittat, för allt annat är ju "deep state" och konspirationer för att hjärntvätta oss med coronavaccin och 5G.

Jag upprepar mig och hoppas att du utan vaccinering(vaccinpass) kommer att få leva isolerat i några år medans vi andra kan börja leva ett normalare liv. Du ska inte åka snålskjuts på oss som faktiskt kan göra en korrekt riskbedömning.

Postad 12 July 2021 - 06:45

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Vad det inte Hydroklorokin som Donald Trump använde ett tag? Mot sina läkares råd  :) .

Ingen aning. Det intressanta här är om ROBRUG har några svar till min fråga. 

Postad 12 July 2021 - 09:19

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Det intressanta här är om ROBRUG har några svar till min fråga. 

Håller med, det är ofta intressant att veta om det finns någon tanke bakom påståenden  :) .

Postad 12 July 2021 - 09:27

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 2

Ingen aning. Det intressanta här är om ROBRUG har några svar till min fråga. 

Håller med, det är ofta intressant att veta om det finns någon tanke bakom påståenden  :) .

Svaret kommer bestå av länk till obskyrt YouTube-klipp.

Redigerat av mr.keyser, 12 July 2021 - 09:27.

Postad 12 July 2021 - 10:03

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 1

...
Läkarna är Hanna Åsberg, leg läk och specialist i allmänmedicin samt Glenn Dormer, leg läk.

Komiskt, men ändå lite tragiskt att folk tror på sådant här.

Det är alltså två allmänläkare, inte epidemiologer, som upprepar en rad Facebook-konspirationsteorier.

Hydroxiklorokin med såklart. Nu ett år efter att många länder förbjöd eller avrådde från att använda det, så finns det ett antal studier. 3/9 visade positiv effekt, och 2/9 tvärtom fler dödsfall. Tycker du att det är bra odds?

http://umu.diva-port.../FULLTEXT01.pdf

Tre av nio studier indikerade att hydroxiklorokin kan vara en effektiv behandling mot COVID-19, eftersom en större chans för överlevnad noterades samt att negativt COVID-19 test uppnåddes snabbare i hydroxiklorokin-gruppen jämfört med kontrollgruppen i dessa studier. Även mindre behov av intensivvård och kortare vistelsetid på sjukhuset observerades. I resterande 6 studier sågs ingen större antiviral effekt vid användning av hydroxiklorokin mot SARS-CoV-2. I 2 av 9 studier dog fler personer i hydroxiklorokin gruppen än i kontrollgruppen. Biverkningar var generellt sätt inte vanligare vid användning av hydroxiklorokin men i en studie uppstod fler fall av akut njursvikt, en annan studie rapporterade in fler fall av biverkningar över lag och i en tredje studie rapporterades ett fall av torsades de pointes i hydroxiklorokin-gruppen.

Angående biverkningar:

https://lakartidning...a-biverkningar/

Du kanske ska överlåta så pass invecklade saker som medicin till de som faktiskt har kunskapen som krävs för att avgöra om en behandling är till nytta eller inte.

Resten är en blandning av några rimliga argument, mycket tveksamheter och ett flertal direkta felaktigheter. Undviker att kommentera det, pga rädsla för Tom Hanks, Bill Gates, Illuminati och 5G.

Redigerat av Ageve, 12 July 2021 - 11:58.

Postad 12 July 2021 - 10:35

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 1

Finns en "känd" konspirationsteoretiker vid namn, David Icke. Han tror naturligtvis att pandemin är en bluff. Han tror även på diverse andra saker som t.ex. att människorna på jorden styrs av rymdödlor förklädda till människor.

"Icke believes that an inter-dimensional race of reptilian beings called the Archons have hijacked the earth and are stopping humanity from realising its true potential"

Han reser runt och föreläser för folk och har bland annat varit i Göteborg

https://en.wikipedia...wiki/David_Icke

Redigerat av Buddypresley, 12 July 2021 - 10:37.

Postad 12 July 2021 - 12:11

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

https://corona-ausschuss.de/en/

Postad 12 July 2021 - 12:13

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 2
Och där kom de. Obskyra länken, utan förklaring till.

Någon som är förvånad?

Undrar vilka fler konspirationsteorier ROBRUG tror på? Det är ju sällan en enstaka, för de som väl gått ner sig i träsket.

Postad 12 July 2021 - 12:31

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 2
Asg. Den som saknar kunskap, saknar den sällan...

Postad 12 July 2021 - 12:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 1

Och där kom de. Obskyra länken, utan förklaring till.

Det där är en klassiker.

edit: Länkar till den istället för att gå offtopic här:

https://www.minhembi...&hl=månlandning

Ett av argumenten var iaf:

Ni får tycka precis vad ni vill. Jag är står fast vid min åsikt oavsett. Jag finner dessutom dessa dokumentärer mycket intressanta.

Inte så lätt att komma vidare då.

Redigerat av Ageve, 12 July 2021 - 13:09.

Postad 12 July 2021 - 17:05

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 2
Det är också direkta motsägelser t.ex att Covid inte är farligt och nästan inga är sjuka, sammtidigt som vaccinet ger Covid och testerna körs på ett sätt så att man får flera falska positiva.

Har vi fler eller färre smittade? Finns det något sammband med flera tester och flera som vaccinert sig? Talen visar ju att det går ått rätt håll, så någon av dessa teorierna faller ju direkt. Kanske det är fler av punkterna som inte stämmer?

Det finns ju vetenskapliga tester på om man får fler, färre eller ingen skillnad i falska svar baserat på antall cykler, hmm kanske den punkten också är felaktig?

Varför är det felaktiga punkter blandat inn i alla dessa påståenden som desutom kan demeteras på 5min. Hur trovärdiga är dom andra punkterna och håller dom för 5min googling?

Postad 12 July 2021 - 17:46

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Sedan är det ju också märkligt med folk som är livrädda för vaccinen, men inte skulle tveka att proppa i sig hydroxiklorokin, ivermectin och andra läkemedel med tveksam effekt på covid-19 och stor risk för allvarliga biverkningar.

Det känns som att många av foliehattarna inte har några egentliga argument, utan bara vill att dessa ska komma från någon rebell på ytterkanten istället för det vetenskapliga etablissemanget. Vad som sägs exakt spelar nog inte så stor roll, så länge någon tokfan säger att majoriteten av den medicinska expertisen har fel.

Att få folk utan någon tvekan skriva under på att förbjuda divätemonoxid är ju ett populärt sätt att bevisa hur lite många människor ids läsa på innan de går på saker.

Postad 12 July 2021 - 18:21

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 1

Inte så lätt att komma vidare då.

Lyckligtvis så är det ju aldrig för sent att ge upp :) .

Det vi ser är väl tyvärr konsekvensen av att inte klara av den enklaste kritiska värdering av påståenden. Vissa punkter i ROBRUG's lista är ju ganska enkla att avfärda. Jag tror man testade några av de nämnda medicinerna i USA och det fanns en effekt i några fall. Biverkningarna var dock sådana att det var inte försvarbart att fortsätta. Dessutom har vaccinet betydligt bättre effekt och med mindre biverkningar.

Huvudproblemet är väl att stollarna som inte vill vacinera sig kan ju dessutom bli källan till mutationer. Då är det illa men jag tvivlar på att dom inser det problemet.

Redigerat av Mr_Tom, 12 July 2021 - 18:21.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.