Söker efter en film där ett kompis gäng gör lite stötar och driver nån just bar typ.
Och det går åt skogen i slutet när snuten stormar stället.
Och det är två av killarna som trånar efter samma tjej.
Flera av skådespelarna är av afro härkomst.
Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?
Startad av
Jaktlycka
, nov 25 2004 23:12
1707 svar till detta ämne
Postad 02 oktober 2015 - 07:37 Söker efter en film där ett kompis gäng gör lite stötar och driver nån just bar typ. Och det går åt skogen i slutet när snuten stormar stället. Och det är två av killarna som trånar efter samma tjej. Flera av skådespelarna är av afro härkomst. Postad 02 oktober 2015 - 08:48
Letar fortfarande efter denna filmen. Dom har en grym shoot out på en gata bland ett gäng parkerade bilar. Funderar om minnet sviker mig lite och att han inte är nån militär utan en polis. Postad 02 oktober 2015 - 13:36
Det är inte så att du blandar ihop shoot-out´en med Heat? https://youtu.be/ZL9fnVtz_lc?t=4m14s Postad 03 oktober 2015 - 02:15 Nej nej inte Heat men man får lite såna vibbar att riktiga militärer har varit med och koreograferat scenen. Dom skjuter med AK74SU om jag inte minns helt fel och dom ser ut att kunna sina saker om man säger så. Det är en person som har huvud rollen i filmen. Postad 05 oktober 2015 - 08:51
Ingen som har en aning om vad den kan heta? Man får lite Cradle 2 the grave vibbar av den men det slutar inte lika lyckligt. Dom återförenas efter att nån muckar från kåken om jag inte minns helt fel. Postad 05 oktober 2015 - 10:24
Jag kommer att tänka på Dead Presidents, men det var väldigt länge sen jag såg den nu. Postad 05 oktober 2015 - 10:56 The Town? Postad 10 oktober 2015 - 22:14 Söker en film, lite av "hämnas" -stuk..
hade för mig att Jason Statham spelade huvudrollen, men hittar ingen film som riktigt passar in..
mins bäst en scen när han ska hämnas på en äldre man i ett bostadskomplex, har för mig att det var något med ett hagelgevär inblandat.. tror att han alla han hämnas på har en knytning till lönnmördarverksamhet eller liknande..
har för mig att han har någon efter sig också, en polis eller liknande.. som dyker upp precis i rätt tid för att se "hämnaren" dra iväg i en svart muskelbil efter mordet på den äldre mannen.
men vad heter nu filmen? Redigerat av Unregisterededb978dd, 10 oktober 2015 - 22:29. Postad 11 oktober 2015 - 01:00 Låter lite som Stathams The Mechanic tycker jag. Postad 11 oktober 2015 - 07:30 inga poliser som direkt jagar efter och inga svarta muskelbilar. Postad 11 oktober 2015 - 08:03 tveksam om det är Mechanic, var först inne på det själv också..
kom på nu att den äldre mannen i lägenhetskomplexet kan sitta i rullstol, eventuellt.. svårt att minnas exakt när bara fragment dyker upp Postad 11 oktober 2015 - 08:13 kan vara så att det är en "extremt känd krypskytt" som jagar honom?
fick en flashback nu av att en kille i ett stort hus tar ett samtal, där han får ett kontrakt på att ta död på den här personen..
har även för mig att han kör en sportbil i grå färg.. tror att det är en duell med bilarna, där de kör chickenrace, och skjuter mot varandra.. slänger även in en fråga om en liknande film!
har för mig att det är en scen i något typ av pariserhjul, där han är högst upp och skjuter de som är efter honom!
eventuellt kan det vara en massa "vålnader" i någon form av amerikansk södern-småstad också? Postad 11 oktober 2015 - 08:18 Postad 11 oktober 2015 - 08:33 tror det är FASTER
kom på att det är Dwayne Johnson då återstår bara frågan om filmen med killen som får sitt hus nedbrunnet. och jag tror frugan stryker med just då.. Redigerat av Unregisterededb978dd, 11 oktober 2015 - 08:32. Postad 12 oktober 2015 - 22:07 Om du gillar Statham så kolla in filmen Homefront!
https://www.youtube.com/watch?v=tjSOj8b804U Postad 25 december 2015 - 19:58 Under julen har jag suttit och försökt komma på namnet på en serie från 80-talet kanske början på 90-talet. Jag var endast diffusa bilder scen 1 En man står och har kör en ny handsydd kostym (blå tror jag) där skräddaren säger nått i stil med "thats à nice sugit sir" Och hvudkataktären säger: "and I fit in it..." Scen 2 killen har just hälsat på någon och tvingas fly genom att hoppa över den vita husmuren i den nya kostymen... Det jag kommer ihåg är att han hade brittisk brytning och mörkbrunt hår, ganska smal med brittisk accent. Samma skådis var med i en actionserie/actionfilm där denne står i skogen i bar överkropp och tränar när han plötsligt tvingas slå ner en skummis... Denna serie såg jag på som barn med mina kära föräldrar och det skulle betyda enormt mycket om jag kunde få reda på seriens namn... Lycka till, är enormt tacksam för svar! Postad 26 december 2015 - 00:38 https://www.youtube.com/watch?v=71_d6V-Qy7A
Kanske finns den med här? =)
edit: inte för att det kanske hjälper, direkt... Redigerat av Unregistereda9666aa5, 26 december 2015 - 00:39. Postad 26 december 2015 - 22:41 Tyvärr så fanns den inte med där, men jag hoppades verkligen. Postad 14 januari 2016 - 08:23 Någon som vet vad elgiganten gör av sina filmer som dom rensar bort ur sina hyllor? Skulle köpa filmen (flåklypa grand Prix limited edition(Blu ray),var in på 4st Elgiganten.Men där har dom rensat ur massor av filmer,även Flåklypa. Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 14 januari 2016 - 08:26. Postad 14 januari 2016 - 19:41
Osålda filmer skickas med största sannolikhet tillbaks till leverantören eller reas ut Postad 14 januari 2016 - 19:48
Korrekt. Fullpris --> Sänkt pris --> retur. Returavtal finns dock inte med alla grossister, därför sänks vissa filmer ytterligare ett steg för att säljas bort. Postad 15 januari 2016 - 06:20 Ok! Jag väntade faktiskt på att priset skulle gå ner (249;-)men det gjorde det aldrig,utan helt plötsligt hade dom Elgiganterna jag visste hade filmen,tagit bort den.
Varje butik hade 3-4st hemma.Sen bara försvann dom,med även en massa andra filmer också. Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 15 januari 2016 - 06:21. Postad 15 januari 2016 - 08:20
http://www.caprino.n...s/movie_fgp.asp
Beställde deras box http://www.caprino.n...ovie_bundle.asp Men det var bara Flåklypa som var något att ha. Redigerat av Unregistereda299ec85, 15 januari 2016 - 08:20. Postad 02 februari 2016 - 14:25
Kan det vara The Punisher? Postad 02 februari 2016 - 14:35
Remington Steele ? Postad 20 februari 2016 - 22:25
Nej tyvärr inte den
Det är så enormt irriterande... jag har så klar bild av scenerna som jag beskriver ovan, men jag kan inte för allt i världen komma på vilken film/serie det är..... Postad 28 februari 2016 - 08:53
Det är inte Pierce Brosnan i någon annan serie än Remington Steele? Det låter bekant för mig också, nämligen, just den scenen med kostymen och skräddaren. Pierce Brosnan har ju även gjort en film som heter Skräddaren i Panama
Kan det vara en annan Bond-skådis? De är ju brittiska... Postad 28 februari 2016 - 13:58 Någon som vet var man kan få tag på (min stora kärlek) på Blu ray?(med svensk textning).
Har letat överallt,men utgått där jag letat. Postad 28 februari 2016 - 14:02
"Thinkin' About Your Love" by Skipworth & Turner https://www.youtube....h?v=OZbmriIciIc Kanske? Postad 28 februari 2016 - 16:26
Finns ett ex på Tradera för 79kr! Postad 28 februari 2016 - 16:40 Finns den ens med svenskt tal? Vill att mina trollz ska se den. Iofs så kan vi köra den på Engelska....men Postad 14 mars 2016 - 09:26
Har du fler ledtrådar att komma med? Om du såg den på 80-talet så borde den gått på SVT eller hade dina föräldrar kabel-TV? Postad 20 maj 2016 - 01:34 Söker en film där en äldre bror hämnas sin lille brors död genom att bygga om en pickup med massa förstärkningar och bepansring. Sen jagar han folk som är ansvariga för broderns död med den.
Filmen är troligen från 80talet eller väldigt tidigt 90tal. Sen kan det vara så att brodern blir dödad av ett rattfyllo och att han jagar såna sen. Redigerat av Turtle, 20 maj 2016 - 02:12. Postad 20 maj 2016 - 07:23
Gladiatorn http://imdb.com/rg/a...itle/tt0091121/ Postad 20 maj 2016 - 21:02 Okej, söker en film som jag återigen tappat titeln på :-)
Plot: Är en ung tjej highschool, blond, (väldigt lik skådespelerskan Amanda Seyfried) träffar en pojkvän, till en början är allt bra, sedan blir pojkvännen helt skadad i huvudet och typ misshandlar henne, gör inbrott i deras hus med sina kompisar och hotar hennes föräldrar. Minns att dom också under filmen är på något nöjesfält/tivoli.
Lyckades leta fram den för flera år sedan men som sagt, glömt titeln igen...
Trevlig kväll/helg alla
Edit: idiot, hittade den. http://www.imdb.com/title/tt0116287/ Med självaste Mark Wahlberg och Reese Witherspoon... haha lika Amanda Seyfried, ja kanske 1996...
Edit2: Beställd hos Discshop http://www.discshop....blu_ray/P101313 "tillfälligt slut, skickas åter när i lager" någon som vet ungefär hur lång väntetid? Pratar vi en vecka eller månad? Redigerat av Hampan, 20 maj 2016 - 21:46. Postad 31 maj 2016 - 08:12 Det enda jag vet är att det finns ett citat som jag tror var med i en trailer som gick ungefär så här: Filmen är från antingen 90-tal eller tidigt 2000-tal Jag trodde det var Casanova med Antonio Banderas men jag hörde aldrig citatet i filmen när jag väl såg den. Eller så missade jag det helt. Redigerat av boombaaz, 31 maj 2016 - 08:14. Postad 31 maj 2016 - 18:41 Det kan vara Don Juan DeMarco med Johnny Depp från 1994. Måste införskaffa filmen och se om det är den. Postad 02 juni 2016 - 20:35 Minns enstaka scener ur filmen.. en mörkhyad man, tillsammans med ett gäng andra deserterar under inbördeskriget, han har en revolver med guld patroner som han tänkt ägna åt de som dödade hans familj. En scen är de i en stad, en vit kille som är med i hans gäng, blir misshandlad till döds utanför en saloon då de tror han fuskat i poker. För mig de är jagade också av militären för att de deserterat. Postad 02 juni 2016 - 21:25 Låter som om det kan vara Django Kill http://imdb.com/rg/a...itle/tt0062082/ Postad 05 juni 2016 - 09:57
Nej inte den. Han som hade pistolen med guld patronerna var mörkhyad. Postad 10 juni 2016 - 15:45 Såg Bad Boys II för första gången på väldigt länge. Jag hade fått för mig att en viss scen, där dom skjuter hemma hos jamaicanerna, skulle sluta på ett visst sätt: Att dom hade skjutit en av skurkarna utan att alla hade märkt det. Sen så skulle dom få den sista skurken att avslöja något och hotade den redan döde skurken och låtsades att han fortfarande levde och sedan sköt honom i huvudet för att han inte sa något. Den siste skurken blev så rädd att han började prata...
Men jag måste ha blandat ihop det med en helt annan film..?? Har någon nån idé om vilken film det kan vara?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |