Kanske bara var jag som läste slarvigt
2 relaterade trådar
Postad 11 mars 2009 - 19:25 ![]() Kanske bara var jag som läste slarvigt Postad 11 mars 2009 - 19:28 Postad 11 mars 2009 - 19:29
Tar man backup i så mening att "man slipper ominstallera program" o.dyl är risken stor att äldre filer följer med av bara farten och ställer till det. Därför är det bättre att installera allt helt rent och installera programmen på nytt. Postad 11 mars 2009 - 19:35
Brukar finnas bilder på xda... youtube har väl ett par videos. Välj rom och sök.Dom fungerar väl på samma sätt som "vanliga" men ser kanske lite annorlunda ut och har färdiga program (alla ej installerade men kommer att finnas i telefonen) och så är telefonen snabbare. Drar lite mer minne ifs men inget som påverkar mig iaf. Själv kör jag dutty's extreme 2.1 + svenska manila3, funkar fin fint ![]() Postad 11 mars 2009 - 19:36 Laddar man ner den på samma ställe som den förra? Postad 11 mars 2009 - 19:51 Jo,givetvis,det tar ju bort vitsen med att byta rom helt! Förtydligande: Jag svarade på killen som undrade hur man tog backup på sin svenska rom,och gav tipset om att använda SpbBackup2 samt en nerladdad original-rom för att om man vill gå tillbaka till den svenska versionen igen slippa installera om alla sina prog. samt att alla meddelanden finns kvar! Menade inte att man gör en backup på sin svenska rom som du sedan lägger in över den nya "kokta"romen!!! Redigerat av JBA69, 11 mars 2009 - 19:55. Postad 11 mars 2009 - 19:58 Som min telefon var från början när jag köpte den, med allt som är standard (som den var när jag startade den första gången), hur spar jag den romen? Måste jag leta rätt på den någonstans el kan man spara vissa filer i luren? Postad 11 mars 2009 - 20:18 Den filen får du ladda ner från nätet! Den heter TouchHD_Swedish_ROM.rar Sen får du inte glömma att återställa HardSpl till originalet! Den filen heter Restore_Stock_SPL_114_2.zip Redigerat av JBA69, 11 mars 2009 - 20:20. Postad 11 mars 2009 - 20:24
Yes! ligger på samma ställe. edit: Söker fortfarande. " under internetfliken och sen inställningar så är texten för lång (Automatisk uppdatering av sida) heter den. "Auto update my pages" heter den på engelska. Eller Frequenzy settings. Nån som kan komma med ett bra alternativ." Tack! Redigerat av Unregistered36368, 11 mars 2009 - 20:46. Postad 11 mars 2009 - 20:48
Jag förstår. Då är det som sedan skrivets en stock-ROM och stock-SPL som man får ladda ner ifall nallen behöver åka in på ett garantiärende. Annars kan jag rekommendera UC varmt. Gjorde min lur totalt hysterisk med programmet Csdevctrl som jag trodde skulle lösa skärmlås vid samtal för mig. Det blev hysterisk låsning istället. Resultatet blev hard reset. Kan alltså avråda från Csdevctrl eftersom nallen sedan låser sig helt om man tvångsdödar det med en task manager. Postad 12 mars 2009 - 16:26
Tjenare, har sökt efter TouchHD_Swedish_ROM men inte hittat den, kan du tipsa om vart den finns att hämta? Restore_Stock_SPL_114_2 var inga problem att hitta, finns hos XDA. Postad 12 mars 2009 - 16:51 Sökte bara på swedish rom och fann den. ska länka när jag kommer hem. Tada : http://forum.xda-dev...p;postcount=180 Redigerat av stoffe69, 12 mars 2009 - 17:27. Postad 12 mars 2009 - 18:53 *Vad är programmet HTC Concurrence Manager för något? Postad 12 mars 2009 - 22:05 Funkar "Automatisk sid-uppdatering"? Postad 12 mars 2009 - 22:19
Yes, den funkar men namnet är bara lite för långt. Kommer att se "Automatisk uppdatering av si" bara. Men det ska åtgärdas i samband med när hela översättningen är klar. edit: - kommer att döpa den till: Frekvens inställning. Redigerat av Unregistered36368, 12 mars 2009 - 22:22. Postad 12 mars 2009 - 23:14
"uppdatera sida automatiskt" kanske? Blir lite kortare iom att det endast är tre ord. Vet dock inte om det är exakt det du letade efter? In flamed: Ska försöka få lite tid i helgen. Kanske jag hör av mig. Vill verkligen få den svenska caben färdig ![]() Postad 13 mars 2009 - 00:23
All hjälp är välkommen. Fick precis reda på att jag måste skriva om allt,(Jeei) eftersom allt ska skrivas i exel för att göra det lättare för framtida uppdateringar. Men det ska inte vara nåt problem. Bara lite jobbigare. Så hör gärna av dej. Postad 13 mars 2009 - 10:05 Söker en snabb och stabilrom, tycker väl iof inte det är något större fel på orginal, segare ibland bara. Funderar på dutty´s senaste. verkar vara omtyckt och bra Postad 13 mars 2009 - 11:13 MaryOne 1.3. Vet dock inte om jag gillar den eller inte. Känns fräschast av alla, men lite väl många småbuggar. Väntar nog in Duttys 2.2... Postad 14 mars 2009 - 00:06
Daveduck Rodihum 2.0 är najs ![]() Postad 14 mars 2009 - 09:42
STRÅLANDE, tackar... Nu ska jag bara samla lite mod innan jag tar flashar om HD'n till Duttys ROM, känns lite läskigt det där med H-SPL... Det står att man kan köra U-SPL också, vad är skillnaden, har försökt läsa mig till det men jag fattar fasen inte, känns som U-SPL är bättre eftersom det är lättare att gå tillbaka till orginal-ROMen om man behöver köra in den för så att det går på garantin... Någon som snabbt och enkelt kan dra skillnaden samt nackdelar och fördelar mellan H-SPL och U-SPL. Postad 14 mars 2009 - 10:00 Jag tycker dock inte att man behöver vara rädd för Hard-SPL. Det enda som krävs är att man kan behöva flasha tillbaka stock-SPL vid garantiärende. När det gäller språkversion på en ROM rekommenderar jag engelska, detta eftersom uppdateringar sker snabbare samtidigt som man får ett enhetligt system (programmen är ju på engelska). Postad 14 mars 2009 - 10:13 Nu när jag ska plocka hem Duttys ROM så finns den i 2 versioner: Ruu_Signed_Duttys_HD_V2_1_XTREME_5_2_21018_1_6_0_Test4.zip Ruu_Signed_Duttys_HD_V2_1_XTREME_5_2_21018_1_6_0_Test4_MSVC.zip Vad är det för skillnad på dom? Postad 14 mars 2009 - 11:20 *Hur mycket ström drar TF3D? Om ni laddar ner ACB Power Meter kan ni se förbrukningen. Anledningen till min fråga är att jag just lärt mig att SPB Mobile Shells väderplugin drar rejält med ström om man har den på startskärmen, därför vore det intressant att veta hur mycket TF3D drar. Har märkt hög batteriförbrukning under natten och även G-profile har jag haft som misstänkt bov. Om någon kör det programmet vore det också bra att veta om det påverkat batteritiden. Postad 16 mars 2009 - 18:36
Hoppas verkligen den inte finns på xda, det är det sista dutty vill. Finns info om den på xda, extreme 2.2 finns på : http://www.duttythroy.net/ Postad 16 mars 2009 - 18:38
Har gjort precis som ovan men min telefon hittar inte romen när jag startar bootloader programmet. Någon som vet vad jag kan gjort fel? Har flashat till HARD-SPL Postad 16 mars 2009 - 18:41
använd "BlackstoneRUUWrapper" om inget annat funkar. Postad 16 mars 2009 - 18:56 Radioromen ligger på minneskortet. Tack för snabbt svar. Redigerat av s_proeliat, 16 mars 2009 - 18:59. Postad 16 mars 2009 - 19:13
stämmer. bara o köra om det är enbart radiorom du ska uppdatera. Postad 16 mars 2009 - 22:49
Okej..... Jag laddade ner den där idag via Rapidshare..... blev kanske något fel där då.... vad vet jag! Postad 17 mars 2009 - 10:26 De största buggarna är att man inte kan läsa långa SMS, använda hemknappen eller bakåtknappen. Men de har Dutty skrivit att han fixat på sin site. För mig är de buggarna för viktiga och jag väntar på den fixade versionen. Postad 17 mars 2009 - 10:39
Ska finns ett fix för knapp-problemet, har ej testat själv dock. För den nyfikne: http://forum.xda-dev...mp;postcount=17 Postad 17 mars 2009 - 15:55
Jag har testat och det funkar fin fint för mig. Jag använder mig dock av en Rhodium ROM. Spelar kanske inte någon roll, vad vet jag.. Postad 17 mars 2009 - 19:26 Msn/windowslive har slutat fungerar, går inte heller längre att synka epost (hotmail) Gjorde för skojsskull en hardreset, felet kvarstår. kör med den svenska romen fortfarande. Drog hem den senaste windowslive.cab filen jag hittade på XDA, klickar på msn/live ikonen, samma sak. Det hänger sig mer eller mindre, den står o tänker i evigheter, men så fort jag kopplar in kabeln till datorn så hämtar den epost och kommer åt msn. Dom program jag installerat är hd tweak efter att mailen slutat fungera, men det gjorde ingen skillnad som sagt eftersom det inte löst problemet med en hard reset. Har även sökt men inte hittat någon direkt lösning. Löste sig. Det hade tydligen kommit till någon proxyadress under anslutningar och när jag tog bort den så fungerade det. varför har jag ingen aning om men men. Redigerat av stoffe69, 17 mars 2009 - 21:43. Postad 17 mars 2009 - 23:42 Är det bara jag som har problemet med att: Om jag blir uppringd, pratar lite, och sedan lägger på (med knappen längst ner till höger), så dyker knappsatsen och samtalshistoriken upp på skärmen. Trycker man två gånger till på samma knapp, eller håller inne knappen i någon sekund, så kommer man till "Startskärmen" (med klockan osv.). Likaså om jag väntar i 3-4 sekunder. Mitt irritationsmoment är att samtalslistan och knappsatsen överhuvudtaget dyker upp. Jag förstår inte varför den gör det när jag lägger på luren, jag vet ju vem jag nyss har pratat med... Skitstörigt är det i alla fall! Någon som har ett tweak? Postad 18 mars 2009 - 09:11
Jag installerade alla cabar som låg i taskbar.zip och det ser schysst ut! Ett litet problem bara, batteri %:en stämmer inte överens med den vyn man ser när man klickar på taskbaren -> klickar på batteri. I skrivande stund står det 11% i taskbaren och uppskatningsvis ca 60% när man klickar på taskbaren -> klickar på batteri. Någon som har samma problem? Finns det någon lösning? Postad 18 mars 2009 - 15:15
Det är ett fel i registry filen, det finns en "darklord battery metre v2_fixed.cab" att ladda ner via länken nedan, men det hjälpte inte mig, det strulade en massa så jag fick avinstallera allt och installera det igen men då hade det tydligen inte avinstallerats ordentligt så jag fick avinstallera det igen och sedan installera det igen etc. Men felet var kvar även med denna, iallafall på min HD, verkar som det funkat för alla andra. Jag gjorde på detta sätt till slut, som han även hänvisar till i länken nedan. Jag tror att felet i hans fixed version av batterimätaren är att han råkat stava fel på en registryfil, han stavade "BatteryIconLevels" som "BatteryIocnLevels". Jag ändrade orginalfilen och tog bort den felstavade, efter omstart så ändrades batteri procenten från 3 till 11 vilket uppskattningsvis verkar stämma. [HKLM\Security\ResOver\Bitmaps\BartteryIconLevels dword=101(Dec) or 65(Hex); BatteryIconIDStart: dword=1001] http://forum.xda-dev...p;postcount=324 Redigerat av TheGun, 18 mars 2009 - 15:20. Postad 18 mars 2009 - 17:39
hmmm....har nog gjort fel. Packade upp .cab filen, ändrade i notepad och gjorde en ny .cab fil som jag sen installerade. Men samma problem kvarstår. Vad gjorde jag för fel? Postad 19 mars 2009 - 00:00
jaså, jag ändrade vi registry och startade om, det funkade direkt... [HKLM\Security\ResOver\Bitmaps\BartteryIconLevels dword=101(Dec) or 65(Hex); BatteryIconIDStart: dword=1001] Om "BartteryIconLevels" är felstavad så kan du bara ändra namnet på den och starta om, det funkar också. Jag hade 2 likadana så jag tog bara bort den felstavade och ändrade orginalet enligt ovan, men det beror nog på att jag avinstallerade en massa och bökade. Upptäckte att den inte avinstallerar ikonerna helt och hållet om man avinstallerar som vanligt. Man måste alltså först avinstallera via ta bort program, boota om, och sedan installera programmet igen varpå det säger till om att programmet inte avinstallerats ordentligt eller att det ligger en gammal version kvar och att den måste tas bort först innan man kan installera det igen och sedan boota om igen, först nu är det avinstallerat och man har fått tillbaka orginal ikonerna så att man kan installera om... testa den bökiga omvägen och kör från början om du inte får det att funka. Postad 19 mars 2009 - 16:25
Du, jag sitter i valet och kvalet med att flasha om till Duttys ROM. Vet att det är du som översatt den till svenska så det borde ju passa att fråga dig. Blir hela ROM'en på svenska om jag kör in xtreme 2.3 plus ditt languagepack, alltså blir hela TF3D och winMo på svenska då? Finns ÅÄÖ på tangentbordet eller är det en applikation som jag får installera vid sidan av? Postad 19 mars 2009 - 16:44
Tyvärr inte.....än. När jag översatte var vi på xtreme 2.1 och sen dess har det tillkommit nya grejjer till TF. Inte så mycket, men det är ej översatt ännu. Själva TF3D kommer att vara på svenska. Själv kör jag nu med 2.3 och languagepacket till det och det funkar bra. ÅÄÖ finns, men ej på samma sätt som på orginal romen. Ä och Å får man fram genom och hålla in A samma med Ö/O. Har för mig att man kan ändra men ej säker, funkar bra som det är. Nu sitter jag och väntar på att "Atze001" från xda ska skicka nya filer till mig så jag kan översätta resterande. Han har haft lite strul men skriver på xda att han har kommit igång igen. Tycker själv att det är värt ett försök iaf. Tycker du inte om det så flasha tillbaka. Postad 19 mars 2009 - 20:30 Postad 19 mars 2009 - 20:59
Tackar tackar, nu verkar det stämma efter lite pill med registry. Postad 19 mars 2009 - 21:09
Har samma problem. Har dock inte hittat någon tweak för det. Håller med, det är väldigt störande. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |