*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 19 juli 2010 - 10:13
Postad 19 juli 2010 - 16:32
Har du testat detta själv?
Precis, eller sitter vi alla med hemladdad firmware men vågar inte testa de3n fdå vi fruktar Xtreamers vrede?
Stämmer typ för mig iaf :$
Postad 21 juli 2010 - 16:22
Postad 21 juli 2010 - 17:53
Förväntas släppas innom en vecka.
Redigerat av TomasL, 21 juli 2010 - 17:53.
Postad 21 juli 2010 - 20:22
Postad 21 juli 2010 - 21:24

(Filen är packad med ZIPX, dvs vanliga Winzip [sannolikt från version 12], fast med dess bästa kompression, så man bör nog ha nån Winzip av senare datum för att kunna packa upp filen)
Används på EGEN RISK!
Men den funkar fiiint, och man kan ju alltid köra en Emergency-Återställning om det skulle vara nåt.
Läs mer här, där den också finns att hämta: http://www.iboum.com/pr/XTREAMER.php
Redigerat av anderswillhelmsson, 21 juli 2010 - 21:30.
Postad 22 juli 2010 - 00:06

"If you stumble across beta versions please be careful – they are a prime target for viruses at the moment as many people want to download them – so ensure that you check check and check again."
Håller med där. Vet man inte exakt var en beta FW kommer ifrån skall man passa sig riktigt noga...
Hur som helst, det verkar vara något på g (igen!) om man läser de senaste kommentarerna på bloggen. En admin skulle tillkännage något "viktigt" idag, men väntar på OK innan publicering. Detta har man ju iofs hört några dussin gånger nu...
Dock är det trevligt att det Jukeboxen kommer i svensk version redan från start, samt (troligtvis) lite enklare sökfunktion i jukeboxen. Jaja, ni kan ju läsa bloggen och kommentarerna själva...

Postad 22 juli 2010 - 09:15
Sen när ni kommer köra TMDB's databas och har t.ex. svenska filmer och scrapern inte hittar dem. Skapa då ett login på http://www.themoviedb.org/ och gå in på den engelska versionen av filmen(om den finns) och där kan man lägga till alternativa namn för filmen, t.ex. den officiella svenska namnet. Jag själv har fixat en del Disney filmer. Men kom ihåg att de kommer då få egelsk beskrivning(plot). Tror inte man kan skriva in en alternativt. Det tar ett par dagar för att förändringen kommer igenom.
Postad 22 juli 2010 - 10:15

Något annat som vore väldigt bra är om det fanns möjlighet att dra hem subs via scraper också. Funktionen finns i XBMC exempelvis. Om det inte finns i dagsläget kanske du kan lobba för det också!?!

Postad 22 juli 2010 - 10:57
Bra att du bevakar de svenska intressena!
Något annat som vore väldigt bra är om det fanns möjlighet att dra hem subs via scraper också. Funktionen finns i XBMC exempelvis. Om det inte finns i dagsläget kanske du kan lobba för det också!?!
Jo, jag kan ju nämna det och se vad de säger. Det kanske redan är på G. Man vet aldrig

Tror de jobbar på en sökfunktion och att du kan filtrera ut t.ex. komedier, action, animiation etc etc
Postad 22 juli 2010 - 12:10
Det är så här att jag är riktigt riktigt sugen på att köpa en mediaspelare och läst mkt om Xtreamer.
Men så hittade jag en annan som heter Suvio 200A på tradera med 160gb hdd, för 500 spänn.
Är det nästan ett måste att ha inbyggd hdd i Xtreamer eller kan man köra med extern hdd ??
Vilken tycket ni man ska försöka satsa på isåfall??
http://www.tradera.c..._1708_115365149
Postad 22 juli 2010 - 12:10
Vore det inte bättre (?) med att kunna tagga filmerna på något sätt och sedan söka efter dessa taggar?Tror de jobbar på en sökfunktion och att du kan filtrera ut t.ex. komedier, action, animiation etc etc
Då kan man ju sortera ut exempelvis Disney eller Pixar om man inte vill se samtliga tecknade man har, eller alla filmer med någon speciell skådespelare... eller det kanske är något åt detta håll de håller på med?
Postad 22 juli 2010 - 12:50
Du kan ansluta vad du vill till Xtreamer; t ex en HDD i ett USB-kabinett, ett USB-minne/pinne, en DVD-spelare, din Dator med dess HDD's, vilken enhet som helst på ditt eget Nätverk, t ex en Router med en ansluten HDD.Det är så här att jag är riktigt riktigt sugen på att köpa en mediaspelare och läst mkt om Xtreamer.
Är det nästan ett måste att ha inbyggd hdd i Xtreamer eller kan man köra med extern hdd ??
Du kan även sätta in en intern 2,5" HDD i Xtreamer.
Redigerat av anderswillhelmsson, 22 juli 2010 - 12:51.
Postad 22 juli 2010 - 13:04
Du kan ansluta vad du vill till Xtreamer; t ex en HDD i ett USB-kabinett, ett USB-minne/pinne, en DVD-spelare, din Dator med dess HDD's, vilken enhet som helst på ditt eget Nätverk, t ex en Router med en ansluten HDD.
Du kan även sätta in en intern 2,5" HDD i Xtreamer.
Okeej..
Någon som har erfarenhet av en popcorn hour annars??
Är inte så värst sugen på att lägga ut runt 1500 för en sån, och helst vill jag ha en inbyggd hdd okså..
Postad 22 juli 2010 - 13:46
Lite större chans att få svar på PCH-frågor där tror jag.

Postad 22 juli 2010 - 14:00
Vore det inte bättre (?) med att kunna tagga filmerna på något sätt och sedan söka efter dessa taggar?
Då kan man ju sortera ut exempelvis Disney eller Pixar om man inte vill se samtliga tecknade man har, eller alla filmer med någon speciell skådespelare... eller det kanske är något åt detta håll de håller på med?
Du kommer bli halvnöjd med det du har tagit upp

Postad 22 juli 2010 - 15:33
Okeej..
Någon som har erfarenhet av en popcorn hour annars??
Är inte så värst sugen på att lägga ut runt 1500 för en sån, och helst vill jag ha en inbyggd hdd okså..
Det låter som svaret fick dig att tveka istället för att inse hur lite du behöver en Popcorn

Postad 23 juli 2010 - 07:24
nu måste fråga er på denna tråden för jag börjar misstänka defekt hårdvara..
min Xtreamer Pro fungerar helt ###### perfekt! UTOM att den inte kan spela upp musik korrekt. Kvittar om jag spelar upp från en share eller spelar lokalt på mina interna diskar i spelaren. Vad som händer är att det alltid hacker/laggar efter nga sekunder efter spelstart och gör så låten ut. Provat ändra alla ljudinställninga i massa kombinationer men inget resultat. Xtreamern är helt ren från köp, alltså inte installerat ny FW eller beta FW.
VAD ÄR FEL?
//Cel
Postad 23 juli 2010 - 09:54
Ja, om det funkar på samma sätt som i PCH vet jag inte, men det går i alla fall.Kan man tids synka undertexter, eg på samma sätt som i PCH

RC2 är släppt nu...
Länk
Redigerat av Unregistered7c5139ba, 23 juli 2010 - 09:55.
Postad 23 juli 2010 - 11:41
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzz........hmmm
Hände det något hos Xtreamer forumet ?
zzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzz
Postad 23 juli 2010 - 12:05
ja det vanliga, förseningarzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzz........hmmm
Hände det något hos Xtreamer forumet ?
zzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzz

Postad 23 juli 2010 - 15:13
we are going to release 2.4 RC3 to all of you during this weekend probably saturday night 22:00 GMT+1 . stay tuned
Postad 24 juli 2010 - 19:11
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 24 juli 2010 - 21:48.
Postad 25 juli 2010 - 12:53
Jag kunde inte hålla mig längre så jag testade denna.
Vilket misstag. Rena skiten enl. mig. Detta har man gått och väntat på i flera månader, suck.
Det blev till att köra in 2.3.1 illa kvickt igen.
Moviejukboxen var ju en riktig besvikelse. Seg och mycket buggig. Hoppas att det inte är denna version dom släpper snart. Den kräver tyvärr mycket mera arbete.
Postad 25 juli 2010 - 13:05
har slutat med raporteringar eftersom inget görs åt dom ändå.....suck
Postad 25 juli 2010 - 14:28
Jag kunde inte hålla mig längre så jag testade denna.
Vilket misstag. Rena skiten enl. mig. Detta har man gått och väntat på i flera månader, suck.
Det blev till att köra in 2.3.1 illa kvickt igen.
Moviejukboxen var ju en riktig besvikelse. Seg och mycket buggig. Hoppas att det inte är denna version dom släpper snart. Den kräver tyvärr mycket mera arbete.
Vad är det som buggar?
Postad 25 juli 2010 - 15:26
Har inte du, som säger du är Beta-testare...Vad är det som buggar?

http://www.iboum.com/pr/XTREAMER.php
... där du har flera sidor med klagomål.
Redigerat av anderswillhelmsson, 25 juli 2010 - 15:28.
Postad 25 juli 2010 - 15:49
Har inte du, som säger du är Beta-testare...
upptäckt det än, så läs då här:
http://www.iboum.com/pr/XTREAMER.php
... där du har flera sidor med klagomål.
Vet mycket väl om de buggar vi har hittat. Men kan säga att det verkar vara lite SBS om vissa på Iboum. T.ex inte raderat databasen mellan 0.1.xx-->0.1.30
Sen ville jag veta mer specifikt vad för problem TomasL har, kanske nått jag kan hjälpa till med.
Postad 25 juli 2010 - 17:17
Det är mest MovieJukeboxen som inte fungerar alls tycker jag.Vad är det som buggar?
Väldigt segt och den hänger sig väldigt ofta. Lyckades inte starta en enda film. Hängde sig varje gång. Testade med olika filmer men det var hara att dra sladden varje gång. Filmerna fungerar utmärkt om man startar dom "utanför" jukeboxen. Jag kommer heller inte ur jukeboxen när jag väl startat den. Spelar ingen roll vilken knapp tag trycker på så kommer jag inte tillbaka till huvudmenyn. Det enda jag kan göra är att trycka på power-knappen, stänga av den och sätta på den igen.
Detta är några av mina upptäckter utöver de redan "kännda" buggarna.
Redigerat av TomasL, 25 juli 2010 - 17:26.
Postad 25 juli 2010 - 18:03
Andra Internet siter funkar men YouTube ger bara felmedelande att den inte kan spela upp "this media".
Kör Xtreamer utan HD med FW 2.3.2B (Fabriksinstallerad) kopplade mot en ReadyNas Duo via en LinkSys 655.
Postad 25 juli 2010 - 18:09
Det är mest MovieJukeboxen som inte fungerar alls tycker jag.
Väldigt segt och den hänger sig väldigt ofta. Lyckades inte starta en enda film. Hängde sig varje gång. Testade med olika filmer men det var hara att dra sladden varje gång. Filmerna fungerar utmärkt om man startar dom "utanför" jukeboxen. Jag kommer heller inte ur jukeboxen när jag väl startat den. Spelar ingen roll vilken knapp tag trycker på så kommer jag inte tillbaka till huvudmenyn. Det enda jag kan göra är att trycka på power-knappen, stänga av den och sätta på den igen.
Detta är några av mina upptäckter utöver de redan "kännda" buggarna.
Har du kollat i debug-loggen?
Postad 25 juli 2010 - 18:38
Har som sagt kastat ut skiten nu och installerat 2.3.1 istället.
Postad 25 juli 2010 - 18:42
Postad 25 juli 2010 - 19:46
Den länken fungerar väl inte nu när jag lagt tillbaka 2.3.1.Om du är intresserad vilket jag föga tror...alls. Så finns det en log som man kan läsa av i http://my_extreamer_IP/jukebox under settings har jag för mig.
Postad 25 juli 2010 - 20:05
Någon som vet om 2.4 b20 är densamma som sden som släpps i midnatt?
Tror det. Frågade i chatten(beta). Få var närvarande, men de trodde det iaf.
Den länken fungerar väl inte nu när jag lagt tillbaka 2.3.1.
Nja, testa går ju alltid.
Postad 25 juli 2010 - 22:01
Fungerar inte.Tror det. Frågade i chatten(beta). Få var närvarande, men de trodde det iaf.
Nja, testa går ju alltid.
Postad 25 juli 2010 - 23:00
http://forum.xtreame...p?f=236&t=17051
EDIT: Och det är samma som B20
Redigerat av welph, 25 juli 2010 - 23:00.
Postad 26 juli 2010 - 08:14
I kontrollpanelen så ser jag 53 items men bara en item visas:
Min setup. Har en usbsticka i usb1 på xtreamern. Streamar allt från en NAS.
Bifogad fil(er)
Redigerat av discomega, 26 juli 2010 - 08:33.
Postad 26 juli 2010 - 09:42
Tog några timmar men nu blev scrapern klar. Men när jag kör jukebox på teven får jag upp detta meddelandet:
I kontrollpanelen så ser jag 53 items men bara en item visas:
Min setup. Har en usbsticka i usb1 på xtreamern. Streamar allt från en NAS.
Testat att trycka 0 på fjärren när det meddelandet kommer upp?
Postad 26 juli 2010 - 11:03
Japp, händer inget. Kör om scrapern nu.
Se till att radera allt DB,xml och jpg's
Postad 26 juli 2010 - 11:13
om man går in på varje film och väljer online update så kan man korrekt välja rätt cover och fanart. konstigt att den inte tankade cover direkt...
Redigerat av discomega, 26 juli 2010 - 11:18.
Postad 26 juli 2010 - 11:38
Postad 26 juli 2010 - 13:25
Någon som kan svara mig om denna firmware verkligen gör så att man får hd-ljud på sin xtreamer? Väntar nämligen på köp tills det är 100% klart att det går.
Ja det fungerar med hd-ljuden med nya fw. Fungerar nästan bra med hd-ljud i mkv också, nått dom jobbar vidare med tydligen.
Postad 26 juli 2010 - 15:05
Någon som kan svara mig om denna firmware verkligen gör så att man får hd-ljud på sin xtreamer? Väntar nämligen på köp tills det är 100% klart att det går.
Men köp då inte Xtreamer 2,5"(mk1), på denna maskin kommer det aldrig funka.
nu gick det bättre. fast av ca 200 filmer så hittade den bara 2 covers. Den hittade cover till Bolt 2008 men Avatar 2009 hittar den inte. I övrigt så är filminfo korrekt på båda.
om man går in på varje film och väljer online update så kan man korrekt välja rätt cover och fanart. konstigt att den inte tankade cover direkt...
Har du kört scrape i tidigare betor?
Postad 26 juli 2010 - 15:24
NAS/MEDIA/
/BARN
/TV
/HD
/XVID
får samma felmeddelande. press 0 to search again... Varannan gång jag försöker starta mediajukebox så kraschar menyn och jag tappar sync med teven via hdmi. efter ett tag dyker menyn upp igen. tyvärr är detta nog inte redo för release. känns väldigt trist.
var hittar jag loggen för jukeboxen? finns inget under settings
Redigerat av discomega, 26 juli 2010 - 15:38.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar