Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 February 2010 - 21:59

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
http://www.synaptics...oducts/clearpad

Tydligen finns det 3 olika sorters skärmar. 1, 2, 10 fingrar. Om SE har valt en som bara kan känna av ett finger så kommer jag aldrig köpa en SE igen. Fy fan vilken fuckup. Den där Summit eller vafan han heter borde fått sparken för länge sen, speciellt efter X2an som han verkar ha haft mkt att göra med.

Gah ångest jag får nu, och man kan väl knappst förvänta sig ett svar från SE heller, fattar inte varför dom har den där bloggen ens.

Postad 08 February 2010 - 22:20

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0
Diskuterade mobilköp med ett gäng kompisar idag, som flertalet har varit (konsulter) eller är anställda på Sony Ericsson (i Lund). Där gavs rådet att hålla sig borta från X10:an (igen). Till er som vägrar lyssna på Barilla, så kan jag bara ge er rådet att avvakta köp tills vidare. För övrigt så lär det inte komma som en chock att X10:an inte är den enda kommande Android-mobilen från Sony Ericsson.

Postad 08 February 2010 - 23:06

gregoff
  • gregoff
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Diskuterade mobilköp med ett gäng kompisar idag, som flertalet har varit (konsulter) eller är anställda på Sony Ericsson (i Lund). Där gavs rådet att hålla sig borta från X10:an (igen). Till er som vägrar lyssna på Barilla, så kan jag bara ge er rådet att avvakta köp tills vidare. För övrigt så lär det inte komma som en chock att X10:an inte är den enda kommande Android-mobilen från Sony Ericsson.

Nämnde de något specifikt, eller var dom bara bittra ;-)

Postad 08 February 2010 - 23:48

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Tydligen finns det 3 olika sorters skärmar. 1, 2, 10 fingrar. Om SE har valt en som bara kan känna av ett finger så kommer jag aldrig köpa en SE igen. Fy fan vilken fuckup. Den där Summit eller vafan han heter borde fått sparken för länge sen, speciellt efter X2an som han verkar ha haft mkt att göra med.

Gah ångest jag får nu, och man kan väl knappst förvänta sig ett svar från SE heller, fattar inte varför dom har den där bloggen ens.

Det är stor chans att de har valt den med bara 1 finger, eftersom den inte var tänkt att få en enda uppdatering av mjukvaran från början och skulle därmed inte stödja MT mjukvarumässigt.

Nu kommer du att kallas för troll. :( Man får bara ta upp positiva saker med X10´an här.

Postad 09 February 2010 - 08:27

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

Nu kommer du att kallas för troll. :( Man får bara ta upp positiva saker med X10´an här.

Oj, har du hela tiden trott att du kallas troll för att du är negativ till X10?!

Attityd har inget med saken att göra tror du? Kanske?

Postad 09 February 2010 - 08:38

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Men vänta nu! Vad exakt skulle göra denna telefon extremt dålig så man ska hålla sig borta från den? Den har 1.6 + SEs skal som tillför funktioner som finns i 2.1. De har utlovat någon typ av uppgradering av mjukvaran (troligtvis till 2.x). Den har en 4"-skärm som verkar vara helt ok. Den har en snabb processor. Tro mig, för 98% av användarna så kommer denna telefon vara ett bra val, likväl som någon annan Android-telefon med ungefär samma specar.

Eller är det så att hårdvara har dålig kvalitet? Glappar det? Ramlar skärmen ur? Eller ramlar hela telefonen isär efter sex månader? Vad baserar det sina uttalanden på? Som någon skrev, är de bara bittra?

Jag kan acceptera att X10 kanske inte vinner mot N1 på alla punkter, men så extremt dålig kan den inte vara. Då måste jag bli överbevisad med någon typ av fakta.

Att Barilla utpekas som troll är väl mer att han har spridit extremt dålig stämning och upprepat samma saker om och om igen som ett gnälligt barn. För andra gången har han dock skärpt till sig och är nu mer neutral i tonen.

Postad 09 February 2010 - 08:43

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Det är stor chans att de har valt den med bara 1 finger, eftersom den inte var tänkt att få en enda uppdatering av mjukvaran från början och skulle därmed inte stödja MT mjukvarumässigt.

1. Hur vet du det? Sedan när sker aldrig någon mjukvaruuppdatering på en telefon? Lär väl vara en del tweakningar och så. Hur i hela friden vet du att den inte var tänkt att få EN ENDA uppdatering? Är det agda igen som inte är nära ledningen eller de som utvecklar X10an? (Som någon sa var japanerna).

2. Nej, men att däremot hålla på som du gör leder till att man blir kallad troll.

Postad 09 February 2010 - 08:55

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Nämnde de något specifikt, eller var dom bara bittra ;-)

känns som de är bittra, och det är inte speciellt roliga att höra på. missnöjda anställda som förlorat/riskerar förlora jobbat/är inte kända för att arbeta för företagets bästa. (mera arbeta för att skada företaget, för att man känt sig förorättad).

Dock så är jag fortfarande intresserad på vad de skall hitta på för uppföljare til X10. (självklart kommer det finnas barnsjukdomar, som jag inte kommer att kunna rättas till förrän uppföljaren kommer (som planeras komma , när???)
hoppas de kan släppa en färdig produkt som kan utvärderas i oberoende tester. (det är nästan bara 6 veckor kvar)

Postad 09 February 2010 - 09:02

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Det intressanta här är varför de rekommenderar andra Android mobiler från SE? Annars är det nog bra om du kommer med konkreta anledningar till varför man skall hålla sig borta från X10. Det finns alltid risk för att det finns några personliga värderingar bakom ett uttryck om det inte är fakta bakom det. Så snälla, upplys istället för att förvirra.

Redigerat av Unregistered80bc741c, 09 February 2010 - 09:03.

Postad 09 February 2010 - 09:43

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Hei

la inn denne frågan på http://developer.son...w...cc=gb&lc=en

Hi

What kind of model of capacitive touch screen are there on the X10, is it Single Touch, Dual Touch or MultiTouch

This question is in regards to development of games and applications, including dual/multi-player gaming devices and mobile applications for the X10

- ClearPad 3000 Series—Our premium ClearPad solution provides the ultimate in touchscreen innovation and excitement with MultiTouch capabilities (up to 10 fingers simultaneously). A powerful new chip delivers 48 sensing channels and excellent power management for a differentiated user experience. Click here to see the 3000 Series demo demo with gestures like Crumple and Scratch.
- ClearPad 2000 Series—ClearPad 2000 Series—the original ClearPad solution—brings exceptional DualTouch (2-finger) touch capabilities to a wide range of handheld devices. High performance and accuracy combined with seamless gesture integration make ClearPad 2000 Series the proven touchscreen leader seen in the market.
- ClearPad 1000 Series—ClearPad 1000 makes touch capabilities available to mass-market handheld devices. This SingleTouch solution provides exceptional gesture integration and a flexible zero-border sensor design. For cost-effective touchscreen capabilities, ClearPad 1000 is the right choice.

Postad 09 February 2010 - 09:56

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

1. Hur vet du det? Sedan när sker aldrig någon mjukvaruuppdatering på en telefon? Lär väl vara en del tweakningar och så. Hur i hela friden vet du att den inte var tänkt att få EN ENDA uppdatering? Är det agda igen som inte är nära ledningen eller de som utvecklar X10an? (Som någon sa var japanerna).

2. Nej, men att däremot hålla på som du gör leder till att man blir kallad troll.

Det skulle inte komma nya versioner av operativet, men om t ex "fotoappen" som SE tagit fram skulle bugga så skulle det sjävklart fixas med en uppdatering. Men telefonen var tänkt att leva sitt sitt liv med 1.6.
Återigen, jag skiter fullständigt i vad du tror eller inte tror. Jag säger som det är.

Om du verkligen trodde att SE brydde sig om versioner tror du på fullaste allvar att man ens hade släppt den med gamla 1.6?

Ledningen fick prototyper visade för sig och såg "ingen större skillnad, vi kör på det enklast och billigaste".

Sen när det kom ut i media så märkte man att folk faktiskt brydde sig och gick med på att "uppdatera den senare".

Postad 09 February 2010 - 10:02

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
@barilla, vet di vilken typ av Skärm det är på X10'n

Postad 09 February 2010 - 10:15

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Det skulle inte komma nya versioner av operativet, men om t ex "fotoappen" som SE tagit fram skulle bugga så skulle det sjävklart fixas med en uppdatering. Men telefonen var tänkt att leva sitt sitt liv med 1.6.
Återigen, jag skiter fullständigt i vad du tror eller inte tror. Jag säger som det är.

Om du verkligen trodde att SE brydde sig om versioner tror du på fullaste allvar att man ens hade släppt den med gamla 1.6?

Ledningen fick prototyper visade för sig och såg "ingen större skillnad, vi kör på det enklast och billigaste".

Sen när det kom ut i media så märkte man att folk faktiskt brydde sig och gick med på att "uppdatera den senare".

Snälla, kom med specifik fakta. Har du suttit med styrelsen själv och hört detta?
Du kommer bara med massa yttranden som folk säger hit och dit som du har hört utan specifik källa eller specifik fakta.

Postad 09 February 2010 - 10:45

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Snälla, kom med specifik fakta. Har du suttit med styrelsen själv och hört detta?
Du kommer bara med massa yttranden som folk säger hit och dit som du har hört utan specifik källa eller specifik fakta.

Vad är fakta enligt dig? Ska jag ha inscannade protkoll från möten? Jag har redan sagt hur jag vet detta och att den aldrig skulle komma innan vecka 13 t ex.

Som sagt så får du tro vad du vill. Men försök att tänk lite själv. Det ligger inte i SE´s intresse att sälja telefoner som folk kan ha i 3-4 år och bara uppdatera. Man vill att du som konsument ska byta varje år. Därför har man inget större intresse av att "slösa" pengar på uppgraderingar.

Postad 09 February 2010 - 11:07

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Är det bättre att Barilla och jag håller oss borta från tråden utan att ge någon som helst information? Den information vi får kan vi inte sprida hur som helst av respekt till de som vi får informationen av vilket ger oss problem med källhänvisning. Det vi lämnar ut är den information JAG fått och inget jag skulle hitta på. Självklart skall informationen tas med en nypa salt eftersom alla kan ha fel men det är då upp till läsaren att analysera den informationen och inte bara kasta sig ut i ett hätskt frågeställande. Var alltid kritisk till information som skrivs på nätet och forum.

Jag har sagt det förrut, jag kan aldrig nämna min källa, men jag kan nämna det jag får berättat för mig.

Over and out, nu får ni helt enkelt vänta till v13 för att få svaren ni önskar.

Kommande modell - 'Robyn' :( Spekulationerna kan börja.

Postad 09 February 2010 - 11:33

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Är det bättre att Barilla och jag håller oss borta från tråden utan att ge någon som helst information?

<klipp>

Jag tycker det är bra att ni kommer med information, bra gjort. Kan hålla med om att folk varit lite otacksamma för det. Folk får väl ta den infon som kommer ut med en nypa salt...trots all "dålig" information hävdar jag att X10 verkar bli en ganska bra telefon jämfört med konkurrenterna.

Robyn är väl den där mini-androiden, lite för liten för mig.

Postad 09 February 2010 - 11:48

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Posted: 10:15 Today
http://blogs.sonyericsson.com[....]-will-be-upgradeable/#comments

Sumit Malhotra says:
February 9, 2010 at 10:43 am
Thanks for all your feedback, Been busy reading it all through now! I’ll try to summaries my answers below. I hope to have covered most of it, but unfortunately I may not have all the answers to all your questions at this point.

Thanks Manish for supporting on clarifications and Cooldavee for good constructive feedback on shortcoming on the .com among other feedback. Will pass that on to our web team. Thanks to rest of you as well. Appreciate the feedback and getting it first hand, so I get what is top of your mind even though I can´t fulfil all your requests for clarification at this point.

X10 will launch with Android 1.6 and it will be possible to upgrade to a later Android release as part of upgrading the whole UXP. I can´t be explicit about what version nor exact timing at this time and therefore it’s difficult for me to discuss the details on which of the 2.1 capabilities that will be leveraged in the upgrade. This is as we are enhancing the product with a different approach using our UXP layer. I understand your frustration as you have reference points in the market and thus your views of what we should support.

What I can say is that I hear you clearly with regards to usage improvements that you would like to see. Time to market with upgrades, multi touch, improved colour depth, native support for exchange active sync, multiple inbox etc. Trust me, I agree with your views on what the benefits are.

- Multi touch really enhances browsing etc. Fully agree, but can unfortunately not comment on the support for it in future upgrades at this point.

- @Pezt: agree about the unfortunate screen colour confusion created by us with conflicting information at point of launch. With regards to what the hw can cope with in regards to updates, I am checking on my end to see what I can say about it. For launch 64k stands and I watch video etc. and for the eye it is good quality for sure in this big screen.

- We have done some work to overcome the native exchange support gap in 1.6. The mail client, included in the phone, support synchronisation with phonebook which is one recognized aspect.

- Battery life, I am checking as well if there are some numbers to communicate but performance is good from my perspective as a user.

The upgrade will be made available at sonyericsson.com for the user. “Minor” upgrades that are not firmware will be delivered OTA.

@Roshan J Thaliath: can you send me your customer complaint mail and response please and I will follow up. [email protected]

@hunk143, thanks for clarifying who I am . However I haven´t been that active, so it’s understandable that people miss that.

Cheers,
Sumit

Postad 09 February 2010 - 13:01

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Är det bättre att Barilla och jag håller oss borta från tråden utan att ge någon som helst information? Den information vi får kan vi inte sprida hur som helst av respekt till de som vi får informationen av vilket ger oss problem med källhänvisning. Det vi lämnar ut är den information JAG fått och inget jag skulle hitta på. Självklart skall informationen tas med en nypa salt eftersom alla kan ha fel men det är då upp till läsaren att analysera den informationen och inte bara kasta sig ut i ett hätskt frågeställande. Var alltid kritisk till information som skrivs på nätet och forum.

Jag har sagt det förrut, jag kan aldrig nämna min källa, men jag kan nämna det jag får berättat för mig.

Nej nu missuppfattar du. Du behöver inte lämna ut källor. Det är informationen som kan vara fel. Du verkar till exempel ha ett ex. Då är det helt ok för dig att skriva här hur du upplever telefonen. Dock är det problematiskt när någon har hört att någon som jobbat på SE inte tycker att man skall köpa telefonen. Vad är det för info? Det stör endast. Det som gäller är att man säger: Köp INTE. Därför att ... sen skall det komma en vettig förklaring som helst innehåller fakta och möjlgtivs personliga preferenser som skall vara tydliga så man kan bilda sig en uppfattning om man behöver bry sig om kommentaren eller inte.

Sen, de som följt tråden vet vad "Robyn" är så det är inget hemligt med den. De som är ute efter X10an är inte ute efter Robyn (och det är ju meningen) så den får gärna diskuteras i en annan tråd.

Postad 09 February 2010 - 13:09

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Jag är tacksam för viss del av informationen men sättet som Barilla håller på så kan jag säga att jag hellre ser Barilla hålla sig borta från tråden.
Han tycks bara spotta ut sig saker utan någon vettig grund, att han på något sätt ska ha varit med på styrelsemöte eller liknande osv.

Redigerat av mornn, 09 February 2010 - 13:11.

Postad 09 February 2010 - 13:15

arne2010
  • arne2010
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Läste någonstans att det INTE skulle vara multitouch.

Är det bekräftat?

Postad 09 February 2010 - 13:19

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

@barilla, vet di vilken typ av Skärm det är på X10'n

Detta är fakta... Ifall det är färgerna du undrar över.
"Det är tex fallet med antal färger för skärmen där Android 1.6 tillåter 65 000 fäger medan X10 stödjer 16 miljoner och Android 2.0 stödjer 16 miljoner färger när den kommer."

Postad 09 February 2010 - 13:42

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Detta är fakta... Ifall det är färgerna du undrar över.
"Det är tex fallet med antal färger för skärmen där Android 1.6 tillåter 65 000 fäger medan X10 stödjer 16 miljoner och Android 2.0 stödjer 16 miljoner färger när den kommer."

Som tidigare postats är det egentlligen inte Android som sätter gränsen men grundkonfigureringen för 1.6 och tidigare versioner är 16-bitars färgdjup. Man kan ändra detta men det är merjobb som kostar utvecklingspengar och ger för lite tillbaka.

Skärmen är en TFT-skärm och just nu är den stora frågan om den stödjer dual- eller multitouch.

Postad 09 February 2010 - 13:57

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
"The Nexus One uses ClearPad 2000 capacitive touchscreen sensor so maybe X10 has the same too. It allows DualTouch (2-finger) touch capabilities."

http://www.esato.com...t...&start=2445

Ifall inte X10 har ClearPad 2000 eller bättre så blir det inte nån X10 på meg ;-(

Postad 09 February 2010 - 14:41

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Kommande modell - 'Robyn' ;) Spekulationerna kan börja.

Visst all info som vi får är bra, men det känns som att det du tillfört redan står på nätet eller har diskuterats i tråden. Så din källa är kanske internet?;)

Det känns såklart oroligt att dom undviker svaren ang. Multitouch men man kan ju hoppas på positiva besked på MWC:):lol: Detta är ändå min nästa telefon, kvittar vad anställda på SE berättar på stan

Postad 09 February 2010 - 15:28

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Tråden är ju oläsbar.. ###### tjaffs om vem som vet mest och en ###### osund attityd vissa har. Tror dom vet bäst och folk som "tror" deras fakta är påhittad eller lite skum, är uppenbarligen idioter.. Man får avsmak på telefonen av tråden i sig.

Postad 09 February 2010 - 15:43

gregoff
  • gregoff
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Man får avsmak på telefonen av tråden i sig.

Kunde inte hålla med mer.

Postad 09 February 2010 - 15:49

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Kanske det som vissa har som mål med sina inlägg...

Postad 09 February 2010 - 16:13

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Här har ni ett exempel på en nackdel med att den bara har 1.6.

"Att Adobes Flash, närmare bestämt version 10.1, är på väg till ett antal mobila plattformar är sedan länge känt. Att Android är en av dessa är även det sedan länge känt. Vad som emellertid inte har varit allmänt känt förrän nu är att Flash 10.1 ämnas komma OTA (“Over The Air”) och att den kräver, just det, Android 2.1.

Detta är förstås mindre goda nyheter (eller strålande nyheter för Flash-hatare) för enheter som för närvarande är fast med äldre versioner av Android, som HTC Hero, Acer Liquid och den kommande värstingen Sony Ericsson Xperia X10. I dagsläget är det bara Nexus One som officiellt har Android 2.1"

Postad 09 February 2010 - 16:27

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Här har ni ett exempel på en nackdel med att den bara har 1.6.

"Att Adobes Flash, närmare bestämt version 10.1, är på väg till ett antal mobila plattformar är sedan länge känt. Att Android är en av dessa är även det sedan länge känt. Vad som emellertid inte har varit allmänt känt förrän nu är att Flash 10.1 ämnas komma OTA (“Over The Air”) och att den kräver, just det, Android 2.1.

Detta är förstås mindre goda nyheter (eller strålande nyheter för Flash-hatare) för enheter som för närvarande är fast med äldre versioner av Android, som HTC Hero, Acer Liquid och den kommande värstingen Sony Ericsson Xperia X10. I dagsläget är det bara Nexus One som officiellt har Android 2.1"

Och länk till var infot kommer ifrån, för oss alla som gillar källhänvisning.
http://www.swedroid....n-bara-till-2-1

Postad 09 February 2010 - 16:41

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Från samma sida

http://www.swedroid....aderas-till-2-1

Vidare påpekar han att han är medveten om att 2.1-plattformen medför vissa förbättringar, vilket förstås är orsaken till att en uppdatering kommer så småningom

Postad 09 February 2010 - 19:40

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Visst all info som vi får är bra, men det känns som att det du tillfört redan står på nätet eller har diskuterats i tråden. Så din källa är kanske internet?;)

Det känns såklart oroligt att dom undviker svaren ang. Multitouch men man kan ju hoppas på positiva besked på MWC:):lol: Detta är ändå min nästa telefon, kvittar vad anställda på SE berättar på stan

Absolut inte, om det ändå vore så! ;) Utvecklare på SE i Lund!

Multi eller inte, det sitter iaf en X10 i min hand runt v13 efter att ha undersökt denna sköna skapelse på nära håll. :lol:

Redigerat av Unregistered1193, 09 February 2010 - 19:40.

Postad 09 February 2010 - 19:47

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Multi eller inte, det sitter iaf en X10 i min hand runt v13 efter att ha undersökt denna sköna skapelse på nära håll. :lol:

Såg bilden i dtt album ;)

Postad 09 February 2010 - 20:52

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Samma här. Det känns som att jag oxå håller ett ex. i min hand ASAP, (m.a.o. v13).

/M

Postad 09 February 2010 - 21:28

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Om det är så, så ber jag såklart om ursäkt:)
Intressant review för dom som kan ryska, intressant för oss som vill kolla på bilder:
http://www.mobile-re...csson-x10.shtml

Postad 09 February 2010 - 21:42

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Intressant review för dom som kan ryska, intressant för oss som vill kolla på bilder:

Google translate. ;)
http://translate.goo...csson-x10.shtml

Postad 09 February 2010 - 22:14

Gnottan93
  • Gnottan93
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har hört att taltiden är 4.5h (2G)
Det är ju väldigt lite, eller?

Postad 10 February 2010 - 08:54

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Summering...

"Borta på Mobile review har man fått tag på en Sony Ericsson Xperia X10 och sagt sitt. Det är inte så mycket positiva saker man får läsa dock..

Skribenten Eldar Murtazin jämför telefonen med de billigare telefonerna Nexus One och Motorola Milestone som båda till stor del är byggda i metall, då framstår X10 som väldigt (billig) plastig. Att Xperia X10 kommer skeppas med ett OS som snart är ett halvår gammalt medan Nexus One sitter på det senaste och Milestone får sin 2.1-uppgradering nu i veckan, gör inte heller saken bättre.

Eldar påpekar att telefonen i sig inte nödvändigtvis är dålig, bara sämre än de billigare konkurrenter som redan finns att få tag på i dagsläget.
Hårda, men tyvärr förmodligen sanna ord. "

Postad 10 February 2010 - 09:16

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Eldar är väl knappast en SE-f@nboy eller som opartisk recensent av SE-produkter..

Redigerat av mrNoodles, 10 February 2010 - 09:16.

Postad 10 February 2010 - 09:25

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Eldar är väl knappast en SE-f@nboy eller som opartisk recensent av SE-produkter..

Inte Barilla heller :)

Postad 10 February 2010 - 09:28

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Inte Barilla heller :)

Har fram tills min Nexus i stort sett bara ägt SE´mobiler.

Men jag är less skiten nu. Ni är dock välkommna att kasta era pengar i sjön, det gynnar sverige så det är bara bra att ni gör det. :blink:

Postad 10 February 2010 - 09:39

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Har fram tills min Nexus i stort sett bara ägt SE´mobiler.

Men jag är less skiten nu. Ni är dock välkommna att kasta era pengar i sjön, det gynnar sverige så det är bara bra att ni gör det. :)

Fast du måste ju hålla med om att du egentligen bara kommit med negativa kommentarer om telefonen och SE i den här tråden. Du har inte direkt diskuterat möjligheterna med Android, kameran eller 4"-skärmen utan bara kommit med domedagskommentarer.

Sen får vi nog balansera diskussionen lite. Tveksamt om man slänger sina pengar i sjön med en telefon som har Android (ja, jag vet, inte senaste versionen vid släpp), 4" skärm, 8 megapixelkamera osv osv. Man kanske kan optimera sitt köp lite, men det är ju inte samma sak som att om du köper en X10 får du en tegelsten.

edit:stavfel

Redigerat av Unregisteredaa85384d, 10 February 2010 - 09:44.

Postad 10 February 2010 - 09:47

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Fast du måste ju hålla med om att du egentligen bara kommit med negativa kommentarer om telefonen och SE i den här tråden. Du har inte direkt diskuterat möjligheterna med Android, kameran eller 4"-skärmen utan bara kommit med domedagskommentarer.

Sen får vi nog balansera diskussionen lite. Tveksamt om man slänger sina pengar i sjön med en telefon som har Android (ja, gag vet, inte senaste versionen vid släpp), 4" skärm, 8 megapixelkamera osv osv. Man kanske kan optimera sitt köp lite, men det är ju inte samma sak som att om du köper en X10 får du en tegelsten.

Nu vet jag inte hur mkt de extra 0,3 tummen på skärmen gör men för mig har det ingen betydelse. Väljer hellre en bättre skärm. kameran är säkert bra, men det är Nexusens också. Tror bara att de som är teknikintresserade och köper en X10 kommer sitta där med lång näsa när de ser hur många roliga nya saker Google rullar ut på Nexusen medan de själva bara får sitta och vänta på SE´s utlovade uppdateringar som skjuts fram hela tiden.

Dock så kommer SE´s målgrupp inte att bry sig speciellt mycket.

Postad 10 February 2010 - 09:59

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur mkt de extra 0,3 tummen på skärmen gör men för mig har det ingen betydelse. Väljer hellre en bättre skärm. kameran är säkert bra, men det är Nexusens också. Tror bara att de som är teknikintresserade och köper en X10 kommer sitta där med lång näsa när de ser hur många roliga nya saker Google rullar ut på Nexusen medan de själva bara får sitta och vänta på SE´s utlovade uppdateringar som skjuts fram hela tiden.

Skulle vi inte diskutera X10an i den här tråden?
Och än en gång, det är du som hävdar att SEs målgrupp är lattemorsor och folk som inte är teknikintresserade som inte kommer bry sig 'när' SE skjuter upp alla roliga uppdateringar.

Redigerat av mrNoodles, 10 February 2010 - 10:03.

Postad 10 February 2010 - 10:09

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Jag tror man skall passa sig för att negligera faktumet att vi söker olika saker. Min prioritering är inte DET_VÄRSTA utan en telefon som är snygg (hästlängder snyggare än Nexus), ligger gott i handen, har de funktioner jag söker såsom face-recognition, mycket bra kamera (ja X10ans kameran är hästlängder bättre än nexus) men samtidigt tillgång till alla sociala medier och en bra skärm. Om 3 månader kommer ändå något som bräcker den just nu VÄRSTA telefonen.

Vi är alla olika Barilla och om du är extremt nöjd med din Nexus, vilket du verkar vara, så är ju det bara kanon. :)

Om jag sen tröttnar får jag väl köpa en annan telefon, har sällan en telefon mer än 12-18 månader ändå.

PS. face-recognition var riktigt smart. Sätt ett namn på en bild i ditt bildbibliotek och klicka sedan på hitta alla, då plockar telefonen fram nästan alla bilder ( inte alla eftersom den inte klarar bilder som tagits från sidan) på samma person. Skitsmart funktion! Kan tyckas imbecill men när du sitter och letar efter en specifik bild bland 1000 så är det supersmart. :blink:

Postad 10 February 2010 - 10:17

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Och än en gång, det är du som hävdar att SEs målgrupp är lattemorsor och folk som inte är teknikintresserade som inte kommer bry sig 'när' SE skjuter upp alla roliga uppdateringar.

Jag pratade ju om X10´an. Sluta häng upp dig på ett ord här och där.

Postad 10 February 2010 - 10:26

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Det bara vissa som sprider FUD (Rädlsa, osäkerhet och tvivlan). Syftet är givetvis att upprepa en illavarslande spådom så att den går i uppfyllelse. (sprider man rykten kanske inte folk köper x10, varvid uppdateringar upphör och SE går under) Det är väldigt lätt att vara pessimistisk. Fast i detta fall verkar det vara personligt av någon anledning.
Nu var jag av samma uppfattning långt innan herr B börjat trolla (att SE går dåligt och ständigt skjuter på leveransen) trots det har de gjort telefoner av högkvalite (men ack så sega mjukvarumässigt). Men trots det sprider jag inte dynga i denna tråd, däremot upphöjer jag X10 till skyarna, och så vidare, i resp produkts forum tråd .Jag beskriver att Nexus är den bästa sedan skivat bröd i nexus tråden. och Iphone som den bästa telefonen någonsin i resp tråd (nja inte direkt i den sistnämda, iphone ägarna måste komma ned på jorden de också)

så mera hyllningar till produkten och mindre personliga påhopp tack. (om någon tar anstöt av det här så kan vi inte hjälpa, då har ni större problem än med produkten)

Postad 10 February 2010 - 10:28

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag pratade ju om X10´an. Sluta häng upp dig på ett ord här och där.

Jag hänger inte upp mig på ett ord här eller där, utan på dig och din attityd!
Du tillför inget mer än gnäll, visst några sakliga inlägg har du lyckats åstadkomma, men i det stora hela är det mest om hur dåliga SE är och hur lite deras chefer förstår.
Du återkommer till samma sak, gång på gång, lagg, väntetider på uppdateringar, målgrupper, samt hur bra Nexusen är mm.

Förmodligen vill du bara vara snäll (sure) och varna oss presumtiva X10 köpare, men även om det tillkommer någon ny spekulant så lär den inte undgå dina domedagsprofetior om de skumläser den här tråden, därför behövs inte dina negativa inlägg sida upp och sida ner.

Postad 10 February 2010 - 10:36

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Jag tror man skall passa sig för att negligera faktumet att vi söker olika saker. Min prioritering är inte DET_VÄRSTA utan en telefon som är snygg (hästlängder snyggare än Nexus), ligger gott i handen, har de funktioner jag söker såsom face-recognition, mycket bra kamera (ja X10ans kameran är hästlängder bättre än nexus) men samtidigt tillgång till alla sociala medier och en bra skärm. Om 3 månader kommer ändå något som bräcker den just nu VÄRSTA telefonen.

Vi är alla olika Barilla och om du är extremt nöjd med din Nexus, vilket du verkar vara, så är ju det bara kanon. :)

Om jag sen tröttnar får jag väl köpa en annan telefon, har sällan en telefon mer än 12-18 månader ändå.

PS. face-recognition var riktigt smart. Sätt ett namn på en bild i ditt bildbibliotek och klicka sedan på hitta alla, då plockar telefonen fram nästan alla bilder ( inte alla eftersom den inte klarar bilder som tagits från sidan) på samma person. Skitsmart funktion! Kan tyckas imbecill men när du sitter och letar efter en specifik bild bland 1000 så är det supersmart. :blink:

Nu kommer jag få skit för att jag pratar om Nexusen igen trots att det var du som tog upp det. :(
Men den är 100 gånger snyggare live än på bild kan jag säga. Alla som har sett den säger samma sak, att de tycker att den ser riktigt bra ut. Men visst, X10´ans bästa egenskap är dess yttre, den är nog lite snyggare. Dock plastig och "billig" i känslan. Nexusen är av Metall och känns riktigt välbyggd, vilket den är. Den tål det mesta.

Kul att du säger att den är hästlängder bättre bara för att den har några fler pixlar och att du inte har sett några bilder. :(

http://www.youtube.c...h?v=R1sz5c-R9h0

Rätt rolig film som teknikälskare, att se hur en mobil testas. Vet inte om SE gör något liknadne. Men det antar jag.

Redigerat av Barilla, 10 February 2010 - 10:41.

Postad 10 February 2010 - 10:52

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Kul att du säger att den är hästlängder bättre bara för att den har några fler pixlar och att du inte har sett några bilder. :)

Det är ju precis så du fungerar, du jämför X10an med framförallt N1an och då har inte X10an släppts än.
Samt att mycket av det du skriver är skrivet så det ser ut som att det är grundat på egna erfarenheter, som att X10an är plastig och billig i känslan, har du haft en X10 i din hand?

På precis samma sätt skriver du att N1an är 100ggr snyggare live än på bild, det kan ju likväl vara så med X10an, att den inte alls ser plastig ut, eller nej, dom orden lånade du ju från mobile-review.com...

Redigerat av mrNoodles, 10 February 2010 - 11:06.

Postad 10 February 2010 - 11:00

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Här är en fransk test från igår (enligt bild på telefon). Han är mäkta imponerad av kvalitetskänslan, snabbheten osv:
http://www.presse-ci...eria-10-android

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.