Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 16 februari 2010 - 15:45

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

OK, tack för info - precis vad jag skulle behöva då låter det som.

Jag har läst och läst men inte blivit klok på hur jag ska göra för att få in Artemis i min lur, HSPL funkar bara om man har SPL 1.42 och det har man ju inte längre om man som jag kör senaste 1.66-romen?

Snozze, hur gjorde du?

Jag använde själv SSPL när jag flasha från 1.66 till Artemis 3.0 och det funkade bra.
Tänk på att stänga av antivirus när du flashar, vissa virus program varnar för en trojan i SSPL men det är inget du behöver bry dig om.

Postad 16 februari 2010 - 23:26

mickebjo
  • mickebjo
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag använde själv SSPL när jag flasha från 1.66 till Artemis 3.0 och det funkade bra.
Tänk på att stänga av antivirus när du flashar, vissa virus program varnar för en trojan i SSPL men det är inget du behöver bry dig om.

Börjar bli lite sugen på att testa detta. Om man ångrar sig och vill gå tillbaka till original rom, hur gör man då? Finns originalrom att ladda ner?
Är SSPL ett gratis program? Var hittar man det?

Postad 16 februari 2010 - 23:34

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Börjar bli lite sugen på att testa detta. Om man ångrar sig och vill gå tillbaka till original rom, hur gör man då? Finns originalrom att ladda ner?
Är SSPL ett gratis program? Var hittar man det?

SSPL laddar du ner från XDA (brukar följa med Artemis ROM), allt på XDA är gratis :)
Original ROM laddar du ner från HTC's sida under support.
Just SSPL är bra så till vida att man inte ändrar SPL permanent (behöver en original SPL för garantin) och vill man ha tillbaka original ROM så är det bara att flasha in den.

Postad 17 februari 2010 - 07:30

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Har ni tänkt på vad microsoft sa angående den nya wm7? att de inte ska tillåta nåt som sense eller spb shell? man ska vara tvungen att köra wm7 rent. Vad ska htc göra? för mig meningen med htc är sense:en eller toch flo 3d som hette tidiare.

Postad 17 februari 2010 - 09:34

Unregistereda0120fe7
  • Unregistereda0120fe7
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Har precis lagt in Artemis V3.7 Sve på telefonen och den flyter på som aldrig förr, enorm skillnad jämfört med 1.66 ROMen.
Allting känns bättre anpassat för telefonen och responstiden på skärmen är helt galet bra. :rolleyes:

Gjorde detsamma igår, och måste hålla med dig till fullo. Enorm skillnad! Rekomenderas starkt!

Postad 17 februari 2010 - 14:30

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Har ni tänkt på vad microsoft sa angående den nya wm7? att de inte ska tillåta nåt som sense eller spb shell? man ska vara tvungen att köra wm7 rent. Vad ska htc göra? för mig meningen med htc är sense:en eller toch flo 3d som hette tidiare.

Håller med, men vad jag kan se så ser inte 7:an ut som tidigare WM så man kanske får se vad man tycker om deras nya gui innan man bestämmer sig.
Sen vet man ju aldrig om någon på XDA lyckas gå förbi deta :rolleyes:

Postad 17 februari 2010 - 15:56

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Finns det någon app eller något annat smidigt sätt att komma åt play-kanaler, tex TV4Play?

Postad 17 februari 2010 - 17:04

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Nån som kan rekommendera några bra tweaks som funkar med Artemis-romen? Det jag installerat hittills är extra snabbstartknappar och sen andra taskbarikoner.

Postad 17 februari 2010 - 17:45

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Nån som kan rekommendera några bra tweaks som funkar med Artemis-romen? Det jag installerat hittills är extra snabbstartknappar och sen andra taskbarikoner.

Lättare att svara på den frågan om du anger vad det är för tweaks du är ute efter.
några poster längre upp har jag länkat till en taskbar och cookies home tab som jag tycker är bra tweaks, dom funkar på Artemis.
Sen har du Smabergs tweaklista på XDA här http://forum.xda-dev...ad.php?t=584415
Kan dock inte garantera att alla funkar på Artemis, men många gör det.

Postad 17 februari 2010 - 21:20

sedelito
  • sedelito
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag lyckas inte nedgradera mig till 1.42 för att installera artemis?

Postad 17 februari 2010 - 21:56

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Jag lyckas inte nedgradera mig till 1.42 för att installera artemis?

Varför skall du nedgradera först?
Använd SSPL det är inte beroende av vilken SPL du har på telefonen.

Postad 17 februari 2010 - 22:07

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Apropå WP 7: Microsoft har deklarerat att 6.x lever vidare. Det sannolika scenariot är att någon gång till hösten kommer en vidareutvecklad CE 6-baserad efterföljare till WM 6.5. WP 7 kan knappast ses som en efterföljare, det är ett helt nytt, annorlunda system med helt annat koncept och inriktning. Snarast en påbyggd Zune Phone.

Av strategiska skäl (inte minst marknadsföring/hype) låter man WP 7 få all uppmärksamhet. På sikt släpper en Business Edition i form av en uppföljare till WM 6.5. Detta för att tillgodose företagsmarknadens behov och inte minst erbjuda deras partners ett sätt att fortsätta att ge en unik upplevelse.

Men jag är tämligen säker på att en Business Edition inte kommer att presenteras förrän till hösten tidigast och att man är MYCKET förtegen om den. Därför låtsas man inte om någonting på detta stadie utan nu skall WP 7 sola sig i glansen.

Det är svårt att tänka sig att HTC, Samsung och LG släpper sina egna UIn rakt av.

Postad 17 februari 2010 - 22:37

mickebjo
  • mickebjo
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

SSPL laddar du ner från XDA (brukar följa med Artemis ROM), allt på XDA är gratis :)
Original ROM laddar du ner från HTC's sida under support.
Just SSPL är bra så till vida att man inte ändrar SPL permanent (behöver en original SPL för garantin) och vill man ha tillbaka original ROM så är det bara att flasha in den.

Jag lyckas inte installera artemis. jag har sspl och rom filen i samma mapp på datorn, jag går igenom varningarna när jag startar programet men sen när den börjar ladda står den på 0% ganska länge sen säger den att den tappar connection.

Jag har även testat denna metod : http://forum.xda-dev...all#post5633336

Men utan resultat, vad ska jag hitta på?

Postad 17 februari 2010 - 23:03

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Dum fråga eller inte dum fråga !!!
Kan man installera Htc Sense det nya som kommer nu altså på HD2an ?
altså slippe operativet som är på den nu ?

Postad 17 februari 2010 - 23:37

snozze
  • snozze
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag testade först Artemis 3.0 och då laddade jag 1.42 ROMen från HTC's hemsida, tyckte att det fungerade bra och valde då att köra 3.7.

Körde 1.66 på telefonen och laddade ner Artemis 3.7 och det funkade perfekt, jag kör HSPL.

Postad 17 februari 2010 - 23:45

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Jag lyckas inte installera artemis. jag har sspl och rom filen i samma mapp på datorn, jag går igenom varningarna när jag startar programet men sen när den börjar ladda står den på 0% ganska länge sen säger den att den tappar connection.

Om du har något antivirus så stäng av detta under flash, annars finns det rekommendationer att bara koppla från USB (vid felmedelande)), koppla in igen och starta telefon i bootloader och sedan flasha igen.

Dum fråga eller inte dum fråga !!!
Kan man installera Htc Sense det nya som kommer nu altså på HD2an ?
altså slippe operativet som är på den nu ?

HTC sense är inget OS utan enbart ett gränssnitt som ligger över OS, men om du vill kan du ta bort HTC sense och köra enbart WM.

Postad 17 februari 2010 - 23:52

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Hrm, okej. Vad har Hd2an som inte disire har och virse varsa , värt att vänta på den kanske eller vad tror ni ?

Redigerat av Unregistereda9162e77, 17 februari 2010 - 23:55.

Postad 18 februari 2010 - 00:27

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Hrm, okej. Vad har Hd2an som inte disire har och virse varsa , värt att vänta på den kanske eller vad tror ni ?

HTC Desire är en Android telefon alltså ett helt annat OS än HD2, men båda har sense :)
I övrigt är dom ganska lika förutom att HD2 har större skärm medans Desire har en amoled skärm vilket inte HD2 har.

Postad 18 februari 2010 - 00:35

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Hrm okej, Kan man lägga in android och köra sense på det ist för att köra sense på win ?

Postad 18 februari 2010 - 01:11

snozze
  • snozze
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vad som krävs för att kunna kolla på SVT Play på HD2?
Har testat uppdatera flashplayer men tydligen så krävs en senare version än den jag hittat.
Har testat Mediaplayer, IExplorer och Opera inget funkar.
Tack!

Postad 18 februari 2010 - 02:42

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Beror på hur du ska titta på det höll jag på att säga. Går du in via svt´s mobilsida http://mobil.svt.se så öppnar sig programmen i "strömmande media" och det fungerar kanon för mig. Kollade lite os tidigare ikväll.

Postad 18 februari 2010 - 06:44

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Beror på hur du ska titta på det höll jag på att säga. Går du in via svt´s mobilsida http://mobil.svt.se så öppnar sig programmen i "strömmande media" och det fungerar kanon för mig. Kollade lite os tidigare ikväll.

Ja, det är skitläckert. Ser ännu bättre ut i Opera Mobile 10 beta3.

Men jag lyckas inte alls kolla på tv4play, nån som vet?

Postad 18 februari 2010 - 08:09

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

När du får medelandet att den tappade kontakt måste du kopla av usb kabeln och vänta tills det står "serial" på skärmen då koplar du kabeln igen och när det står "usb" då kan du köra spl:n igen.

Postad 18 februari 2010 - 08:18

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Finns det någon app eller något annat smidigt sätt att komma åt play-kanaler, tex TV4Play?

Är det någon som vet vad som krävs för att kunna kolla på SVT Play på HD2?
Har testat uppdatera flashplayer men tydligen så krävs en senare version än den jag hittat.
Har testat Mediaplayer, IExplorer och Opera inget funkar.
Tack!

Som jag sa längre up det enda sättet att tita på tv play kanaler på webläsaren är med Skyfire
[/list] play k

Postad 18 februari 2010 - 09:06

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

När du får medelandet att den tappade kontakt måste du kopla av usb kabeln och vänta tills det står "serial" på skärmen då koplar du kabeln igen och när det står "usb" då kan du köra spl:n igen.

För mig funkade det utan att disconnecta, jag bara testade en gång till direkt efter.

Postad 18 februari 2010 - 09:09

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Som jag sa längre up det enda sättet att tita på tv play kanaler på webläsaren är med Skyfire
[/list] play k

Kolla gärna fakta innan du postar felaktigheter.

Även Opera 10 Mobile stödjer flash. Men för att se SvtPlay behövs inte flash, det går utmärkt att surfa in på mobile.svt.se/play med standardbrowsern.

Dock funkar varken Skyfire eller någon Opera mot Tv4Play, åtminstone inte för mig. Någon som haft framgång?

Postad 18 februari 2010 - 09:18

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Finns det någon sjysst reseplanerare för SL till WM? Visst fungerar det att gå in på SL's hemsida, men blev lite bortskämd med det utmärkta "Res i STHLM" som finns till iPhone.

Postad 18 februari 2010 - 09:26

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Hrm okej, Kan man lägga in android och köra sense på det ist för att köra sense på win ?

Min enda rekomendation är att vill du ha en android telefon så köp en sådan och inte en HD2.
HTC's Android och senaste WM telefoner kör sense över sitt OS.

Postad 18 februari 2010 - 11:49

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Tänkte lägga in artemis 3.7 till helgen, men har en fundering angående radio... Inte behöver jag installera någon ny sådan när jag lagt in artemis? Eller?
Om det nu är så att man måste lägga in en så undrar jag vilken ni använder?

Tackar!
Mvh Anders

Postad 18 februari 2010 - 14:32

Hassehead
  • Hassehead
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Dock funkar varken Skyfire eller någon Opera mot Tv4Play, åtminstone inte för mig. Någon som haft framgång?

Jodå, TV4Play funkar med Skyfire. Vad får du för fel?

Postad 18 februari 2010 - 14:42

Zitram
  • Zitram
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Vill uppdatera min HD 2 med ROM-version:1.66.413.2.
Men de står att allt kommer försvinna på telefonen? Hur kan jag göra en backup och sedan återföra allt igen?

Hur gör man?

Postad 18 februari 2010 - 14:52

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Jodå, TV4Play funkar med Skyfire. Vad får du för fel?

Minsann, nu funkar det ju. Ljuvligt! Lite ryckigt och osynkat ljud men man kanske inte kan få allt :) Riktigt smutt!

Fast en dedikerad play-app vore inte fel, men det kanske är svårt att göra sånt annat än till iphone.

Men de står att allt kommer försvinna på telefonen? Hur kan jag göra en backup och sedan återföra allt igen?

Hur gör man?

Jag har synkat adressbok och kalender mot mitt gmail-konto, sen var det bara att installera om apparna - jag brukar lägga cab-filerna på minneskortet så jag vet vad jag hade :).

Det finns ett program som heter PimBackup som lär vara väldigt bra, den fick inte med facebook-kopplingarna när jag testade men jag kan ha gjort nåt fel.

Postad 18 februari 2010 - 14:58

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Får ni livesändningarna på http://svtplay.se/mobil att funka?
Allt UTOM livesändningarna fungerar på min HD2.

Postad 18 februari 2010 - 15:01

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Får ni livesändningarna på http://svtplay.se/mobil att funka?
Allt UTOM livesändningarna fungerar på min HD2.

Ja, igårkväll funkade dom i Opera 10 iaf - HD2 låg ca 4s efter Boxer-TVn. Riktigt läckert.
Jag körde iofs mot mobil.svt.se/play, vet inte om det är nån skillnad.

Postad 18 februari 2010 - 15:13

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Tänkte lägga in artemis 3.7 till helgen, men har en fundering angående radio... Inte behöver jag installera någon ny sådan när jag lagt in artemis? Eller?
Om det nu är så att man måste lägga in en så undrar jag vilken ni använder?

Tackar!
Mvh Anders

Man behöver inte lägga in någon ny radio, Artemis flashar inte radio och använder den som fanns innan, dock bör du ha radion från 1.66

Hur gör man?

Synca det du vill och kan med din dator, i övrigt bör du installera om efter flashen.
Det är inte att rekomendera att installera backuper (av backup program) mellan olika ROM versioner då det ofta ställer till en del problem.

Postad 18 februari 2010 - 15:42

Zitram
  • Zitram
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Synca det du vill och kan med din dator, i övrigt bör du installera om efter flashen.
Det är inte att rekomendera att installera backuper (av backup program) mellan olika ROM versioner då det ofta ställer till en del problem.

Hur syncar jag de då? Hur gör man? ;S Behöver man inget program? Mess och telefonboken vill jag spara, + favoriterna på nätet...

Postad 18 februari 2010 - 17:12

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Hur syncar jag de då? Hur gör man? ;S Behöver man inget program? Mess och telefonboken vill jag spara, + favoriterna på nätet...

Om du har XP på din dator använder du activesync och har du Vista eller Win 7 använder du Windows Mobile Device Center, sen måste du ha outlook installerat eftersom du syncar mot det.
Att tänka på är att telefonboken syncar du mot outlooks kontakter och favoriter syncar du mot datorns favoriter så dessa två poster kommer bli samma i båda.
Om du kan spar mess via detta vet jag inte eftersom jag själv endaast syncar kontakter och kalender mot outlook, resten installerar jag om eller förlorar när jag uppgraderar.

Handboken innehåller ett helt kapitel om syncning :rolleyes:

Postad 18 februari 2010 - 20:23

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Ja, igårkväll funkade dom i Opera 10 iaf - HD2 låg ca 4s efter Boxer-TVn. Riktigt läckert.
Jag körde iofs mot mobil.svt.se/play, vet inte om det är nån skillnad.

Ok, tyvärr fungerar det inte för mig :-( Kan undra varför. Har du installerat nåt annat program som gör att det fungerar månne?

Postad 18 februari 2010 - 21:09

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

Ok, tyvärr fungerar det inte för mig :-( Kan undra varför. Har du installerat nåt annat program som gör att det fungerar månne?

Jag har CorePlayer men tror inte den spelar nån roll. Kolla däremot att du har beta3 och att du har "Advanced->PlugIns" till On i Settings.
Och att du inte har en brandvägg ivägen :rolleyes:

Postad 18 februari 2010 - 21:44

Zitram
  • Zitram
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Om du har XP på din dator använder du activesync och har du Vista eller Win 7 använder du Windows Mobile Device Center, sen måste du ha outlook installerat eftersom du syncar mot det.
Att tänka på är att telefonboken syncar du mot outlooks kontakter och favoriter syncar du mot datorns favoriter så dessa två poster kommer bli samma i båda.
Om du kan spar mess via detta vet jag inte eftersom jag själv endaast syncar kontakter och kalender mot outlook, resten installerar jag om eller förlorar när jag uppgraderar.

Handboken innehåller ett helt kapitel om syncning :rolleyes:

Har XP. Är de inte Outlook Express? Eller vad ska man ha?

Postad 19 februari 2010 - 09:02

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Kolla gärna fakta innan du postar felaktigheter.

Även Opera 10 Mobile stödjer flash. Men för att se SvtPlay behövs inte flash, det går utmärkt att surfa in på mobile.svt.se/play med standardbrowsern.

Här har du lite fakta.

http://www.youtube.c...h?v=VOT0UGintP8

Redigerat av davidguate, 19 februari 2010 - 10:40.

Postad 19 februari 2010 - 16:16

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Okej jag har några frågor, hoppas någon kan svara på dessa.

1) varför tas det interna utrymmet upp när jag lägger in saker på minneskortet? När jag tog bort ljudböcker och musik så frigjordes utrymme från det interna minnet... Är det Windows media player som fular?

2) går det att förbättra sändningen på Radion? p3 fungerar klockrent, men vill gärna också lyssna på mix megapol och den fungerar lite rostigt.

3) hur får jag bort äckliga apps som HTC / Windows impleterat i systemet, t.ex Facebook, twitter, Windows live, komma igång och sån skit, är det möjligt på något sätt? Annan ROM?

4) är det någon som lyckats kolla på serier/filmer online med live stream? Försökt kolla på tvshack m.fl med skyfire. Men det fungerar ganska så dåligt.

Redigerat av Yesman123, 19 februari 2010 - 16:19.

Postad 19 februari 2010 - 16:44

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Söker även ett headset som fungerar med radion, gärna blå tand. Någon som vet något bra?

Postad 19 februari 2010 - 17:04

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

1) varför tas det interna utrymmet upp när jag lägger in saker på minneskortet? När jag tog bort ljudböcker och musik så frigjordes utrymme från det interna minnet... Är det Windows media player som fular?

2) går det att förbättra sändningen på Radion? p3 fungerar klockrent, men vill gärna också lyssna på mix megapol och den fungerar lite rostigt.

3) hur får jag bort äckliga apps som HTC / Windows impleterat i systemet, t.ex Facebook, twitter, Windows live, komma igång och sån skit, är det möjligt på något sätt? Annan ROM?

4) är det någon som lyckats kolla på serier/filmer online med live stream? Försökt kolla på tvshack m.fl med skyfire. Men det fungerar ganska så dåligt.

1) Om du har den originella rom då är det HTC Album cache som tar mycket utrymme i det interna minnet.
Gå till Aplication data/HTC/HTCAlbum och kolla hur stor mapen är. Jag rekomenderar att du bytter rom.

2) Använd BsB tweaks, där finns en tweak för att förbätra radiosignalen.

3)Det går inte att ta bort dessa appar, jag bara tar bort genvägarna från Windows/start meny/program
Jag rekommenderar Artemis HD2 ROM Ver 3.7 SV det bästa rom nu för tiden.

4)Tyvärr ingen aning :D

Postad 19 februari 2010 - 17:20

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

1) Om du har den originella rom då är det HTC Album cache som tar mycket utrymme i det interna minnet.
Gå till Aplication data/HTC/HTCAlbum och kolla hur stor mapen är. Jag rekomenderar att du bytter rom.

2) Använd BsB tweaks, där finns en tweak för att förbätra radiosignalen.

3)Det går inte att ta bort dessa appar, jag bara tar bort genvägarna från Windows/start meny/program
Jag rekommenderar Artemis HD2 ROM Ver 3.7 SV det bästa rom nu för tiden.

4)Tyvärr ingen aning :D

Tack för svar, går det att radera program när man lägger in Artemis HD2 ROM Ver 3.7 SV?

Ska undersöka romen när jag kommer från bio:n.

Postad 19 februari 2010 - 17:40

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

3. Byta ROM till en som inte har dessa appar med, Artemis ROM har dessa så den löser inte problemet.
Ett alternativ är att radera dessa manuelt, tror dom flesta finns i windows mappen, men då skal man vara säker på vad att ta bort så man inte får andra problem

Sen frågan om headset så är jag inte säker på om blåtand funkar med radion eftersom sladden fungerar som antenn.

Postad 19 februari 2010 - 18:33

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Tack för svar, går det att radera program när man lägger in Artemis HD2 ROM Ver 3.7 SV?

Ska undersöka romen när jag kommer från bio:n.

Det går inte att radera program men det räcker med att radera genvägarna så att du inte ser de eftersom artemis har nästan 200 mb utrymme i det interna minnet, sen kan du frigöra utrymme med xda råd:
Save Some Space in Phone Storage Memory
Use file explorer (Enable "show all system files") and delete the following or move them to storage card if you need them:

a. Folder: My Device\Music
Delete the sample song folders.

b. Folder: My Device\My documents\My Pictures
Delete all or move to storage.

c. Folder: My Device\My documents\My wallpapers
Delete all or move to Storage.

d. Folder: My Device\My documents\My wallpapers

e. Folder: My Device\Program files
Delete the folder "copilot" if you don't use it.

f. Folder: My Device\Windows\Animated Wallpaper
Delete all or move to Storage.

g. Folder: My Device\Windows\
Delete Opera 9.exe (rom version will replace it don't worry)

h. Folder: My Device\Windows\
Delete OperaL.exe (rom version will replace it don't worry)

i. Folder: My Device\Windows\Start Menu\Programs
Delete which ever shortcut you don't need.

j. Folder: My Device\Windows\Rings
Delete the Ring tones you don't use or move them to storage.

Vad har du för rom?

Postad 19 februari 2010 - 21:14

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Vad har du för rom?

Just nu kör jag original nyaste som HTC släppt.
Hur tar man bort genvägarna som syns under "start"?

Redigerat av Yesman123, 19 februari 2010 - 21:15.

Postad 19 februari 2010 - 21:21

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Just nu kör jag original nyaste som HTC släppt.
Hur tar man bort genvägarna som syns under "start"?

Med filutforskaren gå till windows/start meny/program ocg radera det du inte behöver.

Postad 19 februari 2010 - 23:37

Leanderzon
  • Leanderzon
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Två frågor:
1. Jag tänkte installera Artemis 3.7. Ingår alla HTC:s officiella uppdateringar i den?

2. Hur viktigt är det här med Radio? Ska man installera den senaste? Vad är det som är bra med det?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.