Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 16 July 2010 - 13:52

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Jo, mitt inlägg var ironibetonat (därav smileyn). :)

Ahhhh... Ironi i skrift är inte min starka sida;) hehe

Postad 16 July 2010 - 13:53

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Efter att ha läst lite och testat om jag kan framkalla antennproblemet via samtal så testade jag idag att kolla datatrafiken.Visst är det skillnad i hastighet beroende på hur man håller telefonen. Jag testade tre olika grepp och fick blandat resultat.
Se resultat från bredbandskollen.
Bifogad fil  IMG_0418.JPG   206.74K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMG_0419.JPG   227.25K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMG_0420.JPG   206.58K   0 Antal nerladdningar

Tilläggas ska att jag höll väldigt hårt om telefonen för att "stressa" fram något förutom då den vilade i handen av naturliga skäl :)

Postad 16 July 2010 - 14:06

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Lite kul att läsa vissa omdömen, Wennbeeerg t.ex har lämnat negativa omdömen på både 16Gb & 32Gb och i princip bara skrivit en rad i stil med "Skräp ingenting fungerar" och "Sämsta mobilen som finns att köpa" men inte förklarat varför han tycker detta?

Killen lär ju inte ens ägt & eller testat luren för den delen så varför skriva sån skit kan man ju undra?

Jag har en kompis som precis köpt iPhone 4 från England och han är toknöjd med den, frågade också honom om han upplever problemet med "death grip" men han sa bara att han inte haft det ännu.

Ska bli intressant att se vad Apple har att säga ikväll på presskonferensen.

Postad 16 July 2010 - 14:23

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Samma mätning utförd med 3 GS, samma plats och samma grepp (så gott det går)

Bifogad fil  IMG_0009.JPG   459.44K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMG_0010.JPG   484.21K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMG_0011.JPG   392.37K   0 Antal nerladdningar

Så även om iPhone 4 visar större tapp så är hastigheten mycket bättre.

Postad 16 July 2010 - 14:31

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Ja, det var en rejäl skillnad, speciellt uppladdnings-hastigheten med 0.14Mb/s mot 1.5Mb/s.
Intressant.

Postad 16 July 2010 - 14:32

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Lite kul att läsa vissa omdömen, Wennbeeerg t.ex har lämnat negativa omdömen på både 16Gb & 32Gb och i princip bara skrivit en rad i stil med "Skräp ingenting fungerar" och "Sämsta mobilen som finns att köpa" men inte förklarat varför han tycker detta?

Killen lär ju inte ens ägt & eller testat luren för den delen så varför skriva sån skit kan man ju undra?

Det finns omogna personer som sänker/höjer betyget på alla produkter. Både HTC Desire och framför allt X10:an är två tydliga exempel där användare har gått in och bara sänkt betyget för att ######s, helt enkelt. Dessutom tycker jag att det är lite "knasigt" egentligen, att man som de flesta gör (jag har också gjort det), gått in och satt ett kanonbra betyg på en produkt man har haft i en vecka eller två. Då har man inte hunnit testa produkten tillräckligt. Ett av skälen till varför jag numera till exempel ratar tidningen M3 är för att de hetsar igenom produkttesterna. De slarvar konstant med saker och det gör inte att recensionet/omdömet/betyget blir så bra som det borde. Det gäller alltså alla andra på Prisjakt också. Klart som fan man är nöjd med en nyköpt pryl liksom!? Självfallet finns det undantag, men om man är lite smart, så tar man ju reda på om produkten över huvud taget passar en, innan man köper den, så slipper man bli "besviken" och sedan gå in och gnälla på att produkten är felaktig för ens bruk. :)

Postad 16 July 2010 - 14:43

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Det finns omogna personer som sänker/höjer betyget på alla produkter. Både HTC Desire och framför allt X10:an är två tydliga exempel där användare har gått in och bara sänkt betyget för att ######s, helt enkelt. Dessutom tycker jag att det är lite "knasigt" egentligen, att man som de flesta gör (jag har också gjort det), gått in och satt ett kanonbra betyg på en produkt man har haft i en vecka eller två. Då har man inte hunnit testa produkten tillräckligt. Ett av skälen till varför jag numera till exempel ratar tidningen M3 är för att de hetsar igenom produkttesterna. De slarvar konstant med saker och det gör inte att recensionet/omdömet/betyget blir så bra som det borde. Det gäller alltså alla andra på Prisjakt också. Klart som fan man är nöjd med en nyköpt pryl liksom!? Självfallet finns det undantag, men om man är lite smart, så tar man ju reda på om produkten över huvud taget passar en, innan man köper den, så slipper man bli "besviken" och sedan gå in och gnälla på att produkten är felaktig för ens bruk. :)

Precis, kunde inte sagt det bättre själv :wub:

Numera försöker jag vänta lite med att skriva omdömen på mina inköp just för att man verkligen ska kunna testa produkten ordentligt innan man lämnar omdöme. För ibland händer det ju faktiskt att man efter ett tag omvärderar en produkt på grund av olika anledningar och betyget stämmer då inte med verkligheten.

Postad 16 July 2010 - 14:53

trancestar
  • trancestar
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Samma mätning utförd med 3 GS, samma plats och samma grepp (så gott det går)

Blir ingen skillnad hur jag än håller min 3gs i hastighet, jag har Telia och bor i Södertälje
3,7-4,2 Mbit ner 0,4 Mbit upp (inomhus)

Redigerat av trancestar, 16 July 2010 - 14:53.

Postad 16 July 2010 - 15:15

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
3GS, Telia, 3G-nät, inomhus

Öppen hand
Ta emot: 3,866 Mb/s
Skicka: 0,280 Mb/s

Något sluten hand
Ta emot: 5,523 Mb/s
Skicka: 0,425 Mb/s

Helt sluten hand runt alla sidor
Ta emot: 0,539 Mb/s
Skicka: 0,098 Mb/s

En lustig grej dock, Bredbandskollen fick nog lite frispel vid ena testet då den visade detta resultatet : Suveränt!

Postad 16 July 2010 - 18:23

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0
Live videofeed (dock inte från Apple):
http://www.geekosyst...nce-video-live/

Den feed de kommenterar från:
http://www.macworld....html?lsrc=top_1

Postad 16 July 2010 - 18:23

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
ingen som vet vad de säger på presskonferensen?

Postad 16 July 2010 - 18:24

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

ingen som vet vad de säger på presskonferensen?

Kolla mitt inlägg precis några sekunder innan. Där har du både ljud, bild och text (kombinerat) som ett exempel. Dock inte LIVE från konferensen, då ingen får sända därifrån "live".

EDIT: Här har du ytterligare en länk:
http://www.engadget....ess-conference/

EDIT2: Gratis väska till alla blir det enligt Steve. Detta gäller fram till den 30 september:

Q from Connie at Bloomberg: Why Sept. 30 for case limit? A: We just are going to wait and see, maybe we'll have a better idea. It's just a chance to say we'll reevaluate it in September.

EDIT3: Hur det kommer lösas i Sverige, vet väl ingen just nu, men troligen kommer det skickas ut väskor till alla butiker som säljer iPhone 4.

EDIT4: Sammantaget så menar Steve att det faktiskt inte "egentligen" finns något problem och att media har blåst upp problemet men han erkänner samtidigt att det faktiskt finns ett problem och att de visste om det redan från början.

EDIT5: Det intressanta tycker jag, liksom fler som följer konferensen, är att alla fick se en massa statistik och siffror från AppleCare osv. men man fick inte se statistiken för "dropped calls", vilket väl kanske var den mest intressanta siffran. Well well.

Redigerat av sean.wiklund, 16 July 2010 - 18:54.

Postad 16 July 2010 - 18:34

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
30 juli då boys!

Postad 16 July 2010 - 19:49

Johaaan
  • Johaaan
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Låter bra! Läggs 'videon' upp på apples hemsida "som vanligt" efteråt eller är det någon som vet? :)

Postad 16 July 2010 - 20:00

Stefannorr
  • Stefannorr
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Även Greeneyes_x bedömning och betyg verkar skumt. Följer man hans betygsättning så har han även bedömt iphone 3GS med dåligt betyg. Han sålde sin 3GS till sin syster för en månad sedan och hon har fått hem en iphone 4 som han nu testat i 5 dagar...hmmm...ja tror inte på de...hans bedömning har han nog snarare läst sig till och även med sin besvikelse på sitt tidigare ägande av iphone 3GS satt betyget. Jag tror som sagt var inte han testat någon iphone4.

Varför skulle hans syster köpa hans iphone 3GS för att nån vecka max senare köpa en iphone4 från England...nääää

Stefan

Redigerat av Stefannorr, 16 July 2010 - 20:01.

Postad 16 July 2010 - 20:05

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

30 juli då boys!

Om man vill köpa en trasig telefon ja

efter September med lite tur så kan man få en 4:1 :)
fast det beror ju på om dom hittar dom antenningenjörer dom söker

Postad 16 July 2010 - 20:08

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

30 juli då boys!

Är det då den börjar säljas i Sverige?
Har inte hängt med idag....hettan har varit olidlig och ölen svalkar inte mer än 10 minuter...

Blev lite lugnare av Jobs uttalande att det var typ 16500 av 3 miljoner som hade haft antennproblem. Kan ju hoppas att det svenska nätet är starkare också.

Postad 16 July 2010 - 20:23

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Då jag inte kunde bestämma mig för om jag ville ha en Samsung Galaxy S eller Apple iPhone 4, köpte jag båda två(!) och har använt dem parallellt. Nu har jag bestämt mig och ...the vinner is finally...

...iPhone 4! :)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Duell.jpg   507.54K   0 Antal nerladdningar

Postad 16 July 2010 - 20:38

xmurfen
  • xmurfen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Om man vill köpa en trasig telefon ja

efter September med lite tur så kan man få en 4:1 :)
fast det beror ju på om dom hittar dom antenningenjörer dom söker

Har jag missat nått? Ska dom verkligen göra någon hårdvaru förändring på iphone 4?
Trodde dom skulle låta den vara som den är. Den är ju inte trasig.

Postad 16 July 2010 - 20:41

Danne S
  • Danne S
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Då jag inte kunde bestämma mig för om jag ville ha en Samsung Galaxy S eller Apple iPhone 4, köpte jag båda två(!) och har använt dem parallellt. Nu har jag bestämt mig och ...the vinner is finally...

Stämmer det at samsungen har en stapel i mottagning och iphonen 5????

Eller har du bara olika operatörer?

Redigerat av Danne S, 16 July 2010 - 20:43.

Postad 16 July 2010 - 20:58

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Oj, skarp iakttagelse! Dessutom med "dödsgreppet" på iPhonen! Undrar också om ngt i tillverkningen av iPhone kommer ändras, eller om man ska köpa den direkt!

Postad 16 July 2010 - 20:58

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Har jag missat nått? Ska dom verkligen göra någon hårdvaru förändring på iphone 4?

Ingen aning, men gissar på det
dom säger ju att dom skall ge ut gratis gummisnoddar till slutet på September då dom tror att problemet är löst

Postad 16 July 2010 - 21:01

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Hmm, ja det är klart. Om man bara fick gummigrejen fram till Sep borde ju ngt ändras i produktionen kan man tycka. Det är ju inte direkt en hyllvärmare hos återförsäljarna...

Postad 16 July 2010 - 21:07

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Har läst att många har problem med att dom råkar muta eller ringa upp andra under samtal
skärmen släcks inte under samtal och när man trycker den mot ansiktet så vet man inte riktigt vad som kan hända

Kan någon bekräfta

Postad 16 July 2010 - 21:13

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
THOF = The hand of death....:)

Postad 16 July 2010 - 21:14

benq
  • benq
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Är det då den börjar säljas i Sverige?
Har inte hängt med idag....hettan har varit olidlig och ölen svalkar inte mer än 10 minuter...

Blev lite lugnare av Jobs uttalande att det var typ 16500 av 3 miljoner som hade haft antennproblem. Kan ju hoppas att det svenska nätet är starkare också.

Japp det är då den börjar säljas här i sverige!

Postad 16 July 2010 - 21:18

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

dom säger ju att dom skall ge ut gratis gummisnoddar till slutet på September då dom tror att problemet är löst

Nej, gratis väskor är det väl? Eller vart har du läst gratis bumpers?

Postad 16 July 2010 - 21:23

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Från deras frågor-och-svar-stund (Q and A):

Q: Are you considering any changes in the antenna design of future iPhones? A: We've been kind of preoccupied with this. We're pretty happy with the antenna design than the iPhone 4. It's a better antenna than the 3GS in almost every way. We waved a red flag in front of a bull by putting the "grip me here" design and made it very obvious. So I don't know what our next antenna design will be. Maybe our wizards in the antenna lab will come up with something better. But we're not feeling that this is a giant problem we need to fix.

Så, nej, de kommer nog inte göra något med telefonen utan fortsätta ge ut bumpers/väskor fram till 30 september då de tar ett nytt beslut på OM de ska göra något. Det är så jag tolkar texten från Macworld.

Redigerat av sean.wiklund, 16 July 2010 - 21:24.

Postad 16 July 2010 - 21:25

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Kolla mitt inlägg precis några sekunder innan. Där har du både ljud, bild och text (kombinerat) som ett exempel. Dock inte LIVE från konferensen, då ingen får sända därifrån "live".

EDIT: Här har du ytterligare en länk:
http://www.engadget....ess-conference/

EDIT2: Gratis väska till alla blir det enligt Steve. Detta gäller fram till den 30 september:

EDIT3: Hur det kommer lösas i Sverige, vet väl ingen just nu, men troligen kommer det skickas ut väskor till alla butiker som säljer iPhone 4.

EDIT4: Sammantaget så menar Steve att det faktiskt inte "egentligen" finns något problem och att media har blåst upp problemet men han erkänner samtidigt att det faktiskt finns ett problem och att de visste om det redan från början.

EDIT5: Det intressanta tycker jag, liksom fler som följer konferensen, är att alla fick se en massa statistik och siffror från AppleCare osv. men man fick inte se statistiken för "dropped calls", vilket väl kanske var den mest intressanta siffran. Well well.

Edit 6: iPhone4 tappar fler antal samtal än 3GS sa han dessutom.

Vilken go bild, ögongodis :wub:

Postad 16 July 2010 - 21:26

Ybo
  • Ybo
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur det är i detta fall, men eftersom jag äger en iphone 4 och provat en galaxy S kan jag säga att "antenn"problemet är mycket större hos samsung beroende på hur man håller än på iphonen :) Men det står inte på aftonbladet så... "alla" vet inte om det :wub:

http://www.apple.com/antenna/

http://www.apple.com/antenna/testing-lab.html

Redigerat av Ybo, 16 July 2010 - 21:31.

Postad 16 July 2010 - 21:29

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Nej, gratis väskor är det väl? Eller vart har du läst gratis bumpers?

Jag förutsätter att det är den bumper, när dom redan har produkten framtagen
verkar ju dumt att tillverka något nytt

En del skriver att man får en bumper, någon annan skriver plastfodral
har även läst väska, skall bli intressant att se :)

Postad 16 July 2010 - 21:40

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Jag förutsätter att det är den bumper, när dom redan har produkten framtagen
verkar ju dumt att tillverka något nytt

En del skriver att man får en bumper, någon annan skriver plastfodral
har även läst väska, skall bli intressant att se :)

Nej, det är inte en bumper som medföljer, det är ett fodral.

EDIT: Undrar hur lång tid det tar innan man har telefonen i handen om man får iväg en beställning den 30:e..

Redigerat av Explorer45, 16 July 2010 - 21:41.

Postad 16 July 2010 - 21:46

Ybo
  • Ybo
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

EDIT: Undrar hur lång tid det tar innan man har telefonen i handen om man får iväg en beställning den 30:e..

Enligt apple själva (såg eventet live) så får man en bumper, eller valfri annat skal som apple kommer erbjuda.
Postad bild

Redigerat av Ybo, 16 July 2010 - 21:51.

Postad 16 July 2010 - 21:51

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Enligt apple själva (såg eventet live) så får man en bumper, eller valfri annat skal som apple kommer erbjuda.

Bumprarna var ju slut. Fodral kommer med istället. Dom som redan köpt bumprar eller fodral får ersättning om man vill. så fattade jag det iaf...

Postad 16 July 2010 - 21:52

Ybo
  • Ybo
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Bumprarna var ju slut. Fodral kommer med istället. Dom som redan köpt bumprar eller fodral får ersättning om man vill. så fattade jag det iaf...

Kolla bild ovan :)

Postad 16 July 2010 - 21:59

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Steve Jobs säger Free bumper case och visar bild på gummisnodden
så inget fodral här inte

Postad 16 July 2010 - 22:02

Malmopag
  • Malmopag
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Försäljningen startar då men pre-order lär ju starta innan, så de kommer väl skickas ut den 30e

Postad 16 July 2010 - 22:15

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Jag har abonnemang hos alla de fyra stora. I ögonblicket när bilden är tagen sitter det ett Telenor-kort i Samsungen och ett Telia i iPhonen. Det varierar kraftigt och på annan plats kan det vara tvärt om. Dessutom kan man nog inte jämföra antal staplar rakt av.

Postad 16 July 2010 - 23:15

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Steve Jobs säger Free bumper case och visar bild på gummisnodden
så inget fodral här inte

Nej han säger "free bumper OR selected cases" dvs Apple kommer att köpa in cases och låta folk välja vilket de vill ha, free of charge...

Postad 16 July 2010 - 23:19

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Nej han säger "free bumper OR selected cases" dvs Apple kommer att köpa in cases och låta folk välja vilket de vill ha, free of charge...

Japp: återigen ett citatet från presskonferensen:

We can't make enough bumpers. So what we're going to do, is source some other cases and give users a choice of cases. And they'll be able to pick one.

Postad 17 July 2010 - 00:12

gupp
  • gupp
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Om du faktiskt läser vad de sa på presskonferensen lär du inse att det inte finns en chans att de kommer att ändra hårdvaran... de pratar ju tom om att det inte alls är nåt fel på telefonen utan att alla antenner har samma problem.

Redigerat av gupp, 17 July 2010 - 00:15.

Postad 17 July 2010 - 00:38

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Om du faktiskt läser vad de sa på presskonferensen lär du inse att det inte finns en chans att de kommer att ändra hårdvaran... de pratar ju tom om att det inte alls är nåt fel på telefonen utan att alla antenner har samma problem.

Samtidigt sa de ju att de tog en risk med att ha antennen på utsidan, så jag tror att de iaf kommer att tweaka den lite.

Postad 17 July 2010 - 02:08

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Ja de var fina. Men är ute efter transparanta skydd :)

Jag har själv letat skärmskydd de senaste dagarna i väntan på iPhone 4 och fått uppfattningen att två av de mest populära är Steinheil (t.ex. Ultra Crystal) och Power Support (t.ex. Crystal Film Set). Sedan finns det ju ett antal olika modeller av dessa. Wrapsol har också nämnts i positiva ordalag.

Dessa skydd ska enligt uppgift (på diverse forum/testsajter och i diverse youtube-klipp) kännas i princip som om du inte hade något skydd på alls, till skillnad från skräp som Invisible Shield (som jag själv testat) som känns som om du hällt kletig sirap över hela skärmen. Om man dessutom är noggrann när man applicerar skyddet så syns det knappt heller.

Video-"recension" av SGP Steinheil (framspolad till "avtäckningen"):
http://www.youtube.c...3-fFe1s#t=14m48

Steinheil: http://www.sgpstore....roducts_id/1461

Power Support: http://www.powersupp...l-film-set.html

Redigerat av Oddish, 17 July 2010 - 02:12.

Postad 17 July 2010 - 02:22

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Edit 6: iPhone4 tappar fler antal samtal än 3GS sa han dessutom.

Mindre än 1 % fler tappade samtal.

Redigerat av Oddish, 17 July 2010 - 02:23.

Postad 17 July 2010 - 02:35

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Samtidigt sa de ju att de tog en risk med att ha antennen på utsidan, så jag tror att de iaf kommer att tweaka den lite.

Jag tror faktiskt inte att de kommer att göra någonting åt hårdvaran förrän till iPhone 5. Det vore ju i princip ett stort "fuck you" till alla som redan köpt en iPhone 4. Andrahandsvärdet på alla första-revisions-telefoner skulle ju sjunka avsevärt och kunderna skulle förmodligen känna sig ganska blåsta. Jag tror inte Apple skulle riskera detta. I sådana fall får de nog erbjuda alla existerande kunder att byta upp sig till en billig penning.

Postad 17 July 2010 - 04:37

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Hur är det ett "fuck you"? Det är ju som att säga att displayen eller batteriet är ett "fuck you" till 3GS-ägare, att modifiera antennen så att den inte är lika känslig är ju en fråga om att få fram en bättre pryl, trots att du kan sänka SNR genom att hålla dumt så har 4ans antenn bättre prestanda än 3GS, så det finns ju poänger med den nya antennen.
Och eftersom det finns en punkt som är känslig så är det ngt att förändra till nästa.

Postad 17 July 2010 - 11:05

Håkan74
  • Håkan74
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Vilket j***a gnäll det är om antennen. Min HTC Hero beter sej likadant som Iphone 4 mm. Håller man den som dom visar så tappar också jag mottagningen.
Ska köpa en Iphone 4 så fort den släpps här i Svergie.

Flera kompisar som har Iphone 3g och 3gs upplever samma sak.

Redigerat av Håkan74, 17 July 2010 - 11:07.

Postad 17 July 2010 - 11:42

Lightmaster
  • Lightmaster
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som vet vad för laddare/övrigt man får med i paketet när man beställer från UK? Behöver man köpa till något?

Också undrar jag om hur Iphone docken funkar?

Postad 17 July 2010 - 11:46

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Var du där?
Har för mig att eventet inte visades live, så som det brukar vara med Apples eventes

Postad 17 July 2010 - 11:49

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Var du där?
Har för mig att eventet inte visades live, så som det brukar vara med Apples eventes

https://www.minhembi...s...t&p=2956941

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.