Ahhhh... Ironi i skrift är inte min starka sida;) heheJo, mitt inlägg var ironibetonat (därav smileyn).
* Officiell tråd iPhone 4 *
Apple iPhone 4 512MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(254)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(86)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4 (150 inlägg)
|
14 år sedan |
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Iphone4 "kopplar" ej upp på mitt Wi-Fi (8 inlägg)
|
15 år sedan |
Iphone som affärsmobil (23 inlägg)
|
15 år sedan |
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlägg)
|
15 år sedan |
hälp.. Iphone4.. (6 inlägg)
|
15 år sedan |
Finns det något skäl att tillverka en lur med högre upplösning än Iphone 4? (27 inlägg)
|
15 år sedan |
Telenor prisindikerar iPhone 4 (48 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 16 July 2010 - 13:52
Postad 16 July 2010 - 13:53
Se resultat från bredbandskollen.
IMG_0418.JPG 206.74K
0 Antal nerladdningar
IMG_0419.JPG 227.25K
0 Antal nerladdningar
IMG_0420.JPG 206.58K
0 Antal nerladdningarTilläggas ska att jag höll väldigt hårt om telefonen för att "stressa" fram något förutom då den vilade i handen av naturliga skäl
Postad 16 July 2010 - 14:06
Killen lär ju inte ens ägt & eller testat luren för den delen så varför skriva sån skit kan man ju undra?
Jag har en kompis som precis köpt iPhone 4 från England och han är toknöjd med den, frågade också honom om han upplever problemet med "death grip" men han sa bara att han inte haft det ännu.
Ska bli intressant att se vad Apple har att säga ikväll på presskonferensen.
Postad 16 July 2010 - 14:23
IMG_0009.JPG 459.44K
0 Antal nerladdningar
IMG_0010.JPG 484.21K
0 Antal nerladdningar
IMG_0011.JPG 392.37K
0 Antal nerladdningarSå även om iPhone 4 visar större tapp så är hastigheten mycket bättre.
Postad 16 July 2010 - 14:31
Så även om iPhone 4 visar större tapp så är hastigheten mycket bättre.
Ja, det var en rejäl skillnad, speciellt uppladdnings-hastigheten med 0.14Mb/s mot 1.5Mb/s.
Intressant.
Postad 16 July 2010 - 14:32
Det finns omogna personer som sänker/höjer betyget på alla produkter. Både HTC Desire och framför allt X10:an är två tydliga exempel där användare har gått in och bara sänkt betyget för att ######s, helt enkelt. Dessutom tycker jag att det är lite "knasigt" egentligen, att man som de flesta gör (jag har också gjort det), gått in och satt ett kanonbra betyg på en produkt man har haft i en vecka eller två. Då har man inte hunnit testa produkten tillräckligt. Ett av skälen till varför jag numera till exempel ratar tidningen M3 är för att de hetsar igenom produkttesterna. De slarvar konstant med saker och det gör inte att recensionet/omdömet/betyget blir så bra som det borde. Det gäller alltså alla andra på Prisjakt också. Klart som fan man är nöjd med en nyköpt pryl liksom!? Självfallet finns det undantag, men om man är lite smart, så tar man ju reda på om produkten över huvud taget passar en, innan man köper den, så slipper man bli "besviken" och sedan gå in och gnälla på att produkten är felaktig för ens bruk.Lite kul att läsa vissa omdömen, Wennbeeerg t.ex har lämnat negativa omdömen på både 16Gb & 32Gb och i princip bara skrivit en rad i stil med "Skräp ingenting fungerar" och "Sämsta mobilen som finns att köpa" men inte förklarat varför han tycker detta?
Killen lär ju inte ens ägt & eller testat luren för den delen så varför skriva sån skit kan man ju undra?
Postad 16 July 2010 - 14:43
Det finns omogna personer som sänker/höjer betyget på alla produkter. Både HTC Desire och framför allt X10:an är två tydliga exempel där användare har gått in och bara sänkt betyget för att ######s, helt enkelt. Dessutom tycker jag att det är lite "knasigt" egentligen, att man som de flesta gör (jag har också gjort det), gått in och satt ett kanonbra betyg på en produkt man har haft i en vecka eller två. Då har man inte hunnit testa produkten tillräckligt. Ett av skälen till varför jag numera till exempel ratar tidningen M3 är för att de hetsar igenom produkttesterna. De slarvar konstant med saker och det gör inte att recensionet/omdömet/betyget blir så bra som det borde. Det gäller alltså alla andra på Prisjakt också. Klart som fan man är nöjd med en nyköpt pryl liksom!? Självfallet finns det undantag, men om man är lite smart, så tar man ju reda på om produkten över huvud taget passar en, innan man köper den, så slipper man bli "besviken" och sedan gå in och gnälla på att produkten är felaktig för ens bruk.
Precis, kunde inte sagt det bättre själv
Numera försöker jag vänta lite med att skriva omdömen på mina inköp just för att man verkligen ska kunna testa produkten ordentligt innan man lämnar omdöme. För ibland händer det ju faktiskt att man efter ett tag omvärderar en produkt på grund av olika anledningar och betyget stämmer då inte med verkligheten.
Postad 16 July 2010 - 14:53
Samma mätning utförd med 3 GS, samma plats och samma grepp (så gott det går)
Så även om iPhone 4 visar större tapp så är hastigheten mycket bättre.
Blir ingen skillnad hur jag än håller min 3gs i hastighet, jag har Telia och bor i Södertälje
3,7-4,2 Mbit ner 0,4 Mbit upp (inomhus)
Redigerat av trancestar, 16 July 2010 - 14:53.
Postad 16 July 2010 - 15:15
Öppen hand
Ta emot: 3,866 Mb/s
Skicka: 0,280 Mb/s
Något sluten hand
Ta emot: 5,523 Mb/s
Skicka: 0,425 Mb/s
Helt sluten hand runt alla sidor
Ta emot: 0,539 Mb/s
Skicka: 0,098 Mb/s
En lustig grej dock, Bredbandskollen fick nog lite frispel vid ena testet då den visade detta resultatet : Suveränt!
Postad 16 July 2010 - 18:23
http://www.geekosyst...nce-video-live/
Den feed de kommenterar från:
http://www.macworld....html?lsrc=top_1
Postad 16 July 2010 - 18:24
Kolla mitt inlägg precis några sekunder innan. Där har du både ljud, bild och text (kombinerat) som ett exempel. Dock inte LIVE från konferensen, då ingen får sända därifrån "live".ingen som vet vad de säger på presskonferensen?
EDIT: Här har du ytterligare en länk:
http://www.engadget....ess-conference/
EDIT2: Gratis väska till alla blir det enligt Steve. Detta gäller fram till den 30 september:
Q from Connie at Bloomberg: Why Sept. 30 for case limit? A: We just are going to wait and see, maybe we'll have a better idea. It's just a chance to say we'll reevaluate it in September.
EDIT3: Hur det kommer lösas i Sverige, vet väl ingen just nu, men troligen kommer det skickas ut väskor till alla butiker som säljer iPhone 4.
EDIT4: Sammantaget så menar Steve att det faktiskt inte "egentligen" finns något problem och att media har blåst upp problemet men han erkänner samtidigt att det faktiskt finns ett problem och att de visste om det redan från början.
EDIT5: Det intressanta tycker jag, liksom fler som följer konferensen, är att alla fick se en massa statistik och siffror från AppleCare osv. men man fick inte se statistiken för "dropped calls", vilket väl kanske var den mest intressanta siffran. Well well.
Redigerat av sean.wiklund, 16 July 2010 - 18:54.
Postad 16 July 2010 - 19:49
Postad 16 July 2010 - 20:00
Varför skulle hans syster köpa hans iphone 3GS för att nån vecka max senare köpa en iphone4 från England...nääää
Stefan
Redigerat av Stefannorr, 16 July 2010 - 20:01.
Postad 16 July 2010 - 20:05
30 juli då boys!
Om man vill köpa en trasig telefon ja
efter September med lite tur så kan man få en 4:1
fast det beror ju på om dom hittar dom antenningenjörer dom söker
Postad 16 July 2010 - 20:08
30 juli då boys!
Är det då den börjar säljas i Sverige?
Har inte hängt med idag....hettan har varit olidlig och ölen svalkar inte mer än 10 minuter...
Blev lite lugnare av Jobs uttalande att det var typ 16500 av 3 miljoner som hade haft antennproblem. Kan ju hoppas att det svenska nätet är starkare också.
Postad 16 July 2010 - 20:23
...iPhone 4!
Bifogad fil(er)
Postad 16 July 2010 - 20:38
Om man vill köpa en trasig telefon ja
efter September med lite tur så kan man få en 4:1![]()
fast det beror ju på om dom hittar dom antenningenjörer dom söker
Har jag missat nått? Ska dom verkligen göra någon hårdvaru förändring på iphone 4?
Trodde dom skulle låta den vara som den är. Den är ju inte trasig.
Postad 16 July 2010 - 20:41
Då jag inte kunde bestämma mig för om jag ville ha en Samsung Galaxy S eller Apple iPhone 4, köpte jag båda två(!) och har använt dem parallellt. Nu har jag bestämt mig och ...the vinner is finally...
...iPhone 4!
Stämmer det at samsungen har en stapel i mottagning och iphonen 5????
Eller har du bara olika operatörer?
Redigerat av Danne S, 16 July 2010 - 20:43.
Postad 16 July 2010 - 20:58
Postad 16 July 2010 - 20:58
Har jag missat nått? Ska dom verkligen göra någon hårdvaru förändring på iphone 4?
Ingen aning, men gissar på det
dom säger ju att dom skall ge ut gratis gummisnoddar till slutet på September då dom tror att problemet är löst
Postad 16 July 2010 - 21:01
Postad 16 July 2010 - 21:07
skärmen släcks inte under samtal och när man trycker den mot ansiktet så vet man inte riktigt vad som kan hända
Kan någon bekräfta
Postad 16 July 2010 - 21:14
Är det då den börjar säljas i Sverige?
Har inte hängt med idag....hettan har varit olidlig och ölen svalkar inte mer än 10 minuter...
Blev lite lugnare av Jobs uttalande att det var typ 16500 av 3 miljoner som hade haft antennproblem. Kan ju hoppas att det svenska nätet är starkare också.
Japp det är då den börjar säljas här i sverige!
Postad 16 July 2010 - 21:18
Nej, gratis väskor är det väl? Eller vart har du läst gratis bumpers?Ingen aning, men gissar på det
dom säger ju att dom skall ge ut gratis gummisnoddar till slutet på September då dom tror att problemet är löst
Postad 16 July 2010 - 21:23
Från deras frågor-och-svar-stund (Q and A):Har jag missat nått? Ska dom verkligen göra någon hårdvaru förändring på iphone 4?
Q: Are you considering any changes in the antenna design of future iPhones? A: We've been kind of preoccupied with this. We're pretty happy with the antenna design than the iPhone 4. It's a better antenna than the 3GS in almost every way. We waved a red flag in front of a bull by putting the "grip me here" design and made it very obvious. So I don't know what our next antenna design will be. Maybe our wizards in the antenna lab will come up with something better. But we're not feeling that this is a giant problem we need to fix.
Så, nej, de kommer nog inte göra något med telefonen utan fortsätta ge ut bumpers/väskor fram till 30 september då de tar ett nytt beslut på OM de ska göra något. Det är så jag tolkar texten från Macworld.
Redigerat av sean.wiklund, 16 July 2010 - 21:24.
Postad 16 July 2010 - 21:25
Edit 6: iPhone4 tappar fler antal samtal än 3GS sa han dessutom.Kolla mitt inlägg precis några sekunder innan. Där har du både ljud, bild och text (kombinerat) som ett exempel. Dock inte LIVE från konferensen, då ingen får sända därifrån "live".
EDIT: Här har du ytterligare en länk:
http://www.engadget....ess-conference/
EDIT2: Gratis väska till alla blir det enligt Steve. Detta gäller fram till den 30 september:
EDIT3: Hur det kommer lösas i Sverige, vet väl ingen just nu, men troligen kommer det skickas ut väskor till alla butiker som säljer iPhone 4.
EDIT4: Sammantaget så menar Steve att det faktiskt inte "egentligen" finns något problem och att media har blåst upp problemet men han erkänner samtidigt att det faktiskt finns ett problem och att de visste om det redan från början.
EDIT5: Det intressanta tycker jag, liksom fler som följer konferensen, är att alla fick se en massa statistik och siffror från AppleCare osv. men man fick inte se statistiken för "dropped calls", vilket väl kanske var den mest intressanta siffran. Well well.
Då jag inte kunde bestämma mig för om jag ville ha en Samsung Galaxy S eller Apple iPhone 4, köpte jag båda två(!) och har använt dem parallellt. Nu har jag bestämt mig och ...the vinner is finally...
...iPhone 4!
Vilken go bild, ögongodis
Postad 16 July 2010 - 21:26
Stämmer det at samsungen har en stapel i mottagning och iphonen 5????
Nu vet jag inte hur det är i detta fall, men eftersom jag äger en iphone 4 och provat en galaxy S kan jag säga att "antenn"problemet är mycket större hos samsung beroende på hur man håller än på iphonen
http://www.apple.com/antenna/
http://www.apple.com/antenna/testing-lab.html
Redigerat av Ybo, 16 July 2010 - 21:31.
Postad 16 July 2010 - 21:29
Nej, gratis väskor är det väl? Eller vart har du läst gratis bumpers?
Jag förutsätter att det är den bumper, när dom redan har produkten framtagen
verkar ju dumt att tillverka något nytt
En del skriver att man får en bumper, någon annan skriver plastfodral
har även läst väska, skall bli intressant att se
Postad 16 July 2010 - 21:40
Nej, det är inte en bumper som medföljer, det är ett fodral.Jag förutsätter att det är den bumper, när dom redan har produkten framtagen
verkar ju dumt att tillverka något nytt
En del skriver att man får en bumper, någon annan skriver plastfodral
har även läst väska, skall bli intressant att se
EDIT: Undrar hur lång tid det tar innan man har telefonen i handen om man får iväg en beställning den 30:e..
Redigerat av Explorer45, 16 July 2010 - 21:41.
Postad 16 July 2010 - 21:46
Nej, det är inte en bumper som medföljer, det är ett fodral.
EDIT: Undrar hur lång tid det tar innan man har telefonen i handen om man får iväg en beställning den 30:e..
Enligt apple själva (såg eventet live) så får man en bumper, eller valfri annat skal som apple kommer erbjuda.
Redigerat av Ybo, 16 July 2010 - 21:51.
Postad 16 July 2010 - 21:51
Enligt apple själva (såg eventet live) så får man en bumper, eller valfri annat skal som apple kommer erbjuda.
Bumprarna var ju slut. Fodral kommer med istället. Dom som redan köpt bumprar eller fodral får ersättning om man vill. så fattade jag det iaf...
Postad 16 July 2010 - 21:52
Bumprarna var ju slut. Fodral kommer med istället. Dom som redan köpt bumprar eller fodral får ersättning om man vill. så fattade jag det iaf...
Kolla bild ovan
Postad 16 July 2010 - 21:59
Steve Jobs säger Free bumper case och visar bild på gummisnodden
så inget fodral här inte
Postad 16 July 2010 - 22:02
Försäljningen startar då men pre-order lär ju starta innan, så de kommer väl skickas ut den 30e
Postad 16 July 2010 - 22:15
Jag har abonnemang hos alla de fyra stora. I ögonblicket när bilden är tagen sitter det ett Telenor-kort i Samsungen och ett Telia i iPhonen. Det varierar kraftigt och på annan plats kan det vara tvärt om. Dessutom kan man nog inte jämföra antal staplar rakt av.Stämmer det at samsungen har en stapel i mottagning och iphonen 5????
Postad 16 July 2010 - 23:15
Steve Jobs säger Free bumper case och visar bild på gummisnodden
så inget fodral här inte
Nej han säger "free bumper OR selected cases" dvs Apple kommer att köpa in cases och låta folk välja vilket de vill ha, free of charge...
Postad 16 July 2010 - 23:19
Japp: återigen ett citatet från presskonferensen:Nej han säger "free bumper OR selected cases" dvs Apple kommer att köpa in cases och låta folk välja vilket de vill ha, free of charge...
We can't make enough bumpers. So what we're going to do, is source some other cases and give users a choice of cases. And they'll be able to pick one.
Postad 17 July 2010 - 00:12
Ingen aning, men gissar på det
Om du faktiskt läser vad de sa på presskonferensen lär du inse att det inte finns en chans att de kommer att ändra hårdvaran... de pratar ju tom om att det inte alls är nåt fel på telefonen utan att alla antenner har samma problem.
Redigerat av gupp, 17 July 2010 - 00:15.
Postad 17 July 2010 - 00:38
Om du faktiskt läser vad de sa på presskonferensen lär du inse att det inte finns en chans att de kommer att ändra hårdvaran... de pratar ju tom om att det inte alls är nåt fel på telefonen utan att alla antenner har samma problem.
Samtidigt sa de ju att de tog en risk med att ha antennen på utsidan, så jag tror att de iaf kommer att tweaka den lite.
Postad 17 July 2010 - 02:08
Jag har själv letat skärmskydd de senaste dagarna i väntan på iPhone 4 och fått uppfattningen att två av de mest populära är Steinheil (t.ex. Ultra Crystal) och Power Support (t.ex. Crystal Film Set). Sedan finns det ju ett antal olika modeller av dessa. Wrapsol har också nämnts i positiva ordalag.Ja de var fina. Men är ute efter transparanta skydd
Dessa skydd ska enligt uppgift (på diverse forum/testsajter och i diverse youtube-klipp) kännas i princip som om du inte hade något skydd på alls, till skillnad från skräp som Invisible Shield (som jag själv testat) som känns som om du hällt kletig sirap över hela skärmen. Om man dessutom är noggrann när man applicerar skyddet så syns det knappt heller.
Video-"recension" av SGP Steinheil (framspolad till "avtäckningen"):
http://www.youtube.c...3-fFe1s#t=14m48
Steinheil: http://www.sgpstore....roducts_id/1461
Power Support: http://www.powersupp...l-film-set.html
Redigerat av Oddish, 17 July 2010 - 02:12.
Postad 17 July 2010 - 02:22
Mindre än 1 % fler tappade samtal.Edit 6: iPhone4 tappar fler antal samtal än 3GS sa han dessutom.
Redigerat av Oddish, 17 July 2010 - 02:23.
Postad 17 July 2010 - 02:35
Jag tror faktiskt inte att de kommer att göra någonting åt hårdvaran förrän till iPhone 5. Det vore ju i princip ett stort "fuck you" till alla som redan köpt en iPhone 4. Andrahandsvärdet på alla första-revisions-telefoner skulle ju sjunka avsevärt och kunderna skulle förmodligen känna sig ganska blåsta. Jag tror inte Apple skulle riskera detta. I sådana fall får de nog erbjuda alla existerande kunder att byta upp sig till en billig penning.Samtidigt sa de ju att de tog en risk med att ha antennen på utsidan, så jag tror att de iaf kommer att tweaka den lite.
Postad 17 July 2010 - 04:37
Och eftersom det finns en punkt som är känslig så är det ngt att förändra till nästa.
Postad 17 July 2010 - 11:05
Ska köpa en Iphone 4 så fort den släpps här i Svergie.
Flera kompisar som har Iphone 3g och 3gs upplever samma sak.
Redigerat av Håkan74, 17 July 2010 - 11:07.
Postad 17 July 2010 - 11:42
Också undrar jag om hur Iphone docken funkar?
Postad 17 July 2010 - 11:46
Var du där?
Har för mig att eventet inte visades live, så som det brukar vara med Apples eventes
Postad 17 July 2010 - 11:49
https://www.minhembi...s...t&p=2956941Var du där?
Har för mig att eventet inte visades live, så som det brukar vara med Apples eventes
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
5 bilder
47 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?