Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 May 2010 - 00:12

narug
  • narug
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Radio är i detta läget telefondelens trafik med telefonmastarna, dvs själva "mottagningen" av signalen. Alltså har det ingenting med radio som i lyssna på P3 eller Megapol.

Jo, men, Gud förbjude, kör man Advance app killer" efter nystart så står det faktiskt att FM-radio är igång..
Enligt "TaskManager" så drar den "20498K" minne.
Men om någon annan app vill starta så säger faktiskt Android om det behövs:
"Snälla, nu vill en annan superapplikaion starta, vänligen sommna och ge plats"
"Problem solved"

Redigerat av narug, 09 May 2010 - 00:44.

Postad 09 May 2010 - 00:38

narug
  • narug
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Exakt vad har du för inställningar då?
Skulle du kunna skriva ut dem helt?
Jag försökte skapa ett nytt APN med just "internet.telenor.se" och lämnade resten blankt, kunde dock inte surfa med detta? :)

Gissar att du måste skiva in det som gäler för Tele 2, kan bara berätta om vad jag fick göra med Telenor inna jag fick full fart:

Kanske finns det på tele 2: hemsida där du kan ladda ner inställninar till din telefån.

Gjorde det från Telenor till min Desire (som inte finns, knasigt) men fick ändå göra enl. nedan:

Jag fick telefonen från telenor och då stod det "services.telenor.se" vid apn
Fick då bara 0.99 Mbit när jag provade med bredbandskollen.se
Ringde då telenor och begärde att få tala med en "tekniker"
Han sa att jag skulle byta services.telenor.se till internet.telenor.se
Tog själv bort ipnumret vid Proxy samt skrev 0 vid port.

Nu får jag 4 Mbit och det står "H" och en pil upp/ner, när jag surfar.

Alltså, allt funkar!

Otydligt, jag vet, fråga på, ni är välkommna!

Redigerat av narug, 09 May 2010 - 00:52.

Postad 09 May 2010 - 06:15

Unregistered0bc72c04
  • Unregistered0bc72c04
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Gissar att du måste skiva in det som gäler för Tele 2, kan bara berätta om vad jag fick göra med Telenor inna jag fick full fart:

Kanske finns det på tele 2: hemsida där du kan ladda ner inställninar till din telefån.

Gjorde det från Telenor till min Desire (som inte finns, knasigt) men fick ändå göra enl. nedan:

Jag fick telefonen från telenor och då stod det "services.telenor.se" vid apn
Fick då bara 0.99 Mbit när jag provade med bredbandskollen.se
Ringde då telenor och begärde att få tala med en "tekniker"
Han sa att jag skulle byta services.telenor.se till internet.telenor.se
Tog själv bort ipnumret vid Proxy samt skrev 0 vid port.

Nu får jag 4 Mbit och det står "H" och en pil upp/ner, när jag surfar.

Alltså, allt funkar!

Otydligt, jag vet, fråga på, ni är välkommna!

Har Telenor Surfa men det funkar inte alls för mig :)

Med standard inställningar services.telenor.se får jag "G" (vet inte ens vad det betyder) men kan surfa, dock inga höga hastigheter.

Med internet.telenor.se händer inget alls..

Edit: Å nu funkar inget alls :P, vafan.

Redigerat av Unregistered0bc72c04, 09 May 2010 - 06:21.

Postad 09 May 2010 - 08:34

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Med anledning av ovanstående de senaste 10 inläggen om APN påminner jag om denna sidan som kanske kan vara till hjälp.
http://www.swedroid....N-inställningar

Postad 09 May 2010 - 09:27

hasseHH
  • hasseHH
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Vad menar du nu?
Jag t.ex valde deras snabbaste, Telenor Surf 6mbit. Jag känner ju iofs att jag inte ens är i närheten av denna hastighet, så vad är det för strypsnara?

Jag har operatören tre 6 Mbit Turbo3G, får i genomsnitt 0,3 upp och 0,7 ner
Ringde dem och de sa att de inte kan göra något eftersom många
surfar på mobil i malmö.

Postad 09 May 2010 - 10:09

Unregistered0bc72c04
  • Unregistered0bc72c04
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Med anledning av ovanstående de senaste 10 inläggen om APN påminner jag om denna sidan som kanske kan vara till hjälp.

Gjorde som det stod för Telenor. Dock så har jag fortfarande samma låga hastighet och ett "G" vid pilarna. Kanske inte blir bättre än så här.

En annan sak.. Är det normalt att det tar en bra stund att stänga av telefonen? Min står å tuggar på "Avslutar" ett bra tag tills jag själv tappar tålamodet å tar ut batteriet.

Redigerat av Unregistered0bc72c04, 09 May 2010 - 10:11.

Postad 09 May 2010 - 10:12

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

tack, provade nedan inställningar utan resultat

Name: Tele2
APN: internet.tele2.se
Proxy: <tomt>
Port: <tomt>
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS proxy: 130.244.202.30
MMS port: 8080
MCC: 240
MNC: 07
APN type: <tomt> (galaxy: internet + mms)

Osäker på vad man ska skriva på APN type dock, ska det vara "default galaxy: internet + mms"

Postad 09 May 2010 - 10:39

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Har ni testat att ta bort alla gamla APN'er så de inte "stör"? Jag kan inte mycket om detta så vet inte om det har någon betydelse men det är ju lätt att testa. Skriv ner dem först ifall ni behöver ha tillbaka dem bara.

tack, provade nedan inställningar utan resultat

Name: Tele2
APN: internet.tele2.se
Proxy: <tomt>
Port: <tomt>
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS proxy: 130.244.202.30
MMS port: 8080
MCC: 240
MNC: 07
APN type: <tomt> (galaxy: internet + mms)

Osäker på vad man ska skriva på APN type dock, ska det vara "default galaxy: internet + mms"

APN type ska vara <tomt> om man inte har flera olika APN'er, då specificerar man deras ändamål med type. Så har iaf jag fattat det. Det som står inom parentes gäller om man har en Samsung Galaxy telefon. Läs texten först på sidan.

Du kan ju testa APN: mobileinternet.tele2.se också som nämns i texten under rutan med Tele2 inställningar. Tycker inte det ska ha någon betydelse men åter igen, det är ju lätt att testa.

Redigerat av nipe, 09 May 2010 - 10:44.

Postad 09 May 2010 - 11:11

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har ni testat att ta bort alla gamla APN'er så de inte "stör"? Jag kan inte mycket om detta så vet inte om det har någon betydelse men det är ju lätt att testa. Skriv ner dem först ifall ni behöver ha tillbaka dem bara.

APN type ska vara <tomt> om man inte har flera olika APN'er, då specificerar man deras ändamål med type. Så har iaf jag fattat det. Det som står inom parentes gäller om man har en Samsung Galaxy telefon. Läs texten först på sidan.

Du kan ju testa APN: mobileinternet.tele2.se också som nämns i texten under rutan med Tele2 inställningar. Tycker inte det ska ha någon betydelse men åter igen, det är ju lätt att testa.

verkar inte fungera... jag antar att jag har en "tele 2 mms" inte betyder fler apn?

Det skumma är att allt funka klockrent tills för ett par dagar sedan, då bytte jag till surfpaket liten från surfpaket medium.... märkte även att mms la av i samband med detta.

nästa steg ringa tele 2 kanske ?

Postad 09 May 2010 - 18:11

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Det är ju sällan en dålig ide att vända sig direkt till felkällan. :D Har för mig att de har en webbchat också om man tycker det är trevligare än telefonsamtal med kö och allt vad det innebär.

Postad 09 May 2010 - 18:31

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

tele 2 och telenor samarbetar med master därför så kanske detta gäller för dej:

Har själv telenor och vet inte om detta har någon relevans men:

Med Telenor fick jag manuell gå in och ändra apn från services.telenor.se till
internet.telenor.se annars får man ej "upp till 7.2 Mbit"även känt som "Turbo 3G"

Tog även bort Proxy server och Port

Full fart!

Vet inte hur tele 2 funkar men "I Lööve Desire!"

Är det inte Telia och Tele2 som delar nät?
Eller minns jag fel? :D

http://sv.wikipedia.org/wiki/SUNAB
Verkar som jag minns rätt.

Redigerat av mrNoodles, 09 May 2010 - 18:33.

Postad 09 May 2010 - 19:47

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Någon som vet när 720p DivX uppspelning ska släppas? Vill gärna ha massa serier i telefonen, men alla mina serier är i princip 702p. Skulle vara smidigt att inte behöva konvertera..

Postad 10 May 2010 - 05:36

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Tydligen ingen myt att man ska spar batteri på att ha en mörk bakgrund på Desire :D

http://www.swedroid....mens-ljusstyrka

Postad 10 May 2010 - 05:55

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Intressant läsning för er som ska köpa minneskort till er Desire:

Nordichardware testar minneskort på Nexus one
http://www.nordichar...p;skrivelse=568

Var hittar man SanDisks Ultra kort då? De jag hittar är endast class 2. Vill såklart ha class 4 kortet som presterar grymt...

Postad 10 May 2010 - 06:04

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Var hittar man SanDisks Ultra kort då? De jag hittar är endast class 2. Vill såklart ha class 4 kortet som presterar grymt...

Jag köpte mitt på Kjell & Kompany

Postad 10 May 2010 - 10:33

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
nu blir jag galen!! krångel hela tiden...

Får inte igång internet i telefonen. tänkte radera de gamla APN o lägga in nya.

Jag raderar de gamla, inga problem, nu kommer följande fram när jag ska lägga till nytt APN

"Tyvärr - processen com.andoid. settings för programmet inställningar stoppades oväntat. Försök igen."

Postad 10 May 2010 - 11:43

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

nu blir jag galen!! krångel hela tiden...

Får inte igång internet i telefonen. tänkte radera de gamla APN o lägga in nya.

Jag raderar de gamla, inga problem, nu kommer följande fram när jag ska lägga till nytt APN

"Tyvärr - processen com.andoid. settings för programmet inställningar stoppades oväntat. Försök igen."

Har du provat att ta kontakt med din operatör än? Din post här är helt ointressant för oss andra och du lär knappast kunna få nån hjälp heller eftersom ingen har en aning om vilka inställningar du varit och ändrat på.
Prova en reset av telefonen och be din operatör om korrekta inställningar.

Postad 10 May 2010 - 12:24

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har du provat att ta kontakt med din operatör än? Din post här är helt ointressant för oss andra och du lär knappast kunna få nån hjälp heller eftersom ingen har en aning om vilka inställningar du varit och ändrat på.
Prova en reset av telefonen och be din operatör om korrekta inställningar.

Om du tittar samam sida och en sida bakåt blir det intressant och där står det exakt vilka inställningar jag har ändrat. Men det torde bli relevant för alla här enligt följande:

Om du raderar dina APN och försöker lägga till nya uppstår detta problem...

Jag har såklart kontaktat dem och de hävdar att det är mobilen det är fel på. det tror jag inte på. bullshit. Har ingen task killer installerad heller...

RESET = Med detta menar du återställa hela telefonen då eller?

Redigerat av cofflan, 10 May 2010 - 12:30.

Postad 10 May 2010 - 12:55

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Om du tittar samam sida och en sida bakåt blir det intressant och där står det exakt vilka inställningar jag har ändrat. Men det torde bli relevant för alla här enligt följande:

Om du raderar dina APN och försöker lägga till nya uppstår detta problem...

Jag har såklart kontaktat dem och de hävdar att det är mobilen det är fel på. det tror jag inte på. bullshit. Har ingen task killer installerad heller...

RESET = Med detta menar du återställa hela telefonen då eller?

Jo, men om Du vill ha hjälp så ska väl inte Jag (eller andra) behöva sitta och leta 1-2 sidor bakåt? Du får ju se till att sammanställa dina problem i en post, vad du gjort osv.
Menade återställa hela telefonen. Precis. "Fabriksåterställning" eller vad man ska kalla det. Det är vad jag hade provat i din situation i alla fall. Och sen lägga in fräscha inställningar från din operatör.
Gör backup på alla kontakter och annat värdefullt innan bara.
Var man gör reset vet jag dock inte. Har inte behövt det än själv.

Postad 10 May 2010 - 13:29

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Ang kameran i Desire

I dagsljus fungerar den tillfredsställande men i dålig belysning så är den riktigt dålig. Visst är det bra med blixt men den verkar inte vara "dynamisk" utan kör på 100% hela tiden vilket leder till kraftig överexponering om man är för nära motivet.
Provade kameran en hel del ute på en ganska mörk pub i helgen och den gav i princip helt oanvändbara bilder. Ändrade div inställningar och tog 15-20 testbilder men ingen blev bra eller ens acceptabel.
Det var såklart dåliga förutsättningar i lokalen men inte värre än att det borde blivit nånting av värde men tyvärr inte. Väldigt mörka bilder och mycket artefakter och förvrängda färger.
Jämtfört med min SE850i (5 Mpix) som jag hade innan så är det rent pinsamt. Bilderna ser ut som 1 Mpix utan blixt.

Är nyfiken på hur andra har upplevt kameran och främst då under "dåliga" förhållanden.

Kan tilläggas att jag är van fotograf och har kunnande över "Svenssons" genomsnitt.

Postad 10 May 2010 - 13:35

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jo, men om Du vill ha hjälp så ska väl inte Jag (eller andra) behöva sitta och leta 1-2 sidor bakåt? Du får ju se till att sammanställa dina problem i en post, vad du gjort osv.
Menade återställa hela telefonen. Precis. "Fabriksåterställning" eller vad man ska kalla det. Det är vad jag hade provat i din situation i alla fall. Och sen lägga in fräscha inställningar från din operatör.
Gör backup på alla kontakter och annat värdefullt innan bara.
Var man gör reset vet jag dock inte. Har inte behövt det än själv.

Det är taget och jag kan förstå dina synpunkter

Får i västa fall använda reset då... vet att alla appar försvinner, men det är ju lugnt... men vet nån om även inläggen i kalendern försvinner?

Postad 10 May 2010 - 13:47

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Ang kameran i Desire

I dagsljus fungerar den tillfredsställande men i dålig belysning så är den riktigt dålig. Visst är det bra med blixt men den verkar inte vara "dynamisk" utan kör på 100% hela tiden vilket leder till kraftig överexponering om man är för nära motivet.
Provade kameran en hel del ute på en ganska mörk pub i helgen och den gav i princip helt oanvändbara bilder. Ändrade div inställningar och tog 15-20 testbilder men ingen blev bra eller ens acceptabel.
Det var såklart dåliga förutsättningar i lokalen men inte värre än att det borde blivit nånting av värde men tyvärr inte. Väldigt mörka bilder och mycket artefakter och förvrängda färger.
Jämtfört med min SE850i (5 Mpix) som jag hade innan så är det rent pinsamt. Bilderna ser ut som 1 Mpix utan blixt.

Är nyfiken på hur andra har upplevt kameran och främst då under "dåliga" förhållanden.

Kan tilläggas att jag är van fotograf och har kunnande över "Svenssons" genomsnitt.

Tycker själv den är riktigt usel i allt annat än utomhus i dagsljus och inte ens då är den speciellt bra

Postad 10 May 2010 - 14:18

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Tycker själv den är riktigt usel i allt annat än utomhus i dagsljus och inte ens då är den speciellt bra

Har ni läst igenom denna tråden på Swedroid?
http://www.swedroid....6662#post126662
Något att vara uppmärksam på iallafall.

Tycker kameran tar skapliga bilder efter lie justeringar, som mobilkamera.
Annars är det så klart kompaktkamera som gäller om man skall ta ricktiga bilder.

Postad 10 May 2010 - 14:19

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Det är taget och jag kan förstå dina synpunkter

Får i västa fall använda reset då... vet att alla appar försvinner, men det är ju lugnt... men vet nån om även inläggen i kalendern försvinner?

Synka med Google Calendar så finns de kvar där.

Postad 10 May 2010 - 14:25

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Har ni läst igenom denna tråden på Swedroid?
http://www.swedroid....6662#post126662
Något att vara uppmärksam på iallafall.

Tycker kameran tar skapliga bilder efter lie justeringar, som mobilkamera.
Annars är det så klart kompaktkamera som gäller om man skall ta ricktiga bilder.

Mitt problem var inte oskärpa utan helt annat. Jämfört med min gamla SE850i så är Desires kamera riktigt dålig.
Ska jag ta "riktiga" bilder så använder jag min digitala systemkamera men när jag inte har den med så vill jag att min mobilkamera tar acceptabla bilder. Så är inte fallet idag.

Edit... Vill förtydliga att det gäller när det är mörkt. I dagsljus har jag inga klagomål på den.

Redigerat av mmange, 10 May 2010 - 14:36.

Postad 10 May 2010 - 14:42

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Mitt problem var inte oskärpa utan helt annat. Jämfört med min gamla SE850i så är Desires kamera riktigt dålig.
Ska jag ta "riktiga" bilder så använder jag min digitala systemkamera men när jag inte har den med så vill jag att min mobilkamera tar acceptabla bilder. Så är inte fallet idag.

Nu jämför du med en av dom bästa mobilkamrorna, jag vet för har själv haft en.
Men jag är ändå nöjd med Desiren, efter nu mycket fotande/filmande och har kommit underfund med inställningarna, från default, som inte blir så bra. Den är även snabb och lättanvänd, vilket är vicktigt på en mobilkamera. Då menar jag att användas huvudsakligen i mobilen.

Edit...såg ditt tillägg. Visst kunde man önska lite bättre med blixt innomhus.
Använder man blixt går det inte alls att använda samma inställningar, t.ex. höja kontrasten något, för då sabbas bilden totalt, i motsats till utomhus. Med blixt tycker jag man kan använda default.
Har man något så när lampljus, blir dom ganska ok utan blixt, med att höja kontrast och ljus ett steg.
Men visst, som du säger man önskar ju alltid bättre.

Ja och som du säger när det är mörkt, både ute och inne.

Redigerat av ffodil, 10 May 2010 - 15:15.

Postad 10 May 2010 - 19:12

lp75
  • lp75
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon har kanske redan svarat på detta, hittade dock inget via sökning...

Det plingar till i tfn. när man tex. har ett möte i kalendern, men när jag plockar upp den ur fickan så är meddelandet borta. Antar jag klickar pause...eller vad nu menyvalet heter. Går det undvika detta på något sätt?
Dessutom kommer inget meddelande direkt i status fönstret...bara ibland känns det som.

Postad 10 May 2010 - 20:54

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Ang kameran i Desire

Citerar mig själv för att hålla ihop det lite.

Jag har fått lite frågor ang kameran via pm här på forumet. Jag ska ta några provbilder och notera omständigheter och lägga upp här så får var och en göra egna bedömningar. Dock lär det nog inte ske ikväll.
Tillägg till min post ovan och när jag tog lite bilder i lördags;
Lokalen var en ganska mörk pub med en scen. Det fanns div spotar och en del färgade lampor. Sånt kan naturligtvis ha påverkat resultatet. Kan tilläggas också att mitt syfte då inte var att göra ett test av kameran utan det var rena spontanbilder. Blev förvånad och besviken över resultatet och sparade ingen av bilderna.

Postad 10 May 2010 - 21:01

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Citerar mig själv för att hålla ihop det lite.

Jag har fått lite frågor ang kameran via pm här på forumet. Jag ska ta några provbilder och notera omständigheter och lägga upp här så får var och en göra egna bedömningar. Dock lär det nog inte ske ikväll.
Tillägg till min post ovan och när jag tog lite bilder i lördags;
Lokalen var en ganska mörk pub med en scen. Det fanns div spotar och en del färgade lampor. Sånt kan naturligtvis ha påverkat resultatet. Kan tilläggas också att mitt syfte då inte var att göra ett test av kameran utan det var rena spontanbilder. Blev förvånad och besviken över resultatet och sparade ingen av bilderna.

Mörk lokal så kan du inte räkna med några bra bilder, krävs ju mycket av den kameran. Finns ingen mobilkamera som klarar det.

Postad 10 May 2010 - 21:07

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Ang kameran (igen)

Kom på att jag tog några bilder på Fryshuset i Sthlm när jag haft telefonen bara några dagar. Lägger in dem här helt oretuscherade. Focus har hamnat lite fel på ett par av dem och de är lite oskarpa. Se dem som rena spontanbilder där det inte gick att hitta en "perfekt" plats.
Belysning o likn ser ni på bilderna. Samtliga tagna utan blixt och på ett avstånd av gissningsvis 20 meter från scenen.

Nedanstående bilder blev dock bättre än de jag tog i lördags.

Bifogad fil  IMAG0010.jpg   957.35K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMAG0012.jpg   1.17MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMAG0015.jpg   1.03MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMAG0016.jpg   920.4K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMAG0030.jpg   1.03MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av mmange, 10 May 2010 - 21:08.

Postad 10 May 2010 - 21:12

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Mörk lokal så kan du inte räkna med några bra bilder, krävs ju mycket av den kameran. Finns ingen mobilkamera som klarar det.

Ja, du har uppenbarligen inte hängt med i diskussionen. Ointressant kommentar som inte tillför något.
Jag vet att det är en mobilkamera som inte går att jämföra med en "riktig" kamera. Däremot finns det mobilkameror som presterar bättre.

Redigerat av mmange, 10 May 2010 - 21:12.

Postad 10 May 2010 - 21:23

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Ja, du har uppenbarligen inte hängt med i diskussionen. Ointressant kommentar som inte tillför något.
Jag vet att det är en mobilkamera som inte går att jämföra med en "riktig" kamera. Däremot finns det mobilkameror som presterar bättre.

Då borde du fatta att kombinationen liten sensor och dito optik suger när det är mörkt.

Postad 10 May 2010 - 21:37

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Allt är så klart relativt men jag är riktigt nöjd över kvalitén jag har fått på mina bilder. Jämfört med mina gamla mobiler så är jag nöjd.
Bifogad fil  snigel.jpg   107.47K   0 Antal nerladdningar

Postad 10 May 2010 - 21:59

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

En gammal N82 fixar det ljusår bättre än en Desire så nog suger kameran alltid

Postad 11 May 2010 - 05:40

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Då borde du fatta att kombinationen liten sensor och dito optik suger när det är mörkt.

Och exakt vad tillför din post diskussionen?

Postad 11 May 2010 - 06:25

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Om kameran är så viktig så borde du nog satsat på en annan telefon. HTC har väl aldrig gjort sig kända för att ha särskilt bra kameror? SE är väl märket du borde ha valt och om du var ute efter en Desire liknande mobil men med bättre kamera så borde du tagit X10.

Postad 11 May 2010 - 06:50

NisseTuta
  • NisseTuta
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem som jag inte lyckats klura ut hur jag ska lösa...
När jag startar Wifi och använder det hemma ett tag och stänger av det sen så fungerar inte nätet via 3g. Måste starta om telefonen för att få igång det igen. Finns det nån lösning på det?

Har samma problem och har även jag Tele2. Pratade med HTC Supoorten, men fick ingen större hjälp där... Problemet kommer inte alltid för mig, men när den inte hittar tillbaka till UMTS så gör jag så här:

Gå till, Inställningar->Trådlöst och nätverk->Mobila nätverk->Nätverksläge, byt till "Endast WCDMA" och sedan tillbaka till "GSM/WCDMA automatiskt". Då görs det någon form av reset (överkryssad SIM-korts symbol högst uppe till höger) och sedan är UMTS tillbaka.
Det går betydligt snabbare än stänga av/slå på luren.

Postad 11 May 2010 - 07:04

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Om kameran är så viktig så borde du nog satsat på en annan telefon. HTC har väl aldrig gjort sig kända för att ha särskilt bra kameror? SE är väl märket du borde ha valt och om du var ute efter en Desire liknande mobil men med bättre kamera så borde du tagit X10.

Det är jag mycket väl medveten om och kameran är inte det viktigaste däremot tycker jag, och andra, att det är intressant att diskutera olika aspekter av Desire och i det här fallet kameradelen och om olika bildresultat kanske beror på en bugg, att kameran helt enkelt inte är bättre eller att jag, eller någon annan, fått en måndagsexemplar. Om du inte är intresserad av den diskussionen så kan du lika gärna låta bli att kommentera.

Allt är så klart relativt men jag är riktigt nöjd över kvalitén jag har fått på mina bilder. Jämfört med mina gamla mobiler så är jag nöjd.
Bifogad fil  snigel.jpg   107.47K   0 Antal nerladdningar

Bra bild!

Postad 11 May 2010 - 07:13

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Hallå,

Var med om en djävligt skum grej inatt. Härom dagen tittade jag på ett youtube klipp i browsern på min mobil. Efter det surfade jag vidare till andra sidor...

Inatt, när min desire ligger på laddning, vaknar jag av att den låter. När jag kommer upp så spelar desiren youtubeklippet som jag spelade i förrigår...? Wtf...

Någon som har en bra förklaring?

Postad 11 May 2010 - 08:29

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Det är så enkelt att sensorstorlek och optik dito styr mörkeregenskaperna. Om du vill ha bättre bilder är det du ska ändra eller öka slutartider (om du kan hålla mobilen still vill säga)
Om du inte klarar av kommentarer så får du väl sluta posta inslag.

Postad 11 May 2010 - 09:16

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Det är så enkelt att sensorstorlek och optik dito styr mörkeregenskaperna. Om du vill ha bättre bilder är det du ska ändra eller öka slutartider (om du kan hålla mobilen still vill säga)
Om du inte klarar av kommentarer så får du väl sluta posta inslag.

Det är klart att jag vill ha kommentarer men de ska vara relevanta. Det är inte fotograferingsteknik vi diskuterar här utan kamerans prestanda och ev problem.
Slutartiden går f.ö. inte att ändra men det borde du väl ha noterat om du hade brytt dig om kameran och diskussionen och inte bara tyckte att det var kul att posta nåt meningslöst.

Postad 11 May 2010 - 10:23

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
På min gamla Ericsson-telefon så kunde jag låsa fokus genom att trycka ner avtryckaren halvvägs och sedan ta en bild snabbt. Går det att göra något motsvarande på Desire?

Postad 11 May 2010 - 10:38

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

På min gamla Ericsson-telefon så kunde jag låsa fokus genom att trycka ner avtryckaren halvvägs och sedan ta en bild snabbt. Går det att göra något motsvarande på Desire?

Nej, men du kan däremot peka på skärmen var du vill ha fokus så ställer den in sig på det området och inom nån sekund har den fokuserat och meddelar med ett litet pip att den är klar.

Postad 11 May 2010 - 10:56

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Nej, men du kan däremot peka på skärmen var du vill ha fokus så ställer den in sig på det området och inom nån sekund har den fokuserat och meddelar med ett litet pip att den är klar.

Ja jag har provat det men skulle vilja ha någon låsning på fokus så jag kan ta bilden snabbt, men det kanske inte går.

Postad 11 May 2010 - 11:10

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Citera(Mahti @ Apr 20 2010, 16:12 ) *
Jag har problem med att jag inte kan stänga av min telefon :S

Verkar vara fler som har problemet: länk

Edit: Efter 7-10 minuter stängdes den till slut av.. hade tänkt dra ut batteriet, men slapp iaf det smile.gif

Jag hade exakt samma problem så jag var till Media Markt och skulle höra vad dom kunde göra åt saken. Så hon bakom disken tog mobilen och gick iväg med den sen kommer hon tillbaka 1-2min senare och slår av mobilen och då tar det bara några sekunder. Frågar vad hon gjort men hon hävdar att hon inte gjorde nåt. Men sen det besöket är min mobil normal igen.

Någon som har kommit nån på lösning på detta?
Sitter just nu med min telefon som har försökt avsluta i 15 min och inget händer. Det verkar inte som den hängt sig för klockan uppdaterar sig i bakgrunden.
Inte ofta jag stänger av den men som vanligt så slutar det väl med att jag tar ur batteriet.

Redigerat av KN, 11 May 2010 - 11:12.

Postad 11 May 2010 - 11:32

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

verkar inte fungera... jag antar att jag har en "tele 2 mms" inte betyder fler apn?

Det skumma är att allt funka klockrent tills för ett par dagar sedan, då bytte jag till surfpaket liten från surfpaket medium.... märkte även att mms la av i samband med detta.

ÄNTLIGEN HAR DET LÖST SIG!

pratade med tele 2 idag. hade samma inställningar som dom uppger på sin hemsida. manuella inställningar - htc hero. dessa ska fungera trost att jag har desire.

any how, efter mkt om och men pratade kundtjänst med teknikerna. tydligen så upptäckte de "något mindre fel i en port" och bad mig starta om mobilen efter en halvtimma. jag gjorde detta och nu fungerar det. skumt men skönt.

Postad 11 May 2010 - 11:44

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

ÄNTLIGEN HAR DET LÖST SIG!

pratade med tele 2 idag. hade samma inställningar som dom uppger på sin hemsida. manuella inställningar - htc hero. dessa ska fungera trost att jag har desire.

any how, efter mkt om och men pratade kundtjänst med teknikerna. tydligen så upptäckte de "något mindre fel i en port" och bad mig starta om mobilen efter en halvtimma. jag gjorde detta och nu fungerar det. skumt men skönt.

Grattis! Skönt att det var de som klantat sig och inte nåt fel på din telefon.

Postad 11 May 2010 - 12:24

Rydon
  • Rydon
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Visste ni (inte trötta jag), ang. väckarklockan, att:

Alla knappar, Home, menu, Back, och Sök funkar som snoozeknappar!

Står inget om det i manualen...

Edit: Inkluderar härmed även den optiska styrkulan så långt jag provat.

Snooza kan man göra i 1 timme sen är det kört!

Du kan även bestämma om de ska gälla för snooze eller stänga av samt inte gälla för någodera.
Under inställningar på väckarklockan

Postad 11 May 2010 - 22:41

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Hej alla är det någon som kan svara när desire kommer in igen till butikerna?
ja har hört så mycket olika svar
var på mediamarkt de viste inget , kolla med teknikmagasinet han sa juli aug är detta ett skämt eller då hinner ju den bli gammal
mvh Johan

Postad 12 May 2010 - 06:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tjejen fick sin Desire igår och jag måste säga att jag gillar den skarpt.. :blush:

Riktigt fin skärm..Bra svärta och färger.
Om de nu bara fanns en med fysiskt tangentbord ...

Tycker den var riktigt rapp att surfa med också..
Och bra integrerat med Facebook och google mail såklart..
Skönt att ha så pass många skrivbord..
Skapligt bra market.

Nu har jag inte testat den så mycket än men..

Men dock är den nog inget jag skulle byta bort min N900 mot..

Det enda jag är riktigt avundsjuk på är att skärmen är så pass smidig..

Däremot saknar jag min skärm när jag surfar och även ibland i vissa menyer..Ibland är stylus riktigt bra

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.