Undrar vilka fler konspirationsteorier ROBRUG tror på? Det är ju sällan en enstaka, för de som väl gått ner sig i träsket.
Verkligen, de brukar ju gå på allt tokstollarna. Det dröjer väl inte längre förrän vi har en Flat earth tråd här.

Corona och hur den sprids och är aktiv
Startad av
hundrakg
, nov 14 2020 18:26
2286 svar till detta ämne
Postad 12 juli 2021 - 19:01
Verkligen, de brukar ju gå på allt tokstollarna. Det dröjer väl inte längre förrän vi har en Flat earth tråd här. ![]() Postad 12 juli 2021 - 21:34
Inte helt otänkbart. Mina tankar går till individer som vägrar lita på andra men kräver att andra ska lita på dem... Något motsägelsefullt om du frågar mig. Postad 12 juli 2021 - 22:10 Jag har hört att Klorin är snällt mot natur och hav, så då måste det väl vara så?
Spoiler
Postad 13 juli 2021 - 07:35 Undrar vad coronakommissionen kommer fram till om hur Sverige agerat för att begränsa spridningen Postad 16 juli 2021 - 18:07 Tucker: How many Americans have died after taking COVID vaccines?
Vaccine Adverse Events Reporting System, USA
Majtal och senatsförhör
Postad 16 juli 2021 - 19:14 Postad 16 juli 2021 - 20:08 Jag är beredd att sätta pengar på att Tucker själv är vaccinerad, men Fox agenda är att göra politik av det, för att döda väljare är bra väljare? Postad 16 juli 2021 - 20:20
Detta är verkligen ditt sätt att känna dig speciell, eller hur? Vi andra tycker också det, men inte i det positiva meningen. Postad 16 juli 2021 - 21:08
Kallas nog troll… hört att man inte ska mata dom 👀😝😄 Postad 16 juli 2021 - 22:44 Haha, klockrent. "NO REASONABLE PERSON would take Tucker’s comments seriously" Och här är vi, med en stjärna som på fullaste allvar länkar till honom. Det är helt oslagbart. ![]() Redigerat av pacman, 16 juli 2021 - 22:44. Postad 17 juli 2021 - 00:09
Varje gång man ser/hör Tucker undrar man om det är parodi eller inte.
https://www.youtube....h?v=XMGxxRRtmHc Postad 17 juli 2021 - 00:13
Nej jag tror faktiskt inte att ROBRUB är ett troll även om det hade den bästa förklaringen. Han har varit medlem på forumet lite för länge för det och varit aktiv i andra trådar där han i.o.f.s slagit mig som okunnig men inte ute efter att trolla.
Det finns nog helt enkelt en del människor som tyvärr inte är utrustade mentalt/intellektuellt att hantera (des)information på internet (i synnerhet inte i videoformat). Postad 17 juli 2021 - 00:48 Tror du har helt rätt där. ROBRUG länkar alltså till Tucker Carlsson. Tucker Carlsson är en av de mest galna människor som går att hitta på webben. Det säger en del om ROBRUG. Tyvärr inget till ROBRUGs fördel, alls. Postad 17 juli 2021 - 08:58
Jag bryr mig inte om om man vill ta det onödiga vaccinet eller inte, att det finns mer nackdelar än vinster av den är helt klart. Gamla och sjuka kan ta den men att de vill tvinga på hela jordens befolkning med 5-10 sprutor är bara löjligt. är det 3 av 100000 som dör av covid 19, typ som vanlig influensa... Ja det är inte lätt att hitta något som är emot vaccinet det är locket på........och allt som finns är bara fel....;-) Det påminner om klimatsekten som pumpar hela tiden om jordens undergång om inte alla köper elbilar och vill ha 100000 tals vindkraftverk, och det är naturligtvis det stora landet i norr som ska rädda världen (vi vet mest och är bäst) Sverige blir ett U-land 2030 enligt FN iaf och det känns bra, se länk... https://gyaanipedia...._United_Nations Postad 17 juli 2021 - 09:44 – Covid är inte farligt längre. Det finns bara ett behov av restriktioner där lokala utbrott inträffar, och inte i allmänhet för befolkningen nationellt sett. Alla personer som är utsatta, inklusive hälso- och sjukvårdspersonal, har vaccinerats, säger Niels Høiby.” https://www.aftonbla...-farligt-langre Man bör/skall vaccinera de som är utsatta/sårbara i vårt samhälle och inte tvingande massvaccinering, hade ”vi” istället fokuserat på att just vaccinera de utsatta grupperna oavsett var i världen de finns så hade det varit mycket bättre. Men finns så många som bara skall roffa åt sig och skiter i andra….. Postad 17 juli 2021 - 10:18 Många som behöver ligga lite mer lågt i sina uttalanden tror jag När vi redan nu ser att smittan återigen tagit sig in på diverse älreboenden där folk är "färdigvaccinerade" så är iaf jag lite skeptisk till vad som kommer till höst/vinter. Förhoppningsvis blir inte dessa människor dödligt sjuka men tyvärr känns det som att detta elände kommer hålla på många år till. Postad 17 juli 2021 - 12:53
Så klart det inte bara är en konspiration du tror på
Vad mer anser du att vi i "fårskocken" blivit ilurade? 911 var ett insidesjobb? Flygplan besprutar oss med tungmetaller? Rymjudedödlorna ligger i omloppsbana kring den platta jorden och styr oss som marionettdockor?
Vad jag inte skulle ge för att se vad som pågår inuti era huvuden, men det skulle antagligen mest vara skrämmande. Postad 17 juli 2021 - 13:26 ROBRUG har sett sanningen… Postad 17 juli 2021 - 14:55
Den deduktiva metod filmen anspelar på blir ju knappast mer kliniskt vetenskaplig ju längre den är. Väljer du budskap som är lätta att acceptera eller söker du bredd och studier från oberoende institut snarare än swishjournalistik? Postad 17 juli 2021 - 17:30 @ROBRUG
Det här med att kolla data och se vad som är rimligt är uppenbarligen inte alls din grej. Om det beror på oförmåga eller ointresse tycker jag är ganska oväsentligt, men om jag tittat lite på din sanning, "Vaccin är onödigt och farligt".
Tucker Carlson hävdar att väldigt många dött av vaccin. Hur många är oklart för han har ju inga bra källor och det säger han själv. Du länkade till OpenVaers ( https://www.openvaers.com/covid-data ) som har 11000 döda. Sedan hänvisar han att bara 1% av fallen rapporteras. Det sistnämnda är väl högst spekulativt men nu tar jag dina data helt okritiskt. Att Tucker Carlson är en tvivelaktig källa fördjupar jag mig inte i just nu.
Om 11000 döda är 1 % av den verkliga siffran, dvs 1.1 miljon människor har dött av vaccinet. Och detta är USA som data kommer från. Tycker du det verkar vara en rimlig siffra?
Nästa steg i kontrollen: https://www.google.c...chrome&ie=UTF-8
USA har skickat ut 337 miljoner doser och har 161 miljoner färdigvaccinerade. Det innebär att ungefär 1 av 145 som får vaccin dör. Verkar det fortfarande troligt att man fortsätter vaccinera?
Slutligen: https://www.worldome...o/coronavirus/?
USA har haft nästan 35 miljoner fall och närmare 625 000 döda. Det innebär att av de som fått covid-19 så har 1 av 56 avlidit.
Tycker du detta var komplicerat så får du gärna fråga, var det fel, rätta mig. Men lägg ingen tid på att hitta en länk till någon knäppgök som skall förklara hur världen fungerar. Jag tänker inte lägga mer tid på dina länkar. Detta gjorde jag mest för att visa det som borde vara uppenbart.
Alla siffror kommer från öppna källor och den mest osäkra är sannolikt att endast 1 % av fallen rapporteras till Vaers. Den siffran är sannolikt betydligt högre för dödsfall än för mindre allvarliga biverkningar.
Till sist:
Jag tror du skulle må bra av att läsa Hans Roslings bok "Factfullness".
Postad 17 juli 2021 - 18:25 Tänkte starta en tråd om fenomenet konspirationsteoretiker för ett tag sen, men insåg att det förmodligen spårar ur rätt snabbt. Men annars hade det ju varit intressant att få reda på vad som driver dessa stollar (upphovsmännen till alla "teorier" då).
ROBRUG: Du kommer förmodligen inte att svara på detta, men för din egen skull: Lär dig vad källkritik är och försök tillämpa det. Vet inte vad du förväntar dig att uppnå med dina länkar till oseriösa sidor.
Vet av erfarenhet att det är för mycket att begära, men varför inte svara på inläggen i tråden istället för att bara klistra in en ny länk? Vem som helst kan göra det. Det ökar inte din trovärdighet, snarare tvärtom. Redigerat av Ageve, 17 juli 2021 - 18:30. Postad 17 juli 2021 - 22:57 Jag tar följande information med en nypa salt, men det är onekligen både fascinerande och skrämmande.
Organisationen CCDH, Center for Countering Digital Hate, har kammat igenom konspirationsteorier och desinformation rörande vaccinen och härlett ursprunget av det mesta av dessa till bara tolv stycken etablerade foliehattar.
https://www.theguard...ies-ccdh-report
Att så få skulle kunna ställa till med en så pass stark dominoeffekt känns overkligt, men samtidigt vet vi ju att skämtbilden där kretsdiagrammet för en gitarrförstärkare hävdats vara ett 5G-chip tagits på allvar av alltför många foliehattar. Detta trots att det har tydligt markerade bas- och diskantkontroller samt fotpedal. Eller alla de som på skämt har klibbat eller tejpast fast skedar på armen och påstått sig ha blivit magnetiska efter vaccination och därigenom oavsiktligt har bidragit till vaccinskräck.
Bland de som inte har någon verklighetsuppfattning spelar det inte roll om något är uppenbar lögn eller ett skämt menat att driva med dem, de går på det lik förbannat. Och att det är mycket farligt ser vi klart och tydligt nu. Redigerat av Zacabeb, 17 juli 2021 - 22:59. Postad 18 juli 2021 - 00:39 Tack för ditt inlägg, men dina ”1av 56” och ”1 av 145” gör mer skada än nytta, eftersom båda talen är fullständigt orimliga. Vänligen ändra, jag antar att det det är tryckfel eller tankefel? Postad 18 juli 2021 - 10:46
Till att börja med, jag har inga problem att ändra eller helt ta bort mitt inlägg. Och jag kan erkänna att jag har fel, men det krävs lite mera från din sida än det du nu skrev
Först: 1 av 56: USA har haft 35 miljoner fall och av dom har 625 000 avlidit. 35 000 000 / 625 000 = 1 / 56 = 1.8 % dödlighet
Några källor: https://en.wikipedia...ates_by_country https://coronavirus..../data/mortality https://www.statista...on-inhabitants/ https://www.worldome...fo/coronavirus/
Man kan misstänka att flera av referenserna hämtar data från samma källa. Jämför du med Sverige så har vi haft ca 1.1 miljon fall och 14 500 döda, dvs 1.35 % dödlighet.
Därefter 1 av 145: Detta blir svårare att förklara även om principen är densamma. OpenVaers nämner 11 000 döda av vaccin (10 991 mera exakt) och jag hittade en site som angav 161 miljoner fullvaccinerade. Sedan kommer det stora antagandet, Vaers är ett frivilligt system och det finns påståenden att inrapporteringen är så låg som 1 %. Om man då antar att det verkliga dödstalet istället är 1.1 miljon (1% av 1.1 miljon är 11000), då blir 161 / 1.1 = 1 / 146 (avrundat till 145). Ett rimligare antagande är kanske att uppåt 100 % av de döda inrapporteras och då blir det 1 av 14 500. Fortfarande en orimligt hög siffra men jag har sett uppgifter på 5000 döda också.
Men syftet var att även med dessa eventuellt absurda överdrifter i vaccinets dödlighet, så är det klart bättre att vaccinera sig än att avstå.
SC-Zap: Tankefel eller annat fel, har du någon kommentar? Jag kan radera inläggen men då får du förklara varför. Om du tycker båda talen är orimliga kanske det inte är jag som står för tankefelet
Edit: Jag lägger i sammanhanget ingen prestige i om mina siffror är helt korrekta. Är något fel så kan jag ta det Redigerat av Mr_Tom, 18 juli 2021 - 19:14. Postad 18 juli 2021 - 23:18 Postad 19 juli 2021 - 12:42 Läste kommentarerna till det länkade klippet (borttaget nu).
Deras övertygelse verkar gå ut på att Covid-19 inte är en verklig pandemi. Viruset togs fram enbart för att kunna vaccinera folk. Målet med vaccinet är att döda så många som möjligt, för att undvika överbefolkning.
Folk kommer att dö inom två år efter att de har vaccinerats, och det kommer börja med att de blir zombies.
Redigerat av Ageve, 19 juli 2021 - 12:51. Postad 19 juli 2021 - 16:17 Ja det kommer ju kommunerna att tjäna bra på. Inga invånare. Skal dom också lägga ned då eller, det går ju inte direkt runt med 10% av befolkningen. Eller ska alla flytta till typ Norrland eller vad är planerna? Postad 19 juli 2021 - 16:29
Undrar hur man ska lyckas övertyga dem om att 28 Days Later inte var en dokumentär... Postad 19 juli 2021 - 17:28 Precis som alla Qanon-galningar så kommer de flytta målet vartefter, när inget händer med de vaccinerade efter X år, så kommer något annat hända om Y år. Det är någon slags sjukdom. Postad 19 juli 2021 - 17:47
Rätta mig gärna om jag minns fel nu
Virusets ursprungsland är Kina. Dom som har drabbats hårdats är väl USA och dom som vaccinerat flest är väl Kina och USA. Först ut med vaccin var väl Ryssland om jag inte minns fel, även om man kan ha vissa synpunkter på testandet av just det vaccinet.
Detta skulle då vara en konspiration som involverar Kina, USA, Ryssland och sannolikt ytterligare några nationer. Syftet är att döda så många som möjligt men först blir dom (vi) zombies. Det är inget fel på deras fantasi i alla fall Postad 19 juli 2021 - 20:14 Mer och mer talar emot de som fått för sig att covid bara är en liten förkylning om man är ung och frisk.
Allt eftersom man kommer närmare orsakerna till svår covid och långtidscovid argumenterar vissa forskare nu för att covid inte bara ska ses som en luftvägsinfektion, utan även som en hjärt-kärlsjukdom eftersom spikeproteinerna genom att blockera cellers ACE2-receptorer orsakar inflammation i blodkärlen.
Foliehattarna vänder ju naturligtvis på detta och använder det som argument mot vaccination. Men spikeproteinerna som bildas av vaccinen stannar till största delen på cellytan och eftersom de bildas i begränsad mängd orsakar de inte samma inflammation i kärlen som covid. Dessutom är de modifierade för att förbli låsta i prefusionsstadiet. Följaktligen är vaccination ett bra skydd inte bara mot luftvägsinfektionen, utan även kärlinflammationen som covid kan orsaka. Att inte vaccinera sig lämnar dörren öppen för covid att härja fritt i ens kropp.
Här är en video om detta av läkaren och föreläsaren Mobeen Syed, som gjort många presentationer som förklarar covid och kroppens immunförsvar på ett pedagogiskt men ändå ingående sätt.
https://www.youtube....h?v=C6A7REhnOIE Postad 19 juli 2021 - 21:45 Det är ju vanligtvis samma personer... Postad 20 juli 2021 - 09:25 På tal om vaccinmotstånd så hade jag missat att Frankrike, som har en stor sådan rörelse, nu inför krav på vaccinationsbevis för att komma in på vissa offentliga ställen. Mycket bra och jag hoppas att det är något Sverige tar efter.
Att tvinga dessa tokstollar att ta vaccinet kommer inte att fungera, men på detta sätt minskar man förhoppningsvis deras negativa inverkan på samhället.
https://www.svt.se/n...-pa-vaccinering Postad 20 juli 2021 - 11:33 Helt rätt inställning. Det är alldeles för lätt att strunta i egen insats för att skylla på andra. Skratt Postad 20 juli 2021 - 16:13 Ja det Frankrike gör är fullständigt självklart och det vore skandal om Sverige inte inför nått liknande. Hela grejen blir en halvmesyr annars. Redigerat av pacman, 20 juli 2021 - 16:14. Postad 20 juli 2021 - 18:20
Vänta nu. Betyder det att Utopia baseras på verkliga händelser?
https://www.imdb.com..._=nm_flmg_act_2 Postad 21 juli 2021 - 06:10 Bara hoppas det blir så i Sverige också Postad 21 juli 2021 - 11:02 Om det inte framgått tidigare så har jag inget emot vaccination Samtidigt så tycker jag man skall vara realist. Vi kommer aldrig att nå 100% täckningen ens hos den vuxna befolkningen. Det finns ju dom som har goda skäl för att inte vaccinera sig, t ex allergiker. Jag har själv en släkting som var lite orolig pga multiallergi. Oron gällde att hon inte skulle kunna vaccinera sig. Nu visade det sig (lyckligtvis) att inget som hon är allergisk mot finns i vaccenet så hon är idag vaccinerad. Men det finns andra som inte kan, i varje fall inte idag.
MEN, sedan har vi den andra ovaccinerade gruppen som inte vill. Deras skäl är ju med deras egna referenser väldigt kloka och rationella. För en utomstående kan dom ju verka betydligt mera "grumliga".
Att det finns en grupp som inte kan vaccinera sig får vi nog leva med. Jag tror dessutom att den gruppen kommer att minska med tiden och utvecklandet av nya vaccin samt att dom kanske smittas och får en immunitet av det skälet. Men gällande gruppen som inte vill har jag betydligt lägre toleransnivå.
Att dom skall delta i samhällslivet i alla avseenden tycker jag är tveksamt. På sikt kanske det kan fungera men just nu när det fortfarande är en relativt hög smittnivå, hyfsat hög risk för mutationer och att alla som vill hittills inte kunnat vaccinera sig. Att då några stollar som inte vill vaccinera sig skall ha full rörelsefrihet tycker jag är tveksamt. Nu finns ju ett vaccinpass. Jag hoppas det inte bara var avsett för utlandsresor.
Man kanske inte kan direkt tvinga någon att vaccinera sig, men man kan ju motivera denna "någon" på ett väldigt tydligt sätt Postad 21 juli 2021 - 12:52 Ännu lättare när internet finns 😃 Postad 21 juli 2021 - 22:20 Tragisk läsning om Alabama, där vaccinmotståndet är stort.
Döende covidpatienter vädjar om att bli vaccinerade, men i det stadiet är läkaren Brytney Cobia tvungen att säga "I'm sorry, but it's too late."
https://thehill.com/...patients-asking
Vad jag vet finns det bara ett par uttalade vaccinmotståndare på det här forumet. Men om du är en av dem, läs artikeln ovan och tänk om. Postad 22 juli 2021 - 06:49 Ja det är väl så att när egna lösningar ej fungerar, börjar man att öppna ögonen för nya råd. Vet att jag har två stycken mycket nära vänner jag valt att avsluta dialog med sedan de helt snöat in på samband mellan Covid19, Bill Gates, Djävulsdyrkare som äter småbarn inne på nämnd pizzeria i New-York, 5G, minibots osv osv t o m forskningen på delfiner får sig en törn... Det är verkligen sorgeligt och oerhört tråkigt. I övrigt väldigt goda och gamla vänner... Postad 22 juli 2021 - 22:18
Med glädje kan jag nu berätta att Pelle valde att vaccinera sig
... och jag har fått spruta nr 2. Blev lite öm i axeln, men mindre än efter första sprutan. Blev sen jättetrött ett par timmar senare. Men vet inte om det beror på att jag inte sovit en hel natt på flera veckor. Jag tycker jag är trött mest hela tiden oavsett. Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 22 juli 2021 - 22:19. Postad 23 juli 2021 - 04:49
Varför det? Redigerat av Falcy, 23 juli 2021 - 04:51. Postad 23 juli 2021 - 05:22
Varför anser du att några få procent av en befolkning ska ha rätt att neka vaccin och riskera utveckling av mutationer som studsar fram och tillbaka inom befolkningsgruppen?
Orsaken till varför vaccination är bättre för dig och andra finns förklarat hos Folkhälsomyndigheten
"Vaccinationen skyddar dig från att bli sjuk och minskar också risken att du smittar andra. Det bidrar till att minska smittspridningen i hela samhället på sikt, vilket är nödvändigt för att vi ska kunna gå tillbaka till normala liv."
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |