Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 June 2012 - 15:43

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 1
Bye bye TV4 Science Fiction från 5 augusti.

Jamen, jag vill se Star Trek Voyager en femte gång i VHS-kvalité.

Postad 19 June 2012 - 14:55

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej Allihop

Idag fick vi det glada beskedet att vi kommer att lansera Tv4 Fakta XL.
Det preliminlära lanseringsdatumet är 13 augusti.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 19 June 2012 - 15:12

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 1
*mumlar bittert att TV4 "fakta" lät som en lika trovärdig källa som Aftonbladet*

SciFi lät ju intressant, synd den försvinner.

Postad 19 June 2012 - 23:45

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Inga planer på att lansera nåt nytt i musik väg t.ex? Trött på dessa förb...tv4 kanaler nu.
Snart består väl halva familjepaketet utav bara tv4 kanaler. Kom med nåt NYTT istället,börjar bli dax nu!

Redigerat av homery, 19 June 2012 - 23:52.

Postad 20 June 2012 - 07:15

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Enda sättet att få in en musikkanal är att kalla den "TV4 Music Extra+". Tv4-gruppen äger väl Canal+, inte CanalDigital, ändå verkar CanalDigital sitta i knät på TV4.

Postad 20 June 2012 - 13:03

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Tebax med MTV HD! Tillsammans med VH1 Classics är det ett super komplement till Spotify.

Eller om man nu tvunget ska satsa på nät-tjänster. Skapa ett musikvideo-spotify där man kan lägg aupp egna listor. Nice!

Postad 21 June 2012 - 14:42

jpu
  • jpu
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Helt otroligt men jag fick en ny nätadapter från CD igår (efter månader och åter månader om tjat på en lösning) och döm om min fantastiskt stora förvåning att det funkade, det till synes stendöda dekoderaset hoppade igång!

Nu är bara frågan hur vi ska lösa ersättningsfrågan då jag i ren frustration över den totalkassa dekodern inte valt att hoppa på någon annan lösning utan vidmakthållit att CD ska lösa problemet då de släppt en medioker produkt. Jag har alltså under den här tiden betalat min månadsavgift för en produkt/vara som jag inte kunna nyttja. Att en från levernatören styrd uppdatering slår ut min hårdvara är helt oacceptabelt. Så någon från CD här får gärna kontakta mig för att presentera en plåster på såren lösning. En bra sådan alltså.

Mvh
JPU

Postad 24 June 2012 - 18:22

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej Allihop

Med vänliga hälsningar
Pauline

När kommer det glädjande beskedet att MTV HD återvänder tro.....månne.
Och när kommer vanliga TV4 XL för övrigt....va d va f.

Postad 24 June 2012 - 20:40

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

När kommer det glädjande beskedet att MTV HD återvänder tro.....månne.
Och när kommer vanliga TV4 XL för övrigt....va d va f.

Snart finns det väl bara TV4 kanaler i utbudet. Vi väntar med spänning på TV4 musik (i SD och pcm audio såklart!) TV4 Porr kommer väl med snart och TV4 natur och dokumentär. Byt namn till C More TV4 :)

Postad 24 June 2012 - 20:57

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Kommer Viasat ha kvar TV4 Science Fiction?

Postad 24 June 2012 - 23:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
TV4 Science Fiction kommer inte finnas kvar längre.

Postad 25 June 2012 - 07:02

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Ibland vet man inte om det är ironi eller inte. Med tanke på den generellt usla kvalitetsnivån på TV4s kanaler så har jag inga större förväntningar på denna kanalen.

Postad 25 June 2012 - 07:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Helt otroligt men jag fick en ny nätadapter från CD igår (efter månader och åter månader om tjat på en lösning) och döm om min fantastiskt stora förvåning att det funkade, det till synes stendöda dekoderaset hoppade igång!

Nu är bara frågan hur vi ska lösa ersättningsfrågan då jag i ren frustration över den totalkassa dekodern inte valt att hoppa på någon annan lösning utan vidmakthållit att CD ska lösa problemet då de släppt en medioker produkt. Jag har alltså under den här tiden betalat min månadsavgift för en produkt/vara som jag inte kunna nyttja. Att en från levernatören styrd uppdatering slår ut min hårdvara är helt oacceptabelt. Så någon från CD här får gärna kontakta mig för att presentera en plåster på såren lösning. En bra sådan alltså.

Mvh
JPU

Hejsan JPU,

Vi hanterar inte kompensationslösningar via minhembio men du kan skicka dina personuppgifter i ett pm till oss så kan vi vidarebefodra dessa till rätt avdelning.

Med vänliga hälsningar
Emelie

Postad 26 June 2012 - 12:49

Unregisteredc37bf591
  • Unregisteredc37bf591
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
När får vi tillbaka EPG i Sagemboxen?
Är tomt på alla kanaler förutom pågående och nästa program. Har varit så em vecka nu.

Postad 26 June 2012 - 13:10

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Jag tycker inte heller om att Tv4 satsar på kvantitet istället för kvalitet
Men det är ingen mening med att skriva om det här
Skriv så att de ser det https://www.facebook.com/TV4

Postad 27 June 2012 - 07:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej

Vi vill bara påminna om att ni har möjlighet att se EM-finalen i 3D den 2 Juli!

http://canaldigital....tbolls-em-i-hd/

Det som krävs är en av våra HD boxar, familjepaketet och en tv som stöder formatet.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 27 June 2012 - 16:07

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Hej

Vi vill bara påminna om att ni har möjlighet att se EM-finalen i 3D den 2 Juli!

http://canaldigital....tbolls-em-i-hd/

Det som krävs är en av våra HD boxar, familjepaketet och en tv som stöder formatet.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Det ska väl vara 1 juli
Eller är det reprisen som sänds i 3D ;)

Postad 28 June 2012 - 13:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Det ska väl vara 1 juli Eller är det reprisen som sänds i 3D ;)

Hej Lindo,

Givetvis är EM finalen Söndagen den 1 Juli på Kievs Olympiastadion, vi ser fram emot det :)

Med vänlig hälsning
Micke

Postad 28 June 2012 - 16:34

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Kommer vi att få Eurosport 2 HD snart?
Nu när den ändå ligger på satelliten sänder…

Postad 29 June 2012 - 13:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Lindo,

Vi har i dagsläget inget besked om den kanalen kan bli aktuell. Vi informerar alltid så snart som möjligt när det är klart med kommande kanaler och det finns färdiga avtal. Senaste nya kanal som är klar för visning är TV4 Fakta XL den 13:e Augusti.

Med vänlig hälsning
Micke

Postad 29 June 2012 - 13:55

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Ni kanske får outdoor channel hd som vi med comhem får... dom brukar ge oss kanaler vi inte vill ha :rolleyes:

Postad 29 June 2012 - 14:45

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

Hej Lindo,

Vi har i dagsläget inget besked om den kanalen kan bli aktuell. Vi informerar alltid så snart som möjligt när det är klart med kommande kanaler och det finns färdiga avtal. Senaste nya kanal som är klar för visning är TV4 Fakta XL den 13:e Augusti.

Med vänlig hälsning
Micke

Och som vi längtar till den 13:e augusti! Min dröm är att det ska stå TV4 framför alla mina kanalnamn! Jag är sarkastisk!

Postad 30 June 2012 - 08:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1
Hejsan allesammans,

Nu har vi lanserat powerline-adapter. Detta är en trådlös produkt som gör att ni enkelt kan ansluta boxen till internet för att få tillgång till On Demand- och playtjänster utan massa internetsladdar i hela huset.

Mer information hittar ni via länken: http://www.canaldigi...yId=399&qID=396

Ha en fortsatt trevlig helg,
Emelie

Postad 01 July 2012 - 15:42

Unregisteredc37bf591
  • Unregisteredc37bf591
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Hejsan allesammans,

Nu har vi lanserat powerline-adapter. Detta är en trådlös produkt som gör att ni enkelt kan ansluta boxen till internet för att få tillgång till On Demand- och playtjänster utan massa internetsladdar i hela huset.

Mer information hittar ni via länken: http://www.canaldigi...yId=399&qID=396

Ha en fortsatt trevlig helg,
Emelie

Inrikta er på att återställa EPG i Sagemboxen så kan det kanske bli en trevlig helg nästa vecka. Har varit utan EPG i 2 veckor nu, visar bara pågående och nästa program. Powerline är ju kosmetika men det är väl roligare att hålla på med än att rätta till felen.

Postad 02 July 2012 - 08:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Inrikta er på att återställa EPG i Sagemboxen så kan det kanske bli en trevlig helg nästa vecka. Har varit utan EPG i 2 veckor nu, visar bara pågående och nästa program. Powerline är ju kosmetika men det är väl roligare att hålla på med än att rätta till felen.

Hej Grusom,

Om EPG på 250GB HD PVR (Sagem) boxen bara visar nuvarande samt nästa program brukar det bero på att man antingen har endast en koaxialkabel mellan QLNB (microvågshuvud) och box eller att signalnivån på den frekvens som EPG sänds via inte är tillräcklig. Vi rekommenderar även att boxen slås av emellanåt, exempelvis över natten och andra tillfällen man inte tittar på TV. Kontakta vår kundservice på tel 0770-33 22 11 så vi tillsammans med dig kan felsöka samt hjälpa till.

Med vänlig hälsning
Micke

Postad 02 July 2012 - 08:39

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Om EPG på 250GB HD PVR (Sagem) boxen bara visar nuvarande samt nästa program brukar det bero på att man antingen har endast en koaxialkabel mellan QLNB (microvågshuvud) och box eller att signalnivån på den frekvens som EPG sänds via inte är tillräcklig

Nu är det så att både jag och Grusom har exakt samma beteende, med mjukvara v 2.3.0 slutade EPG funka någon gång v25. Signalnivåerna är inget fel på, vi har bra signal in till båda mottagare på den aktuella frekvensen, vi har även gjort fabriksåterställning på våra boxar. Vi får heller inte längre någon påstötning om att uppgradera mjukvaran vid uppstart, det går inte att tvinga ner ny mjukvara samt att boxen numer stänger av sig i stort sett utan fördröjning.
Att ringa kundtjänst har hittills varit fruktlöst, samma enfaldiga tjat om signalnivåer och kablar om och om igen trots att vi redan uteslutit den felkällan.

Postad 02 July 2012 - 12:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Nu är det så att både jag och Grusom har exakt samma beteende, med mjukvara v 2.3.0 slutade EPG funka någon gång v25. Signalnivåerna är inget fel på, vi har bra signal in till båda mottagare på den aktuella frekvensen, vi har även gjort fabriksåterställning på våra boxar. Vi får heller inte längre någon påstötning om att uppgradera mjukvaran vid uppstart, det går inte att tvinga ner ny mjukvara samt att boxen numer stänger av sig i stort sett utan fördröjning. Att ringa kundtjänst har hittills varit fruktlöst, samma enfaldiga tjat om signalnivåer och kablar om och om igen trots att vi redan uteslutit den felkällan.

Hej

Vi tar det vidare och återkommer så fort vi vet något.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 02 July 2012 - 14:46

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Har man lagt om några HD kanaler nu idag för jag hittar inte varken TV3HD, kanal5HD eller Animal planet hd nu hemma på lunchen.

Postad 02 July 2012 - 17:26

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Nej det är inga förändringar gjorda vad jag kan se

Postad 03 July 2012 - 07:43

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Vi tar det vidare och återkommer så fort vi vet något.

Jag funderar på om det kan ha varit något med uppdatering av programkortet som inte funkat helt som det skall i boxar med gammal mjukvara för jag tycker det ser lite underligt ut i den menyn, ett antal rättigheter som gick ut 20120530.
Förklarar väl iofs knappast varför det inte går att uppgradera mjukvaran.

Postad 04 July 2012 - 20:31

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Har åxå märkt d här med kortuppdateringen,flera rättigheter som ut sista maj men d har tillkommit 3 nya rader som uppdateras normalt. jag kör med miraclebox9. Alla kanaler funkar normalt iaf.

Postad 11 July 2012 - 07:06

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Måste säga till Canal Digital att er information ute i butiksled ÄR VÄRDELÖS. Var runt till fyra stora återförsäljare - ingen kunde ge mig ett pris, ingen visste vad som gällde och dessutom hade ÅF-supporten stängt på kvällen...

Däremot kryllade det av ComHem och Viasat-människor i butikerna som var välinformerade och laddade med bra argument.

Postad 11 July 2012 - 12:58

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hej CD. Jag sände en fråga till kundsupport den 6/7 ang. osynk på en del HD-kanaler men har ännu inte fått svar från er. Varför?

Postad 12 July 2012 - 07:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej CD. Jag sände en fråga till kundsupport den 6/7 ang. osynk på en del HD-kanaler men har ännu inte fått svar från er. Varför?

Hej Askungen

Vi har haft en del problem med mailtjänsten om du sänder din mailadress i PM så kan vi söka efter ditt mail och se varför det inte blivit besvarat. Förhoppningsvis kan vi lösa det direkt i det här fallet.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 12 July 2012 - 10:57

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Varje gång jag slår på HD kanalerna så är bilden ryckig, ungefär som att varannan bild saknas, tills antingen man bytar kanal eller man kan ha tur att vänta en stund. Detta gäller Sagem boxen. Dessutom är det ofta pixeleringar på HD kanalerna då och då helt okonsekvent. Signal på båda LNB 62-68%. Detta har hänt i och med kanalomläggningen till att HD-kanalerna hamnade först. Är det meningen att man ska behöva ta hem en installatör varje gång ni gjort en kanalomläggning?

Ska kika på den nya boxen o se om fenomenet är där med men jag tvivlar på det. Signalen där är kanon och jag tror ju knappast att det helt plötsligt är något fel på kablarna ner till boxen.

Hade en installatör hemma för kanppt ett år sen för att utreda om det hade hänt nått med parabolen med tanke på pixeleringen och han konstaterade att signalen är skitbra, nästan för bra. Detta mätte han även nere vid uttaget/boxen.

Edit. Installatören var hemma hos mig i Januari, så ett halvår sen......

Redigerat av Melmac, 13 July 2012 - 08:14.

Postad 13 July 2012 - 07:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Varje gång jag slår på HD kanalerna så är bilden ryckig, ungefär som att varannan bild saknas, tills antingen man bytar kanal eller man kan ha tur att vänta en stund. Detta gäller Sagem boxen. Dessutom är det ofta pixeleringar på HD kanalerna då och då helt okonsekvent. Signal på båda LNB 62-68%. Detta har hänt i och med kanalomläggningen till att HD-kanalerna hamnade först. Är det meningen att man ska behöva ta hem en installatör varje gång ni gjort en kanalomläggning?

Ska kika på den nya boxen o se om fenomenet är där med men jag tvivlar på det. Signalen där är kanon och jag tror ju knappast att det helt plötsligt är något fel på kablarna ner till boxen.

Hade en installatör hemma för kanppt ett år sen för att utreda om det hade hänt nått med parabolen med tanke på pixeleringen och han konstaterade att signalen är skitbra, nästan för bra. Detta mätte han även nere vid uttaget/boxen.

Hej Melmac

Jag har skickat din fråga vidare så får våra tekniker ta en titt på det.
Så fort vi får reda på något återkommer vi med svar.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 13 July 2012 - 13:03

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Jag uttryckte mig lite dåligt. Det är varje gång jag sätter igång boxen från stand-by och startar på en HD kanal. Upptäckte igår morse att samma fenomen uppkom mitt i när jag såg Gomorron Sverige. Lösning var att byta kanal och sen flöt det på igen (förutom pixelering)

Postad 13 July 2012 - 15:16

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Jag uttryckte mig lite dåligt. Det är varje gång jag sätter igång boxen från stand-by och startar på en HD kanal. Upptäckte igår morse att samma fenomen uppkom mitt i när jag såg Gomorron Sverige. Lösning var att byta kanal och sen flöt det på igen (förutom pixelering)

Jag fick nyss ett meddelande från CD där de sa att kunder upplevt problem sen kanalomläggningen och erbjöd installatör. De sa att HD kanalerna behöver mer "kräm". Mina staplar är knallgröna och hundra procent i både styrka och kvalitet. BER 0/0 och 14 dB. Jag har skickat dessa uppgifter till CD så får jag se vad som händer. Återkommer. PS. Studioprogram t.ex gomorron Sverige är ju alla illröda i plytet, kan det vara TV bolagen eller är det också en effekt. Kan inte minnas att jag tyckte det förut.

Redigerat av Askungen, 13 July 2012 - 15:20.

Postad 18 July 2012 - 12:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Edit. Installatören var hemma hos mig i Januari, så ett halvår sen......

Hej Melmac!
Jag ber om ursäkt för att det tagit lång tid innan du fått svar.
Vi har fått svar från vår tekniker nu. Det gäller samma sak med dig som med Askungen.
Vi skulle vilja att du skickar dina kunduppgifter i ett PM till oss.
Det är ett fåtal kunder som upplevt detta sedan kanalomläggningen och att det avhjälps med
en justering av parabolutrustningen.
Så vänligen, skicka dina uppgifter så ska vi hjälpa dig med ditt ärende.

Med vänliga hälsningar
Jenny

Postad 23 July 2012 - 17:33

GamePat
  • GamePat
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 1

Hej Allihop

Med vänliga hälsningar
Pauline

Och när kommer Silver tillbaka måntro? Den bästa filmkanalen som fanns. Troligen för att man fick se filmer från oberoende filmstudios och en mängd olika länder och inte enbart usa, storbrittanien, australien eller liknande.

Postad 26 July 2012 - 12:37

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Var det nån mer än jag som tyckte det var enorm skillnad på fotbollen igår? SVT kontra EUsport HD. Jag tyckte på svt så såg det mer ut som en uppskalad SD än en HD sändning. PS off topic. Jag spyr snart på tv4 och alla dess subkanaler, 60% av tiden är ju reklam. Dom kan bryta ett reportage mitt i en mening för att hiva in reklam. 5 min senare är det samma historia igen!! Äla skitkanal.

Postad 26 July 2012 - 14:14

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Angående bild och ljudkvaliten..
När man pratar med Viasatsäljare så är det ingen skillnad idag.
Pratar man med canaldigital så är det skillnad.

Men hur är det i verkligheten? (hd-kanalerna)

Redigerat av yrrol2, 26 July 2012 - 14:28.

Postad 26 July 2012 - 18:23

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

På CD är det klar skillnad, om man tar filmkanalena t.ex. (First HD och hits HD) så finns det inte en chans i världen att allt de sänder är i HD. Allt för ofta är det pcm ljud på framförallt Hits HD. Viasat vet jag inget om. Det är inte ovanligt att Action har bättre bild och ljud än de dedikerade??? filmkanalerna.

Postad 26 July 2012 - 18:31

SillOega
  • SillOega
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hur loggar man in på canal digital go appen till smart tv?
Finner ingen logga in knapp någonstans!! :( Är en samsung om det hjälper någon..

Postad 26 July 2012 - 20:42

guhagg
  • guhagg
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hur loggar man in på canal digital go appen till smart tv?
Finner ingen logga in knapp någonstans!! :( Är en samsung om det hjälper någon..

Du måste logga in (med röda knappen) sedan måste du också skapa ett "tjänstekonto", dvs blå knapp (inställningar) sedan välj "kontohanterare" och sedan "Registrera tjänstekonto".
Du ska registrera CanalDigitalGo-kontot. Använd ditt användarnamn och det lösenord som du har skaffat på canaldigtal.se.
När allt detta är fixat så behöver du bara logga in med röd knapp sedan starta canaldigtal-appen. Då är du inloggad i den automatiskt.

Postad 26 July 2012 - 20:50

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Det är inte ovanligt att Action har bättre bild än de dedikerade??? filmkanalerna.

Har jag aldrig sett. Du får kolla din utrustning i så fall. Ljudet kan jag inte säga något om men har aldrig sett att det skulle vara bättre bild på Canal+ Action än de båda HD film kanalerna. Det är ju inte ovanligt säger du.

/Fredrik

Postad 26 July 2012 - 21:04

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Viasat film HD har ett snitt på 9,2 Mbit/s /dygn Varierar mellan 12.246 - 5739
Canal+ First HD snittar 8,7 12.388 - 5734
Canal+ Hits HD snittar 8,7 11.403 - 3910

Redigerat av lindo, 26 July 2012 - 21:04.

Postad 26 July 2012 - 22:27

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

. Allt för ofta är det pcm ljud på framförallt Hits HD.

har du, när du märkt det, testat att växla till Hits SD?
Jag har märkt på First HD att en del filmer där saknar Dolby men växlar jag till First SD brukar det finnas, dvs fel i sändningen.

Postad 27 July 2012 - 09:08

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Har jag aldrig sett. Du får kolla din utrustning i så fall. Ljudet kan jag inte säga något om men har aldrig sett att det skulle vara bättre bild på Canal+ Action än de båda HD film kanalerna. Det är ju inte ovanligt säger du.

/Fredrik

jag tycker att det sällan är sämre bild på action än hd kanalerna. Undantag finns givetvis transformers t.ex har bra bild i hd. Jag har haft installatör hemma för ett tag sen och allt var ok. Men jag undrar om det ändå är massa sd som är uppskalat och så kallar man det hd.

Postad 27 July 2012 - 09:10

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0

Viasat film HD har ett snitt på 9,2 Mbit/s /dygn Varierar mellan 12.246 - 5739
Canal+ First HD snittar 8,7 12.388 - 5734
Canal+ Hits HD snittar 8,7 11.403 - 3910

Anar att högre siffra är bättre?

15 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 15 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.