* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34715 svar till detta ämne
Postad 10 mars 2011 - 16:16
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
@Telia Kundservice
Kan ni inte fixa textningen på Canal+ någon gång?! Det har blivit bättre men texten ligger fortfarande alldeles för högt. På Canal+ Film HD ligger den lägre. Och gör textremsan halvgenomskinlig!

Jag håller med. Textramsan är alldeles för högt upp. Textningen på Canal+ kanalerna är även ur synk något. Texten kommer upp ca 1 sek försent. Detta skulle jag verkligen uppskatta ifall det kunde fixas till. Är det något som jobbas på ifrån Telia?
Postad 10 mars 2011 - 17:39
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag har idag lagt upp ett första förslag till ett formulär där ni kan anmäla att det är osynk mellan ljud och bild. Vänligen använd formuläret endast för detta ändamål, och se till att ha kontrollerat att det inte är problem med eran utrustning som orsakar osynk mellan ljud och bild. Värt att notera är att ni i dagsläget inte kommer att få någon återkoppling, orsaken till att bi ska uppge identifikationskod och kundnummer är bara för att vi ska se vart i Sverige ni bor och inget annat. Formuläret hittar ni härMarkus Johansson Telia Kundservice
Postad 10 mars 2011 - 19:16
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag har en vip1003 och ett par tvapparater från Swedx som inte fungerar över HDMI efter boxen har bootad färdig. Scart fungerar dock. Finns det någon som fått en bild över HDMI med en SWEDX tv?
Har för mig att Swedx TV apparater inte stödjer HDCP så det kommer nog aldrig att fungera för de flesta modeller. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 10 mars 2011 - 19:42
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Är det inte dags att gå till botten med ljudsynk-problemen snart? Det är ju snarare regel än undantag att ljudet är ur synk med bilden på många kanaler.
Det är ganska svårt att hänga med i svängarna för alla kanaler när vi har leverantörer som orsakar problemet. Men jag har gjort ett formulär nu där ni enkelt kan anmäla problem på så tittar vi på det så snabbt vi hinner. ( Formulär) Är det någon som har ringt och kollat om man kan få en del av pengarna man betalar tillbaka p.g.a dessa ständiga ljudsynk-problem?
Hittar du något i de allmänna villkoren som säger att man har rätt till kompensation för detta? Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 10 mars 2011 - 19:52.
Postad 10 mars 2011 - 19:49
Unregisteredd8b70f1e
-
Unregisteredd8b70f1e
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Ja, det går jättebra.
Ok. Frågan var närmast om mina Ruckus prylar kommer att vara "flaskhals" när man skall spela in en kanal & kolla på en annan. Jag har modell vf2825 på sändardelen. Någon men erfarenhet? //Henrik
Postad 10 mars 2011 - 21:48
Framåt IFE
-
Framåt IFE
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Bildstörningarna ska temporärt vara åtgärdade tills det att ordinarie källa från Viasat ska vara åtgärdad. Osynken på ljudet tittade man på under dagen. Hoppas de fixat det nu?
Markus Johansson Telia Kundservice
Tack för infon, verkar lovande, har sett två champions league matcher på Viasat Fotboll utan bildstörningar den här veckan.
Postad 10 mars 2011 - 22:10
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Hittar du något i de allmänna villkoren som säger att man har rätt till kompensation för detta?
Markus Johansson Telia Kundservice
Anar jag en smått syrlig underton i detta inlägg? Du är förhoppningsvis väl bevandrad i era villkor och bör således delge ett bra svar istället. Jag tycker Blackburns fråga är fullt befogad. Hur som haver: Allmänna villkor Telia Digital-TV6. PRISAVDRAG 6.1 Om Telia inte börjar tillhandahålla Tjänsten senast den dag som överenskommits eller om Tjänsten har varit obrukbar på grund av fel i Tjänsten som inte beror på Kunden har Kunden rätt till prisavdrag i förhållande till felets varaktighet räknat i dygn från den tidpunkt då Kunden anmälde felet till Telia. Avdrag görs med den del av den obrukbara Tjänstens fasta avgift som skulle ha utgått under den tid felet varat.
6.2 Ersättning på grund av försening eller fel i Tjänsten regleras genom avdrag på fakturan. Prisavdrag som understiger 25 kronor per faktureringsperiod utgår inte.
Sedan är väl "obrukbar" en definitionsfråga...
Postad 11 mars 2011 - 06:13
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Jag håller med!
Föga hjälpsamt att ställa motfrågor istället för att redovisa vilken ståndpunkt företaget man representerar har i frågan.
Redigerat av defiant, 11 mars 2011 - 06:16.
Postad 11 mars 2011 - 10:31
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Jag håller med! Föga hjälpsamt att ställa motfrågor istället för att redovisa vilken ståndpunkt företaget man representerar har i frågan.
+1
Postad 11 mars 2011 - 16:22
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Allmänna villkor Telia Digital-TV
Tur jag ställde frågan, för du lyckades med bedriften att hitta en gamma version av villkoren som inte skulle finnas på hemsidan, denna ska nu vara borttagen. Anar jag en smått syrlig underton i detta inlägg? Du är förhoppningsvis väl bevandrad i era villkor och bör således delge ett bra svar istället. Jag tycker Blackburns fråga är fullt befogad.
Jag håller med! Föga hjälpsamt att ställa motfrågor istället för att redovisa vilken ståndpunkt företaget man representerar har i frågan.
+1
Min tanke var att skapa debatt och att ni fick tänka lite, dessutom har vi pratat om villkoren tidigare. Personligen kan jag inte hitta något i de avtal som gäller just nu som ger rätt till kompensation. Det finns aktuella villkor på hemsidan med. För digital-tv är både Allmänna villkor och särskilda villkor och jag kan inte tolka att någon text i något av avtalen ger rätt till någon kompensation för att just ljudet är osynkat. Men kan någon annan tolka in det någon stans är jag intresserad av det. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 11 mars 2011 - 16:24.
Postad 11 mars 2011 - 21:20
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Skulle väl i så fall gå under: 6 PRISAVDRAG 6.1 Börjar Telia inte tillhandahålla Tjänsten senast den dag som överenskommits eller har Tjänsten varit obrukbar på grund av fel i Tjänsten som inte beror på Kunden, har Kunden rätt till prisavdrag. Kan man inte engelska och behöver undertexter och dessa är i osynk med 1sek så blir ju "tjänsten" säkert obrukbar för vissa. Må vara extremt få som den är obrukbar för, men det är ju inte kundens sak att bevisa kan jag tycka. Är det osynk så är det. Visst om det är 150ms, då kan man nog inte gnälla  . Nu är inte detta något jag lider av (har inte ens Canal+), men jag tänkte bara kika igenom villkoren och se om jag kunde hitta nått  . Jag har istället fortfarande problem med att de flesta programmen på SvtB startar & slutar på fel tider..... Har felanmält men nu var det länge sen jag hörde något från Telia. Lite synd om grabben då han ofta/oftast får missa slutet på programmen vi spelar in åt honom.
Postad 11 mars 2011 - 22:22
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Jag har istället fortfarande problem med att de flesta programmen på SvtB startar & slutar på fel tider..... Har felanmält men nu var det länge sen jag hörde något från Telia. Lite synd om grabben då han ofta/oftast får missa slutet på programmen vi spelar in åt honom.
Med fel tider menar du att programet ifråga håller på några minuter för länge? Något jag alltid gör är att även ställa in nästkommande program för inspelning. Speciellt som jag misstänker av erfarenhet att kanalen ifråga eller programet tenderar att hålla på lite längre. Det är ju synnerligen enkelt att radera sedan. Telia är vår leverantör men det är ju tv-kanalen ifråga som skickat fel programinfo vad gäller sluttiden.
Postad 11 mars 2011 - 23:18
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Min tanke var att skapa debatt och att ni fick tänka lite
Erhgh... Gör om och gör rätt.
Postad 12 mars 2011 - 12:47
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Med fel tider menar du att programet ifråga håller på några minuter för länge? Något jag alltid gör är att även ställa in nästkommande program för inspelning. Speciellt som jag misstänker av erfarenhet att kanalen ifråga eller programet tenderar att hålla på lite längre. Det är ju synnerligen enkelt att radera sedan.
Telia är vår leverantör men det är ju tv-kanalen ifråga som skickat fel programinfo vad gäller sluttiden.
Om programmet ska börja 06'00 så börjar det oftast 06'02 och slutar också lite försent. Det medför att man får spola 2min i början av varje inspelning och oftast missar man slutet på varenda program.... Visst, man kan välja att spela in nån minut längre, men då kan du istället tappa början av ett annat program om du ska spela in nått direkt efter. Så det är ingen lösning enligt mig. Det är enda kanalen jag har problem med, annars brukar inspelningarna fungera väldigt bra. Visst, du har rätt att Telia är leverantör och problemet ligger hos SVT. Men Telia har själva sagt att de ska kolla på detta & lösa det. De skulle höra av sig när de fört det vidare till SVT. Men det har inte hänt nått nu på några veckor. Sen har ju inte SVT skickat fel programinfo, det är ju troligen bara så att programmen inte är helt synkade med deras tablåtider.
Postad 12 mars 2011 - 13:53
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Telia borde gå tillbaka till att enbart vara en Telefoni leverantör! Då kanske de kan ge rätt support och någonting rent av kanske fungerar som det ska!
Mitt abonnemang går ut nu i Maj. Då är det jag som säger upp allt med Telia Digital TV.
De lider säkerligen inte över att några kunder säger upp sina abonnemang, men jag själv har tröttnat nu efter 2 års strulande fram och tillbaka.
Som någon skrev uttrycker sig Telia med att de ska "kolla upp" problemen.. men efter flera veckor kvarstår de och man har aldrig fått höra något ifrån dem. Hjälper mig föga heller hur Telia Markus lämnar sina ursäkter och sympatier till oss och beklagar över hans kollegors ageranden och felaktiga påståenden efter (nästan) varje kontakt med supporten.
Sedan är det skamligt hur de kan sitta med 4 HD kanaler när det finns andra operatörer som levererar 3 gånger mer.
Postad 12 mars 2011 - 16:10
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Efter att det mesta funkat rätt bra för mig en tid får jag nu sälla mig till de som påpekar ljudsynkproblem.
De senaste två veckorna eller så upplever jag att det allt oftare uppstått problem där ljudet kommer ca 0,2s efter bilden (uppskattningsvis). Detta är tillräckligt för att det ska se konstigt ut, ungefär som om det vore dubbat.
Det verkar komma och gå och kan också variera under sändningens gång.
Digitalt eller analogt ljud verkar inte spela någon roll.
Att se programmet direkt eller titta på inspelningen efteråt verkar inte spela någon roll, fördröjningarna verkar vara på samma ställe och lika stora.
Omstart och borttagning av programvara verkar inte spela någon roll.
Jag har observerat detta på TV4 Sci-Fi och TV4 Guld (kanske de kanaler jag tittat mest på på sistone) och upplevt att problemen funnits där, åtminstone till och från, på kanske 25-30% av programmen. Problemen verka öka.
Detta är inte lika frustrerande som osynken på textremsorna på flera sekunder som var för en tid sedan och som lyckligtvis är åtgärdad på åtminstone mina kanaler. Att textremsorna inte är så vackra och är väl stora och ibland ligger väl högt i bild är en trade-off som åtminstone jag föredrar gentemot textsynkproblemen, även om jag gärna ser att också utseendet justeras efterhand.
1963-box, ADSL, SCART direkt till TV:n i Kungsör.
Redigerat av Michael L, 13 mars 2011 - 16:49.
Postad 12 mars 2011 - 20:21
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Aningen osynk på ljudet, melodifestivalen SVT1 HD nu. Inte mycket dock. Inget osynk på SVT1. Bara HD
Redigerat av Bosse-i-skogen, 12 mars 2011 - 20:25.
Postad 13 mars 2011 - 08:57
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
är intresserad på synpunkter om 1903 /1963 boxen. hur tycker ni den fungerar. (hur är kanalbyten, är den stabil eller måste man starta om den emellan åt? jämför med en vanlig kanalbox från trd kabeltv ex.)
Postad 13 mars 2011 - 12:52
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Är det ingen annan än jag som tycker Telia Digital TV har dålig bildkvalite på SD kanalerna, då det sänds krävande inslag/program?
Märks tydligt vid vilda actionscener i filmer samt i andra sammanhang då det finns mycket rörelse i bilden. Tex syntes det tydligt under Melodifestivalen som är mycket krävande med alla bilddetaljer och rörliga element såsom glitter etc. I Andra Chansen så förvandlades stundvis Jenny Silvers ansikte till en gröt då hon hade så mycket konfetti och en glittrig klänning, i finalen igår så syntes det mest i The Monikers Bidrag där det också är mycket detaljer särskilt i bakgrunden. Moniker blev också stundtals lite grötig i ansiktet. Men jag tycker också rent allmänt att man kan se rätt mycket artifakter vid kanalgrafik och lite annat också.
Tycker stundtals det är på gränsen till SVCD kvalitet.
Jag har fortfarande tillgång till den gamla analoga TV signalen och kunde byta fram och tillbaka, och det var klart bättre bildkvalitet på den analoga signalen. Visserligen är det ingen äkta analog signal utan här i föreningen har vi ett stjärnnät som är kopplad till digital utrustning som omvandlar en inkommande satellitsignal från Canal Digital och SPA. Så det är i grunden digital TV det också.
Det går helt enkelt inte komma ifrån att man har en för låg bitrate på kanalerna, 3.5Mbit/s räcker inte långt. MPEG4 funkar väl som så att det sparas in mycket på stora enfärgade ytor och stilla element, medans fler bits tilldelas rörliga objekt vid kodningen. Så om det då blir mycket rörliga objekt tex konfetti odyl så blir det gröt och artifakter då antalet bitar ej räcker till, vilket inte är så trevligt. Tycker gott man för åtminstone Fiberlan kunderna kunde gå över till VBR så att det kunde bli en högre bitrate vid stökiga scener, så undviker man det här problemet.
Kan tillägga att jag har en 51" Bakprojje från Sony som inte utför så mycket bildbehandling så då ser man signalen i sitt råa utförande, boxen VIP 1003 är kopplad via Scart.
Redigerat av Joakim_A, 13 mars 2011 - 12:56.
Postad 13 mars 2011 - 16:53
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Det känns lite orättvist att bedöma Telia Digital-TV via Scart tycker jag. Jag har en 1963 kopplad till en av de bättre TV-apparaterna (Pioneer 5090) via HDMI och visst skulle man önska att dom sände SD-kanalerna med lite högre bitrate men jag tycker inte jag har problemen du nämner. Har aldrig använt Scart-utgången på Telia-boxen men har för mig att jag läst att det krånglat att kolla på HD-kanalerna via den på vissa boxar (?), men du kan ju testa att ställa boxen på en HD-kanal som sänds i 8Mbit/s och se om du tycker det ser bättre ut då via Scart, om det nu fungerar. Man ser för övrigt enkelt hur otroligt mycket viktigare bitraten är kontra upplösningen på vanliga konsument TVs typ 32-52" om man ställer boxen på 576p och sen sätter på en HD-kanal som sänder i 8Mbit/s, och jämför med motsvarande SD-kanal (t.ex. Melodifestivalen igår eller Canal+ Sport 1 / HD ikväll när det är spansk fotboll). HD-kanalen ser otroligt mycket bättre och detaljrikare ut trots samma SD-upplösning. Så visst vore det trevligt om även alla SD-kanaler sändes i högre bitrate.
Postad 13 mars 2011 - 18:40
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Är det ingen annan än jag som tycker Telia Digital TV har dålig bildkvalite på SD kanalerna, då det sänds krävande inslag/program?
Tycker stundtals det är på gränsen till SVCD kvalitet.
Kan tillägga att jag har en 51" Bakprojje från Sony som inte utför så mycket bildbehandling så då ser man signalen i sitt råa utförande, boxen VIP 1003 är kopplad via Scart.
Har du den inkopplad på en scart ingång som klarar RGB?
Postad 13 mars 2011 - 19:03
Ibymafayhas
-
Ibymafayhas
-
Användare
-
-
141 inlägg
@Telia Kundservice
Varför går det rent tekniskt inte ha HD-tv med det gamla silvriga zyxelmodemet och kommer det komma något modem för HD-tv? ("Smart" är inte ett möjligt val för mig). För mig och säkerligen många andra hade HD-tv med endast modem och en ökad månadskostnad varit bättre än det paket som krävs idag med smart som krånglar så mycket mer än vanliga routrar på marknaden.
Postad 13 mars 2011 - 21:12
kontraband
-
kontraband
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Just nu på millenium män dom hatar kvinnor, svt1 hd enbart bakgrundskanalen på ljudet hörs. Make it work please
Postad 13 mars 2011 - 21:14
roger_w
-
roger_w
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hejsan.
Är nog SVT som strullar för jag har samma problemmed svt hd1 hos comhem
/Roger
Postad 13 mars 2011 - 21:27
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Märks tydligt vid vilda actionscener i filmer samt i andra sammanhang då det finns mycket rörelse i bilden. Tex syntes det tydligt under Melodifestivalen som är mycket krävande med alla bilddetaljer och rörliga element såsom glitter etc. I Andra Chansen så förvandlades stundvis Jenny Silvers ansikte till en gröt då hon hade så mycket konfetti och en glittrig klänning, i finalen igår så syntes det mest i The Monikers Bidrag där det också är mycket detaljer särskilt i bakgrunden. Moniker blev också stundtals lite grötig i ansiktet. Men jag tycker också rent allmänt att man kan se rätt mycket artifakter vid kanalgrafik och lite annat också.
Om man söker på melodifestivalen i denna tråden så finns det synpunkter på att det blir blockigt vid panoreringar från 2007 och även 2009.
Postad 13 mars 2011 - 23:48
Pettax
-
Pettax
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Är det förbjudet att spela in program den 27:e mars?
Efter första avsnittet av Milleniumtrillogin tänkte jag schemalägga de två återstående som, om jag förstått det rätt, går den 20:e respektive den 27:e mars. När jag använder funktionen "Schemalägg inspelning" så stegar jag först fram till den 20:e och schemalägger en inspelning. När jag sedan skall stega fram till den 27:e så hoppar gränssnittet över direkt från den 26:e till den 28:e hos mig. Datumet 110327 går inte att ställa in!
Är det någon annan med en 1963:a som har lust att prova hos sig?
Postad 14 mars 2011 - 07:30
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Är det förbjudet att spela in program den 27:e mars?
Efter första avsnittet av Milleniumtrillogin tänkte jag schemalägga de två återstående som, om jag förstått det rätt, går den 20:e respektive den 27:e mars. När jag använder funktionen "Schemalägg inspelning" så stegar jag först fram till den 20:e och schemalägger en inspelning. När jag sedan skall stega fram till den 27:e så hoppar gränssnittet över direkt från den 26:e till den 28:e hos mig. Datumet 110327 går inte att ställa in!
Är det någon annan med en 1963:a som har lust att prova hos sig?
Funkar iaf från Android Appen. Du har ingen annan inspelning som krockar?
Postad 14 mars 2011 - 14:08
Stänly
-
Stänly
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Är det någon mera som har problem med en 1963 som hänger sig så fort man stänger av sin förstärkare?
Fiber -> 1963 ->Hdmi-> Förstärkare ->Hdmi-> TV
Ibland startar boxen om av sig själv när jag sätter på tv och förstärkare men ibland hänger sig boxen men 4:3 ruta med uppstarts prickarna mitt i bilden.
Detta är grymt irriterande eftersom den då ibland glömmer alla inspelningar som är programmerade samt att pågående inspelningar skiter sig.
Ja jag vet att Telia inte stödjer nått annat än tv, men boxen skall ju inte hänga sig bara för man stänger av något i andra änden på hdmi kabeln oavsett vad det är den är kopplad emot.
Dessutom så fungerar ej kanal 7 för mig ingen större förlust men irriterande om man mot förmodan vill se något på den kanalen. Den finns på kanalplats 107 men är bara svart. Kan nämna att den har fungerat tidigare.
/Stänly
Postad 14 mars 2011 - 14:54
modeselect
-
modeselect
-
Användare
-
-
122 inlägg
Är det någon mera som har problem med en 1963 som hänger sig så fort man stänger av sin förstärkare? Fiber -> 1963 ->Hdmi-> Förstärkare ->Hdmi-> TV
Det låter lite som att det skulle kunna vara ett "miljöproblem". Jag skulle testa att koppla in förstärkaren till ett eluttag på annan grupp. Samt även se om problemet kvarstår om du kopplar bort HDMI kabeln och t ex drar den direkt från box till TV. Spänningsdippar/spikar kan kanske få boxen att frysa eller boota om.
Postad 15 mars 2011 - 00:05
Pettax
-
Pettax
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Funkar iaf från Android Appen. Du har ingen annan inspelning som krockar?
Det funkar från Android hos mig med. Det är dock fortfarande samma problem idag i GUI:t till boxen om jag försöker spela in något på datumet 110327. Går inte att ställa in helt enkelt. Någon som kan verifiera? Är det en skottårsjustering som hamnat helt galet?
Postad 15 mars 2011 - 05:21
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Det funkar från Android hos mig med. Det är dock fortfarande samma problem idag i GUI:t till boxen om jag försöker spela in något på datumet 110327. Går inte att ställa in helt enkelt. Någon som kan verifiera? Är det en skottårsjustering som hamnat helt galet?
Funkar fint att programmera här hemma på datumet 110327. ADSL 1963
Postad 15 mars 2011 - 10:56
Unregistered27424def
-
Unregistered27424def
-
Användare
-
-
199 inlägg
Tänkte återigen rekommendera diskussionstråden om HDTV på Telias eget forum. Diskussionens vågor går höga, och det förekommer både positiv och negativ ryktesspridning om lansering av nya kanaler :-) https://forum.tewss....er/page__st__50
Postad 15 mars 2011 - 11:12
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Det sjuka angående HD kanaler hos Telia är att snacket har funnits länge bland forumena men det finns INGEN info alls från Telia själva mer än att dom jobbar på det. Och jag tror att detta kommer medföra att dom kommer tappa många nuvarande kunder och nya eventuella kunder. Har själv sagt att om det inte finns mer HD kanaler innan semestern så kommer jag säga upp mitt abb. Det har redan gått ut och valt att inte förlänga det i väntan på HD eller uppsägning.
Postad 16 mars 2011 - 01:01
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
Gött. Har snackat tidigare med Telia ang hdkanaler hemma hos oss och då kunde de konstatera att stationen låg nära nog dock var jag tvungen att sänka mitt bredband till 8mbit. Så det gjorde jag idag och passade på att lägga till Discoverypaketet samtidigt. Efter 5 min går hopkopplingen och efter en omstart av modemet återkommer signalen. Startar tvn. Hittar discovery in demand direkt så den kom med en gång. Hittar inga hdkanaler så jag startar om boxen och då uppdaterar den. Sweet. Ok så finns hd1-2 uppe på tvguiden. Bara det att det bara blir svart. Det visas alltså inget på dessa kanalplatser hos mig trots att jag kan se dom på listan. Kollar mina sidor igen på Telias hemsida. Då står det att hd inte kan visas på min address av någon anledning men att Telia ständigt arbetar för att bredda sändnigsrna mmmm
Så året är 2011 och tydligen kan jag inte få HDTV på ens ynka 2 kanaler trots att det initiellt sades så.
Blir en rolig chattstund med Telia support imorgon :/
Postad 16 mars 2011 - 05:36
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Så året är 2011 och tydligen kan jag inte få HDTV på ens ynka 2 kanaler trots att det initiellt sades så. Blir en rolig chattstund med Telia support imorgon :/
Be dem uppdatera signalen bara så ska det nog fungera fint för dig. Hade du inte kunnat få HD kanalerna hade de inte stått med i listan ens.
Postad 16 mars 2011 - 09:46
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
Be dem uppdatera signalen bara så ska det nog fungera fint för dig. Hade du inte kunnat få HD kanalerna hade de inte stått med i listan ens.
Får se hur det går ska kontakta dom strax  Edit: det löste sig
Redigerat av Sgart, 16 mars 2011 - 10:07.
Postad 16 mars 2011 - 14:05
stobbart
-
stobbart
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Gött. Har snackat tidigare med Telia ang hdkanaler hemma hos oss och då kunde de konstatera att stationen låg nära nog dock var jag tvungen att sänka mitt bredband till 8mbit. Så det gjorde jag idag och passade på att lägga till Discoverypaketet samtidigt. Efter 5 min går hopkopplingen och efter en omstart av modemet återkommer signalen. Startar tvn. Hittar discovery in demand direkt så den kom med en gång. Hittar inga hdkanaler så jag startar om boxen och då uppdaterar den. Sweet. Ok så finns hd1-2 uppe på tvguiden. Bara det att det bara blir svart. Det visas alltså inget på dessa kanalplatser hos mig trots att jag kan se dom på listan. Kollar mina sidor igen på Telias hemsida. Då står det att hd inte kan visas på min address av någon anledning men att Telia ständigt arbetar för att bredda sändnigsrna mmmm
Så året är 2011 och tydligen kan jag inte få HDTV på ens ynka 2 kanaler trots att det initiellt sades så. Blir en rolig chattstund med Telia support imorgon :/
Deras formulär där man kan söka om det går att få HD till sin adress är nog lite buggigt. När jag söker på mitt telefonnummer står det att jag inte kan få HD, men söker jag på mitt bredbandsnummer så går det utmärkt.  Kan tillägga att jag har SVT HD 1 och 2.
Postad 16 mars 2011 - 18:24
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Nu förstår jag varför BBB, COMHEM och TELIA inte får visa SVT PLAY? http://viaplay.se/Hur kan då VIASAT som är en KONKURRENT till både SVT och TV4?? COMHEM, BBB och TELIA borde givetvist vara förbannade över detta? Detta drabbar ju b ara kunderna i slutändan? Och dessa paket VIA kör med, detta borde gälla COMHEM, BBB och TELIA! Hade varit jävligt nice att kunna se fotbollspaketet via telia digitalboxen! Men jag ska även ha möljigheten att logga in på viaplay ochså!! OAVSETT om jag är COMHEM, BBB eller TELIA!
Redigerat av Ironse, 16 mars 2011 - 18:24.
Postad 16 mars 2011 - 19:05
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Deras formulär där man kan söka om det går att få HD till sin adress är nog lite buggigt. När jag söker på mitt telefonnummer står det att jag inte kan få HD, men söker jag på mitt bredbandsnummer så går det utmärkt. Kan tillägga att jag har SVT HD 1 och 2.
Har du IP telefoni? Brukar inte visa rätt om man söker på sitt telefonnummer som är anslutet som IP telefoni.
Postad 16 mars 2011 - 19:32
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Nu förstår jag varför BBB, COMHEM och TELIA inte får visa SVT PLAY?
http://viaplay.se/
Hur kan då VIASAT som är en KONKURRENT till både SVT och TV4??
COMHEM, BBB och TELIA borde givetvist vara förbannade över detta?
Detta drabbar ju b ara kunderna i slutändan?
Och dessa paket VIA kör med, detta borde gälla COMHEM, BBB och TELIA!
Hade varit jävligt nice att kunna se fotbollspaketet via telia digitalboxen!
Men jag ska även ha möljigheten att logga in på viaplay ochså!! OAVSETT om jag är COMHEM, BBB eller TELIA!
Viasat har heller inte kvar SVT Play i boxen! Copysweds fel
Postad 16 mars 2011 - 21:28
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Viasat har heller inte kvar SVT Play i boxen! Copysweds fel
Märkligt att då viaplay får? Det är ju precis detta som skulle "motverka" fildelning som copyswede klagar på? Men nu vill dom alla ska köpa hos viaplay? ALLA som är kunder hos BBB - COMHEM och TELIA och som givetvist har DIGITALBOX Ska ha samma RÄTTIGHETER och UTBUD som de med viaplay! Bra att 2 1/2 men är uppe, nu fattas bara alla andra amerikanska serier så slutar folk fildela! Varför samarbetar inte COMHEM, BBB och TELIA med viaplay med DIGITALBOXARNA och för SAMMA priser?? Det känns ju inte så kul att jag betalar 300kr för TV1000 och Viasat sport för att betala EXTRA för viaplay?? Jag har projektor så vissa matcher vill jag köra via den tex!
Postad 16 mars 2011 - 21:40
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Märkligt att då viaplay får?
Inte så märkligt det är en internet tjänst, med länk till SVT Play och den finns ju kvar på nätet Hade det varit lite stake i Telia,BBB,ComHem och Viasat så kunde de skita i Copyswede och sända ut SVT Play ändå Och försökt få rätt i domstol att sända SVT Play utan att behöva betala 2ggr för samma material
Redigerat av lindo, 16 mars 2011 - 21:47.
Postad 16 mars 2011 - 23:40
stobbart
-
stobbart
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Har du IP telefoni? Brukar inte visa rätt om man söker på sitt telefonnummer som är anslutet som IP telefoni.
Ja det har jag. Beror säkert på det då.
Postad 17 mars 2011 - 08:15
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Copyswede är ett jävva skämt! Jag blir så förbannad, Snart ska jag betala till dem för att backa upp mina privata foton och videofilmer på en extern hårddisk. Hål i huvudet på den organisationen..
Sorry OT....
Postad 17 mars 2011 - 09:22
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Copyswede är ett jävva skämt! Jag blir så förbannad, Snart ska jag betala till dem för att backa upp mina privata foton och videofilmer på en extern hårddisk. Hål i huvudet på den organisationen.. Sorry OT....
Bara för det ska jag fylla på med "privata foton och videofilmer" från min senaste "semester" jag med  Det som VIAPLAY har nu, skulle BBB, COMHEM och TELIA mfl SAMARBETA med! Det jag saknar med play är alla AMERIKANSKA tv-serier!! Nu har man 2 1/2 män, vad är problemet att fylla på med mer? Tänk om man hade hela TV4s amerikanska serier? Maccahan, Taxi, Skönheten och Odjuret. M.A.S.H. A-Team. That 70 show Sen jag inskaffade TV4 paketet för över 2 år sen har flera av dessa tv-serier sänds i flera repriser! VAD hindrar att sända på internet FÖRUTOM upphovsrätten? Vad???
Postad 17 mars 2011 - 10:05
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Copyswede är ett jävva skämt! Avveckla Copyswede
Postad 17 mars 2011 - 22:23
Danne1980
-
Danne1980
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Fortfarande småhack på SVT HD de gånger jag tittar på den kanalen. Under The Event försvann dessutom texten ibland, en gång väldigt länge men efter byte till en annan kanal så kom den tillbaka.
Vill även passa på att bjuda på ett härligt informativt felmeddelande från Telias hemsida när jag försökte lägga till fler kanaler:
Fel som hittades:
Tekniskt fel vid validering av tekniska förutsättningar för leverans för anslutningen. Kontakta kundtjänst så hjälper de dig med din beställning. Till kundtjänst ».
Postad 18 mars 2011 - 19:15
Unregisteredb1c4c722
-
Unregisteredb1c4c722
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Fortfarande småhack på SVT HD de gånger jag tittar på den kanalen. Under The Event försvann dessutom texten ibland, en gång väldigt länge men efter byte till en annan kanal så kom den tillbaka.
Vill även passa på att bjuda på ett härligt informativt felmeddelande från Telias hemsida när jag försökte lägga till fler kanaler:
Fel som hittades: Tekniskt fel vid validering av tekniska förutsättningar för leverans för anslutningen. Kontakta kundtjänst så hjälper de dig med din beställning. Till kundtjänst ».

Ta kontakt med teknisk support för att kolla exakt längd av din ledning till station och kolla också med dom hur det ser ut
Postad 19 mars 2011 - 01:52
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Nån som vet hur länge frivisningen av TV11 pågår?
Förövrigt tycker jag det är dåligt att den kanalen är betalkanal hos Telia medan den är helt gratis hos tex Com Hem, tom de som inte ens har digitaltv utan bara tar emot signal via antennuttaget utan box kan se den hos Comhem.
Postad 19 mars 2011 - 06:26
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Nån som vet hur länge frivisningen av TV11 pågår?
Förövrigt tycker jag det är dåligt att den kanalen är betalkanal hos Telia medan den är helt gratis hos tex Com Hem, tom de som inte ens har digitaltv utan bara tar emot signal via antennuttaget utan box kan se den hos Comhem.
Ang Comhem är det detta som gäller för TV11: "TV11 kommer från och med 19 januari att ingå i Com Hems Grundutbud vilket innebär att en majoritet av våra kunder får tillgång till kanalen analogt. TV11 kommer självklart även att finnas med i våra digitala abonnemang Extra Large och Large. Kanalen blir även valbar i Medium 8 Favoriter och kommer att finnas som Tillvalskanal. Du som idag har valt TV400 som Favorit-kanal kommer per automatik få TV11 som Favorit. TV11 hittar du från och med 19 januari på kanalplats 14." M a o är endast TV11 analogt "helt gratis" hos Comhem. Digitala TV11 är betalkanal också där men kan naturligtvis upplevas som "gratis" av den som har abonnemangen Extra Large eller Large. Dessa abonnemang kostar 349 kr resp 229 kr/månad med minimum 3 månaders uppsägningstid. TV11 finns dessutom som tillvalskanal hos Comhem och kostar då 29 kr/månad med 3 månaders uppsägningstid.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 19 mars 2011 - 06:31.
4 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|